SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
• Geen tweetdumps van meningen van random mensen online
• Geen artikelen plaatsen/niet linken naar vage websites
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
![]()
Ik ben er ook niet per definitie tegen, mits dat over de hele breedte gedaan wordt en niet alleen voor corona.quote:Op maandag 15 november 2021 16:40 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Als je hen voor hun keuze wil straffen zou je het ook voor de hele groep moeten doen, niet enkel voor degenen die toevallig besmet raken en in het ziekenhuis belanden.
In feite doet men dat reeds met de verplichte tests (of zijn die nog steeds gratis?)
In Duitsland wil minstens één verzekeraar de premies voor ongevaccineerden verhogen.
Delta airlines rekent niet gevaccineerde werknemers 200$ per maand extra aan voor hun zorgverzekering.
Het zou me niet verbazen als sommige Europese landen zulke "straffen" gaan invoeren.
Wat mij betreft zeg je dat het je je eigen risico kost, wat inhoudt dat het je tot 385,- kost (afhankelijk van je verzekering), maar ik ben van mening dat je dat dan eerlijk door moet trekken.![]()
Dan is de vervolgstap ook dat ze bijvoorbeeld een griepvaccin toe gaan voegen als je niet uitkijkt. Want dat kan met alle inhaalzorg ook extra druk veroorzaken. En voor je het weet is het normaal en kom je er gewoon niet meer vanaf. Ja, in de zomer misschien eventjes. Maar dan is het in september weer een knop die gewoon aan gaat.quote:Op maandag 15 november 2021 16:21 schreef Spablauw214 het volgende:
Oke stel, we doen 2G. Dat is toch evengoed geen oplossing? Ooit moet je er een keer vanaf."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Ik sluit nog steeds niet uit dat er een cynischer iets achter schuil gaat.quote:Op maandag 15 november 2021 16:15 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Volgens mij weten zij het ook echt niet meer. Nee oprecht, dit zeg ik niet om tof of cynisch te doenVolgens mij is iedereen, incl de "knappe koppen" inmiddels een beetje out of ideas
Sterker nog, dat wordt na zo'n dergelijke poppenkast alleen maar erger.Je moeten testen om naar de gamma te kunnen of nieuwe schoenen te kopenquote:Op maandag 15 november 2021 16:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is een probleem voor over 6 weken. De volgorde is dan:
- 3G op werk, niet-essentiële winkels etc
- 2G in horeca en op evenementen
Werkt allemaal niet, dus:
- 2G in niet-essentiële winkels
- 2G op werk
En dan komen ze erachter dat dat ook niet werkt en wordt het gewoon 2G+
Gaat. Helemaal. Nergens. Over.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
https://www.rtlnieuws.nl/(...)et-kabinet-maatregel
@G maatregel stap voor stap dichterbij, kabinet moet nu op zoek naar draagvlak.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Vandaar ook dat ik telkens zei dat de coronapas de deur opent voor veel repressie. Niet volledig gevaccineerd als je niet Janssen + Pfizer hebt. Niet volledig gevaccineerd als je geen AZ + Pfizer hebt, of 3x Pfizer.quote:Op maandag 15 november 2021 16:43 schreef OProg het volgende:
[..]
Dan is de vervolgstap ook dat ze bijvoorbeeld een griepvaccin toe gaan voegen als je niet uitkijkt. Want dat kan met alle inhaalzorg ook extra druk veroorzaken. En voor je het weet is het normaal en kom je er gewoon niet meer vanaf. Ja, in de zomer misschien eventjes. Maar dan is het in september weer een knop die gewoon aan gaat.
Dat kunnen ze zelfs heel makkelijk doen, gewoon zeggen dat je meest recente vaccinatie minder dan 365 (of 180) dagen geleden mag zijn en je bent klaar.
Griepvaccinatie zal denk ik niet snel toegevoegd worden, tenzij er een groot pleidooi op komt vanuit de maatschappij/ziekenhuizen. Die zie ik voor dit jaar niet echt komen (nog), maar we zitten ook nog niet echt in een griepepidemie. Het nadeel is dat het heel eenvoudig is om de hele groep te 'controleren' zonder daadwerkelijk te hoeven handhaven, dat laat je namelijk over aan uitbaters.![]()
Is er iemand die obv de aanwezige cijfers kan uitrekenen hoeveel ziekenhuisopnames we zouden hebben bij 95% vaccinatiegraad?![]()
Ik vind hem maar een vervelend arrogant belerend ondertoontje hebben. Het volk is dom en moet dan wat hij zegt anders wordt hij geïrriteerd en boos. Gaat hij zelf weer eens de mist in dan erkent hij dat niet.quote:Op maandag 15 november 2021 16:23 schreef Spablauw214 het volgende: [..] Hugo is niet vies van een vals dilemma op z’n tijd. Remember “jij wil toch ook niet dat oma dood gaat?”
Komt een beetje als een gaslightende narcist over zo. Maar ben sowieso skeptisch over politici die een opvallend uiterlijk kenmerk willen hebben.![]()
Honderduizendmiljardquote:Op maandag 15 november 2021 16:48 schreef Spablauw214 het volgende:
Is er iemand die obv de aanwezige cijfers kan uitrekenen hoeveel ziekenhuisopnames we zouden hebben bij 95% vaccinatiegraad?Zuiger van het FOK!-OMT![]()
De mogelijkheid is er, dus wordt die gebruikt.quote:Op maandag 15 november 2021 16:43 schreef OProg het volgende:
[..]
Dan is de vervolgstap ook dat ze bijvoorbeeld een griepvaccin toe gaan voegen als je niet uitkijkt. Want dat kan met alle inhaalzorg ook extra druk veroorzaken. En voor je het weet is het normaal en kom je er gewoon niet meer vanaf. Ja, in de zomer misschien eventjes. Maar dan is het in september weer een knop die gewoon aan gaat.
Maar:
1. het is verkocht als enkel voor corona
2. Je moest je mond houden en was een wappie als je zei dat het voor andere ziektes ook wel eens kont gaan gebeuren.
Naïef volk wat zich altijd met een kluitje in het riet laat sturen door politici. Zeker in periodes als nu.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Hier zeg je het al. Dan gaan die ook ineens mee in de testen, gaan we ook dagelijks melden hoe ver het verspreid is en dat we het in moeten dammen. En dan kan het vrij snel in de app komen.quote:Op maandag 15 november 2021 16:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vandaar ook dat ik telkens zei dat de coronapas de deur opent voor veel repressie. Niet volledig gevaccineerd als je niet Janssen + Pfizer hebt. Niet volledig gevaccineerd als je geen AZ + Pfizer hebt, of 3x Pfizer.
Dat kunnen ze zelfs heel makkelijk doen, gewoon zeggen dat je meest recente vaccinatie minder dan 365 (of 180) dagen geleden mag zijn en je bent klaar.
Griepvaccinatie zal denk ik niet snel toegevoegd worden, tenzij er een groot pleidooi op komt vanuit de maatschappij/ziekenhuizen. Die zie ik voor dit jaar niet echt komen (nog), maar we zitten ook nog niet echt in een griepepidemie. Het nadeel is dat het heel eenvoudig is om de hele groep te 'controleren' zonder daadwerkelijk te hoeven handhaven, dat laat je namelijk over aan uitbaters."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Als je het zo leest, dan lijkt het OMT advies slechts voor de vorm te zijn gevraagd. Alles staat al in de steigers.quote:Op maandag 15 november 2021 16:47 schreef tesssssssss het volgende:
@:G maatregel stap voor stap dichterbij, kabinet moet nu op zoek naar draagvlak.![]()
Zo'n mooi fototje er ook weer bij van onder af. Alsof hij machtig en groot moet zijn.quote:Op maandag 15 november 2021 16:47 schreef tesssssssss het volgende:
@:G maatregel stap voor stap dichterbij, kabinet moet nu op zoek naar draagvlak.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Uit mijn hoofd even: 1% van de besmettingen leidt tot ziekenhuisopname, 10% daarvan leidt tot IC opname.quote:Op maandag 15 november 2021 16:48 schreef Spablauw214 het volgende:
Is er iemand die obv de aanwezige cijfers kan uitrekenen hoeveel ziekenhuisopnames we zouden hebben bij 95% vaccinatiegraad?
95% vaccinatiegraad onder 12+ is ongeveer 13,7 miljoen mensen die gevaccineerd zijn (totale populatie zo'n 14,5 miljoen mensen). Dan houdt dat in dat je ~800k mensen hebt die niet gevaccineerd zijn.
Als je alleen rekening houdt met die groep mensen zou je het hebben over 8000 ziekenhuisopnames en 800 IC opnames. Het hangt heel sterk af of die groep ongevaccineerden homogeen verdeeld is.![]()
Teveelquote:Op maandag 15 november 2021 16:48 schreef Spablauw214 het volgende:
Is er iemand die obv de aanwezige cijfers kan uitrekenen hoeveel ziekenhuisopnames we zouden hebben bij 95% vaccinatiegraad?
Groetjes, de zorgOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Nu je het zegt, de verzoeken liggen al bij de GGD om voor de infectiemonitor ook in kaart te krijgen hoeveel Influenza er rondgaat.quote:Op maandag 15 november 2021 16:49 schreef OProg het volgende:
[..]
Hier zeg je het al. Dan gaan die ook ineens mee in de testen, gaan we ook dagelijks melden hoe ver het verspreid is en dat we het in moeten dammen. En dan kan het vrij snel in de app komen.![]()
Ik ben er al eens op gaan letten toen er in een van de vorige topics een opmerking over werd gemaakt (of was jij dat ook?) en verdomd, het is echt zo.quote:Op maandag 15 november 2021 16:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zo'n mooi fototje er ook weer bij van onder af. Alsof hij machtig en groot moet zijn.![]()
![]()
Heel dat 2G gaat geen zak uitmaken
We zijn verneukt met deze aanpak
CompleetOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Stop dit toneelstuk. Voer een vaccinatieplicht in, dan hoef je ook niet te gaan lopen kloten met een tweedeling of passen.
Ik vind het in de basis ook onwenselijk maar als het alternatief bestaat uit jarenlang vrijheidsbeperkende maatregelen voor de hele samenleving, vind ik dat we die plicht serieus moeten overwegen.![]()
Tuurlijk. hugo wil het al een tijdje. Heeft alleen gewacht op een besmettingsgolf.quote:Op maandag 15 november 2021 16:50 schreef maan_man het volgende:
[..]
Als je het zo leest, dan lijkt het OMT advies slechts voor de vorm te zijn gevraagd. Alles staat al in de steigers.
Niet voor niets dat Mona Keijzer het er al over had.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
2G wordt een doos van Pandora, ben ik bang voor. Als (en die kans zit er dik) dat gedrocht voor langere tijd blijft gaat er meer mee gedaan worden, en als er meer mee gedaan wordt hebben we definitief afscheid genomen van het perspectief op een vrije samenleving.![]()
Ik maak me meer zorgen om 2g+. Dat is voor mij echt een grens.quote:Op maandag 15 november 2021 16:53 schreef Molo het volgende:
Heel dat 2G gaat geen zak uitmaken
We zijn verneukt met deze aanpak
CompleetZonder wrijving geen glans![]()
Meh, alsnog teveel. Maar dan had je wel met veel minder maatregelen af gekund.quote:Op maandag 15 november 2021 16:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Uit mijn hoofd even: 1% van de besmettingen leidt tot ziekenhuisopname, 10% daarvan leidt tot IC opname.
95% vaccinatiegraad onder 12+ is ongeveer 13,7 miljoen mensen die gevaccineerd zijn (totale populatie zo'n 14,5 miljoen mensen). Dan houdt dat in dat je ~800k mensen hebt die niet gevaccineerd zijn.
Als je alleen rekening houdt met die groep mensen zou je het hebben over 8000 ziekenhuisopnames en 800 IC opnames. Het hangt heel sterk af of die groep ongevaccineerden homogeen verdeeld is.![]()
Dat is 'op zich' geen gek iets als het gaat om publieke gezondheidszorg en zorgcapaciteit.quote:Op maandag 15 november 2021 16:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nu je het zegt, de verzoeken liggen al bij de GGD om voor de infectiemonitor ook in kaart te krijgen hoeveel Influenza er rondgaat.
Dat alles wat je nu aan elkaar knutselt net zo verneukt gaat worden ten nadele van de gemiddelde burger in de toekomst is dan weer een ander puntOh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Forum Opties Forumhop: Hop naar: