Ik kijk. Maar voor m’n bloeddruk had ik dat beter niet kunnen doenquote:Op maandag 15 november 2021 15:49 schreef Evenstar het volgende:
Agema spreekt nu best netjes moet ik zeggen (als iemand meekijkt)
"Als jullie goed luisteren naar onze maatregeltjes kunnen wij jullie meer ruimte gunnen"quote:
Als je uitgaat van 30 IC opnames per dag heb je in 16 dagen 480 IC opnames. Als je uitgaat van een gemiddelde ligduur van 16 dagen zal je met een instroom van zo rond de 30 IC opnames en een vergelijkbare uitstroom (want 16 dagen gemiddeld) zo'n beetje op een plateau zitten van ~480 IC patiënten met corona.quote:Op maandag 15 november 2021 15:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Heb jij een exceltabladje waarin je prognostiseert hoeveel ic bezetting dat is bij een ligduur van (20???) dagen?
Agema maakt echt gehakt van van Disselquote:Op maandag 15 november 2021 15:51 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik kijk. Maar voor m’n bloeddruk had ik dat beter niet kunnen doen
Heel kort door de bocht is de IC bezetting * 2 de verwerkingscapaciteit per maand.quote:Op maandag 15 november 2021 15:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja en dat is behapbaar.
Als je wil kun je wat calcueren met gemiddelde ligdagen, kun je wel een globale calculatie maken.
Het is helemaal niet behapbaar. Als we deze cijfers nog een paar weken hebben loopt de zorg volledig vast. Snap jou wel hoor, maar dan zal eerst de zorg fatsoenlijk geherstructureerd worden alvorens we zoiets overhoop halen. Dat gaat dit jaar echt niet gebeuren.quote:Op maandag 15 november 2021 15:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja en dat is behapbaar.
Als je wil kun je wat calcueren met gemiddelde ligdagen, kun je wel een globale calculatie maken.
Kan, maar in elk geval zijn ze daar terug bij normaal. Afgezien van een verdwaalde idioot met een mondkapje op.quote:Op maandag 15 november 2021 15:49 schreef capricia het volgende:
[..]
??
Verplichte vaccinatie voor bepaalde beroepsgroepen hebben ze.
En die mooie NHS-app waarin dat geregistreerd wordt.
Wat is 1G?quote:
April, toch eerder dan het verwachtte eind van de lockdown.quote:Op maandag 15 november 2021 15:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als je uitgaat van 30 IC opnames per dag heb je in 16 dagen 480 IC opnames. Als je uitgaat van een gemiddelde ligduur van 16 dagen zal je met een instroom van zo rond de 30 IC opnames en een vergelijkbare uitstroom (want 16 dagen gemiddeld) zo'n beetje op een plateau zitten van ~480 IC patiënten met corona.
Dat houdt wel in dat het ~160 dagen = ~5 maanden duurt voor die hele populatie achter de rug is.
Het eerste deel, met Kuipers, de GGD en de vaccinatiemevrouw was echt 1 grote cringe.quote:Op maandag 15 november 2021 15:52 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Agema maakt echt gehakt van van Dissel
Oh dat bedoel je. Sorry, ik dacht initieel dat je het had over ongevaccineerden. Er is (uit mijn hoofd) zo'n 10% van de gevaccineerden die onvoldoende of geen antistoffen aanmaakt om volledig beschermd te zijn. Die 10% is veel te veel voor onze ziekenhuizen, dus ook bij een 100% vaccinatiegraad is dat nog een groot probleem.quote:Op maandag 15 november 2021 15:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Met name mensen met onderliggend lijden kunnen dan alsnog in het ziekenhuis terecht komen. En dat is gewoon een hele grote groep in dit land.
https://www.gelderlander.(...)ergeet-het~ab47ee47/
Zijn de zorgkosten voor eigen rekening als je nooit gerookt hebt?quote:Op maandag 15 november 2021 15:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Waarom? Zijn de zorgkosten ook voor je eigen rekening als je 25 jaar gerookt hebt?
Schakelde net pas in helaas.quote:Op maandag 15 november 2021 15:53 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het eerste deel, met Kuipers, de GGD en de vaccinatiemevrouw was echt 1 grote cringe.
Kijk aan, dat is behapbaar. Tis een bierviltjes redenering maar wel richtinggevend om het in tijdsperspectief te benaderen.quote:Op maandag 15 november 2021 15:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als je uitgaat van 30 IC opnames per dag heb je in 16 dagen 480 IC opnames. Als je uitgaat van een gemiddelde ligduur van 16 dagen zal je met een instroom van zo rond de 30 IC opnames en een vergelijkbare uitstroom (want 16 dagen gemiddeld) zo'n beetje op een plateau zitten van ~480 IC patiënten met corona.
Dat houdt wel in dat het ~160 dagen = ~5 maanden duurt voor die hele populatie achter de rug is.
Die vaccinatieplicht wordt zelfs uitgebreid naar andere beroepen.quote:Op maandag 15 november 2021 15:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kan, maar in elk geval zijn ze daar terug bij normaal. Afgezien van een verdwaalde idioot met een mondkapje op.
Ik neem aan dat die app tijdelijk is, die is straks niet meer nodig (wat mij betreft sowieso niet) wanneer de immuniteit verder toeneemt omdat ook daar het virus ongetwijfeld welig rondgaat. Maar het is ook daar zwemmen natuurlijk, maar ze houden hun kop boven water. Daar gaan ze straks heel veel lol van hebben omdat je dan alleen risico gericht nog maar hoeft te vaccineren of boosteren.
10% waarvan 99% statistisch gezien al niet in het ziekenhuis komt zonder vaccinatie. En dan te bedenken dat het voor een groot deel jonge mensen betreft. Hooguit 1% is nog een gevaar van die groep.quote:Op maandag 15 november 2021 15:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Oh dat bedoel je. Sorry, ik dacht initieel dat je het had over ongevaccineerden. Er is (uit mijn hoofd) zo'n 10% van de gevaccineerden die onvoldoende of geen antistoffen aanmaakt om volledig beschermd te zijn. Die 10% is veel te veel voor onze ziekenhuizen, dus ook bij een 100% vaccinatiegraad is dat nog een groot probleem.
Ik heb die discussie paar maanden terug hier wel 's met @:DireStraits7 gehad. Ik kan me op dit moment geen enkel scenario voorstellen waarin we geen maatregelen zullen hebben, aangezien de zorg het niet aan kan.
De GGD is pas onlangs begonnen de administratiesoftware te verbouwen voor de registratie van boosters. Ze dachten dat we in januari zouden starten.quote:
Mijn punt was dat de zorgkosten voor iedereen gelijk zijn, ongeacht hoe je leeft (even los van het eigen risico). Om dan corona daarbuiten te trekken omdat het ons niet zint dat iemand kiest voor niet vaccineren is naar mijn mening vooral populistisch gelul.quote:Op maandag 15 november 2021 15:54 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Zijn de zorgkosten voor eigen rekening als je nooit gerookt hebt?
De verwachte zorgkosten voor gezond levende personen zijn (of waren in 2004) 107000¤ hoger dan die van rokers.
https://www.rivm.nl/bibliotheek/rapporten/270751015.pdf (pag 19)
de 1ste groepsimmuniteit van Urk is al een tijdje op, daarom zijn ze nu aan ronde 2 bezig.quote:Op maandag 15 november 2021 15:36 schreef Elvi het volgende:
Er komt echt geen lockdown, ze willen het virus rond laten gaan en 'afremmen' zodat er toch de gewenste groepsimmuniteit ontstaat. Dat moet in Urk toch al het geval zijn inmiddels?
Ben'r bang voor inderdaad. Maar denk dat in de loop van volgend jaar het equilibrium wel is gehaald voor het virus versus maatschappij. Daarna wat nagolven (en als de kk de zorg op orde brengen!!) en dan zal ongetwijfeld een ander griepvirusje het stokje overnemen en ga je gewoon terug naar een normale situatie: elke winter weer een ander verkhoudsgriepjequote:Op maandag 15 november 2021 15:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is helemaal niet behapbaar. Als we deze cijfers nog een paar weken hebben loopt de zorg volledig vast. Snap jou wel hoor, maar dan zal eerst de zorg fatsoenlijk geherstructureerd worden alvorens we zoiets overhoop halen. Dat gaat dit jaar echt niet gebeuren.
Nee ik bedoel die groep samen. 700-800 duizend met behoorlijk onderliggend lijden. Maar goed, wie zegt dat ook gezonde gevaccineerde ouderen straks niet de Sjaak zijn. Zeker in het tempo waarin die boosters op gang komen is het dweilen met de kraan open.quote:Op maandag 15 november 2021 15:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Oh dat bedoel je. Sorry, ik dacht initieel dat je het had over ongevaccineerden. Er is (uit mijn hoofd) zo'n 10% van de gevaccineerden die onvoldoende of geen antistoffen aanmaakt om volledig beschermd te zijn. Die 10% is veel te veel voor onze ziekenhuizen, dus ook bij een 100% vaccinatiegraad is dat nog een groot probleem.
Ik heb die discussie paar maanden terug hier wel 's met @:DireStraits7 gehad. Ik kan me op dit moment geen enkel scenario voorstellen waarin we geen maatregelen zullen hebben, aangezien de zorg het niet aan kan.
Zonder dollen, dat was oprecht de afsluiter die onze raad van bestuur gebruikte bij de cancel-mail van ons 1e grote live event dat morgen had moeten plaatsvinden.quote:
Gundogan van VOLTquote:Op maandag 15 november 2021 15:56 schreef tja77 het volgende:
[..]
Of echt grijze haar, maar zo oud oogt ze niet.
Wie is dat?
Nilofer Gundogan van Volt.quote:Op maandag 15 november 2021 15:56 schreef tja77 het volgende:
[..]
Wie is dat?
Ja sick. Hopen dat ze dat snel stoppen.quote:Op maandag 15 november 2021 15:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Die vaccinatieplicht wordt zelfs uitgebreid naar andere beroepen.
Het was al verplicht voor verpleegtehuisperoneel. Uitbreiding naar ziekenhuispersoneel is er vorige week ook goedgekeurd.
Zelfs wij kennen dat niet.
Noem dat maar geen maatregelen.. verplichte vaccinaties. Incl boosters etc.
De enige echte 'redding' voor die groep is medicatie, in de hoop dat die wel aanslaan. Daarom snap ik ook niet dat de Jonge dat downplayed.quote:Op maandag 15 november 2021 15:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Nee ik bedoel die groep samen. 700-800 duizend met behoorlijk onderliggend lijden. Maar goed, wie zegt dat ook gezonde gevaccineerde ouderen straks niet de Sjaak zijn. Zeker in het tempo waarin die boosters op gang komen is het dweilen met de kraan open.
Wellicht moeten we de groep 6-12 ook gaan vaccineren, net als in Israël.
Geen idee, maar ik zat niet veel naar haar haar te kijkenquote:Op maandag 15 november 2021 15:56 schreef tja77 het volgende:
Wie is dat?
Naar wat dan wel?quote:Op maandag 15 november 2021 15:58 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Geen idee, maar ik zat niet veel naar haar haar te kijken
@Cue_quote:Op maandag 15 november 2021 15:58 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Geen idee, maar ik zat niet veel naar haar haar te kijken
Sterker nog, als die medicatie inderdaad de ligduur aanzienlijk kan verkorten of zelfs ziekenhuisopname voorkomen, dan kan dat de redding zijn.quote:Op maandag 15 november 2021 15:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
De enige echte 'redding' voor die groep is medicatie, in de hoop dat die wel aanslaan. Daarom snap ik ook niet dat de Jonge dat downplayed.
Dat gevoel heb ik ook wel, dit is niet het sterkste optreden van van Dissel. Volledig aan het OMT zou ik niet willen zeggen, maar een onduidelijk/onvolledig advies gecombineerd met een kabinet wat toch zn eigen zin doet is funest.quote:Op maandag 15 november 2021 15:56 schreef Evenstar het volgende:
Als ik dit zo hoor (tweede kamer) ligt het echt volledige aan het OMT dat het constant verkeerd gaat. Ze grijpen steeds te laat in. Alle antwoorden die van Dissel geeft zijn ontwijkend en altijd maar weer van dat waren de cijfers toen ...
Waarom die groep vaccineren? Vaccin helpt niet perse tegen verspreiding he.quote:Op maandag 15 november 2021 15:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Nee ik bedoel die groep samen. 700-800 duizend met behoorlijk onderliggend lijden. Maar goed, wie zegt dat ook gezonde gevaccineerde ouderen straks niet de Sjaak zijn. Zeker in het tempo waarin die boosters op gang komen is het dweilen met de kraan open.
Wellicht moeten we de groep 6-12 ook gaan vaccineren, net als in Israël.
Maar jij noemt een vaccinatieplicht 'geen maatregelen'quote:Op maandag 15 november 2021 15:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja sick. Hopen dat ze dat snel stoppen.
Maar in elk geval is het een kwestie van willen om terug naar normaal te gaan. Uk laat het zien.
quote:Op maandag 15 november 2021 15:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Uk heeft thans geen maatregelen. Behalve een boze pers omdat super held Boris Johnson geen mondkapje droeg in ziekenhuis
Die hebben wij hier defacto ookquote:Op maandag 15 november 2021 15:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar jij noemt een vaccinatieplicht 'geen maatregelen'
Je bent lekker aan het draaien.quote:Op maandag 15 november 2021 16:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die hebben wij hier defacto ook
Maar ze weet wel heel goed dat er toch geen normaal antwoord uit gaat komen, dus dat doorvragen ook geen zin heeft.quote:Op maandag 15 november 2021 16:00 schreef Evenstar het volgende:
Wie is die voorzitter? Wat een kutwijf .... kapt iedereen maar af.
Van Dissel geeft ook nergens antwoord op, is nog erger dan Hugo.
Proberen, illustreren, modelleren, rekenen ... bla bla blaquote:Op maandag 15 november 2021 16:00 schreef Spablauw214 het volgende:
Jaap brengt teveel tijd door met Rutte. Overal omheen lullen en nergens antwoord op geven. Man man man.
Dat is Attje -ik glij van mijn stoel bij het Red Team- Kuiken van de PvdA.quote:Op maandag 15 november 2021 16:00 schreef Evenstar het volgende:
Eigenlijk wel gek (wellicht suffe opmerking, maar ik ben geen viroloog zoals jullie hequote:Op maandag 15 november 2021 15:59 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Sterker nog, als die medicatie inderdaad de ligduur aanzienlijk kan verkorten of zelfs ziekenhuisopname voorkomen, dan kan dat de redding zijn.
Ja, dat werd daarna ook wel duidelijk. Het ging haar niet om de vragen, maar eigenlijk echt om hoe idioot van Dissel aan het antwoorden is. Het was meer bedoeld van "je kan vragen wat je wil, die zijn wel duidelijk, maar die lul antwoord gewoon niet".quote:Op maandag 15 november 2021 16:01 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Maar ze weet wel heel goed dat er toch geen normaal antwoord uit gaat komen, dus dat doorvragen ook geen zin heeft.
Van Dissel zal zelden echt 1 op 1 antwoord geven volgens mij.
Of hij snapt echt de vragen niet / wijkt telkens uit, of hij doet het expres, maar ik vind het knap, want ik zou dat dus niet kunnen
Die zal dan tegenwoordig een glanzende carriere in het management of de politiek hebben.quote:Op maandag 15 november 2021 16:02 schreef Cue_ het volgende:
Ik had vroeger zo'n klasgenoot, je vroeg A, hij vertelde via Z, Y en K en kwam uit bij C
Maar je vroeg naar B...![]()
Pfizer is toch bezig met die pil? Die meer ziekte doet voorkomen?quote:Op maandag 15 november 2021 16:03 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Eigenlijk wel gek (wellicht suffe opmerking, maar ik ben geen viroloog zoals jullie he) dat het wél is gelukt om in recordtempo vaccins te ontwikkelen die - voor zover nog steeds bekend - ziekenhuisopname aanzienlijk verminderen....
Maar, het nog steeds niet wil lukken om een medicijn te vinden dat iemand snel(ler) doet herstellen.
Hij werd tester bij de Belastingdienstquote:Op maandag 15 november 2021 16:03 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Die zal dan tegenwoordig een glanzende carriere in het management of de politiek hebben.
Ja, maar veel hoor je er momenteel niet meer over? Of kan ook aan mij liggen hoor, moet bekennen dat ik er niet heel actief naar aan het googlen ben elke dag ofzoquote:Op maandag 15 november 2021 16:03 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Pfizer is toch bezig met die pil? Die meer ziekte doet voorkomen?
Is dat het niet dan?quote:
Dat klinkt als iemand die heel goed unit tester zou kunnen zijn, dat geloof ik direct.quote:Op maandag 15 november 2021 16:04 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Hij werd tester bij de Belastingdienst![]()
Dat was zijn droom, is hij geworden. Of hij het nog altijd is, geen idee
Was toch een helder geformuleerde vraag...quote:Op maandag 15 november 2021 16:05 schreef Spablauw214 het volgende:
De FvD vent is echt respectloos man.
Hoe kun van de alternatieve geneeskunde zijn en ook huisarts?quote:Op maandag 15 november 2021 16:02 schreef Sfancta het volgende:
Ben zelf geen wappie ofzo, en dit is geen spamlink, maar kijk dit eens dit 10 minuten duren filmpje uit de raadsvergadering hier ergens. Vent is huisarts en homeopaat.
https://www.facebook.com/(...)os/2942339616029767/
Graag meningen hierover, geen getrolo
Hugo lekker terug naar groep 6. Werkelijk. Hoe kan dit?quote:Op maandag 15 november 2021 15:56 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De GGD is pas onlangs begonnen de administratiesoftware te verbouwen voor de registratie van boosters. Ze dachten dat we in januari zouden starten.
De campagne is pas eind maart afgerond. Precies op tijd voor de winter.
Toch weer een extra record erbij ...quote:In de afgelopen zeven dagen registreerde het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu nu 101.690 besmettingen. Het is daarmee voor het eerst dat het weektotaal boven de 100.000 uitkomt.
Treurig.quote:Op maandag 15 november 2021 15:57 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Zonder dollen, dat was oprecht de afsluiter die onze raad van bestuur gebruikte bij de cancel-mail van ons 1e grote live event dat morgen had moeten plaatsvinden.![]()
Jawel.quote:Op maandag 15 november 2021 16:04 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja, maar veel hoor je er momenteel niet meer over? Of kan ook aan mij liggen hoor, moet bekennen dat ik er niet heel actief naar aan het googlen ben elke dag ofzo
Kuiken, PvdA.quote:Op maandag 15 november 2021 16:00 schreef Evenstar het volgende:
Weet jij waarom daar telkens een kamerlid zit als voorzitter en dat niet de kamervoorzitter oid hier een rol speelt?quote:
Als je ziet hoe die modellen steeds aangepast moeten worden omdat het toch weer harder gaat dan verwacht, krijg je wel het idee dat het RIVM het structureel te optimistisch inschat.quote:Op maandag 15 november 2021 15:56 schreef Evenstar het volgende:
Als ik dit zo hoor (tweede kamer) ligt het echt volledige aan het OMT dat het constant verkeerd gaat. Ze grijpen steeds te laat in. Alle antwoorden die van Dissel geeft zijn ontwijkend en altijd maar weer van dat waren de cijfers toen ...
Omdat dit een commissie-activiteit is. Commissies hebben hun eigen voorzitter.quote:Op maandag 15 november 2021 16:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Weet jij waarom daar telkens een kamerlid zit als voorzitter en dat niet de kamervoorzitter oid hier een rol speelt?
Volgens mij omdat het een commissie is, en de leden van de commissie zijn omstebeurten voorzitter.quote:Op maandag 15 november 2021 16:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Weet jij waarom daar telkens een kamerlid zit als voorzitter en dat niet de kamervoorzitter oid hier een rol speelt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |