Dat is heerlijk simpel geredeneerd als je er zelf waarschijnlijk weinig last van hebt.quote:Op maandag 15 november 2021 23:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het resultaat is hoe dan ook dat het alleen maar erger wordt. Dus ik vind die houding uiterst onproductief.
Ik heb het over de afgelopen tijd, niet over het afgelopen uur.quote:Op maandag 15 november 2021 23:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij? Volgens mij gaat het in dit topic er het afgelopen uur over dat die tweedeling en groepen tegen elkaar juist niet wenselijk is. Hoe kom je er dan bij dat 'we' willen dat het uit de pan escaleert? Of ben je weer advocaat van de duivel aan 't spelen?
Escalatie is de enige optie om nog van deze shitshow af te komen.quote:Op maandag 15 november 2021 23:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
Echt hoor, kan hier echt droevig van worden. Willen jullie en beetje een leuk leven gedurende de periode dat het virus nog prominent onder ons is? Of dat het uit de pan escaleert?
Lijkt op jet laatste onderhand. Puur egoïsme lijkt het ook![]()
Oh, wij gaan deze slag wel winnen hoor. Denkend als iemand die als Hugo denkt.quote:Op maandag 15 november 2021 23:23 schreef Sfancta het volgende:
Een serieuze vraag, dit loopt natuurlijk gigantisch uit de klauwen, en ben bang voor steeds meer tegenstand, ook vanuit de gevaccineerden. Bijvoorbeeld kijkende naar 1G.
Waar staan we op 15-11-2022?
jij bent geen voorstander van lichamelijke integriteit?quote:Op maandag 15 november 2021 23:27 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Nee maar fantasie heb je wel
Hoewel ik een vaccinatieplicht in dit geval wel zie zitten
Niks simpels aan hoor. Voor niemand. Maar de verspreiding vh virus in de hand werken maakt het juist erger. Waarom dan juist die houding kiezen?!quote:Op maandag 15 november 2021 23:27 schreef OProg het volgende:
[..]
Dat is heerlijk simpel geredeneerd als je er zelf waarschijnlijk weinig last van hebt.
Je gooit de opmerking in het midden van een discussie waarin we het hebben over dat de situatie die zich ontpopt onwenselijk is, daarom begreep ik 'm niet helemaal.quote:Op maandag 15 november 2021 23:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik heb het over de afgelopen tijd, niet over het afgelopen uur.
Nope. Herbesmettingen zijn ad orde vd dag. Vergeet groepsimmuniteit.quote:Op maandag 15 november 2021 23:27 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Escalatie is de enige optie om nog van deze shitshow af te komen.
De vraag is maak je 15 miljoen mensen boos of 1 miljoen ?quote:Op maandag 15 november 2021 23:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het resultaat is hoe dan ook dat het alleen maar erger wordt. Dus ik vind die houding uiterst onproductief.
Het gaat om het vertellen dat dit virus er volgend jaar ook nog is. En dat we ook met al onze gevaccineerden wsl nog maatregelen nodig gaan hebben.quote:Op maandag 15 november 2021 23:26 schreef devlinmr het volgende:
[..]
[..]
En dan? Wat moet zijn vervanger anders doen? Volgens mij gaat het geen enkel verschil maken wie daar zit
Dat is volledig afhankelijk van of we op dezelfde voet verder gaan of dat we meer richting een brede aanpak gaan die erop is gericht om het verlies aan gezonde levensjaren zo veel mogelijk te beperken, in combinatie met het stapsgewijs uitbreiden van de zorgcapaciteit.quote:Op maandag 15 november 2021 23:23 schreef Sfancta het volgende:
Een serieuze vraag, dit loopt natuurlijk gigantisch uit de klauwen, en ben bang voor steeds meer tegenstand, ook vanuit de gevaccineerden. Bijvoorbeeld kijkende naar 1G.
Waar staan we op 15-11-2022?
Dat kan en mag. Ik ben gewoon ff gefrustreerd over wat ik vandaag verspreid over de dag in dit topic las. En de afgelopen dagen. "We" zorgen er zelf voor dat dit dramatisch gaat worden. En maar klagen over anderenquote:Op maandag 15 november 2021 23:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je gooit de opmerking in het midden van een discussie waarin we het hebben over dat de situatie die zich ontpopt onwenselijk is, daarom begreep ik 'm niet helemaal.
Ook als je het hebt over de afgelopen tijd ben ik het niet met je eens. Er is een kleine minderheid aan mensen die aangeeft 'er wel klaar mee te zijn', maar de meeste mensen (in elk geval in dit topic) geven aan gewoon mee te doen.
Dat zou de verhoudingen alleen maar meer op scherp zetten want keer op keer blijkt dat het merendeel achter nieuwe maatregelen staat en zelfs nog strengere maatregelen wil.quote:Op maandag 15 november 2021 23:28 schreef maan_man het volgende:
Al was het maar raadgevend, met dit hele circus begin ik het referendum te missen.
Als de maatregelen ‘om het virus niet in de hand te werken’ inhouden dat je bijvoorbeeld met je zaak economisch nog verder naar de klote gaat is, ook omdat er al dreun na dreun is geweest, dit nu ook niet voor korte tijd gaat zijn en je waarschijnlijk naar steun kan fluiten snap ik de houding dat je voor jezelf gaat kiezen heel goed.quote:Op maandag 15 november 2021 23:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Niks simpels aan hoor. Voor niemand. Maar de verspreiding vh virus in de hand werken maakt het juist erger. Waarom dan juist die houding kiezen?!
Toch blijft het contraproductief.quote:Op maandag 15 november 2021 23:33 schreef OProg het volgende:
[..]
Als de maatregelen ‘om het virus niet in de hand te werken’ inhouden dat je bijvoorbeeld met je zaak economisch nog verder naar de klote gaat is, ook omdat er al dreun na dreun is geweest, dit nu ook niet voor korte tijd gaat zijn en je waarschijnlijk naar steun kan fluiten snap ik de houding dat je voor jezelf gaat kiezen heel goed.
Groepsimmuniteit voor de ziekenhuisopnamens?quote:Op maandag 15 november 2021 23:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nope. Herbesmettingen zijn ad orde vd dag. Vergeet groepsimmuniteit.
Wat stel je voor dan? Dat iedereen thuis onder de bank gaat liggen wachten tot het over is? Het is toch logisch dat je na 2 jaar lang gezeur en nog geen enkel zicht op een eindoplossing, enige tegenstand kan verwachten?quote:Op maandag 15 november 2021 23:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat kan en mag. Ik ben gewoon ff gefrustreerd over wat ik vandaag verspreid over de dag in dit topic las. En de afgelopen dagen. "We" zorgen er zelf voor dat dit dramatisch gaat worden. En maar klagen over anderen
Vergeet groepsimmuniteit.quote:Op maandag 15 november 2021 23:34 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Groepsimmuniteit voor de ziekenhuisopnamens?
Neequote:Op maandag 15 november 2021 23:29 schreef Ondeugend_is_woedend het volgende:
Er moet toch een manier zijn ongevaccineerden te verleiden tot vaccin?
Dus niet dwingen maar verleiden
Je gaat er al vanuit dat dat de oplossing is? dat je dat dag in dag uit hoort wilt niet zeggen dat t ook waarheid is.quote:Op maandag 15 november 2021 23:29 schreef Ondeugend_is_woedend het volgende:
Er moet toch een manier zijn ongevaccineerden te verleiden tot vaccin?
Dus niet dwingen maar verleiden
Hugo met een tegenzet, prima 1G maar dan de + versie, dus gevaccineerd en testen, SuperHugoquote:
Hoe je het ook wendt of keert, die houding blijft contraproductief.quote:Op maandag 15 november 2021 23:34 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wat stel je voor dan? Dat iedereen thuis onder de bank gaat liggen wachten tot het over is? Het is toch logisch dat je na 2 jaar lang gezeur en nog geen enkel zicht op een eindoplossing, enige tegenstand kan verwachten?
Oke dat blijf je herhalen maar wat is je voorstel dan? Allemaal niet janken en klappen voor de zorg?quote:Op maandag 15 november 2021 23:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hoe je het ook wendt of keert, die houding blijft contraproductief.
Onder Hitler is deze pandemie zo afgelopen geweest idd. En hoeveel corona is er in Noord-Korea? Best kans dat er niks is, omdat ze de eerste geïnfecteerde gewoon daar legaal vermoord hebben. ja, en dan in combinatie met een potdichte grens stopt het meteen de epidemie idd.quote:Op maandag 15 november 2021 23:25 schreef Jojoke het volgende:
Vergelijkingen met de Tweede Wereldoorlog slaan nergens op. Nu zijn er vrijheidsbeperkingen om te voorkomen dat er mensen dood gaan en toen waren er vrijheidsbeperkingen om volkenmoord mogelijk te maken. Het doel is precies het tegenovergestelde.
Dat staat je uiteraard vrij. Natuurlijk zorgen "we" er zelf voor dat het minder goed gaat dan het kan gaan, maar dat is ook logisch. Niet alleen in de ziekenhuizen, in de hele samenleving is de rek eruit. Gezinnen die op klappen staan, ondernemers die aan het randje van faillisement staan, hele sectoren die vrezen voor hun voortbestaan, kinderen die (weer) geen volwaardig onderwijs hebben omdat ze telkens thuis zitten.quote:Op maandag 15 november 2021 23:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat kan en mag. Ik ben gewoon ff gefrustreerd over wat ik vandaag verspreid over de dag in dit topic las. En de afgelopen dagen. "We" zorgen er zelf voor dat dit dramatisch gaat worden. En maar klagen over anderen
Accepteren. Doen wat er gedaan moet worden. Pragmatisch zijn.quote:Op maandag 15 november 2021 23:37 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Oke dat blijf je herhalen maar wat is je voorstel dan? Allemaal niet janken en klappen voor de zorg?
Jij wil geen medische handelingen op je lichaam als je buiten kennis bent totdat je toestemming hebt gegeven?quote:Op maandag 15 november 2021 23:29 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
jij bent geen voorstander van lichamelijke integriteit?
In Portugal en Spanje is de situatie het gunstigste en guess what hoogste vaccinatiegraad van Europa.quote:Op maandag 15 november 2021 23:34 schreef Sfancta het volgende:
Hoe gaat het in landen waar het vaccinatie percentage het hoogst is?
Beter dan hier? Dan die zooi gewoon verplichten. Niks mee te maken met dat gezeik om die spuit. Wil je er geen, dan is er ook geen plaats voor je in de gehele maatschappij. Mochten ze op het werk ook wel hard tegen optreden cq ontslaan.
Stel je gvd niet aan voordie klote spuit, gewoon pakken en verder je bek houden. Doe maar moeilijk tegen je werkgever, niet tegen het merendeel van NL.
Dat boeit toch niet? Of "men" er klaar mee is of niet. Daar verdwijnt Covid19 niet spontaan van ofzoquote:Op maandag 15 november 2021 23:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat staat je uiteraard vrij. Natuurlijk zorgen "we" er zelf voor dat het minder goed gaat dan het kan gaan, maar dat is ook logisch. Niet alleen in de ziekenhuizen, in de hele samenleving is de rek eruit. Gezinnen die op klappen staan, ondernemers die aan het randje van faillisement staan, hele sectoren die vrezen voor hun voortbestaan, kinderen die (weer) geen volwaardig onderwijs hebben omdat ze telkens thuis zitten.
De balans is nog steeds zoek, dat is denk ik het meest zorgelijke.
Ik ben groot voorstander van acceptatie maar volgens mij is dat niet hetzelfde soort acceptatie als waar jij op doeltquote:Op maandag 15 november 2021 23:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Accepteren. Doen wat er gedaan moet worden. Pragmatisch zijn.
Belangrijk verschil inderdaad. Goed dat je dat opmerkt.quote:Op maandag 15 november 2021 23:25 schreef Jojoke het volgende:
Vergelijkingen met de Tweede Wereldoorlog slaan nergens op. Nu zijn er vrijheidsbeperkingen om te voorkomen dat er mensen dood gaan en toen waren er vrijheidsbeperkingen om volkenmoord mogelijk te maken. Het doel is precies het tegenovergestelde.
Bravo. 👏quote:Op maandag 15 november 2021 21:06 schreef DireStraits7 het volgende:
De ChristenUnie heeft grote principiële bezwaren tegen het voorstel van het kabinet voor een 2G-toegangspas, waarbij ongevaccineerden geen QR-code meer kunnen krijgen. De partij wil in plaats daarvan dat iedereen, ook gevaccineerden, zich moet laten testen om een QR-code te krijgen.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)plaats-van-2g-beleid
Er lopen al een poos twee crises door elkaar heen. De feitelijke crisis (die van corona zelf), en de maatregelcrisis waarbij politici steeds een stapje verder durven gaan. Corona lost zich uiteindelijk hoe dan ook vanzelf op tot een pandemische vorm en zeker met behulp van met name vaccins, en puur vanuit die crisis bezien ben ik het met je eens dat de maatregelen opvolgen daarvoor wel zinvol is. Maar voor de maatregelcrisis geldt dat niet. Of je je nu keurig netjes gaat gedragen of niet, die 2G wil men er duidelijk perse nog doorheen rommelen. Dat het er in de brief van Mona al over ging is niet heel toevallig denk ik. Ander voorbeeld: dat Hugo vorig jaar rond deze tijd steeds maar weer begon over voordeeltjes voor gevaccineerden was ook een teken aan de wand.quote:Op maandag 15 november 2021 23:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Niks simpels aan hoor. Voor niemand. Maar de verspreiding vh virus in de hand werken maakt het juist erger. Waarom dan juist die houding kiezen?!
Ik snap gtoepsimmuniteit helemaal prima hoor. Maar dat beteik je niet bij een muterend virus.quote:Op maandag 15 november 2021 23:40 schreef ipa84 het volgende:
[..]
A gelukkig we hebben weer iemand die groepsimmuniteit niet snapt.
Natuurlijk boeit dat wel. Op een gegeven moment kom je op een punt dat de oplossing misschien wel schadelijker is dan de kwaal.quote:Op maandag 15 november 2021 23:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat boeit toch niet? Of "men" er klaar mee is of niet. Daar verdwijnt Covid19 niet spontaan van ofzo
Meer met taart ofzo.quote:Op maandag 15 november 2021 23:36 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Je gaat er al vanuit dat dat de oplossing is? dat je dat dag in dag uit hoort wilt niet zeggen dat t ook waarheid is.
Die dingen waren voor corona al geoorloofd. een vaccin voor een virus niet, dat was voorheen gewoon vrijwillig. Daar wil jij vanaf dus? griepprik ook? regelmatig volle ziekenhuizen daardoor.quote:Op maandag 15 november 2021 23:38 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Jij wil geen medische handelingen op je lichaam als je buiten kennis bent totdat je toestemming hebt gegeven?
Jij weigert bloed prikken bij alcoholcontrole?
Jij weigert fouilleren als je aangehouden mocht worden?
Het kabinet is al bezig met de wetsvoorstellen en wil het OMT advies om die wetsvoorstellen kracht bij te zetten. Oftewel, 2G is een politiek middel.quote:Op maandag 15 november 2021 23:41 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
TINA(There Is No Alternative)
Lol elk virus muteert of dacht jij dat griep en andere corona virussen niet muteren?quote:Op maandag 15 november 2021 23:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik snap gtoepsimmuniteit helemaal prima hoor. Maar dat beteik je niet bij een muterend virus.
Alleen haalbaar voor reizen en grote evenementen, maar echt niet voor restaurants, winkels etc. Dan gaat echt niemand meer naar een winkel.quote:Op maandag 15 november 2021 23:42 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Interessant maar onhaalbaar en geen lange termijn oplossing.
dat is 2G+, alleen gevaccineerde mensen met een verplichte test erbij.quote:Op maandag 15 november 2021 23:36 schreef Newsworld het volgende:
[..]
Hugo met een tegenzet, prima 1G maar dan de + versie, dus gevaccineerd en testen, SuperHugo
Tevens heb je met 1G alleen de mensen die graag feesten, gebruik maken van de horeca , toeschouwers
voor voetbalwedstrijden en mensen die graag naar evenementen gaan.
1G voor kerkbezoek zal niet gebeuren trouwens
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |