abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203841590
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 08:02 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Terwijl die gozer daar nog dubieuzer is dan Putin. Dit is best verrassend.
Die denkt ook, wij zijn de volgende nadat Putin ons leger in Urkaine als schietschijf heeft ingezet.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 08:04:15 #77
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_203841592
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 07:55 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Zeker.

En het is totaal niet aan de orde (nog niet althans), maar ik kan me niet aan de gedachte onttrekken dat ik dit president Rutte nooit zou zien doen.
Of het koningshuis.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zaterdag 26 februari 2022 @ 08:04:21 #78
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_203841593
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 08:03 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Weigeren troepen te leveren aan Poetin.
Genot. Werkelijk de hele wereld is tegen hem, op een paar 'kleine' kutlandjes na.
pi_203841594
Je moet er verdomme maar zin in hebben. Te boek staan als meest gehate persoon van dit moment. Leuk ook voor je kinderen.
Respect voor de Oekrane, ze houden vol.
pi_203841597
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 07:58 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]
Precies en dan vanuit daar ferme taal uitspreken, de lafaard.
Voor veel Nederlanders, die de Britse zender konden ontvangen (met alle risico's van dien), was de stem van Wilhelmina vanuit London gedurende WO2 een glimp van hoop. Zij bleef daarmee bovendien benadrukken dat de officile regering van het land NIET in het bezette Den Haag zetelde.

Begrijp me niet verkeerd: ik heb enorm veel respect voor Zelensky momenteel. Hij weet hoe het moet, hij is van de toneelschool als het ware en dat laat hij hier zien, maar je moet het wel durven doen. Ik vraag me af of Poetin hiertoe in staat zou zijn, mocht de situatie omgekeerd wezen. Veel stoere filmpjes dat hij durft te vechten met een teddybeer in zijn halfblote porem, maar zou hij in Moskou de straat opgaan als een paar kilometer verderop vijandelijk legers op komen zetten?
Vast niet. De held schijnt al doodsbenauwd te zijn voor corona.

Maar er zit niet pers een lafaard-gedachte achter wanneer een regering besluit te verkassen. Als een staatshoofd/regering blijft en gevangen wordt gezet c.q. wordt gedood, dan heb je als bezetter wel een bikkelharde dreun aan het moreel van de bevolking toegebracht. Dat blijft wel een risico als je besluit te blijven.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_203841598
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 08:04 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Of het koningshuis.
Asiel in Rusland
pi_203841599
UKR soldaat probeert met manpad RU straaljager te downen

twitter
pi_203841601
Zou putin dat bs verhaaltje zelf geloven eigenlijk dat Kiev vol zit met neo-nazi's en drugsverslaafden die het land regeren ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_203841603
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 08:04 schreef Seeburg54 het volgende:
Je moet er verdomme maar zin in hebben. Te boek staan als meest gehate persoon van dit moment. Leuk ook voor je kinderen.
Respect voor de Oekrane, ze houden vol.
Een dictator is niet genteresseerd in de populairiteitsprijs.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_203841604
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 07:50 schreef TLC het volgende:
'Zelensky sloeg evacuatie-aanbod van VS af'

De president van Oekrane heeft de mogelijkheid aangeboden gekregen om zich te laten evacueren door de VS, meldt persbureau AP op basis van een anonieme functionaris. "Ik heb munitie nodig, geen lift", zou Zelensky hebben geantwoord.

Het zou opmerkelijk zijn geweest als de president wel op het aanbod was ingegaan. Gisteravond laat zei hij nog dat dit de belangrijkste nacht voor Kiev zou worden. Hij verwachtte een groot offensief van de Russen. Op verschillende plekken in de stad is er inderdaad zwaar gevochten, maar het leek geen grootschalige aanval om de hele stad in te nemen.

Ook nu worden nog explosies en geweerschoten gemeld in de miljoenenstad, volgens een ooggetuige ook dicht bij het hoofdkwartier van de regering.

(liveblog nos)

'Ik heb munitie nodig, geen lift'

_O_ _O_ _O_
Heel moedig inderdaad. Maar het gaat slecht met hem aflopen ben ik bang. Als hij gevangen wordt genomen volgt eerst een publieke vernedering, daarna een strafkamp of zelfs executie ben ik bang.
pi_203841606
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 07:53 schreef myShizzle het volgende:

[..]
[ twitter ]
Holy

twitter
  Miss 200.000.000! zaterdag 26 februari 2022 @ 08:08:33 #87
367000 roos94
pi_203841608
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 07:50 schreef TLC het volgende:
'Zelensky sloeg evacuatie-aanbod van VS af'

De president van Oekrane heeft de mogelijkheid aangeboden gekregen om zich te laten evacueren door de VS, meldt persbureau AP op basis van een anonieme functionaris. "Ik heb munitie nodig, geen lift", zou Zelensky hebben geantwoord.

Het zou opmerkelijk zijn geweest als de president wel op het aanbod was ingegaan. Gisteravond laat zei hij nog dat dit de belangrijkste nacht voor Kiev zou worden. Hij verwachtte een groot offensief van de Russen. Op verschillende plekken in de stad is er inderdaad zwaar gevochten, maar het leek geen grootschalige aanval om de hele stad in te nemen.

Ook nu worden nog explosies en geweerschoten gemeld in de miljoenenstad, volgens een ooggetuige ook dicht bij het hoofdkwartier van de regering.

(liveblog nos)

'Ik heb munitie nodig, geen lift'

_O_ _O_ _O_
Wim-Lex was allang gevlogen.
pi_203841611
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 08:05 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Asiel in Rusland
[ afbeelding ]
Proosten op Ireen Wust.
pi_203841612
Waar zijn de Russen inmiddels? Centrum van Kiev genaderd met de pantserspitsen?
  zaterdag 26 februari 2022 @ 08:09:43 #90
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_203841613
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 08:07 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Heel moedig inderdaad. Maar het gaat slecht met hem aflopen ben ik bang. Als hij gevangen wordt genomen volgt eerst een publieke vernedering, daarna een strafkamp of zelfs executie ben ik bang.
Dan maak je hem een martelaar. Een rationeel persoon zal het nooit zo ver laten komen. Maar Poetin en rationeel is momenteel een absurde combinatie.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Miss 200.000.000! zaterdag 26 februari 2022 @ 08:10:01 #91
367000 roos94
pi_203841615
quote:

[..]
Asiel in Rusland
[ afbeelding ]
_O- _O- _O- _O- _O-
pi_203841616
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 08:05 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Voor veel Nederlanders, die de Britse zender konden ontvangen (met alle risico's van dien), was de stem van Wilhelmina vanuit London gedurende WO2 een glimp van hoop. Zij bleef daarmee bovendien benadrukken dat de officile regering van het land NIET in het bezette Den Haag zetelde.

Begrijp me niet verkeerd: ik heb enorm veel respect voor Zelensky momenteel. Hij weet hoe het moet, hij is van de toneelschool als het ware en dat laat hij hier zien, maar je moet het wel durven doen. Ik vraag me af of Poetin hiertoe in staat zou zijn, mocht de situatie omgekeerd wezen. Veel stoere filmpjes dat hij durft te vechten met een teddybeer in zijn halfblote porem, maar zou hij in Moskou de straat opgaan als een paar kilometer verderop vijandelijk legers op komen zetten?
Vast niet. De held schijnt al doodsbenauwd te zijn voor corona.

Maar er zit niet pers een lafaard-gedachte achter wanneer een regering besluit te verkassen. Als een staatshoofd/regering blijft en gevangen wordt gezet c.q. wordt gedood, dan heb je als bezetter wel een bikkelharde dreun aan het moreel van de bevolking toegebracht. Dat blijft wel een risico als je besluit te blijven.
Enige vorm van gevangenschap voor het koningshuis was toch totaal niet aan de orde tijdens de bezetting? Het was simpelweg lijfsbehoud en voortzetting van de welvaart. Meer niet. Het gegeven dat je tijdens oorlogstijd een functionerende overheid moet behouden is logisch, zie ook hoe men omgaat in Amerika tijdens een crisissituatie met bijv. de splitsing van president en vice president maar lafjes het land verlaten en vanuit daar ferme taal uitslaan zou mij echt in het verkeerde keelgat schieten.

Hoe Zelenski het nu aanpakt is echt geweldig, filmisch bijna maar tegelijkertijd zal het naast een morele boost uiteindelijk eindigen in gevangenschap en ballingschap ergens ver weg met een vreselijke dood ten gevolg. Mits hij uiteraard zelf besluit om daadwerkelijk vechtend ten onder te gaan maar dat betwijfel ik.

Samengevat hoop ik dat hij tijdig toch besluit om eieren voor zijn geld te kiezen en Kiev te verlaten zodat hij ergens vanuit een grenslocatie president kan blijven en zijn volk en troepen kan blijven aansturen.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_203841617
quote:

[..]
Asiel in Rusland
[ afbeelding ]
Je vergeet er bij te zetten "peace for our time!"

Niettemin boeit mij dit soort prenten totaal niet. Zo'n beetje alle staatshoofden staan wel glimlachend op de foto met deze klootzak. Er is ook een foto waarop Obama Poetin strontchagrijnig aankijkt en zijn handen in de zakken heeft/houdt. Ook maar een momentopname, maar ik heb hem de laatste dagen op social media weer gezien, om 'aan te tonen' dat Barack wel wist hoe om te gaan met dictators. Zoals anderen (waaronder Trump hemzelve uiteraard) weer beweren dat alleen Donald wist hoe met Poetin te 'dealen'.
Ik doe het ff rustig aan.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 08:10:17 #94
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_203841618
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 08:08 schreef roos94 het volgende:

[..]
Die vliegt dan zelf.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_203841619
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 08:07 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Dan is Putin wel snel uitgespeeld als hij dat laat gebeuren. Omgebracht in een "ongelukje" zie ik eerder gebeuren.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 08:10:29 #96
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_203841620
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 08:08 schreef roos94 het volgende:

[..]
Die mensen zitten al in het vliegtuig als op maandag 12:00 uur het alarm afgaat.
pi_203841623
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 08:07 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Een dictator is niet genteresseerd in de populairiteitsprijs.
Nope, en ook niet in de toekomst van zijn vlees en bloed blijkbaar.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 08:12:16 #98
8369 speknek
Another day another slay
pi_203841626
twitter

Neem het dodental met een korreltje zout, maar deze oorlog laat maar weer eens zien dat Nederland terecht haar tanks heeft weggedaan. Stel je je voor dat Oekrane ook nog eens Apaches had. Compleet waardeloos speelgoed uit begin 20ste eeuw. De marine van de VS doet ook al haar tanks weg volgend jaar. En Rusland lijkt nog steeds oorlog uit de Sovjet-Unie te voeren, zoveel mogelijk lichamen er tegenaan gooien hopen dat je boven de stapel lijken met de vlag in je hand eindigt. Gewoon volle transportvliegtuigen invliegen zonder de luchtverdediging uitgeschakeld te hebben. Nouja ze zullen ook wel wanhopig zijn met de kapotte supply lines.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 08:12:24 #99
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_203841628
twitter

}:|
pi_203841629
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 08:10 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Je vergeet er bij te zetten "peace for our time!"

Niettemin boeit mij dit soort prenten totaal niet. Zo'n beetje alle staatshoofden staan wel glimlachend op de foto met deze klootzak. Er is ook een foto waarop Obama Poetin strontchagrijnig aankijkt en zijn handen in de zakken heeft/houdt. Ook maar een momentopname, maar ik heb hem de laatste dagen op social media weer gezien, om 'aan te tonen' dat Barack wel wist hoe om te gaan met dictators. Zoals anderen (waaronder Trump hemzelve uiteraard) weer beweren dat alleen Donald wist hoe met Poetin te 'dealen'.
Was ook maar een grapje. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')