Ik vraag het me afquote:Op dinsdag 16 november 2021 07:19 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ben je nu aan het trollen of ben je gewoon naïef?
Als 85% niet genoeg is dan is 100% dat ook niet. Die lockdowns zullen er ook met 100% vaccinatiegraad gewoon komen.
Eh nee kijk naar de landen met een lage vaccinatiegraad die hebben bij hetzelfde aantal besmettingen veel meer doden en ziekenhuis opnames.quote:Op dinsdag 16 november 2021 07:17 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Gewoon een theorie hoor: delta+ variant is besmettelijke dan alpha en delta variant maar maakt minder ziek/dood.
Wellicht, er is nog weinig over te vinden. Wel schijnt de delta variant dodelijker te zijn dan alpha: https://www.thelancet.com/journals/laninf/article/PIIS1473-3099(21)00475-8/fulltext.quote:Op dinsdag 16 november 2021 07:17 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Gewoon een theorie hoor: delta+ variant is besmettelijke dan alpha en delta variant maar maakt minder ziek/dood.
Wat is volgens jou de kans a) om het te krijgen b) dat je er voor in het ziekenhuis komt c) aan komt te overlijden?quote:Op dinsdag 16 november 2021 07:19 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]vaccins werken wel degelijk tegen verspreiding en nog veel belqngrijker: grote kans dat je na vaccinatie niet in het ziekenhuis belandt.
Echt dikke onzin dus wat je post.
Maar dat is niet zo!quote:Op dinsdag 16 november 2021 07:15 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het maakt niet uit dat er uitbraken zijn. Zo lang de zorg het kan bolwerken is er niets aan de hand.
Het aantal mensen dat in het ziekenhuis kan komen is niet oneindig, er is gewoon een natuurlijk plafond.
Dus ja, als we met een vaccinatieplicht kunnen zorgen dat lockdowns niet meer nodig zijn dan ben ik daar voor.
Ik ben bloedserieus. Wat is je alternatief dan? Want nog een paar jaar zo door wordt hem ook niet hè.quote:Op dinsdag 16 november 2021 07:19 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ben je nu aan het trollen of ben je gewoon naïef?
Als 85% niet genoeg is dan is 100% dat ook niet. Die lockdowns zullen er ook met 100% vaccinatiegraad gewoon komen.
Ik had het daar niet over reisbeperkingen an sich.quote:Op maandag 15 november 2021 18:10 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het virus met reisbeperkingen buiten proberen te houden heeft totaal geen zin meer, het virus is al zo wijd verspreid dat die import het verschil niet meer gaat maken.
En als er een nieuwe variant komt, het virus is zo besmettelijk dat tegen de tijd dat hij oppopt in de kiemsurveillance, die variant al nagenoeg dominant is. Kansloos. Allemaal symboolpolitiek.
Geen maatregelen maar ook geen vaccins. Lijkt me een goede strategie om een pandemie te beteugelen man.quote:Op dinsdag 16 november 2021 07:29 schreef _I het volgende:
[..]
Plicht is nooit oke. Nergens kunnen ze onderbouwen dat de maatregelen werken, dat 2G werkt en dat de vaccinaties veilig zijn.
Dat is niet wat ik zeg. Je draait om de inhoud heen.quote:Op dinsdag 16 november 2021 07:34 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Geen maatregelen maar ook geen vaccins. Lijkt me een goede strategie om een pandemie te beteugelen man.
Grote onzin natuurlijk om dit als reden voor de boostercampagne aan te wenden. En zo zie je hoe Nederland rolt. We komen pas in actie op het moment dat onze luxe wordt afgepakt.quote:Op dinsdag 16 november 2021 07:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik had het daar niet over reisbeperkingen an sich.
Die gast stelde voor om eerst 80+ te vaccineren en dan degenen die op wintersport willen. Omdat je anders de piste niet op mag.
Dat is belangrijker dan zorgpersoneel en 60 +?
Er is maar 1 alternatief en dat is zorg opschalen.quote:Op dinsdag 16 november 2021 07:32 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik ben bloedserieus. Wat is je alternatief dan? Want nog een paar jaar zo door wordt hem ook niet hè.
Volledig eens. Maar ik zie ons tot die tijd echt niet nog jaren in lockdown gaan elke winter. De maatschappelijke en economische prijs daarvan is simpelweg te hoog.quote:Op dinsdag 16 november 2021 07:37 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Er is maar 1 alternatief en dat is zorg opschalen.
Heb je moeite met Engels of gewoon moeite met lezen?quote:Op dinsdag 16 november 2021 07:07 schreef _I het volgende:
Leugens, allemaal leugens!
https://www.nu.nl/coronav(...)bekend-hoe-sterk.amp
Van Dissel; vaccinatie beschermt en als je het dan toch krijgt, is de load lager en bescherm je je huisgenoten
https://www.thelancet.com(...)(21)00648-4/fulltext
The Lancet; doorbraak besmettingen toont een gelijke viral load aan mensen zonder vaccinatie
Gaslighting. All the way. En jij bent een gratis uithangbord voor hun leugens. Gefeliciteerd!
a) geen ideequote:Op dinsdag 16 november 2021 07:24 schreef _I het volgende:
[..]
Wat is volgens jou de kans a) om het te krijgen b) dat je er voor in het ziekenhuis komt c) aan komt te overlijden?
Wat is jouw alternatief dan want wat wel redelijk vaststaat is dat we er ook met 100% vaccinatiegraad er niet gaan komen.quote:Op dinsdag 16 november 2021 07:39 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Volledig eens. Maar ik zie ons tot die tijd echt niet nog jaren in lockdown gaan elk jaar. De prijs daarvan is simpelweg te hoog.
100%, goed blijven boosteren, dan lijkt me dat de IC's het prima aankunnen.quote:Op dinsdag 16 november 2021 07:41 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Wat is jouw alternatief dan want wat wel redelijk vaststaat is dat we er ook met 100% vaccinatiegraad er niet gaan komen.
Een vaccinatieplicht. En de strategie aanpassen naar een waarbij we uitgaan van het redden van zo veel mogelijk gezonde levensjaren. Je kan de reguliere en planbare zorg niet nog maanden of zelfs jaren laten stilstaan. De zoektocht naar medicatie en het opschalen van de zorgcapaciteit moeten natuurlijk doorgaan maar daar kunnen we imo niet op wachten.quote:Op dinsdag 16 november 2021 07:41 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Wat is jouw alternatief dan want wat wel redelijk vaststaat is dat we er ook met 100% vaccinatiegraad er niet gaan komen.
100% niet want je houdt altijd een groep dat medisch geen vaccin verdraagt. Maar stel je komt tot 95%, is dat altijd nog flinke winst.quote:Op dinsdag 16 november 2021 07:42 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
100%, goed blijven boosteren, dan lijkt me dat de IC's het prima aankunnen.
Alleen je gaat die 100% niet redden.
Misschien moet je even uitzoeken wat het daadwerkelijk betekent voordat je onzin uitkraamt.quote:Op dinsdag 16 november 2021 06:36 schreef _I het volgende:
https://assets.publishing(...)e-report-week-42.pdf
Onderzoek uit de UK.
“Recent observations from UK Health Security Agency surveillance data that N antibody levels appear to be LOWER in individuals who acquire infection following two doses of vaccination.”
Vaccinatie verslechterd je respons. Stop het vaccineren!
quote:Nucleoprotein (Roche N) assays only detect post-infection antibodies, whereas spike (Roche S)
assays will detect both post-infection antibodies and vaccine-induced antibodies. Thus, changes
in seropositivity for the Rocoassay reflect the effect of natural infection.
Verkijk je niet op het percentage. Stel je doet een plicht en je hebt 95%, dan zit in die 95% ook een paar procent waar die vaccinatie onvoldoende werkt omdat ze iets mankeren.quote:Op dinsdag 16 november 2021 07:46 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
100% niet want je houdt altijd een groep dat medisch geen vaccin verdraagt. Maar stel je komt tot 95%, is dat altijd nog flinke winst.
10% of iets dergelijks toch, denk dat de rolstoelen en zuurstofflessen niet aan te slepen zijn, gisteren alleen al 1900 patiënten er bij.quote:Op dinsdag 16 november 2021 07:45 schreef groenen het volgende:
Aardig wat long-Covid personen met deze besmettingsaantallen.
Dit zeggen meer mensen, stel je voor hoe het was geweest zonder vaccin.quote:Op dinsdag 16 november 2021 06:29 schreef galantis het volgende:
Dit is de eerste winter met delta. Kun je nagaan wat voor slagveld het zonder vaccins was geweest.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |