Ja natuurlijk, ik leef voor mijzelf niet om een ander te beschermen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 06:28 schreef Johannes788 het volgende:
Wij Westerlingen zijn een bang en individualistisch volk geworden. Zo lang het ons maar niet persoonlijk raakt.
Op straat durven wij niet meer in te grijpen wanneer een ander onrecht wordt aangedaan. Zo lang het ons maar niet persoonlijk raakt.
Op het wereldtoneel durven we niet meer in te grijpen wanneer een Europees land onrecht wordt aangedaan. Zo lang het ons maar niet persoonlijk raakt.
Angstig voor represailles of de gevolgen voor onze eigen portemonnee.
Ik geloof dat één van de redenen waarom de Nazi's destijds zo makkelijk Frankrijk konden overnemen in WO2 was omdat Frankrijk ook nog oorlog voerde alsof ze nog in WO1 zaten. Met paarden enzo. Heel bizar.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:12 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Neem het dodental met een korreltje zout, maar deze oorlog laat maar weer eens zien dat Nederland terecht haar tanks heeft weggedaan. Stel je je voor dat Oekraïne ook nog eens Apaches had. Compleet waardeloos speelgoed uit begin 20ste eeuw. De marine van de VS doet ook al haar tanks weg volgend jaar. En Rusland lijkt nog steeds oorlog uit de Sovjet-Unie te voeren, zoveel mogelijk lichamen er tegenaan gooien hopen dat je boven de stapel lijken met de vlag in je hand eindigt. Gewoon volle transportvliegtuigen invliegen zonder de luchtverdediging uitgeschakeld te hebben. Nouja ze zullen ook wel wanhopig zijn met de kapotte supply lines.
Dat werd als voorbeeld gebruikt, maar leuk geprobeerd onwetendenerd.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 07:52 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat deze oorlog begonnen is met de dood van een Iraanse generaal in Bagdad
Ziet eruit als dat hij er links langs had moeten gaan? In ieder geval weer wat slechte optics voor het Russische militaire apparaat.quote:
Ook geen politie bellen dan als je beroofd bent of een mes in de pens dreigt te krijgen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:15 schreef halfway het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, ik leef voor mijzelf niet om een ander te beschermen.
In Nederland gebruikte het leger de fiets.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:15 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Ik geloof dat één van de redenen waarom de Nazi's destijds zo makkelijk Frankrijk konden overnemen in WO2 was omdat Frankrijk ook nog oorlog voerde alsof ze nog in WO1 zaten. Met paarden enzo. Heel bizar.
Wat pas echt ongelofelijk is, is dat de duitsers pas terrein wonnen hier doordat ze dreigde hele steden plat te bombarderen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:16 schreef thedeedster het volgende:
[..]
In Nederland gebruikte het leger de fiets.
Ongelofelijk toch.
Of wat van dat spul in zijn kopje thee, zijn die Russen ook bedreven in. Of wat Novichok.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:10 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Dan is Putin wel snel uitgespeeld als hij dat laat gebeuren. Omgebracht in een "ongelukje" zie ik eerder gebeuren.
De Duitsers gebruikte ook veel paarden. Usa was 1 van de eerste die totaal op auto's voor logistiek os overgestaptquote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:15 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Ik geloof dat één van de redenen waarom de Nazi's destijds zo makkelijk Frankrijk konden overnemen in WO2 was omdat Frankrijk ook nog oorlog voerde alsof ze nog in WO1 zaten. Met paarden enzo. Heel bizar.
Mensen die badinerend doen over de Duits-Nederlandse Blitzkrieg zijn dan ook volstrekt niet serieus te nemen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:17 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Wat pas echt ongelofelijk is, is dat de duitsers pas terrein wonnen hier doordat ze dreigde hele steden plat te bombarderen.
Het is gewoon een onjuiste vergelijking. Dit is een staal op staal gevecht waarbij dit soort aantallen aan verliezen gewoon normaal en ingecalculeerd zijn. Totaal niet te vergelijken met COIN.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:12 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Neem het dodental met een korreltje zout, maar deze oorlog laat maar weer eens zien dat Nederland terecht haar tanks heeft weggedaan. Stel je je voor dat Oekraïne ook nog eens Apaches had. Compleet waardeloos speelgoed uit begin 20ste eeuw. De marine van de VS doet ook al haar tanks weg volgend jaar. En Rusland lijkt nog steeds oorlog uit de Sovjet-Unie te voeren, zoveel mogelijk lichamen er tegenaan gooien hopen dat je boven de stapel lijken met de vlag in je hand eindigt. Gewoon volle transportvliegtuigen invliegen zonder de luchtverdediging uitgeschakeld te hebben. Nouja ze zullen ook wel wanhopig zijn met de kapotte supply lines.
Het zal wel niet kloppen inderdaad maar ik denk wel dat Rusland Oekraïne in bepaalde mate onderschat heeft. Uiteindelijk zullen ze wel 'winnen' maar het gaat hen waarschijnlijk meer verliezen kosten dan ze van tevoren hadden ingecalculeerd.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:12 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Ja paarden mocht niet meer van de PVDDquote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:16 schreef thedeedster het volgende:
[..]
In Nederland gebruikte het leger de fiets.
Ongelofelijk toch.
Als Wilhelmina destijds op locatie was gebleven, was ze (inclusief kabinet) zonder meer gevangengezet. Haar woedende 10 mei-toespraak op de radio zou haar niet bepaald 'in dank' zijn afgenomen. De enige die (heel stiekem) misschien toch verheugd kan zijn geweest was verzetsheld Bernhard. Die was ten tijde van zijn verloving en huwelijk met Juul nog gewoon betalend lid van de NSDAP. Maar goed, Bernhard had nauwelijks principes en wilde met alle spektakel wel graag meedoen, dus de switch was later gemakkelijk gemaakt.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:10 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Enige vorm van gevangenschap voor het koningshuis was toch totaal niet aan de orde tijdens de bezetting? Het was simpelweg lijfsbehoud en voortzetting van de welvaart. Meer niet. Het gegeven dat je tijdens oorlogstijd een functionerende overheid moet behouden is logisch, zie ook hoe men omgaat in Amerika tijdens een crisissituatie met bijv. de splitsing van president en vice president maar lafjes het land verlaten en vanuit daar ferme taal uitslaan zou mij echt in het verkeerde keelgat schieten.
Hoe Zelenski het nu aanpakt is echt geweldig, filmisch bijna maar tegelijkertijd zal het naast een morele boost uiteindelijk eindigen in gevangenschap en ballingschap ergens ver weg met een vreselijke dood ten gevolg. Mits hij uiteraard zelf besluit om daadwerkelijk vechtend ten onder te gaan maar dat betwijfel ik.
Samengevat hoop ik dat hij tijdig toch besluit om eieren voor zijn geld te kiezen en Kiev te verlaten zodat hij ergens vanuit een grenslocatie president kan blijven en zijn volk en troepen kan blijven aansturen.
Al lang.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:19 schreef kanovinnie het volgende:
Zijn er demonstraties bij de Russische ambassade in Den Haag geweest?
Al snij je de cijfers door de helft, is nog een behoorlijk prijskaartje.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:12 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Zag gisteren wel iets over een Russische ambassadeur in Dublin, die zal hem ook even gekepen hebben.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:19 schreef kanovinnie het volgende:
Kunnen die boeren daar niet even een trekker naar binnen rijden?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:19 schreef kanovinnie het volgende:
Je moet toch iets doen voor Oekrainë toch?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:19 schreef Idisrom het volgende:
Ik hoop niet dat op basis van dit soort sentiment een zangfestival wordt beslist.
https://www.nu.nl/songfes(...)-als-kanshebber.html
Ik meende dat het songfestival sowieso niet zo serieus te nemen was.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:19 schreef Idisrom het volgende:
Ik hoop niet dat op basis van dit soort sentiment een zangfestival wordt beslist.
Dit boeit echt niemandquote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:19 schreef Idisrom het volgende:
En als ze niet gevangen was gezet had ze ook nog kans dat ze achter Leopold III aan was gegaanquote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:19 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Als Wilhelmina destijds op locatie was gebleven, was ze (inclusief kabinet) zonder meer gevangengezet. Haar woedende 10 mei-toespraak op de radio zou haar niet bepaald 'in dank' zijn afgenomen. De enige die (heel stiekem) misschien toch verheugd kan zijn geweest was verzetsheld Bernhard. Die was ten tijde van zijn verloving en huwelijk met Juul nog gewoon betalend lid van de NSDAP. Maar goed, Bernhard had nauwelijks principes en wilde met alle spektakel wel graag meedoen, dus de switch was later gemakkelijk gemaakt.
Zou het wat uitmaken?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:19 schreef Idisrom het volgende:
Nouja de Britten hoeven niet bang meer te zijn onderaan te eindigen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:19 schreef Idisrom het volgende:
Weigeren troepen te leveren aan Rusland.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:23 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ik wil het ook weten.
Wat is er met Kazachstan?
Een zeer tragisch verhaal.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En als ze niet gevangen was gezet had ze ook nog kans dat ze achter Leopold III aan was gegaan
Kazachstans heeft het verzoek van Rusland om troepen te leveren afgewezen. Opmerkelijk omdat ze één van de trouwste bondgenoten zijn en Rusland eerder dit jaar wel troepen naar Kazachstan stuurde. Ook zegt Kazachstan de twee staatjes niet te herkennen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:23 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ik wil het ook weten.
Hebben geen zin een hoop soldaten de dood in de sturen voor een zinloze oorlogquote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:23 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ik wil het ook weten.
Die Russen hebben nog maar het topje van de ijsberg laten zien.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:25 schreef Aurelius het volgende:
Wat een afgang voor het Russische leger.
Moeten we ons echt nog druk maken om een aanval in andere landen als de Baltische Staten? Ze slaan momenteel nog geen deuk in een pakje boter.
Ziet het nog wel gebeuren dat ze uiteindelijk moeten afdruipen.
Het kan ook zo zijn, dat Rusland nog probeert de burgerbevolking zoveel mogelijk te ontzien, en dan duurt het gewoon een stuk langer.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:25 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Rusland verliest totaal het momentum nu, wat goed is natuurlijk.
Zullen wel gedacht hebben er nu al wel ff te zijn, maar men houdt daar knap stand zoals het lijkt.
Volgens mij naderen ze juist Kiev vanuit meerdere richtingen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:25 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Rusland verliest totaal het momentum nu, wat goed is natuurlijk.
Zullen wel gedacht hebben er nu al wel ff te zijn, maar men houdt daar knap stand zoals het lijkt.
Vraag me af of er nog continue aanwas is van militairen, tanks, helicopters etcquote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:27 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Die Russen hebben nog maar het topje van de ijsberg laten zien.
Heb eerder het idee dat dit het beste is wat ze te bieden hebben. Gebrek aan motivatie zal ook wel een rol spelen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:27 schreef PzKpfw het volgende:
Die Russen hebben nog maar het topje van de ijsberg laten zien.
Het feit dat Kazachstan om hulp gevraagd is vertelt mij toch ook wat anders.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:28 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Volgens mij naderen ze juist Kiev vanuit meerdere richtingen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |