Met 1G, is er dan genoeg plek om iedereen te laten testen als het nu al te druk is?quote:Op dinsdag 16 november 2021 08:16 schreef Kickinalfa het volgende:
Hoe langer ik erover nadenk heb ik liever dat we maar direct doorgaan naar 2g+/1g, dus testen voor iedereen.
Het 2g beleid zorgt alleen maar voor verdeling in de maatschappij en voelt ook niet als een lang houdbare strategie.
Daarnaast ben je dan meteen af van de afhankelijkheid dat de overheid maar bepaald onder welke voorwaarden je een QR krijgt.
Dat is niet bij de GGD's, maar gare sneltestjes op een industrieterreinquote:Op dinsdag 16 november 2021 08:26 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Met 1G, is er dan genoeg plek om iedereen te laten testen als het nu al te druk is?
Op grote schaal? Nooit.quote:Op dinsdag 16 november 2021 08:26 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Met 1G, is er dan genoeg plek om iedereen te laten testen als het nu al te druk is?
Bovendien kan ik mij nog goed herinneren dat fieldlabs werden afgelast wegens gebrek aan belangstelling. Mensen willen geen stok in hun neus voor een dagdeel wat leuks. Laat staan voor een biertje bij Café Piet op de Hoek.quote:Op dinsdag 16 november 2021 08:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Op grote schaal? Nooit.
En voor meerdaagse evenementen een strop, die moeten dan teststraten gaan inrichten wat een extreem dure operatie is.
Nee.quote:Op dinsdag 16 november 2021 08:26 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Precies.quote:Op dinsdag 16 november 2021 08:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Bovendien kan ik mij nog goed herinneren dat fieldlabs werden afgelast wegens gebrek aan belangstelling. Mensen willen geen stok in hun neus voor een dagdeel wat leuks. Laat staan voor een biertje bij Café Piet op de Hoek.
Roche N, Roche S, Rocoassay?quote:Op dinsdag 16 november 2021 07:55 schreef Evenstar het volgende:
Misschien moet je even uitzoeken wat het daadwerkelijk betekent voordat je onzin uitkraamt.
Dit is nou het gevaar van onwetendheid, terwijl je doet alsof jij het als enige snapt.
"Nucleoprotein (Roche N) assays only detect post-infection antibodies, whereas spike (Roche S)
assays will detect both post-infection antibodies and vaccine-induced antibodies. Thus, changes
in seropositivity for the Rocoassay reflect the effect of natural infection."
nee joh, doe dan gewoon een vaccinatieplicht want dat is eigenlijk wat ze willen en ze nu via omwegen willen bereikenquote:Op dinsdag 16 november 2021 08:16 schreef Kickinalfa het volgende:
Hoe langer ik erover nadenk heb ik liever dat we maar direct doorgaan naar 2g+/1g, dus testen voor iedereen.
Het 2g beleid zorgt alleen maar voor verdeling in de maatschappij en voelt ook niet als een lang houdbare strategie.
Daarnaast ben je dan meteen af van de afhankelijkheid dat de overheid maar bepaald onder welke voorwaarden je een QR krijgt.
Kunnen we mooi hier een vast contract aanbieden.quote:Op dinsdag 16 november 2021 08:36 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)maatregelen-zelftest
Ongevaccineerd zorgpersoneel krijgt volgend jaar ontslag in Belgie
Waarom niet per direct?quote:Op dinsdag 16 november 2021 08:36 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)maatregelen-zelftest
Ongevaccineerd zorgpersoneel krijgt volgend jaar ontslag in Belgie
Iedereen heeft recht op wat bedenktijd.quote:Op dinsdag 16 november 2021 08:40 schreef Za het volgende:
[..]
Waarom niet per direct?
Al die loze dreigementen om het vaccin te pushen.
Gooi ze er meteen vandaag nog uit, waarom wachten tot 1 april.
Nee ze hebben ze nogal hard nodig heden, daar gaat het om.quote:Op dinsdag 16 november 2021 08:41 schreef groenen het volgende:
Iedereen heeft recht op wat bedenktijd.
Volgens dit artikel krijgen ze nog tot april de tijd om zich te laten vaccineren.quote:Op dinsdag 16 november 2021 08:40 schreef Za het volgende:
[..]
Waarom niet per direct?
Vreemd dat deze post compleet genegeerd wordt.quote:Op dinsdag 16 november 2021 07:57 schreef michiel_merk het volgende:
Gibraltar gewoon weer in de maatregelen,ondanks 100% gevaccineerd,
https://www.gibraltar.gov(...)-mixing-8452021-7433
Ja dan is de golf weer voorbij tot pakweg oktober. Het zou stoerder zijn ze nu te ontslaan als je zulke principes hebt.quote:Op dinsdag 16 november 2021 08:44 schreef tesssssssss het volgende:
Volgens dit artikel krijgen ze nog tot april de tijd om zich te laten vaccineren.
https://nos.nl/artikel/24(...)af-1-april-ontslagen
Ik heb niet de indruk dat jij een zorgheld bent, dus ik ben niet echt onder de indruk.quote:Op dinsdag 16 november 2021 08:43 schreef Za het volgende:
[..]
Ik zou mijn biezen per direct pakken als Belgisch verpleegkundige, opgedonderd met de dreigementen.
Precies. Als ze zo stoer zijn moet je het ook direct doen. Gewoon ontslaan als je zo klaar bent met ongevaccineerden. In elke sector gaande. Zul je zien hoe geweldig dat is voor de maatschappij.quote:Op dinsdag 16 november 2021 08:40 schreef Za het volgende:
[..]
Waarom niet per direct?
woow. Ja het zijn zulke helden daar. Zo'n grote helden dat ze ontslagen dienen te worden.quote:Op dinsdag 16 november 2021 08:48 schreef groenen het volgende:
[..]
Ik heb niet de indruk dat jij een zorgheld bent, dus ik ben niet echt onder de indruk.
hij is sowieso een beetje een held op sokken, mag iedere dag even z'n ongefundeerde stront hier komen uitstorten en dat is het wel.quote:Op dinsdag 16 november 2021 08:48 schreef groenen het volgende:
[..]
Ik heb niet de indruk dat jij een zorgheld bent, dus ik ben niet echt onder de indruk.
? Dan bepaalt de overheid toch dat alleen een test goed genoeg is? Dat is toch ook een voorwaarde? En ben je afhankelijk van de overheid die bepaalt onder welke voorwaarde je de QR code krijgt?quote:Op dinsdag 16 november 2021 08:16 schreef Kickinalfa het volgende:
Dan is het iig niet meer afhankelijk van de ouderdom van je vaccin, boostershot status etc.quote:Op dinsdag 16 november 2021 08:52 schreef Morri2 het volgende:
[..]
? Dan bepaalt de overheid toch dat alleen een test goed genoeg is? Dat is toch ook een voorwaarde? En ben je afhankelijk van de overheid die bepaalt onder welke voorwaarde je de QR code krijgt?
Artikel staat er bij.quote:
'Je hoeft alleen maar een prikje te halen'.quote:Op dinsdag 16 november 2021 08:56 schreef zalkc het volgende:
Ik las dat zorgpersoneel per 1 april ontslagen wordt in België indien ongevaccineerd. Ik mag toch aannemen dat VWS daar nu promo-teams naar toe gaat sturen met "Kom werken in Nederland!!"?
Oh, ik dacht dat die het nog niet wisten. Ik heb denk ik iets gemist. Waar heb je dat vandaan?quote:
Liefst een paar meer hoorquote:Op dinsdag 16 november 2021 08:57 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
'Je hoeft alleen maar een prikje te halen'.
Alle levensvreugd en spontaniteit er uit gehugo'd.quote:Op dinsdag 16 november 2021 08:35 schreef Spablauw214 het volgende:
1G of 2G+ slaat de onbevangenheid en spontaniteit overal onder vandaan omdat je alles moet plannen.
De halve samenleving draait inmiddels al alleen op afspraak maar dit zou echt de doodsteek zijn.
Mooi en lief dat deze bedrijven vaccins voor ons blijven maken.quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:02 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Liefst een paar meer hoor![]()
Immers: https://www.telegraaf.nl/(...)0-dollar-per-seconde
"De farmaceutische concerns Pfizer, BioNTech en Moderna maken elke minuut een gezamenlijke winst van 65.000 dollar, oftewel ongeveer 1000 dollar per seconde, met hun coronavaccins. Dat heeft de People’s Vaccine Alliance (PVA), een coalitie die campagne voert voor bredere toegang tot coronavaccins, becijferd op basis van de kwartaalrapporten van de betreffende bedrijven.
De coalitie schat dat de drie farmaceuten dit jaar samen 34 miljard dollar aan winst vóór belastingen zullen boeken, oftewel 93,5 miljoen dollar per dag. De bedrijven hebben de overgrote meerderheid van hun doses aan rijke landen verkocht, terwijl ’s werelds armste landen grotendeels ongevaccineerd blijven."
We leven in een wereld waarvan het fundament rust op zaken als “bezit” en “winst”.quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:02 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Liefst een paar meer hoor![]()
Immers: https://www.telegraaf.nl/(...)0-dollar-per-seconde
"De farmaceutische concerns Pfizer, BioNTech en Moderna maken elke minuut een gezamenlijke winst van 65.000 dollar, oftewel ongeveer 1000 dollar per seconde, met hun coronavaccins. Dat heeft de People’s Vaccine Alliance (PVA), een coalitie die campagne voert voor bredere toegang tot coronavaccins, becijferd op basis van de kwartaalrapporten van de betreffende bedrijven.
De coalitie schat dat de drie farmaceuten dit jaar samen 34 miljard dollar aan winst vóór belastingen zullen boeken, oftewel 93,5 miljoen dollar per dag. De bedrijven hebben de overgrote meerderheid van hun doses aan rijke landen verkocht, terwijl ’s werelds armste landen grotendeels ongevaccineerd blijven."
Jaaaa, de goedprater in 2 quotes al. En dan ook nog een 'als het je niet bevalt, dan rot je maar op' als bonus!quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:05 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
We leven in een wereld waarvan het fundament rust op zaken als “bezit” en “winst”.
Als je daar niets mee kan, zou je emigratie naar een communistisch oord moeten overwegen.
Die pharmaboeren zijn geen filantropische instellingen, bij die lui moet de schoorsteen ook roken. En een deel van de omzet gaat naar R&D, al dat onderzoek kost ook serieus knaken.
Voor hier is het nog 'ver-van-mijn-bed-show`quote:Op dinsdag 16 november 2021 08:46 schreef Za het volgende:
[..]
Vreemd dat deze post compleet genegeerd wordt.
Volkskrant.quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:00 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat die het nog niet wisten. Ik heb denk ik iets gemist. Waar heb je dat vandaan?
ik kan er niet mee zitten, Sywert daarentegen is gewoon een oplichterquote:Op dinsdag 16 november 2021 09:05 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
We leven in een wereld waarvan het fundament rust op zaken als “bezit” en “winst”.
Als je daar niets mee kan, zou je emigratie naar een communistisch oord moeten overwegen.
Die pharmaboeren zijn geen filantropische instellingen, bij die lui moet de schoorsteen ook roken. En een deel van de omzet gaat naar R&D, al dat onderzoek kost ook serieus knaken.
Wat stel je voor dan? Je kan hier komen huilen over big pharma boehoe maar ik kan je nu al op een briefje geven dat de mogelijke eindoplossing, namelijk medicatie die de ligduur verkort of ziekenhuisopname geheel kan afwenden, vrijwel zeker uit dezelfde koker gaat komen.quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:06 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Jaaaa, de goedprater in 2 quotes al. En dan ook nog een 'als het je niet bevalt, dan rot je maar op' als bonus!
Thanks!
Dude. Was even douchen, moet werken en moet nu op zoek naar meer informatie over N nuclei.quote:Op dinsdag 16 november 2021 08:57 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Artikel staat er bij. Misschien even wat moeite in steken, of is dat teveel gevraagd voor iemand met als enige doel ongefundeerde shit posten?
Artikel is een pleidooi om wel te vaccineren. Echter haalt je grote vriend er een passage uit, interpreteert die totaal verkeerd en verdwijnt uit het zicht als je hem er op aanspreekt.
Wat een uilskuikens, zo jammer, maar het verbaast me niet van de Partij van de Avondklok. Ik wens ze een spoedig plekje in de vergetelheid van de parlementaire geschiedenis toe. Ik had al besloten om nooit meer op ze te stemmen, maar nu keer duizendmiljoenmiljard niet meer.quote:
Woekerwinst... kent u die uitdrukking?quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:05 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Je weet dat je er een zinnetje uit hebt geplukt over een Roche test?quote:Op dinsdag 16 november 2021 08:57 schreef Evenstar het volgende:
Artikel staat er bij. Misschien even wat moeite in steken, of is dat teveel gevraagd voor iemand met als enige doel ongefundeerde shit posten?
Artikel is een pleidooi om wel te vaccineren. Echter haalt je grote vriend er een passage uit, interpreteert die totaal verkeerd en verdwijnt uit het zicht als je hem er op aanspreekt.
Hoe staat dat haaks op het verhaal van de eerste poster? Je bent aan het klappen voor een stel viezerikken die keihard profiteren van een PANDEMIE. Je weet wel, iets waar mensen aan dood gaan. Mensen die mens zijn, net zoals jij.quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:08 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wat stel je voor dan? Je kan hier komen huilen over big pharma boehoe maar ik kan je nu al op een briefje geven dat de mogelijke eindoplossing, namelijk medicatie die de ligduur verkort of ziekenhuisopname geheel kan afwenden, vrijwel zeker uit dezelfde koker gaat komen.
Prikplicht gecombineerd met het verhogen van de zorgcapaciteit.quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
2G gaat het tij ook niet keren. Wat wel?
Formeel niet. Wetsvoorstel 2G is nog niet naar de Kamer. Het is een “gewoon” coronadebat.quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:12 schreef Bocaj het volgende:
Vanmiddag 15:00 uur 2e kamer live: 'G-Day'
Toch maar ongevaccineerden én gevaccineerden zonder immuniteit opsluiten. Bij iedereen antistoffentest doen. Is het aantal antistoffen onder de grenswaarde moeten ze in lockdown tot de antistoffen weer op peil zijn.quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ze zijn tenminste transparant dat het ze om de centen gaat.quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik kan er niet mee zitten, Sywert daarentegen is gewoon een oplichter
Vrijheid... (Bouw nou een ziekenhuis in midden Holland voor Cojona, want voorlopig is het nog onder ons!)quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
Waarom bouwen. dat duurt jaren. Er staat nog wat leeg ergens in Amsterdam.quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:13 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Vrijheid... (Bouw nou een ziekenhuis in midden Holland voor Cojona, want voorlopig is het nog onder ons!)
Het zal er wel over gaan lijkt mij...quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Formeel niet. Wetsvoorstel 2G is nog niet naar de Kamer. Het is een “gewoon” coronadebat.
Ja even een ziekenhuis bouwen met al onze bouwvakkers! Ben je vijf jaar verder.quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:13 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Vrijheid... (Bouw nou een ziekenhuis in midden Holland voor Cojona, want voorlopig is het nog onder ons!)
Dat is zeker proportioneel, ongevaccineerden zijn nog altijd besmettelijker en komen veel vaker in het ziekenhuis terecht. Wat geeft iemand die ongevaccineerd is het recht om bewust een grotere bron van besmetting te zijn en daarmee anderen in gevaar te brengen?quote:Op dinsdag 16 november 2021 02:31 schreef Derrazi het volgende:
[..]
Please.
Medische handelingen op je lichaam om je leven te redden zijn proportioneel. Dwingen tot een vaccin is dat niet.
Niet helemaal, een ehbo'er hoeft zich daar niks van aan te trekkenquote:Als iemand niet gered wilt worden kan hij ook een wilsverklaring tekenen waarin dit staat. Daar hebben mensen zich dan aan te houden.
quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:14 schreef Gunner het volgende:
[..]
Waarom bouwen. dat duurt jaren. Er staat nog wat leeg ergens in Amsterdam.
ER GAAN MENSEN DOOD!quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:10 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Hoe staat dat haaks op het verhaal van de eerste poster? Je bent aan het klappen voor een stel viezerikken die keihard profiteren van een PANDEMIE. Je weet wel, iets waar mensen aan dood gaan. Mensen die mens zijn, net zoals jij.
@Gunner had al een beter idee!quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja even een ziekenhuis bouwen met al onze bouwvakkers! Ben je vijf jaar verder.
Gewoon marktwerking op toepassen naast 1G. Willen mensen niet naar je kutcafe of naar je kutbioscoop? Sorry maar dan ben je gewoon niet gewild genoeg. Sluiten dus.quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:14 schreef Cynicio het volgende:
2G+ en 1G zijn toch helemaal niet praktisch uitvoerbaar. Ik denk dat sectoren als de horeca er dan meer bij zijn gebaat om gewoon dicht te zijn met steunpakketten. 2G gaat niet de uitweg zijn, maar dat gecombineerd met een aantal andere maatregelen levert sociaal en economisch veel minder schade op. Plus het feit dat 2G mensen nog enigszins kan motiveren om zich te laten vaccineren.
Mensen mogen niet dood gaan. Dat willen wij niet accepteren. Laat staan obese mensen met hartfalen van 80 jaar. Want daar beschermen de vaccins voornamelijk tegen. LOLquote:Op dinsdag 16 november 2021 09:14 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
ER GAAN MENSEN DOOD!
Er gaan elke dag mensen dood. Aan allerlei enge ziektes of ze zijn gewoon oud. Zo werkt het leven. Zonder Pfizer en consorten was de ellende nog vele malen groter geweest.
Er is genoeg af te dingen op de big pharma maar dat ze winst maken kan ik ze niet echt kwalijk nemen.
Wat snap je niet aan “formeel”. Natuurlijk gaat het er over. Maar de kans dat er nog geen finale beslissing valt is heel wel aanwezig.quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:14 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Het zal er wel over gaan lijkt mij...
Fine!quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan “formeel”. Natuurlijk gaat het er over. Maar de kans dat er nog geen finale beslissing valt is heel wel aanwezig.
Je zult moeten accepteren dat er maatregelen nodig gaan blijven en dat we een doodsoorzaak erbij hebben.quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
Niets meer. Gewoon de riemen vast en deze shit uitrijden.quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
Het probleem is vooral dat je daarmee andere zorg sloopt. Dus dan moet je covidzorg zo scheiden dat het los staat van de normale zorg. En dat ligt niet zo lekker.quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:18 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Niets meer. Gewoon de riemen vast en deze shit uitrijden.
Maar dat mag je niet zeggen want dan ben je de moordenaar van oma blijkbaar.
Ongevaccineerden kun je spoedig vervangen door "niet geboosterden".quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:14 schreef devlinmr het volgende:
Dat is zeker proportioneel, ongevaccineerden zijn nog altijd besmettelijker en komen veel vaker in het ziekenhuis terecht. Wat geeft iemand die ongevaccineerd is het recht om bewust een grotere bron van besmetting te zijn en daarmee anderen in gevaar te brengen?
Wat geeft een ongevaccineerde het recht om potentieel een ic bed voor meerdere andere patiënten bezet te houden?
In een samenleving heb je rechten maar ook plichten
Er wil bij jou maar niet in dat als we het op zijn beloop laten gaan je gewoon niet meer in het ziekenhuis terecht had gekund en dus het aantal doden dramatisch zou stijgen?quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:16 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Mensen mogen niet dood gaan. Dat willen wij niet accepteren. Laat staan obese mensen met hartfalen van 80 jaar. Want daar beschermen de vaccins voornamelijk tegen. LOL
...en dat mensen dan thuis zouden stikken.quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:19 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Er wil bij jou maar niet in dat als we het op zijn beloop laten gaan je gewoon niet meer in het ziekenhuis terecht had gekund en dus het aantal doden dramatisch zou stijgen?
Heb je een wetenschappelijke onderbouwing dat 2G het enige haalbare compromis is waarbij zoveel mogelijk ziekenhuis opnames worden voorkomen?quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:17 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Je zult moeten accepteren dat er maatregelen nodig gaan blijven en dat we een doodsoorzaak erbij hebben.
2G is het enige haalbare compromis waarbij je zoveel mogelijk ziekenhuis opnames voorkomt
Wat een ophef weer he, over ons Hugo!quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:06 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Zo kennen we hem weer. Verantwoording afleggen? Neuh. Alles ter meerdere eer en glorie van Hugo.
Rutte en Hugo houden niet van verrassingen. Die zijn nu als imbecielen aan het rondbellen om te kijken waar steun voor is. Daarna brengen ze het gedrocht in stemming, mogelijk in delen zodat verschillende partijen het op punten kunnen steunen, maar er onderaan de streep voor alles een meerderheid is.quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan “formeel”. Natuurlijk gaat het er over. Maar de kans dat er nog geen finale beslissing valt is heel wel aanwezig.
1. Laat kwetsbaren zichzelf goed beschermenquote:Op dinsdag 16 november 2021 09:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ophef hoeft van mij niet zo nodig, maar ik vind de keuze van De Jonge in dit geval toch op z'n minst dubieus.quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:20 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wat een ophef weer he, over ons Hugo!
Het alternatief is dat je alle zorg overeind houdt, maar daarmee de rest van de economie en de samenleving sloopt. De collateral damage wordt dan gewoon veel groter dan de schade die je ermee voorkomt.quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het probleem is vooral dat je daarmee andere zorg sloopt. Dus dan moet je covidzorg zo scheiden dat het los staat van de normale zorg. En dat ligt niet zo lekker.
Het is wel wat scheef dat je zegt geen tijd te hebben voor een vraaggesprek met serieuze nieuwsmedia, maar wel voor een fotoshoot met een of andere vrouwenglossy.quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:20 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wat een ophef weer he, over ons Hugo!
Ja, maar wel blij voor de Horeca want die hebben het wel onevenredig zwaar!quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:18 schreef Confetti het volgende:
Vandaag overigens weer nieuwe steunpaketten. Weer miljarden door de plee gespoeld. We gaan ruim boven de 100 miljard euro heen.
Het gaat niet lang meer duren alvorens we de prijs gaan betalen.
Dat ja. Je zet mensen in de vuurlinie die daar niet voor gekozen hebben.quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:23 schreef Lurf het volgende:
Hoewel ik beiden niet blief heb ik nog steeds liever een vaccinatieplicht dan een coronapas. Als er dan toch in grondrechten getreden wordt moet de wetgever ook het lef hebben om dat met open vizier te doen. Daarnaast ligt een vaccinatieplicht ook wel wat genuanceerder. Je hoeft hem niet keihard te handhaven (geheel in Nederlandse traditie) en met een plicht komt ook de verantwoordelijkheid voor de overheid om mensen in staat te stellen om zich te laten vaccineren. Nu is het zo dat je zelf maar moet zien te regelen hoe je een prikafspraak krijgt bij de GGD drie dorpen verderop. Dat kan dan niet meer.
Dat punt zijn we vermoedelijk allang gepasseerd.quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:23 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Het alternatief is dat je alle zorg overeind houdt, maar daarmee de rest van de economie en de samenleving sloopt. De collateral damage wordt dan gewoon veel groter dan de schade die je ermee voorkomt.
En met een kapotte economie is de zorg ook niet meer te betalen, dus dan ben je even ver van huis.
Hoeven we ook niet meer te zoeken naar... De dader/boosdoener krijgen we op een presenteerblad!quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:23 schreef Lurf het volgende:
Als er dan toch in grondrechten getreden wordt moet de wetgever ook het lef hebben om dat met open vizier te doen.
De LINDA?quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:23 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is wel wat scheef dat je zegt geen tijd te hebben voor een vraaggesprek met serieuze nieuwsmedia, maar wel voor een fotoshoot met een of andere vrouwenglossy.
Dus alles op alles zetten voor de zorg?quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:26 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat punt zijn we vermoedelijk allang gepasseerd.
Absoluutquote:Op dinsdag 16 november 2021 09:25 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Ja, maar wel blij voor de Horeca want die hebben het wel onevenredig zwaar!
Hier heb ik dus nooit een fluit van begrepen. Stuur mensen een briefkaart met je wordt op datum X verwacht op locatie Y. Je krijgt vaccin Z. Voor vragen kan je bellen met 0800-HAALDIEPRIK.quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:23 schreef Lurf het volgende:
Hoewel ik beiden niet blief heb ik nog steeds liever een vaccinatieplicht dan een coronapas. Als er dan toch in grondrechten getreden wordt moet de wetgever ook het lef hebben om dat met open vizier te doen. Daarnaast ligt een vaccinatieplicht ook wel wat genuanceerder. Je hoeft hem niet keihard te handhaven (geheel in Nederlandse traditie) en met een plicht komt ook de verantwoordelijkheid voor de overheid om mensen in staat te stellen om zich te laten vaccineren. Nu is het zo dat je zelf maar moet zien te regelen hoe je een prikafspraak krijgt bij de GGD drie dorpen verderop. Dat kan dan niet meer.
Nee, nu de brand blussen en daarna de aanpak heroverwegen.quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:28 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dus alles op alles zetten voor de zorg?
Zo van, die clusterbom heeft toch al het hele dorp gesloopt, laten we er voor de zekerheid maar een kernbom achteraan kiepen? Maar het is dan tenminste wel raak.
Meh ja zo kunnen we alles wel onder een vergrootglas leggen en scheef noemen. Hij geeft ook wel eens een interview aan een krant. Of schuift bij een YouTube-programma aan. Bosch van Rosenthal is gewoon zuur dat 'ie niet bij Nieuwsuur wil komen.quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:23 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is wel wat scheef dat je zegt geen tijd te hebben voor een vraaggesprek met serieuze nieuwsmedia, maar wel voor een fotoshoot met een of andere vrouwenglossy.
En zet erbij dat ze gratis met de vaccinatietaxi opgehaald kunnen worden, of dat er popup locaties in elke dorpskern zijn op bepaalde dagen ofzo. Of zorg dat apotheken ook vaccinaties kunnen zetten aan het einde van elke dag ofzo.quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:28 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Hier heb ik dus nooit een fluit van begrepen. Stuur mensen een briefkaart met je wordt op datum X verwacht op locatie Y. Je krijgt vaccin Z. Voor vragen kan je bellen met 0800-HAALDIEPRIK.
Het gros komt gewoon opdagen en je zit ook niet met overbelaste servers en telefoonlijnen.
Eens. Het is belangrijk genoeg om vrij te krijgen van het werk. Als mensen echt niet kunnen, dan kunnen ze de afspraak altijd nog verzetten.quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:28 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Hier heb ik dus nooit een fluit van begrepen. Stuur mensen een briefkaart met je wordt op datum X verwacht op locatie Y. Je krijgt vaccin Z. Voor vragen kan je bellen met 0800-HAALDIEPRIK.
Het gros komt gewoon opdagen en je zit ook niet met overbelaste servers en telefoonlijnen.
Hugo dacht denk ik oprecht dat het nu wel voorbij zou zijn bij het verschijnen van deze glossy.quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:23 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ja we kunnen ook allemaal thuis blijven zitten en alleen nog maar thuisbezorgd en thuiswerken dat zou wellicht nog meer besmettingen voorkomen.quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:20 schreef KikaDeWaDo het volgende:
[..]
Heb je een wetenschappelijke onderbouwing dat 2G het enige haalbare compromis is waarbij zoveel mogelijk ziekenhuis opnames worden voorkomen?
We zeggen niet wat we gaan doen, maar neem je zwemspullen mee. Je wordt door de vaccinatietaxi thuis gebrachtquote:Op dinsdag 16 november 2021 09:28 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit ja, zo werkt het bij de griepprik al jaren. En verzetten kan altijd nog.quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:28 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik denk dat al snel de link gelegd wordt met de kritische berichten van Nieuwsuur van paar weken terug. Nieuwsuur is toch vrij serieuze media en wordt regelmatig (ook door ministers) gebruikt om informatie te delen en de huidige situatie te duiden, dan zou je verwachten dat een interview met Nieuwsuur om over hun onderzoek te spreken prioriteit heeft boven (bijvoorbeeld) de Linda.quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:32 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Meh ja zo kunnen we alles wel onder een vergrootglas leggen en scheef noemen. Hij geeft ook wel eens een interview aan een krant. Of schuift bij een YouTube-programma aan. Bosch van Rosenthal is gewoon zuur dat 'ie niet bij Nieuwsuur wil komen.
natuurlijk niet, ik denk dat je die steunpakketten wat overschat en wat maakt het voor hun verder uit of je die QR check doet voor 2G of 3Gquote:Op dinsdag 16 november 2021 09:14 schreef Cynicio het volgende:
Ik denk dat sectoren als de horeca er dan meer bij zijn gebaat om gewoon dicht te zijn met steunpakketten.
Je maakt veel minder kosten als je dicht bent. Ja, de vaste lasten gaan door, maar daar is of was de TVL voor. Weet effe niet hoe de nieuwe variant heet.quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
natuurlijk niet, ik denk dat je die steunpakketten wat overschat en wat maakt het voor hun verder uit of je die QR check doet voor 2G of 3G
Helemaal nu je weet day de overgrote meerderheid die prik gewoon neemt. Het risico dat er grote hoeveelheden vaccins worden weggegooid omdat mensen jiet op komen dagen is nihil.quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:28 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
ze zijn onderdeel van onze samenleving, gevaccineerd zullen de meeste wel zijn en voorzichtig doen ze ook al.quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:21 schreef zoost het volgende:
[..]
1. Laat kwetsbaren zichzelf goed beschermen
met welke mensen?quote:2. Bouw de zorgcapaciteit nu uit
groepsimmuniteit is een illusie bij covid. Maar voor zover het kan heb je daar vaccins voor, maar blijkbaar vinden veel mensen die eng ofzoquote:3. Gooi alles open en zorg voor groepsimmuniteit bij de niet-kwetsbaren
Nee, als het zo simpel zou zijn zou het allang zo geregeld zijn toch?quote:4. Klaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |