SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
• Geen tweetdumps van meningen van random mensen online
• Geen artikelen plaatsen/niet linken naar vage websites
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
![]()
Leiderdorpquote:Op maandag 15 november 2021 15:24 schreef StephanL het volgende:
[..]
Die +2 in Zuid-Holland, welke gemeente is dat precies?![]()
Ik was al benieuwd wie daar het eerst op zou reagerenquote:Op maandag 15 november 2021 15:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is wel een heel bijzonder getal gelet op de bijzondere kledingkeuze van die gasten tijdje terug. Blij dat toch iemand het zag.
/niet teleurgesteld![]()
Het bericht dat je wilde plaatsen:En je mist nog van alles doordat mensen geen testafspraken kunnen maken. M’n halve omgeving heeft ondertussen corona. Ik vraag me af of dit nog wel met maatregelen te beteugelen is eigenlijk.quote:Op maandag 15 november 2021 15:21 schreef Tijn het volgende: Als dit zo doorgaat hebben we straks meer dan 20k positieve tests met een percentage positief dat ook boven de 20% is. Ai caramba, mensen.
![]()
Leiderdorpquote:Op maandag 15 november 2021 15:24 schreef StephanL het volgende:
[..]
Die +2 in Zuid-Holland, welke gemeente is dat precies?
Hopelijk @Nattekat niet![]()
![]()
![]()
Ik wilde eigenlijk @Lenny_Leonard taggen, maar dan zou ik een groter risico lopen dat die post verwijderd zou wordenquote:Op maandag 15 november 2021 15:26 schreef Benny het volgende:
[..]
Ik was al benieuwd wie daar het eerst op zou reageren. Blij dat toch iemand het zag.
/niet teleurgesteld![]()
![]()
Gewoon de horeca toch weer helemaal dicht gooien, net als de theaters en dergelijke; dan zijn we opeens gered.quote:Op maandag 15 november 2021 15:26 schreef Spablauw214 het volgende:
Het bericht dat je wilde plaatsen:
[..]
En je mist nog van alles doordat mensen geen testafspraken kunnen maken. M’n halve omgeving heeft ondertussen corona. Ik vraag me af of dit nog wel met maatregelen te beteugelen is eigenlijk.
Terwijl we nog steeds massaal toch nog kantoor gaan, kinderen naar school sturen en geen maatregelen nemen in de kerken![]()
![]()
Zo, 19.200 besmettingen. Met de huidige testcapaciteit kan het onmogelijk hoger komen dan dit, dus we hebben de piek bereikt!
Gefeliciteerd iedereen
Makkelijk eerste![]()
En dan te bedenken dat de 'lockdown' ook maar slap is.
We rijden op een klif af in de hoop dat de brandstof opraakt in plaats van op de rem te trappen.![]()
quote:Op maandag 15 november 2021 15:27 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Zo, 19.200 besmettingen. Met de huidige testcapaciteit kan het onmogelijk hoger komen dan dit, dus we hebben de piek bereikt!
Gefeliciteerd iedereen![]()
![]()
![]()
![]()
Wat een kerelquote:
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
90k testen x 0.2 = 18.000 ongeveer idd.quote:Op maandag 15 november 2021 15:27 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Gefeliciteerd iedereen![]()
No way dat ze wachten tot de volgende persconferentie voor extra maatregelen als dit zo doorgaat. Ze moeten dan weer even daadkrachtig overkomen, dus dan smijten ze gewoon weer sectoren helemaal dicht totdat de lente aanbreektquote:Op maandag 15 november 2021 15:27 schreef Confetti het volgende:
En dan te bedenken dat de 'lockdown' ook maar slap is.
We rijden op een klif af in de hoop dat de brandstof opraakt in plaats van op de rem te trappen.![]()
![]()
Ze zeggen dat ze aan het opschalen zijn, vrees dat dit te vroeg een feestje is.quote:Op maandag 15 november 2021 15:27 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Gefeliciteerd iedereenstupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness![]()
Testen doe je maar lekker thuis vanaf nu!quote:Op maandag 15 november 2021 15:27 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Gefeliciteerd iedereenblablablabla![]()
Als het goed is ie gisteren niet buiten geweest vanwege F1.quote:Op maandag 15 november 2021 15:26 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Leiderdorp
Hopelijk @:nattekat niet
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto![]()
Nouja, het kwam wel ter sprake bij de persconferentie, toen liep de Jonge er helemaal op vast. "Ja het is met 2G niet genoeg om je te laten testen, je moet gevaccineerd zijn of het virus gehad hebben..."quote:
In zijn hoofd: Oh wacht, das niet handig...![]()
Tegen de tijd dat dat ze gelukt is zijn we alweer over de curve heen hoor.quote:Op maandag 15 november 2021 15:28 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ze zeggen dat ze aan het opschalen zijn, vrees dat dit te vroeg een feestje is.Makkelijk eerste![]()
Wanneer is de volgende persconferentie?quote:Op maandag 15 november 2021 15:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
No way dat ze wachten tot de volgende persconferentie voor extra maatregelen als dit zo doorgaat. Ze moeten dan weer even daadkrachtig overkomen, dus dan smijten ze gewoon weer sectoren helemaal dicht totdat de lente aanbreekt
Officieel moet het huidige pakket maatregelen nog effect gaan hebben.blablablabla![]()
We zijn de lul, het zicht op de verspreiding zijn we helemaal kwijt. Het echte aantal kan wel x2 of x3 zijn.quote:Op maandag 15 november 2021 15:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Gewoon de horeca toch weer helemaal dicht gooien, net als de theaters en dergelijke; dan zijn we opeens gered.
Terwijl we nog steeds massaal toch nog kantoor gaan, kinderen naar school sturen en geen maatregelen nemen in de kerken
Het duurt maanden om weer op behapbare aantallen te komen. Misschien moeten we de rit maar gewoon uitzitten inmiddels. Dit is echt een bloedbad geworden.![]()
3 decemberquote:Op maandag 15 november 2021 15:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Wanneer is de volgende persconferentie?
Officieel moet het huidige pakket maatregelen nog effect gaan hebben.![]()
quote:Ik wil een tijdmachine, mezelf van 2 jaar geleden dit vertellen en hier samen smakelijk om lachen. Wat een bizarre wereld leven we inquote:met ‘snot van besmette mensen naar de GGD rijden’.![]()
Implodeert nu al daar.quote:Op maandag 15 november 2021 15:27 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Gefeliciteerd iedereen'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Griep + corona seizoenquote:Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
Wat zou je op Marktplaats kunnen vragen voor een druppel coronasnot? Meer of minder dan voor een valse QR code?![]()
Stoppen ze dan het snot van hun vriend in hun eigen neus?quote:Op maandag 15 november 2021 15:30 schreef Benny het volgende:
[..]
[..]
Ik wil een tijdmachine, mezelf van 2 jaar geleden dit vertellen en hier samen smakelijk om lachen. Wat een bizarre wereld leven we in![]()
Het is dan wel met correcties, maar alsnog is het dagrecord met bijna 3000 verpletterd
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Argh!! Potverdorie, had ik mijn meetings vandaag toch weer slecht getimed. Sorry voor de vertraging.
Maar goed, de cijfers waren ook vertraagd he, dus dan mag mijn taart ook wel een beetje vertraging hebben
Maar vandaag: Een CHAOS taart! Omdat het een heerlijke puinzooi is waar we in zitten!![]()
![]()
Positiviteitspercentage al gestegen naar 19,2%
_____
Het is dat het ziekenhuis capaciteit kost, anders zou ik hopen dat een deel van deze mensen echt heel erg ziek wordt. Dan is het zo over als er ineens een berg aan de beademing ligt.quote:stupidity has become as common as common sense was before
quote:
Dat snot verhaal is onzinnig natuurlijk, maar besmettingsfeestjes? Lijkt mij heel aannemelijk.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Jij bent wel heel zuur vandaag of niet?quote:Op maandag 15 november 2021 15:30 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
We zijn de lul, het zicht op de verspreiding zijn we helemaal kwijt. Het echte aantal kan wel x2 of x3 zijn.
Het duurt maanden om weer op behapbare aantallen te komen. Misschien moeten we de rit maar gewoon uitzitten inmiddels. Dit is echt een bloedbad geworden.![]()
Goed gevonden man...quote:Op maandag 15 november 2021 15:31 schreef dick_laurent het volgende:
Argh!! Potverdorie, had ik mijn meetings vandaag toch weer slecht getimed. Sorry voor de vertraging.
Maar goed, de cijfers waren ook vertraagd he, dus dan mag mijn taart ook wel een beetje vertraging hebben
Maar vandaag: Een CHAOS taart! Omdat het een heerlijke puinzooi is waar we in zitten!
[ afbeelding ]'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ziet er lekker uitquote:Op maandag 15 november 2021 15:31 schreef dick_laurent het volgende:
Maar vandaag: Een CHAOS taart! Omdat het een heerlijke puinzooi is waar we in zitten!
[ afbeelding ]Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
Dit zijn vrijwel allemaal jongeren hè. Als er totaal 10 in het ziekenhuis komen is het waarschijnlijk al veel.quote:Op maandag 15 november 2021 15:32 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Het is dat het ziekenhuis capaciteit kost, anders zou ik hopen dat een deel van deze mensen echt heel erg ziek wordt. Dan is het zo over als er ineens een berg aan de beademing ligt.![]()
Ik word er wel heel erg moedeloos van, zelfde shitshow als vorig jaar, zo niet erger. Geef het nog een week en de eerste sectoren zullen wel weer gesloten worden.quote:Op maandag 15 november 2021 15:30 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
We zijn de lul, het zicht op de verspreiding zijn we helemaal kwijt. Het echte aantal kan wel x2 of x3 zijn.
Het duurt maanden om weer op behapbare aantallen te komen. Misschien moeten we de rit maar gewoon uitzitten inmiddels. Dit is echt een bloedbad geworden.Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
Ik houd vast rekening met 30 november, zeker vanwege Sinterklaas dat weekend..quote:“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Dat opperen de wappies al 1,5 jaar.quote:Op maandag 15 november 2021 15:32 schreef RichardHammond het volgende:
Dit is wel het moment om het testen iets af te schalen, niet getest is geen besmetting.
Opeens ook mainstream geworden die opvatting?'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ja ik word hier echt wanhopig van, ik zie echt geen lichtpunt meer. Het is een inktzwarte tunnel zonder einde geworden.quote:Op maandag 15 november 2021 15:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Jij bent wel heel zuur vandaag of niet?![]()
Niet van dat snot overigensquote:Op maandag 15 november 2021 15:31 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Zo raar is het ook niet ongeacht of het verstandig of niet is.lijkt me sowieso bullshit.
Wel die zich op feestjes expres laten besmetten.blablablabla![]()
Iets anders zou ik ook niet weten. Het is niet alsof ze het wattenstaafje in een bakje zullen doen als je door de teststraat rijdtquote:Op maandag 15 november 2021 15:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Stoppen ze dan het snot van hun vriend in hun eigen neus?![]()
Ik gok dat er volgende week of begin de week erop een persmoment komt, gelet op Black Friday de week erna.quote:Op maandag 15 november 2021 15:33 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik houd vast rekening met 30 november, zeker vanwege Sinterklaas dat weekend..![]()
Ik weet het niet hoor. Mijn vullingen schieten er al uit...quote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Al die 'toppers': figures. Eigenwijze Urkers en de Biblebelt. Maar ga vooral lekker door met eigenwijs zijn, mensen.quote:Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Nu ben jij te pessimistisch.quote:Op maandag 15 november 2021 15:17 schreef capricia het volgende:
[..]
En ook daarom moet Hugo vervangen worden. Een nieuw iemand die eerlijk vertelt dat dit voorlopig niet weg gaat. Het heeft geen zin om groepen zo tegenover elkaar te plaatsten. Het gaat niet de oplossing zijn.
We zijn in hoog tempo het reservoir aan potentiele ziekenhuiskandidaten aan het opmaken."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin![]()
Waarmee ze dus effectief opnieuw aangeven dat ze geen plan hebben en geen idee meer hebben wat ze aan het doen zijn.quote:Op maandag 15 november 2021 15:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik gok dat er volgende week of begin de week erop een persmoment komt, gelet op Black Friday de week erna.![]()
Nee niet te beteugelen met maatregelen.quote:Op maandag 15 november 2021 15:26 schreef Spablauw214 het volgende:
Het bericht dat je wilde plaatsen:
[..]
En je mist nog van alles doordat mensen geen testafspraken kunnen maken. M’n halve omgeving heeft ondertussen corona. Ik vraag me af of dit nog wel met maatregelen te beteugelen is eigenlijk.
We gaan gewoon knallend naar het einde op deze manier. Maar dan zijn wij er (afgezien van wat naschokken) er wel doorheen
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Een bloedbad nog welquote:Op maandag 15 november 2021 15:30 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het duurt maanden om weer op behapbare aantallen te komen. Misschien moeten we de rit maar gewoon uitzitten inmiddels. Dit is echt een bloedbad geworden..
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Laat ik het anders zeggen. Ik zou positief verrast zijn als er volgende week géén persmoment zou komen, aangezien dat laat zien dat ze (iets) verder vooruit kijken dan 2 weken.quote:Op maandag 15 november 2021 15:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Waarmee ze dus effectief opnieuw aangeven dat ze geen plan hebben en geen idee meer hebben wat ze aan het doen zijn.![]()
En juist daarom moet het gestopt worden. Dat is toch weer de groep die het overbrengt richting de ouderen.quote:Op maandag 15 november 2021 15:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dit zijn vrijwel allemaal jongeren hè. Als er totaal 10 in het ziekenhuis komen is het waarschijnlijk al veel.stupidity has become as common as common sense was before
Ik ken dus serieus iemand die besmet is geraakt bij een vaccinatielocatiequote:Op maandag 15 november 2021 15:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Je durft niet eens meer in die testrij plaats te nemen, met al die besmettingen om je heen.
Nieuwe categorie in het BCO..de teststraat.![]()
![]()
Er komt echt geen lockdown, ze willen het virus rond laten gaan en 'afremmen' zodat er toch de gewenste groepsimmuniteit ontstaat. Dat moet in Urk toch al het geval zijn inmiddels?![]()
De groepsimmuniteit methode?quote:Op maandag 15 november 2021 15:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee niet te beteugelen met maatregelen.
We gaan gewoon knallend naar het einde op deze manier. Maar dan zijn wij er (afgezien van wat naschokken) er wel doorheenFuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
Black Friday krijgt dit jaar een andere betekenis.quote:Op maandag 15 november 2021 15:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik gok dat er volgende week of begin de week erop een persmoment komt, gelet op Black Friday de week erna.![]()
Groepsimmuniteit is tegenwoordig taboe.Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
Wat erg zeg.quote:Op maandag 15 november 2021 15:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik ken dus serieus iemand die besmet is geraakt bij een vaccinatielocatie
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Welnee.Dat zijn letterlijk nog miljoenen mensen die daarvoor in aanmerking komen.quote:Op maandag 15 november 2021 15:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nu ben jij te pessimistisch.
We zijn in hoog tempo het reservoir aan potentiele ziekenhuiskandidaten aan het opmaken.blablablabla![]()
Met 15k besmettingen per dag wordt het lastig de boel te remmen. De instroom in de ziekenhuizen blijft dan (te) hoog en dit gaat dus dagelijks met 50 of 100 omhoog.quote:Op maandag 15 november 2021 15:36 schreef Elvi het volgende:
Er komt echt geen lockdown, ze willen het virus rond laten gaan en 'afremmen' zodat er toch de gewenste groepsimmuniteit ontstaat. Dat moet in Urk toch al het geval zijn inmiddels?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Hoe weet diegene datquote:Op maandag 15 november 2021 15:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik ken dus serieus iemand die besmet is geraakt bij een vaccinatielocatie
stupidity has become as common as common sense was before
Dat kan. Of de zorgverlener die die oudere verzorgt. Of die oudere die is wezen bingo'en met andere ouderen. Of Sinterklaas die in het verzorgingstehuis op bezoek komt.quote:Op maandag 15 november 2021 15:35 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
En juist daarom moet het gestopt worden. Dat is toch weer de groep die het overbrengt richting de ouderen.
Het is een luchtwegvirus, je kunt het niet zien. Alle groepen dragen het aan elkaar over, die constante frame dat jongeren het overbrengen aan ouderen mag ondertussen ook wel 's stoppen.![]()
Net als de vorige 3 keer in 1,5 jaar dat Urk helemaal bovenaan stond in alle statistieken, toen roepte ook meerdere mensen dat daar groepsimmuniteit was bereikt.quote:Op maandag 15 november 2021 15:36 schreef Elvi het volgende:
Er komt echt geen lockdown, ze willen het virus rond laten gaan en 'afremmen' zodat er toch de gewenste groepsimmuniteit ontstaat. Dat moet in Urk toch al het geval zijn inmiddels?![]()
Tja, oude mensen gaan nou eenmaal dood. Als het niet vandaag is dan morgen wel. Of over drie maanden.quote:
Je kan mij niet vertellen dat iemand van 89 met een verzwakt immuunsysteem na vaccinatie nog acht tot tien jaar voor zich heeft. Het stelt het hooguit een beetje uit. In dit geval een maand of zes.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
En zeker winkels ook weer dicht vanwege black Friday, en een avondklok om te zorgen dat iedereen weer thuisblijft...quote:Op maandag 15 november 2021 15:33 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ja ik word hier echt wanhopig van, ik zie echt geen lichtpunt meer. Het is een inktzwarte tunnel zonder einde geworden.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
We moeten toch een keer door die zure appel heen bijten, anders blijven we het probleem enkel voor ons zelf uitschuiven zolang ze geen lange termijn verbeteringen invoeren voor de zorg. In de UK zit de stijging er ook goed in; maar daar is er acceptatie. Daar zijn ze wel degelijk met de capaciteit bezig.quote:Op maandag 15 november 2021 15:30 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het duurt maanden om weer op behapbare aantallen te komen. Misschien moeten we de rit maar gewoon uitzitten inmiddels. Dit is echt een bloedbad geworden.
Maar hier wordt dat faalbeleid telkens weer goed gepraat/geaccepteerd, dus dan komen we er nooit vanaf.![]()
Ik weet niet wat ik van groepsimmumiteit moet denken. Een nieuw variant (delta) geeft toch heel wat herbesmettingen.quote:Op maandag 15 november 2021 15:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee niet te beteugelen met maatregelen.
We gaan gewoon knallend naar het einde op deze manier. Maar dan zijn wij er (afgezien van wat naschokken) er wel doorheen"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Die cijfers
Kerst maar weer met 2 mensen doorbrengen..."He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."![]()
Immuniteit is een fabeltje. Je kunt na besmet te zijn geweest voor de derde of vierde keer alsnog in het ziekenhuis terecht komen.quote:Op maandag 15 november 2021 15:36 schreef Elvi het volgende:
Er komt echt geen lockdown, ze willen het virus rond laten gaan en 'afremmen' zodat er toch de gewenste groepsimmuniteit ontstaat. Dat moet in Urk toch al het geval zijn inmiddels?blablablabla![]()
Welnee. Van die 1,8 miljoen mensen (om één of andere reden blijven het er 1,8 miljoen) zijn er al een miljoen in lage leeftijden die vrijwel niet in de ziekenhuizen komen. Er werd gesproken over nog maximaal 4800 IC opnames (inmiddels nog zo'n 4000 denk ik). Dat is gebaseerd op die hele populatie.quote:Op maandag 15 november 2021 15:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Welnee.Dat zijn letterlijk nog miljoenen mensen die daarvoor in aanmerking komen.![]()
Ja, vooral omdat ze net was bevallen. Supervoorzichtig, nergens heen geweest. En 3 dagen na vaccinatie opeens ziek. Positief getest, baby meegegeven aan d'r vriend die bij hun schoonouders is ingetrokken. Vervolgens een paar dagen later test die vriend ook positief. En de schoonouders ook.quote:
Echt een clusterfuck.![]()
Nee, die drie weken zijn er zodat de 2G maatregel ingevoerd kan worden. Dat is de tijd die nodig is om de wetgeving in orde te maken.![]()
Pasen ook als we zo doorgaanquote:Op maandag 15 november 2021 15:38 schreef Pvt.Webster het volgende:
Die cijfers
Kerst maar weer met 2 mensen doorbrengen...
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Van Dissel riep toch ook in het begin dat carnaval in kleine groepjes werd gevierdquote:
_____
"Vooral in de oudere leeftijdcategorieën (65-94 jaar) neemt de sterfte toe"quote:Op maandag 15 november 2021 15:37 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Tja, oude mensen gaan nou eenmaal dood. Als het niet vandaag is dan morgen wel. Of over drie maanden.
Je kan mij niet vertellen dat iemand van 89 met een verzwakt immuunsysteem na vaccinatie nog acht tot tien jaar voor zich heeft. Het stelt het hooguit een beetje uit. In dit geval een maand of zes.
Want iedereen in de groep zou binnen een paar maanden onder de aarde liggen?![]()
quote:Op maandag 15 november 2021 15:37 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Met 15k besmettingen per dag wordt het lastig de boel te remmen. De instroom in de ziekenhuizen blijft dan (te) hoog en dit gaat dus dagelijks met 50 of 100 omhoog.Dat weet ik, dat weten jullie, dat weet de WHO, dat weten we allemaal. Behalve het RIVM die toch weer steeds verrast is.quote:Op maandag 15 november 2021 15:37 schreef Momo het volgende:
[..]
Net als de vorige 3 keer in 1,5 jaar dat Urk helemaal bovenaan stond in alle statistieken, toen roepte ook meerdere mensen dat daar groepsimmuniteit was bereikt.![]()
Ja, zo zijn pandemieën altijd geëindigd. En dat is wat er nu gebeurt, de golven zijn niet meer tegen te houden. Met test, zonder test, mensen zijn sociale duren en zoeken en elkaar op. Jong en oud. De meeste zullenhet overleven, maar niet iedereen.quote:"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
In de UK hebben ze vorig jaar al aangegeven dat ze verwachten deze winter weer maatregelen nodig te hebben. Dat is wel zo eerlijk.quote:Op maandag 15 november 2021 15:38 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
We moeten toch een keer door die zure appel heen bijten, anders blijven we het probleem enkel voor ons zelf uitschuiven zolang ze geen lange termijn verbeteringen invoeren voor de zorg. In de UK zit de stijging er ook goed in; maar daar is er acceptatie. Daar zijn ze wel degelijk met de capaciteit bezig.
Maar hier wordt dat faalbeleid telkens weer goed gepraat/geaccepteerd, dus dan komen we er nooit vanaf.
En dat mis ik hier."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Urk moet toch inmiddels al twee keer corona gehad hebben?quote:Op maandag 15 november 2021 15:36 schreef Elvi het volgende:
Er komt echt geen lockdown, ze willen het virus rond laten gaan en 'afremmen' zodat er toch de gewenste groepsimmuniteit ontstaat. Dat moet in Urk toch al het geval zijn inmiddels?
Was benieuwd hoe het in Bergamo was eigenlijk? Maar lijkt redelijk onder controle.![]()
.quote:Op maandag 15 november 2021 15:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Welnee. Van die 1,8 miljoen mensen (om één of andere reden blijven het er 1,8 miljoen) zijn er al een miljoen in lage leeftijden die vrijwel niet in de ziekenhuizen komen. Er werd gesproken over nog maximaal 4800 IC opnames (inmiddels nog zo'n 4000 denk ik). Dat is gebaseerd op die hele populatie.
Je gaat uit van ongevaccineerden, maar ouderen 65+ lopen bijna net zo'n risico. En die groep alleen is meer dan 3 miljoen.blablablabla![]()
Als je na de derde of vierde keer besmet raken alsnog in het ziekenhuis terecht komt is er iets mis met je immuunsysteem. Dat is niet representatief voor de hele bevolking.quote:Op maandag 15 november 2021 15:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Immuniteit is een fabeltje. Je kunt na besmet te zijn geweest voor de derde of vierde keer alsnog in het ziekenhuis terecht komen.![]()
Dat gaan we alleen niet halen. Zat mensen die meermaals Corona krijgen ook, het zal gewoon rond blijven gaan helaas.quote:Op maandag 15 november 2021 15:36 schreef Elvi het volgende:
Miljoenen mensen die nog in NL het ziekenhuyis komen? Welnee, denk eerder aan duizend/10 duizenden.quote:Op maandag 15 november 2021 15:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Welnee.Dat zijn letterlijk nog miljoenen mensen die daarvoor in aanmerking komen."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
65-94 jaar is natuurlijk ook niet echt een nuttige indeling. Splits dat dan uit naar groepen van 5 jaar oid.quote:Op maandag 15 november 2021 15:39 schreef Momo het volgende:
[..]
"Vooral in de oudere leeftijdcategorieën (65-94 jaar) neemt de sterfte toe"
Want iedereen in de groep zou binnen een paar maanden onder de aarde liggen?![]()
Lees van de week toch dat ze aangeven dat ze geen maatregelen nodig hopen te hebben deze winter.quote:Op maandag 15 november 2021 15:39 schreef capricia het volgende:
[..]
In de UK hebben ze vorig jaar al aangegeven dat ze verwachten deze winter weer maatregelen nodig te hebben. Dat is wel zo eerlijk.
En dat mis ik hier.stupidity has become as common as common sense was before
Met 65 moeten de meesten gewoon nog werken.quote:Op maandag 15 november 2021 15:39 schreef Momo het volgende:
[..]
"Vooral in de oudere leeftijdcategorieën (65-94 jaar) neemt de sterfte toe"
Want iedereen in de groep zou binnen een paar maanden onder de aarde liggen?
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Als 65+ na vaccinatie net zo'n risico loopt dan hebben we een groot probleem, aangezien vaccinatie dan echt niet werkt. Wat overigens niet blijkt uit alle onderzoeken.quote:Op maandag 15 november 2021 15:40 schreef Elan het volgende:
[..]
.
Je gaat uit van ongevaccineerden, maar ouderen 65+ lopen bijna net zo'n risico. En die groep alleen is meer dan 3 miljoen.![]()
Was het maar zo'n feest.quote:Op maandag 15 november 2021 15:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Testen doe je maar lekker thuis vanaf nu!
Als je me 2 jaar geleden had gezegd dat mensen zich massaal gingen testen om te kijken of ze ziek zijn dan had ik je uitgelachen.
Vraag me wel af of die 80% dan gewoon wel naar het werk/school gaat
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Ik wacht nog altijd op mijn eerstequote:Op maandag 15 november 2021 15:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als je na de derde of vierde keer besmet raken alsnog in het ziekenhuis terecht komt is er iets mis met je immuunsysteem. Dat is niet representatief voor de hele bevolking.![]()
![]()
![]()
Dubbele agenda's.quote:Op maandag 15 november 2021 15:40 schreef Spablauw214 het volgende:
Die PvdD vent m’n z’n vuurwerkverbod, fuck off man.![]()
Moet die ziekenhuisopname met corona zijn, of mag 't ook iets anders zijn? Anders kunnen we nog wel wat dingen bedenkenquote:Op maandag 15 november 2021 15:41 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik wacht nog altijd op mijn eerste![]()
![]()
![]()
Jaap zegt ook dat het ziekenhuis nu vol ligt met gevaccineerde ouderen met verslechterd immuunsysteem en ongevaccineerden.quote:Op maandag 15 november 2021 15:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als je na de derde of vierde keer besmet raken alsnog in het ziekenhuis terecht komt is er iets mis met je immuunsysteem. Dat is niet representatief voor de hele bevolking.![]()
Zo werkt het helaas niet. Die antistoffen zijn in no time verdwenen, niet zoals bijvoorbeeld waterpokken waar je ze na het eenmaal gehad te hebben de rest van je leven bij je draagt. Waarom denk je dat we nu alweer met boosters in de weer moeten, amper een half jaar verder.quote:Op maandag 15 november 2021 15:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als je na de derde of vierde keer besmet raken alsnog in het ziekenhuis terecht komt is er iets mis met je immuunsysteem. Dat is niet representatief voor de hele bevolking.blablablabla![]()
Ongetwijfeld, en dat levert weer nieuwe verkhoudheid op. Maar de meeste mensen hebben al ervaring met de hoofdstam, immers is bijna iedereen gevaccineerd of genezen, of dood, er is een restgroep wat nu zorgt voor deze pieken. En blijkbaar zit er een plukje aan covid bevattelijken in de groep gevaccineerden.quote:Op maandag 15 november 2021 15:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik weet niet wat ik van groepsimmumiteit moet denken. Een nieuw variant (delta) geeft toch heel wat herbesmettingen."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Ja oké, maar niet de IC's. Dat gevaccineerde ouderen (vooral 70+) op de verpleegafdelingen terecht komen zien we hier in de cijfers ook een paar weken terugkomen.quote:Op maandag 15 november 2021 15:42 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Jaap zegt ook dat het ziekenhuis nu vol ligt met gevaccineerde ouderen met verslechterd immuunsysteem en ongevaccineerden.![]()
Ik hoop het voor ze. Er is natuurlijk wel een vaccinatieplicht voor bepaalde beroepen.quote:Op maandag 15 november 2021 15:40 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Lees van de week toch dat ze aangeven dat ze geen maatregelen nodig hopen te hebben deze winter.
In elk geval hebben ze het aangegeven zodat iedereen weet wat ze te wachten kan staan."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Never waste a good crisis.quote:Op maandag 15 november 2021 15:40 schreef Spablauw214 het volgende:
Die PvdD vent m’n z’n vuurwerkverbod, fuck off man.
Wel heel triest gesteld met onze zorg als de zorg al omvalt van wat vuurwerk slachtoffers gecombineerd met lagere ziekenhuis cijfers als dat we vorig jaar hadden.![]()
Scheelt weer wat pensioen en AOWquote:Op maandag 15 november 2021 15:37 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Tja, oude mensen gaan nou eenmaal dood. Als het niet vandaag is dan morgen wel. Of over drie maanden.
Je kan mij niet vertellen dat iemand van 89 met een verzwakt immuunsysteem na vaccinatie nog acht tot tien jaar voor zich heeft. Het stelt het hooguit een beetje uit. In dit geval een maand of zes.![]()
Oh nee sorry laatmaar, ik dacht dat we het over ontmaagding hadden.quote:Op maandag 15 november 2021 15:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Moet die ziekenhuisopname met corona zijn, of mag 't ook iets anders zijn? Anders kunnen we nog wel wat dingen bedenken![]()
Bron dat dit dusdanig voorkomt om de ziekenhuizen te overbelasten?quote:Op maandag 15 november 2021 15:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Immuniteit is een fabeltje. Je kunt na besmet te zijn geweest voor de derde of vierde keer alsnog in het ziekenhuis terecht komen.
Volgens mij is het juist milder een tweede keer en ben je redelijk veilig voor ziejenhuisopname bij een herbesmetting.![]()
Daarom: boosters. Nu.quote:Op maandag 15 november 2021 15:42 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Jaap zegt ook dat het ziekenhuis nu vol ligt met gevaccineerde ouderen met verslechterd immuunsysteem en ongevaccineerden.![]()
Kijken of we dit jaar nog de 2500 delen kunnen halenquote:Op maandag 15 november 2021 15:40 schreef THEFXR het volgende:
de topics gaan net zo hard als het virus![]()
_____
Met x3 ben je er snel vanaf. Dan heb je over 6 maanden al 2/3 van de bevolking gehadquote:Op maandag 15 november 2021 15:30 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het duurt maanden om weer op behapbare aantallen te komen. Misschien moeten we de rit maar gewoon uitzitten inmiddels. Dit is echt een bloedbad geworden.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Uk heeft thans geen maatregelen. Behalve een boze pers omdat super held Boris Johnson geen mondkapje droeg in ziekenhuisquote:Op maandag 15 november 2021 15:39 schreef capricia het volgende:
[..]
In de UK hebben ze vorig jaar al aangegeven dat ze verwachten deze winter weer maatregelen nodig te hebben. Dat is wel zo eerlijk.
En dat mis ik hier.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Die er voor in aanmerking komen zei ik, niet dat er miljoenen in het ziekenhuis komen.quote:Op maandag 15 november 2021 15:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Miljoenen mensen die nog in NL het ziekenhuyis komen? Welnee, denk eerder aan duizend/10 duizenden.blablablabla![]()
Dat gaat wel lukkenquote:Op maandag 15 november 2021 15:43 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Kijken of we dit jaar nog de 2500 delen kunnen halen![]()
![]()
Hopelijk komt het topiccijfer rap boven het gemiddelde aantal besmettingen uitquote:Op maandag 15 november 2021 15:43 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Kijken of we dit jaar nog de 2500 delen kunnen halen
Wanneer gaat het in het aantal ziekenhuis de topicreeks passeren?Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Het basisprinciepe van politiek: creeër een situatie die je later als excuus kunt gebruiken voor een maatregelquote:![]()
Gisteren ook iemand op bezoek gehad, die graag corona wou krijgen. Dit zag je toch ook wel serieus aankomen?
Nu nog vaccineren duurt sowieso te lang, plus deze 'drang' van de overheid zorgt alleen dat mensen helemaal niet gaan prikken, dus dan is dit de oplossing.Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek![]()
Maar zo werkt het wel. Antistoffen zijn vooral relevant voor de verspreiding. Als je geen antistoffen hebt houdt dat niet in dat je geen immuniteit meer hebt, daar speelt veel meer mee dan alleen antistoffen.quote:Op maandag 15 november 2021 15:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Zo werkt het helaas niet. Die antistoffen zijn in no time verdwenen, niet zoals bijvoorbeeld waterpokken waar je ze na het eenmaal gehad te hebben de rest van je leven bij je draagt. Waarom denk je dat we nu alweer met boosters in de weer moeten, amper een half jaar verder.
Die boosters zijn tot nu toe gegeven aan mensen die immuungecompromitteerd zijn. Oftewel, mensen die óf geen werkend eigen afweersysteem hebben óf mensen die zelf geen langdurige immuniteit aan kunnen maken etc
Voor de rest van de maatschappij zijn boosters discutabel voor ziekenhuisopnames, maar vooral om de verspreiding terug te dringen.![]()
Heb jij een exceltabladje waarin je prognostiseert hoeveel ic bezetting dat is bij een ligduur van (20???) dagen?quote:Op maandag 15 november 2021 15:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Welnee. Van die 1,8 miljoen mensen (om één of andere reden blijven het er 1,8 miljoen) zijn er al een miljoen in lage leeftijden die vrijwel niet in de ziekenhuizen komen. Er werd gesproken over nog maximaal 4800 IC opnames (inmiddels nog zo'n 4000 denk ik). Dat is gebaseerd op die hele populatie.
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Sinterklaas ligt dan op de ICquote:Op maandag 15 november 2021 15:31 schreef Momo het volgende:
3 december trouwens, ga je dan zeggen dat mensen geen sinterklaas mogen vieren over 2 dagen?
Oh oke. Ik dacht, ik wil ook wel een sneltest door je neus rammen hoorquote:Op maandag 15 november 2021 15:43 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Oh nee sorry laatmaar, ik dacht dat we het over ontmaagding hadden.![]()
![]()
Gezien het al bijna aan de 2000 zit zal het wel al voor het weekend zijnquote:Op maandag 15 november 2021 15:44 schreef zalkc het volgende:
[..]
Hopelijk komt het topiccijfer rap boven het gemiddelde aantal besmettingen uit
Wanneer gaat het in het aantal ziekenhuis de topicreeks passeren?Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Vraag stelde hij eerder ook aan Kuipers. Maar kuipers zei dat het niets met elkaar te maken heeft omdat vuurwerkslachtoffers de covidzorg helemaal niet in de weg zitten.quote:Op maandag 15 november 2021 15:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Never waste a good crisis.
Wel heel triest gesteld met onze zorg als de zorg al omvalt van wat vuurwerk slachtoffers gecombineerd met lagere ziekenhuis cijfers als dat we vorig jaar hadden.![]()
Op zich wel netjes dat we gewoon ruim 15.000 (geregistreerde) besmettingen per dag kunnen hebben en dat de IC's lijken te pieken op ongeveer de helft van vorig jaar. De vaccins beschermen echt goed dus.Makkelijk eerste![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Ik wil het niet afschuiven hoor, maar het OMT gaat niet over vaccinaties
Juist .... groetjes Ome van Dissel.![]()
quote:Op maandag 15 november 2021 15:45 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Sinterklaas ligt dan op de IC![]()
ff tongen met iemand uit Urk en je hebt een gratis QR-code voor een jaar.quote:Op maandag 15 november 2021 15:34 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Al die 'toppers': figures. Eigenwijze Urkers en de Biblebelt. Maar ga vooral lekker door met eigenwijs zijn, mensen.![]()
Heb jij Corona?quote:Op maandag 15 november 2021 15:45 schreef IkBenDeBaas het volgende:
Gisteren ook iemand op bezoek gehad, die graag corona wou krijgen. Dit zag je toch ook wel serieus aankomen?
Nu nog vaccineren duurt sowieso te lang, plus deze 'drang' van de overheid zorgt alleen dat mensen helemaal niet gaan prikken, dus dan is dit de oplossing.
Zo ja, stuur me je deurklink, dan kan ik die aflebberen.
Ik bied 100 Euro.![]()
Dekt zich goed in.quote:
Weten nu al dat het langer dan drie weken gaat worden, maar geeft alvast de schuld aan de bevolking als de cijfers toch niet dalen.![]()
Die boosters zijn een grotendeels onzin, vooral ouderen hebben baat. Maar de meeste mensen zijn ook na vaccinatie nog prima bescherm, zeker als die daarna opnieuw het virus opdoen, en dat gebeurt. Alleen die meten we misschien wel niet omdat mensen sneller a-symptomatisch worden omdat het vaccin de klachten voorkomt.quote:Op maandag 15 november 2021 15:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Zo werkt het helaas niet. Die antistoffen zijn in no time verdwenen, niet zoals bijvoorbeeld waterpokken waar je ze na het eenmaal gehad te hebben de rest van je leven bij je draagt. Waarom denk je dat we nu alweer met boosters in de weer moeten, amper een half jaar verder."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Kijk eens goed naar het aantal testenquote:Op maandag 15 november 2021 15:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat opperen de wappies al 1,5 jaar.
Opeens ook mainstream geworden die opvatting?
Vandaag verkouden geworden, helaas niet mogelijk om in de buurt te testen door de GGD. Via TvT kan 't wel, maar mag eigenlijk niet met symptomen, dus dan blijf ik wel gewoon thuis voor uw aller bescherming.
Tel voor de zekerheid maar 1 bij de dagtotalen op
Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Dan moet je hopen dat het een vers geïnfecteerde is die het nog met adem en aerosolen kan besmetten. Als die aan het einde zit moet het weer via de ontlasting. 3x raden waar die deurklink is geweestquote:Op maandag 15 november 2021 15:47 schreef tja77 het volgende:
[..]
Heb jij Corona?
Zo ja, stuur me je deurklink, dan kan ik die aflebberen.
Ik bied 100 Euro.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
??quote:Op maandag 15 november 2021 15:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Uk heeft thans geen maatregelen. Behalve een boze pers omdat super held Boris Johnson geen mondkapje droeg in ziekenhuis
Verplichte vaccinatie voor bepaalde beroepsgroepen hebben ze. Hebben wij niet eens.
https://www.gov.uk/govern(...)operational-guidance
En die mooie NHS-app waarin dat geregistreerd wordt."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ja en dat is behapbaar.quote:Op maandag 15 november 2021 15:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Die er voor in aanmerking komen zei ik, niet dat er miljoenen in het ziekenhuis komen.
Als je wil kun je wat calcueren met gemiddelde ligdagen, kun je wel een globale calculatie maken."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Evenstar
![]()
Agema spreekt nu best netjes moet ik zeggen (als iemand meekijkt)
![]()
Ik denk alleen wel dat het de realiteit is.quote:Op maandag 15 november 2021 15:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Never waste a good crisis.
Wel heel triest gesteld met onze zorg als de zorg al omvalt van wat vuurwerk slachtoffers gecombineerd met lagere ziekenhuis cijfers als dat we vorig jaar hadden.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Met name mensen met onderliggend lijden kunnen dan alsnog in het ziekenhuis terecht komen. En dat is gewoon een hele grote groep in dit land.quote:Op maandag 15 november 2021 15:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar zo werkt het wel. Antistoffen zijn vooral relevant voor de verspreiding. Als je geen antistoffen hebt houdt dat niet in dat je geen immuniteit meer hebt, daar speelt veel meer mee dan alleen antistoffen.
Die boosters zijn tot nu toe gegeven aan mensen die immuungecompromitteerd zijn. Oftewel, mensen die óf geen werkend eigen afweersysteem hebben óf mensen die zelf geen langdurige immuniteit aan kunnen maken etc
Voor de rest van de maatschappij zijn boosters discutabel voor ziekenhuisopnames, maar vooral om de verspreiding terug te dringen.
https://www.gelderlander.(...)ergeet-het~ab47ee47/blablablabla![]()
Hou vol!quote:Op maandag 15 november 2021 15:49 schreef TheRabbitEars het volgende:
Kerstfeest van mijn werk is dit jaar alweer gecanceled, Daar gaan we weer!![]()
Ik kijk. Maar voor m’n bloeddruk had ik dat beter niet kunnen doenquote:Op maandag 15 november 2021 15:49 schreef Evenstar het volgende:
Agema spreekt nu best netjes moet ik zeggen (als iemand meekijkt)
![]()
![]()
"Als jullie goed luisteren naar onze maatregeltjes kunnen wij jullie meer ruimte gunnen"quote:
Alsof we een stel kleuters zijn. Ongelooflijk kleinerend.Makkelijk eerste![]()
Als je uitgaat van 30 IC opnames per dag heb je in 16 dagen 480 IC opnames. Als je uitgaat van een gemiddelde ligduur van 16 dagen zal je met een instroom van zo rond de 30 IC opnames en een vergelijkbare uitstroom (want 16 dagen gemiddeld) zo'n beetje op een plateau zitten van ~480 IC patiënten met corona.quote:Op maandag 15 november 2021 15:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Heb jij een exceltabladje waarin je prognostiseert hoeveel ic bezetting dat is bij een ligduur van (20???) dagen?
Dat houdt wel in dat het ~160 dagen = ~5 maanden duurt voor die hele populatie achter de rug is.![]()
Evenstar
![]()
Agema maakt echt gehakt van van Disselquote:Op maandag 15 november 2021 15:51 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik kijk. Maar voor m’n bloeddruk had ik dat beter niet kunnen doen![]()
![]()
Heel kort door de bocht is de IC bezetting * 2 de verwerkingscapaciteit per maand.quote:Op maandag 15 november 2021 15:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja en dat is behapbaar.
Als je wil kun je wat calcueren met gemiddelde ligdagen, kun je wel een globale calculatie maken.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Het is helemaal niet behapbaar. Als we deze cijfers nog een paar weken hebben loopt de zorg volledig vast. Snap jou wel hoor, maar dan zal eerst de zorg fatsoenlijk geherstructureerd worden alvorens we zoiets overhoop halen. Dat gaat dit jaar echt niet gebeuren.quote:Op maandag 15 november 2021 15:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja en dat is behapbaar.
Als je wil kun je wat calcueren met gemiddelde ligdagen, kun je wel een globale calculatie maken.blablablabla![]()
Kan, maar in elk geval zijn ze daar terug bij normaal. Afgezien van een verdwaalde idioot met een mondkapje op.quote:Op maandag 15 november 2021 15:49 schreef capricia het volgende:
[..]
??
Verplichte vaccinatie voor bepaalde beroepsgroepen hebben ze.
En die mooie NHS-app waarin dat geregistreerd wordt.
Ik neem aan dat die app tijdelijk is, die is straks niet meer nodig (wat mij betreft sowieso niet) wanneer de immuniteit verder toeneemt omdat ook daar het virus ongetwijfeld welig rondgaat. Maar het is ook daar zwemmen natuurlijk, maar ze houden hun kop boven water. Daar gaan ze straks heel veel lol van hebben omdat je dan alleen risico gericht nog maar hoeft te vaccineren of boosteren."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Wat is 1G?quote:
Genezen? Covidfeestjes incoming!'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
April, toch eerder dan het verwachtte eind van de lockdown.quote:Op maandag 15 november 2021 15:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als je uitgaat van 30 IC opnames per dag heb je in 16 dagen 480 IC opnames. Als je uitgaat van een gemiddelde ligduur van 16 dagen zal je met een instroom van zo rond de 30 IC opnames en een vergelijkbare uitstroom (want 16 dagen gemiddeld) zo'n beetje op een plateau zitten van ~480 IC patiënten met corona.
Dat houdt wel in dat het ~160 dagen = ~5 maanden duurt voor die hele populatie achter de rug is.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Het eerste deel, met Kuipers, de GGD en de vaccinatiemevrouw was echt 1 grote cringe.quote:Op maandag 15 november 2021 15:52 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Agema maakt echt gehakt van van Dissel![]()
Oh dat bedoel je. Sorry, ik dacht initieel dat je het had over ongevaccineerden. Er is (uit mijn hoofd) zo'n 10% van de gevaccineerden die onvoldoende of geen antistoffen aanmaakt om volledig beschermd te zijn. Die 10% is veel te veel voor onze ziekenhuizen, dus ook bij een 100% vaccinatiegraad is dat nog een groot probleem.quote:Op maandag 15 november 2021 15:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Met name mensen met onderliggend lijden kunnen dan alsnog in het ziekenhuis terecht komen. En dat is gewoon een hele grote groep in dit land.
https://www.gelderlander.(...)ergeet-het~ab47ee47/
Ik heb die discussie paar maanden terug hier wel 's met @DireStraits7 gehad. Ik kan me op dit moment geen enkel scenario voorstellen waarin we geen maatregelen zullen hebben, aangezien de zorg het niet aan kan.![]()
Zijn de zorgkosten voor eigen rekening als je nooit gerookt hebt?quote:Op maandag 15 november 2021 15:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Waarom? Zijn de zorgkosten ook voor je eigen rekening als je 25 jaar gerookt hebt?
De verwachte zorgkosten voor gezond levende personen zijn (of waren in 2004) 107000¤ hoger dan die van rokers.
https://www.rivm.nl/bibliotheek/rapporten/270751015.pdf (pag 19)are we infinite or am I alone![]()
Evenstar
![]()
Schakelde net pas in helaas.quote:Op maandag 15 november 2021 15:53 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het eerste deel, met Kuipers, de GGD en de vaccinatiemevrouw was echt 1 grote cringe.![]()
Kijk aan, dat is behapbaar. Tis een bierviltjes redenering maar wel richtinggevend om het in tijdsperspectief te benaderen.quote:Op maandag 15 november 2021 15:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als je uitgaat van 30 IC opnames per dag heb je in 16 dagen 480 IC opnames. Als je uitgaat van een gemiddelde ligduur van 16 dagen zal je met een instroom van zo rond de 30 IC opnames en een vergelijkbare uitstroom (want 16 dagen gemiddeld) zo'n beetje op een plateau zitten van ~480 IC patiënten met corona.
Dat houdt wel in dat het ~160 dagen = ~5 maanden duurt voor die hele populatie achter de rug is."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Die vaccinatieplicht wordt zelfs uitgebreid naar andere beroepen.quote:Op maandag 15 november 2021 15:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kan, maar in elk geval zijn ze daar terug bij normaal. Afgezien van een verdwaalde idioot met een mondkapje op.
Ik neem aan dat die app tijdelijk is, die is straks niet meer nodig (wat mij betreft sowieso niet) wanneer de immuniteit verder toeneemt omdat ook daar het virus ongetwijfeld welig rondgaat. Maar het is ook daar zwemmen natuurlijk, maar ze houden hun kop boven water. Daar gaan ze straks heel veel lol van hebben omdat je dan alleen risico gericht nog maar hoeft te vaccineren of boosteren.
Het was al verplicht voor verpleegtehuisperoneel. Uitbreiding naar ziekenhuispersoneel is er vorige week ook goedgekeurd.
Zelfs wij kennen dat niet.
Noem dat maar geen maatregelen.. verplichte vaccinaties. Incl boosters etc."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
10% waarvan 99% statistisch gezien al niet in het ziekenhuis komt zonder vaccinatie. En dan te bedenken dat het voor een groot deel jonge mensen betreft. Hooguit 1% is nog een gevaar van die groep.quote:Op maandag 15 november 2021 15:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Oh dat bedoel je. Sorry, ik dacht initieel dat je het had over ongevaccineerden. Er is (uit mijn hoofd) zo'n 10% van de gevaccineerden die onvoldoende of geen antistoffen aanmaakt om volledig beschermd te zijn. Die 10% is veel te veel voor onze ziekenhuizen, dus ook bij een 100% vaccinatiegraad is dat nog een groot probleem.
Ik heb die discussie paar maanden terug hier wel 's met @:DireStraits7 gehad. Ik kan me op dit moment geen enkel scenario voorstellen waarin we geen maatregelen zullen hebben, aangezien de zorg het niet aan kan.![]()
De GGD is pas onlangs begonnen de administratiesoftware te verbouwen voor de registratie van boosters. Ze dachten dat we in januari zouden starten.quote:
De campagne is pas eind maart afgerond. Precies op tijd voor de winter.![]()
Evenstar
![]()
Als ik dit zo hoor (tweede kamer) ligt het echt volledige aan het OMT dat het constant verkeerd gaat. Ze grijpen steeds te laat in. Alle antwoorden die van Dissel geeft zijn ontwijkend en altijd maar weer van dat waren de cijfers toen ...![]()
Mijn punt was dat de zorgkosten voor iedereen gelijk zijn, ongeacht hoe je leeft (even los van het eigen risico). Om dan corona daarbuiten te trekken omdat het ons niet zint dat iemand kiest voor niet vaccineren is naar mijn mening vooral populistisch gelul.quote:Op maandag 15 november 2021 15:54 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Zijn de zorgkosten voor eigen rekening als je nooit gerookt hebt?
De verwachte zorgkosten voor gezond levende personen zijn (of waren in 2004) 107000¤ hoger dan die van rokers.
https://www.rivm.nl/bibliotheek/rapporten/270751015.pdf (pag 19)![]()
de 1ste groepsimmuniteit van Urk is al een tijdje op, daarom zijn ze nu aan ronde 2 bezig.quote:Op maandag 15 november 2021 15:36 schreef Elvi het volgende:
Ben'r bang voor inderdaad. Maar denk dat in de loop van volgend jaar het equilibrium wel is gehaald voor het virus versus maatschappij. Daarna wat nagolven (en als de kk de zorg op orde brengen!!) en dan zal ongetwijfeld een ander griepvirusje het stokje overnemen en ga je gewoon terug naar een normale situatie: elke winter weer een ander verkhoudsgriepjequote:Op maandag 15 november 2021 15:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is helemaal niet behapbaar. Als we deze cijfers nog een paar weken hebben loopt de zorg volledig vast. Snap jou wel hoor, maar dan zal eerst de zorg fatsoenlijk geherstructureerd worden alvorens we zoiets overhoop halen. Dat gaat dit jaar echt niet gebeuren."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Nee ik bedoel die groep samen. 700-800 duizend met behoorlijk onderliggend lijden. Maar goed, wie zegt dat ook gezonde gevaccineerde ouderen straks niet de Sjaak zijn. Zeker in het tempo waarin die boosters op gang komen is het dweilen met de kraan open.quote:Op maandag 15 november 2021 15:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Oh dat bedoel je. Sorry, ik dacht initieel dat je het had over ongevaccineerden. Er is (uit mijn hoofd) zo'n 10% van de gevaccineerden die onvoldoende of geen antistoffen aanmaakt om volledig beschermd te zijn. Die 10% is veel te veel voor onze ziekenhuizen, dus ook bij een 100% vaccinatiegraad is dat nog een groot probleem.
Ik heb die discussie paar maanden terug hier wel 's met @:DireStraits7 gehad. Ik kan me op dit moment geen enkel scenario voorstellen waarin we geen maatregelen zullen hebben, aangezien de zorg het niet aan kan.
Wellicht moeten we de groep 6-12 ook gaan vaccineren, net als in Israël.blablablabla![]()
Zonder dollen, dat was oprecht de afsluiter die onze raad van bestuur gebruikte bij de cancel-mail van ons 1e grote live event dat morgen had moeten plaatsvinden.quote:![]()
![]()
![]()
Gundogan van VOLTquote:Op maandag 15 november 2021 15:56 schreef tja77 het volgende:
[..]
Of echt grijze haar, maar zo oud oogt ze niet.
Wie is dat?![]()
Nilofer Gundogan van Volt.quote:Op maandag 15 november 2021 15:56 schreef tja77 het volgende:
[..]
Wie is dat?![]()
Ja sick. Hopen dat ze dat snel stoppen.quote:Op maandag 15 november 2021 15:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Die vaccinatieplicht wordt zelfs uitgebreid naar andere beroepen.
Het was al verplicht voor verpleegtehuisperoneel. Uitbreiding naar ziekenhuispersoneel is er vorige week ook goedgekeurd.
Zelfs wij kennen dat niet.
Noem dat maar geen maatregelen.. verplichte vaccinaties. Incl boosters etc.
Maar in elk geval is het een kwestie van willen om terug naar normaal te gaan. Uk laat het zien."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
De enige echte 'redding' voor die groep is medicatie, in de hoop dat die wel aanslaan. Daarom snap ik ook niet dat de Jonge dat downplayed.quote:Op maandag 15 november 2021 15:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Nee ik bedoel die groep samen. 700-800 duizend met behoorlijk onderliggend lijden. Maar goed, wie zegt dat ook gezonde gevaccineerde ouderen straks niet de Sjaak zijn. Zeker in het tempo waarin die boosters op gang komen is het dweilen met de kraan open.
Wellicht moeten we de groep 6-12 ook gaan vaccineren, net als in Israël.![]()
Geen idee, maar ik zat niet veel naar haar haar te kijkenquote:Op maandag 15 november 2021 15:56 schreef tja77 het volgende:
Wie is dat?![]()
![]()
Naar wat dan wel?quote:Op maandag 15 november 2021 15:58 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Geen idee, maar ik zat niet veel naar haar haar te kijken![]()
Evenstar
![]()
@Cue_quote:Op maandag 15 november 2021 15:58 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Geen idee, maar ik zat niet veel naar haar haar te kijken
Jij snapt het![]()
![]()
Sterker nog, als die medicatie inderdaad de ligduur aanzienlijk kan verkorten of zelfs ziekenhuisopname voorkomen, dan kan dat de redding zijn.quote:Op maandag 15 november 2021 15:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
De enige echte 'redding' voor die groep is medicatie, in de hoop dat die wel aanslaan. Daarom snap ik ook niet dat de Jonge dat downplayed.![]()
Dat gevoel heb ik ook wel, dit is niet het sterkste optreden van van Dissel. Volledig aan het OMT zou ik niet willen zeggen, maar een onduidelijk/onvolledig advies gecombineerd met een kabinet wat toch zn eigen zin doet is funest.quote:Op maandag 15 november 2021 15:56 schreef Evenstar het volgende:
Als ik dit zo hoor (tweede kamer) ligt het echt volledige aan het OMT dat het constant verkeerd gaat. Ze grijpen steeds te laat in. Alle antwoorden die van Dissel geeft zijn ontwijkend en altijd maar weer van dat waren de cijfers toen ...![]()
Waarom die groep vaccineren? Vaccin helpt niet perse tegen verspreiding he.quote:Op maandag 15 november 2021 15:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Nee ik bedoel die groep samen. 700-800 duizend met behoorlijk onderliggend lijden. Maar goed, wie zegt dat ook gezonde gevaccineerde ouderen straks niet de Sjaak zijn. Zeker in het tempo waarin die boosters op gang komen is het dweilen met de kraan open.
Wellicht moeten we de groep 6-12 ook gaan vaccineren, net als in Israël."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Maar jij noemt een vaccinatieplicht 'geen maatregelen'quote:Op maandag 15 november 2021 15:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja sick. Hopen dat ze dat snel stoppen.
Maar in elk geval is het een kwestie van willen om terug naar normaal te gaan. Uk laat het zien.quote:Op maandag 15 november 2021 15:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Uk heeft thans geen maatregelen. Behalve een boze pers omdat super held Boris Johnson geen mondkapje droeg in ziekenhuis"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Evenstar
![]()
Wie is die voorzitter? Wat een kutwijf .... kapt iedereen maar af.
Van Dissel geeft ook nergens antwoord op, is nog erger dan Hugo.![]()
Die hebben wij hier defacto ookquote:Op maandag 15 november 2021 15:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar jij noemt een vaccinatieplicht 'geen maatregelen'
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Jaap brengt teveel tijd door met Rutte. Overal omheen lullen en nergens antwoord op geven. Man man man.![]()
Ik vind het wel fijn dat vragen van volksvertegenwoordigers genegeerd kunnen worden en door de voorzitter een grote mond gegeven kan worden dat mensen hun mond maar moeten houden want de vraag was meer dan duidelijk.![]()
Je bent lekker aan het draaien.quote:Op maandag 15 november 2021 16:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die hebben wij hier defacto ook
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Maar ze weet wel heel goed dat er toch geen normaal antwoord uit gaat komen, dus dat doorvragen ook geen zin heeft.quote:Op maandag 15 november 2021 16:00 schreef Evenstar het volgende:
Van Dissel geeft ook nergens antwoord op, is nog erger dan Hugo.
Van Dissel zal zelden echt 1 op 1 antwoord geven volgens mij.
Of hij snapt echt de vragen niet / wijkt telkens uit, of hij doet het expres, maar ik vind het knap, want ik zou dat dus niet kunnen![]()
![]()
Evenstar
![]()
Proberen, illustreren, modelleren, rekenen ... bla bla blaquote:Op maandag 15 november 2021 16:00 schreef Spablauw214 het volgende:
Jaap brengt teveel tijd door met Rutte. Overal omheen lullen en nergens antwoord op geven. Man man man.![]()
Dat is Attje -ik glij van mijn stoel bij het Red Team- Kuiken van de PvdA.quote:Op maandag 15 november 2021 16:00 schreef Evenstar het volgende:
Van Dissel geeft ook nergens antwoord op, is nog erger dan Hugo.![]()
Ik had vroeger zo'n klasgenoot, je vroeg A, hij vertelde via Z, Y en K en kwam uit bij C
Maar je vroeg naar B...![]()
![]()
![]()
Ben zelf geen wappie ofzo, en dit is geen spamlink, maar kijk dit eens dit 10 minuten duren filmpje uit de raadsvergadering hier ergens. Vent is huisarts en homeopaat.
https://www.facebook.com/(...)os/2942339616029767/
Graag meningen hierover, geen getrolo![]()
Eigenlijk wel gek (wellicht suffe opmerking, maar ik ben geen viroloog zoals jullie hequote:Op maandag 15 november 2021 15:59 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Sterker nog, als die medicatie inderdaad de ligduur aanzienlijk kan verkorten of zelfs ziekenhuisopname voorkomen, dan kan dat de redding zijn.) dat het wél is gelukt om in recordtempo vaccins te ontwikkelen die - voor zover nog steeds bekend - ziekenhuisopname aanzienlijk verminderen....
Maar, het nog steeds niet wil lukken om een medicijn te vinden dat iemand snel(ler) doet herstellen.![]()
Evenstar
![]()
Ja, dat werd daarna ook wel duidelijk. Het ging haar niet om de vragen, maar eigenlijk echt om hoe idioot van Dissel aan het antwoorden is. Het was meer bedoeld van "je kan vragen wat je wil, die zijn wel duidelijk, maar die lul antwoord gewoon niet".quote:Op maandag 15 november 2021 16:01 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Maar ze weet wel heel goed dat er toch geen normaal antwoord uit gaat komen, dus dat doorvragen ook geen zin heeft.
Van Dissel zal zelden echt 1 op 1 antwoord geven volgens mij.
Of hij snapt echt de vragen niet / wijkt telkens uit, of hij doet het expres, maar ik vind het knap, want ik zou dat dus niet kunnen![]()
Die zal dan tegenwoordig een glanzende carriere in het management of de politiek hebben.quote:Op maandag 15 november 2021 16:02 schreef Cue_ het volgende:
Ik had vroeger zo'n klasgenoot, je vroeg A, hij vertelde via Z, Y en K en kwam uit bij C
Maar je vroeg naar B...![]()
![]()
Pfizer is toch bezig met die pil? Die meer ziekte doet voorkomen?quote:Op maandag 15 november 2021 16:03 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Eigenlijk wel gek (wellicht suffe opmerking, maar ik ben geen viroloog zoals jullie he) dat het wél is gelukt om in recordtempo vaccins te ontwikkelen die - voor zover nog steeds bekend - ziekenhuisopname aanzienlijk verminderen....
Maar, het nog steeds niet wil lukken om een medicijn te vinden dat iemand snel(ler) doet herstellen.![]()
Hij werd tester bij de Belastingdienstquote:Op maandag 15 november 2021 16:03 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Die zal dan tegenwoordig een glanzende carriere in het management of de politiek hebben.![]()
Dat was zijn droom, is hij geworden. Of hij het nog altijd is, geen idee![]()
Ja, maar veel hoor je er momenteel niet meer over? Of kan ook aan mij liggen hoor, moet bekennen dat ik er niet heel actief naar aan het googlen ben elke dag ofzoquote:Op maandag 15 november 2021 16:03 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Pfizer is toch bezig met die pil? Die meer ziekte doet voorkomen?![]()
![]()
Is dat het niet dan?quote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Dat klinkt als iemand die heel goed unit tester zou kunnen zijn, dat geloof ik direct.quote:Op maandag 15 november 2021 16:04 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Hij werd tester bij de Belastingdienst![]()
Dat was zijn droom, is hij geworden. Of hij het nog altijd is, geen idee![]()
Was toch een helder geformuleerde vraag...quote:Op maandag 15 november 2021 16:05 schreef Spablauw214 het volgende:
De FvD vent is echt respectloos man.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Hoe kun van de alternatieve geneeskunde zijn en ook huisarts?quote:Op maandag 15 november 2021 16:02 schreef Sfancta het volgende:
Ben zelf geen wappie ofzo, en dit is geen spamlink, maar kijk dit eens dit 10 minuten duren filmpje uit de raadsvergadering hier ergens. Vent is huisarts en homeopaat.
Hugo lekker terug naar groep 6. Werkelijk. Hoe kan dit?quote:Op maandag 15 november 2021 15:56 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De GGD is pas onlangs begonnen de administratiesoftware te verbouwen voor de registratie van boosters. Ze dachten dat we in januari zouden starten.
De campagne is pas eind maart afgerond. Precies op tijd voor de winter.zie email 27 oktober![]()
Toch weer een extra record erbij ...quote:In de afgelopen zeven dagen registreerde het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu nu 101.690 besmettingen. Het is daarmee voor het eerst dat het weektotaal boven de 100.000 uitkomt.Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Treurig.quote:Op maandag 15 november 2021 15:57 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Zonder dollen, dat was oprecht de afsluiter die onze raad van bestuur gebruikte bij de cancel-mail van ons 1e grote live event dat morgen had moeten plaatsvinden.![]()
![]()
Jawel.quote:Op maandag 15 november 2021 16:04 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja, maar veel hoor je er momenteel niet meer over? Of kan ook aan mij liggen hoor, moet bekennen dat ik er niet heel actief naar aan het googlen ben elke dag ofzo
Is kort geleden goedgekeurd:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)op-covid-19-a4065166"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Kuiken, PvdA.quote:Op maandag 15 november 2021 16:00 schreef Evenstar het volgende:
Van Dissel geeft ook nergens antwoord op, is nog erger dan Hugo.zie email 27 oktober![]()
Weet jij waarom daar telkens een kamerlid zit als voorzitter en dat niet de kamervoorzitter oid hier een rol speelt?quote:![]()
Als je ziet hoe die modellen steeds aangepast moeten worden omdat het toch weer harder gaat dan verwacht, krijg je wel het idee dat het RIVM het structureel te optimistisch inschat.quote:Op maandag 15 november 2021 15:56 schreef Evenstar het volgende:
Omdat dit een commissie-activiteit is. Commissies hebben hun eigen voorzitter.quote:Op maandag 15 november 2021 16:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Weet jij waarom daar telkens een kamerlid zit als voorzitter en dat niet de kamervoorzitter oid hier een rol speelt?zie email 27 oktober![]()
Volgens mij omdat het een commissie is, en de leden van de commissie zijn omstebeurten voorzitter.quote:Op maandag 15 november 2021 16:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Weet jij waarom daar telkens een kamerlid zit als voorzitter en dat niet de kamervoorzitter oid hier een rol speelt?![]()
Half punt. Commissies hebben wel een vaste voorzitter, alleen die kan zich laten vervangen. Net als de Kamervoorzitter.quote:Op maandag 15 november 2021 16:08 schreef XSbig het volgende:
[..]
Volgens mij omdat het een commissie is, en de leden van de commissie zijn omstebeurten voorzitter.zie email 27 oktober![]()
Het is echt te gênant voor woorden.quote:Op maandag 15 november 2021 16:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hugo lekker terug naar groep 6. Werkelijk. Hoe kan dit?![]()
Ah duidelijk. Ik vind het vooral nogal amateuristisch overkomen.quote:Op maandag 15 november 2021 16:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omdat dit een commissie-activiteit is. Commissies hebben hun eigen voorzitter.![]()
Er zijn best wel veel commissies (13) Nu is deze best langdurig, maar zoveel tijd heb je niet om ze allemaal voor te zitten.quote:Op maandag 15 november 2021 16:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Weet jij waarom daar telkens een kamerlid zit als voorzitter en dat niet de kamervoorzitter oid hier een rol speelt?Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Evenstar
![]()
Eerste paar maanden snap ik het heel goed. Kort na komst van deltavariant snap ik het ook heel goed, maar verdomme twee jaar later ondertussen en nog steeds achter de feiten aanlopen.quote:Op maandag 15 november 2021 16:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je ziet hoe die modellen steeds aangepast moeten worden omdat het toch weer harder gaat dan verwacht, krijg je wel het idee dat het RIVM het structureel te optimistisch inschat.
Nu ook weer een hele simpele vraag en hij heeft het over hartslag en metabolisme en het oplopen van een trap .... de tering man.![]()
Wat is jouw mening hierover? welke uitspraken heb je gecheckt of dat klopt?quote:Op maandag 15 november 2021 16:02 schreef Sfancta het volgende:
Graag meningen hierover, geen getrolo"Ik heb nog met hem gekoerst"![]()
Echt verschrikkelijk inderdaad.quote:Op maandag 15 november 2021 16:00 schreef Evenstar het volgende:
Van Dissel geeft ook nergens antwoord op, is nog erger dan Hugo.
Heel slecht.
Iedere keer ook als er een vraag wordt gesteld om een doel te adviseren: 'Ja, klaar, voldende'.
Manman man.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ja snap ik. Maar er moeten toch wel betere kamervoorzitters te vinden zijnquote:Op maandag 15 november 2021 16:10 schreef zalkc het volgende:
[..]
Er zijn best wel veel commissies (13) Nu is deze best langdurig, maar zoveel tijd heb je niet om ze allemaal voor te zitten.![]()
![]()
Joh..quote:Op maandag 15 november 2021 16:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je ziet hoe die modellen steeds aangepast moeten worden omdat het toch weer harder gaat dan verwacht, krijg je wel het idee dat het RIVM het structureel te optimistisch inschat.![]()
Dat is dan ook echt een van de problemen die we hebben.
Het niet werken met scenario's, het veel te positief inschatten, veel te optimistisch zijn. Niet alleen het RIVM, maar ook Hugo.
Te laat ingrijpen, te snel (sneller dan OMT advies) maatregelen loslaten.
Niet goed communiceren.
Veel te laat opstarten met die boosters. Etc."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Wat heeft het voor zin dan?quote:Op maandag 15 november 2021 16:11 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Echt verschrikkelijk inderdaad.
Heel slecht.
Iedere keer ook als er een vraag wordt gesteld om een doel te adviseren: 'Ja, klaar, voldende'.
Manman man.![]()
Nou, het Kerstgala en de Open Dag op het plaatselijke ROC allebei afgelast. Het wordt weer een topjaar voor onze examenkandidaten.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Geeeeen idee.quote:Op maandag 15 november 2021 16:12 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Wat heeft het voor zin dan?'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ik heb het idee dat we niet veel wijzer mochten worden.quote:Op maandag 15 november 2021 16:12 schreef Iblardi het volgende:
Ik heb inderdaad niet het idee dat we hier veel wijzer van worden.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ja maar ze hebben geen corona!quote:Op maandag 15 november 2021 16:12 schreef Janneke141 het volgende:
Nou, het Kerstgala en de Open Dag op het plaatselijke ROC allebei afgelast. Het wordt weer een topjaar voor onze examenkandidaten.zie email 27 oktober![]()
De beste zit momenteel bij de woonbegroting.quote:Op maandag 15 november 2021 16:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja snap ik. Maar er moeten toch wel betere kamervoorzitters te vinden zijnzie email 27 oktober![]()
Tijd om de hele selectie te vervangenquote:Op maandag 15 november 2021 16:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Joh..![]()
Dat is dan ook echt een van de problemen die we hebben.
Het niet werken met scenario's, het veel te positief inschatten, veel te optimistisch zijn. Niet alleen het RIVM, maar ook Hugo.
Te laat ingrijpen, te snel (sneller dan OMT advies) maatregelen loslaten.
Niet goed communiceren.
Veel te laat opstarten met die boosters. Etc.![]()
![]()
Bosmaquote:Op maandag 15 november 2021 16:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De beste zit momenteel bij de woonbegroting.![]()
![]()
Met 2G zijn ze ook nodig als je geen basismaatregelen hebt.quote:![]()
Wat een droefheid dit. Wees gewoon eens eerlijk man."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
News flash: ook met 2G zijn lockdowns nodig om te voorkomen dat de ziekenhuizen omvallen.quote:Op maandag 15 november 2021 16:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ah de politieke chantage is weer begonnen?![]()
Volgens mij weten zij het ook echt niet meer. Nee oprecht, dit zeg ik niet om tof of cynisch te doenquote:Op maandag 15 november 2021 16:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat we niet veel wijzer mochten worden.Volgens mij is iedereen, incl de "knappe koppen" inmiddels een beetje out of ideas
![]()
![]()
Ja.quote:Op maandag 15 november 2021 16:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tijd om de hele selectie te vervangen
Meteen schoon schip maken."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ja dus als ze niet instemmen is het alternatief weer de hele winter in lockdown??quote:Op maandag 15 november 2021 16:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Met 2G zijn ze ook nodig als je geen basismaatregelen hebt.![]()
Wat een droefheid dit. Wees gewoon eens eerlijk man.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
God, ik hoop zo dat er morgen eens een keer politiek gehakt gemaakt wordt van die kerel. Constant maar voor je beurt spreken als minister en het in de kamer weglachen en andere kamerleden de maat nemen.quote:
Wilders wordt een populist genoemd, Baudet een wappie, maar de Jonge zou niet misstaan in dat rijtje.![]()
Maar dat ontkent hij ook niet. Hij zegt 'vaker' het is gewoon pure chantage.quote:Op maandag 15 november 2021 16:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
News flash: ook met 2G zijn lockdowns nodig om te voorkomen dat de ziekenhuizen omvallen.zie email 27 oktober![]()
Evenstar
![]()
DIt is dus PRECIES wat ik bedoel en wat ze dus al bijna twee jaar doen. Als je ze dan daarop aanspreekt zeggen ze "ja, nee, maar, de cijfers en modellen en gerekend en dit en dat".quote:Op maandag 15 november 2021 16:14 schreef THEFXR het volgende:
[..]
joh, van Dissel, je zit alweer fout, ik geloof er geen moer van!
Flikker toch op ja. Iedereen met twee werkende hersencellen snap toch ook wel dat wij niet over 3 weken opeens alle andere maatregelen kunnen laten vallen en verder gaan met alleen 2G.
Ik zal echt versteld staan en mijn excuses aanbieden als dat wel gebeurd.![]()
Maar lockdowns zijn op lange termijn ook geen oplossing. Dat is uitbreiding van de zorgcapaciteit. Maar dat is zeker voor het volgende kabinet.quote:Op maandag 15 november 2021 16:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar dat ontkent hij ook niet. Hij zegt 'vaker' het is gewoon pure chantage.![]()
Met 2G stromen de ziekenhuizen niet opeens leeg deze winter.quote:Op maandag 15 november 2021 16:16 schreef popje het volgende:
[..]
Ja dus als ze niet instemmen is het alternatief weer de hele winter in lockdown??
Die lockdown achtige maatregelen krijgen we sws."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Nou ja, ook voor de knappe koppen is de toekomst grotendeels koffiedik kijken. Je bent afhankelijk van gedrag van mensen, van eventuele nieuwe virusvarianten met andere eigenschappen en ga zo maar door. Ik vind het allemaal reuzeschattig dat kamerleden toezegging van Van Dissel verwachten over het verloop van de epidemie, maar die heeft daar bijzonder weinig invloed op.quote:Op maandag 15 november 2021 16:15 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Volgens mij weten zij het ook echt niet meer. Nee oprecht, dit zeg ik niet om tof of cynisch te doenVolgens mij is iedereen, incl de "knappe koppen" inmiddels een beetje out of ideas
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Het is een politiek spelletje. Nu wordt in de media vast gezegd dat we zonder 2G in lockdown moeten, dus als er morgen kamerleden zijn die geen voorstander van 2G zijn kan hij zeggen: "Maar jullie zijn toch ook geen voorstander van lockdowns? Je kan niet anders"quote:Op maandag 15 november 2021 16:16 schreef popje het volgende:
[..]
Ja dus als ze niet instemmen is het alternatief weer de hele winter in lockdown??
Alle partijen lezen dit en nemen dit mee en hebben nu dus in hun achterhoofd dat als zij tegen 2G stemmen er weleens lockdowns kunnen komen. Avondklok all-over dit.![]()
Wat natuurlijk nooit te controleren valt achteraf.quote:Op maandag 15 november 2021 16:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar dat ontkent hij ook niet. Hij zegt 'vaker' het is gewoon pure chantage."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Volgens mij mogen de specialisten als ze dat willen gewoon beginnen met de medicijnen die een ernstig verloop voor een (groot) deel voorkomen, mits toestemming van de patient. Als je nou echt niks meer weet dan ga je toch die kant op. Zeker nadat bleek dat het medicijn gebasseerd is op een bestaand medicijn wat (vrijwel) geen bijwerkingen geeft. Dan ga je toch niet wachten totdat eerst de EMA er wat van gezegd heeft en vervolgens gaat de gezondheidsraad er weer een plasje over doen (na een paar weken).quote:Op maandag 15 november 2021 16:15 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Volgens mij weten zij het ook echt niet meer. Nee oprecht, dit zeg ik niet om tof of cynisch te doenVolgens mij is iedereen, incl de "knappe koppen" inmiddels een beetje out of ideas
Ze hebben echt geen idee dat het crisis is. Zowel mentaal voor de bevolking als in de ziekenhuizen als bij de GGD. (GGD is weer de periodieke prikkers aan het benaderen, maar de animo is ook daar nu veel minder).![]()
En dat willen ze neem ik aan ook niet?quote:Op maandag 15 november 2021 16:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het is een politiek spelletje. Nu wordt in de media vast gezegd dat we zonder 2G in lockdown moeten, dus als er morgen kamerleden zijn die geen voorstander van 2G zijn kan hij zeggen: "Maar jullie zijn toch ook geen voorstander van lockdowns? Je kan niet anders"
Alle partijen lezen dit en nemen dit mee en hebben nu dus in hun achterhoofd dat als zij tegen 2G stemmen er weleens lockdowns kunnen komen. Avondklok all-over dit.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Het is ook moeilijk om de toekomst te voorspellen. Maar een goede eerste stap zou zijn om ook scenario's uit te werken waarin het niet meevalt.quote:Op maandag 15 november 2021 16:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, ook voor de knappe koppen is de toekomst grotendeels koffiedik kijken. Je bent afhankelijk van gedrag van mensen, van eventuele nieuwe virusvarianten met andere eigenschappen en ga zo maar door. Ik vind het allemaal reuzeschattig dat kamerleden toezegging van Van Dissel verwachten over het verloop van de epidemie, maar die heeft daar bijzonder weinig invloed op.![]()
Precies dat. Het principiële debat, dat je écht moet voeren over deze zeer vergaande maatregel, wordt weer vakkundig doodgemaakt. Walgelijk.quote:Op maandag 15 november 2021 16:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het is een politiek spelletje. Nu wordt in de media vast gezegd dat we zonder 2G in lockdown moeten, dus als er morgen kamerleden zijn die geen voorstander van 2G zijn kan hij zeggen: "Maar jullie zijn toch ook geen voorstander van lockdowns? Je kan niet anders"
Alle partijen lezen dit en nemen dit mee en hebben nu dus in hun achterhoofd dat als zij tegen 2G stemmen er weleens lockdowns kunnen komen. Avondklok all-over dit.zie email 27 oktober![]()
Waar ga je heen?quote:Op maandag 15 november 2021 16:19 schreef Evenstar het volgende:
Gelukkig hoef ik nog maar 6 weken in de shitzooi te zitten![]()
![]()
![]()
Tenzij je naar de maan vertrekt gaat dat toch tegenvallen hoorquote:Op maandag 15 november 2021 16:19 schreef Evenstar het volgende:
Nieuw is niet altijd beter.![]()
Hopelijk ga ik op wintersport over zes weken. En als daarna de scholen dicht blijven moet je niet raar opkijken dat ik daar nog een paar weekjes langer blijf.....quote:Op maandag 15 november 2021 16:19 schreef Evenstar het volgende:
![]()
Hoog in de bergen, nergens last van. Goede wifi daar dus kan daar ook werken.![]()
Nee, uiteraard niet. Maar de hele discussie wordt nu al veranderd in 2 kampen. Mensen die voor 2G zijn en mensen die ertegen zijn. Mensen die ertegen zijn worden nu al in het kamp 'voor lockdown' gestopt, want tegen 2G.quote:Op maandag 15 november 2021 16:19 schreef popje het volgende:
[..]
En dat willen ze neem ik aan ook niet?
Dit staaltje politiek framen is de Jonge erg sterk in, maar is echt slopend. Dit is ook grotendeels de reden dat kamerleden telkens zo fel waren op het uitlekken van maatregelen voor zij er vanaf wisten.![]()
Maar ze kunnen toch tegen beide stemmen.quote:Op maandag 15 november 2021 16:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Alle partijen lezen dit en nemen dit mee en hebben nu dus in hun achterhoofd dat als zij tegen 2G stemmen er weleens lockdowns kunnen komen. Avondklok all-over dit.
Twee klote keuzes geven houdt niet in dat het de enige keuzes zijn imo.![]()
Evenstar
![]()
Mwah, in Zweden zijn ze tot nu toe redelijk soepel geweest. Verwacht niet dat het opeens heel anders gaat zijn daar.quote:Op maandag 15 november 2021 16:21 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Tenzij je naar de maan vertrekt gaat dat toch tegenvallen hoor![]()
Hugo is niet vies van een vals dilemma op z’n tijd.quote:Op maandag 15 november 2021 16:22 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Maar ze kunnen toch tegen beide stemmen.
Twee klote keuzes geven houdt niet in dat het de enige keuzes zijn imo.
Remember “jij wil toch ook niet dat oma dood gaat?”![]()
Dat is een probleem voor over 6 weken. De volgorde is dan:quote:Op maandag 15 november 2021 16:21 schreef Spablauw214 het volgende:
Oke stel, we doen 2G. Dat is toch evengoed geen oplossing? Ooit moet je er een keer vanaf.
- 3G op werk, niet-essentiële winkels etc
- 2G in horeca en op evenementen
Werkt allemaal niet, dus:
- 2G in niet-essentiële winkels
- 2G op werk
En dan komen ze erachter dat dat ook niet werkt en wordt het gewoon 2G+![]()
Op de korte termijn wel natuurlijk. Dat er al een hoop foute keuzen gemaakt zijn en nog steeds gemaakt worden veranderd de huidige situatie niet natuurlijk.quote:Op maandag 15 november 2021 16:22 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Heb al eerder voorgesteld om gewoon een apart crisis team in te richten zonder politieke ambities en hugo uit zijn ambt te zetten.
Gewoon een groep verstandige mensen die verder geen belangen hebben om mensen te pleasen, maar het enige doel is om deze crisis op te lossen. Zou de besluitvorming een stuk sneller kunnen laten verlopen.![]()
Oostenrijk, wat nu een lockdown voor ongevaccineerden heeft, gaat woensdag overleggen of er niet toch ook nog een uitgaansverbod (avondklok) voor de hele bevolking bovenop moet.
Begrijp me goed, vaccineren is key. Maar het doen alsof er met 100% vaccinatiegraad geen enkel maatregel meer nodig gaat zijn deze winter, is gewoon mensen voorliegen."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Goed om te lezen dat ze hun zaakjes op orde hebben.quote:Op maandag 15 november 2021 16:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
News flash: ook met 2G zijn lockdowns nodig om te voorkomen dat de ziekenhuizen omvallen.![]()
Daar was het FOK OMT volgens mij ook al uit.quote:Op maandag 15 november 2021 16:25 schreef capricia het volgende:
Oostenrijk, wat nu een lockdown voor ongevaccineerden heeft, gaat woensdag overleggen of er niet toch ook nog een uitgaansverbod (avondklok) voor de hele bevolking bovenop moet.
Begrijp me goed, vaccineren is key. Maar het doen alsof er met 100% vaccinatiegraad geen enkel maatregel meer nodig gaat zijn deze winter, is gewoon mensen voorliegen.![]()
Ik val in herhaling maar elke vorm van maatregelen zijn een middel en geen doel.quote:Op maandag 15 november 2021 16:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is een probleem voor over 6 weken. De volgorde is dan:
- 2G op werk
En dan komen ze erachter dat dat ook niet werkt en wordt het gewoon 2G+
Het doel moet zijn: hoe kunnen we zorgen dat de zorg het kan bolwerken zonder strenge maatregelen en lockdowns?
Wat hebben we daar voor nodig? Meer immuniteit en meer handjes.
Ik lees alleen maar geneuzel wat afleidt van die discussie.![]()
Dat kunnen ze ja, maar zo wordt het niet geframed.quote:Op maandag 15 november 2021 16:22 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Kamerlid: Voorzitter, ik ben echt tegenstander van 2G, dat wil ik echt niet. Hoe ziet u voor zich dat we dit kunnen doen?
de Jonge: Maar u wilt toch ook niet nog meer lockdowns? Dat kan toch niet? Al die mensen die dan weer gedwongen thuis moeten zitten omdat we er niet alles aan gedaan hebben?
Kamerlid: Voorzitter, nee natuurlijk niet, maar ik ben ook geen voorstander van lockdowns
de Jonge: Zonder 2G is een lockdown de enige optie, dat kan niet anders. Het OMT heeft becijferd dat x, y, z.
Kamerlid: Dan wil ik graag die cijfers zien, daar zal ik een motie toe indienen
de Jonge: Die motie ontraad ik
Uitkomst: de Jonge kan niet verder want de kamer blokkeert hem in 2G en dus kan hij niet anders dan lockdowns. Dat zegt hij dan niet tijdens een debat, maar in een interview.![]()
Digitaal viroloog... ja met jouw aanwezigheid op dit forum kan je dat inmiddels wel zeggen!quote:Op maandag 15 november 2021 16:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is een probleem voor over 6 weken. De volgorde is dan:
- 2G op werk
En dan komen ze erachter dat dat ook niet werkt en wordt het gewoon 2G+Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
En als ze er mee instemmen ookquote:Op maandag 15 november 2021 16:16 schreef popje het volgende:
[..]
Ja dus als ze niet instemmen is het alternatief weer de hele winter in lockdown??![]()
![]()
Die homeopaat klinkt wel als een wappie.quote:Op maandag 15 november 2021 16:02 schreef Sfancta het volgende:
Evenstar
![]()
Niks met virologie te maken, vooral gedragskundequote:Op maandag 15 november 2021 16:26 schreef popje het volgende:
[..]
Digitaal viroloog... ja met jouw aanwezigheid op dit forum kan je dat inmiddels wel zeggen!![]()
![]()
En dat is denk ik ook het grootste probleem van de Jonge (en veel anderen die er momenteel zitten). Op het moment dat je geen visie hebt ga je het middel als doel zien, met als gevolg dat je ergens heen stuurt, maar niet weet waarheen.quote:Op maandag 15 november 2021 16:25 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik val in herhaling maar elke vorm van maatregelen zijn een middel en geen doel.
Het doel moet zijn: hoe kunnen we zorgen dat de zorg het kan bolwerken zonder strenge maatregelen en lockdowns?
Wat hebben we daar voor nodig? Meer immuniteit en meer handjes.
Ik lees alleen maar geneuzel wat afleidt van die discussie.
Het doel is dat dit virus geen ontwrichtende schade meer aan de maatschappij kan opleveren. Maatregelen nemen worden ondertussen gezien als oplossing voor het probleem, maar maatregelen nemen vertraagt de verspreiding alleen maar, waardoor je meer tijd hebt de problemen op te lossen.
Maatregelen nemen is heel zinvol, op het moment dat je ook je zorgcapaciteit uitbreidt om ervoor te zorgen dat die backlog die hoe dan ook komen gaat op te vangen is. Dat kun je gespreid doen (door door middel van maatregelen de verspreiding langzaam te laten gaan, door vaccinatie de verspreiding minder impactvol te maken etc), maar hoe dan ook komt het.![]()
Hangt natuurlijk ook af van de zwaarte van eventuele maatregelen.quote:Op maandag 15 november 2021 16:25 schreef capricia het volgende:
Begrijp me goed, vaccineren is key. Maar het doen alsof er met 100% vaccinatiegraad geen enkel maatregel meer nodig gaat zijn deze winter, is gewoon mensen voorliegen.![]()
Van de Jonge begrijp ik nog dat hij het probeert, hoewel ik me afvraag hoe serieus hij zijn taak nog neemt als hij steeds met dit soort stropoppen aan komt zetten. Van onze Nationale Ondernemingsraad begrijp ik daarentegen niet dat ze hem ermee weg laten komen en zich de verantwoordelijkheid voor de uitvoering in de maag laten splitsen. Hoe amateuristisch kun je het hebben?quote:Op maandag 15 november 2021 16:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat kunnen ze ja, maar zo wordt het niet geframed.
Kamerlid: Voorzitter, ik ben echt tegenstander van 2G, dat wil ik echt niet. Hoe ziet u voor zich dat we dit kunnen doen?
de Jonge: Maar u wilt toch ook niet nog meer lockdowns? Dat kan toch niet? Al die mensen die dan weer gedwongen thuis moeten zitten omdat we er niet alles aan gedaan hebben?
Kamerlid: Voorzitter, nee natuurlijk niet, maar ik ben ook geen voorstander van lockdowns
de Jonge: Zonder 2G is een lockdown de enige optie, dat kan niet anders. Het OMT heeft becijferd dat x, y, z.
Uitkomst: de Jonge kan niet verder want de kamer blokkeert hem in 2G en dus kan hij niet anders dan lockdowns. Dat zegt hij dan niet tijdens een debat, maar in een interview.Never explain, never apologize.![]()
Boeiend, Hugo wil nu perse zijn nieuwe speeltje en hoe het daarna verder gaat ziet hij dan wel weer. Zal daarna wel 2G+ worden neem ik aan, dus en vaccineren en testen.quote:Op maandag 15 november 2021 16:21 schreef Spablauw214 het volgende:
Oke stel, we doen 2G. Dat is toch evengoed geen oplossing? Ooit moet je er een keer vanaf.![]()
Er zijn diverse partijen in de tweede kamer (niet alleen FVD, maar er doen er diverse zeer goed aan mee) wie het meer gaat om een goede soundbite te hebben waarin ze een kritische vraag stellen en ze een onbevredigend antwoord krijgen. Dat komt de daadwerkelijk kritische rol van de kamer niet ten goede.quote:Op maandag 15 november 2021 16:32 schreef Lurf het volgende:
[..]
Van de Jonge begrijp ik nog dat hij het probeert, hoewel ik me afvraag hoe serieus hij zijn taak nog neemt als hij steeds met dit soort stropoppen aan komt zetten. Van onze Nationale Ondernemingsraad begrijp ik daarentegen niet dat ze hem ermee weg laten komen en zich de verantwoordelijkheid voor de uitvoering in de maag laten splitsen. Hoe amateuristisch kun je het hebben?
Het is een soort parlementair cabaret aan het worden, wat zorgelijk is.![]()
2g+ is voor mij de grens. Dan zeg ik toedeledokie. Ga me niet laten testen terwijl ik een vaccin in mijn flikker heb zitten.quote:Op maandag 15 november 2021 16:33 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Boeiend, Hugo wil nu perse zijn nieuwe speeltje en hoe het daarna verder gaat ziet hij dan wel weer. Zal daarna wel 2G+ worden neem ik aan, dus en vaccineren en testen.Zonder wrijving geen glans![]()
Toch knap van een schoolmeester.quote:Op maandag 15 november 2021 16:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat kunnen ze ja, maar zo wordt het niet geframed.
Uitkomst: de Jonge kan niet verder want de kamer blokkeert hem in 2G en dus kan hij niet anders dan lockdowns. Dat zegt hij dan niet tijdens een debat, maar in een interview.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Zelden zoveel waarheid in 1 post gelezen. Hulde.quote:Op maandag 15 november 2021 16:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
En dat is denk ik ook het grootste probleem van de Jonge (en veel anderen die er momenteel zitten). Op het moment dat je geen visie hebt ga je het middel als doel zien, met als gevolg dat je ergens heen stuurt, maar niet weet waarheen.
Het doel is dat dit virus geen ontwrichtende schade meer aan de maatschappij kan opleveren. Maatregelen nemen worden ondertussen gezien als oplossing voor het probleem, maar maatregelen nemen vertraagt de verspreiding alleen maar, waardoor je meer tijd hebt de problemen op te lossen.
Maatregelen nemen is heel zinvol, op het moment dat je ook je zorgcapaciteit uitbreidt om ervoor te zorgen dat die backlog die hoe dan ook komen gaat op te vangen is. Dat kun je gespreid doen (door door middel van maatregelen de verspreiding langzaam te laten gaan, door vaccinatie de verspreiding minder impactvol te maken etc), maar hoe dan ook komt het.![]()
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
News flash: ook met lockdowns vallen de ziekenhuizen om omdat er geen draagvlak is voor deze lockdowns.quote:Op maandag 15 november 2021 16:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
News flash: ook met 2G zijn lockdowns nodig om te voorkomen dat de ziekenhuizen omvallen.Makkelijk eerste![]()
De Jonge is volgens mij ook allesbehalve een domme kerel. Als je als wethouder in Rotterdam naar minister van VWS gaat kun je echt wel iets. Ik heb het gevoel (maar dat is echt onderbuik) dat de Jonge de debatten in de tweede kamer vooral vervelend vindt, hij wil vooral besturen zonder verantwoording af te leggen. Daar kom je als wethouder een stuk makkelijker mee weg dan als minister.quote:Op maandag 15 november 2021 16:35 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Toch knap van een schoolmeester.![]()
Als je hen voor hun keuze wil straffen zou je het ook voor de hele groep moeten doen, niet enkel voor degenen die toevallig besmet raken en in het ziekenhuis belanden.quote:Op maandag 15 november 2021 15:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mijn punt was dat de zorgkosten voor iedereen gelijk zijn, ongeacht hoe je leeft (even los van het eigen risico). Om dan corona daarbuiten te trekken omdat het ons niet zint dat iemand kiest voor niet vaccineren is naar mijn mening vooral populistisch gelul.
In feite doet men dat reeds met de verplichte tests (of zijn die nog steeds gratis?)
In Duitsland wil minstens één verzekeraar de premies voor ongevaccineerden verhogen.
Delta airlines rekent niet gevaccineerde werknemers 200$ per maand extra aan voor hun zorgverzekering.
Het zou me niet verbazen als sommige Europese landen zulke "straffen" gaan invoeren.are we infinite or am I alone
Forum Opties Forumhop: Hop naar: