SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
• Geen tweetdumps van meningen van random mensen online
• Geen artikelen plaatsen/niet linken naar vage websites
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
![]()
Leiderdorpquote:Op maandag 15 november 2021 15:24 schreef StephanL het volgende:
[..]
Die +2 in Zuid-Holland, welke gemeente is dat precies?![]()
Ik was al benieuwd wie daar het eerst op zou reagerenquote:Op maandag 15 november 2021 15:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is wel een heel bijzonder getal gelet op de bijzondere kledingkeuze van die gasten tijdje terug. Blij dat toch iemand het zag.
/niet teleurgesteld![]()
Het bericht dat je wilde plaatsen:En je mist nog van alles doordat mensen geen testafspraken kunnen maken. M’n halve omgeving heeft ondertussen corona. Ik vraag me af of dit nog wel met maatregelen te beteugelen is eigenlijk.quote:Op maandag 15 november 2021 15:21 schreef Tijn het volgende: Als dit zo doorgaat hebben we straks meer dan 20k positieve tests met een percentage positief dat ook boven de 20% is. Ai caramba, mensen.
![]()
Leiderdorpquote:Op maandag 15 november 2021 15:24 schreef StephanL het volgende:
[..]
Die +2 in Zuid-Holland, welke gemeente is dat precies?
Hopelijk @Nattekat niet![]()
![]()
![]()
Besmettingsfeestjes
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
Be kind, you'll never know what a person is going through deep inside.![]()
Ik wilde eigenlijk @Lenny_Leonard taggen, maar dan zou ik een groter risico lopen dat die post verwijderd zou wordenquote:Op maandag 15 november 2021 15:26 schreef Benny het volgende:
[..]
Ik was al benieuwd wie daar het eerst op zou reageren. Blij dat toch iemand het zag.
/niet teleurgesteld![]()
![]()
Gewoon de horeca toch weer helemaal dicht gooien, net als de theaters en dergelijke; dan zijn we opeens gered.quote:Op maandag 15 november 2021 15:26 schreef Spablauw214 het volgende:
Het bericht dat je wilde plaatsen:
[..]
En je mist nog van alles doordat mensen geen testafspraken kunnen maken. M’n halve omgeving heeft ondertussen corona. Ik vraag me af of dit nog wel met maatregelen te beteugelen is eigenlijk.
Terwijl we nog steeds massaal toch nog kantoor gaan, kinderen naar school sturen en geen maatregelen nemen in de kerken![]()
![]()
Zo, 19.200 besmettingen. Met de huidige testcapaciteit kan het onmogelijk hoger komen dan dit, dus we hebben de piek bereikt!
Gefeliciteerd iedereen
Makkelijk eerste (volgens de expected goals)![]()
En dan te bedenken dat de 'lockdown' ook maar slap is.
We rijden op een klif af in de hoop dat de brandstof opraakt in plaats van op de rem te trappen.![]()
quote:Op maandag 15 november 2021 15:27 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Zo, 19.200 besmettingen. Met de huidige testcapaciteit kan het onmogelijk hoger komen dan dit, dus we hebben de piek bereikt!
Gefeliciteerd iedereen![]()
![]()
![]()
![]()
Wat een kerelquote:
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
90k testen x 0.2 = 18.000 ongeveer idd.quote:Op maandag 15 november 2021 15:27 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Gefeliciteerd iedereen![]()
No way dat ze wachten tot de volgende persconferentie voor extra maatregelen als dit zo doorgaat. Ze moeten dan weer even daadkrachtig overkomen, dus dan smijten ze gewoon weer sectoren helemaal dicht totdat de lente aanbreektquote:Op maandag 15 november 2021 15:27 schreef Confetti het volgende:
En dan te bedenken dat de 'lockdown' ook maar slap is.
We rijden op een klif af in de hoop dat de brandstof opraakt in plaats van op de rem te trappen.![]()
![]()
Ze zeggen dat ze aan het opschalen zijn, vrees dat dit te vroeg een feestje is.quote:Op maandag 15 november 2021 15:27 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Gefeliciteerd iedereenstupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness![]()
Testen doe je maar lekker thuis vanaf nu!quote:Op maandag 15 november 2021 15:27 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Gefeliciteerd iedereenblablablabla![]()
Als het goed is ie gisteren niet buiten geweest vanwege F1.quote:Op maandag 15 november 2021 15:26 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Leiderdorp
Hopelijk @:nattekat niet
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto![]()
Nouja, het kwam wel ter sprake bij de persconferentie, toen liep de Jonge er helemaal op vast. "Ja het is met 2G niet genoeg om je te laten testen, je moet gevaccineerd zijn of het virus gehad hebben..."quote:
In zijn hoofd: Oh wacht, das niet handig...![]()
Tegen de tijd dat dat ze gelukt is zijn we alweer over de curve heen hoor.quote:Op maandag 15 november 2021 15:28 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ze zeggen dat ze aan het opschalen zijn, vrees dat dit te vroeg een feestje is.Makkelijk eerste (volgens de expected goals)![]()
Wanneer is de volgende persconferentie?quote:Op maandag 15 november 2021 15:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
No way dat ze wachten tot de volgende persconferentie voor extra maatregelen als dit zo doorgaat. Ze moeten dan weer even daadkrachtig overkomen, dus dan smijten ze gewoon weer sectoren helemaal dicht totdat de lente aanbreekt
Officieel moet het huidige pakket maatregelen nog effect gaan hebben.blablablabla![]()
We zijn de lul, het zicht op de verspreiding zijn we helemaal kwijt. Het echte aantal kan wel x2 of x3 zijn.quote:Op maandag 15 november 2021 15:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Gewoon de horeca toch weer helemaal dicht gooien, net als de theaters en dergelijke; dan zijn we opeens gered.
Terwijl we nog steeds massaal toch nog kantoor gaan, kinderen naar school sturen en geen maatregelen nemen in de kerken
Het duurt maanden om weer op behapbare aantallen te komen. Misschien moeten we de rit maar gewoon uitzitten inmiddels. Dit is echt een bloedbad geworden.![]()
3 decemberquote:Op maandag 15 november 2021 15:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Wanneer is de volgende persconferentie?
Officieel moet het huidige pakket maatregelen nog effect gaan hebben.![]()
quote:Ik wil een tijdmachine, mezelf van 2 jaar geleden dit vertellen en hier samen smakelijk om lachen. Wat een bizarre wereld leven we inquote:met ‘snot van besmette mensen naar de GGD rijden’.![]()
Implodeert nu al daar.quote:Op maandag 15 november 2021 15:27 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Gefeliciteerd iedereen'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Griep + corona seizoenquote:Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
Wat zou je op Marktplaats kunnen vragen voor een druppel coronasnot? Meer of minder dan voor een valse QR code?![]()
Stoppen ze dan het snot van hun vriend in hun eigen neus?quote:Op maandag 15 november 2021 15:30 schreef Benny het volgende:
[..]
[..]
Ik wil een tijdmachine, mezelf van 2 jaar geleden dit vertellen en hier samen smakelijk om lachen. Wat een bizarre wereld leven we in![]()
Het is dan wel met correcties, maar alsnog is het dagrecord met bijna 3000 verpletterd
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Argh!! Potverdorie, had ik mijn meetings vandaag toch weer slecht getimed. Sorry voor de vertraging.
Maar goed, de cijfers waren ook vertraagd he, dus dan mag mijn taart ook wel een beetje vertraging hebben
Maar vandaag: Een CHAOS taart! Omdat het een heerlijke puinzooi is waar we in zitten!![]()
![]()
Positiviteitspercentage al gestegen naar 19,2%
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Het is dat het ziekenhuis capaciteit kost, anders zou ik hopen dat een deel van deze mensen echt heel erg ziek wordt. Dan is het zo over als er ineens een berg aan de beademing ligt.quote:stupidity has become as common as common sense was before
quote:
Dat snot verhaal is onzinnig natuurlijk, maar besmettingsfeestjes? Lijkt mij heel aannemelijk.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Jij bent wel heel zuur vandaag of niet?quote:Op maandag 15 november 2021 15:30 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
We zijn de lul, het zicht op de verspreiding zijn we helemaal kwijt. Het echte aantal kan wel x2 of x3 zijn.
Het duurt maanden om weer op behapbare aantallen te komen. Misschien moeten we de rit maar gewoon uitzitten inmiddels. Dit is echt een bloedbad geworden.![]()
Goed gevonden man...quote:Op maandag 15 november 2021 15:31 schreef dick_laurent het volgende:
Argh!! Potverdorie, had ik mijn meetings vandaag toch weer slecht getimed. Sorry voor de vertraging.
Maar goed, de cijfers waren ook vertraagd he, dus dan mag mijn taart ook wel een beetje vertraging hebben
Maar vandaag: Een CHAOS taart! Omdat het een heerlijke puinzooi is waar we in zitten!
[ afbeelding ]'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ziet er lekker uitquote:Op maandag 15 november 2021 15:31 schreef dick_laurent het volgende:
Maar vandaag: Een CHAOS taart! Omdat het een heerlijke puinzooi is waar we in zitten!
[ afbeelding ]Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
Dit zijn vrijwel allemaal jongeren hè. Als er totaal 10 in het ziekenhuis komen is het waarschijnlijk al veel.quote:Op maandag 15 november 2021 15:32 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Het is dat het ziekenhuis capaciteit kost, anders zou ik hopen dat een deel van deze mensen echt heel erg ziek wordt. Dan is het zo over als er ineens een berg aan de beademing ligt.![]()
Ik word er wel heel erg moedeloos van, zelfde shitshow als vorig jaar, zo niet erger. Geef het nog een week en de eerste sectoren zullen wel weer gesloten worden.quote:Op maandag 15 november 2021 15:30 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
We zijn de lul, het zicht op de verspreiding zijn we helemaal kwijt. Het echte aantal kan wel x2 of x3 zijn.
Het duurt maanden om weer op behapbare aantallen te komen. Misschien moeten we de rit maar gewoon uitzitten inmiddels. Dit is echt een bloedbad geworden.Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
Ik houd vast rekening met 30 november, zeker vanwege Sinterklaas dat weekend..quote:“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Dat opperen de wappies al 1,5 jaar.quote:Op maandag 15 november 2021 15:32 schreef RichardHammond het volgende:
Dit is wel het moment om het testen iets af te schalen, niet getest is geen besmetting.
Opeens ook mainstream geworden die opvatting?'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ja ik word hier echt wanhopig van, ik zie echt geen lichtpunt meer. Het is een inktzwarte tunnel zonder einde geworden.quote:Op maandag 15 november 2021 15:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Jij bent wel heel zuur vandaag of niet?![]()
Niet van dat snot overigensquote:Op maandag 15 november 2021 15:31 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Zo raar is het ook niet ongeacht of het verstandig of niet is.lijkt me sowieso bullshit.
Wel die zich op feestjes expres laten besmetten.blablablabla![]()
Iets anders zou ik ook niet weten. Het is niet alsof ze het wattenstaafje in een bakje zullen doen als je door de teststraat rijdtquote:Op maandag 15 november 2021 15:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Stoppen ze dan het snot van hun vriend in hun eigen neus?![]()
Ik gok dat er volgende week of begin de week erop een persmoment komt, gelet op Black Friday de week erna.quote:Op maandag 15 november 2021 15:33 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik houd vast rekening met 30 november, zeker vanwege Sinterklaas dat weekend..![]()
Ik weet het niet hoor. Mijn vullingen schieten er al uit...quote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Al die 'toppers': figures. Eigenwijze Urkers en de Biblebelt. Maar ga vooral lekker door met eigenwijs zijn, mensen.quote:Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Nu ben jij te pessimistisch.quote:Op maandag 15 november 2021 15:17 schreef capricia het volgende:
[..]
En ook daarom moet Hugo vervangen worden. Een nieuw iemand die eerlijk vertelt dat dit voorlopig niet weg gaat. Het heeft geen zin om groepen zo tegenover elkaar te plaatsten. Het gaat niet de oplossing zijn.
We zijn in hoog tempo het reservoir aan potentiele ziekenhuiskandidaten aan het opmaken."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin![]()
Waarmee ze dus effectief opnieuw aangeven dat ze geen plan hebben en geen idee meer hebben wat ze aan het doen zijn.quote:Op maandag 15 november 2021 15:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik gok dat er volgende week of begin de week erop een persmoment komt, gelet op Black Friday de week erna.![]()
Nee niet te beteugelen met maatregelen.quote:Op maandag 15 november 2021 15:26 schreef Spablauw214 het volgende:
Het bericht dat je wilde plaatsen:
[..]
En je mist nog van alles doordat mensen geen testafspraken kunnen maken. M’n halve omgeving heeft ondertussen corona. Ik vraag me af of dit nog wel met maatregelen te beteugelen is eigenlijk.
We gaan gewoon knallend naar het einde op deze manier. Maar dan zijn wij er (afgezien van wat naschokken) er wel doorheen
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin![]()
Een bloedbad nog welquote:Op maandag 15 november 2021 15:30 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het duurt maanden om weer op behapbare aantallen te komen. Misschien moeten we de rit maar gewoon uitzitten inmiddels. Dit is echt een bloedbad geworden..
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Laat ik het anders zeggen. Ik zou positief verrast zijn als er volgende week géén persmoment zou komen, aangezien dat laat zien dat ze (iets) verder vooruit kijken dan 2 weken.quote:Op maandag 15 november 2021 15:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Waarmee ze dus effectief opnieuw aangeven dat ze geen plan hebben en geen idee meer hebben wat ze aan het doen zijn.![]()
En juist daarom moet het gestopt worden. Dat is toch weer de groep die het overbrengt richting de ouderen.quote:Op maandag 15 november 2021 15:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dit zijn vrijwel allemaal jongeren hè. Als er totaal 10 in het ziekenhuis komen is het waarschijnlijk al veel.stupidity has become as common as common sense was before
Ik ken dus serieus iemand die besmet is geraakt bij een vaccinatielocatiequote:Op maandag 15 november 2021 15:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Je durft niet eens meer in die testrij plaats te nemen, met al die besmettingen om je heen.
Nieuwe categorie in het BCO..de teststraat.![]()
![]()
Er komt echt geen lockdown, ze willen het virus rond laten gaan en 'afremmen' zodat er toch de gewenste groepsimmuniteit ontstaat. Dat moet in Urk toch al het geval zijn inmiddels?![]()
De groepsimmuniteit methode?quote:Op maandag 15 november 2021 15:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee niet te beteugelen met maatregelen.
We gaan gewoon knallend naar het einde op deze manier. Maar dan zijn wij er (afgezien van wat naschokken) er wel doorheenFuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
Black Friday krijgt dit jaar een andere betekenis.quote:Op maandag 15 november 2021 15:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik gok dat er volgende week of begin de week erop een persmoment komt, gelet op Black Friday de week erna.![]()
Groepsimmuniteit is tegenwoordig taboe.Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
Be kind, you'll never know what a person is going through deep inside.![]()
Wat erg zeg.quote:Op maandag 15 november 2021 15:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik ken dus serieus iemand die besmet is geraakt bij een vaccinatielocatie
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Welnee.Dat zijn letterlijk nog miljoenen mensen die daarvoor in aanmerking komen.quote:Op maandag 15 november 2021 15:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nu ben jij te pessimistisch.
We zijn in hoog tempo het reservoir aan potentiele ziekenhuiskandidaten aan het opmaken.blablablabla![]()
Met 15k besmettingen per dag wordt het lastig de boel te remmen. De instroom in de ziekenhuizen blijft dan (te) hoog en dit gaat dus dagelijks met 50 of 100 omhoog.quote:Op maandag 15 november 2021 15:36 schreef Elvi het volgende:
Er komt echt geen lockdown, ze willen het virus rond laten gaan en 'afremmen' zodat er toch de gewenste groepsimmuniteit ontstaat. Dat moet in Urk toch al het geval zijn inmiddels?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Hoe weet diegene datquote:Op maandag 15 november 2021 15:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik ken dus serieus iemand die besmet is geraakt bij een vaccinatielocatie
stupidity has become as common as common sense was before
Dat kan. Of de zorgverlener die die oudere verzorgt. Of die oudere die is wezen bingo'en met andere ouderen. Of Sinterklaas die in het verzorgingstehuis op bezoek komt.quote:Op maandag 15 november 2021 15:35 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
En juist daarom moet het gestopt worden. Dat is toch weer de groep die het overbrengt richting de ouderen.
Het is een luchtwegvirus, je kunt het niet zien. Alle groepen dragen het aan elkaar over, die constante frame dat jongeren het overbrengen aan ouderen mag ondertussen ook wel 's stoppen.![]()
Net als de vorige 3 keer in 1,5 jaar dat Urk helemaal bovenaan stond in alle statistieken, toen roepte ook meerdere mensen dat daar groepsimmuniteit was bereikt.quote:Op maandag 15 november 2021 15:36 schreef Elvi het volgende:
Er komt echt geen lockdown, ze willen het virus rond laten gaan en 'afremmen' zodat er toch de gewenste groepsimmuniteit ontstaat. Dat moet in Urk toch al het geval zijn inmiddels?![]()
Tja, oude mensen gaan nou eenmaal dood. Als het niet vandaag is dan morgen wel. Of over drie maanden.quote:
Je kan mij niet vertellen dat iemand van 89 met een verzwakt immuunsysteem na vaccinatie nog acht tot tien jaar voor zich heeft. Het stelt het hooguit een beetje uit. In dit geval een maand of zes.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: