Dat is tegenwoordig wel goed te behandelen geloof ik, zou geen al te grote zorgdruk moeten opleveren.quote:Op maandag 15 november 2021 20:29 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ze mogen echt de tyfus krijgen.
Van Dissel is directeur van het Centrum Infectiebestrijding (CIb). Die is weer onderdeel van het RIVM, waar dus iemand anders directeur van het is.quote:Op maandag 15 november 2021 20:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Er is nog een opperbaas bij het RIVM. Maar hoe dat allemaal precies zit, geen idee…
Omdat het mazelenvaccin praktisch 100% beschermt én vrijwel 100% transmissie voorkomt.quote:Op maandag 15 november 2021 20:39 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik vraag me iets af. De mazelen, met een R van 20, is succesvol weggedrukt door vaccinatie.
Het verhaal is dat herd immunity voor covid niet mogelijk is want het zou te besmettelijk zijn. Maar waarom kan het bij de mazelen dan wel? Serieuze vraag, wellicht dat iemand weet hoe dit zit ik heb er onvoldoende verstand van.
Dit is zeker besproken. Maar dit is natuurlijk door de virologische bril bekeken. De haalbaarheid en wenselijkheid hiervan daar heb ik wel vragen bij. Bovendien zijn maatregelen een lapmiddel en geen structurele oplossing, maar dat lijken ze uit het oog verloren te zijn.quote:Op maandag 15 november 2021 20:34 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dit ook gelezen? https://nos.nl/artikel/24(...)slaten-kan-niet-meer
o.a.
[..]
Is vast ook besproken hier. Ik denk dat het bericht met veel enthousiasme ontvangen is hier.
Niet te druk om maken.quote:Op maandag 15 november 2021 16:54 schreef Haags het volgende:
[..]
Ik maak me meer zorgen om 2g+. Dat is voor mij echt een grens.
Dank. Dus er moet een beter vaccin komen.quote:Op maandag 15 november 2021 20:40 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Omdat het mazelenvaccin praktisch 100% beschermt én vrijwel 100% transmissie voorkomt.
(In de praktijk is het zo ~98%)
Ik maak ‘m maar vast..quote:Op maandag 15 november 2021 20:34 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dit ook gelezen? https://nos.nl/artikel/24(...)slaten-kan-niet-meer
o.a.
[..]
Is vast ook besproken hier. Ik denk dat het bericht met veel enthousiasme ontvangen is hier.
Ja en nee. De huidige (mRNA-)vaccins werken al veel beter dan men had durven hopen (zie ook dat traditionele vaccins als Janssen en AstraZeneca het minder goed doen). En mazelen werkt op een heel andere manier dan een coronavirus. Het coronavirus manifesteert zich bv. in de neus en keel, plekken waar je door vaccinatie veel moeilijker bij kunt komen.quote:Op maandag 15 november 2021 20:42 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dank. Dus er moet een beter vaccin komen.
Daarom is voor mazelen een vaccinatiegraad van 95% nodig om groepsimmuniteit te behalen en ontstaan er weer uitbraken als de vaccinatiegraad onder de 92% (dacht ik) is.quote:Op maandag 15 november 2021 20:39 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik vraag me iets af. De mazelen, met een R van 20, is succesvol weggedrukt door vaccinatie.
Het verhaal is dat herd immunity voor covid niet mogelijk is want het zou te besmettelijk zijn. Maar waarom kan het bij de mazelen dan wel? Serieuze vraag, wellicht dat iemand weet hoe dit zit ik heb er onvoldoende verstand van.
Ik ga er vanuit dat het hetzelfde werkt als bij CBG, dan is de SG van VWS grootaandeelhouder bij RIVM.quote:Op maandag 15 november 2021 20:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Er is nog een opperbaas bij het RIVM. Maar hoe dat allemaal precies zit, geen idee…
Als ze het op deze manier doen mag je toch aannemen dat ze tegen zijn.quote:
Het covidvaccin voorkomt geen transmissie (en is minder effectief dan het mazelenvaccin). Zelfs met 100% vaccinatie gaan we niet voorbij de grens van groepsimmuniteit komen die benodigd is voor een infectieziekte met een R0 van ~7.5. Vandaar dat men die strategie een beetje opgegeven heeft.quote:Op maandag 15 november 2021 20:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Daarom is voor mazelen een vaccinatiegraad van 95% nodig om groepsimmuniteit te behalen en ontstaan er weer uitbraken als de vaccinatiegraad onder de 92% (dacht ik) is.
Dus op zichzelf ia het niet gek dat een vaccinatiegraad van 85% voor Covid nog niet voldoende zou zijn en dat een hogere vaccinatiegraad wel voldoende zou kunnen zijn. Die paar procent kunnen we degelijk veel verschil maken.
Die waren toch aan het hossen afgelopen weekend met Bruls?quote:Op maandag 15 november 2021 20:39 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.gelderlander.(...)nduidelijk~a93745d1/
Bizar hoog aantal besmettingen in Nijmegen oorzaak is totaal onduidelijk.
Grappig dat Weisglas nu zegt dat CU moet wachten op kamerdebat, alsof je op die manier aankomt bij de Jonge. Dit is de enige manier om bij hem door te dringen.quote:Op maandag 15 november 2021 20:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als ze het op deze manier doen mag je toch aannemen dat ze tegen zijn.
Dia’s mijn waarde DireStraits, dia’s.quote:Op maandag 15 november 2021 20:47 schreef DireStraits7 het volgende:
Ik zit overigens eens door die presentatie van Van Dissel te bladeren, en is hij na anderhalf jaar dan eindelijk op zijn vingers getikt dat hij zijn powerpoints overzichtelijker moest maken?
Tsjah. Hugo speelt het via de media, zij nu dus ook weer. Dit gaat ellende worden en geloof nou echt maar niet dat er dit jaar nog iets op het bordes komt te staan.quote:
Je kan ze niks verwijten aangezien de keuze vrij is en dat zo al een jaar wordt gecommuniceerd.quote:Op maandag 15 november 2021 20:29 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Prima idee. Ik ben zo klaar met de wappies. Ze mogen echt de tyfus krijgen. Teringvolk.
Kan ze wel vertellen waarom. NEC speelt al langer zonder publiek, waardoor iedereen gezamenlijk thuis moet kijken.quote:Op maandag 15 november 2021 20:39 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.gelderlander.(...)nduidelijk~a93745d1/
Bizar hoog aantal besmettingen in Nijmegen oorzaak is totaal onduidelijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |