Exact op deze manier heeft Hugo TvT erdoorheen geduwd. De man heeft van die prestigeprojecten waar de feiten voor moeten wijken. Ook nu weer die valse keuze: 2G of lockdowns.quote:Op maandag 15 november 2021 18:21 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dat 2g nog door wordt gezet is wel vreemd..
In zowel Duitsland en Oostenrijk is het geen succes en toch gaan we het hier invoeren. Zeker omdat het opzich al een controversiële maatregel is.
Alleen die Nigeriaanse prins is geen Nigeriaanse prins. Dat is een omhooggevallen basisschool leraar met grootheidswaan die nu minister vws is in een westers land.quote:Op maandag 15 november 2021 18:24 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het voelt onderhand alsof we in zo’n Nigeriaanse oplichtingstruc zijn gelopen. Er is ons inmiddels 50k afgetroggeld, je weet dat je genaaid wordt maar je blijft toch naïef meer betalen in de hoop dat het ooit nog goed komt
Zijn MO.quote:Op maandag 15 november 2021 18:26 schreef Confetti het volgende:
[..]
Exact op deze manier heeft Hugo TvT erdoorheen geduwd. De man heeft van die prestigeprojecten waar de feiten voor moeten wijken. Ook nu weer die valse keuze: 2G of lockdowns.
Er was toen na de zomer ook geen mogelijkheid om getest te worden. Dat was niet opgestart omdat Hugo zo druk met die app was.quote:Op maandag 15 november 2021 18:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Coronamelder![]()
Met die Appathon, episch gefaald.
Werk zelf in de wetenschappelijke wereld. Dat scientisme komt echt m'n strot uit bij mensen.quote:Op maandag 15 november 2021 18:24 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Alleen al dat het OMT na 1.5 jaar nog steeds uit enkel virologen bestaat zegt al genoeg over hoe groot die oogkleppen zijn. Met werk heb ik ook veel met experts te maken, slimme gasten, maar vaak helemaal vastgeroest in 1 perspectief, helemaal als ze wat ouder zijn treedt het in.
De GGD testlijn ligt weer zo goed als plat. Het systeem voor de boosters is niet gereed. Ik heb deze aflevering al gezien. Het gebrek aan lerend vermogen is echt stuitend.quote:Op maandag 15 november 2021 18:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er was toen na de zomer ook geen mogelijkheid om getest te worden. Dat was niet opgestart omdat Hugo zo druk met die app was.
En toen eindelijk het testen was georganiseerd, kwam het vaccin opeens beschikbaar en was daar niks voor geregeld.
Constant achter de feiten aanlopen. Nu weer met die boosters.
en dan ook nog dubbele vakjes.........quote:Op maandag 15 november 2021 18:18 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Is er al een bingokaart van epic fails?
Je hebt aan 12 vakjes niet voldoende denk ik.
1+1= 3quote:Op maandag 15 november 2021 17:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daarom is helaas sectorsluitingen de enige maatregel die daadwerkelijk iets uithaalt, want daarvoor is draagvlak niet relevant.
Ik vind het vooral raar dat er een zogenaamde wetenschappelijke onderbouwing zou zijn voor zoiets als winkels 2 uur eerder dicht en hoeveel effect dat heeft, of omgangsvormen in een restaurant. Het wordt elke keer als iets kant-en-klaar gebracht.quote:Op maandag 15 november 2021 18:32 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Werk zelf in de wetenschappelijke wereld. Dat scientisme komt echt m'n strot uit bij mensen.
Ik snap wat je zegt en het is ook een illusie om te denken dat mensen niet thuis afspreken etc. Maar ik denk toch dat het epidemiologisch beter is om te voorkomen dat mensen in georganiseerd verband samenkomen, aangezien thuisfeestjes etc. toch doorgaans kleinschaliger en incidenteler van aard zijn.quote:Op maandag 15 november 2021 18:45 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
1+1= 3
Dat is gewoonweg niet waar. Wanneer er geen draagvlak is voor sectorsluitingen verplaatsen contactmomenten zich gewoon. In plaats van in de horeca gaan mensen thuis drinken etc. In plaats van dance feestjes volgen illegale thuisfeestjes. In plaats van in stadions gaan mensen thuis met vrienden voetbal kijken. Als er vraag naar is, vinden mensen zelf wel de oplossing.
Het grote risico hierbij is dat deze contactmomenten indien verplaatst ook niet meer gecontroleerd kunnen worden. In een voetbalstadion kijken is veiliger dan in een stampvol thuiscafé etc. In feite werkt het verbieden van iets waar behoefte naar is vaak averechts.
Zelfde geldt bijvoorbeeld bij de heksenjacht op illegale drugs. Continu worden ‘gevaarlijke’ drugs illegaal gemaakt en de consequentie is enkel dat er nieuwe onveiligere ‘legale’ drugs komen (zie 3mmc) en dat de handel in illegale drugs compleet uit de klauwen loopt. Als er vraag naar iets is vanuit de maatschappij, dan werkt verbieden of sluiten gewoon niet, want alles verplaatst zich en de niet door de overheid gereguleerde alternatieven zijn vaak niet veiliger.
Dit soort simpele logica is al ontzettend lang een probleem, zeker bij het OMT.
Mwa, ik geloof niet zo in bewuste "slechtheid" bij de Jonge. Wel in incompetentie en rücksichtloze carrièredrang. Het is een raspoliticus, die blijven liever in dezelfde bewezen fout volharden om hun eigen ongelijk maar niet te hoeven bekennen, dan dat ze op hun fouten terug komen.quote:Op maandag 15 november 2021 18:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zijn MO.
Valse keuzes geven en als je tegen hem bent, de tegenstander in de hoek zetten van de slechterik terwijl hij het zelf is.
Hij is door en door slecht. Tot in zijn beenmerg. Daarom hoor je hem al niet te vertrouwen.
Zelden ben ik het zo met iemand van de ChristenUnie eens geweest.quote:Op maandag 15 november 2021 18:51 schreef trein2000 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)n-overlaten-a4065545
Directeur WI van de CU is tegen 2G, ik denk dat @:janneke141 het stukje over keuzes wel kan waarderen.
Ik ook, had het net 'uit' toen ik dit topic aankliktequote:Op maandag 15 november 2021 18:51 schreef trein2000 het volgende:
Directeur WI van de CU is tegen 2G, ik denk dat @:janneke141 het stukje over keuzes wel kan waarderen.
Het zegt eigenlijk meer over wat ze begin november en vorige week hebben aangekondigd want eigenlijk wisten ze toen al dat deze tussenstappen niets zouden doen met het verdere oplopen van besmettingen en opnames.quote:Op maandag 15 november 2021 18:51 schreef Elan het volgende:
OMT weer in paniek, kondig die lockdown maar gewoon af. We weten toch dat die komt. Hou je het ook een beetje behapbaar voor de zorgmensjes.
Goed stuk. Heldere argumenten ook. Ik mis alleen een beetje een tegenvoorstel. Wat wil hij dan? De zorg laten overstromen? Maatregelen voor iedereen?quote:Op maandag 15 november 2021 18:51 schreef trein2000 het volgende:
Nee joh, ze doen het gewoon zorgvuldig.quote:Op maandag 15 november 2021 18:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De GGD testlijn ligt weer zo goed als plat. Het systeem voor de boosters is niet gereed. Ik heb deze aflevering al gezien. Het gebrek aan lerend vermogen is echt stuitend.
Dat je verrast wordt in een crisis kan gebeuren, maar Ezel Hugo stoot zich gewoon drie, vier keer aan dezelfde steen.
Ik denk nog wel eens aan die repo van Nieuwsuur. Zou het kunnen dat ze nog steeds op herd immunity hopen? Dat ze hopen dat wat in Engeland werkt, hier ook kan?quote:Op maandag 15 november 2021 19:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het zegt eigenlijk meer over wat ze begin november en vorige week hebben aangekondigd want eigenlijk wisten ze toen al dat deze tussenstappen niets zouden doen met het verdere oplopen van besmettingen en opnames.
De crisis is over als het aantal IC opnames onder de 100 blijft.quote:Op maandag 15 november 2021 19:05 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Goed stuk. Heldere argumenten ook. Ik mis alleen een beetje een tegenvoorstel. Wat wil hij dan? De zorg laten overstromen? Maatregelen voor iedereen?
Wel goed dat hij erkent dat er eigenlijk geen maatregelen meer opgelegd kunnen worden zonder langetermijnperspectief te geven.
Kom eens met heldere doelpalen: wanneer is de crisis over? Wanneer kan covid de samenleving niet meer ontwrichten?
Debat kan nog interessant worden morgen. Verwacht geen vuurwerk, maar wel pittige discussie.
Ja, daar is de animo zo laag dat ze teveel aanbod hebben...quote:Op maandag 15 november 2021 19:04 schreef Tijn het volgende:
Boosters, moeilijk moeilijk.
Ondertussen kun je ze in de VS gewoon bij de supermarkt halen. Kun je nog kiezen welk merk je wil ook.
[ twitter ]
Dan moeten ze wel gaan boosteren.quote:Op maandag 15 november 2021 19:09 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik denk nog wel eens aan die repo van Nieuwsuur. Zou het kunnen dat ze nog steeds op herd immunity hopen? Dat ze hopen dat wat in Engeland werkt, hier ook kan?
Het wordt 2G. 100%quote:Op maandag 15 november 2021 19:12 schreef Spablauw214 het volgende:
Na vandaag weet ik wel dat ik liever een vaccinatieplicht heb dan 2G. Die QR-samenleving moeten we niet willen. Dit zorgt voor zoveel polarisatie en spanning dat het in het worst case scenario tot een binnenlands conflict met geweld zou kunnen leiden.
Ik had nooit gedacht dat ik dit zou zeggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |