Na het bedreigen van Zweden en Finland door Putin is het heel reëel geworden inderdaadquote:Op zaterdag 26 februari 2022 09:04 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Ok, dus in principe is het heel reëel dat dit wel gaat gebeuren.
Ik begrijp niet dat mensen zo simpel kunnen denken. Putin is helemaal niet knettergek, tenminste, niet veel anders dan een Rutte of Biden (of Trump). Het is een schaakspel en echt niet één of andere impuls van iemand die zich verveelt.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:49 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
putin is knettergek.
Stel je voor dat er in rusland zelf nu eens een opstand komt.
Ik zie hem er voor aan om dan alles in te zetten, zowel tegen andere landen als eigen volk.
Is dat ook niet een moment dat andere landen wel kunnen ingrijpen, omdat dat oorlogsmisdaden zijn?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 09:05 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wanneer hij op grote schaal torenflats van hun sokkels schiet van het Oekraïense "broedervolk" dan krijgt hij dat thuis nooit verkocht. Die man is natuurlijk volledig de weg kwijt, maar het lijkt me sterk dat de Russen het accepteren wanneer dat gebeurt.
Je beseft dat dit letterlijk in elk land ter wereld exact zo werkt?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 09:06 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik begrijp niet dat mensen zo simpel kunnen denken. Putin is helemaal niet knettergek, tenminste, niet veel anders dan een Rutte of Biden (of Trump). Het is een schaakspel en echt niet één of andere impuls van iemand die zich verveelt.
USA wil een raketbasis in Oekraïne, Rusland wil dat niet. USA probeert steeds meer landen in de EU naar de NAVO te krijgen zodat ze overal raketjes kunnen plaatsen. Veel keus had Putin eigenlijk niet meer, vooral omdat het economisch ook niet echt draait. En hij mocht ook geen raketjes plaatsen op Cuba...
En als we het over VREDEMISSIES hebben, bekijk dan even de vele acties van de NAVO. Irak, Afghanistan... of wat de NAVO gedaan heeft in Kosovo in de jaren 90. In de westerse media doen ze altijd of alles wat USA/NAVO doet goed is en de rest slechtmaar als ze dat in andere landen doen noemen ze het propaganda.
Maar wat gaan ze doen dan? Elke demonstrant in Rusland wordt nu consequent opgepakt en als je te vervelend bent als Rus kom je niet na een nachtje cel en een boete weer thuis. En dat weten ze.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 09:05 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wanneer hij op grote schaal torenflats van hun sokkels schiet van het Oekraïense "broedervolk" dan krijgt hij dat thuis nooit verkocht. Die man is natuurlijk volledig de weg kwijt, maar het lijkt me sterk dat de Russen het accepteren wanneer dat gebeurt.
Als ik het goed heb, dan geldt voor soldaten in burgerkleding geen krijgsrecht. Maar ja, daar houdt Poetin zich toch al niet aan.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 09:04 schreef Starhopper het volgende:
Nu de burgers wapens krijgen en moeten vechten. Kunnen we als NAVO of EU niet steun geven door soldaten in burgerkleding te sturen?
Het verbaasd mij wel dat Oekraine zo goed stand lijk te houden. Taai volkje.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:51 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ze hebben ook niet echt een andere keus, niemand helpt hen.
Om een dergelijk bewind te kunnen voeren moet je veel gemotiveerde en met het doel angehauchte mensen daar jarenlang neerzetten. En die ook kunnen betalen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 09:04 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Waarom zou het in dit geval niet zo kunnen werken?
Nu je deze invasie ziet, begrijp je nu waarom Oekraïne zo graag bij de NAVO wil horen?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 09:06 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik begrijp niet dat mensen zo simpel kunnen denken. Putin is helemaal niet knettergek, tenminste, niet veel anders dan een Rutte of Biden (of Trump). Het is een schaakspel en echt niet één of andere impuls van iemand die zich verveelt.
USA wil een raketbasis in Oekraïne, Rusland wil dat niet. USA probeert steeds meer landen in de EU naar de NAVO te krijgen zodat ze overal raketjes kunnen plaatsen. Veel keus had Putin eigenlijk niet meer, vooral omdat het economisch ook niet echt draait. En hij mocht ook geen raketjes plaatsen op Cuba...
En als we het over VREDEMISSIES hebben, bekijk dan even de vele acties van de NAVO. Irak, Afghanistan... of wat de NAVO gedaan heeft in Kosovo in de jaren 90. In de westerse media doen ze altijd of alles wat USA/NAVO doet goed is en de rest slechtmaar als ze dat in andere landen doen noemen ze het propaganda.
Je lult echt onzin. Alleen al het feit dat Europa en de VS landen zelf laat bepalen wat ze willen mbt NAVO en EU, terwijl Rusland dat voor hen wil bepalen en zelfs een soeverein land aanvalt zegt alles.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 09:06 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Als je een democratisch gekozen president benoemt als neo-nazi ben je niet helemaal 100.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 09:06 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Toen dat in Tsjetsjenië gebeurde lag er bijna niemand wakker vanquote:Op zaterdag 26 februari 2022 09:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Is dat ook niet een moment dat andere landen wel kunnen ingrijpen, omdat dat oorlogsmisdaden zijn?
Zal me niks verbazen omdat we wapens ook gaan leveren .quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:55 schreef Fer het volgende:
[..]
Klopt, maar Rusland stuurt ook weinig om het Oekrainse volk te demoraliseren. Is er nog wat gehoord van die verslaggever op die luchthaven die door Russen was ingenomen.
Ik krijg een sterk gevoel, dat Westerse landen stiekem meehelpen door. Met luchtverdediging en radar of satelliet informatie.
Ja dat is mijn punt ook. Beetje zelfde als fans van twee voetbalclubs die lopen te ruziën. Zijn dezelfde mensen, alleen met een andere mening. Er is geen goed of fout... (tot een bepaalde grens natuurlijk, Hitler ging wel wat te verquote:Op zaterdag 26 februari 2022 09:08 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Je beseft dat dit letterlijk in elk land ter wereld exact zo werkt?
Beetje middeleeuws wel.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:47 schreef NightDancert het volgende:
[..]
En dat Poetin door een woedende menigte uit het Kremlin gehaald wordt en live op tv gelyncht wordt. Zou popcorn pakken.
Ze hebben zorgvuldig genoeg gewacht zodat de wapens nooit tijdig gaan arriveren.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 09:09 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Zal me niks verbazen omdat we wapens ook gaan leveren .
https://www.telegraaf.nl/(...)door-russische-inval
Vraag is hoe Rusland dit gaat oppakken.
Daar maak ik meer zorgen over .
Poetin is fout. Poetin is te ver gegaan.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 09:09 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja dat is mijn punt ook. Beetje zelfde als fans van twee voetbalclubs die lopen te ruziën. Zijn dezelfde mensen, alleen met een andere mening. Er is geen goed of fout... (tot een bepaalde grens natuurlijk, Hitler ging wel wat te ver).
Dat doet-ie alleen om zijn volk achter zich te krijgen, ik ben echt niet pro Rusland, maar Putin is niet knettergek.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 09:09 schreef Hermanusvanurbanus het volgende:
[..]
Als je een democratisch gekozen president benoemt als neo-nazi ben je niet helemaal 100.
Tis niet zo simpel. Als geen navo clausule had betekent geen Russische invasie en burgerdoden.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 09:08 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Nu je deze invasie ziet, begrijp je nu waarom Oekraïne zo graag bij de NAVO wil horen?
Ja, triestquote:Op zaterdag 26 februari 2022 09:10 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ze hebben zorgvuldig genoeg gewacht zodat de wapens nooit tijdig gaan arriveren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |