En zeker winkels ook weer dicht vanwege black Friday, en een avondklok om te zorgen dat iedereen weer thuisblijft...quote:Op maandag 15 november 2021 15:33 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ja ik word hier echt wanhopig van, ik zie echt geen lichtpunt meer. Het is een inktzwarte tunnel zonder einde geworden.
We moeten toch een keer door die zure appel heen bijten, anders blijven we het probleem enkel voor ons zelf uitschuiven zolang ze geen lange termijn verbeteringen invoeren voor de zorg. In de UK zit de stijging er ook goed in; maar daar is er acceptatie. Daar zijn ze wel degelijk met de capaciteit bezig.quote:Op maandag 15 november 2021 15:30 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
We zijn de lul, het zicht op de verspreiding zijn we helemaal kwijt. Het echte aantal kan wel x2 of x3 zijn.
Het duurt maanden om weer op behapbare aantallen te komen. Misschien moeten we de rit maar gewoon uitzitten inmiddels. Dit is echt een bloedbad geworden.
Ik weet niet wat ik van groepsimmumiteit moet denken. Een nieuw variant (delta) geeft toch heel wat herbesmettingen.quote:Op maandag 15 november 2021 15:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee niet te beteugelen met maatregelen.
We gaan gewoon knallend naar het einde op deze manier. Maar dan zijn wij er (afgezien van wat naschokken) er wel doorheen
Immuniteit is een fabeltje. Je kunt na besmet te zijn geweest voor de derde of vierde keer alsnog in het ziekenhuis terecht komen.quote:Op maandag 15 november 2021 15:36 schreef Elvi het volgende:
Er komt echt geen lockdown, ze willen het virus rond laten gaan en 'afremmen' zodat er toch de gewenste groepsimmuniteit ontstaat. Dat moet in Urk toch al het geval zijn inmiddels?
Welnee. Van die 1,8 miljoen mensen (om één of andere reden blijven het er 1,8 miljoen) zijn er al een miljoen in lage leeftijden die vrijwel niet in de ziekenhuizen komen. Er werd gesproken over nog maximaal 4800 IC opnames (inmiddels nog zo'n 4000 denk ik). Dat is gebaseerd op die hele populatie.quote:Op maandag 15 november 2021 15:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Welnee.Dat zijn letterlijk nog miljoenen mensen die daarvoor in aanmerking komen.
Ja, vooral omdat ze net was bevallen. Supervoorzichtig, nergens heen geweest. En 3 dagen na vaccinatie opeens ziek. Positief getest, baby meegegeven aan d'r vriend die bij hun schoonouders is ingetrokken. Vervolgens een paar dagen later test die vriend ook positief. En de schoonouders ook.quote:
Pasen ook als we zo doorgaanquote:Op maandag 15 november 2021 15:38 schreef Pvt.Webster het volgende:
Die cijfers
Kerst maar weer met 2 mensen doorbrengen...
Van Dissel riep toch ook in het begin dat carnaval in kleine groepjes werd gevierdquote:
"Vooral in de oudere leeftijdcategorieën (65-94 jaar) neemt de sterfte toe"quote:Op maandag 15 november 2021 15:37 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Tja, oude mensen gaan nou eenmaal dood. Als het niet vandaag is dan morgen wel. Of over drie maanden.
Je kan mij niet vertellen dat iemand van 89 met een verzwakt immuunsysteem na vaccinatie nog acht tot tien jaar voor zich heeft. Het stelt het hooguit een beetje uit. In dit geval een maand of zes.
quote:Op maandag 15 november 2021 15:37 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Met 15k besmettingen per dag wordt het lastig de boel te remmen. De instroom in de ziekenhuizen blijft dan (te) hoog en dit gaat dus dagelijks met 50 of 100 omhoog.
Dat weet ik, dat weten jullie, dat weet de WHO, dat weten we allemaal. Behalve het RIVM die toch weer steeds verrast is.quote:Op maandag 15 november 2021 15:37 schreef Momo het volgende:
[..]
Net als de vorige 3 keer in 1,5 jaar dat Urk helemaal bovenaan stond in alle statistieken, toen roepte ook meerdere mensen dat daar groepsimmuniteit was bereikt.
Ja, zo zijn pandemieën altijd geëindigd. En dat is wat er nu gebeurt, de golven zijn niet meer tegen te houden. Met test, zonder test, mensen zijn sociale duren en zoeken en elkaar op. Jong en oud. De meeste zullenhet overleven, maar niet iedereen.quote:
In de UK hebben ze vorig jaar al aangegeven dat ze verwachten deze winter weer maatregelen nodig te hebben. Dat is wel zo eerlijk.quote:Op maandag 15 november 2021 15:38 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
We moeten toch een keer door die zure appel heen bijten, anders blijven we het probleem enkel voor ons zelf uitschuiven zolang ze geen lange termijn verbeteringen invoeren voor de zorg. In de UK zit de stijging er ook goed in; maar daar is er acceptatie. Daar zijn ze wel degelijk met de capaciteit bezig.
Maar hier wordt dat faalbeleid telkens weer goed gepraat/geaccepteerd, dus dan komen we er nooit vanaf.
Urk moet toch inmiddels al twee keer corona gehad hebben?quote:Op maandag 15 november 2021 15:36 schreef Elvi het volgende:
Er komt echt geen lockdown, ze willen het virus rond laten gaan en 'afremmen' zodat er toch de gewenste groepsimmuniteit ontstaat. Dat moet in Urk toch al het geval zijn inmiddels?
.quote:Op maandag 15 november 2021 15:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Welnee. Van die 1,8 miljoen mensen (om één of andere reden blijven het er 1,8 miljoen) zijn er al een miljoen in lage leeftijden die vrijwel niet in de ziekenhuizen komen. Er werd gesproken over nog maximaal 4800 IC opnames (inmiddels nog zo'n 4000 denk ik). Dat is gebaseerd op die hele populatie.
Als je na de derde of vierde keer besmet raken alsnog in het ziekenhuis terecht komt is er iets mis met je immuunsysteem. Dat is niet representatief voor de hele bevolking.quote:Op maandag 15 november 2021 15:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Immuniteit is een fabeltje. Je kunt na besmet te zijn geweest voor de derde of vierde keer alsnog in het ziekenhuis terecht komen.
Dat gaan we alleen niet halen. Zat mensen die meermaals Corona krijgen ook, het zal gewoon rond blijven gaan helaas.quote:Op maandag 15 november 2021 15:36 schreef Elvi het volgende:
Miljoenen mensen die nog in NL het ziekenhuyis komen? Welnee, denk eerder aan duizend/10 duizenden.quote:Op maandag 15 november 2021 15:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Welnee.Dat zijn letterlijk nog miljoenen mensen die daarvoor in aanmerking komen.
65-94 jaar is natuurlijk ook niet echt een nuttige indeling. Splits dat dan uit naar groepen van 5 jaar oid.quote:Op maandag 15 november 2021 15:39 schreef Momo het volgende:
[..]
"Vooral in de oudere leeftijdcategorieën (65-94 jaar) neemt de sterfte toe"
Want iedereen in de groep zou binnen een paar maanden onder de aarde liggen?
Lees van de week toch dat ze aangeven dat ze geen maatregelen nodig hopen te hebben deze winter.quote:Op maandag 15 november 2021 15:39 schreef capricia het volgende:
[..]
In de UK hebben ze vorig jaar al aangegeven dat ze verwachten deze winter weer maatregelen nodig te hebben. Dat is wel zo eerlijk.
En dat mis ik hier.
Met 65 moeten de meesten gewoon nog werken.quote:Op maandag 15 november 2021 15:39 schreef Momo het volgende:
[..]
"Vooral in de oudere leeftijdcategorieën (65-94 jaar) neemt de sterfte toe"
Want iedereen in de groep zou binnen een paar maanden onder de aarde liggen?
Als 65+ na vaccinatie net zo'n risico loopt dan hebben we een groot probleem, aangezien vaccinatie dan echt niet werkt. Wat overigens niet blijkt uit alle onderzoeken.quote:Op maandag 15 november 2021 15:40 schreef Elan het volgende:
[..]
.
Je gaat uit van ongevaccineerden, maar ouderen 65+ lopen bijna net zo'n risico. En die groep alleen is meer dan 3 miljoen.
Was het maar zo'n feest.quote:Op maandag 15 november 2021 15:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Testen doe je maar lekker thuis vanaf nu!
Ik wacht nog altijd op mijn eerstequote:Op maandag 15 november 2021 15:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als je na de derde of vierde keer besmet raken alsnog in het ziekenhuis terecht komt is er iets mis met je immuunsysteem. Dat is niet representatief voor de hele bevolking.
Dubbele agenda's.quote:Op maandag 15 november 2021 15:40 schreef Spablauw214 het volgende:
Die PvdD vent m’n z’n vuurwerkverbod, fuck off man.
Moet die ziekenhuisopname met corona zijn, of mag 't ook iets anders zijn? Anders kunnen we nog wel wat dingen bedenkenquote:Op maandag 15 november 2021 15:41 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik wacht nog altijd op mijn eerste![]()
Jaap zegt ook dat het ziekenhuis nu vol ligt met gevaccineerde ouderen met verslechterd immuunsysteem en ongevaccineerden.quote:Op maandag 15 november 2021 15:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als je na de derde of vierde keer besmet raken alsnog in het ziekenhuis terecht komt is er iets mis met je immuunsysteem. Dat is niet representatief voor de hele bevolking.
Zo werkt het helaas niet. Die antistoffen zijn in no time verdwenen, niet zoals bijvoorbeeld waterpokken waar je ze na het eenmaal gehad te hebben de rest van je leven bij je draagt. Waarom denk je dat we nu alweer met boosters in de weer moeten, amper een half jaar verder.quote:Op maandag 15 november 2021 15:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, en dat levert weer nieuwe verkhoudheid op. Maar de meeste mensen hebben al ervaring met de hoofdstam, immers is bijna iedereen gevaccineerd of genezen, of dood, er is een restgroep wat nu zorgt voor deze pieken. En blijkbaar zit er een plukje aan covid bevattelijken in de groep gevaccineerden.quote:Op maandag 15 november 2021 15:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik weet niet wat ik van groepsimmumiteit moet denken. Een nieuw variant (delta) geeft toch heel wat herbesmettingen.
Ja oké, maar niet de IC's. Dat gevaccineerde ouderen (vooral 70+) op de verpleegafdelingen terecht komen zien we hier in de cijfers ook een paar weken terugkomen.quote:Op maandag 15 november 2021 15:42 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Jaap zegt ook dat het ziekenhuis nu vol ligt met gevaccineerde ouderen met verslechterd immuunsysteem en ongevaccineerden.
Ik hoop het voor ze. Er is natuurlijk wel een vaccinatieplicht voor bepaalde beroepen.quote:Op maandag 15 november 2021 15:40 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Lees van de week toch dat ze aangeven dat ze geen maatregelen nodig hopen te hebben deze winter.
Never waste a good crisis.quote:Op maandag 15 november 2021 15:40 schreef Spablauw214 het volgende:
Die PvdD vent m’n z’n vuurwerkverbod, fuck off man.
Scheelt weer wat pensioen en AOWquote:Op maandag 15 november 2021 15:37 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Tja, oude mensen gaan nou eenmaal dood. Als het niet vandaag is dan morgen wel. Of over drie maanden.
Je kan mij niet vertellen dat iemand van 89 met een verzwakt immuunsysteem na vaccinatie nog acht tot tien jaar voor zich heeft. Het stelt het hooguit een beetje uit. In dit geval een maand of zes.
Oh nee sorry laatmaar, ik dacht dat we het over ontmaagding hadden.quote:Op maandag 15 november 2021 15:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Moet die ziekenhuisopname met corona zijn, of mag 't ook iets anders zijn? Anders kunnen we nog wel wat dingen bedenken
Bron dat dit dusdanig voorkomt om de ziekenhuizen te overbelasten?quote:Op maandag 15 november 2021 15:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Immuniteit is een fabeltje. Je kunt na besmet te zijn geweest voor de derde of vierde keer alsnog in het ziekenhuis terecht komen.
Daarom: boosters. Nu.quote:Op maandag 15 november 2021 15:42 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Jaap zegt ook dat het ziekenhuis nu vol ligt met gevaccineerde ouderen met verslechterd immuunsysteem en ongevaccineerden.
Kijken of we dit jaar nog de 2500 delen kunnen halenquote:Op maandag 15 november 2021 15:40 schreef THEFXR het volgende:
de topics gaan net zo hard als het virus![]()
Met x3 ben je er snel vanaf. Dan heb je over 6 maanden al 2/3 van de bevolking gehadquote:Op maandag 15 november 2021 15:30 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
We zijn de lul, het zicht op de verspreiding zijn we helemaal kwijt. Het echte aantal kan wel x2 of x3 zijn.
Het duurt maanden om weer op behapbare aantallen te komen. Misschien moeten we de rit maar gewoon uitzitten inmiddels. Dit is echt een bloedbad geworden.
Uk heeft thans geen maatregelen. Behalve een boze pers omdat super held Boris Johnson geen mondkapje droeg in ziekenhuisquote:Op maandag 15 november 2021 15:39 schreef capricia het volgende:
[..]
In de UK hebben ze vorig jaar al aangegeven dat ze verwachten deze winter weer maatregelen nodig te hebben. Dat is wel zo eerlijk.
En dat mis ik hier.
Die er voor in aanmerking komen zei ik, niet dat er miljoenen in het ziekenhuis komen.quote:Op maandag 15 november 2021 15:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Miljoenen mensen die nog in NL het ziekenhuyis komen? Welnee, denk eerder aan duizend/10 duizenden.
Dat gaat wel lukkenquote:Op maandag 15 november 2021 15:43 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Kijken of we dit jaar nog de 2500 delen kunnen halen
Hopelijk komt het topiccijfer rap boven het gemiddelde aantal besmettingen uitquote:Op maandag 15 november 2021 15:43 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Kijken of we dit jaar nog de 2500 delen kunnen halen
Het basisprinciepe van politiek: creeër een situatie die je later als excuus kunt gebruiken voor een maatregelquote:
Maar zo werkt het wel. Antistoffen zijn vooral relevant voor de verspreiding. Als je geen antistoffen hebt houdt dat niet in dat je geen immuniteit meer hebt, daar speelt veel meer mee dan alleen antistoffen.quote:Op maandag 15 november 2021 15:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Zo werkt het helaas niet. Die antistoffen zijn in no time verdwenen, niet zoals bijvoorbeeld waterpokken waar je ze na het eenmaal gehad te hebben de rest van je leven bij je draagt. Waarom denk je dat we nu alweer met boosters in de weer moeten, amper een half jaar verder.
Heb jij een exceltabladje waarin je prognostiseert hoeveel ic bezetting dat is bij een ligduur van (20???) dagen?quote:Op maandag 15 november 2021 15:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Welnee. Van die 1,8 miljoen mensen (om één of andere reden blijven het er 1,8 miljoen) zijn er al een miljoen in lage leeftijden die vrijwel niet in de ziekenhuizen komen. Er werd gesproken over nog maximaal 4800 IC opnames (inmiddels nog zo'n 4000 denk ik). Dat is gebaseerd op die hele populatie.
Sinterklaas ligt dan op de ICquote:Op maandag 15 november 2021 15:31 schreef Momo het volgende:
3 december trouwens, ga je dan zeggen dat mensen geen sinterklaas mogen vieren over 2 dagen?
Oh oke. Ik dacht, ik wil ook wel een sneltest door je neus rammen hoorquote:Op maandag 15 november 2021 15:43 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Oh nee sorry laatmaar, ik dacht dat we het over ontmaagding hadden.
Gezien het al bijna aan de 2000 zit zal het wel al voor het weekend zijnquote:Op maandag 15 november 2021 15:44 schreef zalkc het volgende:
[..]
Hopelijk komt het topiccijfer rap boven het gemiddelde aantal besmettingen uit
Wanneer gaat het in het aantal ziekenhuis de topicreeks passeren?
Vraag stelde hij eerder ook aan Kuipers. Maar kuipers zei dat het niets met elkaar te maken heeft omdat vuurwerkslachtoffers de covidzorg helemaal niet in de weg zitten.quote:Op maandag 15 november 2021 15:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Never waste a good crisis.
Wel heel triest gesteld met onze zorg als de zorg al omvalt van wat vuurwerk slachtoffers gecombineerd met lagere ziekenhuis cijfers als dat we vorig jaar hadden.
quote:Op maandag 15 november 2021 15:45 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Sinterklaas ligt dan op de IC
ff tongen met iemand uit Urk en je hebt een gratis QR-code voor een jaar.quote:Op maandag 15 november 2021 15:34 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Al die 'toppers': figures. Eigenwijze Urkers en de Biblebelt. Maar ga vooral lekker door met eigenwijs zijn, mensen.
Heb jij Corona?quote:Op maandag 15 november 2021 15:45 schreef IkBenDeBaas het volgende:
Gisteren ook iemand op bezoek gehad, die graag corona wou krijgen. Dit zag je toch ook wel serieus aankomen?
Nu nog vaccineren duurt sowieso te lang, plus deze 'drang' van de overheid zorgt alleen dat mensen helemaal niet gaan prikken, dus dan is dit de oplossing.
Dekt zich goed in.quote:
Die boosters zijn een grotendeels onzin, vooral ouderen hebben baat. Maar de meeste mensen zijn ook na vaccinatie nog prima bescherm, zeker als die daarna opnieuw het virus opdoen, en dat gebeurt. Alleen die meten we misschien wel niet omdat mensen sneller a-symptomatisch worden omdat het vaccin de klachten voorkomt.quote:Op maandag 15 november 2021 15:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Zo werkt het helaas niet. Die antistoffen zijn in no time verdwenen, niet zoals bijvoorbeeld waterpokken waar je ze na het eenmaal gehad te hebben de rest van je leven bij je draagt. Waarom denk je dat we nu alweer met boosters in de weer moeten, amper een half jaar verder.
Kijk eens goed naar het aantal testenquote:Op maandag 15 november 2021 15:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat opperen de wappies al 1,5 jaar.
Opeens ook mainstream geworden die opvatting?
Dan moet je hopen dat het een vers geïnfecteerde is die het nog met adem en aerosolen kan besmetten. Als die aan het einde zit moet het weer via de ontlasting. 3x raden waar die deurklink is geweestquote:Op maandag 15 november 2021 15:47 schreef tja77 het volgende:
[..]
Heb jij Corona?
Zo ja, stuur me je deurklink, dan kan ik die aflebberen.
Ik bied 100 Euro.
??quote:Op maandag 15 november 2021 15:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Uk heeft thans geen maatregelen. Behalve een boze pers omdat super held Boris Johnson geen mondkapje droeg in ziekenhuis
Ja en dat is behapbaar.quote:Op maandag 15 november 2021 15:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Die er voor in aanmerking komen zei ik, niet dat er miljoenen in het ziekenhuis komen.
Ik denk alleen wel dat het de realiteit is.quote:Op maandag 15 november 2021 15:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Never waste a good crisis.
Wel heel triest gesteld met onze zorg als de zorg al omvalt van wat vuurwerk slachtoffers gecombineerd met lagere ziekenhuis cijfers als dat we vorig jaar hadden.
Met name mensen met onderliggend lijden kunnen dan alsnog in het ziekenhuis terecht komen. En dat is gewoon een hele grote groep in dit land.quote:Op maandag 15 november 2021 15:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar zo werkt het wel. Antistoffen zijn vooral relevant voor de verspreiding. Als je geen antistoffen hebt houdt dat niet in dat je geen immuniteit meer hebt, daar speelt veel meer mee dan alleen antistoffen.
Die boosters zijn tot nu toe gegeven aan mensen die immuungecompromitteerd zijn. Oftewel, mensen die óf geen werkend eigen afweersysteem hebben óf mensen die zelf geen langdurige immuniteit aan kunnen maken etc
Voor de rest van de maatschappij zijn boosters discutabel voor ziekenhuisopnames, maar vooral om de verspreiding terug te dringen.
Hou vol!quote:Op maandag 15 november 2021 15:49 schreef TheRabbitEars het volgende:
Kerstfeest van mijn werk is dit jaar alweer gecanceled, Daar gaan we weer!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |