abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202196351

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)

Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
SPOILER: Informatie over dagcijfers
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
• Geen tweetdumps van meningen van random mensen online
• Geen artikelen plaatsen/niet linken naar vage websites

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_202196357
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 23:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:
deze ellende doet echt wat met mijn gemoed.
Geen waardeoordeel, maar misschien is het slim dan even wat afstand te nemen? Geen nieuws, geen Fok!, etc?
pi_202196362
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 23:41 schreef Momo het volgende: [ twitter ] TINA(There Is No Alternative)
Ah ik dacht "TINA wass kostten denn die condomen"
pi_202196365
Het bericht dat je wilde plaatsen:
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 23:42 schreef chratnox het volgende: [..] Het kabinet is al bezig met de wetsvoorstellen en wil het OMT advies om die wetsvoorstellen kracht bij te zetten. Oftewel, 2G is een politiek middel.
En het OMT een breekijzer van het kabinet ipv een onafhankelijk adviesorgaan. Past in de technocratische manier van besturen. Als het achteraf mis gaat, zeggen we gewoon: “we hebben altijd op advies van experts gehandeld”. Ranzig.
pi_202196366
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 23:44 schreef chratnox het volgende:

[..]
Geen waardeoordeel, maar misschien is het slim dan even wat afstand te nemen? Geen nieuws, geen Fok!, etc?
Neuh, dat is het niet. Denk dat je er ook niet aan ontkomt.
pi_202196369
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 21:16 schreef trein2000 het volgende:

Waarom is dat precies eerlijk? Iedereen moet maar een grote mate van ongemak ondergaan omdat een kleine groep een kleine mate van ongemak niet wenst te accepteren? Is dat eerlijk?
2G gaat de transmissie niet tegen en is daarnaast gevaarlijk omdat het een toezicht- en beloningssysteem introduceert waarin mensen zich bevoorrecht voelen en verdere sancties tegen "de ander" eisen, waardoor hun status wordt onderstreept.
pi_202196372
Wordt weer een leuke Sinterklaas, Kerst en oud op nieuw met de lockdown tot eind maart/begin april. Afgelopen avondklokje was ook een grote mop, dus ons kabinet kennende zullen we dat vast weer krijgen. Gelukkig heb ik een hontje.
  maandag 15 november 2021 @ 23:47:18 #8
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202196373
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2021 23:42 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Interessant maar onhaalbaar en geen lange termijn oplossing.
Op deze manier mensen dwingen om zich te laten vaccineren is wel haalbaar? Levert ook niks op.
Als iedereen getest wordt weet je in ieder geval (bijna) zeker dat er geen besmettingen op zullen treden.
  maandag 15 november 2021 @ 23:47:43 #9
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_202196375
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 23:43 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Lol elk virus muteert of dacht jij dat griep en andere corona virussen niet muteren?
Natuurlijk weet ik dat. Dat weet iedereen. En dat ze elk jaar een "calculated guess" doen met het griepvaccin ook. Maar dat is endemisch.

Covid19 is NIET endemisch. Smart ass.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_202196377
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2021 23:31 schreef capricia het volgende:

[..]
Het gaat om het vertellen dat dit virus er volgend jaar ook nog is. En dat we ook met al onze gevaccineerden wsl nog maatregelen nodig gaan hebben.
Hugo kan dit niet.
Denk dat Hugo dat prima kan maar dat ons poldermodel dat bemoeilijkt. Een ander zal dat net zo min kunnen zeggen
pi_202196381
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 23:47 schreef Sfancta het volgende:
Wordt weer een leuke Sinterklaas, Kerst en oud op nieuw met de lockdown tot eind maart/begin april. Afgelopen avondklokje was ook een grote mop, dus ons kabinet kennende zullen we dat vast weer krijgen. Gelukkig heb ik een hontje.
Tja, die 3 weken gelooft natuurlijk niemand meer.
  maandag 15 november 2021 @ 23:48:29 #12
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_202196384
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2021 23:45 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Ah ik dacht "TINA wass kostten denn die condomen"
Verraadt je leeftijd :P
En de mijne -O-
pi_202196394
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2021 23:47 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Natuurlijk weet ik dat. Dat weet iedereen. En dat ze elk jaar een "calculated guess" doen met het griepvaccin ook. Maar dat is endemisch.

Maar zo lang de zorg het niet aan kan zal het ook nooit endemisch worden omdat we niet uit de pandemische fase komen. Maatregelen zijn alleen maar om de periode te overbruggen terwijl we aan een eindoplossing sleutelen.

Gelukkig zijn we al een eind op weg met het uitbreiden van de capaciteit. O wacht.
pi_202196395
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2021 23:47 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Lol je wordt steeds komischer Covid19 is al endemisch want dat is de letterlijke vertaling dat het niet meer weg gaat.
  maandag 15 november 2021 @ 23:50:41 #15
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_202196401
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 23:49 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Maar zo lang de zorg het niet aan kan zal het ook nooit endemisch worden omdat we niet uit de pandemische fase komen. Maatregelen zijn alleen maar om de periode te overbruggen terwijl we aan een eindoplossing sleutelen.

Gelukkig zijn we al een eind op weg met het uitbreiden van de capaciteit. O wacht.
Opschalen is personeelstechnisch amper mogelijk. Dus wat wil je nu? Niemand heeft een toverstaf.
pi_202196415
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2021 23:50 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Opschalen is personeelstechnisch amper mogelijk. Dus wat wil je nu? Niemand heeft een toverstaf.
Ja met zo’n houding komen we er wel. Wat is jouw oplossing dan, die heb ik nog steeds niet gehoord, behalve niet zo zeiken.

Ik ga maar weer achter m’n bank zitten wachten totdat het voorbij is :')
pi_202196418
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 23:29 schreef Ondeugend_is_woedend het volgende:
Er moet toch een manier zijn ongevaccineerden te verleiden tot vaccin?
Dus niet dwingen maar verleiden
Nu nog? Als iemand je het leven doelbewust zo vervelend mogelijk probeert te maken en dan ineens de boel probeert te lijmen met een of andere beloning... zou je dat niet ontzettend verdacht vinden?
  maandag 15 november 2021 @ 23:54:02 #18
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202196423
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 23:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Neuh, dat is het niet. Denk dat je er ook niet aan ontkomt.
Selectief kijken helpt wel. Nieuws en praatprogramma's in ieder geval overslaan.
pi_202196424
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2021 23:50 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Overhead snijden, onnodige administratieve lasten snijden, lichte taken over laten nemen door lager geschoold personeel, betere beloningen, kappen met de onzinnige regels waardoor IC-personeel wegloopt (zoals niet in de buurt kunnen parkeren etc).

Allemaal eenvoudige activiteiten die potentieel uitstroom verminderen en daardoor tot gevolg hebben dat er meer capaciteit is/blijft.
pi_202196426
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 23:47 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Op deze manier mensen dwingen om zich te laten vaccineren is wel haalbaar? Levert ook niks op.
Als iedereen getest wordt weet je in ieder geval (bijna) zeker dat er geen besmettingen op zullen treden.
Je hebt een grotere kans dat er bij een bepaald evenement geen besmettingen optreden, bij alle andere zaken raken mensen gewoon besmet.
Familiefeesten, borrels thuis, studentenhuis, werk, bejaardentehuis etc etc

Tenzij je letterlijk iedereen elke ochtend laat testen. Maar dat gaat hem niet worden.
Dat zul je dan of wereldwijd moeten doen en tot het einde der dagen.

Of

We gaan voor vaccinatieplicht en accepteren dat er mensen dood zullen gaan aan covid maar heffen verder alle maatregelen op
  maandag 15 november 2021 @ 23:54:20 #21
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_202196428
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 23:49 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Lol je wordt steeds komischer Covid19 is al endemisch want dat is de letterlijke vertaling dat het niet meer weg gaat.
Ik zou me laten bijscholen dan als ik jou was. Iets met een klok en een klepel.
  maandag 15 november 2021 @ 23:54:44 #22
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_202196431
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 23:52 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ja met zo’n houding komen we er wel. Wat is jouw oplossing dan, die heb ik nog steeds niet gehoord, behalve niet zo zeiken.

Dat lijkt me een goed plan.
pi_202196433
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 23:52 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Door de zure appel heen bijten alles open gooien, een paar weken volle ziekenhuizen en daarna iedereen immuun. Dat zorgt denk ik voor minder schade dan wat ze nu aan t doen zijn.
Plaats hier uw advertentie
pi_202196439
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2021 23:54 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ik zou me laten bijscholen dan als ik jou was. Iets met een klok en een klepel.
Dat gevoel heb ik eerdere bij jouw maar goed sterkte met achter de bank zitten zoals @Spablauw214 al zei.
  maandag 15 november 2021 @ 23:56:09 #25
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_202196440
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 23:54 schreef chratnox het volgende:

[..]
Overhead snijden, onnodige administratieve lasten snijden, lichte taken over laten nemen door lager geschoold personeel, betere beloningen, kappen met de onzinnige regels waardoor IC-personeel wegloopt (zoals niet in de buurt kunnen parkeren etc).

Allemaal eenvoudige activiteiten die potentieel uitstroom verminderen en daardoor tot gevolg hebben dat er meer capaciteit is/blijft.
Niemand heeft een toverstaf geldt ook hier. Helaas.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')