SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
• Geen tweetdumps van meningen van random mensen online
• Geen artikelen plaatsen/niet linken naar vage websites
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok![]()
Geen waardeoordeel, maar misschien is het slim dan even wat afstand te nemen? Geen nieuws, geen Fok!, etc?quote:Op maandag 15 november 2021 23:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:
deze ellende doet echt wat met mijn gemoed.![]()
Ah ik dacht "TINA wass kostten denn die condomen"quote:Op maandag 15 november 2021 23:41 schreef Momo het volgende: [ twitter ] TINA(There Is No Alternative)
![]()
Het bericht dat je wilde plaatsen:En het OMT een breekijzer van het kabinet ipv een onafhankelijk adviesorgaan. Past in de technocratische manier van besturen. Als het achteraf mis gaat, zeggen we gewoon: “we hebben altijd op advies van experts gehandeld”. Ranzig.quote:Op maandag 15 november 2021 23:42 schreef chratnox het volgende: [..] Het kabinet is al bezig met de wetsvoorstellen en wil het OMT advies om die wetsvoorstellen kracht bij te zetten. Oftewel, 2G is een politiek middel.
![]()
Neuh, dat is het niet. Denk dat je er ook niet aan ontkomt.quote:Op maandag 15 november 2021 23:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
Geen waardeoordeel, maar misschien is het slim dan even wat afstand te nemen? Geen nieuws, geen Fok!, etc?Steun het Kiva Fok! team!
2G gaat de transmissie niet tegen en is daarnaast gevaarlijk omdat het een toezicht- en beloningssysteem introduceert waarin mensen zich bevoorrecht voelen en verdere sancties tegen "de ander" eisen, waardoor hun status wordt onderstreept.quote:Op maandag 15 november 2021 21:16 schreef trein2000 het volgende:
Waarom is dat precies eerlijk? Iedereen moet maar een grote mate van ongemak ondergaan omdat een kleine groep een kleine mate van ongemak niet wenst te accepteren? Is dat eerlijk?![]()
Wordt weer een leuke Sinterklaas, Kerst en oud op nieuw met de lockdown tot eind maart/begin april. Afgelopen avondklokje was ook een grote mop, dus ons kabinet kennende zullen we dat vast weer krijgen. Gelukkig heb ik een hontje.![]()
Op deze manier mensen dwingen om zich te laten vaccineren is wel haalbaar? Levert ook niks op.quote:Op maandag 15 november 2021 23:42 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Interessant maar onhaalbaar en geen lange termijn oplossing.
Als iedereen getest wordt weet je in ieder geval (bijna) zeker dat er geen besmettingen op zullen treden.![]()
Natuurlijk weet ik dat. Dat weet iedereen. En dat ze elk jaar een "calculated guess" doen met het griepvaccin ook. Maar dat is endemisch.quote:Op maandag 15 november 2021 23:43 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Lol elk virus muteert of dacht jij dat griep en andere corona virussen niet muteren?
Covid19 is NIET endemisch. Smart ass."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Denk dat Hugo dat prima kan maar dat ons poldermodel dat bemoeilijkt. Een ander zal dat net zo min kunnen zeggenquote:Op maandag 15 november 2021 23:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Het gaat om het vertellen dat dit virus er volgend jaar ook nog is. En dat we ook met al onze gevaccineerden wsl nog maatregelen nodig gaan hebben.
Hugo kan dit niet.![]()
Tja, die 3 weken gelooft natuurlijk niemand meer.quote:Op maandag 15 november 2021 23:47 schreef Sfancta het volgende:
Wordt weer een leuke Sinterklaas, Kerst en oud op nieuw met de lockdown tot eind maart/begin april. Afgelopen avondklokje was ook een grote mop, dus ons kabinet kennende zullen we dat vast weer krijgen. Gelukkig heb ik een hontje.Steun het Kiva Fok! team!
Verraadt je leeftijdquote:Op maandag 15 november 2021 23:45 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Ah ik dacht "TINA wass kostten denn die condomen"![]()
En de mijne
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Maar zo lang de zorg het niet aan kan zal het ook nooit endemisch worden omdat we niet uit de pandemische fase komen. Maatregelen zijn alleen maar om de periode te overbruggen terwijl we aan een eindoplossing sleutelen.quote:Op maandag 15 november 2021 23:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Natuurlijk weet ik dat. Dat weet iedereen. En dat ze elk jaar een "calculated guess" doen met het griepvaccin ook. Maar dat is endemisch.
Covid19 is NIET endemisch. Smart ass.
Gelukkig zijn we al een eind op weg met het uitbreiden van de capaciteit. O wacht.![]()
Lol je wordt steeds komischer Covid19 is al endemisch want dat is de letterlijke vertaling dat het niet meer weg gaat.quote:Op maandag 15 november 2021 23:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Natuurlijk weet ik dat. Dat weet iedereen. En dat ze elk jaar een "calculated guess" doen met het griepvaccin ook. Maar dat is endemisch.
Covid19 is NIET endemisch. Smart ass.![]()
Opschalen is personeelstechnisch amper mogelijk. Dus wat wil je nu? Niemand heeft een toverstaf.quote:Op maandag 15 november 2021 23:49 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maar zo lang de zorg het niet aan kan zal het ook nooit endemisch worden omdat we niet uit de pandemische fase komen. Maatregelen zijn alleen maar om de periode te overbruggen terwijl we aan een eindoplossing sleutelen.
Gelukkig zijn we al een eind op weg met het uitbreiden van de capaciteit. O wacht."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Ja met zo’n houding komen we er wel. Wat is jouw oplossing dan, die heb ik nog steeds niet gehoord, behalve niet zo zeiken.quote:Op maandag 15 november 2021 23:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Opschalen is personeelstechnisch amper mogelijk. Dus wat wil je nu? Niemand heeft een toverstaf.
Ik ga maar weer achter m’n bank zitten wachten totdat het voorbij is![]()
![]()
Nu nog? Als iemand je het leven doelbewust zo vervelend mogelijk probeert te maken en dan ineens de boel probeert te lijmen met een of andere beloning... zou je dat niet ontzettend verdacht vinden?quote:Op maandag 15 november 2021 23:29 schreef Ondeugend_is_woedend het volgende:
Er moet toch een manier zijn ongevaccineerden te verleiden tot vaccin?
Dus niet dwingen maar verleiden![]()
Selectief kijken helpt wel. Nieuws en praatprogramma's in ieder geval overslaan.quote:Op maandag 15 november 2021 23:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Neuh, dat is het niet. Denk dat je er ook niet aan ontkomt.![]()
Overhead snijden, onnodige administratieve lasten snijden, lichte taken over laten nemen door lager geschoold personeel, betere beloningen, kappen met de onzinnige regels waardoor IC-personeel wegloopt (zoals niet in de buurt kunnen parkeren etc).quote:Op maandag 15 november 2021 23:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Opschalen is personeelstechnisch amper mogelijk. Dus wat wil je nu? Niemand heeft een toverstaf.
Allemaal eenvoudige activiteiten die potentieel uitstroom verminderen en daardoor tot gevolg hebben dat er meer capaciteit is/blijft.![]()
Je hebt een grotere kans dat er bij een bepaald evenement geen besmettingen optreden, bij alle andere zaken raken mensen gewoon besmet.quote:Op maandag 15 november 2021 23:47 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Op deze manier mensen dwingen om zich te laten vaccineren is wel haalbaar? Levert ook niks op.
Als iedereen getest wordt weet je in ieder geval (bijna) zeker dat er geen besmettingen op zullen treden.
Familiefeesten, borrels thuis, studentenhuis, werk, bejaardentehuis etc etc
Tenzij je letterlijk iedereen elke ochtend laat testen. Maar dat gaat hem niet worden.
Dat zul je dan of wereldwijd moeten doen en tot het einde der dagen.
Of
We gaan voor vaccinatieplicht en accepteren dat er mensen dood zullen gaan aan covid maar heffen verder alle maatregelen op![]()
Ik zou me laten bijscholen dan als ik jou was. Iets met een klok en een klepel.quote:Op maandag 15 november 2021 23:49 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Lol je wordt steeds komischer Covid19 is al endemisch want dat is de letterlijke vertaling dat het niet meer weg gaat."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Dat lijkt me een goed plan.quote:Op maandag 15 november 2021 23:52 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ja met zo’n houding komen we er wel. Wat is jouw oplossing dan, die heb ik nog steeds niet gehoord, behalve niet zo zeiken.
Ik ga maar weer achter m’n bank zitten wachten totdat het voorbij is"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Door de zure appel heen bijten alles open gooien, een paar weken volle ziekenhuizen en daarna iedereen immuun. Dat zorgt denk ik voor minder schade dan wat ze nu aan t doen zijn.quote:Op maandag 15 november 2021 23:52 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ja met zo’n houding komen we er wel. Wat is jouw oplossing dan, die heb ik nog steeds niet gehoord, behalve niet zo zeiken.
Ik ga maar weer achter m’n bank zitten wachten totdat het voorbij isPlaats hier uw advertentie![]()
Dat gevoel heb ik eerdere bij jouw maar goed sterkte met achter de bank zitten zoals @Spablauw214 al zei.quote:Op maandag 15 november 2021 23:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik zou me laten bijscholen dan als ik jou was. Iets met een klok en een klepel.![]()
Niemand heeft een toverstaf geldt ook hier. Helaas.quote:Op maandag 15 november 2021 23:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Overhead snijden, onnodige administratieve lasten snijden, lichte taken over laten nemen door lager geschoold personeel, betere beloningen, kappen met de onzinnige regels waardoor IC-personeel wegloopt (zoals niet in de buurt kunnen parkeren etc).
Allemaal eenvoudige activiteiten die potentieel uitstroom verminderen en daardoor tot gevolg hebben dat er meer capaciteit is/blijft."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Waarom niet? Dit zijn zaken die morgen (ok, misschien niet morgen, maar volgende week) prima geregeld kunnen zijn als de ziekenhuizen (en regering) het willen.quote:Op maandag 15 november 2021 23:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Niemand heeft een toverstaf geldt ook hier. Helaas.![]()
Die ging daar zelf zitten. Wat inderdaad een goed plan is.quote:Op maandag 15 november 2021 23:56 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat gevoel heb ik eerdere bij jouw maar goed sterkte met achter de bank zitten zoals @:spablauw214 al zei."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Het is allemaal niet zo simpel. Was het maar zo.quote:Op maandag 15 november 2021 23:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Waarom niet? Dit zijn zaken die morgen (ok, misschien niet morgen, maar volgende week) prima geregeld kunnen zijn als de ziekenhuizen (en regering) het willen."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Het is dan wel geen oplossing, maar het is wel de realiteit.quote:Op maandag 15 november 2021 23:52 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik ga maar weer achter m’n bank zitten wachten totdat het voorbij is
Sinds het begin van deze pandemie is de uitgestelde zorg alleen maar groter geworden en we hebben nog nooit zulke slechte cijfers gehad dan nu.
Oftewel, het zou al een wonder zijn als we met enorme investeringen de achterstand niet nog groter laten worden. en daarbij komt dat we eerst nog uitgerust personeel hadden, maar na 2 jaar loopt iedere zorgmedewerker op zijn of haar laatste benen.
Natuurlijk moet je er alles aan doen om meer mensen opgeleid te krijgen, maar we moeten echt niets verwachten op dat gebied. Niet een nog grotere achterstand is het maximaal haalbare op termijn.Steun het Kiva Fok! team!
Wat is nou je voorstel dan? Je komt hier vertellen dat je boos bent dat een deel van de bevolking maling heeft aan de maatregelen, maar vervolgens ga je om je heen slaan en heb je geen exitstrategie. Vind je het gek dat mensen de pijp aan Maarten geven als er geen uitzicht is op de uitgang?quote:![]()
Maar waarom niet? Als IC verpleegkundigen zelf aangeven dat ze vooral last hebben van dat soort taken lijkt het me zaak dat ze er op zijn minst mee beginnen. Schuilen achter "het is allemaal niet zo simpel" kom je helemaal niets verder mee.quote:Op maandag 15 november 2021 23:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het is allemaal niet zo simpel. Was het maar zo.![]()
Ja. Ze maken de situatie alleen maar erger. Voor zichzelf en voor anderen.quote:Op maandag 15 november 2021 23:58 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wat is nou je voorstel dan? Je komt hier vertellen dat je boos bent dat een deel van de bevolking maling heeft aan de maatregelen, maar vervolgens ga je om je heen slaan en heb je geen exitstrategie. Vind je het gek dat mensen de pijp aan Maarten geven als er geen uitzicht is op de uitgang?"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Ja, morgen heb ik een leuke dag. Dan ga ik me er wat minder mee bezig houden.quote:Op maandag 15 november 2021 23:54 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Selectief kijken helpt wel. Nieuws en praatprogramma's in ieder geval overslaan.
Vandaag wel in de problemen gekomen omdat ik mijn mondkapje vergat.![]()
Ook als je het niet wil wordt je er meerdere keren aan herinnerd.Steun het Kiva Fok! team!
gaat er om dat lichamelijke integriteit niet een absoluut recht is.quote:Op maandag 15 november 2021 23:42 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Die dingen waren voor corona al geoorloofd. een vaccin voor een virus niet, dat was voorheen gewoon vrijwillig. Daar wil jij vanaf dus? griepprik ook? regelmatig volle ziekenhuizen daardoor.
griepprik is maar 40-60% effectief en de periodes dat de ziekenhuizen daar voor volliggen zijn beperkt. Dat zou je met een eventuele uitbreiding van de zorg afkunnen![]()
Echt hoor... Neem gewoon de (politieke) realiteit in acht ipv wensdenken of utopisch denken.quote:Op maandag 15 november 2021 23:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar waarom niet? Als IC verpleegkundigen zelf aangeven dat ze vooral last hebben van dat soort taken lijkt het me zaak dat ze er op zijn minst mee beginnen. Schuilen achter "het is allemaal niet zo simpel" kom je helemaal niets verder mee."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Dat heb je nu 3x gezegd. Ik hoor graag je voorstel hoe we dan volgens jou uit deze crisis komen.quote:Op dinsdag 16 november 2021 00:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja. Ze maken de situatie alleen maar erger. Voor zichzelf en voor anderen.![]()
Discriminatie op basis van vaccinatiestatus, wat is dit land tot een enorm dieptepunt gezakt zeg.Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek![]()
Dat heb ik al lang gezegd.quote:Op dinsdag 16 november 2021 00:01 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat heb je nu 3x gezegd. Ik hoor graag je voorstel hoe we dan volgens jou uit deze crisis komen."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
En heel veel onnodige overlijdensquote:Op maandag 15 november 2021 23:54 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Door de zure appel heen bijten alles open gooien, een paar weken volle ziekenhuizen en daarna iedereen immuun. Dat zorgt denk ik voor minder schade dan wat ze nu aan t doen zijn.![]()
De halve wereld als je het mij vraagt. Zwarte bladzijde uit de geschiedenisboeken over 50 jaarquote:Op dinsdag 16 november 2021 00:01 schreef PzKpfw het volgende:
Discriminatie op basis van vaccinatiestatus, wat is dit land tot een enorm dieptepunt gezakt zeg.![]()
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin![]()
Je aan de maatregelen houden. Zo simpel is het. Recalcitrant gedoe levert alleen nog meer ellende op voor iedereen.quote:Op dinsdag 16 november 2021 00:03 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
“Niet zo zeiken”? Oke dank. Constructief ook. Zou hem meteen naar Hugo mailen als ik jou was."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Het is sowieso de grootste schending van mensenrechten in Nederland sinds de Tweede Wereldoorlog.quote:Op dinsdag 16 november 2021 00:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De halve wereld als je het mij vraagt. Zwarte bladzijde uit de geschiedenisboeken over 50 jaar
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek![]()
Hoe is het wensdenken? De hele maatschappij zit opgescheept met maatregelen die gigantisch ingrijpend zijn en ontzettend veel geld kosten maar administratieve processen in een ziekenhuis veranderen is wensdenken?quote:
Dus mensen die zeggen "Ik ben klaar met de maatregelen" verergeren de situatie, maar ziekenhuisbestuurders, zorgbestuurders en het ministerie van VWS die geen enkele moeite willen doen om de situatie in de ziekenhuizen te verbeteren is 'dealen met de politieke realiteit'?
Volgens Rutte en de Jonge moeten we rekening houden met een 'nieuw normaal' voor de komende tijd. Daar mogen ze zelf ook eens iets aan gaan doen.![]()
België gaat ongevaccineerd zorgpersoneel ontslaan
De Belgische regering heeft een akkoord bereikt over de regels voor de verplichte vaccinatie van zorgpersoneel. Ongevaccineerd zorgpersoneel wordt ontslagen. Iedereen die zich uiterlijk 1 april volgend jaar niet heeft laten prikken, moet vertrekken.
https://www.telegraaf.nl/(...)rgpersoneel-ontslaan
Worden er wat wakker eindelijk, hopelijk hier ook snel. Verpleegkundige wat bij mijn buurvrouw komt is ook niet gevaccineerdGa toch weg man
![]()
Klopt, en dat weten de meeste ook welquote:Op dinsdag 16 november 2021 00:04 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Het is sowieso de grootste schending van mensenrechten in Nederland sinds de Tweede Wereldoorlog.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Voor wie het niet heeft meegekregen, in onze buurlanden is 2Gplus of al aan de orde, of het ligt op tafel.
Dus testen voor toegang voor gevaccineerden en herstelden.![]()
Oke. Ik heb nog steeds geen concrete exitstrategie gezien, dus ik neem aan dat je die niet hebt. Fijne avond nog.quote:Op dinsdag 16 november 2021 00:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je aan de maatregelen houden. Zo simpel is het. Recalcitrant gedoe levert alleen nog meer ellende op voor iedereen.![]()
Waar dienen die eerste twee g's dan voor als je toch moet testen?quote:Op dinsdag 16 november 2021 00:05 schreef Za het volgende:
Voor wie het niet heeft meegekregen, in onze buurlanden is 2Gplus of al aan de orde, of het ligt op tafel.
Dus testen voor toegang voor gevaccineerden en herstelden.![]()
De politieke realiteit is dat er niks gaat veranderen.quote:Op dinsdag 16 november 2021 00:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hoe is het wensdenken? De hele maatschappij zit opgescheept met maatregelen die gigantisch ingrijpend zijn en ontzettend veel geld kosten maar administratieve processen in een ziekenhuis veranderen is wensdenken?
Dus mensen die zeggen "Ik ben klaar met de maatregelen" verergeren de situatie, maar ziekenhuisbestuurders, zorgbestuurders en het ministerie van VWS die geen enkele moeite willen doen om de situatie in de ziekenhuizen te verbeteren is 'dealen met de politieke realiteit'?
Volgens Rutte en de Jonge moeten we rekening houden met een 'nieuw normaal' voor de komende tijd. Daar mogen ze zelf ook eens iets aan gaan doen.
We zaniken terecht al zeker een decennium over de overhead, overbodige managementlagen en administratieve werkzaamheden die tijd ah bed verdringen. Politieke wil dat te veranderen: 0.
[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 16-11-2021 00:14:18 ]"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Ja joh?quote:Op dinsdag 16 november 2021 00:05 schreef Za het volgende:
Dus testen voor toegang voor gevaccineerden en herstelden.
Gaat snel de foute kant op
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Gaat het nou over de zorgcapaciteit of moeten mensen gewoon gevaccineerd worden ongeacht of ze antistoffen hebben? die mensen hebben vorig jaar waarschijnlijk continue met coronapatienten gewerkt.quote:Op dinsdag 16 november 2021 00:04 schreef Sfancta het volgende:
De Belgische regering heeft een akkoord bereikt over de regels voor de verplichte vaccinatie van zorgpersoneel. Ongevaccineerd zorgpersoneel wordt ontslagen. Iedereen die zich uiterlijk 1 april volgend jaar niet heeft laten prikken, moet vertrekken.
Worden er wat wakker eindelijk, hopelijk hier ook snel. Verpleegkundige wat bij mijn buurvrouw komt is ook niet gevaccineerdGa toch weg man
Plaats hier uw advertentie![]()
Die is er gewoonweg niet. Sweet dreamsquote:Op dinsdag 16 november 2021 00:06 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Oke. Ik heb nog steeds geen concrete exitstrategie gezien, dus ik neem aan dat je die niet hebt. Fijne avond nog.
Ja. Bizar hè.quote:Op dinsdag 16 november 2021 00:05 schreef Za het volgende:
Echt, waarom kunnen ongevaccineerden niet gewoon mee testen? Dit is absurd."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Personeel moet daar gevaccineerd zijn, antistoffen van een eventuele besmetting of niet.quote:Op dinsdag 16 november 2021 00:07 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Gaat het nou over de zorgcapaciteit of moeten mensen gewoon gevaccineerd worden ongeacht of ze antistoffen hebben? die mensen hebben vorig jaar waarschijnlijk continue met coronapatienten gewerkt.![]()
Minder kans om de zorg te belasten toch?quote:Op dinsdag 16 november 2021 00:06 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Waar dienen die eerste twee g's dan voor als je toch moet testen?
COR / Söder: 2G plus: testen van gevaccineerden voor toegang.![]()
Daar mogen mensen toch boos over zijn? Onze regering geeft liever tientallen miljarden uit aan steunpakketten dan dat ze structureel zinvol investeren in de zorg. Er gaat gigantisch veel geld naartoe, maar er blijft heel veel hangen op alle schijven.quote:Op dinsdag 16 november 2021 00:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De politieke realiteit is dat er niks gaat veranderen.
We zaniken terecht al zeker een decennium over de overhead, overbodige managementlagen en administratieve werkzaamheden tijd tijd ah bed verdringen. Politieke wil dat te veranderen: 0.
Zelfs al herstructureren ze vandaag niet structureel, als ze Covid-behandelingen doen als in de crisissituatie scheelt dat ontzettend veel overhead.
Dat afdoen als wensdenken en onhaalbaar vind ik nogal passief. Ziekenhuizen kunnen zelf ook aan het roer gaan staan en kleine veranderingen doorvoeren. Het zal niet voor gigantische verschillen qua capaciteit zorgen, maar misschien zorgt het wel voor een kleinere uitstroom.![]()
Serieus?quote:Op dinsdag 16 november 2021 00:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Bizar hè.
Echt, waarom kunnen ongevaccineerden niet gewoon mee testen? Dit is absurd."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Ik begin me zo te ergeren dat ik beter kan gaan slapen. Sweet dreams allemaal
Tuurlijk mag dat. Maar het verandert (vooralsnog) niks. Kijk ook naar de laatste verkiezingsuitslag.quote:Op dinsdag 16 november 2021 00:09 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daar mogen mensen toch boos over zijn? Onze regering geeft liever tientallen miljarden uit aan steunpakketten dan dat ze structureel zinvol investeren in de zorg. Er gaat gigantisch veel geld naartoe, maar er blijft heel veel hangen op alle schijven.
Zelfs al herstructureren ze vandaag niet structureel, als ze Covid-behandelingen doen als in de crisissituatie scheelt dat ontzettend veel overhead.
Dat afdoen als wensdenken en onhaalbaar vind ik nogal passief. Ziekenhuizen kunnen zelf ook aan het roer gaan staan en kleine veranderingen doorvoeren. Het zal niet voor gigantische verschillen qua capaciteit zorgen, maar misschien zorgt het wel voor een kleinere uitstroom.
Nu echt weg
Tuurlijk. En ongevaccineerden gaan zich niet laten verleiden voor een paar 100 euro ofzo.quote:Op maandag 15 november 2021 23:53 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Nu nog? Als iemand je het leven doelbewust zo vervelend mogelijk probeert te maken en dan ineens de boel probeert te lijmen met een of andere beloning... zou je dat niet ontzettend verdacht vinden?
En dat zou niet fair zijn voor de nu al gevaccineerden.![]()
Tja ik werk er niet aan mee. Ik ga echt niet continue testen om te mogen sporten,winkelen, naar de bios, bibliotheek of uit te gaan.quote:Op dinsdag 16 november 2021 00:09 schreef Za het volgende:
[..]
Minder kans om de zorg te belasten toch?
COR / Söder: 2G plus: testen van gevaccineerden voor toegang.
Dan kunnen ze de tyfus krijgen met die controledrang.
Blijf erbij dat bedrijven het ook absoluut niet willen om die reden.![]()
Nein. Want dat is het.quote:Op maandag 15 november 2021 23:02 schreef chratnox het volgende: [..] Is het raar om dit een razzia te noemen?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
De beste verandering komt van binnen. Als ziekenhuizen, zorgverzekeraars en zorginstellingen echt willen kunnen ze een hoop verandering voor elkaar krijgen zonder dat er überhaupt een verkiezingsuitslag aan te pas komt.quote:Op dinsdag 16 november 2021 00:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Tuurlijk mag dat. Maar het verandert (vooralsnog) niks. Kijk ook naar de laatste verkiezingsuitslag.
Nu echt weg
Welterusten.![]()
Ik denk werkelijk dat je een aanzienlijk deel zou kunnen overhalen met een beloning.quote:Op maandag 15 november 2021 23:53 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Nu nog? Als iemand je het leven doelbewust zo vervelend mogelijk probeert te maken en dan ineens de boel probeert te lijmen met een of andere beloning... zou je dat niet ontzettend verdacht vinden?
Twijfelaars bijvoorbeeld. Wat die beloning dan zou moeten zijn vind ik lastiger.And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!![]()
Van de zotte.quote:Op dinsdag 16 november 2021 00:05 schreef Za het volgende:
Je wil juist dat meer mensen zich laten vaccineren. Als je zelfs dan nog moet gaan testen voor alles maak je het des te verleidelijker om gewoon geen prik of booster te halen. Grote reden waarom ik me liet vaccineren? Leven zou makkelijker worden, geen zin om me voor alles te testen. Als dat straks alsnog moet mogen ze boosters lekken houden![]()
Je kan ook niet tot in het eind der tijden iedereen gaan testen voor alles (hebben we de capaciteit niet eens voor..). Als ze daar zoveel moeite in kunnen stoppen kunnen ze die beter in de zorg steken.
Sowieso; met z’n allen overal testen omdat er anders een groep ongevaccineerden is die zich gediscrimineerd voelt. Dus dan maar iedereen willen raken zodat er weer solidariteit is.
Wel een beetje klaar mee. Eerst eenzijdige solidariteit naar veel ouderen en nu dus ongevaccineerden. Ik zou graag zien dat er solidariteit komt richting de meerderheid. De ondernemers, de jeugd, de mensen die zich 1,5 jaar aan de regels hebben gehouden en nu weer normaal willen leven.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-11-2021 00:16:44 ]![]()
Je niet laten inenten als verpleegkundige is dan ook gewoon kwalijk.quote:Op dinsdag 16 november 2021 00:04 schreef Sfancta het volgende:
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.![]()
Geen 1G is een klap in het gezicht van de zorg.quote:Op dinsdag 16 november 2021 00:09 schreef Za het volgende:
[..]
Minder kans om de zorg te belasten toch?
COR / Söder: 2G plus: testen van gevaccineerden voor toegang.![]()
Dat is de volgende stap.quote:Op dinsdag 16 november 2021 00:08 schreef capricia het volgende:
Ja. Bizar hè.
Echt, waarom kunnen ongevaccineerden niet gewoon mee testen? Dit is absurd.
In een keer omschakelen naar toegang voor allen indien getest zou de woede kunnen opwekken van gevaccineerden, omdat hen privileges zijn beloofd.![]()
0G is the way to go.quote:Op dinsdag 16 november 2021 00:20 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Geen 1G is een klap in het gezicht van de zorg.![]()
Nog altijd je eigen keuze.quote:Op dinsdag 16 november 2021 00:15 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Je niet laten inenten als verpleegkundige is dan ook gewoon kwalijk.blablablabla![]()
Wel grappig als ze hier straks ook 10% van het zorgpersoneel gaan ontslaan. Het is niet dat daar verder een tekort aan is of zo.blablablabla![]()
Vraag mij wel eens af wat jij zou willenquote:
Jij wil geen dwang, maar jij ziet ook dat dit een shit hole is en verder escaleert. No offense verder hoor, vind jou een goede poster verder. Maar wat is jouw uitgang uit deze bende?"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Tjah.quote:Op dinsdag 16 november 2021 00:22 schreef Elan het volgende:
Wel grappig als ze hier straks ook 10% van het zorgpersoneel gaan ontslaan. Het is niet dat daar verder een tekort aan is of zo.
Zorgpersoneel wordt over het algemeen redelijk betaald (subjectie daargelaten), die vinden niet met dergelijke opleiding op MBO niveau een baan in de vrije sector die meer betaald. uitzonderingen daargelaten."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Ipv overal gaan staan testen kun je ook 1x daags een sneltest thuis doen ten tijde van uitbraken. Die geeft je dan toegang tot alles.quote:Op dinsdag 16 november 2021 00:13 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Tja ik werk er niet aan mee. Ik ga echt niet continue testen om te mogen sporten,winkelen, naar de bios, bibliotheek of uit te gaan.
Blijf erbij dat bedrijven het ook absoluut niet willen om die reden.![]()
Precies hiervoor had het nooit afgeschaft mogen worden. De 2deling die nu gaat ontstaan.quote:Op maandag 15 november 2021 23:28 schreef maan_man het volgende:
Al was het maar raadgevend, met dit hele circus begin ik het referendum te missen.
Alle besluiten aanvechten tot ze wel alleen gaan moeten denken in wat voordelig voor de maatschappij is.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ja, maar begrijpelijk dat je dan op non-actief komt /ontslagen wordt. Als verpleegkundige kom je veelvuldig in aanraking met zwakkeren waarvoor je zorg te dragen hebt.quote:Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Daar heeft nienand zin in.quote:Op dinsdag 16 november 2021 00:23 schreef Za het volgende:
[..]
Ipv overal gaan staan testen kun je ook 1x daags een sneltest thuis doen ten tijde van uitbraken. Die geeft je dan toegang tot alles.
Is gewoon belachelijk om ondanks vaccinaties en besmettingen continue aan te tonen dat je niks mankeert.
Daar is echt 0,0 animo voor. Nu hebben mensen nog zoiets van "boeiend, heb mijnn QR code" maar zodra ze weer volop moeten testen om mee te doen is het draagvlak ook 0.![]()
Zorg opschalen zou de hoogste prioriteit moeten hebben. Geen verplichting/blindstaren op 2G, al helemaal niet op de werkvloer. In Duitsland waar dat al realiteit is zijn de cijfers net zo slecht. Je creëert daarmee schijnveiligheid en wekt de schijn dat je controle hebt. Zware maatregelen zo snel mogelijk invoeren om de curve weer enigszins binnen acceptabele normen te krijgen. Zo snel mogelijk medicijnen goedkeuren die zorgen dat mensen niet of minder snel in een ziekenhuis komen. Morgen beginnen met boosters, niet pas in januari Accepteren dat het kut blijft de komende jaren en daar ook volkomen eerlijk over zijn tegen de mensen.quote:Op dinsdag 16 november 2021 00:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vraag mij wel eens af wat jij zou willen
Jij wil geen dwang, maar jij ziet ook dat dit een shit hole is en verder escaleert. No offense verder hoor, vind jou een goede poster verder. Maar wat is jouw uitgang uit deze bende?
Voornaamste is stoppen met de debiele act die ze nu opvoeren waarin de onnozele willekeur en onmacht er aan alle kanten vanaf spat.blablablabla![]()
Je moet ergens aan dood gaan hoor.quote:Op dinsdag 16 november 2021 00:25 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ja, maar begrijpelijk dat je dan op non-actief komt /ontslagen wordt. Als verpleegkundige kom je veelvuldig in aanraking met zwakkeren waarvoor je zorg te dragen hebt.
Weet je hoeveel honderden dan wel moet duizenden ouderen er elk jaar dood gaan aan de griep? Is de griepprik ooit iemand door de strot geramd op basis van dat argument, nee hè.blablablabla![]()
Tjah wat is kut?quote:Op dinsdag 16 november 2021 00:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Zorg opschalen zou de hoogste prioriteit moeten hebben. Geen verplichting/blindstaren op 2G, al helemaal niet op de werkvloer. In Duitsland waar dat al realiteit is zijn de cijfers net zo slecht. Je creëert daarmee schijnveiligheid en wekt de schijn dat je controle hebt. Zware maatregelen zo snel mogelijk invoeren om de curve weer enigszins binnen acceptabele normen te krijgen. Zo snel mogelijk medicijnen goedkeuren die zorgen dat mensen niet of minder snel in een ziekenhuis komen. Morgen beginnen met boosters, niet pas in januari Accepteren dat het kut blijft de komende jaren en daar ook volkomen eerlijk over zijn tegen de mensen.
Voornaamste is stoppen met de debiele act die ze nu opvoeren waarin de onnozele willekeur en onmacht er aan alle kanten vanaf spat.
Tientallen BBP procenten verlies, werkeloosheid, geen bewegingsvrijheid, en afnemend welzijn. Ga je volkswoede krijgen."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Dat zou echt bizar zijn. Maar we staan nergens meer van te kijken toch?quote:Op dinsdag 16 november 2021 00:22 schreef Elan het volgende:
Wel grappig als ze hier straks ook 10% van het zorgpersoneel gaan ontslaan. Het is niet dat daar verder een tekort aan is of zo.
Waarschijnlijk zullen die mensen sneller overstag gaan om dan alsnog te vaccineren. Matig salaris en nergens meer aan de bak kunnen zorgt toch voor enige dwang.![]()
Meest schandalige vind ik nog dat die boostershots ee zijn, de GGD kan prikken maar vanwege iets administratiefs dit dan niet kan?
Hier is veel te weinig ophef over.
Hugo zou per direct moeten oprotten als hij dat niet bij wijze van morgen al in kan laten gaan.
Het is urgent genoeg voor lockdowns, avondklokken en qr maatschappijen maar dit kan dan opeens niet. En geen zorgvuldig gelul als het water aan de lippen staat.![]()
Ja eigenlijk onacceptabel maar een alternatief is ook niet voorhanden. Tenzij we mensen echt op kamertjes willen laten doodgaan. Niet omdat ze niet te redden zijn, maar puur omdat er geen bed vrij.quote:Op dinsdag 16 november 2021 00:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Tjah wat is kut?
Tientallen BBP procenten verlies, werkeloosheid, geen bewegingsvrijheid, en afnemend welzijn. Ga je volkswoede krijgen.blablablabla![]()
Nope.quote:Op dinsdag 16 november 2021 00:13 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Tja ik werk er niet aan mee. Ik ga echt niet continue testen om te mogen sporten,winkelen, naar de bios, bibliotheek of uit te gaan.
