abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 15 november 2021 @ 20:56:10 #251
5428 crew  miss_sly
pi_202193552
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 20:47 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Het covidvaccin voorkomt geen transmissie (en is minder effectief dan het mazelenvaccin). Zelfs met 100% vaccinatie gaan we niet voorbij de grens van groepsimmuniteit komen die benodigd is voor een infectieziekte met een R0 van ~7.5. Vandaar dat men die strategie een beetje opgegeven heeft.
Voor may betreft transmissie is dat we duidelijk inderdaad. Maar voor ernstig ziekteverloop en opname kan het nog wel een groot verschil maken. En voor het overstromen van de zorg, toch?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_202193554
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 20:49 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dia’s mijn waarde DireStraits, dia’s.
De dia's in zijn powerpoints. :P
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_202193567
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 20:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Voor may betreft transmissie is dat we duidelijk inderdaad. Maar voor ernstig ziekteverloop en opname kan het nog wel een groot verschil maken. En voor het overstromen van de zorg, toch?
Uiteraard, maar groepsimmuniteit à la de mazelen is vooralsnog een utopie.

Bedenk dat de mazelen in Nederland praktisch niet bestaat. Zo effectief is dat vaccin.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_202193580
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 20:47 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Het covidvaccin voorkomt geen transmissie (en is minder effectief dan het mazelenvaccin). Zelfs met 100% vaccinatie gaan we niet voorbij de grens van groepsimmuniteit komen die benodigd is voor een infectieziekte met een R0 van ~7.5. Vandaar dat men die strategie een beetje opgegeven heeft.
Voorkomen niet nee, maar wel een significant lagere kans op transmissie dacht ik toch?
  maandag 15 november 2021 @ 20:58:22 #255
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_202193583
Ben gelukkig nog nooit getest 8-)

Verder nauwelijks actuele coronagevallen in mijn directe omgeving (familie/vrienden/werk). Het gebeuren lijkt voorlopig nog op afstand te blijven.
pi_202193588
Overigens vind ik die tweede kolom best een ding. De inschatting is dus dat 40% het inmiddels al natuurlijk doorgemaakt heeft? En in mijn leeftijdsgroep is dat zelfs al 2 op 3. Dan is de kans best groot dat ik het al gehad heb... w/
  Moderator maandag 15 november 2021 @ 20:59:09 #257
5428 crew  miss_sly
pi_202193601
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 20:57 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Uiteraard, maar groepsimmuniteit à la de mazelen is vooralsnog een utopie.

Bedenk dat de mazelen in Nederland praktisch niet bestaat. Zo effectief is dat vaccin.
Dat weet ik. En ook dat een daling van de vaccinatiegraad met een paar procent al verschil kan maken.
Dan kan een vergroting van de vaccinatiegraad met een procent of 5-10 nu ook een grote invloed hebben op de ziekenhuisopnames, lijkt me.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_202193629
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 20:58 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Voorkomen niet nee, maar wel een significant lagere kans op transmissie dacht ik toch?
Dat klopt. Alleen bij groepsimmuniteit heb je het meer over het langzaam uitsterven van een virus, doordat het virus nergens door kan breken. Of in ieder geval niet genoeg door kan breken dat er grote uitbraken ontstaan. Dat is bij SARS-CoV-2 niet het geval, en gaat misschien nooit gebeuren. Vandaar dat ook eerder de vergelijking gemaakt wordt met influenza dan met de mazelen.
pi_202193650
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 20:59 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat weet ik. En ook dat een daling van de vaccinatiegraad met een paar procent al verschil kan maken.
Dan kan een vergroting van de vaccinatiegraad met een procent of 5-10 nu ook een grote invloed hebben op de ziekenhuisopnames, lijkt me.
Dan zou een vaccinatieplicht wat mij betreft op tafel moeten komen.

Stel dat je nog een paar jaar lichte maatregelen nodig hebt in de winter, is dat altijd nog beter dan de continue dreiging van lockdowns.
pi_202193724
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 20:54 schreef Spablauw214 het volgende:
Goed voor het vertrouwen als Segers nu Hugo een mes in z’n rug steekt.

Maar steun van het CDA is ook geen gelopen race, goede kans dat ze het oordeel aan de kamerleden laten omdat het een ethische kwestie is.
Dat laatste kan ik me haast niet voorstellen, op zo’n beladen dossier.
zie email 27 oktober
pi_202193728
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 20:43 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Nieuws.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)plaats-van-2g-beleid

quote:
De ChristenUnie heeft grote principiële bezwaren tegen het voorstel van het kabinet voor een 2G-toegangspas, waarbij ongevaccineerden geen QR-code meer kunnen krijgen. De partij wil in plaats daarvan dat iedereen, ook gevaccineerden, zich moet laten testen om een QR-code te krijgen.
pi_202193744
quote:
Dus 3G+, als het ware. Meh.
pi_202193749
quote:
9s.gif Op maandag 15 november 2021 21:07 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Dus 3G+, als het ware. Meh.
Nee, 1G. :D

quote:
1G

De partij komt met een alternatief: een 1G-beleid. Voor plekken "waar de risico's groot zijn" en grotere evenementen, zoals een voetbalwedstrijd, moet iedereen een PCR-test doen, ook mensen die gevaccineerd zijn of genezen van corona. "Je weet heel goed wanneer je naar een evenement gaat en dan kan je je prima laten testen", zegt Bikker. Voor bijvoorbeeld een bezoek aan een café of restaurant zou een sneltest volstaan.
pi_202193757
quote:
Onhaalbaar. Zeker in combinatie met een brede inzet. Mijn broer heeft bijvoorbeeld geen rijbewijs, dan zou ik hem of elke dag naar de teststraat moeten brengen of hij is twee uur van z’n dag kwijt aan testen. En dat elke dag. Nog los van de kosten.

Dit plan is gedoemd te mislukken, dus in feite weten we nog niets. Wat is hun tweede keuze?
zie email 27 oktober
pi_202193761
Morgenmiddag lekker in debat trouwens. Mooi op de achtergrond opzetten op het werk en eens horen wat dit weer voor shitshow wordt.
pi_202193771
quote:
Het meubilair in het Torentje vliegt as we speak weer in de rondte, vermoed ik.
  maandag 15 november 2021 @ 21:09:33 #268
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_202193778
quote:
De ChristenUnie is ook tegen een coronatoegangsbewijs op het werk. Voor werkplekken waar afstand houden lastig is, pleit Bikker voor een 1G-beleid. "Je kan prima een snelteststraat inrichten bij zo'n locatie."
Gewoon even een teststraat inrichten voor de ingang van elke supermarkt. _O-
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_202193792
quote:
De ChristenUnie is ook tegen een coronatoegangsbewijs op het werk. Voor werkplekken waar afstand houden lastig is, pleit Bikker voor een 1G-beleid. "Je kan prima een snelteststraat inrichten bij zo'n locatie."
Dit is ook nog wel nieuws, dan staat die wet ineens ook op losse schroeven.
zie email 27 oktober
pi_202193794
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 21:08 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
[..]

Ah, verrek.
pi_202193800
quote:
Voor werk, horeca, theater, winkels etc voor mij een echte no go. Dan kom ik als gevaccineerden nergens meer eigenlijk. Iedere dag testen :')
pi_202193801
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 21:08 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
[..]

Wtf.
  maandag 15 november 2021 @ 21:10:36 #273
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_202193805
quote:
Godsamme, je kon er ook op wachten.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 15 november 2021 @ 21:10:38 #274
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_202193806
quote:
Van de regen in de drup :')
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_202193808
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 21:08 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Onhaalbaar. Zeker in combinatie met een brede inzet. Mijn broer heeft bijvoorbeeld geen rijbewijs, dan zou ik hem of elke dag naar de teststraat moeten brengen of hij is twee uur van z’n dag kwijt aan testen. En dat elke dag. Nog los van de kosten.

Dit plan is gedoemd te mislukken, dus in feite weten we nog niets. Wat is hun tweede keuze?
Goede analyse.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')