abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202196942
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2021 06:06 schreef Za het volgende:
Optie 3: ze werken niet.
Er is nooit aangetoond dat ze transmissie voorkomen, en evenmin dat ze bv ziekenhuisopnames voorkomen, volgens bv Pfizer zelf btw.

Gibraltar is het bewijs in de praktijk, en iedereen gaat dat straks fluks negeren om de ongevaccineerden weer de schuld te geven van hun beperkingen.
Ik heb die optie bewust genegeerd omdat ze schijnbaar werken. Ik weet het niet maar als ze doen wat wordt beweerd is de delta+-variant wel zo extreem besmettelijk dat het aantal positieve tests in verschillende landen records breken, en dat ondanks dat de vaccins verspreiding terug zou dringen.

Wat mij logischer lijkt is dat de huidige variant besmettelijker is maar voor minder opnames zorgt.
pi_202196945
https://www.theguardian.c(...)to-obtain-covid-pass

UK booster of je QR kwijt!

Beloond willen worden voor een prik en geloven dat je er niet nog 6 moet nemen om je vrijheden te behouden.

Het voelt geweldig om een groep ongewassen en egoistische mensen hun vrijheid te ontnemen, maar hoe voel je je als je de zorgmedewerkers hun werk afneemt omdat jij je angsten de grenzen van een ander zn vrijheid laat bepalen.

Zieke, zieke mensen die dit nog steunen.
pi_202196947
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 06:09 schreef Drekkoning het volgende:

Vanaf het begin zijn vaccins ontworpen en getest op hun werking tegen ziek worden van het virus.

Bijvoorbeeld in de Pfizer trials
[..]
https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/nejmoa2034577

Mensen die positief testen zonder symptomen worden dus niet meegenomen in de effectiviteit, dat is namelijk het primaire doel van die vaccins.
Tegen milde symptomen, verkoudheidsachtige klachten.

Het woord 'longontsteking' staat er niet eens tussen.

Ze hadden 170 besmette personen op de 44.000.
Dat zijn er te weinig om te kijken of ze beschermen tegen ernstig ziek worden en hospitalisatie, want dat gebeurd bij pakweg 1 op de 400.
Ook Pfizer zelf geeft dat aan.

In de recente halfjaar update, onlangs gepost, is gebleken dat van de 44.000 deelnemers uit de trial, waarvan de helft een placebo kregen, er in de vaccin groep 15 zijn overleden en in de placebo groep 14.
In de vaccin groep kreeg 1 persoon covid gerelateerde longontsteking, in de placebo groep niemand.
Zero verschil.
pi_202196954
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2021 05:45 schreef Za het volgende:

[..]
Mja, maar met ruim 99% gevaccineerd en ook nog eens 40% geboostered (ouderen en zwakkeren) verwacht je geen enorme uitbraak met als gevolg annulering volksfeesten als Kerstmis en wintervakantie. Toch?
Dit is de eerste winter met delta. Kun je nagaan wat voor slagveld het zonder vaccins was geweest.

Als je de rekensom maakt dan wordt groepsimmuniteit gewoon lastig omdat de vaccins de transmissie aantoonbaar niet volledig remmen. Dus 'met ... verwacht je geen enorme uitbraak' is dan ook een vrij inhoudsloos statement. Alsof het vóórkomen van uitbraken zou impliceren vaccins automatisch helemaal niks doen _O- Zo zwart wit is het dus echt niet.
I'll give you something to do
pi_202196960
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 06:29 schreef galantis het volgende:

[..]
Dit is de eerste winter met delta. Kun je nagaan wat voor slagveld het zonder vaccins was geweest.

Als je de rekensom maakt dan wordt groepsimmuniteit gewoon lastig omdat de vaccins de transmissie aantoonbaar niet volledig remmen. Dus 'met ... verwacht je geen enorme uitbraak' is dan ook een vrij inhoudsloos statement. Alsof het vóórkomen van uitbraken zou impliceren vaccins automatisch helemaal niks doen _O- Zo zwart wit is het dus echt niet.
Dit is net zo'n inhoudsloos statement.
pi_202196964
https://assets.publishing(...)e-report-week-42.pdf

Onderzoek uit de UK.
“Recent observations from UK Health Security Agency surveillance data that N antibody levels appear to be LOWER in individuals who acquire infection following two doses of vaccination.”

Vaccinatie verslechterd je respons. Stop het vaccineren!
pi_202196973
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 00:06 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Waar dienen die eerste twee g's dan voor als je toch moet testen?
Volgens mij is dat alleen iets wat coalitiepartij CU, hier in Nederland wil. We hebben nu al niet voldoende testcapaciteit meer. Ben benieuwd naar dat debat vandaag en wat daar uit gaat komen.
pi_202196977
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2021 06:34 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Dit is net zo'n inhoudsloos statement.
Neehoor. Vaccins beschermen tot boven de 90% tegen ziekenhuisopname. Daarnaast is er enige mate van remming in transmissie, getuige bijvoorbeeld een effectieve R van rond de 1.3 (ipv de R0 van 7) hier in NL zonder al teveel maatregelen, dus vooraf aan deze lockdown light. Tel uit je winst.
pi_202196983
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2021 23:50 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Opschalen is personeelstechnisch amper mogelijk. Dus wat wil je nu? Niemand heeft een toverstaf.
Drogreden, het is enkel niet mogelijk omdat het geen prioriteit heeft. Als morgen de oorlog uit zou breken dan is een noodspitaal binnen een dag geregeld.

Chinezen knalden binnen een paar weken een ziekenhuis uit met personeel, niet omdat ze opeens superkrachten hebben, ze gaven het enkel prioriteit.

Wat als dat personeel zich dan in de zomer verveelt, want er zijn geen corona-cases, wat doen we dan, teveel lege bedden, niet efficiënt. Zo denkt men, daarom is het elke keer weer enkel hopen dat het deze keer overwaait.

Dit jaar ging men er vanuit dat de vaccins de oplossing waren, en het kabinet hun overwinning kon verkopen aan de kiezers, dat is de eerste prioriteit.

Zodoende is er helemaal 0 aandacht besteed om niet eens 1 extra bed te kunnen aanvullen, als het toch niet zo zou zijn.

Men heeft geen probleem om obers van 16 als beambten te laten werken in de controle van medische documentatie, en straks waarschijnlijk wergevers een controlefunctie op duizenden mensen te geven (bij een groot bedrijf) dat kan allemaal wel.
pi_202196990
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 06:40 schreef galantis het volgende:

[..]
Neehoor. Vaccins beschermen tot boven de 90% tegen ziekenhuisopname. Daarnaast is er enige mate van remming in transmissie, getuige bijvoorbeeld een effectieve R van rond de 1.3 (ipv de R0 van 7) hier in NL zonder al teveel maatregelen, dus vooraf aan deze lockdown light. Tel uit je winst.
Die R zegt niks over ziekenhuisopnames en hoe is die 90% berekend?

Afijn we zullen het nooit weten want het tegendeel kan inmiddels niet bewezen worden.
pi_202196998
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2021 06:44 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Die R zegt niks over ziekenhuisopnames en hoe is die 90% berekend?

Afijn we zullen het nooit weten want het tegendeel kan inmiddels niet bewezen worden.
De R zegt iets over hoe hard besmettingen toenemen. En aangezien die in directe relatie staan tot opnames nemen die in dezelfde mate toe, dus met hetzelfde groeipercentage.
Die 90+% blijkt gewoon uit diverse controlestudies.
  dinsdag 16 november 2021 @ 06:53:37 #137
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202197013
quote:
99s.gif Op dinsdag 16 november 2021 06:15 schreef _I het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk onzin. Ze zijn niet “ontworpen” als medicijn voor ernstige bijwerkingen.

Vanaf het begin was iig duidelijk dat het niet primair bedoeld was om besmettingen an sich te voorkomen, wel om besmettingen met symptomen te voorkomen. Dat is weer die 95% effectiviteit op is gebaseerd.

Dat er de hóóp was dat het meer zou doen (zeker na positieve berichten uit Israël) is iets anders.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_202197016
Er wordt nu veel gezegd dat ook 100% vaccinatiegraad ons niet gaat vrijwaren van maatregelen.

Maar of er continu lockdowns boven ons hoofd hangen of dat we het af kunnen met thuisblijven bij klachten en wat basisregels, scheelt natuurlijk wel een slok op een borrel. Daarom is elke procent verhoging van die vaccinatiegraad gewoon keihard nodig.
  dinsdag 16 november 2021 @ 07:00:48 #139
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_202197022
PvdA is voor 2G. We kunnen door.

Ze zijn wel tegen de coronapas op de werkvloer, maar als de CU daar nu wel voorstemt, dan kunnen ze het toch allebei invoeren.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_202197038
In België is onvoldoende politiek draagvlak voor 2G. Ze willen dan liever een vaccinatieplicht. 2G komt volgens de Belgen op hetzelfde neer en dan willen ze liever met open vizier de discussie beslechten. 60% van de bevolking is voor een plicht en er lijkt ook een politieke meerderheid te zijn.

Er schijnen grote problemen te spelen met de gevaccineerde meerderheid, die strenge beperkingen en de coronapas niet meer accepteert. Daar was ik dus al bang voor, dat ga je hier ook krijgen binnenkort.

Wat je er ook van vindt, het is wel netter op deze manier denk ik.
  dinsdag 16 november 2021 @ 07:07:42 #141
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202197039
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 november 2021 06:36 schreef _I het volgende:
https://assets.publishing(...)e-report-week-42.pdf

Onderzoek uit de UK.
“Recent observations from UK Health Security Agency surveillance data that N antibody levels appear to be LOWER in individuals who acquire infection following two doses of vaccination.”

Vaccinatie verslechterd je respons. Stop het vaccineren!
Niet zo gek, aangezien het vaccin antilichamen creëert tegen het spike-proteïne. Als dat effectief het virus bestrijdt is er dus een lagere respons nodig op het nucleocapsid-proteïne.

Als het dus iets aantoont is het een goede werking van het vaccin.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_202197040
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 06:53 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Vanaf het begin was iig duidelijk dat het niet primair bedoeld was om besmettingen an sich te voorkomen, wel om besmettingen met symptomen te voorkomen. Dat is weer die 95% effectiviteit op is gebaseerd.

Dat er de hóóp was dat het meer zou doen (zeker na positieve berichten uit Israël) is iets anders.
Er is op gehamerd dat je het niet zou krijgen en niet ziek zou worden.

Een vaccin voorkomt geen symptomen, dat is een medicijn.

CDC: mensen dragen geen virus, worden niet ziek…

https://www.parool.nl/wer(...)oronavirus~b7cadeb1/

Het Parool; nieuwe studie bewijst vaccinatie voorkomt overdragen.

Leugens, allemaal leugens!

https://www.nu.nl/coronav(...)bekend-hoe-sterk.amp

Van Dissel; vaccinatie beschermt en als je het dan toch krijgt, is de load lager en bescherm je je huisgenoten

https://www.thelancet.com(...)(21)00648-4/fulltext

The Lancet; doorbraak besmettingen toont een gelijke viral load aan mensen zonder vaccinatie

Gaslighting. All the way. En jij bent een gratis uithangbord voor hun leugens. Gefeliciteerd!
pi_202197052
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 06:56 schreef Spablauw214 het volgende:
Er wordt nu veel gezegd dat ook 100% vaccinatiegraad ons niet gaat vrijwaren van maatregelen.

Maar of er continu lockdowns boven ons hoofd hangen of dat we het af kunnen met thuisblijven bij klachten en wat basisregels, scheelt natuurlijk wel een slok op een borrel. Daarom is elke procent verhoging van die vaccinatiegraad gewoon keihard nodig.
Waterford, Ierland; hoogste vaccinatiegraad, enorme uitbraken.

Singapore, Ierland, Gibraltar, Israel..

Hoeveel voorbeelden heb je nodig dat vaccinatie niets doet tegen verspreiding en besmettingen?

Maar ga lekker door met je vaccinatieplicht in elke post te stoppen en mensen op te sluiten voor de veiligheid, omdat je vaccin niet werkt.
pi_202197058
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2021 00:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik begin me zo te ergeren dat ik beter kan gaan slapen. Sweet dreams allemaal :W
:D :')
Go hard or go home
  dinsdag 16 november 2021 @ 07:13:56 #145
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202197060
quote:
13s.gif Op dinsdag 16 november 2021 07:07 schreef _I het volgende:

[..]
Er is op gehamerd dat je het niet zou krijgen en niet ziek zou worden.

Een vaccin voorkomt geen symptomen, dat is een medicijn.

CDC: mensen dragen geen virus, worden niet ziek…

https://www.parool.nl/wer(...)oronavirus~b7cadeb1/

Het Parool; nieuwe studie bewijst vaccinatie voorkomt overdragen.

Leugens, allemaal leugens!

https://www.nu.nl/coronav(...)bekend-hoe-sterk.amp

Van Dissel; vaccinatie beschermt en als je het dan toch krijgt, is de load lager en bescherm je je huisgenoten

https://www.thelancet.com(...)(21)00648-4/fulltext

The Lancet; doorbraak besmettingen toont een gelijke viral load aan mensen zonder vaccinatie

Gaslighting. All the way. En jij bent een gratis uithangbord voor hun leugens. Gefeliciteerd!
Dat mensen zaken verkeerd interpreteren kan ik ook niks aan doen. De trials waren van begin af aan duidelijk.
Zoals ik begin van het jaar al zei:

quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 12:23 schreef Drekkoning het volgende: [..] Vaccin beschermt niet tegen besmetting.
Uit die nieuwsberichten kan je ook lezen dat ze concluderen dat vaccins óók tegen besmetting beschermen. Ergo; dat is dus nooit het hoofddoel geweest, slechts bijvangst.

Dat die onderzoeken en berichtgeving te hoopvol waren ben ik zo met je eens trouwens. Maar het was ook nooit primair het doel van het vaccin.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_202197062
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2021 07:07 schreef Spablauw214 het volgende:
In België is onvoldoende politiek draagvlak voor 2G. Ze willen dan liever een vaccinatieplicht. 2G komt volgens de Belgen op hetzelfde neer en dan willen ze liever met open vizier de discussie beslechten. 60% van de bevolking is voor een plicht en er lijkt ook een politieke meerderheid te zijn.

Er schijnen grote problemen te spelen met de gevaccineerde meerderheid, die strenge beperkingen en de coronapas niet meer accepteert. Daar was ik dus al bang voor, dat ga je hier ook krijgen binnenkort.

Wat je er ook van vindt, het is wel netter op deze manier denk ik.
Ik vind wel wat van die vaccinatieplicht maar eerlijk gezegd heb ik 10x liever een regering die zegt wat ze willen en daad bij het woord voegt dan een regering met fe ruggengraat van een kwal.
pi_202197066
quote:
9s.gif Op dinsdag 16 november 2021 07:11 schreef _I het volgende:

[..]

Hoeveel voorbeelden heb je nodig dat vaccinatie niets doet tegen verspreiding en besmettingen?

Maar ga lekker door met je vaccinatieplicht in elke post te stoppen en mensen op te sluiten voor de veiligheid, omdat je vaccin niet werkt.
Het maakt niet uit dat er uitbraken zijn. Zo lang de zorg het kan bolwerken is er niets aan de hand.
Het aantal mensen dat in het ziekenhuis kan komen is niet oneindig, er is gewoon een natuurlijk plafond.

Dus ja, als we met een vaccinatieplicht kunnen zorgen dat lockdowns niet meer nodig zijn dan ben ik daar voor.
pi_202197072
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 06:48 schreef galantis het volgende:

[..]
De R zegt iets over hoe hard besmettingen toenemen. En aangezien die in directe relatie staan tot opnames nemen die in dezelfde mate toe, dus met hetzelfde groeipercentage.
Die 90+% blijkt gewoon uit diverse controlestudies.
Gewoon een theorie hoor: delta+ variant is besmettelijke dan alpha en delta variant maar maakt minder ziek/dood.
pi_202197076
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 07:15 schreef Spablauw214 het volgende:

Dus ja, als we met een vaccinatieplicht kunnen zorgen dat lockdowns niet meer nodig zijn dan ben ik daar voor.
Ben je nu aan het trollen of ben je gewoon naïef?

Als 85% niet genoeg is dan is 100% dat ook niet. Die lockdowns zullen er ook met 100% vaccinatiegraad gewoon komen.
pi_202197077
quote:
9s.gif Op dinsdag 16 november 2021 07:11 schreef _I het volgende:

[..]

:D vaccins werken wel degelijk tegen verspreiding en nog veel belqngrijker: grote kans dat je na vaccinatie niet in het ziekenhuis belandt.

Echt dikke onzin dus wat je post.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')