Blijf erbij dat bedrijven het ook absoluut niet willen om die reden.
Ik ook niet. Dan zeg ik mijn fitnessabbo op en ga wel krachttraining in de tuin doen. Fietsen doe ik er toch al naast.
Horeca die daar aan mee doet kom ik niet meer. Kan wel zelf een potje koken.
Dààg.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Mwa voor een deel zal dat zeker effect hebben, aan de andere kant in de huidige arbeidsmarkt met overal tekort is werk zat. Zeg dat je 5% kan dwingen, blijft er nog 10% over dat vanwege overtuiging of religieuze bezwaren zo'n prik alsnog weigert.quote:Op dinsdag 16 november 2021 00:32 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat zou echt bizar zijn. Maar we staan nergens meer van te kijken toch?
Waarschijnlijk zullen die mensen sneller overstag gaan om dan alsnog te vaccineren. Matig salaris en nergens meer aan de bak kunnen zorgt toch voor enige dwang.
Waarschijnlijk een kantonrechter ook gehakt van zo'n zaak, zeker bij een vast contract. Dus kun je mooi duur betaald op sabbatical voor 2 jaar en je om laten scholen.blablablabla![]()
Tjah, met deze aantallen heb ik het vermoeden dat er steeds meer evenwicht komt tussen het virus en de opgebouwde immuniteit.quote:Op dinsdag 16 november 2021 00:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja eigenlijk onacceptabel maar een alternatief is ook niet voorhanden. Tenzij we mensen echt op kamertjes willen laten doodgaan. Niet omdat ze niet te redden zijn, maar puur omdat er geen bed vrij.
However, ik kan het natuurlijk mis hebben. Maar tientallen procenten verlies BBP, jongeren die thuis moeten studeren, en bij al het entertainment testen. Denk dat we dan toch opteren voor hetgeen jij hierboven schetst."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Normaal zou een (kanton)rechter daar gehakt van maken. Maar ook institutionele instanties zijn door corona getroffen op een bepaalde manierquote:Op dinsdag 16 november 2021 00:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Mwa voor een deel zal dat zeker effect hebben, aan de andere kant in de huidige arbeidsmarkt met overal tekort is werk zat. Zeg dat je 5% kan dwingen, blijft er nog 10% over dat vanwege overtuiging of religieuze bezwaren zo'n prik alsnog weigert.
Waarschijnlijk een kantonrechter ook gehakt van zo'n zaak, zeker bij een vast contract. Dus kun je mooi duur betaald op sabbatical voor 2 jaar en je om laten scholen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
En dat 2x per jaar?quote:Op maandag 15 november 2021 23:34 schreef Sfancta het volgende:
die zooi gewoon verplichten. Niks mee te maken met dat gezeik om die spuit. Wil je er geen, dan is er ook geen plaats voor je in de gehele maatschappij. Mochten ze op het werk ook wel hard tegen optreden cq ontslaan.
Stel je gvd niet aan voordie klote spuit, gewoon pakken en verder je bek houden. Doe maar moeilijk tegen je werkgever, niet tegen het merendeel van NL.![]()
Gommers zei van de week de zorg moet er op ingericht worden. Er moet veel meer geld naar toe en snel ook. Met extra IC bedden en mogelijk betere medicatie, meer mensen met antistoffen en dan zou elk jaar minder zwaar worden dan de vorige. Tot het inderdaad een soort griepje is. Weer een paar maanden lockdown overleven de mensen echt wel. Zeker als door de hoge vaccinatiegraad dat redelijk proportioneel is. Een avondklok en alles helemaal dicht, zover komt het echt niet meer.quote:Op dinsdag 16 november 2021 00:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Tjah, met deze aantallen heb ik het vermoede dat er steeds meer evenwicht komt tussen het virus en de opgebouwde immuniteit.
However, ik kan het natuurlijk mis hebben. Maar tientallen procenten verlies BBP, jongeren die thuis moeten studeren, en bij al het entertainment testen. Denk dat we dan toch opteren voor hetgeen jij hierboven schetst.blablablabla![]()
Daar ben ik het dan ook mee eens. Vrijheid is mij een groot goed en ik ben geen voorstander van 2G, lockdowns en andere vrijheidsbeperkingen ad infinitum of uberhaupt zonder exit strategie maar wat mij betreft ligt dat voor professioneel zorgpersoneel toch wat anders.quote:Op dinsdag 16 november 2021 00:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Je moet ergens aan dood gaan hoor.
Weet je hoeveel honderden dan wel moet duizenden ouderen er elk jaar dood gaan aan de griep? Is de griepprik ooit iemand door de strot geramd op basis van dat argument, nee hè.Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Vet gemarkeerde lijkt in tegenspraak met elkaar.quote:Op dinsdag 16 november 2021 00:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Gommers zei van de week de zorg moet er op ingericht worden. Er moet veel meer geld naar toe en snel ook. Met extra IC bedden en mogelijk betere medicatie, meer mensen met antistoffen en dan zou elk jaar minder zwaar worden dan de vorige. Tot het inderdaad een soort griepje is. Weer een paar maanden lockdown overleven de mensen echt wel. Zeker als door de hoge vaccinatiegraad dat redelijk proportioneel is. Een avondklok en alles helemaal dicht, zover komt het echt niet meer.
Ja de zorg gaat de komende 5 jaar te maken krijgen met hogere piekdruk door corona. Maar de vraag is of je van de samenleving dan kan verlangen dat dan de mondkapjes, thuiswerk/studeer beleid, en andere sociale en economische beperkingen acceptabel zijn."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Het is niet anders denk ik.quote:Op dinsdag 16 november 2021 00:26 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Daar heeft nienand zin in.
Is gewoon belachelijk om ondanks vaccinaties en besmettingen continue aan te tonen dat je niks mankeert.
Daar is echt 0,0 animo voor. Nu hebben mensen nog zoiets van "boeiend, heb mijnn QR code" maar zodra ze weer volop moeten testen om mee te doen is het draagvlak ook 0.
Het plan was mooi, de bereidheid groot, maar het beoogde resultaat is uitgebleven.
Mensen willen hun oude leven terug, en dat hun kinderen een gelukkig leven hebben, je zal dan toch in oplossingen moeten denken ipv in onwil blijven hangen omdat het eerste plan mislukt is.![]()
Waarom moet alles maakbaar zijn in het leven? Waarom zou er een zelf te creeren uitgang moeten zijn? Ik denk dat die uitgang is het gewoon te ondergaan. Je kan blijven aanmodderen met vaccins, boosters enz maar het houdt een keer op. Zorgpersoneel raakt ook meer en meer letterlijk en figuurlijk op.quote:Op dinsdag 16 november 2021 00:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vraag mij wel eens af wat jij zou willen
Jij wil geen dwang, maar jij ziet ook dat dit een shit hole is en verder escaleert. No offense verder hoor, vind jou een goede poster verder. Maar wat is jouw uitgang uit deze bende?![]()
Wat ik bedoel is dat tussen nu en vorig jaar en begin dit jaar, waarin alles op slot zat er tal van mildere varianten van een lockdown op te tuigen zijn die toch het gewenste effect hebben en mensen toch hun plezier kunnen hebben.quote:Op dinsdag 16 november 2021 00:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vet gemarkeerde lijkt in tegenspraak met elkaar.
Ja de zorg gaat de komende 5 jaar te maken krijgen met hogere piekdruk door corona. Maar de vraag is of je van de samenleving dan kan verlangen dat dan de mondkapjes, thuiswerk/studeer beleid, en andere sociale en economische beperkingen acceptabel zijn.
Op dit moment leven we qua sociale contacten en bijeenkomsten gewoon op te grote voet. Ook met 2G krijg je die vrijheden niet terug.blablablabla![]()
Hoe wil je die sociale contacten verminderen dan? Dan moet je ingrijpen in studie, werk en thuissituaties. Al die besmettingen loop je niet op bij de vleeshoek van de AH.quote:Op dinsdag 16 november 2021 00:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is dat tussen nu en vorig jaar en begin dit jaar, waarin alles op slot zat er tal van mildere varianten van een lockdown op te tuigen zijn die toch het gewenste effect hebben en mensen toch hun plezier kunnen hebben.
Op dit moment leven we qua sociale contacten en bijeenkomsten gewoon op te grote voet. Ook met 2G krijg je die vrijheden niet terug."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Het erge is, dat er wel een vergelijking te trekken is.quote:Op maandag 15 november 2021 23:25 schreef Jojoke het volgende:
Vergelijkingen met de Tweede Wereldoorlog slaan nergens op. Nu zijn er vrijheidsbeperkingen om te voorkomen dat er mensen dood gaan en toen waren er vrijheidsbeperkingen om volkenmoord mogelijk te maken. Het doel is precies het tegenovergestelde.
Mensen die ooit gelijkwaardig waren aan de ander, voelen zich nu superieur vanwege hun vaccinatiegraad, en worden in dit gevoel gesterkt door de overheid, sterker nog, er wordt geroepen dat "de anderen" bedden bezet houden van de familieleden van de gevaccineerde mens.
Daarnaast eist deze groep constant sancties tegen mensen zonder vaccinatie, pleiten ze voor uitsluiting en bv weigering van zorg, op neerbuigende wijze, soms zelfs vol haat.
Mensen kunnen hun gratis verkregen status niet aan en vertonen zeer verontrustend gedrag.
Het is heel gevaarlijk wat er gaande is.![]()
Door de groepsgrootte weer in te perken. Dus niet meer 1250 man in een theater te proppen omdat de cultuursector al genoeg geleden heeft of 200 man op een bruiloft toe staan. Ook op scholen of kantoor weer een beperkt aantal mensen per vierkante meter.quote:Op dinsdag 16 november 2021 01:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hoe wil je die sociale contacten verminderen dan? Dan moet je ingrijpen in studie, werk en thuissituaties. Al die besmettingen loop je niet op bij de vleeshoek van de AH.
En in de zorg aan de slag, want een krimp in het aantal bedden en 20% ziekteverzuim is natuurlijk krankzinnig. Dan heb je echt je prioriteiten verkeerd staan.blablablabla![]()
Je hoeft echt niet weet terug naar januari 2021, maar de huidige maatregelen slaan natuurlijk nergens op.
Als je op zo'n voet wilt leven prima maar dan moet je ook de bedden beschikbaar hebben.blablablabla![]()
Wat jij wil doen zijn ook allemaal excel achtige maatregelen die weinig significant zijn en ook maar moeilijk te handhaven.quote:Op dinsdag 16 november 2021 01:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Door de groepsgrootte weer in te perken. Dus niet meer 1250 man in een theater te proppen omdat de cultuursector al genoeg geleden heeft of 200 man op een bruiloft toe staan. Ook op scholen of kantoor weer een beperkt aantal mensen per vierkante meter.
En in de zorg aan de slag, want een krimp in het aantal bedden en 20% ziekteverzuim is natuurlijk krankzinnig. Dan heb je echt je prioriteiten verkeerd staan."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Haha, hoop echt dat de zorg daarop klapt. Mensen ontslaan waar je al een tekort aan hebt, geniaal.quote:Op dinsdag 16 november 2021 00:04 schreef Sfancta het volgende:
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek![]()
Nee hoor, je zet door groepsgrootte in te perken simpelweg het mes in de capaciteit en daarmee gaat de mobiliteit ook naar beneden. Blijven mensen vanzelf weer wat vaker thuis, want je moet reserveren en het aantal plekken is beperkt.quote:Op dinsdag 16 november 2021 01:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat jij wil doen zijn ook allemaal excel achtige maatregelen die weinig significant zijn en ook maar moeilijk te handhaven.
Tegelijkertijd hoef je niks dicht te gooien of andere paniekmaatregelen.
Wat zou jij voorstellen dan? Besef wel dat met de huidige gang van zaken de zorg op instorten staat. Mogelijk binnen twee weken al. Dus wegkijken, afwachten of negeren is eigenlijk geen optie.blablablabla![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Tweedeling van gevaccineerd / ongevaccineerd mag niet, maar men zal wel open staan voor een tweedeling zorgpersoneel / rest van de bevolking?
Interesting![]()
![]()
Van helder in 2020 naar paria en 2021. Kan zo een spotje van gemaakt wordenquote:Op dinsdag 16 november 2021 01:46 schreef Evenstar het volgende:
Tweedeling van gevaccineerd / ongevaccineerd mag niet, maar men zal wel open staan voor een tweedeling zorgpersoneel / rest van de bevolking?
Interesting
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
We hebben sinds de uitbraak van corona nauwelijk/geen grote bijeenkomsten meer gehad, en waar die er wel waren bleken dat ook weer geen grote spread events te zijn. Echt jouw voorbeelden zetten geen materiële zoden aan de dijk.quote:Op dinsdag 16 november 2021 01:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Nee hoor, je zet door groepsgrootte in te perken simpelweg het mes in de capaciteit en daarmee gaat de mobiliteit ook naar beneden. Blijven mensen vanzelf weer wat vaker thuis, want je moet reserveren en het aantal plekken is beperkt.
Tegelijkertijd hoef je niks dicht te gooien of andere paniekmaatregelen.
Wat zou jij voorstellen dan? Besef wel dat met de huidige gang van zaken de zorg op instorten staat. Mogelijk binnen twee weken al. Dus wegkijken, afwachten of negeren is eigenlijk geen optie.
Heb geen poplossingen, behalve dan zorg opschalen etc etc. Bekend verhaal.
Accepteren dat er mensen zullen sterven. Een generatie laten opgroeien in minder welvaart en dergelijke ten faveure van enkele tientallen duizenden ouderen is immoreel."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Ik stel een emigratie-verbod voor zorgpersoneel voor, die hebben we immers hard nodig. Ik zie ook wel dat dwangarbeid te ver gaat, maar dat is dit niet. Ze kunnen immers ook gewoon thuis blijven.quote:Op dinsdag 16 november 2021 01:46 schreef Evenstar het volgende:
Interestingzie email 27 oktober![]()
Evenstar
![]()
quote:Op dinsdag 16 november 2021 02:21 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik stel een emigratie-verbod voor zorgpersoneel voor, die hebben we immers hard nodig. Ik zie ook wel dat dwangarbeid te ver gaat, maar dat is dit niet. Ze kunnen immers ook gewoon thuis blijven.![]()
![]()
![]()
Please.quote:Op maandag 15 november 2021 23:38 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Jij wil geen medische handelingen op je lichaam als je buiten kennis bent totdat je toestemming hebt gegeven?
Jij weigert bloed prikken bij alcoholcontrole?
Jij weigert fouilleren als je aangehouden mocht worden?
Medische handelingen op je lichaam om je leven te redden zijn proportioneel. Dwingen tot een vaccin is dat niet.
Als iemand niet gered wilt worden kan hij ook een wilsverklaring tekenen waarin dit staat. Daar hebben mensen zich dan aan te houden.
[ Bericht 0% gewijzigd door trein2000 op 16-11-2021 02:33:44 ]![]()
Even nog verder vanuit het Baudet-topic in POLJa dus? Een grote meerderheid is gevaccineerd, dus is het logisch dat in absolute aantallen er relatief veel gevaccineerden liggen.quote:Op dinsdag 16 november 2021 02:09 schreef Derrazi het volgende:
[..]
Maar is wel gevaccineerd door vaccins die meer dan 95% bescherming bieden.
[..]Die cijfers komen letterlijk uit de cijfers van het RIVM die Van Dissel vandaag aan de Tweede Kamer heeft gepresenteerd. De bescherming voor 70+ers is wat teruggelopen maar nu nog steeds 87%. De boostercampagne is er inderdaad op gericht om dat percentage weer op te krikken.quote:Dat valt niet terug te zien in de statistieken van het RIVM. 70+ belandt net zo hard in het ziekenhuis als vorig jaar rond dit tijdstip, ze gaan wel minder snel dood. Misschien dat je nu kan spreken van een corona griepepidemie.
Al met al heeft het VK er goed aan gedaan om de booster shots zo snel mogelijk beschikbaar te maken
De cijfers zijn in deze presentatie terug te zien op sheet 23: https://www.tweedekamer.n(...)ing_van_het_rivm.pdf![]()
Gibraltar,
Vaccinatiegraad 99% , schort de officiële kerstvakantie op vanwege de exponentiële toename van besmettingen door Covid-19
Gebruikte vaccin: Pfizer.
De regering roept op tot voorzichtigheid en vraagt om massabijeenkomsten te vermijden, zoveel mogelijk een masker te dragen en een veilige afstand te bewaren.
De regering heeft deze vrijdag tot voorzichtigheid opgeroepen en de officiële kerstvakantie en -recepties opgeschort . Bovendien dringt het er bij de bevolking op aan massale bijeenkomsten te vermijden en een masker te dragen wanneer dit wettelijk verplicht is of als ze zich ongemakkelijk voelen, en om een verstandige sociale afstand tot andere mensen te bewaren.
Vier weken lang feesten ontmoedigen
Bovendien ontmoedigt het "ten zeerste" het houden van grote informele sociale evenementen , feesten of recepties gedurende ten minste de komende vier weken terwijl het vaccin-boosterprogramma wordt uitgerold. 40% van de bevolking heeft al een boostershot gehad.
https://sevilla.abc.es/an(...)1122036_noticia.html
[ Bericht 17% gewijzigd door Za op 16-11-2021 05:23:10 ]![]()
dit mag wel in de OP, zodat we het kunnen tracken wat er werkelijk gebeurt.quote:Op dinsdag 16 november 2021 00:04 schreef Sfancta het volgende:
![]()
Kan niet aan de vaccins liggen, die werken gewoon goed (althans dat heb ik vernomen van het FOK-omt).quote:Op dinsdag 16 november 2021 03:29 schreef Za het volgende:
Gibraltar,
Vaccinatiegraad 99% , schort de officiële kerstvakantie op vanwege de exponentiële toename van besmettingen door Covid-19
Gebruikte vaccin: Pfizer.
De regering roept op tot voorzichtigheid en vraagt om massabijeenkomsten te vermijden, zoveel mogelijk een masker te dragen en een veilige afstand te bewaren.
De regering heeft deze vrijdag tot voorzichtigheid opgeroepen en de officiële kerstvakantie en -recepties opgeschort . Bovendien dringt het er bij de bevolking op aan massale bijeenkomsten te vermijden en een masker te dragen wanneer dit wettelijk verplicht is of als ze zich ongemakkelijk voelen, en om een verstandige sociale afstand tot andere mensen te bewaren.
Vier weken lang feesten ontmoedigen
Bovendien ontmoedigt het "ten zeerste" het houden van grote informele sociale evenementen , feesten of recepties gedurende ten minste de komende vier weken terwijl het vaccin-boosterprogramma wordt uitgerold. 40% van de bevolking heeft al een boostershot gehad.
https://sevilla.abc.es/an(...)1122036_noticia.html
[ afbeelding ]![]()
Hoog aantal cases ligt in principe niet aan een slechte werking van het vaccin.quote:Op dinsdag 16 november 2021 05:26 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Kan niet aan de vaccins liggen, die werken gewoon goed (althans dat heb ik vernomen van het FOK-omt).Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Mja, maar met ruim 99% gevaccineerd en ook nog eens 40% geboostered (ouderen en zwakkeren) verwacht je geen enorme uitbraak met als gevolg annulering volksfeesten als Kerstmis en wintervakantie. Toch?quote:Op dinsdag 16 november 2021 05:38 schreef Drekkoning het volgende:
Hoog aantal cases ligt in principe niet aan een slechte werking van het vaccin.![]()
Hoezo niet? Vaccins beschermen niet tegen besmetting, verminderen hooguit de kans, maar dat is bijvangst.quote:Op dinsdag 16 november 2021 05:45 schreef Za het volgende:
[..]
Mja, maar met ruim 99% gevaccineerd en ook nog eens 40% geboostered (ouderen en zwakkeren) verwacht je geen enorme uitbraak met als gevolg annulering volksfeesten als Kerstmis en wintervakantie. Toch?
Vanaf het begin zijn vaccins ontworpen en getest op hun werking tegen ziek worden van het virus.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Ik ken de situatie in Gibraltar helemaal niet eigenlijk maar ik neem aan dat ze met zorg naar de besmettingen kijken en de bevolking vragen om zo min mogelijk sociaal te doen omdat ze ook daar bang zijn voor het overspoelen van de zorg. Als de vaccins hun werk (blijven) doen dan zou er met een vaccinatiegraad van 100% weinig aan de hand moeten zijn.quote:Op dinsdag 16 november 2021 05:38 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Hoog aantal cases ligt in principe niet aan een slechte werking van het vaccin.
Maar goed dan even mijn eigen filosofie: er wordt beweerd dat de vaccins ervoor zorgen dat de verspreiding met 70% af neemt. Gezien de besmettingen in heel Europa rap toenemen kan ik 2 dingen concluderen.
1- delta+ variant is ten opzichte van alpha variant super besmettelijk.
2- er wordt meer getest en dus meer positieve gevonden.![]()
Ja, oké prima.quote:Hmzzz...quote:Vaccins beschermen niet tegen besmetting, verminderen hooguit de kans, maar dat is bijvangst.
Vanaf het begin zijn vaccins ontworpen en getest op hun werking tegen ziek worden van het virus.![]()
Ik ook niet hoor, reageerde primair op dit bericht dat besmettingen daar toenamen.quote:Op dinsdag 16 november 2021 05:56 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik ken de situatie in Gibraltar helemaal niet eigenlijk maar ik neem aan dat ze met zorg naar de besmettingen kijken en de bevolking vragen om zo min mogelijk sociaal te doen omdat ze ook daar bang zijn voor het overspoelen van de zorg. Als de vaccins hun werk (blijven) doen dan zou er met een vaccinatiegraad van 100% weinig aan de hand moeten zijn.
Maar goed dan even mijn eigen filosofie: er wordt beweerd dat de vaccins ervoor zorgen dat de verspreiding met 70% af neemt. Gezien de besmettingen in heel Europa rap toenemen kan ik 2 dingen concluderen.
2- er wordt meer getest en dus meer positieve gevonden.
Wat ook niet helpt is dat als er een keer een goed feestje is met veel besmettingen, dat relatief hoge cijfers oplevert met een inwonertal van 30k.
Er zijn ook maar een of twee ziekenhuizen volgens mij, dus als er mensen toch ziek worden (afnemende werking vaccin, plus ze zijn nooit 100% effectief geweest) heb je wat minder ruimte om met spreiden etc dat soort pieken op te vangen.
Wel eens dat de hoop die velen hadden (waaronder ik) dat het vaccin als neveneffect de verspreiding van het virus er ook onder zou krijgen niet uit is gekomen helaas
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Eens, ze zijn ook nog eens pas in februari begonnen met vaccineren dus verwacht je nog enige dekking.quote:Op dinsdag 16 november 2021 05:56 schreef Vliegbaard het volgende:
Als de vaccins hun werk (blijven) doen dan zou er met een vaccinatiegraad van 100% weinig aan de hand moeten zijn.
Maar dan zeggen mensen, ja maar ze beschermen niet voor honderd procent!!!
Dus logisch dat bij 100% vaccinatie plus 40% boosters de hele handel alsnog afgelast wordt en iedereen met een mondkap loopt en niet mag samenkomen.Optie 3: ze werken niet.quote:Maar goed dan even mijn eigen filosofie: er wordt beweerd dat de vaccins ervoor zorgen dat de verspreiding met 70% af neemt. Gezien de besmettingen in heel Europa rap toenemen kan ik 2 dingen concluderen.
2- er wordt meer getest en dus meer positieve gevonden.
Er is nooit aangetoond dat ze transmissie voorkomen, en evenmin dat ze bv ziekenhuisopnames voorkomen, volgens bv Pfizer zelf btw.
Gibraltar is het bewijs in de praktijk, en iedereen gaat dat straks fluks negeren om de ongevaccineerden weer de schuld te geven van hun beperkingen.![]()
Bijvoorbeeld in de Pfizer trialsquote:https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/nejmoa2034577quote:Confirmed Covid-19 was defined according to the Food and Drug Administration (FDA) criteria as the presence of at least one of the following symptoms: fever, new or increased cough, new or increased shortness of breath, chills, new or increased muscle pain, new loss of taste or smell, sore throat, diarrhea, or vomiting, combined with a respiratory specimen obtained during the symptomatic period or within 4 days before or after it that was positive for SARS-CoV-2 by nucleic acid amplification–based testing, either at the central laboratory or at a local testing facility (using a protocol-defined acceptable test).
Mensen die positief testen zonder symptomen worden dus niet meegenomen in de effectiviteit, dat is namelijk het primaire doel van die vaccins.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat is natuurlijk onzin. Ze zijn niet “ontworpen” als medicijn voor ernstige bijwerkingen.quote:Op dinsdag 16 november 2021 05:55 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Hoezo niet? Vaccins beschermen niet tegen besmetting, verminderen hooguit de kans, maar dat is bijvangst.
Vanaf het begin zijn vaccins ontworpen en getest op hun werking tegen ziek worden van het virus.
Het was idd nooit een vaccin die immunisatie zou geven, vandaar dat de definitie van vaccinatie is gewijzigd onlangs, zodat deze gen-therapieën in de definitie zou vallen.
Maar iedereen riep dat het vaccin enorm beschermend zou zijn de dé weg uit de pandemie.
Dat je nu denkt dat dit niet zo is, is gaslighting. Je stinkt er vol in en gelooft dat bij een 100% vaccinatie er geen probleem meer zou zijn.
Wordt wakker! In Italie, Frankrijk, Duitsland, Griekenland en de UK ontslaan ze de zorgmedewerkers, die voor een groot gedeelte anti-stoffen lijken aan te maken. Mensen die al bijna 2 jaar ongevaccineerd (en soms ziek) naar hun werk moesten.
Als je nu nog steeds denkt dat het om een virus gaat, verdien je alle angst die de komende maanden nog op je afgevuurd gaat krijgen.
Er worden mensen ontslagen! Er wordt prik-dwang uitgeoefend met een experimenteel en niet werkend medicijn.
Twijfel, stel vragen en ga nooit, maar dan ook nooit, achter een overheidsbeleid staan. Jij bent altijd de oppositie, nooit de regering.
[ Bericht 0% gewijzigd door _I op 16-11-2021 06:31:18 ]![]()
Ik heb die optie bewust genegeerd omdat ze schijnbaar werken. Ik weet het niet maar als ze doen wat wordt beweerd is de delta+-variant wel zo extreem besmettelijk dat het aantal positieve tests in verschillende landen records breken, en dat ondanks dat de vaccins verspreiding terug zou dringen.quote:Op dinsdag 16 november 2021 06:06 schreef Za het volgende:
Optie 3: ze werken niet.
Er is nooit aangetoond dat ze transmissie voorkomen, en evenmin dat ze bv ziekenhuisopnames voorkomen, volgens bv Pfizer zelf btw.
Gibraltar is het bewijs in de praktijk, en iedereen gaat dat straks fluks negeren om de ongevaccineerden weer de schuld te geven van hun beperkingen.
Wat mij logischer lijkt is dat de huidige variant besmettelijker is maar voor minder opnames zorgt.![]()
https://www.theguardian.c(...)to-obtain-covid-pass
UK booster of je QR kwijt!
Beloond willen worden voor een prik en geloven dat je er niet nog 6 moet nemen om je vrijheden te behouden.
Het voelt geweldig om een groep ongewassen en egoistische mensen hun vrijheid te ontnemen, maar hoe voel je je als je de zorgmedewerkers hun werk afneemt omdat jij je angsten de grenzen van een ander zn vrijheid laat bepalen.
Zieke, zieke mensen die dit nog steunen.![]()
Tegen milde symptomen, verkoudheidsachtige klachten.quote:Op dinsdag 16 november 2021 06:09 schreef Drekkoning het volgende:
Vanaf het begin zijn vaccins ontworpen en getest op hun werking tegen ziek worden van het virus.
Bijvoorbeeld in de Pfizer trials
[..]
https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/nejmoa2034577
Mensen die positief testen zonder symptomen worden dus niet meegenomen in de effectiviteit, dat is namelijk het primaire doel van die vaccins.
Het woord 'longontsteking' staat er niet eens tussen.
Ze hadden 170 besmette personen op de 44.000.
Dat zijn er te weinig om te kijken of ze beschermen tegen ernstig ziek worden en hospitalisatie, want dat gebeurd bij pakweg 1 op de 400.
Ook Pfizer zelf geeft dat aan.
In de recente halfjaar update, onlangs gepost, is gebleken dat van de 44.000 deelnemers uit de trial, waarvan de helft een placebo kregen, er in de vaccin groep 15 zijn overleden en in de placebo groep 14.
In de vaccin groep kreeg 1 persoon covid gerelateerde longontsteking, in de placebo groep niemand.
Zero verschil.![]()
Dit is de eerste winter met delta. Kun je nagaan wat voor slagveld het zonder vaccins was geweest.quote:Op dinsdag 16 november 2021 05:45 schreef Za het volgende:
[..]
Mja, maar met ruim 99% gevaccineerd en ook nog eens 40% geboostered (ouderen en zwakkeren) verwacht je geen enorme uitbraak met als gevolg annulering volksfeesten als Kerstmis en wintervakantie. Toch?
Als je de rekensom maakt dan wordt groepsimmuniteit gewoon lastig omdat de vaccins de transmissie aantoonbaar niet volledig remmen. Dus 'met ... verwacht je geen enorme uitbraak' is dan ook een vrij inhoudsloos statement. Alsof het vóórkomen van uitbraken zou impliceren vaccins automatisch helemaal niks doenZo zwart wit is het dus echt niet.
I'll give you something to do![]()
Dit is net zo'n inhoudsloos statement.quote:Op dinsdag 16 november 2021 06:29 schreef galantis het volgende:
[..]
Dit is de eerste winter met delta. Kun je nagaan wat voor slagveld het zonder vaccins was geweest.
Als je de rekensom maakt dan wordt groepsimmuniteit gewoon lastig omdat de vaccins de transmissie aantoonbaar niet volledig remmen. Dus 'met ... verwacht je geen enorme uitbraak' is dan ook een vrij inhoudsloos statement. Alsof het vóórkomen van uitbraken zou impliceren vaccins automatisch helemaal niks doenZo zwart wit is het dus echt niet.
![]()
https://assets.publishing(...)e-report-week-42.pdf
Onderzoek uit de UK.
“Recent observations from UK Health Security Agency surveillance data that N antibody levels appear to be LOWER in individuals who acquire infection following two doses of vaccination.”
Vaccinatie verslechterd je respons. Stop het vaccineren!![]()
Volgens mij is dat alleen iets wat coalitiepartij CU, hier in Nederland wil. We hebben nu al niet voldoende testcapaciteit meer. Ben benieuwd naar dat debat vandaag en wat daar uit gaat komen.quote:Op dinsdag 16 november 2021 00:06 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Waar dienen die eerste twee g's dan voor als je toch moet testen?![]()
Neehoor. Vaccins beschermen tot boven de 90% tegen ziekenhuisopname. Daarnaast is er enige mate van remming in transmissie, getuige bijvoorbeeld een effectieve R van rond de 1.3 (ipv de R0 van 7) hier in NL zonder al teveel maatregelen, dus vooraf aan deze lockdown light. Tel uit je winst.quote:Op dinsdag 16 november 2021 06:34 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dit is net zo'n inhoudsloos statement.I'll give you something to do![]()
Drogreden, het is enkel niet mogelijk omdat het geen prioriteit heeft. Als morgen de oorlog uit zou breken dan is een noodspitaal binnen een dag geregeld.quote:Op maandag 15 november 2021 23:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Chinezen knalden binnen een paar weken een ziekenhuis uit met personeel, niet omdat ze opeens superkrachten hebben, ze gaven het enkel prioriteit.
Wat als dat personeel zich dan in de zomer verveelt, want er zijn geen corona-cases, wat doen we dan, teveel lege bedden, niet efficiënt. Zo denkt men, daarom is het elke keer weer enkel hopen dat het deze keer overwaait.
Dit jaar ging men er vanuit dat de vaccins de oplossing waren, en het kabinet hun overwinning kon verkopen aan de kiezers, dat is de eerste prioriteit.
Zodoende is er helemaal 0 aandacht besteed om niet eens 1 extra bed te kunnen aanvullen, als het toch niet zo zou zijn.
Men heeft geen probleem om obers van 16 als beambten te laten werken in de controle van medische documentatie, en straks waarschijnlijk wergevers een controlefunctie op duizenden mensen te geven (bij een groot bedrijf) dat kan allemaal wel.![]()
Die R zegt niks over ziekenhuisopnames en hoe is die 90% berekend?quote:Op dinsdag 16 november 2021 06:40 schreef galantis het volgende:
[..]
Neehoor. Vaccins beschermen tot boven de 90% tegen ziekenhuisopname. Daarnaast is er enige mate van remming in transmissie, getuige bijvoorbeeld een effectieve R van rond de 1.3 (ipv de R0 van 7) hier in NL zonder al teveel maatregelen, dus vooraf aan deze lockdown light. Tel uit je winst.
Afijn we zullen het nooit weten want het tegendeel kan inmiddels niet bewezen worden.![]()
De R zegt iets over hoe hard besmettingen toenemen. En aangezien die in directe relatie staan tot opnames nemen die in dezelfde mate toe, dus met hetzelfde groeipercentage.quote:Op dinsdag 16 november 2021 06:44 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Die R zegt niks over ziekenhuisopnames en hoe is die 90% berekend?
Afijn we zullen het nooit weten want het tegendeel kan inmiddels niet bewezen worden.
Die 90+% blijkt gewoon uit diverse controlestudies.I'll give you something to do![]()
Vanaf het begin was iig duidelijk dat het niet primair bedoeld was om besmettingen an sich te voorkomen, wel om besmettingen met symptomen te voorkomen. Dat is weer die 95% effectiviteit op is gebaseerd.quote:Op dinsdag 16 november 2021 06:15 schreef _I het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin. Ze zijn niet “ontworpen” als medicijn voor ernstige bijwerkingen.
Dat er de hóóp was dat het meer zou doen (zeker na positieve berichten uit Israël) is iets anders.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Er wordt nu veel gezegd dat ook 100% vaccinatiegraad ons niet gaat vrijwaren van maatregelen.
Maar of er continu lockdowns boven ons hoofd hangen of dat we het af kunnen met thuisblijven bij klachten en wat basisregels, scheelt natuurlijk wel een slok op een borrel. Daarom is elke procent verhoging van die vaccinatiegraad gewoon keihard nodig.![]()
PvdA is voor 2G. We kunnen door.
Ze zijn wel tegen de coronapas op de werkvloer, maar als de CU daar nu wel voorstemt, dan kunnen ze het toch allebei invoeren.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
In België is onvoldoende politiek draagvlak voor 2G. Ze willen dan liever een vaccinatieplicht. 2G komt volgens de Belgen op hetzelfde neer en dan willen ze liever met open vizier de discussie beslechten. 60% van de bevolking is voor een plicht en er lijkt ook een politieke meerderheid te zijn.
Er schijnen grote problemen te spelen met de gevaccineerde meerderheid, die strenge beperkingen en de coronapas niet meer accepteert. Daar was ik dus al bang voor, dat ga je hier ook krijgen binnenkort.
Wat je er ook van vindt, het is wel netter op deze manier denk ik.![]()
Niet zo gek, aangezien het vaccin antilichamen creëert tegen het spike-proteïne. Als dat effectief het virus bestrijdt is er dus een lagere respons nodig op het nucleocapsid-proteïne.quote:Op dinsdag 16 november 2021 06:36 schreef _I het volgende:
Onderzoek uit de UK.
“Recent observations from UK Health Security Agency surveillance data that N antibody levels appear to be LOWER in individuals who acquire infection following two doses of vaccination.”
Vaccinatie verslechterd je respons. Stop het vaccineren!
Als het dus iets aantoont is het een goede werking van het vaccin.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Er is op gehamerd dat je het niet zou krijgen en niet ziek zou worden.quote:Op dinsdag 16 november 2021 06:53 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Vanaf het begin was iig duidelijk dat het niet primair bedoeld was om besmettingen an sich te voorkomen, wel om besmettingen met symptomen te voorkomen. Dat is weer die 95% effectiviteit op is gebaseerd.
Dat er de hóóp was dat het meer zou doen (zeker na positieve berichten uit Israël) is iets anders.
Een vaccin voorkomt geen symptomen, dat is een medicijn.
CDC: mensen dragen geen virus, worden niet ziek…
https://www.parool.nl/wer(...)oronavirus~b7cadeb1/
Het Parool; nieuwe studie bewijst vaccinatie voorkomt overdragen.
Leugens, allemaal leugens!
https://www.nu.nl/coronav(...)bekend-hoe-sterk.amp
Van Dissel; vaccinatie beschermt en als je het dan toch krijgt, is de load lager en bescherm je je huisgenoten
https://www.thelancet.com(...)(21)00648-4/fulltext
The Lancet; doorbraak besmettingen toont een gelijke viral load aan mensen zonder vaccinatie
Gaslighting. All the way. En jij bent een gratis uithangbord voor hun leugens. Gefeliciteerd!![]()
Waterford, Ierland; hoogste vaccinatiegraad, enorme uitbraken.quote:Op dinsdag 16 november 2021 06:56 schreef Spablauw214 het volgende:
Er wordt nu veel gezegd dat ook 100% vaccinatiegraad ons niet gaat vrijwaren van maatregelen.
Maar of er continu lockdowns boven ons hoofd hangen of dat we het af kunnen met thuisblijven bij klachten en wat basisregels, scheelt natuurlijk wel een slok op een borrel. Daarom is elke procent verhoging van die vaccinatiegraad gewoon keihard nodig.
Singapore, Ierland, Gibraltar, Israel..
Hoeveel voorbeelden heb je nodig dat vaccinatie niets doet tegen verspreiding en besmettingen?
Maar ga lekker door met je vaccinatieplicht in elke post te stoppen en mensen op te sluiten voor de veiligheid, omdat je vaccin niet werkt.![]()
quote:Op dinsdag 16 november 2021 00:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik begin me zo te ergeren dat ik beter kan gaan slapen. Sweet dreams allemaal![]()
Go hard or go home![]()
Dat mensen zaken verkeerd interpreteren kan ik ook niks aan doen. De trials waren van begin af aan duidelijk.quote:Op dinsdag 16 november 2021 07:07 schreef _I het volgende:
[..]
Er is op gehamerd dat je het niet zou krijgen en niet ziek zou worden.
Een vaccin voorkomt geen symptomen, dat is een medicijn.
CDC: mensen dragen geen virus, worden niet ziek…
https://www.parool.nl/wer(...)oronavirus~b7cadeb1/
Het Parool; nieuwe studie bewijst vaccinatie voorkomt overdragen.
Van Dissel; vaccinatie beschermt en als je het dan toch krijgt, is de load lager en bescherm je je huisgenoten
The Lancet; doorbraak besmettingen toont een gelijke viral load aan mensen zonder vaccinatie
Gaslighting. All the way. En jij bent een gratis uithangbord voor hun leugens. Gefeliciteerd!
Zoals ik begin van het jaar al zei:Uit die nieuwsberichten kan je ook lezen dat ze concluderen dat vaccins óók tegen besmetting beschermen. Ergo; dat is dus nooit het hoofddoel geweest, slechts bijvangst.quote:Op woensdag 20 januari 2021 12:23 schreef Drekkoning het volgende: [..] Vaccin beschermt niet tegen besmetting.
Dat die onderzoeken en berichtgeving te hoopvol waren ben ik zo met je eens trouwens. Maar het was ook nooit primair het doel van het vaccin.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Ik vind wel wat van die vaccinatieplicht maar eerlijk gezegd heb ik 10x liever een regering die zegt wat ze willen en daad bij het woord voegt dan een regering met fe ruggengraat van een kwal.quote:Op dinsdag 16 november 2021 07:07 schreef Spablauw214 het volgende:
In België is onvoldoende politiek draagvlak voor 2G. Ze willen dan liever een vaccinatieplicht. 2G komt volgens de Belgen op hetzelfde neer en dan willen ze liever met open vizier de discussie beslechten. 60% van de bevolking is voor een plicht en er lijkt ook een politieke meerderheid te zijn.
Er schijnen grote problemen te spelen met de gevaccineerde meerderheid, die strenge beperkingen en de coronapas niet meer accepteert. Daar was ik dus al bang voor, dat ga je hier ook krijgen binnenkort.
Wat je er ook van vindt, het is wel netter op deze manier denk ik.![]()
Het maakt niet uit dat er uitbraken zijn. Zo lang de zorg het kan bolwerken is er niets aan de hand.quote:Op dinsdag 16 november 2021 07:11 schreef _I het volgende:
[..]
Waterford, Ierland; hoogste vaccinatiegraad, enorme uitbraken.
Hoeveel voorbeelden heb je nodig dat vaccinatie niets doet tegen verspreiding en besmettingen?
Maar ga lekker door met je vaccinatieplicht in elke post te stoppen en mensen op te sluiten voor de veiligheid, omdat je vaccin niet werkt.
Het aantal mensen dat in het ziekenhuis kan komen is niet oneindig, er is gewoon een natuurlijk plafond.
Dus ja, als we met een vaccinatieplicht kunnen zorgen dat lockdowns niet meer nodig zijn dan ben ik daar voor.![]()
Gewoon een theorie hoor: delta+ variant is besmettelijke dan alpha en delta variant maar maakt minder ziek/dood.quote:Op dinsdag 16 november 2021 06:48 schreef galantis het volgende:
[..]
De R zegt iets over hoe hard besmettingen toenemen. En aangezien die in directe relatie staan tot opnames nemen die in dezelfde mate toe, dus met hetzelfde groeipercentage.
Die 90+% blijkt gewoon uit diverse controlestudies.![]()
Ben je nu aan het trollen of ben je gewoon naïef?quote:Op dinsdag 16 november 2021 07:15 schreef Spablauw214 het volgende:
Dus ja, als we met een vaccinatieplicht kunnen zorgen dat lockdowns niet meer nodig zijn dan ben ik daar voor.
Als 85% niet genoeg is dan is 100% dat ook niet. Die lockdowns zullen er ook met 100% vaccinatiegraad gewoon komen.![]()
quote:Op dinsdag 16 november 2021 07:11 schreef _I het volgende:
[..]
Waterford, Ierland; hoogste vaccinatiegraad, enorme uitbraken.
Maar ga lekker door met je vaccinatieplicht in elke post te stoppen en mensen op te sluiten voor de veiligheid, omdat je vaccin niet werkt.vaccins werken wel degelijk tegen verspreiding en nog veel belqngrijker: grote kans dat je na vaccinatie niet in het ziekenhuis belandt.
Echt dikke onzin dus wat je post.![]()
Ik vraag het me afquote:Op dinsdag 16 november 2021 07:19 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ben je nu aan het trollen of ben je gewoon naïef?
Als 85% niet genoeg is dan is 100% dat ook niet. Die lockdowns zullen er ook met 100% vaccinatiegraad gewoon komen.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Eh nee kijk naar de landen met een lage vaccinatiegraad die hebben bij hetzelfde aantal besmettingen veel meer doden en ziekenhuis opnames.quote:Op dinsdag 16 november 2021 07:17 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Gewoon een theorie hoor: delta+ variant is besmettelijke dan alpha en delta variant maar maakt minder ziek/dood.![]()
Wellicht, er is nog weinig over te vinden. Wel schijnt de delta variant dodelijker te zijn dan alpha: https://www.thelancet.com/journals/laninf/article/PIIS1473-3099(21)00475-8/fulltext.quote:Op dinsdag 16 november 2021 07:17 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Gewoon een theorie hoor: delta+ variant is besmettelijke dan alpha en delta variant maar maakt minder ziek/dood.I'll give you something to do![]()
Wat is volgens jou de kans a) om het te krijgen b) dat je er voor in het ziekenhuis komt c) aan komt te overlijden?quote:Op dinsdag 16 november 2021 07:19 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]vaccins werken wel degelijk tegen verspreiding en nog veel belqngrijker: grote kans dat je na vaccinatie niet in het ziekenhuis belandt.
Echt dikke onzin dus wat je post.![]()
Maar dat is niet zo!quote:Op dinsdag 16 november 2021 07:15 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het maakt niet uit dat er uitbraken zijn. Zo lang de zorg het kan bolwerken is er niets aan de hand.
Het aantal mensen dat in het ziekenhuis kan komen is niet oneindig, er is gewoon een natuurlijk plafond.
Dus ja, als we met een vaccinatieplicht kunnen zorgen dat lockdowns niet meer nodig zijn dan ben ik daar voor.
Alles laat zien dat 100% vaccinatie het probleem niet oplost. Dat is ook de boodschap bij de Fauci’s inmiddels.
Stel je eens voor dat jij na je volgende booster hartklachten krijgt en geen 4e booster meer wil. Je zou dan willen kiezen om desnoods thuis te blijven.
Maar nee, hop hop, vaccinatieplicht. 4e booster erin.
Plicht is nooit oke. Nergens kunnen ze onderbouwen dat de maatregelen werken, dat 2G werkt en dat de vaccinaties veilig zijn.
Wetenschappers waarschuwen voor mRNA therapie. Waarom wil jij dan iedereen prikken. Hoe kom je aan het idee dat dat zou werken? Welke onderbouwing, behalve je angst, kan je geven?![]()
Ik ben bloedserieus. Wat is je alternatief dan? Want nog een paar jaar zo door wordt hem ook niet hè.quote:Op dinsdag 16 november 2021 07:19 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ben je nu aan het trollen of ben je gewoon naïef?
Als 85% niet genoeg is dan is 100% dat ook niet. Die lockdowns zullen er ook met 100% vaccinatiegraad gewoon komen.![]()
Ik had het daar niet over reisbeperkingen an sich.quote:Op maandag 15 november 2021 18:10 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het virus met reisbeperkingen buiten proberen te houden heeft totaal geen zin meer, het virus is al zo wijd verspreid dat die import het verschil niet meer gaat maken.
En als er een nieuwe variant komt, het virus is zo besmettelijk dat tegen de tijd dat hij oppopt in de kiemsurveillance, die variant al nagenoeg dominant is. Kansloos. Allemaal symboolpolitiek.
Die gast stelde voor om eerst 80+ te vaccineren en dan degenen die op wintersport willen. Omdat je anders de piste niet op mag.
Dat is belangrijker dan zorgpersoneel en 60 +?![]()
Geen maatregelen maar ook geen vaccins. Lijkt me een goede strategie om een pandemie te beteugelen man.quote:Op dinsdag 16 november 2021 07:29 schreef _I het volgende:
[..]
Plicht is nooit oke. Nergens kunnen ze onderbouwen dat de maatregelen werken, dat 2G werkt en dat de vaccinaties veilig zijn.![]()
Ik ben een post kwijt.
https://www.statnews.com/(...)eutics-biotech-mrna/
Interview met CEO van Moderna uit 2016.
Lang verhaal (zit op phone en had het net uitgetiept), maar ergens aan het einde staat duidelijk dat mRNA nanodeeltje in lipides ernstige bijwerkingen geven, zeker als je het meerdere keren gebruikt.
(Als iemand de tekst wil kopieren en plakken, graag!)![]()
Dat is niet wat ik zeg. Je draait om de inhoud heen.quote:Op dinsdag 16 november 2021 07:34 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Geen maatregelen maar ook geen vaccins. Lijkt me een goede strategie om een pandemie te beteugelen man.
Ivermectine werkt, fluoxetine werkt, neusdouches werken.. Er zijn genoeg dingen die gedaan kunnen worden, maar wij focussen alleen op een mRNA therapie, die men met goed fatsoen nooit zou moeten nemen.
Maar omdat het een vaccin mag heten, na verandering van de definitie, voelt het veilig.![]()
Grote onzin natuurlijk om dit als reden voor de boostercampagne aan te wenden. En zo zie je hoe Nederland rolt. We komen pas in actie op het moment dat onze luxe wordt afgepakt.quote:Op dinsdag 16 november 2021 07:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik had het daar niet over reisbeperkingen an sich.
Die gast stelde voor om eerst 80+ te vaccineren en dan degenen die op wintersport willen. Omdat je anders de piste niet op mag.
Dat is belangrijker dan zorgpersoneel en 60 +?
En precies dat is de reden dat de groep gevaccineerden nu langzaam in beweging komt.![]()
Er is maar 1 alternatief en dat is zorg opschalen.quote:Op dinsdag 16 november 2021 07:32 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik ben bloedserieus. Wat is je alternatief dan? Want nog een paar jaar zo door wordt hem ook niet hè.![]()
Volledig eens. Maar ik zie ons tot die tijd echt niet nog jaren in lockdown gaan elke winter. De maatschappelijke en economische prijs daarvan is simpelweg te hoog.quote:Op dinsdag 16 november 2021 07:37 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Er is maar 1 alternatief en dat is zorg opschalen.![]()
Heb je moeite met Engels of gewoon moeite met lezen?quote:Op dinsdag 16 november 2021 07:07 schreef _I het volgende:
Gaslighting. All the way. En jij bent een gratis uithangbord voor hun leugens. Gefeliciteerd!They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
a) geen ideequote:Op dinsdag 16 november 2021 07:24 schreef _I het volgende:
[..]
Wat is volgens jou de kans a) om het te krijgen b) dat je er voor in het ziekenhuis komt c) aan komt te overlijden?
b) te groot, want we zien ze veel te veel
c) te laag en het gaat vooral te langzaam![]()
Wat is jouw alternatief dan want wat wel redelijk vaststaat is dat we er ook met 100% vaccinatiegraad er niet gaan komen.quote:Op dinsdag 16 november 2021 07:39 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Volledig eens. Maar ik zie ons tot die tijd echt niet nog jaren in lockdown gaan elk jaar. De prijs daarvan is simpelweg te hoog.![]()
100%, goed blijven boosteren, dan lijkt me dat de IC's het prima aankunnen.quote:Op dinsdag 16 november 2021 07:41 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Wat is jouw alternatief dan want wat wel redelijk vaststaat is dat we er ook met 100% vaccinatiegraad er niet gaan komen.
Alleen je gaat die 100% niet redden.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Een vaccinatieplicht. En de strategie aanpassen naar een waarbij we uitgaan van het redden van zo veel mogelijk gezonde levensjaren. Je kan de reguliere en planbare zorg niet nog maanden of zelfs jaren laten stilstaan. De zoektocht naar medicatie en het opschalen van de zorgcapaciteit moeten natuurlijk doorgaan maar daar kunnen we imo niet op wachten.quote:Op dinsdag 16 november 2021 07:41 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Wat is jouw alternatief dan want wat wel redelijk vaststaat is dat we er ook met 100% vaccinatiegraad er niet gaan komen.
We zullen ergens de pijn moeten nemen. Of een hoop doden, of de economie (en dus de welvaart) een forse duw.![]()
100% niet want je houdt altijd een groep dat medisch geen vaccin verdraagt. Maar stel je komt tot 95%, is dat altijd nog flinke winst.quote:Op dinsdag 16 november 2021 07:42 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
100%, goed blijven boosteren, dan lijkt me dat de IC's het prima aankunnen.
Alleen je gaat die 100% niet redden.![]()
Evenstar
![]()
Misschien moet je even uitzoeken wat het daadwerkelijk betekent voordat je onzin uitkraamt.quote:Op dinsdag 16 november 2021 06:36 schreef _I het volgende:
Onderzoek uit de UK.
Vaccinatie verslechterd je respons. Stop het vaccineren!
Dit is nou het gevaar van onwetendheid, terwijl je doet alsof jij het als enige snapt.quote:Nucleoprotein (Roche N) assays only detect post-infection antibodies, whereas spike (Roche S)
assays will detect both post-infection antibodies and vaccine-induced antibodies. Thus, changes
in seropositivity for the Rocoassay reflect the effect of natural infection.![]()
Verkijk je niet op het percentage. Stel je doet een plicht en je hebt 95%, dan zit in die 95% ook een paar procent waar die vaccinatie onvoldoende werkt omdat ze iets mankeren.quote:Op dinsdag 16 november 2021 07:46 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
100% niet want je houdt altijd een groep dat medisch geen vaccin verdraagt. Maar stel je komt tot 95%, is dat altijd nog flinke winst.
De druk zal hoog blijven in de ziekenhuizen, ook met 95%. Minder dan nu, maar de problemen zijn dan niet opgelost.![]()
10% of iets dergelijks toch, denk dat de rolstoelen en zuurstofflessen niet aan te slepen zijn, gisteren alleen al 1900 patiënten er bij.quote:Op dinsdag 16 november 2021 07:45 schreef groenen het volgende:
Aardig wat long-Covid personen met deze besmettingsaantallen.![]()
Gibraltar gewoon weer in de maatregelen,ondanks 100 %gevaccineerd, https://www.gibraltar.gov(...)-mixing-8452021-7433![]()
Dit zeggen meer mensen, stel je voor hoe het was geweest zonder vaccin.quote:Op dinsdag 16 november 2021 06:29 schreef galantis het volgende:
Dit is de eerste winter met delta. Kun je nagaan wat voor slagveld het zonder vaccins was geweest.
Zonder vaccin waren we hier mogelijk al vanaf geweest, of nog af en toe een kleine uitbraak zoals in Zuid Afrika (200 pd) itt de maandenlange 40.000 pd in de UK.![]()
quote:Op dinsdag 16 november 2021 08:00 schreef Za het volgende:
[..]
Dit zeggen meer mensen, stel je voor hoe het was geweest zonder vaccin.
Zonder vaccin waren we hier mogelijk al vanaf geweest, of nog af en toe een kleine uitbraak zoals in Zuid Afrika (200 pd) itt de maandenlange 40.000 pd in de UK.![]()
![]()
Nog niet eerder in deze pandemie hoor ik van zoveel besmettingen in mijn omgeving.
De geest is uit de fles en gaat er niet meer in.
Shit is aan jooZuiger van het FOK!-OMT![]()
Collega van mij wilde gister getest worden. Kan pas na 2 dagen want het is zo druk bij de teststraat.![]()
Is dit altijd zo druk geweest? (Zelf nooit moeten laten testen dus geen idee.)Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.![]()
Nee. Het is drukker dan ooit.quote:Op dinsdag 16 november 2021 08:03 schreef Pisces29 het volgende:
Collega van mij wilde gister getest worden. Kan pas na 2 dagen want het is zo druk bij de teststraat.![]()
Is dit altijd zo druk geweest? (Zelf nooit moeten laten testen dus geen idee.)![]()
Evenstar
![]()
Nee, drukker dan ooit. Ook uitslag laat op zich wachten.quote:Op dinsdag 16 november 2021 08:03 schreef Pisces29 het volgende:
Is dit altijd zo druk geweest? (Zelf nooit moeten laten testen dus geen idee.)![]()
Gisteren ook een instroomaantal gehad wat ik normaal in een kleine week heb.
OP NAAR EEN NIEUW RECORD!!![]()
![]()
Alleen samen krijgen we corona.quote:Op dinsdag 16 november 2021 08:06 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Gisteren ook een instroomaantal gehad wat ik normaal in een kleine week heb.
OP NAAR EEN NIEUW RECORD!!
[ afbeelding ]![]()
Nee maar ik ben van mening dat de crisis dusdanig groot van omvang is dat er geen ruimte is voor taboes, dus gooi gewoon alles open. De druk is zo hoog dat alles nu een verschil kan maken.quote:Op dinsdag 16 november 2021 07:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Verkijk je niet op het percentage. Stel je doet een plicht en je hebt 95%, dan zit in die 95% ook een paar procent waar die vaccinatie onvoldoende werkt omdat ze iets mankeren.
De druk zal hoog blijven in de ziekenhuizen, ook met 95%. Minder dan nu, maar de problemen zijn dan niet opgelost.![]()
Evenstar
![]()
Goed begin van de dag, 39.4C en koppijn waar je u tegen zegt.![]()
Dat bericht uit België dat de gevaccineerde groep geen maatregelen meer slikt, dat gaat hier niet wezenlijk anders zijn. Is nog wel een dingetje.quote:Op dinsdag 16 november 2021 08:03 schreef DonDruiper het volgende:
Nog niet eerder in deze pandemie hoor ik van zoveel besmettingen in mijn omgeving.
De geest is uit de fles en gaat er niet meer in.
Shit is aan joo![]()
Moet ik een bedje voor je regelen?quote:Op dinsdag 16 november 2021 08:09 schreef Evenstar het volgende:
AZ was het, toch?quote:Op dinsdag 16 november 2021 08:09 schreef Evenstar het volgende:
Evenstar
![]()
Gelukkig hebben we over een kleine 3 weken alles onder controle, en zijn er alleen nog maar basismaatregelen en CTB nodig.quote:
Groetjes OMT![]()
Evenstar
![]()
Not yetquote:Op dinsdag 16 november 2021 08:10 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Moet ik een bedje voor je regelen?
@Spablauw214 Jansen![]()
Neenee, ze zeiden enkel dat ze 3 weken nodig hadden voor regelgeving. Niet perse dat ze verwachten dat het daarna zoveel beter zal zijn.quote:Op dinsdag 16 november 2021 08:11 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we over een kleine 3 weken alles onder controle, en zijn er alleen nog maar basismaatregelen en CTB nodig.
Groetjes OMT![]()
Beterschap!quote:Op dinsdag 16 november 2021 08:09 schreef Evenstar het volgende:
Hij mag mijn bedje overnemenquote:Op dinsdag 16 november 2021 08:10 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Moet ik een bedje voor je regelen?![]()
Met er vanaf geweest bedoel je dat gewoon iedereen het gehad zou hebben? Als iedereen het binnen een jaar krijgt kijk je naar 200.000 doden en publiekelijke lijkverbrandingen in de straten, dat zouden we natuurlijk nooit toestaan, dus reken er maar op dat we in een vrijwel complete lockdown zaten voor de komende paar jaar, al dan niet zelfopgelegd.quote:Op dinsdag 16 november 2021 08:00 schreef Za het volgende:
[..]
Dit zeggen meer mensen, stel je voor hoe het was geweest zonder vaccin.
Zonder vaccin waren we hier mogelijk al vanaf geweest, of nog af en toe een kleine uitbraak zoals in Zuid Afrika (200 pd) itt de maandenlange 40.000 pd in de UK.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Hoe langer ik erover nadenk heb ik liever dat we maar direct doorgaan naar 2g+/1g, dus testen voor iedereen.
Het 2g beleid zorgt alleen maar voor verdeling in de maatschappij en voelt ook niet als een lang houdbare strategie.
Daarnaast ben je dan meteen af van de afhankelijkheid dat de overheid maar bepaald onder welke voorwaarden je een QR krijgt.![]()
"Op zichzelf hebben RNA-moleculen het moeilijk om hun doelen te bereiken. Ze werken beter als ze zijn verpakt in een afgiftemechanisme, zoals nanodeeltjes gemaakt van lipiden. Maar die nanodeeltjes kunnen tot gevaarlijke bijwerkingen leiden, vooral als een patiënt gedurende maanden of jaren herhaalde doses moet nemen.quote:Op dinsdag 16 november 2021 07:34 schreef _I het volgende:
Ik ben een post kwijt.
https://www.statnews.com/(...)eutics-biotech-mrna/
Interview met CEO van Moderna uit 2016.
Lang verhaal (zit op phone en had het net uitgetiept), maar ergens aan het einde staat duidelijk dat mRNA nanodeeltje in lipides ernstige bijwerkingen geven, zeker als je het meerdere keren gebruikt.
(Als iemand de tekst wil kopieren en plakken, graag!)
Novartis verliet het verwante domein van RNA-interferentie vanwege zorgen over toxiciteit, net als Merck en Roche."
"Ik zou zeggen dat mRNA beter geschikt is voor ziekten waarbij een behandeling van korte duur voldoende genezend is, zodat de toxiciteiten veroorzaakt door leveringsmaterialen minder snel voorkomen", zegt Katalin Karikó, een pionier in het veld die fungeert als vice-president bij BioNTech.
Dat maakt vaccins het laagst hangende fruit in mRNA, zegt Franz-Werner Haas, Chief Corporate Officer van Curevac.
De Jonge heeft dit overigens ook aangegeven, in het begin van deze thread gepost.![]()
Ben jij zo anti vaccin vanwege jouw geloof?quote:Op dinsdag 16 november 2021 08:18 schreef Za het volgende:
[..]
"Op zichzelf hebben RNA-moleculen het moeilijk om hun doelen te bereiken. Ze werken beter als ze zijn verpakt in een afgiftemechanisme, zoals nanodeeltjes gemaakt van lipiden. Maar die nanodeeltjes kunnen tot gevaarlijke bijwerkingen leiden, vooral als een patiënt gedurende maanden of jaren herhaalde doses moet nemen.
Novartis verliet het verwante domein van RNA-interferentie vanwege zorgen over toxiciteit, net als Merck en Roche."
"Ik zou zeggen dat mRNA beter geschikt is voor ziekten waarbij een behandeling van korte duur voldoende genezend is, zodat de toxiciteiten veroorzaakt door leveringsmaterialen minder snel voorkomen", zegt Katalin Karikó, een pionier in het veld die fungeert als vice-president bij BioNTech.
Dat maakt vaccins het laagst hangende fruit in mRNA, zegt Franz-Werner Haas, Chief Corporate Officer van Curevac.
De Jonge heeft dit overigens ook aangegeven, in het begin van deze thread gepost.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Één voordeel, straks heb je je booster ook niet meer nodigquote:Op dinsdag 16 november 2021 08:09 schreef Evenstar het volgende:
Dank! Wist dat ik op je kon rekenen.quote:Op dinsdag 16 november 2021 08:18 schreef Za het volgende:
[..]
"Op zichzelf hebben RNA-moleculen het moeilijk om hun doelen te bereiken. Ze werken beter als ze zijn verpakt in een afgiftemechanisme, zoals nanodeeltjes gemaakt van lipiden. Maar die nanodeeltjes kunnen tot gevaarlijke bijwerkingen leiden, vooral als een patiënt gedurende maanden of jaren herhaalde doses moet nemen.
De Jonge heeft dit overigens ook aangegeven, in het begin van deze thread gepost.
En ik weet het. Maar een zinnetje ergens maanden geleden is niet afdoende voor dit risico.
Dit zou duidelijk vermeld moeten worden. Normaal is er een bijsluiter, krijg je die ook bij je prik?![]()
Met 1G, is er dan genoeg plek om iedereen te laten testen als het nu al te druk is?quote:Op dinsdag 16 november 2021 08:16 schreef Kickinalfa het volgende:
Hoe langer ik erover nadenk heb ik liever dat we maar direct doorgaan naar 2g+/1g, dus testen voor iedereen.
Het 2g beleid zorgt alleen maar voor verdeling in de maatschappij en voelt ook niet als een lang houdbare strategie.
Daarnaast ben je dan meteen af van de afhankelijkheid dat de overheid maar bepaald onder welke voorwaarden je een QR krijgt.Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.![]()
Dat is niet bij de GGD's, maar gare sneltestjes op een industrieterreinquote:Op dinsdag 16 november 2021 08:26 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Met 1G, is er dan genoeg plek om iedereen te laten testen als het nu al te druk is?Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Op grote schaal? Nooit.quote:Op dinsdag 16 november 2021 08:26 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Met 1G, is er dan genoeg plek om iedereen te laten testen als het nu al te druk is?
En voor meerdaagse evenementen een strop, die moeten dan teststraten gaan inrichten wat een extreem dure operatie is.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Bovendien kan ik mij nog goed herinneren dat fieldlabs werden afgelast wegens gebrek aan belangstelling. Mensen willen geen stok in hun neus voor een dagdeel wat leuks. Laat staan voor een biertje bij Café Piet op de Hoek.quote:Op dinsdag 16 november 2021 08:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Op grote schaal? Nooit.
En voor meerdaagse evenementen een strop, die moeten dan teststraten gaan inrichten wat een extreem dure operatie is.zie email 27 oktober![]()
Nee.quote:Op dinsdag 16 november 2021 08:26 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Met 1G, is er dan genoeg plek om iedereen te laten testen als het nu al te druk is?
En ik verwacht ook niet dat er animo is bij mensen om dit te gaan doen.
Dus dan pas wordt de deur geopend naar andere structurele oplossingen.![]()
Precies.quote:Op dinsdag 16 november 2021 08:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Bovendien kan ik mij nog goed herinneren dat fieldlabs werden afgelast wegens gebrek aan belangstelling. Mensen willen geen stok in hun neus voor een dagdeel wat leuks. Laat staan voor een biertje bij Café Piet op de Hoek.
Dus pas op dat moment gaan we pas anders denken over oplossingen.![]()
Roche N, Roche S, Rocoassay?quote:Op dinsdag 16 november 2021 07:55 schreef Evenstar het volgende:
Misschien moet je even uitzoeken wat het daadwerkelijk betekent voordat je onzin uitkraamt.
Dit is nou het gevaar van onwetendheid, terwijl je doet alsof jij het als enige snapt.
"Nucleoprotein (Roche N) assays only detect post-infection antibodies, whereas spike (Roche S)
assays will detect both post-infection antibodies and vaccine-induced antibodies. Thus, changes
in seropositivity for the Rocoassay reflect the effect of natural infection."![]()
1G of 2G+ slaat de onbevangenheid en spontaniteit overal onder vandaan omdat je alles moet plannen.
De halve samenleving draait inmiddels al alleen op afspraak maar dit zou echt de doodsteek zijn.![]()
https://www.rtlnieuws.nl/(...)maatregelen-zelftest
Ongevaccineerd zorgpersoneel krijgt volgend jaar ontslag in BelgieHet is pas echt crisis als het bier op is.![]()
nee joh, doe dan gewoon een vaccinatieplicht want dat is eigenlijk wat ze willen en ze nu via omwegen willen bereikenquote:Op dinsdag 16 november 2021 08:16 schreef Kickinalfa het volgende:
Daarnaast ben je dan meteen af van de afhankelijkheid dat de overheid maar bepaald onder welke voorwaarden je een QR krijgt.![]()
Kunnen we mooi hier een vast contract aanbieden.quote:Op dinsdag 16 november 2021 08:36 schreef tesssssssss het volgende:
Ongevaccineerd zorgpersoneel krijgt volgend jaar ontslag in Belgie![]()
Je zou ook nog een vaccinatieplicht voor 50+ kunnen overwegen. Aangezien dat hoofdzakelijk de groep is die de ziekenhuizen bevolkt.
Nee dat is geen discriminatie, aangezien je de plicht dan risicogebaseerd inzet ipv generiek. Er is ook een verplichte rijbewijskeuring vanaf een bepaalde leeftijd. Als je daar niet aan wil meewerken, mag je geen auto meer besturen.![]()
Waarom niet per direct?quote:Op dinsdag 16 november 2021 08:36 schreef tesssssssss het volgende:
Ongevaccineerd zorgpersoneel krijgt volgend jaar ontslag in Belgie
Al die loze dreigementen om het vaccin te pushen.
Gooi ze er meteen vandaag nog uit, waarom wachten tot 1 april.![]()
Iedereen heeft recht op wat bedenktijd.quote:Op dinsdag 16 november 2021 08:40 schreef Za het volgende:
[..]
Waarom niet per direct?
Gooi ze er meteen vandaag nog uit, waarom wachten tot 1 april.- verwijderd door admin -![]()
Nee ze hebben ze nogal hard nodig heden, daar gaat het om.quote:Op dinsdag 16 november 2021 08:41 schreef groenen het volgende:
Iedereen heeft recht op wat bedenktijd.
Ik zou mijn biezen per direct pakken als Belgisch verpleegkundige, opgedonderd met de dreigementen.![]()
Volgens dit artikel krijgen ze nog tot april de tijd om zich te laten vaccineren.quote:Op dinsdag 16 november 2021 08:40 schreef Za het volgende:
[..]
Waarom niet per direct?
Gooi ze er meteen vandaag nog uit, waarom wachten tot 1 april.
https://nos.nl/artikel/24(...)af-1-april-ontslagenHet is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Vreemd dat deze post compleet genegeerd wordt.quote:Op dinsdag 16 november 2021 07:57 schreef michiel_merk het volgende:
Gibraltar gewoon weer in de maatregelen,ondanks 100% gevaccineerd,
https://www.gibraltar.gov(...)-mixing-8452021-7433![]()
Ja dan is de golf weer voorbij tot pakweg oktober. Het zou stoerder zijn ze nu te ontslaan als je zulke principes hebt.quote:Op dinsdag 16 november 2021 08:44 schreef tesssssssss het volgende:
Volgens dit artikel krijgen ze nog tot april de tijd om zich te laten vaccineren.
https://nos.nl/artikel/24(...)af-1-april-ontslagen![]()
Ik heb niet de indruk dat jij een zorgheld bent, dus ik ben niet echt onder de indruk.quote:Op dinsdag 16 november 2021 08:43 schreef Za het volgende:
[..]
Ik zou mijn biezen per direct pakken als Belgisch verpleegkundige, opgedonderd met de dreigementen.- verwijderd door admin -![]()
Precies. Als ze zo stoer zijn moet je het ook direct doen. Gewoon ontslaan als je zo klaar bent met ongevaccineerden. In elke sector gaande. Zul je zien hoe geweldig dat is voor de maatschappij.quote:Op dinsdag 16 november 2021 08:40 schreef Za het volgende:
[..]
Waarom niet per direct?
Gooi ze er meteen vandaag nog uit, waarom wachten tot 1 april.'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987![]()
woow. Ja het zijn zulke helden daar. Zo'n grote helden dat ze ontslagen dienen te worden.quote:Op dinsdag 16 november 2021 08:48 schreef groenen het volgende:
[..]
Ik heb niet de indruk dat jij een zorgheld bent, dus ik ben niet echt onder de indruk....![]()
hij is sowieso een beetje een held op sokken, mag iedere dag even z'n ongefundeerde stront hier komen uitstorten en dat is het wel.quote:Op dinsdag 16 november 2021 08:48 schreef groenen het volgende:
[..]
Ik heb niet de indruk dat jij een zorgheld bent, dus ik ben niet echt onder de indruk.![]()
? Dan bepaalt de overheid toch dat alleen een test goed genoeg is? Dat is toch ook een voorwaarde? En ben je afhankelijk van de overheid die bepaalt onder welke voorwaarde je de QR code krijgt?quote:Op dinsdag 16 november 2021 08:16 schreef Kickinalfa het volgende:
Dan is het iig niet meer afhankelijk van de ouderdom van je vaccin, boostershot status etc.quote:Op dinsdag 16 november 2021 08:52 schreef Morri2 het volgende:
[..]
? Dan bepaalt de overheid toch dat alleen een test goed genoeg is? Dat is toch ook een voorwaarde? En ben je afhankelijk van de overheid die bepaalt onder welke voorwaarde je de QR code krijgt?
Maar ik zie het vooral als weg naar een eindoplossing, want 1g/2g+ is totaal niet houdbaar natuurlijk.
Dus ik heb liever dat we versneld naar een andere oplossing toe gaan dan dat we eerst weer 2-3 maanden gaan verkloten aan 3g/2g afhankelijk van waar je naar toe gaat etc.![]()
Ik las dat zorgpersoneel per 1 april ontslagen wordt in België indien ongevaccineerd. Ik mag toch aannemen dat VWS daar nu promo-teams naar toe gaat sturen met "Kom werken in Nederland!!"?Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Evenstar
![]()
Artikel staat er bij.quote:
Artikel is een pleidooi om wel te vaccineren. Echter haalt je grote vriend er een passage uit, interpreteert die totaal verkeerd en verdwijnt uit het zicht als je hem er op aanspreekt.
[ Bericht 11% gewijzigd door miss_sly op 16-11-2021 09:26:02 ]![]()
'Je hoeft alleen maar een prikje te halen'.quote:Op dinsdag 16 november 2021 08:56 schreef zalkc het volgende:
Ik las dat zorgpersoneel per 1 april ontslagen wordt in België indien ongevaccineerd. Ik mag toch aannemen dat VWS daar nu promo-teams naar toe gaat sturen met "Kom werken in Nederland!!"?'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987![]()
Oh, ik dacht dat die het nog niet wisten. Ik heb denk ik iets gemist. Waar heb je dat vandaan?quote:![]()
Liefst een paar meer hoorquote:Op dinsdag 16 november 2021 08:57 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
'Je hoeft alleen maar een prikje te halen'.![]()
Immers: https://www.telegraaf.nl/(...)0-dollar-per-seconde
"De farmaceutische concerns Pfizer, BioNTech en Moderna maken elke minuut een gezamenlijke winst van 65.000 dollar, oftewel ongeveer 1000 dollar per seconde, met hun coronavaccins. Dat heeft de People’s Vaccine Alliance (PVA), een coalitie die campagne voert voor bredere toegang tot coronavaccins, becijferd op basis van de kwartaalrapporten van de betreffende bedrijven.
De coalitie schat dat de drie farmaceuten dit jaar samen 34 miljard dollar aan winst vóór belastingen zullen boeken, oftewel 93,5 miljoen dollar per dag. De bedrijven hebben de overgrote meerderheid van hun doses aan rijke landen verkocht, terwijl ’s werelds armste landen grotendeels ongevaccineerd blijven."![]()
Alle levensvreugd en spontaniteit er uit gehugo'd.quote:Op dinsdag 16 november 2021 08:35 schreef Spablauw214 het volgende:
1G of 2G+ slaat de onbevangenheid en spontaniteit overal onder vandaan omdat je alles moet plannen.
De halve samenleving draait inmiddels al alleen op afspraak maar dit zou echt de doodsteek zijn.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Mooi en lief dat deze bedrijven vaccins voor ons blijven maken.quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:02 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Liefst een paar meer hoor![]()
"De farmaceutische concerns Pfizer, BioNTech en Moderna maken elke minuut een gezamenlijke winst van 65.000 dollar, oftewel ongeveer 1000 dollar per seconde, met hun coronavaccins. Dat heeft de People’s Vaccine Alliance (PVA), een coalitie die campagne voert voor bredere toegang tot coronavaccins, becijferd op basis van de kwartaalrapporten van de betreffende bedrijven.
De coalitie schat dat de drie farmaceuten dit jaar samen 34 miljard dollar aan winst vóór belastingen zullen boeken, oftewel 93,5 miljoen dollar per dag. De bedrijven hebben de overgrote meerderheid van hun doses aan rijke landen verkocht, terwijl ’s werelds armste landen grotendeels ongevaccineerd blijven."
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987![]()
We leven in een wereld waarvan het fundament rust op zaken als “bezit” en “winst”.quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:02 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Liefst een paar meer hoor![]()
De coalitie schat dat de drie farmaceuten dit jaar samen 34 miljard dollar aan winst vóór belastingen zullen boeken, oftewel 93,5 miljoen dollar per dag. De bedrijven hebben de overgrote meerderheid van hun doses aan rijke landen verkocht, terwijl ’s werelds armste landen grotendeels ongevaccineerd blijven."
Als je daar niets mee kan, zou je emigratie naar een communistisch oord moeten overwegen.
Die pharmaboeren zijn geen filantropische instellingen, bij die lui moet de schoorsteen ook roken. En een deel van de omzet gaat naar R&D, al dat onderzoek kost ook serieus knaken.![]()
Jaaaa, de goedprater in 2 quotes al. En dan ook nog een 'als het je niet bevalt, dan rot je maar op' als bonus!quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:05 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
We leven in een wereld waarvan het fundament rust op zaken als “bezit” en “winst”.
Als je daar niets mee kan, zou je emigratie naar een communistisch oord moeten overwegen.
Die pharmaboeren zijn geen filantropische instellingen, bij die lui moet de schoorsteen ook roken. En een deel van de omzet gaat naar R&D, al dat onderzoek kost ook serieus knaken.
Thanks!
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987![]()
![]()
Zo kennen we hem weer. Verantwoording afleggen? Neuh. Alles ter meerdere eer en glorie van Hugo.
zie email 27 oktober![]()
Voor hier is het nog 'ver-van-mijn-bed-show`quote:Op dinsdag 16 november 2021 08:46 schreef Za het volgende:
[..]
Vreemd dat deze post compleet genegeerd wordt.![]()
![]()
Volkskrant.quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:00 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat die het nog niet wisten. Ik heb denk ik iets gemist. Waar heb je dat vandaan?zie email 27 oktober![]()
ik kan er niet mee zitten, Sywert daarentegen is gewoon een oplichterquote:Op dinsdag 16 november 2021 09:05 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
We leven in een wereld waarvan het fundament rust op zaken als “bezit” en “winst”.
Die pharmaboeren zijn geen filantropische instellingen, bij die lui moet de schoorsteen ook roken. En een deel van de omzet gaat naar R&D, al dat onderzoek kost ook serieus knaken.![]()
Wat stel je voor dan? Je kan hier komen huilen over big pharma boehoe maar ik kan je nu al op een briefje geven dat de mogelijke eindoplossing, namelijk medicatie die de ligduur verkort of ziekenhuisopname geheel kan afwenden, vrijwel zeker uit dezelfde koker gaat komen.quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:06 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Jaaaa, de goedprater in 2 quotes al. En dan ook nog een 'als het je niet bevalt, dan rot je maar op' als bonus!
Thanks!![]()
Dude. Was even douchen, moet werken en moet nu op zoek naar meer informatie over N nuclei.quote:Op dinsdag 16 november 2021 08:57 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Artikel staat er bij. Misschien even wat moeite in steken, of is dat teveel gevraagd voor iemand met als enige doel ongefundeerde shit posten?
Artikel is een pleidooi om wel te vaccineren. Echter haalt je grote vriend er een passage uit, interpreteert die totaal verkeerd en verdwijnt uit het zicht als je hem er op aanspreekt.
Dingen nemen tijd.![]()
Wat een uilskuikens, zo jammer, maar het verbaast me niet van de Partij van de Avondklok. Ik wens ze een spoedig plekje in de vergetelheid van de parlementaire geschiedenis toe. Ik had al besloten om nooit meer op ze te stemmen, maar nu keer duizendmiljoenmiljard niet meer.quote:Never explain, never apologize.![]()
Woekerwinst... kent u die uitdrukking?quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:05 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
![]()
Je weet dat je er een zinnetje uit hebt geplukt over een Roche test?quote:Op dinsdag 16 november 2021 08:57 schreef Evenstar het volgende:
Artikel staat er bij. Misschien even wat moeite in steken, of is dat teveel gevraagd voor iemand met als enige doel ongefundeerde shit posten?
Artikel is een pleidooi om wel te vaccineren. Echter haalt je grote vriend er een passage uit, interpreteert die totaal verkeerd en verdwijnt uit het zicht als je hem er op aanspreekt.![]()
Ik snap oprecht nog steeds totaal niet dat ik nu al meerdere keren mensen heb horen roepen:
"Hoe erg is dat nou? Even een pcr test doen voordat je ergens naartoe gaat?"
Ondanks dat ik hem zelf nog nooit heb ervaren, hoor ik van 95% van de mensen dat het een behoorlijk vervelende test is. Ze gaan toch mooi even met een staaf richting je voorhoofdholte roeren. Het is gewoon zeer onprettig zoiets.
Ik vind dat nogal een behoorlijk invasieve ingreep voor iets kleins als een café willen bezoeken. Kom fucking op zeg!
Ik kan er oprecht niet bij dat mensen - buiten dat het voor sommigen ook een hele onderneming is kwa locatie om zo'n test uberhaupt te kunnen te halen - dit kunnen afdoen als "een kleine moeite".![]()
![]()
Wat wordt de volgende stap?
Even wat bloed laten afnemen voordat je naar je werk gaat? Kleine moeite joh, die naald zit er toch zo in??! Stel je niet aan!
Ja, nu kan men roepen dat ik overdrijf, maar als je op die glijdende schaal gaat beredeneren dan is het einde zoek hoor. Fuck 1G en fuck eindeloos testen voor toegang. Ik ben er echt heul fel op tegen![]()
![]()
Hoe staat dat haaks op het verhaal van de eerste poster? Je bent aan het klappen voor een stel viezerikken die keihard profiteren van een PANDEMIE. Je weet wel, iets waar mensen aan dood gaan. Mensen die mens zijn, net zoals jij.quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:08 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wat stel je voor dan? Je kan hier komen huilen over big pharma boehoe maar ik kan je nu al op een briefje geven dat de mogelijke eindoplossing, namelijk medicatie die de ligduur verkort of ziekenhuisopname geheel kan afwenden, vrijwel zeker uit dezelfde koker gaat komen.
2G gaat het tij ook niet keren. Wat wel?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Vanmiddag 15:00 uur 2e kamer live: 'G-Day'
NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d![]()
Prikplicht gecombineerd met het verhogen van de zorgcapaciteit.quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
2G gaat het tij ook niet keren. Wat wel?
Ik denk dat de beleidsopties verder uitgeput zijn.zie email 27 oktober![]()
Formeel niet. Wetsvoorstel 2G is nog niet naar de Kamer. Het is een “gewoon” coronadebat.quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:12 schreef Bocaj het volgende:
Vanmiddag 15:00 uur 2e kamer live: 'G-Day'zie email 27 oktober![]()
Toch maar ongevaccineerden én gevaccineerden zonder immuniteit opsluiten. Bij iedereen antistoffentest doen. Is het aantal antistoffen onder de grenswaarde moeten ze in lockdown tot de antistoffen weer op peil zijn.quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
2G gaat het tij ook niet keren. Wat wel?![]()
Ze zijn tenminste transparant dat het ze om de centen gaat.quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik kan er niet mee zitten, Sywert daarentegen is gewoon een oplichter
Sywert is een smerige proleet. De geschiedenis leert dat het met dit soort landverraders meestal niet goed afloopt uiteindelijk, die komt nog wel aan de beurt.![]()
Vrijheid... (Bouw nou een ziekenhuis in midden Holland voor Cojona, want voorlopig is het nog onder ons!)quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
2G gaat het tij ook niet keren. Wat wel?NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d![]()
Waarom bouwen. dat duurt jaren. Er staat nog wat leeg ergens in Amsterdam.quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:13 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Vrijheid... (Bouw nou een ziekenhuis in midden Holland voor Cojona, want voorlopig is het nog onder ons!)Where law ends, tyrrany begins.![]()
Het zal er wel over gaan lijkt mij...quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Formeel niet. Wetsvoorstel 2G is nog niet naar de Kamer. Het is een “gewoon” coronadebat.
Ja even een ziekenhuis bouwen met al onze bouwvakkers! Ben je vijf jaar verder.quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:13 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Vrijheid... (Bouw nou een ziekenhuis in midden Holland voor Cojona, want voorlopig is het nog onder ons!)[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Dat is zeker proportioneel, ongevaccineerden zijn nog altijd besmettelijker en komen veel vaker in het ziekenhuis terecht. Wat geeft iemand die ongevaccineerd is het recht om bewust een grotere bron van besmetting te zijn en daarmee anderen in gevaar te brengen?quote:Op dinsdag 16 november 2021 02:31 schreef Derrazi het volgende:
[..]
Please.
Medische handelingen op je lichaam om je leven te redden zijn proportioneel. Dwingen tot een vaccin is dat niet.
Wat geeft een ongevaccineerde het recht om potentieel een ic bed voor meerdere andere patiënten bezet te houden?
In een samenleving heb je rechten maar ook plichtenNiet helemaal, een ehbo'er hoeft zich daar niks van aan te trekkenquote:Als iemand niet gered wilt worden kan hij ook een wilsverklaring tekenen waarin dit staat. Daar hebben mensen zich dan aan te houden.![]()
quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:14 schreef Gunner het volgende:
[..]
Waarom bouwen. dat duurt jaren. Er staat nog wat leeg ergens in Amsterdam.
2G+ en 1G zijn toch helemaal niet praktisch uitvoerbaar. Ik denk dat sectoren als de horeca er dan meer bij zijn gebaat om gewoon dicht te zijn met steunpakketten. 2G gaat niet de uitweg zijn, maar dat gecombineerd met een aantal andere maatregelen levert sociaal en economisch veel minder schade op. Plus het feit dat 2G mensen nog enigszins kan motiveren om zich te laten vaccineren.![]()
ER GAAN MENSEN DOOD!quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:10 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Hoe staat dat haaks op het verhaal van de eerste poster? Je bent aan het klappen voor een stel viezerikken die keihard profiteren van een PANDEMIE. Je weet wel, iets waar mensen aan dood gaan. Mensen die mens zijn, net zoals jij.
Er gaan elke dag mensen dood. Aan allerlei enge ziektes of ze zijn gewoon oud. Zo werkt het leven. Zonder Pfizer en consorten was de ellende nog vele malen groter geweest.
Er is genoeg af te dingen op de big pharma maar dat ze winst maken kan ik ze niet echt kwalijk nemen.![]()
@Gunner had al een beter idee!quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja even een ziekenhuis bouwen met al onze bouwvakkers! Ben je vijf jaar verder.NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d![]()
Gewoon marktwerking op toepassen naast 1G. Willen mensen niet naar je kutcafe of naar je kutbioscoop? Sorry maar dan ben je gewoon niet gewild genoeg. Sluiten dus.quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:14 schreef Cynicio het volgende:
2G+ en 1G zijn toch helemaal niet praktisch uitvoerbaar. Ik denk dat sectoren als de horeca er dan meer bij zijn gebaat om gewoon dicht te zijn met steunpakketten. 2G gaat niet de uitweg zijn, maar dat gecombineerd met een aantal andere maatregelen levert sociaal en economisch veel minder schade op. Plus het feit dat 2G mensen nog enigszins kan motiveren om zich te laten vaccineren.'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987![]()
Mensen mogen niet dood gaan. Dat willen wij niet accepteren. Laat staan obese mensen met hartfalen van 80 jaar. Want daar beschermen de vaccins voornamelijk tegen. LOLquote:Op dinsdag 16 november 2021 09:14 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
ER GAAN MENSEN DOOD!
Er gaan elke dag mensen dood. Aan allerlei enge ziektes of ze zijn gewoon oud. Zo werkt het leven. Zonder Pfizer en consorten was de ellende nog vele malen groter geweest.
Er is genoeg af te dingen op de big pharma maar dat ze winst maken kan ik ze niet echt kwalijk nemen.'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987![]()
Wat snap je niet aan “formeel”. Natuurlijk gaat het er over. Maar de kans dat er nog geen finale beslissing valt is heel wel aanwezig.quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:14 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Het zal er wel over gaan lijkt mij...zie email 27 oktober![]()
Fine!quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan “formeel”. Natuurlijk gaat het er over. Maar de kans dat er nog geen finale beslissing valt is heel wel aanwezig.
Je zult moeten accepteren dat er maatregelen nodig gaan blijven en dat we een doodsoorzaak erbij hebben.quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
2G is het enige haalbare compromis waarbij je zoveel mogelijk ziekenhuis opnames voorkomt![]()
Niets meer. Gewoon de riemen vast en deze shit uitrijden.quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
Maar dat mag je niet zeggen want dan ben je de moordenaar van oma blijkbaar.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Vandaag overigens weer nieuwe steunpaketten. Weer miljarden door de plee gespoeld. We gaan ruim boven de 100 miljard euro heen.
Het gaat niet lang meer duren alvorens we de prijs gaan betalen.![]()
Het probleem is vooral dat je daarmee andere zorg sloopt. Dus dan moet je covidzorg zo scheiden dat het los staat van de normale zorg. En dat ligt niet zo lekker.quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:18 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Niets meer. Gewoon de riemen vast en deze shit uitrijden.
Maar dat mag je niet zeggen want dan ben je de moordenaar van oma blijkbaar.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ongevaccineerden kun je spoedig vervangen door "niet geboosterden".quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:14 schreef devlinmr het volgende:
Dat is zeker proportioneel, ongevaccineerden zijn nog altijd besmettelijker en komen veel vaker in het ziekenhuis terecht. Wat geeft iemand die ongevaccineerd is het recht om bewust een grotere bron van besmetting te zijn en daarmee anderen in gevaar te brengen?
Wat geeft een ongevaccineerde het recht om potentieel een ic bed voor meerdere andere patiënten bezet te houden?
In een samenleving heb je rechten maar ook plichten
Je weet wel, mensen die langer dan 6 mnd geleden het goddelijk vaccin kregen en niet langer als gevaccineerd gelden her en der.
Wellicht behoor je inmiddels tot deze groep en houd je straks een bed bezet voor een booster-proof persoon die een heup nodig heeft?![]()
Er wil bij jou maar niet in dat als we het op zijn beloop laten gaan je gewoon niet meer in het ziekenhuis terecht had gekund en dus het aantal doden dramatisch zou stijgen?quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:16 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Mensen mogen niet dood gaan. Dat willen wij niet accepteren. Laat staan obese mensen met hartfalen van 80 jaar. Want daar beschermen de vaccins voornamelijk tegen. LOL
Oh en 80+ alleen?
In de laatste 7 weken zijn:
207 kinderen opgenomen in het zkh met Corona (totaal: 1.707)
3 kinderen opgenomen op de IC (totaal: 33)
45 liggen nog in het zkh
2 liggen nog op de IC
3 kinderen zijn helaas overleden (totaal: 12)
Mijn oprechte deelneming aan de ouders en familie.
[ Bericht 19% gewijzigd door devlinmr op 16-11-2021 09:27:59 ]![]()
...en dat mensen dan thuis zouden stikken.quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:19 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Er wil bij jou maar niet in dat als we het op zijn beloop laten gaan je gewoon niet meer in het ziekenhuis terecht had gekund en dus het aantal doden dramatisch zou stijgen?Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Heb je een wetenschappelijke onderbouwing dat 2G het enige haalbare compromis is waarbij zoveel mogelijk ziekenhuis opnames worden voorkomen?quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:17 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Je zult moeten accepteren dat er maatregelen nodig gaan blijven en dat we een doodsoorzaak erbij hebben.
2G is het enige haalbare compromis waarbij je zoveel mogelijk ziekenhuis opnames voorkomt...![]()
Wat een ophef weer he, over ons Hugo!quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:06 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Zo kennen we hem weer. Verantwoording afleggen? Neuh. Alles ter meerdere eer en glorie van Hugo.'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Rutte en Hugo houden niet van verrassingen. Die zijn nu als imbecielen aan het rondbellen om te kijken waar steun voor is. Daarna brengen ze het gedrocht in stemming, mogelijk in delen zodat verschillende partijen het op punten kunnen steunen, maar er onderaan de streep voor alles een meerderheid is.quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan “formeel”. Natuurlijk gaat het er over. Maar de kans dat er nog geen finale beslissing valt is heel wel aanwezig.![]()
1. Laat kwetsbaren zichzelf goed beschermenquote:Op dinsdag 16 november 2021 09:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
2. Bouw de zorgcapaciteit nu uit
3. Gooi alles open en zorg voor groepsimmuniteit bij de niet-kwetsbaren
4. Klaar.![]()
Ophef hoeft van mij niet zo nodig, maar ik vind de keuze van De Jonge in dit geval toch op z'n minst dubieus.quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:20 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wat een ophef weer he, over ons Hugo!And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Het alternatief is dat je alle zorg overeind houdt, maar daarmee de rest van de economie en de samenleving sloopt. De collateral damage wordt dan gewoon veel groter dan de schade die je ermee voorkomt.quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het probleem is vooral dat je daarmee andere zorg sloopt. Dus dan moet je covidzorg zo scheiden dat het los staat van de normale zorg. En dat ligt niet zo lekker.
En met een kapotte economie is de zorg ook niet meer te betalen, dus dan ben je even ver van huis.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Hoewel ik beiden niet blief heb ik nog steeds liever een vaccinatieplicht dan een coronapas. Als er dan toch in grondrechten getreden wordt moet de wetgever ook het lef hebben om dat met open vizier te doen. Daarnaast ligt een vaccinatieplicht ook wel wat genuanceerder. Je hoeft hem niet keihard te handhaven (geheel in Nederlandse traditie) en met een plicht komt ook de verantwoordelijkheid voor de overheid om mensen in staat te stellen om zich te laten vaccineren. Nu is het zo dat je zelf maar moet zien te regelen hoe je een prikafspraak krijgt bij de GGD drie dorpen verderop. Dat kan dan niet meer.Never explain, never apologize.![]()
Het is wel wat scheef dat je zegt geen tijd te hebben voor een vraaggesprek met serieuze nieuwsmedia, maar wel voor een fotoshoot met een of andere vrouwenglossy.quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:20 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wat een ophef weer he, over ons Hugo!![]()
Ja, maar wel blij voor de Horeca want die hebben het wel onevenredig zwaar!quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:18 schreef Confetti het volgende:
Vandaag overigens weer nieuwe steunpaketten. Weer miljarden door de plee gespoeld. We gaan ruim boven de 100 miljard euro heen.
Het gaat niet lang meer duren alvorens we de prijs gaan betalen.NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d![]()
Dat ja. Je zet mensen in de vuurlinie die daar niet voor gekozen hebben.quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:23 schreef Lurf het volgende:
Hoewel ik beiden niet blief heb ik nog steeds liever een vaccinatieplicht dan een coronapas. Als er dan toch in grondrechten getreden wordt moet de wetgever ook het lef hebben om dat met open vizier te doen. Daarnaast ligt een vaccinatieplicht ook wel wat genuanceerder. Je hoeft hem niet keihard te handhaven (geheel in Nederlandse traditie) en met een plicht komt ook de verantwoordelijkheid voor de overheid om mensen in staat te stellen om zich te laten vaccineren. Nu is het zo dat je zelf maar moet zien te regelen hoe je een prikafspraak krijgt bij de GGD drie dorpen verderop. Dat kan dan niet meer.zie email 27 oktober![]()
Dat punt zijn we vermoedelijk allang gepasseerd.quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:23 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Het alternatief is dat je alle zorg overeind houdt, maar daarmee de rest van de economie en de samenleving sloopt. De collateral damage wordt dan gewoon veel groter dan de schade die je ermee voorkomt.
En met een kapotte economie is de zorg ook niet meer te betalen, dus dan ben je even ver van huis.![]()
Hoeven we ook niet meer te zoeken naar... De dader/boosdoener krijgen we op een presenteerblad!quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:23 schreef Lurf het volgende:
Als er dan toch in grondrechten getreden wordt moet de wetgever ook het lef hebben om dat met open vizier te doen.NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d![]()
De LINDA?quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:23 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is wel wat scheef dat je zegt geen tijd te hebben voor een vraaggesprek met serieuze nieuwsmedia, maar wel voor een fotoshoot met een of andere vrouwenglossy.NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d![]()
Dus alles op alles zetten voor de zorg?quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:26 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat punt zijn we vermoedelijk allang gepasseerd.
Zo van, die clusterbom heeft toch al het hele dorp gesloopt, laten we er voor de zekerheid maar een kernbom achteraan kiepen? Maar het is dan tenminste wel raak.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Absoluutquote:Op dinsdag 16 november 2021 09:25 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Ja, maar wel blij voor de Horeca want die hebben het wel onevenredig zwaar!
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Hier heb ik dus nooit een fluit van begrepen. Stuur mensen een briefkaart met je wordt op datum X verwacht op locatie Y. Je krijgt vaccin Z. Voor vragen kan je bellen met 0800-HAALDIEPRIK.quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:23 schreef Lurf het volgende:
Hoewel ik beiden niet blief heb ik nog steeds liever een vaccinatieplicht dan een coronapas. Als er dan toch in grondrechten getreden wordt moet de wetgever ook het lef hebben om dat met open vizier te doen. Daarnaast ligt een vaccinatieplicht ook wel wat genuanceerder. Je hoeft hem niet keihard te handhaven (geheel in Nederlandse traditie) en met een plicht komt ook de verantwoordelijkheid voor de overheid om mensen in staat te stellen om zich te laten vaccineren. Nu is het zo dat je zelf maar moet zien te regelen hoe je een prikafspraak krijgt bij de GGD drie dorpen verderop. Dat kan dan niet meer.
Het gros komt gewoon opdagen en je zit ook niet met overbelaste servers en telefoonlijnen.![]()
Nee, nu de brand blussen en daarna de aanpak heroverwegen.quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:28 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dus alles op alles zetten voor de zorg?
Zo van, die clusterbom heeft toch al het hele dorp gesloopt, laten we er voor de zekerheid maar een kernbom achteraan kiepen? Maar het is dan tenminste wel raak.
Dat alles voor de zorg was leuk in de eerste fase, maar is geen jaren vol te houden ondanks alle mooie oneliners en radiospotjes.![]()
Meh ja zo kunnen we alles wel onder een vergrootglas leggen en scheef noemen. Hij geeft ook wel eens een interview aan een krant. Of schuift bij een YouTube-programma aan. Bosch van Rosenthal is gewoon zuur dat 'ie niet bij Nieuwsuur wil komen.quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:23 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is wel wat scheef dat je zegt geen tijd te hebben voor een vraaggesprek met serieuze nieuwsmedia, maar wel voor een fotoshoot met een of andere vrouwenglossy.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
En zet erbij dat ze gratis met de vaccinatietaxi opgehaald kunnen worden, of dat er popup locaties in elke dorpskern zijn op bepaalde dagen ofzo. Of zorg dat apotheken ook vaccinaties kunnen zetten aan het einde van elke dag ofzo.quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:28 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Hier heb ik dus nooit een fluit van begrepen. Stuur mensen een briefkaart met je wordt op datum X verwacht op locatie Y. Je krijgt vaccin Z. Voor vragen kan je bellen met 0800-HAALDIEPRIK.
Het gros komt gewoon opdagen en je zit ook niet met overbelaste servers en telefoonlijnen.
Als je de prikbereidheid zo hoog mogelijk wil hebben moet je op elke straathoek kunnen vaccineren.![]()
Eens. Het is belangrijk genoeg om vrij te krijgen van het werk. Als mensen echt niet kunnen, dan kunnen ze de afspraak altijd nog verzetten.quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:28 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Hier heb ik dus nooit een fluit van begrepen. Stuur mensen een briefkaart met je wordt op datum X verwacht op locatie Y. Je krijgt vaccin Z. Voor vragen kan je bellen met 0800-HAALDIEPRIK.
Het gros komt gewoon opdagen en je zit ook niet met overbelaste servers en telefoonlijnen.
Als je mensen al een afspraak geeft, zeker als het lekker dichtbij hun huis is, stimuleert dat ook twijfelaars om toch gewoon te komen.Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.![]()
Hugo dacht denk ik oprecht dat het nu wel voorbij zou zijn bij het verschijnen van deze glossy.quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:23 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is wel wat scheef dat je zegt geen tijd te hebben voor een vraaggesprek met serieuze nieuwsmedia, maar wel voor een fotoshoot met een of andere vrouwenglossy.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Ja we kunnen ook allemaal thuis blijven zitten en alleen nog maar thuisbezorgd en thuiswerken dat zou wellicht nog meer besmettingen voorkomen.quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:20 schreef KikaDeWaDo het volgende:
[..]
Heb je een wetenschappelijke onderbouwing dat 2G het enige haalbare compromis is waarbij zoveel mogelijk ziekenhuis opnames worden voorkomen?
Maar zeg nou zelf dat is niet haalbaar.
2g zorgt er iig voor dat we zoveel mogelijk normaal kunnen leven zonder teveel barrieres op te werpen als we wat willen doen als restaurant, café festival etc bezoek.
Raken er dan mensen besmet.. ja zeker, maar die hebben een zekere resistentie waardoor de gevolgen over het algemeen minder zijn dan bij mensen zonder resistentie.
Dat gekoppeld aan zorg die je dan iets moet opschalen maakt een leefbare situatie
Iedereen elke dag laten testen gaat het niet worden. Is onhaalbaar.![]()
We zeggen niet wat we gaan doen, maar neem je zwemspullen mee. Je wordt door de vaccinatietaxi thuis gebrachtquote:Op dinsdag 16 november 2021 09:28 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het gros komt gewoon opdagen en je zit ook niet met overbelaste servers en telefoonlijnen..
'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Dit ja, zo werkt het bij de griepprik al jaren. En verzetten kan altijd nog.quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:28 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het gros komt gewoon opdagen en je zit ook niet met overbelaste servers en telefoonlijnen.![]()
Ik denk dat al snel de link gelegd wordt met de kritische berichten van Nieuwsuur van paar weken terug. Nieuwsuur is toch vrij serieuze media en wordt regelmatig (ook door ministers) gebruikt om informatie te delen en de huidige situatie te duiden, dan zou je verwachten dat een interview met Nieuwsuur om over hun onderzoek te spreken prioriteit heeft boven (bijvoorbeeld) de Linda.quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:32 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Meh ja zo kunnen we alles wel onder een vergrootglas leggen en scheef noemen. Hij geeft ook wel eens een interview aan een krant. Of schuift bij een YouTube-programma aan. Bosch van Rosenthal is gewoon zuur dat 'ie niet bij Nieuwsuur wil komen.![]()
Is hier ook al ophef over de linda cover? Mensen doen ook graag moeilijk om het moeilijk doen zeg.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna![]()
natuurlijk niet, ik denk dat je die steunpakketten wat overschat en wat maakt het voor hun verder uit of je die QR check doet voor 2G of 3Gquote:Op dinsdag 16 november 2021 09:14 schreef Cynicio het volgende:
Ik denk dat sectoren als de horeca er dan meer bij zijn gebaat om gewoon dicht te zijn met steunpakketten.![]()
Je maakt veel minder kosten als je dicht bent. Ja, de vaste lasten gaan door, maar daar is of was de TVL voor. Weet effe niet hoe de nieuwe variant heet.quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
natuurlijk niet, ik denk dat je die steunpakketten wat overschat en wat maakt het voor hun verder uit of je die QR check doet voor 2G of 3G
Natuurlijk maakt het wel uit. De check zelf is niet anders, maar als massa's mensen besluiten dat ze niet meer naar de horeca gaan omdat ze geen zin hebben in een test kunnen ze de boel net zo goed opdoeken.![]()
Helemaal nu je weet day de overgrote meerderheid die prik gewoon neemt. Het risico dat er grote hoeveelheden vaccins worden weggegooid omdat mensen jiet op komen dagen is nihil.quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:28 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Inderdaad gewoon net als de griepprik (en alle andere vaccinaties) gewoon een briefje 3 december tussen 10.00 en 11.00 op die locatie. Alleen dan niwt zoals de griwpprik op zaterdagochtend om 8.30. De tering dat was vroeg
A mind with a heart of it's own![]()
ze zijn onderdeel van onze samenleving, gevaccineerd zullen de meeste wel zijn en voorzichtig doen ze ook al.quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:21 schreef zoost het volgende:
[..]
1. Laat kwetsbaren zichzelf goed beschermenmet welke mensen?quote:2. Bouw de zorgcapaciteit nu uitgroepsimmuniteit is een illusie bij covid. Maar voor zover het kan heb je daar vaccins voor, maar blijkbaar vinden veel mensen die eng ofzoquote:3. Gooi alles open en zorg voor groepsimmuniteit bij de niet-kwetsbarenNee, als het zo simpel zou zijn zou het allang zo geregeld zijn toch?quote:4. Klaar.![]()
Naar mijn mening hebben parlementariërs verantwoordelijkheden richting journalisten. Nieuwsuur negeren na een aantal kritische stukken maar wel bij Linda gaan zitten geeft de schijn van 'Ik vind jullie niet leuk en vind het niet tof dat jullie kritisch waren, dus je hebt pech'quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:35 schreef Bosbeetle het volgende:
Is hier ook al ophef over de linda cover? Mensen doen ook graag moeilijk om het moeilijk doen zeg.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: