niet tegen corona, helpt wel goed voor controle van de bevolking. of mag dat niet gezegd worden?quote:Op maandag 15 november 2021 16:53 schreef Molo het volgende:
Heel dat 2G gaat geen zak uitmaken
We zijn verneukt met deze aanpak
Compleet
De huidige maatregelen helpen ook tegen de verspreiding van de griep.quote:Op maandag 15 november 2021 16:47 schreef chratnox het volgende:
Vandaar ook dat ik telkens zei dat de coronapas de deur opent voor veel repressie. Niet volledig gevaccineerd als je niet Janssen + Pfizer hebt. Niet volledig gevaccineerd als je geen AZ + Pfizer hebt, of 3x Pfizer.
Dat kunnen ze zelfs heel makkelijk doen, gewoon zeggen dat je meest recente vaccinatie minder dan 365 (of 180) dagen geleden mag zijn en je bent klaar.
Griepvaccinatie zal denk ik niet snel toegevoegd worden, tenzij er een groot pleidooi op komt vanuit de maatschappij/ziekenhuizen. Die zie ik voor dit jaar niet echt komen (nog), maar we zitten ook nog niet echt in een griepepidemie. Het nadeel is dat het heel eenvoudig is om de hele groep te 'controleren' zonder daadwerkelijk te hoeven handhaven, dat laat je namelijk over aan uitbaters.
Het irritante is dat het falen van 2g leidt tot een oplossing van meer 2g en controle nodig.quote:Op maandag 15 november 2021 16:53 schreef Molo het volgende:
Compleet
De hele coronapas is een doos van pandora. Toegang tot de maatschappij op basis van een vinkje dat de overheid voor je zet, op het moment dat ze die willen zetten.quote:Op maandag 15 november 2021 16:54 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
2G wordt een doos van Pandora, ben ik bang voor. Als (en die kans zit er dik) dat gedrocht voor langere tijd blijft gaat er meer mee gedaan worden, en als er meer mee gedaan wordt hebben we definitief afscheid genomen van het perspectief op een vrije samenleving.
Wat is 2G+?quote:Op maandag 15 november 2021 16:54 schreef Haags het volgende:
[..]
Ik maak me meer zorgen om 2g+. Dat is voor mij echt een grens.
NL naar de klote?quote:Op maandag 15 november 2021 16:53 schreef Molo het volgende:
Compleet
Daar ga ik ook vanuit.quote:Op maandag 15 november 2021 16:54 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
2G wordt een doos van Pandora, ben ik bang voor. Als (en die kans zit er dik) dat gedrocht voor langere tijd blijft gaat er meer mee gedaan worden, en als er meer mee gedaan wordt hebben we definitief afscheid genomen van het perspectief op een vrije samenleving.
Ik moet het eerlijk gezegd nog maar zien of het nou echt gaat helpen als iedereen gevaccineerd is. Ik heb toch het idee dat het zelfs dan gewoon nog rondgaat en dat we onze regering kennende alsnog genoeg opnames hebben om maatregelen om de oren te krijgen.quote:Op maandag 15 november 2021 16:53 schreef Spablauw214 het volgende:
Stop dit toneelstuk. Voer een vaccinatieplicht in, dan hoef je ook niet te gaan lopen kloten met een tweedeling of passen.
Ik vind het in de basis ook onwenselijk maar als het alternatief bestaat uit jarenlang vrijheidsbeperkende maatregelen voor de hele samenleving, vind ik dat we die plicht serieus moeten overwegen.
Eens, dat voelde met de avondklok ook zo en nu nog erger.quote:Op maandag 15 november 2021 16:54 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
denk dat het ook beter is, die 2G gaat wel heel ver om daarmee te kunnen stellen dat er geen plicht isquote:Op maandag 15 november 2021 16:53 schreef Spablauw214 het volgende:
Stop dit toneelstuk. Voer een vaccinatieplicht in, dan hoef je ook niet te gaan lopen kloten met een tweedeling of passen.
Ik vind het in de basis ook onwenselijk maar als het alternatief bestaat uit jarenlang vrijheidsbeperkende maatregelen voor de hele samenleving, vind ik dat we die plicht serieus moeten overwegen.
Dat mag niet want we zijn zogenaamd een beschaafd landquote:Op maandag 15 november 2021 16:53 schreef Spablauw214 het volgende:
Ja, maar dat is direct ook een risico. Hoe langer influenza weg is uit de samenleving hoe slechter de immuniteit in de samenleving is. Hoe langer het duurt voor dat terugkomt hoe slechter we af kunnen zijn. Het RS virus wat afgelopen voorjaar ineens buiten zijn seizoen rondging was daar al een indicatie van.quote:Op maandag 15 november 2021 16:55 schreef Gia het volgende:
[..]
De huidige maatregelen helpen ook tegen de verspreiding van de griep.
(Krijg woensdag de jaarlijkse vaccinatie)
Yep, mee eensquote:Op maandag 15 november 2021 16:54 schreef Haags het volgende:
[..]
Ik maak me meer zorgen om 2g+. Dat is voor mij echt een grens.
Maar het verplichte vaccinatie ben je wel van die tweedeling af, er is immers geen keus. En die pas kan echt naar uitpakken. Misschien dan beter om nu de pijn te nemen en een plicht in te stellen. Dan kan die QR bij het vuilnis.quote:Op maandag 15 november 2021 16:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
denk dat het ook beter is, die 2G gaat wel heel ver om daarmee te kunnen stellen dat er geen plicht is
Mee eens. Een van mijn bezwaren tegen die coronapas is ook dat je de problemen lekker over de schutting gooit. Lotte van 16 die frietbakker is bij de gele M en nu boze QR-weigeraars te woord mag gaan staan. Gerrit van 75 die al jaren complexbeheerder is bij zijn club waar hij al 70 jaar komt die boze voetballers de toegang tot de kleedkamer moet ontzeggen. Dat is een probleem. Het zorgt voor spanningen en onveiligheid.quote:Op maandag 15 november 2021 16:53 schreef Spablauw214 het volgende:
Tuurlijk wel.quote:Op maandag 15 november 2021 16:55 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
niet tegen corona, helpt wel goed voor controle van de bevolking. of mag dat niet gezegd worden?
Dood gaan helpt ook tegen ziek wordenquote:Op maandag 15 november 2021 16:55 schreef Gia het volgende:
[..]
De mogelijkheid is geschapen....quote:Op maandag 15 november 2021 16:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
De hele coronapas is een doos van pandora. Toegang tot de maatschappij op basis van een vinkje dat de overheid voor je zet, op het moment dat ze die willen zetten.
Het is niet voor niets dat er veel gesproken wordt over een sociaal kredietsysteem. Ook al is dit het niet, het is veel te eenvoudig dit daarvoor te gebruiken.
Is daar al sprake van dan?quote:
Dat is ook gezegd door de virologen. In combi met 'misschien moeten we de maatregelen wel ieder jaar doen'.quote:Op maandag 15 november 2021 16:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Je krijgt steeds meer sympathie voor toko's die de QR niet controleren.quote:Op maandag 15 november 2021 16:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
De hele coronapas is een doos van pandora. Toegang tot de maatschappij op basis van een vinkje dat de overheid voor je zet, op het moment dat ze die willen zetten.
Het is niet voor niets dat er veel gesproken wordt over een sociaal kredietsysteem. Ook al is dit het niet, het is veel te eenvoudig dit daarvoor te gebruiken.
Als ze íets al bijna twee jaar expliciet niét doen, is het wel de taak van de overheid goed uitoefenenquote:Op maandag 15 november 2021 16:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Mee eens. Een van mijn bezwaren tegen die coronapas is ook dat je de problemen lekker over de schutting gooit. Lotte van 16 die frietbakker is bij de gele M en nu boze QR-weigeraars te woord mag gaan staan. Gerrit van 75 die al jaren complexbeheerder is bij zijn club waar hij al 70 jaar komt die boze voetballers de toegang tot de kleedkamer moet ontzeggen. Dat is een probleem. Het zorgt voor spanningen en onveiligheid.
De overheid moet daarin gewoon zijn taak pakken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |