abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203841940
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 08:50 schreef Seeburg54 het volgende:
Ze verdienen in Oekraïne alle mogelijke hulp van het westen. Dat volk, wat een motivatie. Echt diep respect, die vechtlust zou hier ondenkbaar zijn.
Ze hebben ook niet echt een andere keus, niemand helpt hen.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_203841941
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 08:33 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ze hebben maandenlang hardware naar het westen lopen verplaatsen. Denk je dat assembly areas nu al leeg zijn?

De vroegere Russische doctrine was om eerst de ouwe kutzooi vooruit te sturen in het eerste echelon zodat daar al een hoop effort, troepen en munitie op verspild werd door de vijand. Om daarna het tweede echelon met het moderne materiaal voorwaarts te sturen. Ik heb tot nu toe alleen maar ouwe troep gezien terwijl er wel degelijk moderner spul naar het westen getransporteerd is. Ik gok dat er nog wel een opmars volgt.
Van wat van de gevangen Russische soldaten naar buiten komt stemt niet hoopvol. Dat lijken nou niet echt goed getrainde soldaten te zijn, en de helft is nog nat achter de oren. En toch kraakt Kyiv al behoorlijk.

Hou m'n hart vast als je gelijk hebt en straks komt de 'echte' invasie.
  Redactie Frontpage zaterdag 26 februari 2022 @ 08:52:33 #203
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_203841953
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 08:51 schreef halfway het volgende:

[..]
Is dit nep nieuws? Hoezo zou je die helpen?
Omdat het ook gewoon mensen zijn en medici een eed hebben afgezworen om geen onderscheid te maken tussen mensen en iedereen te helpen die hulp nodig heeft?
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_203841954
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 08:50 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Je zal maar zo'n leider hebben zeg.

Plots ben ik als een kind zo blij met Rutte :')
Tussen Poetin en Rutte staat Zelenski.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  zaterdag 26 februari 2022 @ 08:52:52 #205
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_203841957
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 08:51 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dan vernietigen ze enkele doelen maar ze hebben het land dan nog niet bezet en onder controle.

Een land bezetten waar je niet welkom bent is een behoorlijk lastige klus waar ook de VS al meerdere trauma's mee opgelope heeft.
Ja, dat is zo.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_203841959
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 08:49 schreef fubaaar22 het volgende:

[..]
putin is knettergek.
Stel je voor dat er in rusland zelf nu eens een opstand komt.

Ik zie hem er voor aan om dan alles in te zetten, zowel tegen andere landen als eigen volk.
In elk geval weten we, dankzij de gijzelingsacties (Moskou en Beslan) en de acties in Syrië, dat de man totaal niet maalt om mensenlevens. Om het even of die mensenlevens tot de 'vijand' of tot de 'vrienden' behoren.
Ik ben Poetin, ik doe aan fitness, ik heb een duikhorloge en ik heb de zwarte band, ik ben een bink en laat aan iedereen zien hoe flink ik ben. De Sterke Man.
Helaas doet dat het al heel lang goed daar in Rusland.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_203841964
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 08:50 schreef Seeburg54 het volgende:
Ze verdienen in Oekraïne alle mogelijke hulp van het westen. Dat volk, wat een motivatie. Echt diep respect, die vechtlust zou hier ondenkbaar zijn.
ja ze sturen hun vrouw, kinderen ouderen naar buurlanden en pakken zelf de wapens op.
Ik wist al haast niet meer dat dat kon.
Normaal laat je toch je vrouw/kinderen/ouderen achter en reist door 10 landen om ergens een uitkering te bemachtigen?
  Redactie Frontpage zaterdag 26 februari 2022 @ 08:54:55 #208
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_203841973
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 08:53 schreef Toby56 het volgende:

[..]
In elk geval weten we, dankzij de gijzelingsacties (Moskou en Beslan) en de acties in Syrië, dat de man totaal niet maalt om mensenlevens. Om het even of die mensenlevens tot de 'vijand' of tot de 'vrienden' behoren.
Ik ben Poetin, ik doe aan fitness, ik heb een duikhorloge en ik heb de zwarte band, ik ben een bink en laat aan iedereen zien hoe flink ik ben. De Sterke Man.
Wat dat betreft zou die eigenlijk tijdens een live-toespraak een beroerte moeten krijgen zodat het beeld van de grote onaantastbare leider in een keer instort.
_____
  zaterdag 26 februari 2022 @ 08:54:59 #209
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_203841974
Vooral die compleet onjuiste aantijgingen jegens Zelensky waarmee Putin deze oorlog meent te rechtvaardigen baart mij zorgen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_203841976
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 08:48 schreef LTVDK het volgende:

[..]
Sowieso is een hoop infrastructuur naar de klote plus is er een nadrukkelijk verzoek vanuit de Oekraïense regering om geen beelden op social media te plaatsen om de Russen niet wijzer te maken
Klopt, maar Rusland stuurt ook weinig om het Oekrainse volk te demoraliseren. Is er nog wat gehoord van die verslaggever op die luchthaven die door Russen was ingenomen.

Ik krijg een sterk gevoel, dat Westerse landen stiekem meehelpen door. Met luchtverdediging en radar of satelliet informatie.
.
pi_203841978
Ze zouden beter een voorstel doen... Als Poetin verliest moet hij de Krim teruggeven.

Daarna mag het volk kiezen:

POLL
Cindy De Vuyst
pi_203841979
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 08:51 schreef halfway het volgende:

[..]
Is dit nep nieuws? Hoezo zou je die helpen?
Je bent een dokter of niet.

Jij bent duidelijk geen dokter.
pi_203841983
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 08:53 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Het deed het tot nu toe goed omdat hij elke keer wel een overwinning eruit kon slepen, het is nog maar de vraag of hij dat vol kan houden bij een nogal kansloze nederlaag.
  Redactie Frontpage zaterdag 26 februari 2022 @ 08:56:02 #214
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_203841990
quote:
Nederland levert luchtdoelraketten aan Oekraïne
Het Nederlandse leger gaat zo snel mogelijk 200 Stinger-luchtdoelraketten leveren aan Oekraïne. Dat gebeurt na een recent verzoek van Oekraïne, melden ministers Hoekstra van Buitenlandse Zaken en Ollongren van Defensie aan de Tweede Kamer.

Het kabinet besloot vorige week vrijdag al om militaire goederen aan Oekraïne te leveren. Een deel van die goederen is vandaag verzonden, zo melden de ministers. De andere goederen worden zo snel mogelijk richting Oekraïne gestuurd.

De ministers wijzen erop dat Nederland "net als andere landen kampt met logistieke uitdagingen". "Samen met bondgenoten spant Defensie zich in de overige goederen zo snel mogelijk te leveren."

https://nos.nl/collectie/(...)asis-kiev-afgeslagen
_____
pi_203841998
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 08:53 schreef fubaaar22 het volgende:

[..]
ja ze sturen hun vrouw, kinderen ouderen naar buurlanden en pakken zelf de wapens op.
Ik wist al haast niet meer dat dat kon.
Normaal laat je toch je vrouw/kinderen/ouderen achter en reist door 10 landen om ergens een uitkering te bemachtigen?
Omdat mannen tussen 18 en 60 ook niet meer het land uit komen.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 08:56:49 #216
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_203842001
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 08:51 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dan vernietigen ze enkele doelen maar ze hebben het land dan nog niet bezet en onder controle.

Een land bezetten waar je niet welkom bent is een behoorlijk lastige klus waar ook de VS al meerdere trauma's mee opgelope heeft.
Er zijn in de geschiedenis zat landen bezet die dat niet zo leuk vonden. Ligt er maar aan wat voor volk je treft en wat voor tactiek je toepast. Putin zie ik er nog wel voor aan om gewoon steden te bombarderen tot ze zich overgeven. King of the ashes.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  Redactie Frontpage zaterdag 26 februari 2022 @ 08:56:53 #217
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_203842002
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 08:55 schreef Fer het volgende:
Ik krijg een sterk gevoel, dat Westerse landen stiekem meehelpen door. Met luchtverdediging en radar of satelliet informatie.
Niet eens stiekem meer, zie mijn bericht hierboven :P
_____
  zaterdag 26 februari 2022 @ 08:57:00 #218
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203842004
Poetin zal wel aanblijven als dit mislukt maar dan gaan we denk ik weinig meer van hem horen.
pi_203842006
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 08:56 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Nee, dat is geen keuze maar een verplichting.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_203842007
Dat is wel het minste wat je kunt doen. Laat maar eens flink de tanden zien.
Dit, dus.
pi_203842008
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 08:54 schreef PzKpfw het volgende:
Vooral die compleet onjuiste aantijgingen jegens Zelensky waarmee Putin deze oorlog meent te rechtvaardigen baart mij zorgen.
ja oekraine is een nazi land.

de president is 100% joods en het overgrote deel van de burgers kiest voor een joodse president.
Opmerkelijk...
  zaterdag 26 februari 2022 @ 08:58:32 #222
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203842018
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 08:56 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Er zijn in de geschiedenis zat landen bezet die dat niet zo leuk vonden. Ligt er maar aan wat voor volk je treft en wat voor tactiek je toepast. Putin zie ik er nog wel voor aan om gewoon steden te bombarderen tot ze zich overgeven. King of the ashes.
Dat kan, krijgt ie wel met een voortdurende guerillastrijd te maken.
pi_203842020
ik denk dat putin zich aardig heeft vergist in het feit dat de burgers massaal de wapens oppakken.

Als de russische soldaten nu ook nog in straatgevechten op burgers moeten schieten zal het moraal wel helemaal dalen.
pi_203842021
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 08:56 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Dat is ook het verschil tussen Europa en moslimlanden.
Cindy De Vuyst
pi_203842023
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 08:55 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Het deed het tot nu toe goed omdat hij elke keer wel een overwinning eruit kon slepen, het is nog maar de vraag of hij dat vol kan houden bij een nogal kansloze nederlaag.
Je verschrijving "het deed het tot nu toe goed..." is veelzeggend.
Overigens vond ik dat het het helemaal niet zo goed deed. Het is erin geslaagd om van Rusland een kutland te maken/houden, waar ieder tegengeluid en tegenargument letterlijk wordt gesmoord.
Het is maar wat je goed noemt.
Ik doe het ff rustig aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')