abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202192621
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 19:59 schreef groenen het volgende:
Zet Hugo maar voor het blok. Als hij denkt dat 2-G lockdowns voorkomt, prima. Maar als het wordt ingevoerd en er zijn vervolgens maatregelen nodig, zorg er dan voor dat die dwaas moet aftreden.

Laat hem maar eens consequenties verbinden aan die valse tegenstellingen van hem.

Ik ben die man maar dan zat.
Met testen voor toegang zei hij precies hetzelfde: er zijn dan geen maatregelen meer nodig.

Met de QR code zei hij precies hetzelfde: er zijn dan geen maatregelen meer nodig.

Met 2G zei hij precies hetzelfde: er zijn dan geen maatregeleb meer nodig.

Heel vermoeiend om een PABO-leraar als minister te hebben.
  maandag 15 november 2021 @ 20:07:46 #202
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_202192655
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 20:00 schreef vipergts het volgende:

[..]
In die hekken zit bijna standaard een doek eruit halen kan maar is best veel werk dus dat doet een verhuurder vast niet als het niet gevraagd wordt
Ik zie al voor me dat er bij het neerzetten van die hekken een soort Herr Flick-type ambtenaar naast staat die erop toe moet zien dat de werklui dat doek onder geen beding verwijderen...
  maandag 15 november 2021 @ 20:10:37 #203
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202192726
twitter

China gaat ook nog wel een stapje verder dan de rest...
  maandag 15 november 2021 @ 20:11:44 #204
14505 OProg
A Life in Music
pi_202192752
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 20:10 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Ik Feigel-Ding a Dong nog steeds druk met aandacht zoeken?
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_202192791
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 20:06 schreef Confetti het volgende:

[..]
Met testen voor toegang zei hij precies hetzelfde: er zijn dan geen maatregelen meer nodig.

Met de QR code zei hij precies hetzelfde: er zijn dan geen maatregelen meer nodig.

Met 2G zei hij precies hetzelfde: er zijn dan geen maatregeleb meer nodig.

Heel vermoeiend om een PABO-leraar als minister te hebben.
Straks al die geschokt kijkende Pikachu's als er zowel 2G als lockdown is. Er is dan wel 2G maar alles is dicht. :D
pi_202192805
quote:
[ twitter ]
Dus china dood iets met pootjes wat geen stoel is de vorige heer aten ze het nog op dat werkte helemaal niet.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  maandag 15 november 2021 @ 20:14:40 #207
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_202192808
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2021 19:38 schreef halfway het volgende:
Om mij heen een ware explosie van besmettingen zeker 15 vandaag. Gelderland Zuid niet de biblebelt.
Volgens mij zijn wij keihard van het virus aan het verliezen.
Ach, what goes up...

pi_202192824
quote:
[ twitter ]
Als zelfs Eric DoomDing het te ver vindt gaan moet het wel heel heftig zijn :+
  Moderator / Redactie Sport maandag 15 november 2021 @ 20:16:04 #209
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_202192841
Begrijp me niet verkeerd, Hugo is een eikel en niet geschikt, maar na de briefing van vandaag ben ik overtuigd dat het niet goed gaat komen zolang het OMT niet vervangen wordt, inclusief van Dissel.

Dat was echt niet om aan te zien. Het OMT en het RIVM zijn echt alle connecties met de werkelijkheid kwijt en bljjven al twee jaar lang hetzelfde riedeltje herhalen.
pi_202192857
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 20:14 schreef vipergts het volgende:

[..]
Dus china dood iets met pootjes wat geen stoel is de vorige heer aten ze het nog op dat werkte helemaal niet.
Ik sluit niet uit dat veel hiervan gewoon de pan in gaat. Covid-22, here we come.
pi_202192862
quote:
Aftelmoment Oud en Nieuw in Amsterdam gaat niet door
Het nationale aftelmoment op het Museumplein in Amsterdam op Oudejaarsavond gaat niet door, meldt de gemeente Amsterdam. Ook heeft burgemeester Halsema besloten om de georganiseerde nieuwjaarsvieringen en vuurwerkshows af te gelasten.

Door de stijging van het aantal coronabesmettingen en ziekenhuisopnames, en de grote investeringen die Amsterdam moet doen voor de shows, noemt de gemeente het niet verantwoord om door te gaan met de voorbereidingen.
En zelf afsteken zal ook wel niet mogen. Gewoon binnen blijven en je bek houwe!
  Moderator / Redactie Sport maandag 15 november 2021 @ 20:17:51 #212
416575 crew  Evenstar
pi_202192872
Die reklame van Achmea over vuurwerk is ook te dom voor woorden. Denkt dan werkelijk niemand meer na?
  maandag 15 november 2021 @ 20:18:32 #213
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_202192881
quote:
[ twitter ]
Jezus, wat?

quote:
"Did the leader say we need to settle it right here on the spot?" one of them can be heard asking. "Yes," the other replies, as he proceeds to move a table the corgi was hiding under, and strike the animal on the head with the crowbar. The dog whimpers and runs off camera to another room.

The unsettling scene, captured by a security camera and shared online by the dog's owner, shows the last moments before the pet was killed in its home by Covid prevention workers in the Chinese city of Shangrao, in southeastern Jiangxi province, on Friday, while the corgi's owner was undergoing compulsory quarantine in a nearby hotel.
The killing of the dog, which triggered a massive outcry on Chinese social media over the weekend, is the latest example of the extreme measures taken by local authorities in China in pursuit of zero-Covid.

https://edition.cnn.com/2(...)-intl-hnk/index.html
Het lijkt vooralsnog wel onduidelijk of dit officieel beleid is trouwens. Ook in China schijnt de verontwaardiging groot te zijn.
  maandag 15 november 2021 @ 20:18:50 #214
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_202192886
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 20:16 schreef Evenstar het volgende:
Begrijp me niet verkeerd, Hugo is een eikel en niet geschikt, maar na de briefing van vandaag ben ik overtuigd dat het niet goed gaat komen zolang het OMT niet vervangen wordt, inclusief van Dissel.

Dat was echt niet om aan te zien. Het OMT en het RIVM zijn echt alle connecties met de werkelijkheid kwijt en bljjven al twee jaar lang hetzelfde riedeltje herhalen.
Dan komt het dus nooit meer goed: het OMT afschaffen is politieke zelfmoord. Zelfs iemand als Hugo is niet dom genoeg om dat te doen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  maandag 15 november 2021 @ 20:19:48 #215
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_202192902
quote:

Niet flauw bedoelt, maar wat irriteert je aan het OMT dan? Het is allemaal spreadsheet management, maar echt fundamenteel fout zijn ze toch niet? Hun opdracht is het beschouwen van de uitbraak en in dat kader adviezen geven over hoe je dat indamt.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  Moderator / Redactie Sport maandag 15 november 2021 @ 20:20:07 #216
416575 crew  Evenstar
pi_202192909
quote:
14s.gif Op maandag 15 november 2021 20:18 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Dan komt het dus nooit meer goed: het OMT afschaffen is politieke zelfmoord. Zelfs iemand als Hugo is niet dom genoeg om dat te doen.
Of een uitweg, zeggen dat ze niet goed zijn ingelicht door het OMT.
  maandag 15 november 2021 @ 20:22:02 #217
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202192945
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 19:53 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik zag het ook op Twitter. De wereld is kneiter en kneiter gestoord.

Gelukkig merk ik hier echt niets van corona of maatregelen, maar zie wel één en ander op Twitter langskomen. Neem die twee kinderen die buiten het zwembad moesten afdrogen omdat pa of ma geen QR code had.
Ja, alleen is dat dus niet waar... Derde keer.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 15 november 2021 @ 20:22:06 #218
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_202192948
quote:
9s.gif Op maandag 15 november 2021 20:17 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
En zelf afsteken zal ook wel niet mogen. Gewoon binnen blijven en je bek houwe!
Yep. Wordt weer volop gewerkt aan wederom een stille en naargeestige jaarwisseling. Vuurwerkverbod lijkt onafwendbaar op dit punt.
  Moderator / Redactie Sport maandag 15 november 2021 @ 20:23:29 #219
416575 crew  Evenstar
pi_202192982
quote:
7s.gif Op maandag 15 november 2021 20:19 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Niet flauw bedoelt, maar wat irriteert je aan het OMT dan? Het is allemaal spreadsheet management, maar echt fundamenteel fout zijn ze toch niet? Hun opdracht is het beschouwen van de uitbraak en in dat kader adviezen geven over hoe je dat indamt.
Omdat ze nul zelfreflectie hebben en niet leren van hun fouten. Lopen al twee jaar lang achter de feiten aan.

Het was echt cringe om de antwoorden van van Dissel te horen. Iemand vroeg iets relatiefs simpels, maar hij begon over metabolisme, dat jongeren meer konden traplopen dan ouderen en weet ik veel wat.

Alles kwam steeds weer neer op "ja maar modellen...."

Die modellen kloppen na 2 jaar nog niet.
pi_202193030
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2021 19:59 schreef groenen het volgende:
Zet Hugo maar voor het blok. Als hij denkt dat 2-G lockdowns voorkomt, prima. Maar als het wordt ingevoerd en er zijn vervolgens maatregelen nodig, zorg er dan voor dat die dwaas moet aftreden.

Laat hem maar eens consequenties verbinden aan die valse tegenstellingen van hem.

Ik ben die man meer dan zat.
Als het niet werkt zegt Hugo gewoon dat alle werkgevers, winkeliers en horeca niet hebben meegewerkt.
pi_202193053
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 16:59 schreef Spablauw214 het volgende:

Maar het verplichte vaccinatie ben je wel van die tweedeling af, er is immers geen keus. En die pas kan echt naar uitpakken. Misschien dan beter om nu de pijn te nemen en een plicht in te stellen. Dan kan die QR bij het vuilnis.
Je lost er niets mee op.

Denk je serieus dat met, stel, 100% vaccinatie de situatie onder controle is? Het virus verslagen en iedereen gelukkig?

Dan krijg je ondergevaccineerden die langer dan 6 mnd geleden gevaccineerd zijn, vaccin non responsiven, mensen die volgens de rest onverantwoord veel sociaal contact hebben of ongezonde leefstijl.
Mensen die niet ook nog een griep vaccin/test willen, of bij wie die niet goed werkt etc.

Denk niet dat het antwoord ligt bij een kleine groep ongevaccineerden.
Indien het vaccin effectief was hadden we nu amper besmettingen gehad en iig geen maatregelen.
  maandag 15 november 2021 @ 20:28:45 #222
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_202193090
quote:

Ik vraag me af wie er de bevoegdheid heeft om OMT-leden weg te sturen, of het hele team te vervangen. Op basis van wat we afgelopen zomer in de Volkskrant lazen is Van Dissel eigen baas, en die zal zichzelf echt niet op gaan heffen.

Maar ik neem toch aan dat De Jonge daar eindverantwoordelijk is.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_202193097
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2021 19:18 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Long shot: Iedereen een uitnodiging en wie niet komt opdagen een flinke boete.
Prima idee. Ik ben zo klaar met de wappies. Ze mogen echt de tyfus krijgen. Teringvolk.
pi_202193118
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 20:28 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ik vraag me af wie er de bevoegdheid heeft om OMT-leden weg te sturen, of het hele team te vervangen. Op basis van wat we afgelopen zomer in de Volkskrant lazen is Van Dissel eigen baas, en die zal zichzelf echt niet op gaan heffen.

Maar ik neem toch aan dat De Jonge daar eindverantwoordelijk is.
Er is nog een opperbaas bij het RIVM. Maar hoe dat allemaal precies zit, geen idee…
zie email 27 oktober
pi_202193193
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 15:54 schreef chratnox het volgende:
Ik heb die discussie paar maanden terug hier wel 's met @DireStraits7 gehad. Ik kan me op dit moment geen enkel scenario voorstellen waarin we geen maatregelen zullen hebben, aangezien de zorg het niet aan kan.
Dit ook gelezen? https://nos.nl/artikel/24(...)slaten-kan-niet-meer

o.a.
quote:
En dus lijken bepaalde basisrichtlijnen ook volgend najaar noodzakelijk. Volgens Van Els maakt het nogal wat uit hoe we ons gaan gedragen in de koude maanden. "We moeten nog altijd geen handen schudden. Niet naar het werk gaan bij klachten. Afstand houden waar het kan. En thuiswerken moet doordacht geïnstitutionaliseerd worden", somt ze op.
Is vast ook besproken hier. Ik denk dat het bericht met veel enthousiasme ontvangen is hier. :D
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_202193198
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 20:29 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Ze mogen echt de tyfus krijgen.
Dat is tegenwoordig wel goed te behandelen geloof ik, zou geen al te grote zorgdruk moeten opleveren.
pi_202193211
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 19:15 schreef Jor_Dii het volgende:

Het wordt 2G. 100%
Ja. Rap gevolgd door 2Gplus.
pi_202193235
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 20:30 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Er is nog een opperbaas bij het RIVM. Maar hoe dat allemaal precies zit, geen idee…
Van Dissel is directeur van het Centrum Infectiebestrijding (CIb). Die is weer onderdeel van het RIVM, waar dus iemand anders directeur van het is.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_202193290
Ik vraag me iets af. De mazelen, met een R van 20, is succesvol weggedrukt door vaccinatie.

Het verhaal is dat herd immunity voor covid niet mogelijk is want het zou te besmettelijk zijn. Maar waarom kan het bij de mazelen dan wel? Serieuze vraag, wellicht dat iemand weet hoe dit zit ik heb er onvoldoende verstand van.
pi_202193293
https://www.gelderlander.(...)nduidelijk~a93745d1/

Bizar hoog aantal besmettingen in Nijmegen oorzaak is totaal onduidelijk.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_202193300
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2021 20:39 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik vraag me iets af. De mazelen, met een R van 20, is succesvol weggedrukt door vaccinatie.

Het verhaal is dat herd immunity voor covid niet mogelijk is want het zou te besmettelijk zijn. Maar waarom kan het bij de mazelen dan wel? Serieuze vraag, wellicht dat iemand weet hoe dit zit ik heb er onvoldoende verstand van.
Omdat het mazelenvaccin praktisch 100% beschermt én vrijwel 100% transmissie voorkomt.

(In de praktijk is het zo ~98%)
pi_202193310
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 20:34 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

o.a.
[..]
Is vast ook besproken hier. Ik denk dat het bericht met veel enthousiasme ontvangen is hier. :D
Dit is zeker besproken. Maar dit is natuurlijk door de virologische bril bekeken. De haalbaarheid en wenselijkheid hiervan daar heb ik wel vragen bij. Bovendien zijn maatregelen een lapmiddel en geen structurele oplossing, maar dat lijken ze uit het oog verloren te zijn.
pi_202193313
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 16:54 schreef Haags het volgende:

[..]
Ik maak me meer zorgen om 2g+. Dat is voor mij echt een grens.
Niet te druk om maken.

https://www.telegraaf.nl/(...)t-zich-steeds-harder
pi_202193318
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 20:40 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Omdat het mazelenvaccin praktisch 100% beschermt én vrijwel 100% transmissie voorkomt.

(In de praktijk is het zo ~98%)
Dank. Dus er moet een beter vaccin komen.
pi_202193335
twitter

Nieuws.
zie email 27 oktober
pi_202193338
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 20:34 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

o.a.
[..]
Ik maak ‘m maar vast..

#ophef
pi_202193345
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 20:42 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dank. Dus er moet een beter vaccin komen.
Ja en nee. De huidige (mRNA-)vaccins werken al veel beter dan men had durven hopen (zie ook dat traditionele vaccins als Janssen en AstraZeneca het minder goed doen). En mazelen werkt op een heel andere manier dan een coronavirus. Het coronavirus manifesteert zich bv. in de neus en keel, plekken waar je door vaccinatie veel moeilijker bij kunt komen.

Vandaar ook dat er bv. ingezet wordt op een neusspray, in de hoop dat die veel effectiever het virus bij de bron (c.q. de neus) aanpakt.
  Moderator maandag 15 november 2021 @ 20:45:24 #238
5428 crew  miss_sly
pi_202193355
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2021 20:39 schreef Spablauw214 het volgende:

Daarom is voor mazelen een vaccinatiegraad van 95% nodig om groepsimmuniteit te behalen en ontstaan er weer uitbraken als de vaccinatiegraad onder de 92% (dacht ik) is.

Dus op zichzelf ia het niet gek dat een vaccinatiegraad van 85% voor Covid nog niet voldoende zou zijn en dat een hogere vaccinatiegraad wel voldoende zou kunnen zijn. Die paar procent kunnen we degelijk veel verschil maken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_202193360
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 20:30 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik ga er vanuit dat het hetzelfde werkt als bij CBG, dan is de SG van VWS grootaandeelhouder bij RIVM.

https://www.rivm.nl/sites(...)gram%20CIb%20NED.pdf

Zit nog een ‘baas’ boven van Dissel, daarboven zit dan de SG van VWS

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2021 20:47:14 ]
  maandag 15 november 2021 @ 20:45:45 #240
346939 Janneke141
pi_202193363
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 20:43 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Nieuws.
Als ze het op deze manier doen mag je toch aannemen dat ze tegen zijn.
pi_202193391
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 20:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Daarom is voor mazelen een vaccinatiegraad van 95% nodig om groepsimmuniteit te behalen en ontstaan er weer uitbraken als de vaccinatiegraad onder de 92% (dacht ik) is.

Dus op zichzelf ia het niet gek dat een vaccinatiegraad van 85% voor Covid nog niet voldoende zou zijn en dat een hogere vaccinatiegraad wel voldoende zou kunnen zijn. Die paar procent kunnen we degelijk veel verschil maken.
Het covidvaccin voorkomt geen transmissie (en is minder effectief dan het mazelenvaccin). Zelfs met 100% vaccinatie gaan we niet voorbij de grens van groepsimmuniteit komen die benodigd is voor een infectieziekte met een R0 van ~7.5. Vandaar dat men die strategie een beetje opgegeven heeft.
pi_202193402
Ik zit overigens eens door die presentatie van Van Dissel te bladeren, en is hij na anderhalf jaar dan eindelijk op zijn vingers getikt dat hij zijn powerpoints overzichtelijker moest maken? :D
pi_202193418
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 20:39 schreef tesssssssss het volgende:

Die waren toch aan het hossen afgelopen weekend met Bruls?
pi_202193421
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 20:45 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Als ze het op deze manier doen mag je toch aannemen dat ze tegen zijn.
Grappig dat Weisglas nu zegt dat CU moet wachten op kamerdebat, alsof je op die manier aankomt bij de Jonge. Dit is de enige manier om bij hem door te dringen.
pi_202193429
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 20:47 schreef DireStraits7 het volgende:
Ik zit overigens eens door die presentatie van Van Dissel te bladeren, en is hij na anderhalf jaar dan eindelijk op zijn vingers getikt dat hij zijn powerpoints overzichtelijker moest maken? :D
Dia’s mijn waarde DireStraits, dia’s.
  maandag 15 november 2021 @ 20:50:54 #246
14505 OProg
A Life in Music
pi_202193456
quote:
[ twitter ]
Nieuws.
Tsjah. Hugo speelt het via de media, zij nu dus ook weer. Dit gaat ellende worden en geloof nou echt maar niet dat er dit jaar nog iets op het bordes komt te staan.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_202193498
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 20:29 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Prima idee. Ik ben zo klaar met de wappies. Ze mogen echt de tyfus krijgen. Teringvolk.
Je kan ze niks verwijten aangezien de keuze vrij is en dat zo al een jaar wordt gecommuniceerd.
pi_202193513
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 20:39 schreef tesssssssss het volgende:

Kan ze wel vertellen waarom. NEC speelt al langer zonder publiek, waardoor iedereen gezamenlijk thuis moet kijken.

Iets dat Rutte en de Jonge nu landelijk gaan uitrollen.
- verwijderd door admin -
pi_202193531
Hier ook weer corona genot, klas van mijn oudste zoon in thuisquarantaine, jongste zoon is in afwachting van het resultaat van de vanavond afgenomen test.

Lekker man.
pi_202193535
Goed voor het vertrouwen als Segers nu Hugo een mes in z’n rug steekt.

Maar steun van het CDA is ook geen gelopen race, goede kans dat ze het oordeel aan de kamerleden laten omdat het een ethische kwestie is.
  Moderator maandag 15 november 2021 @ 20:56:10 #251
5428 crew  miss_sly
pi_202193552
quote:

[..]
Het covidvaccin voorkomt geen transmissie (en is minder effectief dan het mazelenvaccin). Zelfs met 100% vaccinatie gaan we niet voorbij de grens van groepsimmuniteit komen die benodigd is voor een infectieziekte met een R0 van ~7.5. Vandaar dat men die strategie een beetje opgegeven heeft.
Voor may betreft transmissie is dat we duidelijk inderdaad. Maar voor ernstig ziekteverloop en opname kan het nog wel een groot verschil maken. En voor het overstromen van de zorg, toch?
pi_202193554
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 20:49 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dia’s mijn waarde DireStraits, dia’s.
De dia's in zijn powerpoints. :P
pi_202193567
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 20:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Voor may betreft transmissie is dat we duidelijk inderdaad. Maar voor ernstig ziekteverloop en opname kan het nog wel een groot verschil maken. En voor het overstromen van de zorg, toch?
Uiteraard, maar groepsimmuniteit à la de mazelen is vooralsnog een utopie.

Bedenk dat de mazelen in Nederland praktisch niet bestaat. Zo effectief is dat vaccin.
pi_202193580
quote:

[..]
Voorkomen niet nee, maar wel een significant lagere kans op transmissie dacht ik toch?
  maandag 15 november 2021 @ 20:58:22 #255
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_202193583
Ben gelukkig nog nooit getest 8-)

Verder nauwelijks actuele coronagevallen in mijn directe omgeving (familie/vrienden/werk). Het gebeuren lijkt voorlopig nog op afstand te blijven.
pi_202193588
Overigens vind ik die tweede kolom best een ding. De inschatting is dus dat 40% het inmiddels al natuurlijk doorgemaakt heeft? En in mijn leeftijdsgroep is dat zelfs al 2 op 3. Dan is de kans best groot dat ik het al gehad heb... w/
  Moderator maandag 15 november 2021 @ 20:59:09 #257
5428 crew  miss_sly
pi_202193601
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 20:57 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Uiteraard, maar groepsimmuniteit à la de mazelen is vooralsnog een utopie.

Bedenk dat de mazelen in Nederland praktisch niet bestaat. Zo effectief is dat vaccin.
Dat weet ik. En ook dat een daling van de vaccinatiegraad met een paar procent al verschil kan maken.
Dan kan een vergroting van de vaccinatiegraad met een procent of 5-10 nu ook een grote invloed hebben op de ziekenhuisopnames, lijkt me.
pi_202193629
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 20:58 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Voorkomen niet nee, maar wel een significant lagere kans op transmissie dacht ik toch?
Dat klopt. Alleen bij groepsimmuniteit heb je het meer over het langzaam uitsterven van een virus, doordat het virus nergens door kan breken. Of in ieder geval niet genoeg door kan breken dat er grote uitbraken ontstaan. Dat is bij SARS-CoV-2 niet het geval, en gaat misschien nooit gebeuren. Vandaar dat ook eerder de vergelijking gemaakt wordt met influenza dan met de mazelen.
pi_202193650
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 20:59 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat weet ik. En ook dat een daling van de vaccinatiegraad met een paar procent al verschil kan maken.
Dan kan een vergroting van de vaccinatiegraad met een procent of 5-10 nu ook een grote invloed hebben op de ziekenhuisopnames, lijkt me.
Dan zou een vaccinatieplicht wat mij betreft op tafel moeten komen.

Stel dat je nog een paar jaar lichte maatregelen nodig hebt in de winter, is dat altijd nog beter dan de continue dreiging van lockdowns.
pi_202193724
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 20:54 schreef Spablauw214 het volgende:
Goed voor het vertrouwen als Segers nu Hugo een mes in z’n rug steekt.

Maar steun van het CDA is ook geen gelopen race, goede kans dat ze het oordeel aan de kamerleden laten omdat het een ethische kwestie is.
Dat laatste kan ik me haast niet voorstellen, op zo’n beladen dossier.
zie email 27 oktober
pi_202193728
quote:
[ twitter ]
Nieuws.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)plaats-van-2g-beleid

quote:
De ChristenUnie heeft grote principiële bezwaren tegen het voorstel van het kabinet voor een 2G-toegangspas, waarbij ongevaccineerden geen QR-code meer kunnen krijgen. De partij wil in plaats daarvan dat iedereen, ook gevaccineerden, zich moet laten testen om een QR-code te krijgen.
pi_202193744
quote:
Dus 3G+, als het ware. Meh.
pi_202193749
quote:
9s.gif Op maandag 15 november 2021 21:07 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Dus 3G+, als het ware. Meh.
Nee, 1G. :D

quote:
1G

De partij komt met een alternatief: een 1G-beleid. Voor plekken "waar de risico's groot zijn" en grotere evenementen, zoals een voetbalwedstrijd, moet iedereen een PCR-test doen, ook mensen die gevaccineerd zijn of genezen van corona. "Je weet heel goed wanneer je naar een evenement gaat en dan kan je je prima laten testen", zegt Bikker. Voor bijvoorbeeld een bezoek aan een café of restaurant zou een sneltest volstaan.
pi_202193757
quote:
Onhaalbaar. Zeker in combinatie met een brede inzet. Mijn broer heeft bijvoorbeeld geen rijbewijs, dan zou ik hem of elke dag naar de teststraat moeten brengen of hij is twee uur van z’n dag kwijt aan testen. En dat elke dag. Nog los van de kosten.

Dit plan is gedoemd te mislukken, dus in feite weten we nog niets. Wat is hun tweede keuze?
zie email 27 oktober
pi_202193761
Morgenmiddag lekker in debat trouwens. Mooi op de achtergrond opzetten op het werk en eens horen wat dit weer voor shitshow wordt.
pi_202193771
quote:
Het meubilair in het Torentje vliegt as we speak weer in de rondte, vermoed ik.
  maandag 15 november 2021 @ 21:09:33 #268
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_202193778
quote:
De ChristenUnie is ook tegen een coronatoegangsbewijs op het werk. Voor werkplekken waar afstand houden lastig is, pleit Bikker voor een 1G-beleid. "Je kan prima een snelteststraat inrichten bij zo'n locatie."
Gewoon even een teststraat inrichten voor de ingang van elke supermarkt. _O-
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_202193792
quote:
De ChristenUnie is ook tegen een coronatoegangsbewijs op het werk. Voor werkplekken waar afstand houden lastig is, pleit Bikker voor een 1G-beleid. "Je kan prima een snelteststraat inrichten bij zo'n locatie."
Dit is ook nog wel nieuws, dan staat die wet ineens ook op losse schroeven.
zie email 27 oktober
pi_202193794
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 21:08 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
[..]

Ah, verrek.
pi_202193800
quote:
Voor werk, horeca, theater, winkels etc voor mij een echte no go. Dan kom ik als gevaccineerden nergens meer eigenlijk. Iedere dag testen :')
pi_202193801
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 21:08 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
[..]

Wtf.
  maandag 15 november 2021 @ 21:10:36 #273
346939 Janneke141
pi_202193805
quote:
Godsamme, je kon er ook op wachten.
  maandag 15 november 2021 @ 21:10:38 #274
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_202193806
quote:
Van de regen in de drup :')
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_202193808
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 21:08 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Onhaalbaar. Zeker in combinatie met een brede inzet. Mijn broer heeft bijvoorbeeld geen rijbewijs, dan zou ik hem of elke dag naar de teststraat moeten brengen of hij is twee uur van z’n dag kwijt aan testen. En dat elke dag. Nog los van de kosten.

Dit plan is gedoemd te mislukken, dus in feite weten we nog niets. Wat is hun tweede keuze?
Goede analyse.
  maandag 15 november 2021 @ 21:10:59 #276
12221 Tijn