abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202197464
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 08:16 schreef Kickinalfa het volgende:
Hoe langer ik erover nadenk heb ik liever dat we maar direct doorgaan naar 2g+/1g, dus testen voor iedereen.
Het 2g beleid zorgt alleen maar voor verdeling in de maatschappij en voelt ook niet als een lang houdbare strategie.

Daarnaast ben je dan meteen af van de afhankelijkheid dat de overheid maar bepaald onder welke voorwaarden je een QR krijgt.
Met 1G, is er dan genoeg plek om iedereen te laten testen als het nu al te druk is?
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  dinsdag 16 november 2021 @ 08:29:12 #202
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_202197473
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2021 08:26 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Met 1G, is er dan genoeg plek om iedereen te laten testen als het nu al te druk is?
Dat is niet bij de GGD's, maar gare sneltestjes op een industrieterrein
Zuiger van het FOK!-OMT
  Redactie Sport dinsdag 16 november 2021 @ 08:29:15 #203
274204 crew  Mexicanobakker
pi_202197474
quote:

[..]
Op grote schaal? Nooit.

En voor meerdaagse evenementen een strop, die moeten dan teststraten gaan inrichten wat een extreem dure operatie is.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_202197491
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 08:29 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Op grote schaal? Nooit.

En voor meerdaagse evenementen een strop, die moeten dan teststraten gaan inrichten wat een extreem dure operatie is.
Bovendien kan ik mij nog goed herinneren dat fieldlabs werden afgelast wegens gebrek aan belangstelling. Mensen willen geen stok in hun neus voor een dagdeel wat leuks. Laat staan voor een biertje bij Café Piet op de Hoek.
zie email 27 oktober
pi_202197506
quote:

[..]
Nee.
En ik verwacht ook niet dat er animo is bij mensen om dit te gaan doen.

Dus dan pas wordt de deur geopend naar andere structurele oplossingen.
pi_202197514
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 08:32 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Bovendien kan ik mij nog goed herinneren dat fieldlabs werden afgelast wegens gebrek aan belangstelling. Mensen willen geen stok in hun neus voor een dagdeel wat leuks. Laat staan voor een biertje bij Café Piet op de Hoek.
Precies.
Dus pas op dat moment gaan we pas anders denken over oplossingen.
pi_202197517
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 07:55 schreef Evenstar het volgende:

Misschien moet je even uitzoeken wat het daadwerkelijk betekent voordat je onzin uitkraamt.

Dit is nou het gevaar van onwetendheid, terwijl je doet alsof jij het als enige snapt.

"Nucleoprotein (Roche N) assays only detect post-infection antibodies, whereas spike (Roche S)
assays will detect both post-infection antibodies and vaccine-induced antibodies. Thus, changes
in seropositivity for the Rocoassay reflect the effect of natural infection."
Roche N, Roche S, Rocoassay?
pi_202197520
1G of 2G+ slaat de onbevangenheid en spontaniteit overal onder vandaan omdat je alles moet plannen.

De halve samenleving draait inmiddels al alleen op afspraak maar dit zou echt de doodsteek zijn.
pi_202197526
https://www.rtlnieuws.nl/(...)maatregelen-zelftest

Ongevaccineerd zorgpersoneel krijgt volgend jaar ontslag in Belgie
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  dinsdag 16 november 2021 @ 08:37:01 #210
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202197529
quote:
Hoe langer ik erover nadenk heb ik liever dat we maar direct doorgaan naar 2g+/1g, dus testen voor iedereen.
Het 2g beleid zorgt alleen maar voor verdeling in de maatschappij en voelt ook niet als een lang houdbare strategie.

Daarnaast ben je dan meteen af van de afhankelijkheid dat de overheid maar bepaald onder welke voorwaarden je een QR krijgt.
nee joh, doe dan gewoon een vaccinatieplicht want dat is eigenlijk wat ze willen en ze nu via omwegen willen bereiken
pi_202197532
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 08:36 schreef tesssssssss het volgende:

Kunnen we mooi hier een vast contract aanbieden.
pi_202197555
Je zou ook nog een vaccinatieplicht voor 50+ kunnen overwegen. Aangezien dat hoofdzakelijk de groep is die de ziekenhuizen bevolkt.

Nee dat is geen discriminatie, aangezien je de plicht dan risicogebaseerd inzet ipv generiek. Er is ook een verplichte rijbewijskeuring vanaf een bepaalde leeftijd. Als je daar niet aan wil meewerken, mag je geen auto meer besturen.
pi_202197557
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 08:36 schreef tesssssssss het volgende:

Waarom niet per direct?

Al die loze dreigementen om het vaccin te pushen.

Gooi ze er meteen vandaag nog uit, waarom wachten tot 1 april.
pi_202197566
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2021 08:40 schreef Za het volgende:

[..]
Waarom niet per direct?

Iedereen heeft recht op wat bedenktijd.
- verwijderd door admin -
pi_202197589
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 08:41 schreef groenen het volgende:

Iedereen heeft recht op wat bedenktijd.
Nee ze hebben ze nogal hard nodig heden, daar gaat het om.
Ik zou mijn biezen per direct pakken als Belgisch verpleegkundige, opgedonderd met de dreigementen.
pi_202197600
quote:

[..]
Waarom niet per direct?

Volgens dit artikel krijgen ze nog tot april de tijd om zich te laten vaccineren.

https://nos.nl/artikel/24(...)af-1-april-ontslagen
pi_202197620
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2021 07:57 schreef michiel_merk het volgende:

Gibraltar gewoon weer in de maatregelen,ondanks 100% gevaccineerd,

https://www.gibraltar.gov(...)-mixing-8452021-7433
Vreemd dat deze post compleet genegeerd wordt.
pi_202197629
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 08:44 schreef tesssssssss het volgende:

Volgens dit artikel krijgen ze nog tot april de tijd om zich te laten vaccineren.

https://nos.nl/artikel/24(...)af-1-april-ontslagen
Ja dan is de golf weer voorbij tot pakweg oktober. Het zou stoerder zijn ze nu te ontslaan als je zulke principes hebt.
pi_202197636
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 08:43 schreef Za het volgende:

[..]

Ik zou mijn biezen per direct pakken als Belgisch verpleegkundige, opgedonderd met de dreigementen.
Ik heb niet de indruk dat jij een zorgheld bent, dus ik ben niet echt onder de indruk.
- verwijderd door admin -
pi_202197651
quote:

[..]
Waarom niet per direct?

Precies. Als ze zo stoer zijn moet je het ook direct doen. Gewoon ontslaan als je zo klaar bent met ongevaccineerden. In elke sector gaande. Zul je zien hoe geweldig dat is voor de maatschappij.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  dinsdag 16 november 2021 @ 08:51:09 #221
342519 KikaDeWaDo
Kind kan de was doen
pi_202197661
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 08:48 schreef groenen het volgende:

[..]
Ik heb niet de indruk dat jij een zorgheld bent, dus ik ben niet echt onder de indruk.
woow. Ja het zijn zulke helden daar. Zo'n grote helden dat ze ontslagen dienen te worden.
...
  dinsdag 16 november 2021 @ 08:52:27 #222
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202197677
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 08:48 schreef groenen het volgende:

[..]
hij is sowieso een beetje een held op sokken, mag iedere dag even z'n ongefundeerde stront hier komen uitstorten en dat is het wel.
pi_202197681
quote:
? Dan bepaalt de overheid toch dat alleen een test goed genoeg is? Dat is toch ook een voorwaarde? En ben je afhankelijk van de overheid die bepaalt onder welke voorwaarde je de QR code krijgt?
pi_202197716
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 08:52 schreef Morri2 het volgende:

[..]
? Dan bepaalt de overheid toch dat alleen een test goed genoeg is? Dat is toch ook een voorwaarde? En ben je afhankelijk van de overheid die bepaalt onder welke voorwaarde je de QR code krijgt?
Dan is het iig niet meer afhankelijk van de ouderdom van je vaccin, boostershot status etc.
Maar ik zie het vooral als weg naar een eindoplossing, want 1g/2g+ is totaal niet houdbaar natuurlijk.

Dus ik heb liever dat we versneld naar een andere oplossing toe gaan dan dat we eerst weer 2-3 maanden gaan verkloten aan 3g/2g afhankelijk van waar je naar toe gaat etc.
  dinsdag 16 november 2021 @ 08:56:11 #225
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202197721
Ik las dat zorgpersoneel per 1 april ontslagen wordt in België indien ongevaccineerd. Ik mag toch aannemen dat VWS daar nu promo-teams naar toe gaat sturen met "Kom werken in Nederland!!"?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 16 november 2021 @ 08:57:11 #226
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_202197728
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 08:35 schreef Za het volgende:

[..]
Roche N, Roche S, Rocoassay?
Artikel staat er bij.

Artikel is een pleidooi om wel te vaccineren. Echter haalt je grote vriend er een passage uit, interpreteert die totaal verkeerd en verdwijnt uit het zicht als je hem er op aanspreekt.

[ Bericht 11% gewijzigd door miss_sly op 16-11-2021 09:26:02 ]
pi_202197731
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 08:56 schreef zalkc het volgende:
Ik las dat zorgpersoneel per 1 april ontslagen wordt in België indien ongevaccineerd. Ik mag toch aannemen dat VWS daar nu promo-teams naar toe gaat sturen met "Kom werken in Nederland!!"?
'Je hoeft alleen maar een prikje te halen'.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_202197759
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 07:00 schreef Janneke141 het volgende:
PvdA is voor 2G. We kunnen door.

Oh, ik dacht dat die het nog niet wisten. Ik heb denk ik iets gemist. Waar heb je dat vandaan?
pi_202197785
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 08:57 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]
'Je hoeft alleen maar een prikje te halen'.
Liefst een paar meer hoor :)

Immers: https://www.telegraaf.nl/(...)0-dollar-per-seconde

"De farmaceutische concerns Pfizer, BioNTech en Moderna maken elke minuut een gezamenlijke winst van 65.000 dollar, oftewel ongeveer 1000 dollar per seconde, met hun coronavaccins. Dat heeft de People’s Vaccine Alliance (PVA), een coalitie die campagne voert voor bredere toegang tot coronavaccins, becijferd op basis van de kwartaalrapporten van de betreffende bedrijven.

De coalitie schat dat de drie farmaceuten dit jaar samen 34 miljard dollar aan winst vóór belastingen zullen boeken, oftewel 93,5 miljoen dollar per dag. De bedrijven hebben de overgrote meerderheid van hun doses aan rijke landen verkocht, terwijl ’s werelds armste landen grotendeels ongevaccineerd blijven."
pi_202197793
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 08:35 schreef Spablauw214 het volgende:
1G of 2G+ slaat de onbevangenheid en spontaniteit overal onder vandaan omdat je alles moet plannen.

De halve samenleving draait inmiddels al alleen op afspraak maar dit zou echt de doodsteek zijn.
Alle levensvreugd en spontaniteit er uit gehugo'd.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_202197801
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 09:02 schreef Tjoent het volgende:

[..]

"De farmaceutische concerns Pfizer, BioNTech en Moderna maken elke minuut een gezamenlijke winst van 65.000 dollar, oftewel ongeveer 1000 dollar per seconde, met hun coronavaccins. Dat heeft de People’s Vaccine Alliance (PVA), een coalitie die campagne voert voor bredere toegang tot coronavaccins, becijferd op basis van de kwartaalrapporten van de betreffende bedrijven.

De coalitie schat dat de drie farmaceuten dit jaar samen 34 miljard dollar aan winst vóór belastingen zullen boeken, oftewel 93,5 miljoen dollar per dag. De bedrijven hebben de overgrote meerderheid van hun doses aan rijke landen verkocht, terwijl ’s werelds armste landen grotendeels ongevaccineerd blijven."
Mooi en lief dat deze bedrijven vaccins voor ons blijven maken. :)
pi_202197824
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 09:02 schreef Tjoent het volgende:

[..]

We leven in een wereld waarvan het fundament rust op zaken als “bezit” en “winst”.

Als je daar niets mee kan, zou je emigratie naar een communistisch oord moeten overwegen.

Die pharmaboeren zijn geen filantropische instellingen, bij die lui moet de schoorsteen ook roken. En een deel van de omzet gaat naar R&D, al dat onderzoek kost ook serieus knaken.
pi_202197831
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 09:05 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
We leven in een wereld waarvan het fundament rust op zaken als “bezit” en “winst”.

Als je daar niets mee kan, zou je emigratie naar een communistisch oord moeten overwegen.

Die pharmaboeren zijn geen filantropische instellingen, bij die lui moet de schoorsteen ook roken. En een deel van de omzet gaat naar R&D, al dat onderzoek kost ook serieus knaken.
Jaaaa, de goedprater in 2 quotes al. En dan ook nog een 'als het je niet bevalt, dan rot je maar op' als bonus!

Thanks! :D
pi_202197835
twitter

Zo kennen we hem weer. Verantwoording afleggen? Neuh. Alles ter meerdere eer en glorie van Hugo. :')
zie email 27 oktober
pi_202197836
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 08:46 schreef Za het volgende:

[..]
Vreemd dat deze post compleet genegeerd wordt.
Voor hier is het nog 'ver-van-mijn-bed-show` :+
pi_202197840
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 09:00 schreef Morri2 het volgende:

[..]
Oh, ik dacht dat die het nog niet wisten. Ik heb denk ik iets gemist. Waar heb je dat vandaan?
Volkskrant.
zie email 27 oktober
  dinsdag 16 november 2021 @ 09:07:08 #237
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202197843
quote:

[..]

ik kan er niet mee zitten, Sywert daarentegen is gewoon een oplichter
pi_202197858
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 09:06 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]
Jaaaa, de goedprater in 2 quotes al. En dan ook nog een 'als het je niet bevalt, dan rot je maar op' als bonus!

Thanks! :D
Wat stel je voor dan? Je kan hier komen huilen over big pharma boehoe maar ik kan je nu al op een briefje geven dat de mogelijke eindoplossing, namelijk medicatie die de ligduur verkort of ziekenhuisopname geheel kan afwenden, vrijwel zeker uit dezelfde koker gaat komen.
pi_202197861
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2021 08:57 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Artikel staat er bij. Misschien even wat moeite in steken, of is dat teveel gevraagd voor iemand met als enige doel ongefundeerde shit posten?

Artikel is een pleidooi om wel te vaccineren. Echter haalt je grote vriend er een passage uit, interpreteert die totaal verkeerd en verdwijnt uit het zicht als je hem er op aanspreekt.
Dude. Was even douchen, moet werken en moet nu op zoek naar meer informatie over N nuclei.

Dingen nemen tijd.
  dinsdag 16 november 2021 @ 09:09:00 #240
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_202197862
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 07:00 schreef Janneke141 het volgende:
PvdA is voor 2G. We kunnen door.
Wat een uilskuikens, zo jammer, maar het verbaast me niet van de Partij van de Avondklok. Ik wens ze een spoedig plekje in de vergetelheid van de parlementaire geschiedenis toe. Ik had al besloten om nooit meer op ze te stemmen, maar nu keer duizendmiljoenmiljard niet meer.
Never explain, never apologize.
pi_202197864
quote:

[..]

Woekerwinst... kent u die uitdrukking?

pi_202197869
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2021 08:57 schreef Evenstar het volgende:

Artikel staat er bij. Misschien even wat moeite in steken, of is dat teveel gevraagd voor iemand met als enige doel ongefundeerde shit posten?

Je weet dat je er een zinnetje uit hebt geplukt over een Roche test?
  Moderator dinsdag 16 november 2021 @ 09:10:28 #243
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_202197874
Ik snap oprecht nog steeds totaal niet dat ik nu al meerdere keren mensen heb horen roepen:

"Hoe erg is dat nou? Even een pcr test doen voordat je ergens naartoe gaat?"

:{ Ondanks dat ik hem zelf nog nooit heb ervaren, hoor ik van 95% van de mensen dat het een behoorlijk vervelende test is. Ze gaan toch mooi even met een staaf richting je voorhoofdholte roeren. Het is gewoon zeer onprettig zoiets.
Ik vind dat nogal een behoorlijk invasieve ingreep voor iets kleins als een café willen bezoeken. Kom fucking op zeg!
Ik kan er oprecht niet bij dat mensen - buiten dat het voor sommigen ook een hele onderneming is kwa locatie om zo'n test uberhaupt te kunnen te halen - dit kunnen afdoen als "een kleine moeite". 8)7 |:(

Wat wordt de volgende stap?

Even wat bloed laten afnemen voordat je naar je werk gaat? Kleine moeite joh, die naald zit er toch zo in??! Stel je niet aan!

Ja, nu kan men roepen dat ik overdrijf, maar als je op die glijdende schaal gaat beredeneren dan is het einde zoek hoor. Fuck 1G en fuck eindeloos testen voor toegang. Ik ben er echt heul fel op tegen :r
pi_202197875
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 09:08 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Wat stel je voor dan? Je kan hier komen huilen over big pharma boehoe maar ik kan je nu al op een briefje geven dat de mogelijke eindoplossing, namelijk medicatie die de ligduur verkort of ziekenhuisopname geheel kan afwenden, vrijwel zeker uit dezelfde koker gaat komen.
Hoe staat dat haaks op het verhaal van de eerste poster? Je bent aan het klappen voor een stel viezerikken die keihard profiteren van een PANDEMIE. Je weet wel, iets waar mensen aan dood gaan. Mensen die mens zijn, net zoals jij. :D
  Redactie Sport dinsdag 16 november 2021 @ 09:10:32 #245
pi_202197876
2G gaat het tij ook niet keren. Wat wel?
  dinsdag 16 november 2021 @ 09:12:14 #246
65846 Bocaj
47th President.
pi_202197889
Vanmiddag 15:00 uur 2e kamer live: 'G-Day' :lijstje:
pi_202197893
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 november 2021 09:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
Prikplicht gecombineerd met het verhogen van de zorgcapaciteit.

Ik denk dat de beleidsopties verder uitgeput zijn.
zie email 27 oktober
pi_202197898
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 09:12 schreef Bocaj het volgende:
Vanmiddag 15:00 uur 2e kamer live: 'G-Day' :lijstje:
Formeel niet. Wetsvoorstel 2G is nog niet naar de Kamer. Het is een “gewoon” coronadebat.
zie email 27 oktober
pi_202197901
quote:
Toch maar ongevaccineerden én gevaccineerden zonder immuniteit opsluiten. Bij iedereen antistoffentest doen. Is het aantal antistoffen onder de grenswaarde moeten ze in lockdown tot de antistoffen weer op peil zijn.
pi_202197903
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 09:07 schreef Tarado het volgende:

[..]
ik kan er niet mee zitten, Sywert daarentegen is gewoon een oplichter
Ze zijn tenminste transparant dat het ze om de centen gaat.

Sywert is een smerige proleet. De geschiedenis leert dat het met dit soort landverraders meestal niet goed afloopt uiteindelijk, die komt nog wel aan de beurt.
  dinsdag 16 november 2021 @ 09:13:34 #251
65846 Bocaj
47th President.
pi_202197907
quote:
Vrijheid... (Bouw nou een ziekenhuis in midden Holland voor Cojona, want voorlopig is het nog onder ons!)
  dinsdag 16 november 2021 @ 09:14:06 #252
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_202197911
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 09:13 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Vrijheid... (Bouw nou een ziekenhuis in midden Holland voor Cojona, want voorlopig is het nog onder ons!)
Waarom bouwen. dat duurt jaren. Er staat nog wat leeg ergens in Amsterdam.
Where law ends, tyrrany begins.
  dinsdag 16 november 2021 @ 09:14:08 #253
65846 Bocaj
47th President.
pi_202197912
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 09:12 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Formeel niet. Wetsvoorstel 2G is nog niet naar de Kamer. Het is een “gewoon” coronadebat.
Het zal er wel over gaan lijkt mij... :')
  Redactie Sport dinsdag 16 november 2021 @ 09:14:08 #254
pi_202197913
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 09:13 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Ja even een ziekenhuis bouwen met al onze bouwvakkers! Ben je vijf jaar verder.
pi_202197915
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 02:31 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Please.

Medische handelingen op je lichaam om je leven te redden zijn proportioneel. Dwingen tot een vaccin is dat niet.
Dat is zeker proportioneel, ongevaccineerden zijn nog altijd besmettelijker en komen veel vaker in het ziekenhuis terecht. Wat geeft iemand die ongevaccineerd is het recht om bewust een grotere bron van besmetting te zijn en daarmee anderen in gevaar te brengen?
Wat geeft een ongevaccineerde het recht om potentieel een ic bed voor meerdere andere patiënten bezet te houden?
In een samenleving heb je rechten maar ook plichten
quote:
Als iemand niet gered wilt worden kan hij ook een wilsverklaring tekenen waarin dit staat. Daar hebben mensen zich dan aan te houden.
Niet helemaal, een ehbo'er hoeft zich daar niks van aan te trekken
  dinsdag 16 november 2021 @ 09:14:35 #256
65846 Bocaj
47th President.
pi_202197917
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 november 2021 09:14 schreef Gunner het volgende:

[..]
Waarom bouwen. dat duurt jaren. Er staat nog wat leeg ergens in Amsterdam.
^O^
pi_202197918
2G+ en 1G zijn toch helemaal niet praktisch uitvoerbaar. Ik denk dat sectoren als de horeca er dan meer bij zijn gebaat om gewoon dicht te zijn met steunpakketten. 2G gaat niet de uitweg zijn, maar dat gecombineerd met een aantal andere maatregelen levert sociaal en economisch veel minder schade op. Plus het feit dat 2G mensen nog enigszins kan motiveren om zich te laten vaccineren.
pi_202197920
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 09:10 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]
Hoe staat dat haaks op het verhaal van de eerste poster? Je bent aan het klappen voor een stel viezerikken die keihard profiteren van een PANDEMIE. Je weet wel, iets waar mensen aan dood gaan. Mensen die mens zijn, net zoals jij. :D
ER GAAN MENSEN DOOD!

Er gaan elke dag mensen dood. Aan allerlei enge ziektes of ze zijn gewoon oud. Zo werkt het leven. Zonder Pfizer en consorten was de ellende nog vele malen groter geweest.

Er is genoeg af te dingen op de big pharma maar dat ze winst maken kan ik ze niet echt kwalijk nemen.
  dinsdag 16 november 2021 @ 09:15:15 #259
65846 Bocaj
47th President.
pi_202197921
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 november 2021 09:14 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ja even een ziekenhuis bouwen met al onze bouwvakkers! Ben je vijf jaar verder.
@Gunner had al een beter idee!
pi_202197924
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 09:14 schreef Cynicio het volgende:
2G+ en 1G zijn toch helemaal niet praktisch uitvoerbaar. Ik denk dat sectoren als de horeca er dan meer bij zijn gebaat om gewoon dicht te zijn met steunpakketten. 2G gaat niet de uitweg zijn, maar dat gecombineerd met een aantal andere maatregelen levert sociaal en economisch veel minder schade op. Plus het feit dat 2G mensen nog enigszins kan motiveren om zich te laten vaccineren.
Gewoon marktwerking op toepassen naast 1G. Willen mensen niet naar je kutcafe of naar je kutbioscoop? Sorry maar dan ben je gewoon niet gewild genoeg. Sluiten dus.
pi_202197931
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 09:14 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
ER GAAN MENSEN DOOD!

Er gaan elke dag mensen dood. Aan allerlei enge ziektes of ze zijn gewoon oud. Zo werkt het leven. Zonder Pfizer en consorten was de ellende nog vele malen groter geweest.

Er is genoeg af te dingen op de big pharma maar dat ze winst maken kan ik ze niet echt kwalijk nemen.
Mensen mogen niet dood gaan. Dat willen wij niet accepteren. Laat staan obese mensen met hartfalen van 80 jaar. Want daar beschermen de vaccins voornamelijk tegen. LOL
pi_202197938
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 09:14 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Het zal er wel over gaan lijkt mij... :')
Wat snap je niet aan “formeel”. Natuurlijk gaat het er over. Maar de kans dat er nog geen finale beslissing valt is heel wel aanwezig.
zie email 27 oktober
  dinsdag 16 november 2021 @ 09:17:36 #263
65846 Bocaj
47th President.
pi_202197945
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 09:16 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Wat snap je niet aan “formeel”. Natuurlijk gaat het er over. Maar de kans dat er nog geen finale beslissing valt is heel wel aanwezig.
Fine! ;)
pi_202197947
quote:
Je zult moeten accepteren dat er maatregelen nodig gaan blijven en dat we een doodsoorzaak erbij hebben.
2G is het enige haalbare compromis waarbij je zoveel mogelijk ziekenhuis opnames voorkomt
pi_202197950
quote:
Niets meer. Gewoon de riemen vast en deze shit uitrijden.

Maar dat mag je niet zeggen want dan ben je de moordenaar van oma blijkbaar.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_202197956
Vandaag overigens weer nieuwe steunpaketten. Weer miljarden door de plee gespoeld. We gaan ruim boven de 100 miljard euro heen.

Het gaat niet lang meer duren alvorens we de prijs gaan betalen.
  Redactie Sport dinsdag 16 november 2021 @ 09:19:02 #267
pi_202197959
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 09:18 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Niets meer. Gewoon de riemen vast en deze shit uitrijden.

Maar dat mag je niet zeggen want dan ben je de moordenaar van oma blijkbaar.
Het probleem is vooral dat je daarmee andere zorg sloopt. Dus dan moet je covidzorg zo scheiden dat het los staat van de normale zorg. En dat ligt niet zo lekker.
pi_202197960
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2021 09:14 schreef devlinmr het volgende:

Dat is zeker proportioneel, ongevaccineerden zijn nog altijd besmettelijker en komen veel vaker in het ziekenhuis terecht. Wat geeft iemand die ongevaccineerd is het recht om bewust een grotere bron van besmetting te zijn en daarmee anderen in gevaar te brengen?
Wat geeft een ongevaccineerde het recht om potentieel een ic bed voor meerdere andere patiënten bezet te houden?
In een samenleving heb je rechten maar ook plichten
Ongevaccineerden kun je spoedig vervangen door "niet geboosterden".
Je weet wel, mensen die langer dan 6 mnd geleden het goddelijk vaccin kregen en niet langer als gevaccineerd gelden her en der.

Wellicht behoor je inmiddels tot deze groep en houd je straks een bed bezet voor een booster-proof persoon die een heup nodig heeft?
pi_202197964
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 november 2021 09:16 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]
Mensen mogen niet dood gaan. Dat willen wij niet accepteren. Laat staan obese mensen met hartfalen van 80 jaar. Want daar beschermen de vaccins voornamelijk tegen. LOL
Er wil bij jou maar niet in dat als we het op zijn beloop laten gaan je gewoon niet meer in het ziekenhuis terecht had gekund en dus het aantal doden dramatisch zou stijgen?

Oh en 80+ alleen?

In de laatste 7 weken zijn:

207 kinderen opgenomen in het zkh met Corona (totaal: 1.707)
3 kinderen opgenomen op de IC (totaal: 33)

45 liggen nog in het zkh
2 liggen nog op de IC

3 kinderen zijn helaas overleden (totaal: 12)

Mijn oprechte deelneming aan de ouders en familie.

[ Bericht 19% gewijzigd door devlinmr op 16-11-2021 09:27:59 ]
pi_202197974
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2021 09:19 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Er wil bij jou maar niet in dat als we het op zijn beloop laten gaan je gewoon niet meer in het ziekenhuis terecht had gekund en dus het aantal doden dramatisch zou stijgen?
...en dat mensen dan thuis zouden stikken.
  dinsdag 16 november 2021 @ 09:20:34 #271
342519 KikaDeWaDo
Kind kan de was doen
pi_202197976
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2021 09:17 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Je zult moeten accepteren dat er maatregelen nodig gaan blijven en dat we een doodsoorzaak erbij hebben.
2G is het enige haalbare compromis waarbij je zoveel mogelijk ziekenhuis opnames voorkomt
Heb je een wetenschappelijke onderbouwing dat 2G het enige haalbare compromis is waarbij zoveel mogelijk ziekenhuis opnames worden voorkomen?
...
pi_202197977
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 09:06 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Zo kennen we hem weer. Verantwoording afleggen? Neuh. Alles ter meerdere eer en glorie van Hugo. :')
Wat een ophef weer he, over ons Hugo!
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_202197979
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 09:16 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Rutte en Hugo houden niet van verrassingen. Die zijn nu als imbecielen aan het rondbellen om te kijken waar steun voor is. Daarna brengen ze het gedrocht in stemming, mogelijk in delen zodat verschillende partijen het op punten kunnen steunen, maar er onderaan de streep voor alles een meerderheid is.
pi_202197982
quote:
1. Laat kwetsbaren zichzelf goed beschermen
2. Bouw de zorgcapaciteit nu uit
3. Gooi alles open en zorg voor groepsimmuniteit bij de niet-kwetsbaren
4. Klaar.
  Moderator dinsdag 16 november 2021 @ 09:22:28 #275
5428 crew  miss_sly
pi_202197987
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 09:20 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Ophef hoeft van mij niet zo nodig, maar ik vind de keuze van De Jonge in dit geval toch op z'n minst dubieus.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_202197994
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 09:19 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Het probleem is vooral dat je daarmee andere zorg sloopt. Dus dan moet je covidzorg zo scheiden dat het los staat van de normale zorg. En dat ligt niet zo lekker.
Het alternatief is dat je alle zorg overeind houdt, maar daarmee de rest van de economie en de samenleving sloopt. De collateral damage wordt dan gewoon veel groter dan de schade die je ermee voorkomt.

En met een kapotte economie is de zorg ook niet meer te betalen, dus dan ben je even ver van huis.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  dinsdag 16 november 2021 @ 09:23:49 #277
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_202197996
Hoewel ik beiden niet blief heb ik nog steeds liever een vaccinatieplicht dan een coronapas. Als er dan toch in grondrechten getreden wordt moet de wetgever ook het lef hebben om dat met open vizier te doen. Daarnaast ligt een vaccinatieplicht ook wel wat genuanceerder. Je hoeft hem niet keihard te handhaven (geheel in Nederlandse traditie) en met een plicht komt ook de verantwoordelijkheid voor de overheid om mensen in staat te stellen om zich te laten vaccineren. Nu is het zo dat je zelf maar moet zien te regelen hoe je een prikafspraak krijgt bij de GGD drie dorpen verderop. Dat kan dan niet meer.
Never explain, never apologize.
pi_202197997
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 09:20 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Het is wel wat scheef dat je zegt geen tijd te hebben voor een vraaggesprek met serieuze nieuwsmedia, maar wel voor een fotoshoot met een of andere vrouwenglossy.
  dinsdag 16 november 2021 @ 09:25:21 #279
65846 Bocaj
47th President.
pi_202198016
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 09:18 schreef Confetti het volgende:
Vandaag overigens weer nieuwe steunpaketten. Weer miljarden door de plee gespoeld. We gaan ruim boven de 100 miljard euro heen.

Het gaat niet lang meer duren alvorens we de prijs gaan betalen.
Ja, maar wel blij voor de Horeca want die hebben het wel onevenredig zwaar!
pi_202198023
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 09:23 schreef Lurf het volgende:
Hoewel ik beiden niet blief heb ik nog steeds liever een vaccinatieplicht dan een coronapas. Als er dan toch in grondrechten getreden wordt moet de wetgever ook het lef hebben om dat met open vizier te doen. Daarnaast ligt een vaccinatieplicht ook wel wat genuanceerder. Je hoeft hem niet keihard te handhaven (geheel in Nederlandse traditie) en met een plicht komt ook de verantwoordelijkheid voor de overheid om mensen in staat te stellen om zich te laten vaccineren. Nu is het zo dat je zelf maar moet zien te regelen hoe je een prikafspraak krijgt bij de GGD drie dorpen verderop. Dat kan dan niet meer.
Dat ja. Je zet mensen in de vuurlinie die daar niet voor gekozen hebben.
zie email 27 oktober
pi_202198028
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 09:23 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Het alternatief is dat je alle zorg overeind houdt, maar daarmee de rest van de economie en de samenleving sloopt. De collateral damage wordt dan gewoon veel groter dan de schade die je ermee voorkomt.

En met een kapotte economie is de zorg ook niet meer te betalen, dus dan ben je even ver van huis.
Dat punt zijn we vermoedelijk allang gepasseerd.
  dinsdag 16 november 2021 @ 09:27:22 #282
65846 Bocaj
47th President.
pi_202198033
quote:
Als er dan toch in grondrechten getreden wordt moet de wetgever ook het lef hebben om dat met open vizier te doen.
Hoeven we ook niet meer te zoeken naar... De dader/boosdoener krijgen we op een presenteerblad!
  dinsdag 16 november 2021 @ 09:27:59 #283
65846 Bocaj
47th President.
pi_202198041
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 09:23 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het is wel wat scheef dat je zegt geen tijd te hebben voor een vraaggesprek met serieuze nieuwsmedia, maar wel voor een fotoshoot met een of andere vrouwenglossy.
De LINDA?
pi_202198047
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 09:26 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dat punt zijn we vermoedelijk allang gepasseerd.
Dus alles op alles zetten voor de zorg?

Zo van, die clusterbom heeft toch al het hele dorp gesloopt, laten we er voor de zekerheid maar een kernbom achteraan kiepen? Maar het is dan tenminste wel raak. :')
  dinsdag 16 november 2021 @ 09:28:57 #285
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202198054
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 09:25 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Ja, maar wel blij voor de Horeca want die hebben het wel onevenredig zwaar!
Absoluut :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_202198055
quote:
Hier heb ik dus nooit een fluit van begrepen. Stuur mensen een briefkaart met je wordt op datum X verwacht op locatie Y. Je krijgt vaccin Z. Voor vragen kan je bellen met 0800-HAALDIEPRIK.

Het gros komt gewoon opdagen en je zit ook niet met overbelaste servers en telefoonlijnen.
pi_202198074
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 09:28 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Dus alles op alles zetten voor de zorg?

Zo van, die clusterbom heeft toch al het hele dorp gesloopt, laten we er voor de zekerheid maar een kernbom achteraan kiepen? Maar het is dan tenminste wel raak. :')
Nee, nu de brand blussen en daarna de aanpak heroverwegen.

Dat alles voor de zorg was leuk in de eerste fase, maar is geen jaren vol te houden ondanks alle mooie oneliners en radiospotjes.
pi_202198095
quote:

[..]
Meh ja zo kunnen we alles wel onder een vergrootglas leggen en scheef noemen. Hij geeft ook wel eens een interview aan een krant. Of schuift bij een YouTube-programma aan. Bosch van Rosenthal is gewoon zuur dat 'ie niet bij Nieuwsuur wil komen.
In Southern Sun
pi_202198105
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 09:28 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Hier heb ik dus nooit een fluit van begrepen. Stuur mensen een briefkaart met je wordt op datum X verwacht op locatie Y. Je krijgt vaccin Z. Voor vragen kan je bellen met 0800-HAALDIEPRIK.

Het gros komt gewoon opdagen en je zit ook niet met overbelaste servers en telefoonlijnen.
En zet erbij dat ze gratis met de vaccinatietaxi opgehaald kunnen worden, of dat er popup locaties in elke dorpskern zijn op bepaalde dagen ofzo. Of zorg dat apotheken ook vaccinaties kunnen zetten aan het einde van elke dag ofzo.

Als je de prikbereidheid zo hoog mogelijk wil hebben moet je op elke straathoek kunnen vaccineren.
pi_202198107
quote:

[..]

Eens. Het is belangrijk genoeg om vrij te krijgen van het werk. Als mensen echt niet kunnen, dan kunnen ze de afspraak altijd nog verzetten.

Als je mensen al een afspraak geeft, zeker als het lekker dichtbij hun huis is, stimuleert dat ook twijfelaars om toch gewoon te komen.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  dinsdag 16 november 2021 @ 09:33:34 #291
14505 OProg
A Life in Music
pi_202198111
quote:

[..]
Hugo dacht denk ik oprecht dat het nu wel voorbij zou zijn bij het verschijnen van deze glossy. :X
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_202198115
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 09:20 schreef KikaDeWaDo het volgende:

[..]
Heb je een wetenschappelijke onderbouwing dat 2G het enige haalbare compromis is waarbij zoveel mogelijk ziekenhuis opnames worden voorkomen?
Ja we kunnen ook allemaal thuis blijven zitten en alleen nog maar thuisbezorgd en thuiswerken dat zou wellicht nog meer besmettingen voorkomen.
Maar zeg nou zelf dat is niet haalbaar.

2g zorgt er iig voor dat we zoveel mogelijk normaal kunnen leven zonder teveel barrieres op te werpen als we wat willen doen als restaurant, café festival etc bezoek.
Raken er dan mensen besmet.. ja zeker, maar die hebben een zekere resistentie waardoor de gevolgen over het algemeen minder zijn dan bij mensen zonder resistentie.
Dat gekoppeld aan zorg die je dan iets moet opschalen maakt een leefbare situatie

Iedereen elke dag laten testen gaat het niet worden. Is onhaalbaar.
pi_202198121
quote:

[..]

We zeggen niet wat we gaan doen, maar neem je zwemspullen mee. Je wordt door de vaccinatietaxi thuis gebracht *O*.
In Southern Sun
pi_202198126
quote:

[..]

Dit ja, zo werkt het bij de griepprik al jaren. En verzetten kan altijd nog.
pi_202198132
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 09:32 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Meh ja zo kunnen we alles wel onder een vergrootglas leggen en scheef noemen. Hij geeft ook wel eens een interview aan een krant. Of schuift bij een YouTube-programma aan. Bosch van Rosenthal is gewoon zuur dat 'ie niet bij Nieuwsuur wil komen.
Ik denk dat al snel de link gelegd wordt met de kritische berichten van Nieuwsuur van paar weken terug. Nieuwsuur is toch vrij serieuze media en wordt regelmatig (ook door ministers) gebruikt om informatie te delen en de huidige situatie te duiden, dan zou je verwachten dat een interview met Nieuwsuur om over hun onderzoek te spreken prioriteit heeft boven (bijvoorbeeld) de Linda.
  Moderator dinsdag 16 november 2021 @ 09:35:23 #296
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_202198133
Is hier ook al ophef over de linda cover? Mensen doen ook graag moeilijk om het moeilijk doen zeg.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 16 november 2021 @ 09:35:57 #297
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202198141
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 09:14 schreef Cynicio het volgende:
Ik denk dat sectoren als de horeca er dan meer bij zijn gebaat om gewoon dicht te zijn met steunpakketten.
natuurlijk niet, ik denk dat je die steunpakketten wat overschat en wat maakt het voor hun verder uit of je die QR check doet voor 2G of 3G
pi_202198171
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 09:35 schreef Tarado het volgende:

[..]
natuurlijk niet, ik denk dat je die steunpakketten wat overschat en wat maakt het voor hun verder uit of je die QR check doet voor 2G of 3G
Je maakt veel minder kosten als je dicht bent. Ja, de vaste lasten gaan door, maar daar is of was de TVL voor. Weet effe niet hoe de nieuwe variant heet.

Natuurlijk maakt het wel uit. De check zelf is niet anders, maar als massa's mensen besluiten dat ze niet meer naar de horeca gaan omdat ze geen zin hebben in een test kunnen ze de boel net zo goed opdoeken.
pi_202198188
quote:

[..]

Helemaal nu je weet day de overgrote meerderheid die prik gewoon neemt. Het risico dat er grote hoeveelheden vaccins worden weggegooid omdat mensen jiet op komen dagen is nihil.
Inderdaad gewoon net als de griepprik (en alle andere vaccinaties) gewoon een briefje 3 december tussen 10.00 en 11.00 op die locatie. Alleen dan niwt zoals de griwpprik op zaterdagochtend om 8.30. De tering dat was vroeg :P
A mind with a heart of it's own
pi_202198189
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 09:21 schreef zoost het volgende:

[..]
1. Laat kwetsbaren zichzelf goed beschermen
ze zijn onderdeel van onze samenleving, gevaccineerd zullen de meeste wel zijn en voorzichtig doen ze ook al.
quote:
2. Bouw de zorgcapaciteit nu uit
met welke mensen?
quote:
3. Gooi alles open en zorg voor groepsimmuniteit bij de niet-kwetsbaren
groepsimmuniteit is een illusie bij covid. Maar voor zover het kan heb je daar vaccins voor, maar blijkbaar vinden veel mensen die eng ofzo
quote:
4. Klaar.
Nee, als het zo simpel zou zijn zou het allang zo geregeld zijn toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')