abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202197994
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 09:19 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Het probleem is vooral dat je daarmee andere zorg sloopt. Dus dan moet je covidzorg zo scheiden dat het los staat van de normale zorg. En dat ligt niet zo lekker.
Het alternatief is dat je alle zorg overeind houdt, maar daarmee de rest van de economie en de samenleving sloopt. De collateral damage wordt dan gewoon veel groter dan de schade die je ermee voorkomt.

En met een kapotte economie is de zorg ook niet meer te betalen, dus dan ben je even ver van huis.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  dinsdag 16 november 2021 @ 09:23:49 #277
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_202197996
Hoewel ik beiden niet blief heb ik nog steeds liever een vaccinatieplicht dan een coronapas. Als er dan toch in grondrechten getreden wordt moet de wetgever ook het lef hebben om dat met open vizier te doen. Daarnaast ligt een vaccinatieplicht ook wel wat genuanceerder. Je hoeft hem niet keihard te handhaven (geheel in Nederlandse traditie) en met een plicht komt ook de verantwoordelijkheid voor de overheid om mensen in staat te stellen om zich te laten vaccineren. Nu is het zo dat je zelf maar moet zien te regelen hoe je een prikafspraak krijgt bij de GGD drie dorpen verderop. Dat kan dan niet meer.
Never explain, never apologize.
pi_202197997
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 09:20 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Wat een ophef weer he, over ons Hugo!
Het is wel wat scheef dat je zegt geen tijd te hebben voor een vraaggesprek met serieuze nieuwsmedia, maar wel voor een fotoshoot met een of andere vrouwenglossy.
  dinsdag 16 november 2021 @ 09:25:21 #279
65846 Bocaj
47th President.
pi_202198016
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 09:18 schreef Confetti het volgende:
Vandaag overigens weer nieuwe steunpaketten. Weer miljarden door de plee gespoeld. We gaan ruim boven de 100 miljard euro heen.

Het gaat niet lang meer duren alvorens we de prijs gaan betalen.
Ja, maar wel blij voor de Horeca want die hebben het wel onevenredig zwaar!
pi_202198023
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 09:23 schreef Lurf het volgende:
Hoewel ik beiden niet blief heb ik nog steeds liever een vaccinatieplicht dan een coronapas. Als er dan toch in grondrechten getreden wordt moet de wetgever ook het lef hebben om dat met open vizier te doen. Daarnaast ligt een vaccinatieplicht ook wel wat genuanceerder. Je hoeft hem niet keihard te handhaven (geheel in Nederlandse traditie) en met een plicht komt ook de verantwoordelijkheid voor de overheid om mensen in staat te stellen om zich te laten vaccineren. Nu is het zo dat je zelf maar moet zien te regelen hoe je een prikafspraak krijgt bij de GGD drie dorpen verderop. Dat kan dan niet meer.
Dat ja. Je zet mensen in de vuurlinie die daar niet voor gekozen hebben.
zie email 27 oktober
pi_202198028
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 09:23 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Het alternatief is dat je alle zorg overeind houdt, maar daarmee de rest van de economie en de samenleving sloopt. De collateral damage wordt dan gewoon veel groter dan de schade die je ermee voorkomt.

En met een kapotte economie is de zorg ook niet meer te betalen, dus dan ben je even ver van huis.
Dat punt zijn we vermoedelijk allang gepasseerd.
  dinsdag 16 november 2021 @ 09:27:22 #282
65846 Bocaj
47th President.
pi_202198033
quote:
Als er dan toch in grondrechten getreden wordt moet de wetgever ook het lef hebben om dat met open vizier te doen.
Hoeven we ook niet meer te zoeken naar... De dader/boosdoener krijgen we op een presenteerblad!
  dinsdag 16 november 2021 @ 09:27:59 #283
65846 Bocaj
47th President.
pi_202198041
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 09:23 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het is wel wat scheef dat je zegt geen tijd te hebben voor een vraaggesprek met serieuze nieuwsmedia, maar wel voor een fotoshoot met een of andere vrouwenglossy.
De LINDA?
pi_202198047
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 09:26 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dat punt zijn we vermoedelijk allang gepasseerd.
Dus alles op alles zetten voor de zorg?

Zo van, die clusterbom heeft toch al het hele dorp gesloopt, laten we er voor de zekerheid maar een kernbom achteraan kiepen? Maar het is dan tenminste wel raak. :')
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  dinsdag 16 november 2021 @ 09:28:57 #285
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202198054
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 09:25 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Ja, maar wel blij voor de Horeca want die hebben het wel onevenredig zwaar!
Absoluut :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_202198055
quote:
Hier heb ik dus nooit een fluit van begrepen. Stuur mensen een briefkaart met je wordt op datum X verwacht op locatie Y. Je krijgt vaccin Z. Voor vragen kan je bellen met 0800-HAALDIEPRIK.

Het gros komt gewoon opdagen en je zit ook niet met overbelaste servers en telefoonlijnen.
pi_202198074
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 09:28 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Dus alles op alles zetten voor de zorg?

Zo van, die clusterbom heeft toch al het hele dorp gesloopt, laten we er voor de zekerheid maar een kernbom achteraan kiepen? Maar het is dan tenminste wel raak. :')
Nee, nu de brand blussen en daarna de aanpak heroverwegen.

Dat alles voor de zorg was leuk in de eerste fase, maar is geen jaren vol te houden ondanks alle mooie oneliners en radiospotjes.
pi_202198095
quote:

[..]
Meh ja zo kunnen we alles wel onder een vergrootglas leggen en scheef noemen. Hij geeft ook wel eens een interview aan een krant. Of schuift bij een YouTube-programma aan. Bosch van Rosenthal is gewoon zuur dat 'ie niet bij Nieuwsuur wil komen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_202198105
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 09:28 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Hier heb ik dus nooit een fluit van begrepen. Stuur mensen een briefkaart met je wordt op datum X verwacht op locatie Y. Je krijgt vaccin Z. Voor vragen kan je bellen met 0800-HAALDIEPRIK.

Het gros komt gewoon opdagen en je zit ook niet met overbelaste servers en telefoonlijnen.
En zet erbij dat ze gratis met de vaccinatietaxi opgehaald kunnen worden, of dat er popup locaties in elke dorpskern zijn op bepaalde dagen ofzo. Of zorg dat apotheken ook vaccinaties kunnen zetten aan het einde van elke dag ofzo.

Als je de prikbereidheid zo hoog mogelijk wil hebben moet je op elke straathoek kunnen vaccineren.
pi_202198107
quote:

[..]

Eens. Het is belangrijk genoeg om vrij te krijgen van het werk. Als mensen echt niet kunnen, dan kunnen ze de afspraak altijd nog verzetten.

Als je mensen al een afspraak geeft, zeker als het lekker dichtbij hun huis is, stimuleert dat ook twijfelaars om toch gewoon te komen.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  dinsdag 16 november 2021 @ 09:33:34 #291
14505 OProg
A Life in Music
pi_202198111
quote:

[..]
Hugo dacht denk ik oprecht dat het nu wel voorbij zou zijn bij het verschijnen van deze glossy. :X
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_202198115
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 09:20 schreef KikaDeWaDo het volgende:

[..]
Heb je een wetenschappelijke onderbouwing dat 2G het enige haalbare compromis is waarbij zoveel mogelijk ziekenhuis opnames worden voorkomen?
Ja we kunnen ook allemaal thuis blijven zitten en alleen nog maar thuisbezorgd en thuiswerken dat zou wellicht nog meer besmettingen voorkomen.
Maar zeg nou zelf dat is niet haalbaar.

2g zorgt er iig voor dat we zoveel mogelijk normaal kunnen leven zonder teveel barrieres op te werpen als we wat willen doen als restaurant, café festival etc bezoek.
Raken er dan mensen besmet.. ja zeker, maar die hebben een zekere resistentie waardoor de gevolgen over het algemeen minder zijn dan bij mensen zonder resistentie.
Dat gekoppeld aan zorg die je dan iets moet opschalen maakt een leefbare situatie

Iedereen elke dag laten testen gaat het niet worden. Is onhaalbaar.
pi_202198121
quote:

[..]

We zeggen niet wat we gaan doen, maar neem je zwemspullen mee. Je wordt door de vaccinatietaxi thuis gebracht *O*.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_202198126
quote:

[..]

Dit ja, zo werkt het bij de griepprik al jaren. En verzetten kan altijd nog.
pi_202198132
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 09:32 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Meh ja zo kunnen we alles wel onder een vergrootglas leggen en scheef noemen. Hij geeft ook wel eens een interview aan een krant. Of schuift bij een YouTube-programma aan. Bosch van Rosenthal is gewoon zuur dat 'ie niet bij Nieuwsuur wil komen.
Ik denk dat al snel de link gelegd wordt met de kritische berichten van Nieuwsuur van paar weken terug. Nieuwsuur is toch vrij serieuze media en wordt regelmatig (ook door ministers) gebruikt om informatie te delen en de huidige situatie te duiden, dan zou je verwachten dat een interview met Nieuwsuur om over hun onderzoek te spreken prioriteit heeft boven (bijvoorbeeld) de Linda.
  Moderator dinsdag 16 november 2021 @ 09:35:23 #296
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_202198133
Is hier ook al ophef over de linda cover? Mensen doen ook graag moeilijk om het moeilijk doen zeg.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 16 november 2021 @ 09:35:57 #297
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202198141
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 09:14 schreef Cynicio het volgende:
Ik denk dat sectoren als de horeca er dan meer bij zijn gebaat om gewoon dicht te zijn met steunpakketten.
natuurlijk niet, ik denk dat je die steunpakketten wat overschat en wat maakt het voor hun verder uit of je die QR check doet voor 2G of 3G
pi_202198171
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 09:35 schreef Tarado het volgende:

[..]
natuurlijk niet, ik denk dat je die steunpakketten wat overschat en wat maakt het voor hun verder uit of je die QR check doet voor 2G of 3G
Je maakt veel minder kosten als je dicht bent. Ja, de vaste lasten gaan door, maar daar is of was de TVL voor. Weet effe niet hoe de nieuwe variant heet.

Natuurlijk maakt het wel uit. De check zelf is niet anders, maar als massa's mensen besluiten dat ze niet meer naar de horeca gaan omdat ze geen zin hebben in een test kunnen ze de boel net zo goed opdoeken.
pi_202198188
quote:

[..]

Helemaal nu je weet day de overgrote meerderheid die prik gewoon neemt. Het risico dat er grote hoeveelheden vaccins worden weggegooid omdat mensen jiet op komen dagen is nihil.
Inderdaad gewoon net als de griepprik (en alle andere vaccinaties) gewoon een briefje 3 december tussen 10.00 en 11.00 op die locatie. Alleen dan niwt zoals de griwpprik op zaterdagochtend om 8.30. De tering dat was vroeg :P
A mind with a heart of it's own
pi_202198189
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 09:21 schreef zoost het volgende:

[..]
1. Laat kwetsbaren zichzelf goed beschermen
ze zijn onderdeel van onze samenleving, gevaccineerd zullen de meeste wel zijn en voorzichtig doen ze ook al.
quote:
2. Bouw de zorgcapaciteit nu uit
met welke mensen?
quote:
3. Gooi alles open en zorg voor groepsimmuniteit bij de niet-kwetsbaren
groepsimmuniteit is een illusie bij covid. Maar voor zover het kan heb je daar vaccins voor, maar blijkbaar vinden veel mensen die eng ofzo
quote:
4. Klaar.
Nee, als het zo simpel zou zijn zou het allang zo geregeld zijn toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')