Ik kijk. Maar voor m’n bloeddruk had ik dat beter niet kunnen doenquote:Op maandag 15 november 2021 15:49 schreef Evenstar het volgende:
Agema spreekt nu best netjes moet ik zeggen (als iemand meekijkt)
"Als jullie goed luisteren naar onze maatregeltjes kunnen wij jullie meer ruimte gunnen"quote:
Als je uitgaat van 30 IC opnames per dag heb je in 16 dagen 480 IC opnames. Als je uitgaat van een gemiddelde ligduur van 16 dagen zal je met een instroom van zo rond de 30 IC opnames en een vergelijkbare uitstroom (want 16 dagen gemiddeld) zo'n beetje op een plateau zitten van ~480 IC patiënten met corona.quote:Op maandag 15 november 2021 15:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Heb jij een exceltabladje waarin je prognostiseert hoeveel ic bezetting dat is bij een ligduur van (20???) dagen?
Agema maakt echt gehakt van van Disselquote:Op maandag 15 november 2021 15:51 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik kijk. Maar voor m’n bloeddruk had ik dat beter niet kunnen doen
Heel kort door de bocht is de IC bezetting * 2 de verwerkingscapaciteit per maand.quote:Op maandag 15 november 2021 15:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja en dat is behapbaar.
Als je wil kun je wat calcueren met gemiddelde ligdagen, kun je wel een globale calculatie maken.
Het is helemaal niet behapbaar. Als we deze cijfers nog een paar weken hebben loopt de zorg volledig vast. Snap jou wel hoor, maar dan zal eerst de zorg fatsoenlijk geherstructureerd worden alvorens we zoiets overhoop halen. Dat gaat dit jaar echt niet gebeuren.quote:Op maandag 15 november 2021 15:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja en dat is behapbaar.
Als je wil kun je wat calcueren met gemiddelde ligdagen, kun je wel een globale calculatie maken.
Kan, maar in elk geval zijn ze daar terug bij normaal. Afgezien van een verdwaalde idioot met een mondkapje op.quote:Op maandag 15 november 2021 15:49 schreef capricia het volgende:
[..]
??
Verplichte vaccinatie voor bepaalde beroepsgroepen hebben ze.
En die mooie NHS-app waarin dat geregistreerd wordt.
Wat is 1G?quote:
April, toch eerder dan het verwachtte eind van de lockdown.quote:Op maandag 15 november 2021 15:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als je uitgaat van 30 IC opnames per dag heb je in 16 dagen 480 IC opnames. Als je uitgaat van een gemiddelde ligduur van 16 dagen zal je met een instroom van zo rond de 30 IC opnames en een vergelijkbare uitstroom (want 16 dagen gemiddeld) zo'n beetje op een plateau zitten van ~480 IC patiënten met corona.
Dat houdt wel in dat het ~160 dagen = ~5 maanden duurt voor die hele populatie achter de rug is.
Het eerste deel, met Kuipers, de GGD en de vaccinatiemevrouw was echt 1 grote cringe.quote:Op maandag 15 november 2021 15:52 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Agema maakt echt gehakt van van Dissel
Oh dat bedoel je. Sorry, ik dacht initieel dat je het had over ongevaccineerden. Er is (uit mijn hoofd) zo'n 10% van de gevaccineerden die onvoldoende of geen antistoffen aanmaakt om volledig beschermd te zijn. Die 10% is veel te veel voor onze ziekenhuizen, dus ook bij een 100% vaccinatiegraad is dat nog een groot probleem.quote:Op maandag 15 november 2021 15:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Met name mensen met onderliggend lijden kunnen dan alsnog in het ziekenhuis terecht komen. En dat is gewoon een hele grote groep in dit land.
https://www.gelderlander.(...)ergeet-het~ab47ee47/
Zijn de zorgkosten voor eigen rekening als je nooit gerookt hebt?quote:Op maandag 15 november 2021 15:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Waarom? Zijn de zorgkosten ook voor je eigen rekening als je 25 jaar gerookt hebt?
Schakelde net pas in helaas.quote:Op maandag 15 november 2021 15:53 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het eerste deel, met Kuipers, de GGD en de vaccinatiemevrouw was echt 1 grote cringe.
Kijk aan, dat is behapbaar. Tis een bierviltjes redenering maar wel richtinggevend om het in tijdsperspectief te benaderen.quote:Op maandag 15 november 2021 15:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als je uitgaat van 30 IC opnames per dag heb je in 16 dagen 480 IC opnames. Als je uitgaat van een gemiddelde ligduur van 16 dagen zal je met een instroom van zo rond de 30 IC opnames en een vergelijkbare uitstroom (want 16 dagen gemiddeld) zo'n beetje op een plateau zitten van ~480 IC patiënten met corona.
Dat houdt wel in dat het ~160 dagen = ~5 maanden duurt voor die hele populatie achter de rug is.
Die vaccinatieplicht wordt zelfs uitgebreid naar andere beroepen.quote:Op maandag 15 november 2021 15:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kan, maar in elk geval zijn ze daar terug bij normaal. Afgezien van een verdwaalde idioot met een mondkapje op.
Ik neem aan dat die app tijdelijk is, die is straks niet meer nodig (wat mij betreft sowieso niet) wanneer de immuniteit verder toeneemt omdat ook daar het virus ongetwijfeld welig rondgaat. Maar het is ook daar zwemmen natuurlijk, maar ze houden hun kop boven water. Daar gaan ze straks heel veel lol van hebben omdat je dan alleen risico gericht nog maar hoeft te vaccineren of boosteren.
10% waarvan 99% statistisch gezien al niet in het ziekenhuis komt zonder vaccinatie. En dan te bedenken dat het voor een groot deel jonge mensen betreft. Hooguit 1% is nog een gevaar van die groep.quote:Op maandag 15 november 2021 15:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Oh dat bedoel je. Sorry, ik dacht initieel dat je het had over ongevaccineerden. Er is (uit mijn hoofd) zo'n 10% van de gevaccineerden die onvoldoende of geen antistoffen aanmaakt om volledig beschermd te zijn. Die 10% is veel te veel voor onze ziekenhuizen, dus ook bij een 100% vaccinatiegraad is dat nog een groot probleem.
Ik heb die discussie paar maanden terug hier wel 's met @:DireStraits7 gehad. Ik kan me op dit moment geen enkel scenario voorstellen waarin we geen maatregelen zullen hebben, aangezien de zorg het niet aan kan.
De GGD is pas onlangs begonnen de administratiesoftware te verbouwen voor de registratie van boosters. Ze dachten dat we in januari zouden starten.quote:
Mijn punt was dat de zorgkosten voor iedereen gelijk zijn, ongeacht hoe je leeft (even los van het eigen risico). Om dan corona daarbuiten te trekken omdat het ons niet zint dat iemand kiest voor niet vaccineren is naar mijn mening vooral populistisch gelul.quote:Op maandag 15 november 2021 15:54 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Zijn de zorgkosten voor eigen rekening als je nooit gerookt hebt?
De verwachte zorgkosten voor gezond levende personen zijn (of waren in 2004) 107000¤ hoger dan die van rokers.
https://www.rivm.nl/bibliotheek/rapporten/270751015.pdf (pag 19)
de 1ste groepsimmuniteit van Urk is al een tijdje op, daarom zijn ze nu aan ronde 2 bezig.quote:Op maandag 15 november 2021 15:36 schreef Elvi het volgende:
Er komt echt geen lockdown, ze willen het virus rond laten gaan en 'afremmen' zodat er toch de gewenste groepsimmuniteit ontstaat. Dat moet in Urk toch al het geval zijn inmiddels?
Ben'r bang voor inderdaad. Maar denk dat in de loop van volgend jaar het equilibrium wel is gehaald voor het virus versus maatschappij. Daarna wat nagolven (en als de kk de zorg op orde brengen!!) en dan zal ongetwijfeld een ander griepvirusje het stokje overnemen en ga je gewoon terug naar een normale situatie: elke winter weer een ander verkhoudsgriepjequote:Op maandag 15 november 2021 15:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is helemaal niet behapbaar. Als we deze cijfers nog een paar weken hebben loopt de zorg volledig vast. Snap jou wel hoor, maar dan zal eerst de zorg fatsoenlijk geherstructureerd worden alvorens we zoiets overhoop halen. Dat gaat dit jaar echt niet gebeuren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |