Ze hebben ook niet echt een andere keus, niemand helpt hen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:50 schreef Seeburg54 het volgende:
Ze verdienen in Oekraïne alle mogelijke hulp van het westen. Dat volk, wat een motivatie. Echt diep respect, die vechtlust zou hier ondenkbaar zijn.
Van wat van de gevangen Russische soldaten naar buiten komt stemt niet hoopvol. Dat lijken nou niet echt goed getrainde soldaten te zijn, en de helft is nog nat achter de oren. En toch kraakt Kyiv al behoorlijk.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:33 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ze hebben maandenlang hardware naar het westen lopen verplaatsen. Denk je dat assembly areas nu al leeg zijn?
De vroegere Russische doctrine was om eerst de ouwe kutzooi vooruit te sturen in het eerste echelon zodat daar al een hoop effort, troepen en munitie op verspild werd door de vijand. Om daarna het tweede echelon met het moderne materiaal voorwaarts te sturen. Ik heb tot nu toe alleen maar ouwe troep gezien terwijl er wel degelijk moderner spul naar het westen getransporteerd is. Ik gok dat er nog wel een opmars volgt.
Omdat het ook gewoon mensen zijn en medici een eed hebben afgezworen om geen onderscheid te maken tussen mensen en iedereen te helpen die hulp nodig heeft?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:51 schreef halfway het volgende:
[..]
Is dit nep nieuws? Hoezo zou je die helpen?
Tussen Poetin en Rutte staat Zelenski.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Je zal maar zo'n leider hebben zeg.
Plots ben ik als een kind zo blij met Rutte
Ja, dat is zo.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dan vernietigen ze enkele doelen maar ze hebben het land dan nog niet bezet en onder controle.
Een land bezetten waar je niet welkom bent is een behoorlijk lastige klus waar ook de VS al meerdere trauma's mee opgelope heeft.
In elk geval weten we, dankzij de gijzelingsacties (Moskou en Beslan) en de acties in Syrië, dat de man totaal niet maalt om mensenlevens. Om het even of die mensenlevens tot de 'vijand' of tot de 'vrienden' behoren.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:49 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
putin is knettergek.
Stel je voor dat er in rusland zelf nu eens een opstand komt.
Ik zie hem er voor aan om dan alles in te zetten, zowel tegen andere landen als eigen volk.
ja ze sturen hun vrouw, kinderen ouderen naar buurlanden en pakken zelf de wapens op.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:50 schreef Seeburg54 het volgende:
Ze verdienen in Oekraïne alle mogelijke hulp van het westen. Dat volk, wat een motivatie. Echt diep respect, die vechtlust zou hier ondenkbaar zijn.
Wat dat betreft zou die eigenlijk tijdens een live-toespraak een beroerte moeten krijgen zodat het beeld van de grote onaantastbare leider in een keer instort.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:53 schreef Toby56 het volgende:
[..]
In elk geval weten we, dankzij de gijzelingsacties (Moskou en Beslan) en de acties in Syrië, dat de man totaal niet maalt om mensenlevens. Om het even of die mensenlevens tot de 'vijand' of tot de 'vrienden' behoren.
Ik ben Poetin, ik doe aan fitness, ik heb een duikhorloge en ik heb de zwarte band, ik ben een bink en laat aan iedereen zien hoe flink ik ben. De Sterke Man.
Helaas doet dat het al heel lang goed daar in Rusland.
Klopt, maar Rusland stuurt ook weinig om het Oekrainse volk te demoraliseren. Is er nog wat gehoord van die verslaggever op die luchthaven die door Russen was ingenomen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:48 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Sowieso is een hoop infrastructuur naar de klote plus is er een nadrukkelijk verzoek vanuit de Oekraïense regering om geen beelden op social media te plaatsen om de Russen niet wijzer te maken
Je bent een dokter of niet.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:51 schreef halfway het volgende:
[..]
Is dit nep nieuws? Hoezo zou je die helpen?
Het deed het tot nu toe goed omdat hij elke keer wel een overwinning eruit kon slepen, het is nog maar de vraag of hij dat vol kan houden bij een nogal kansloze nederlaag.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:53 schreef Toby56 het volgende:
[..]
In elk geval weten we, dankzij de gijzelingsacties (Moskou en Beslan) en de acties in Syrië, dat de man totaal niet maalt om mensenlevens. Om het even of die mensenlevens tot de 'vijand' of tot de 'vrienden' behoren.
Ik ben Poetin, ik doe aan fitness, ik heb een duikhorloge en ik heb de zwarte band, ik ben een bink en laat aan iedereen zien hoe flink ik ben. De Sterke Man.
Helaas doet dat het al heel lang goed daar in Rusland.
quote:Nederland levert luchtdoelraketten aan Oekraïne
Het Nederlandse leger gaat zo snel mogelijk 200 Stinger-luchtdoelraketten leveren aan Oekraïne. Dat gebeurt na een recent verzoek van Oekraïne, melden ministers Hoekstra van Buitenlandse Zaken en Ollongren van Defensie aan de Tweede Kamer.
Het kabinet besloot vorige week vrijdag al om militaire goederen aan Oekraïne te leveren. Een deel van die goederen is vandaag verzonden, zo melden de ministers. De andere goederen worden zo snel mogelijk richting Oekraïne gestuurd.
De ministers wijzen erop dat Nederland "net als andere landen kampt met logistieke uitdagingen". "Samen met bondgenoten spant Defensie zich in de overige goederen zo snel mogelijk te leveren."
https://nos.nl/collectie/(...)asis-kiev-afgeslagen
Omdat mannen tussen 18 en 60 ook niet meer het land uit komen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:53 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
ja ze sturen hun vrouw, kinderen ouderen naar buurlanden en pakken zelf de wapens op.
Ik wist al haast niet meer dat dat kon.
Normaal laat je toch je vrouw/kinderen/ouderen achter en reist door 10 landen om ergens een uitkering te bemachtigen?
Er zijn in de geschiedenis zat landen bezet die dat niet zo leuk vonden. Ligt er maar aan wat voor volk je treft en wat voor tactiek je toepast. Putin zie ik er nog wel voor aan om gewoon steden te bombarderen tot ze zich overgeven. King of the ashes.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dan vernietigen ze enkele doelen maar ze hebben het land dan nog niet bezet en onder controle.
Een land bezetten waar je niet welkom bent is een behoorlijk lastige klus waar ook de VS al meerdere trauma's mee opgelope heeft.
Niet eens stiekem meer, zie mijn bericht hierbovenquote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:55 schreef Fer het volgende:
Ik krijg een sterk gevoel, dat Westerse landen stiekem meehelpen door. Met luchtverdediging en radar of satelliet informatie.
Nee, dat is geen keuze maar een verplichting.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:56 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Omdat mannen tussen 18 en 60 ook niet meer het land uit komen.
ja oekraine is een nazi land.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:54 schreef PzKpfw het volgende:
Vooral die compleet onjuiste aantijgingen jegens Zelensky waarmee Putin deze oorlog meent te rechtvaardigen baart mij zorgen.
Dat kan, krijgt ie wel met een voortdurende guerillastrijd te maken.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:56 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Er zijn in de geschiedenis zat landen bezet die dat niet zo leuk vonden. Ligt er maar aan wat voor volk je treft en wat voor tactiek je toepast. Putin zie ik er nog wel voor aan om gewoon steden te bombarderen tot ze zich overgeven. King of the ashes.
Dat is ook het verschil tussen Europa en moslimlanden.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:56 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Omdat mannen tussen 18 en 60 ook niet meer het land uit komen.
Je verschrijving "het deed het tot nu toe goed..." is veelzeggend.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:55 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Het deed het tot nu toe goed omdat hij elke keer wel een overwinning eruit kon slepen, het is nog maar de vraag of hij dat vol kan houden bij een nogal kansloze nederlaag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |