Door de groepsgrootte weer in te perken. Dus niet meer 1250 man in een theater te proppen omdat de cultuursector al genoeg geleden heeft of 200 man op een bruiloft toe staan. Ook op scholen of kantoor weer een beperkt aantal mensen per vierkante meter.quote:Op dinsdag 16 november 2021 01:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hoe wil je die sociale contacten verminderen dan? Dan moet je ingrijpen in studie, werk en thuissituaties. Al die besmettingen loop je niet op bij de vleeshoek van de AH.
Wat jij wil doen zijn ook allemaal excel achtige maatregelen die weinig significant zijn en ook maar moeilijk te handhaven.quote:Op dinsdag 16 november 2021 01:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Door de groepsgrootte weer in te perken. Dus niet meer 1250 man in een theater te proppen omdat de cultuursector al genoeg geleden heeft of 200 man op een bruiloft toe staan. Ook op scholen of kantoor weer een beperkt aantal mensen per vierkante meter.
En in de zorg aan de slag, want een krimp in het aantal bedden en 20% ziekteverzuim is natuurlijk krankzinnig. Dan heb je echt je prioriteiten verkeerd staan.
Haha, hoop echt dat de zorg daarop klapt. Mensen ontslaan waar je al een tekort aan hebt, geniaal.quote:Op dinsdag 16 november 2021 00:04 schreef Sfancta het volgende:
België gaat ongevaccineerd zorgpersoneel ontslaan
De Belgische regering heeft een akkoord bereikt over de regels voor de verplichte vaccinatie van zorgpersoneel. Ongevaccineerd zorgpersoneel wordt ontslagen. Iedereen die zich uiterlijk 1 april volgend jaar niet heeft laten prikken, moet vertrekken.
https://www.telegraaf.nl/(...)rgpersoneel-ontslaan
Worden er wat wakker eindelijk, hopelijk hier ook snel. Verpleegkundige wat bij mijn buurvrouw komt is ook niet gevaccineerdGa toch weg man
Nee hoor, je zet door groepsgrootte in te perken simpelweg het mes in de capaciteit en daarmee gaat de mobiliteit ook naar beneden. Blijven mensen vanzelf weer wat vaker thuis, want je moet reserveren en het aantal plekken is beperkt.quote:Op dinsdag 16 november 2021 01:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat jij wil doen zijn ook allemaal excel achtige maatregelen die weinig significant zijn en ook maar moeilijk te handhaven.
Van helder in 2020 naar paria en 2021. Kan zo een spotje van gemaakt wordenquote:Op dinsdag 16 november 2021 01:46 schreef Evenstar het volgende:
Tweedeling van gevaccineerd / ongevaccineerd mag niet, maar men zal wel open staan voor een tweedeling zorgpersoneel / rest van de bevolking?
Interesting
We hebben sinds de uitbraak van corona nauwelijk/geen grote bijeenkomsten meer gehad, en waar die er wel waren bleken dat ook weer geen grote spread events te zijn. Echt jouw voorbeelden zetten geen materiële zoden aan de dijk.quote:Op dinsdag 16 november 2021 01:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Nee hoor, je zet door groepsgrootte in te perken simpelweg het mes in de capaciteit en daarmee gaat de mobiliteit ook naar beneden. Blijven mensen vanzelf weer wat vaker thuis, want je moet reserveren en het aantal plekken is beperkt.
Tegelijkertijd hoef je niks dicht te gooien of andere paniekmaatregelen.
Wat zou jij voorstellen dan? Besef wel dat met de huidige gang van zaken de zorg op instorten staat. Mogelijk binnen twee weken al. Dus wegkijken, afwachten of negeren is eigenlijk geen optie.
Ik stel een emigratie-verbod voor zorgpersoneel voor, die hebben we immers hard nodig. Ik zie ook wel dat dwangarbeid te ver gaat, maar dat is dit niet. Ze kunnen immers ook gewoon thuis blijven.quote:Op dinsdag 16 november 2021 01:46 schreef Evenstar het volgende:
Tweedeling van gevaccineerd / ongevaccineerd mag niet, maar men zal wel open staan voor een tweedeling zorgpersoneel / rest van de bevolking?
Interesting
quote:Op dinsdag 16 november 2021 02:21 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik stel een emigratie-verbod voor zorgpersoneel voor, die hebben we immers hard nodig. Ik zie ook wel dat dwangarbeid te ver gaat, maar dat is dit niet. Ze kunnen immers ook gewoon thuis blijven.
Please.quote:Op maandag 15 november 2021 23:38 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Jij wil geen medische handelingen op je lichaam als je buiten kennis bent totdat je toestemming hebt gegeven?
Jij weigert bloed prikken bij alcoholcontrole?
Jij weigert fouilleren als je aangehouden mocht worden?
Ja dus? Een grote meerderheid is gevaccineerd, dus is het logisch dat in absolute aantallen er relatief veel gevaccineerden liggen.quote:Op dinsdag 16 november 2021 02:09 schreef Derrazi het volgende:
[..]
Maar is wel gevaccineerd door vaccins die meer dan 95% bescherming bieden.
[..]
Die cijfers komen letterlijk uit de cijfers van het RIVM die Van Dissel vandaag aan de Tweede Kamer heeft gepresenteerd. De bescherming voor 70+ers is wat teruggelopen maar nu nog steeds 87%. De boostercampagne is er inderdaad op gericht om dat percentage weer op te krikken.quote:Dat valt niet terug te zien in de statistieken van het RIVM. 70+ belandt net zo hard in het ziekenhuis als vorig jaar rond dit tijdstip, ze gaan wel minder snel dood. Misschien dat je nu kan spreken van een corona griepepidemie.
Al met al heeft het VK er goed aan gedaan om de booster shots zo snel mogelijk beschikbaar te maken
dit mag wel in de OP, zodat we het kunnen tracken wat er werkelijk gebeurt.quote:Op dinsdag 16 november 2021 00:04 schreef Sfancta het volgende:
België gaat ongevaccineerd zorgpersoneel ontslaan
De Belgische regering heeft een akkoord bereikt over de regels voor de verplichte vaccinatie van zorgpersoneel. Ongevaccineerd zorgpersoneel wordt ontslagen. Iedereen die zich uiterlijk 1 april volgend jaar niet heeft laten prikken, moet vertrekken.
https://www.telegraaf.nl/(...)rgpersoneel-ontslaan
Worden er wat wakker eindelijk, hopelijk hier ook snel. Verpleegkundige wat bij mijn buurvrouw komt is ook niet gevaccineerdGa toch weg man
Kan niet aan de vaccins liggen, die werken gewoon goed (althans dat heb ik vernomen van het FOK-omt).quote:Op dinsdag 16 november 2021 03:29 schreef Za het volgende:
Gibraltar,
Vaccinatiegraad 99% , schort de officiële kerstvakantie op vanwege de exponentiële toename van besmettingen door Covid-19
Gebruikte vaccin: Pfizer.
De regering roept op tot voorzichtigheid en vraagt om massabijeenkomsten te vermijden, zoveel mogelijk een masker te dragen en een veilige afstand te bewaren.
De regering heeft deze vrijdag tot voorzichtigheid opgeroepen en de officiële kerstvakantie en -recepties opgeschort . Bovendien dringt het er bij de bevolking op aan massale bijeenkomsten te vermijden en een masker te dragen wanneer dit wettelijk verplicht is of als ze zich ongemakkelijk voelen, en om een verstandige sociale afstand tot andere mensen te bewaren.
Vier weken lang feesten ontmoedigen
Bovendien ontmoedigt het "ten zeerste" het houden van grote informele sociale evenementen , feesten of recepties gedurende ten minste de komende vier weken terwijl het vaccin-boosterprogramma wordt uitgerold. 40% van de bevolking heeft al een boostershot gehad.
https://sevilla.abc.es/an(...)1122036_noticia.html
[ afbeelding ]
Hoog aantal cases ligt in principe niet aan een slechte werking van het vaccin.quote:Op dinsdag 16 november 2021 05:26 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Kan niet aan de vaccins liggen, die werken gewoon goed (althans dat heb ik vernomen van het FOK-omt).
Mja, maar met ruim 99% gevaccineerd en ook nog eens 40% geboostered (ouderen en zwakkeren) verwacht je geen enorme uitbraak met als gevolg annulering volksfeesten als Kerstmis en wintervakantie. Toch?quote:Op dinsdag 16 november 2021 05:38 schreef Drekkoning het volgende:
Hoog aantal cases ligt in principe niet aan een slechte werking van het vaccin.
Hoezo niet? Vaccins beschermen niet tegen besmetting, verminderen hooguit de kans, maar dat is bijvangst.quote:Op dinsdag 16 november 2021 05:45 schreef Za het volgende:
[..]
Mja, maar met ruim 99% gevaccineerd en ook nog eens 40% geboostered (ouderen en zwakkeren) verwacht je geen enorme uitbraak met als gevolg annulering volksfeesten als Kerstmis en wintervakantie. Toch?
Ik ken de situatie in Gibraltar helemaal niet eigenlijk maar ik neem aan dat ze met zorg naar de besmettingen kijken en de bevolking vragen om zo min mogelijk sociaal te doen omdat ze ook daar bang zijn voor het overspoelen van de zorg. Als de vaccins hun werk (blijven) doen dan zou er met een vaccinatiegraad van 100% weinig aan de hand moeten zijn.quote:Op dinsdag 16 november 2021 05:38 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Hoog aantal cases ligt in principe niet aan een slechte werking van het vaccin.
Ja, oké prima.quote:
Hmzzz...quote:Vaccins beschermen niet tegen besmetting, verminderen hooguit de kans, maar dat is bijvangst.
Vanaf het begin zijn vaccins ontworpen en getest op hun werking tegen ziek worden van het virus.
Ik ook niet hoor, reageerde primair op dit bericht dat besmettingen daar toenamen.quote:Op dinsdag 16 november 2021 05:56 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik ken de situatie in Gibraltar helemaal niet eigenlijk maar ik neem aan dat ze met zorg naar de besmettingen kijken en de bevolking vragen om zo min mogelijk sociaal te doen omdat ze ook daar bang zijn voor het overspoelen van de zorg. Als de vaccins hun werk (blijven) doen dan zou er met een vaccinatiegraad van 100% weinig aan de hand moeten zijn.
Maar goed dan even mijn eigen filosofie: er wordt beweerd dat de vaccins ervoor zorgen dat de verspreiding met 70% af neemt. Gezien de besmettingen in heel Europa rap toenemen kan ik 2 dingen concluderen.
1- delta+ variant is ten opzichte van alpha variant super besmettelijk.
2- er wordt meer getest en dus meer positieve gevonden.
Eens, ze zijn ook nog eens pas in februari begonnen met vaccineren dus verwacht je nog enige dekking.quote:Op dinsdag 16 november 2021 05:56 schreef Vliegbaard het volgende:
Als de vaccins hun werk (blijven) doen dan zou er met een vaccinatiegraad van 100% weinig aan de hand moeten zijn.
Optie 3: ze werken niet.quote:Maar goed dan even mijn eigen filosofie: er wordt beweerd dat de vaccins ervoor zorgen dat de verspreiding met 70% af neemt. Gezien de besmettingen in heel Europa rap toenemen kan ik 2 dingen concluderen.
1- delta+ variant is ten opzichte van alpha variant super besmettelijk.
2- er wordt meer getest en dus meer positieve gevonden.
Bijvoorbeeld in de Pfizer trialsquote:
https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/nejmoa2034577quote:Confirmed Covid-19 was defined according to the Food and Drug Administration (FDA) criteria as the presence of at least one of the following symptoms: fever, new or increased cough, new or increased shortness of breath, chills, new or increased muscle pain, new loss of taste or smell, sore throat, diarrhea, or vomiting, combined with a respiratory specimen obtained during the symptomatic period or within 4 days before or after it that was positive for SARS-CoV-2 by nucleic acid amplification–based testing, either at the central laboratory or at a local testing facility (using a protocol-defined acceptable test).
Dat is natuurlijk onzin. Ze zijn niet “ontworpen” als medicijn voor ernstige bijwerkingen.quote:Op dinsdag 16 november 2021 05:55 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Hoezo niet? Vaccins beschermen niet tegen besmetting, verminderen hooguit de kans, maar dat is bijvangst.
Vanaf het begin zijn vaccins ontworpen en getest op hun werking tegen ziek worden van het virus.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |