SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
• Geen tweetdumps van meningen van random mensen online
• Geen artikelen plaatsen/niet linken naar vage websites
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
![]()
Prikje pakken of jezelf laten besmetten dus.quote:Op vrijdag 12 november 2021 20:14 schreef vosss het volgende:
Die goorlap van een Hugo staat alweer glashard te liegen. Ik kan GEEN QR-code aanvragen, want langer dan 180 dagen geleden besmet en minder dan een jaar.
Gore huichelaar
Steek hem in je teet vuige charlatanSteun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok![]()
Wat een aids![]()
daar gaan we weer. Korte snelle ingreep. Uhu, straks weer tig verlengd met avondklok en al die shit weer.
We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.![]()
Maar die discussie is voor de show... Ze drukken er toch wel doorheen wat ze willen hebben, los van welke discussie dan ook. Het is puur macht.quote:Rutte: heftige discussies in het Catshuis
Volgens demissionair premier Rutte waren er de afgelopen dagen "heftige debatten in het Catshuis" over de nieuwe maatregelen. Hij neemt ook een voorschot op het Kamerdebat van komende dinsdag over de nieuwe 2G- en 3G-regels die over drie weken moeten ingaan.
"Het is redelijk dat je daarover het debat voert, ook in de Kamer", zegt de bewindsman. "Die discussie vindt in alle landen plaats en het is onvermijdelijk dat we die met elkaar voeren."A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Dat zou zomaar kunnen ja. Gaat niet gebeurenquote:Op vrijdag 12 november 2021 20:11 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dus je doet het alleen maar om dwars te zijn?
Het idee er achter is niet zo gek toch? Vuurwerk zorgt elk jaar voor heel veel mensen in het ziekenhuis. En die hebben het al vrij druk. Dan zou je toch uit je zelf er ook mee kunnen stoppen voor een jaartje. Of het nou van hun moet of niet.
Tics van je petten.![]()
Kan nog sneller.quote:Op vrijdag 12 november 2021 20:17 schreef Zipportal het volgende:
FOK is gelijk weer een stuk sneller.
Vier op een rij.@:Coco @:neef_wuppie
Zet dat likes archief maar weer uit.What can change the nature of a man?![]()
Boys. Ik heb lekker zitten gamen tijdens de persco.
Maar ehh wat waren de belangrijkste reacties hier, samenvatting?![]()
![]()
Zoals ik eerder al aangaf, als zij drinkt en rookt in combinatie met Prednison, dan zal zelfs de dokter moeite hebben met een diagnose stellen omdat beide de werking van haar medicatie beïnvloeden.quote:Op vrijdag 12 november 2021 20:13 schreef tja77 het volgende:
[..]
Nou meneer de dokter, zeg jij het dan.
Waarom mag ze niet naar het toilet in de Hema? Wat is daar voor levensgevaarlijks aan?
Maar sowieso beïnvloedt Prednison het immuunsysteem. Van mij mag ze best in de Hema naar de WC, maar als ze verstandig is, dan doet ze alles wat ze kan om het virus te ontlopen. Want met een slecht werkend immuunsysteem en een laag Hb (hoogstwaarschijnlijk, want ik weet niet welke bloedwaarde verkeerd zijn) is Corona voor haar gewoon echt een heel slecht idee.
Maar hey, ik heb haar bloedwaarden niet, dus kan het niet met zekerheid zeggen. Maar dat zij geen vaccinatie MAG en geen afspraak KAN maken, zit hem in het feit dat die vaccinatie ofwel geen zin heeft (omdat haar immuunsysteem na vaccinatie geen antistoffen maakt) of omdat het mogelijk zelfs gevaarlijk is om die vaccinatie te nemen.
Maar ik mag vooral hopen dat JIJ weet waarom ze dan niet MAG en KAN, omdat jij er hier over loopt te klagen en het groot onrecht vindt.![]()
Welke game?quote:Op vrijdag 12 november 2021 20:18 schreef dick_laurent het volgende:
Maar ehh wat waren de belangrijkste reacties hier, samenvatting?What can change the nature of a man?![]()
Dit is geen korte snelle ingreep.quote:Op vrijdag 12 november 2021 20:17 schreef YourCaptor het volgende:
Wat een aids![]()
daar gaan we weer. Korte snelle ingreep. Uhu, straks weer tig verlengd met avondklok en al die shit weer.
Denk jij dat het virus hiermee een klap krijgt?I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
volgende week een concert. zou dat nog doorgaan?"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman![]()
https://www.rijksoverheid(...)1-in-eenvoudige-taalquote:Op vrijdag 12 november 2021 20:18 schreef dick_laurent het volgende:
Maar ehh wat waren de belangrijkste reacties hier, samenvatting?NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d![]()
Het is een halve ingreep omdat ze niet harder durven omdat ze niet nog meer tweedeling willen veroorzaken.quote:Op vrijdag 12 november 2021 20:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit is geen korte snelle ingreep.
Denk jij dat het virus hiermee een klap krijgt?![]()
Vooral het mentaal welzijn van de Nederlander krijgt hiermee een klap.quote:Op vrijdag 12 november 2021 20:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit is geen korte snelle ingreep.
Denk jij dat het virus hiermee een klap krijgt?zie email 27 oktober![]()
Stop hier maar mee. Einde discussie.quote:Op vrijdag 12 november 2021 20:18 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Zoals ik eerder al aangaf, als zij drinkt en rookt in combinatie met Prednison, dan zal zelfs de dokter moeite hebben met een diagnose stellen omdat beide de werking van haar medicatie beïnvloeden.
Maar sowieso beïnvloedt Prednison het immuunsysteem. Van mij mag ze best in de Hema naar de WC, maar als ze verstandig is, dan doet ze alles wat ze kan om het virus te ontlopen. Want met een slecht werkend immuunsysteem en een laag Hb (hoogstwaarschijnlijk, want ik weet niet welke bloedwaarde verkeerd zijn) is Corona voor haar gewoon echt een heel slecht idee.
Maar hey, ik heb haar bloedwaarden niet, dus kan het niet met zekerheid zeggen. Maar dat zij geen vaccinatie MAG en geen afspraak KAN maken, zit hem in het feit dat die vaccinatie ofwel geen zin heeft (omdat haar immuunsysteem na vaccinatie geen antistoffen maakt) of omdat het mogelijk zelfs gevaarlijk is om die vaccinatie te nemen.
Maar ik mag vooral hopen dat JIJ weet waarom ze dan niet MAG en KAN, omdat jij er hier over loopt te klagen en het groot onrecht vindt.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
ze lachen zit rot om al die idioten die dit nog geloven.quote:Op vrijdag 12 november 2021 20:17 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Maar die discussie is voor de show... Ze drukken er toch wel doorheen wat ze willen hebben, los van welke discussie dan ook. Het is puur macht.
[ Bericht 0% gewijzigd door FLATTTENtheCURVE op 12-11-2021 21:57:58 ]Plaats hier uw advertentie![]()
Ik wil eigenlijk alle commentatoren vragen die het hier niet mee eens zijn: wat dan wel?
Mijn persoonlijke mening is dat we te laat ingrijpen. Telkens weer.I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Een uitputtingsslag.quote:Op vrijdag 12 november 2021 20:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Vooral het mentaal welzijn van de Nederlander krijgt hiermee een klap.I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Nee de reacties hier. Die paupermaatregelen die ken ik inmiddels wel.quote:Op vrijdag 12 november 2021 20:20 schreef Bocaj het volgende:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)1-in-eenvoudige-taal![]()
+1quote:Op vrijdag 12 november 2021 20:21 schreef capricia het volgende:
Ik wil eigenlijk alle commentatoren vragen die het hier niet mee eens zijn: wat dan wel?
Mijn persoonlijke mening is dat we te laat ingrijpen. Telkens weer.Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
Be kind, you'll never know what a person is going through deep inside.
Epidemics are not just biological problems. They’re social and political problems too.![]()
Héle vette game.quote:Op vrijdag 12 november 2021 20:20 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
The last of us II.
Lekker apocalyptisch, vond ik wel in stijl met de huidige ontwikkelingen.Tics van je petten.![]()
Wanneer zullen wij ongevaxte clickers hebben?quote:Op vrijdag 12 november 2021 20:20 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
The last of us II.
Lekker apocalyptisch, vond ik wel in stijl met de huidige ontwikkelingen.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok![]()
Zij is scherpIsn't it ironic, don't you think
Epidemics are not just biological problems. They’re social and political problems too.![]()
Per direct Marcel Levi benoemen in de plaats van Hugo.quote:Op vrijdag 12 november 2021 20:21 schreef capricia het volgende:
Mijn persoonlijke mening is dat we te laat ingrijpen. Telkens weer.zie email 27 oktober![]()
Want?quote:Op vrijdag 12 november 2021 20:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Stop hier maar mee. Einde discussie.![]()
Eens. Dat toneelstuk met 'het is geen drang' moet echt heel snel kappen. Iedereen prikt er doorheen. Het is ongeloofwaardig.quote:zie email 27 oktober![]()
wowquote:Op vrijdag 12 november 2021 20:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Stop hier maar mee. Einde discussie.What can change the nature of a man?![]()
Gij kunt alles teruglezen!quote:Op vrijdag 12 november 2021 20:22 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nee de reacties hier. Die paupermaatregelen die ken ik inmiddels wel.
NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d![]()
quote:Op vrijdag 12 november 2021 20:18 schreef dick_laurent het volgende:
Maar ehh wat waren de belangrijkste reacties hier, samenvatting?![]()
![]()
Omdat jij niet gekwalificeerd bent om via internet te bepalen dat iemand met bepaalde medicijnen moet stoppen. Einde discussie dus.quote:And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Dit kan nog zo 10 jaar doorgaanquote:Op vrijdag 12 november 2021 20:18 schreef dick_laurent het volgende:
Maar ehh wat waren de belangrijkste reacties hier, samenvatting?Isn't it ironic, don't you think
Zo! dat is gezegd! Nieuwsuur!quote:
Je kunt niet lezen? Waar zeg ik dat ze moet stoppen met medicijnen? Ik zeg dat ze moet stoppen met roken en zuipen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 20:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Omdat jij niet gekwalificeerd bent om via internet te bepalen dat iemand met bepaalde medicijnen moet stoppen. Einde discussie dus.
Als je niet kunt lezen, moet je ook niet oordelen. Het was THEFXR die riep dat ze moest stoppen met medicatie.![]()
Nou vooruit: 'De hoeren houden de benen wijd!'quote:Op vrijdag 12 november 2021 20:22 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nee de reacties hier. Die paupermaatregelen die ken ik inmiddels wel.NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d![]()
Een verandering. Ja!quote:Op vrijdag 12 november 2021 20:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Per direct Marcel Levi benoemen in de plaats van Hugo.
Ook Mark kan al een tijdje een wissel gebruiken.
Tijd voor nieuwe energie. Dat zou heel veel verschil maken.
Ben geen directe fan van Levi, de beste man is opgestapt op het hoogtepunt van de Britse gezondheidscrisis.
Maar ben ook niet perse tegen.
Nieuwe energie is zeer welkom.I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Dit is COR, geen Lifestyle en medicijnenadvies.quote:Op vrijdag 12 november 2021 20:26 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Je kunt niet lezen? Waar zeg ik dat ze moet stoppen met medicijnen? Ik zeg dat ze moet stoppen met roken en zuipen.
Als je niet kunt lezen, moet je ook niet oordelen.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Ook fijn dat je bij de gamma je QR code moet laten zien maar dat je zo weer de kerk en moskee kan inlopen.![]()
Capabel is hij zeker wel die Levi!quote:Op vrijdag 12 november 2021 20:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Per direct Marcel Levi benoemen in de plaats van Hugo.NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d![]()
Dan is de vergrijzing pas op z'n hoogtepunt.quote:“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
"Virus heeft het naar zijn zin"![]()
Waarom praat hij zo?Isn't it ironic, don't you think
Ach, je ziet dat je fout zit dus pas verzin je iets anders. En nogmaals, ik gaf geen medicijnadvies. Sowieso was dat niet de strekking van de post.quote:Op vrijdag 12 november 2021 20:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit is COR, geen Lifestyle en medicijnenadvies.
[ Bericht 4% gewijzigd door miss_sly op 12-11-2021 20:31:05 ]![]()
Over 10 dagen 22.000 - 25.000 positieve tests PD, al gooi je het hele land in 2G.
Er komt een moment voor dat je als overheid moet erkennen dat wat je voor ogen had niet werkt om een virus te bestrijden, dat een vaccin het antwoord niet is.
Voor de gevaccineerden, over 12 weken ben je waarschijnlijk ondergevaccineerd zonder booster, en kom je nergens meer in "om het virus af te remmen", ondanks dat het allemaal waarschijnlijk geen reet uitmaakt wat we doen, sterker nog, mogelijk maken we het alleen maar erger met al die manieren waarop we het virus "gaan verslaan".![]()
Ja maar Hugo, 2G is ook vreselijk!
Wel grappig dat de kerk de enige vrijplaats is, je zou je bijna bekeren. Volgende keer persco in de kerk, zodat men veilig zit ook zonder vaccin.quote:Op vrijdag 12 november 2021 20:28 schreef Kickinalfa het volgende:
Ook fijn dat je bij de gamma je QR code moet laten zien maar dat je zo weer de kerk en moskee kan inlopen.![]()
Oef. Die is heftig.quote:Op vrijdag 12 november 2021 20:20 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
The last of us II.
Lekker apocalyptisch, vond ik wel in stijl met de huidige ontwikkelingen.
Ik vermijd al maanden het bordspel Pandemie. Kan het thema niet meer zien.![]()
Wellicht kunnen we gaan handballen in de lokale kerk...quote:Op vrijdag 12 november 2021 20:31 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Wel grappig dat de kerk de enige vrijplaats is, je zou bijna bekeren. Volgende keer persco in de kerk, zodat men veilig zit ook zonder vaccin.zie email 27 oktober![]()
Hij kletst nog steedsquote:Op vrijdag 12 november 2021 20:18 schreef alpeko het volgende:
Iemand een korte recensie van de persco? Was Hugo goed?![]()
Hij houdt niet op...niet vanzelf
[b]Hobbelicious is back!
[/b]![]()
Prima, de discussie is wel klaar.quote:Op vrijdag 12 november 2021 20:29 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ach, je ziet dat je fout zit dus pas verzin je iets anders. En nogmaals, ik gaf geen medicijnadvies. Sowieso was dat niet de strekking van de post.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Gamma is een essentiële bouwmarkt!quote:Op vrijdag 12 november 2021 20:28 schreef Kickinalfa het volgende:
Ook fijn dat je bij de gamma je QR code moet laten zien maar dat je zo weer de kerk en moskee kan inlopen.NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d![]()
Een vaccin werkt prima als niet afdoende werkend middel. Je moet alleen begrijpen wat het eigenlijke doel is.quote:Op vrijdag 12 november 2021 20:29 schreef Za het volgende:
Er komt een moment voor dat je als overheid moet erkennen dat wat je voor ogen had niet werkt om een virus te bestrijden, dat een vaccin het antwoord niet is.“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
Ik double juist down: Dit jaar begonnen aan de Legacy variant.quote:Op vrijdag 12 november 2021 20:31 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Oef. Die is heftig.
Ik vermijd al maanden het bordspel Pandemie. Kan het thema niet meer zien.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Ook dat je met 1250 man in een zaal mag zitten, maar met 100 man bij FC Bal op het Dak kijken mag niet.quote:Op vrijdag 12 november 2021 20:28 schreef Kickinalfa het volgende:
Ook fijn dat je bij de gamma je QR code moet laten zien maar dat je zo weer de kerk en moskee kan inlopen.
Echt flikker toch een eind op met je beleid.![]()
Wie is ooit begonnen met dat drang? Dat moet dwang zijn.quote:
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.![]()
Die 1250 zal wel van een terloops genoemde 1000-1500 komen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 20:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ook dat je met 1250 man in een zaal mag zitten, maar met 100 man bij FC Bal op het Dak kijken mag niet.
Echt flikker toch een eind op met je beleid.I'll give you something to do![]()
Mensen die de irrationaliteit van de regeltjes durven in te zien maar de rest van het circus serieus nemen zijn echt doodvermoeiend.“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
Lijkt het virus wel. Gaat maar door.quote:Op vrijdag 12 november 2021 20:32 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Hij kletst nog steeds![]()
Hij houdt niet op...niet vanzelf![]()
Die is erg goed. Vóór Corona season 1 al uitgespeeld. We hebben season 2 nog liggen. Maar niemand heeft er zin in.quote:Op vrijdag 12 november 2021 20:32 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik double juist down: Dit jaar begonnen aan de Legacy variant.![]()
Zijn er meer mensen die een soort pervers genoegen uit dit soort avonden halen?![]()
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Hoe zit het dan met doorloopevenementen zoals jaarmarkten/kerstmarkten en beurzen? Dan worden zitplaatsen wat lastig, maar je blijft ook niet op één plek staan.quote:Op vrijdag 12 november 2021 20:35 schreef galantis het volgende:
[..]
Die 1250 zal wel van een terloops genoemde 1000-1500 komen.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Hij is gestoptquote:Op vrijdag 12 november 2021 20:35 schreef alpeko het volgende:
[..]
Lijkt het virus wel. Gaat maar door.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]![]()
Vooral een hoop irritatie. Is met een intern consistent pakket komen nou echt zo moeilijk dan?quote:Op vrijdag 12 november 2021 20:36 schreef capricia het volgende:
Zijn er meer mensen die een soort pervers genoegen uit dit soort avonden halen?![]()
zie email 27 oktober![]()
tot 18 uur, 1,5 meter zoiets..quote:Op vrijdag 12 november 2021 20:37 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Hoe zit het dan met doorloopevenementen zoals jaarmarkten/kerstmarkten en beurzen?[b]Hobbelicious is back!
[/b]![]()
Geen idee. Zal wel niet mogen. Sowieso heeft de helft zichzelf al opgeheven in aanloop naar het najaar.quote:Op vrijdag 12 november 2021 20:37 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Hoe zit het dan met doorloopevenementen zoals jaarmarkten/kerstmarkten en beurzen?I'll give you something to do![]()
1,5 meter én coronatoegangsbewijs én mondkapjes zeker?quote:
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
https://www.volkskrant.nl(...)ent&utm_content=freequote:Daarmee grijpt het kabinet terug op het recept van de vorige twee lockdowns, waarin alles draaide om het terugbrengen van het aantal contactmomenten. Het effect daarvan is inmiddels bewezen, maar impliciet is het ook een erkennning dat het coronatoegangsbewijs - de pijler van de strategie van deze herfst - tot nu toe niet aan de verwachtingen heeft voldaan.
De Volkskrant zegt hoe het is...zie email 27 oktober![]()
Ja eens.quote:Op vrijdag 12 november 2021 20:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Vooral een hoop irritatie. Is met een intern consistent pakket komen nou echt zo moeilijk dan?
Het verhaal was niet duidelijk. Daar hadden vandaag meer mensen last van.I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Tsja, idem. Ik ben dit spuugzat eigenlijk. En dan niet eens zozeer het virus zelf (dat is er nu eenmaal) maar vooral de onnavolgbare beslissingen en doorzichtige toneelstukjes van Hugo en Mark.quote:Op vrijdag 12 november 2021 20:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Vooral een hoop irritatie. Is met een intern consistent pakket komen nou echt zo moeilijk dan?
Maar goed, evenals Dick maar een gamepje aangezet.![]()
Jep. Helaas.quote:Op vrijdag 12 november 2021 20:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)ent&utm_content=free
De Volkskrant zegt hoe het is...
En daarom blij dat we nu 2G een kans gaan geven.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Ja, soort van, maar de alcohol doet dat vooral. Morgen komt de kater.quote:Op vrijdag 12 november 2021 20:36 schreef capricia het volgende:
![]()
![]()
Ik denk dat 2G daar serieus wel eens flinke verandering in kan brengen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 20:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De Volkskrant zegt hoe het is...“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Artikel eronder is ook een mooie: https://www.volkskrant.nl(...)gelopen-arbeidsmarktquote:Op vrijdag 12 november 2021 20:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De Volkskrant zegt hoe het is...![]()
Eerst de verantwoordelijk minister een functie elders. Groep 6 lijkt me wel wat.quote:Op vrijdag 12 november 2021 20:44 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Jep. Helaas.
En daarom blij dat we nu 2G een kans gaan geven.zie email 27 oktober![]()
Ik heb schijtmelig met jongste zoon zitten kijken en de versprekingen van de beide heren nagedaan.quote:Op vrijdag 12 november 2021 20:44 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Tsja, idem. Ik ben dit spuugzat eigenlijk. En dan niet eens zozeer het virus zelf (dat is er nu eenmaal) maar vooral de onnavolgbare beslissingen en doorzichtige toneelstukjes van Hugo en Mark.
Maar goed, evenals Dick maar een gamepje aangezet.
Wa-wi-wandelen![]()
Ik lees later wel wat er eigenlijk gezegd is. Zin om het op een zuipen te zetten.![]()
Keep on dreamingquote:Op vrijdag 12 november 2021 20:45 schreef alpeko het volgende:
[..]
Functie neergelegd? Oplossing is nabij
[b]Hobbelicious is back!
[/b]![]()
2G is niet veiliger dan 3Gquote:Op vrijdag 12 november 2021 20:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik denk dat 2G daar serieus wel eens flinke verandering in kan brengen.![]()
Ik heb wel een idee maar ik denk dat het daar eigenlijk te laat voor is en dat had je beter van de zomer kunnen doen. Dat is het vooral lekker rond laten gaan in de niet-risicogroepen. Maar dat is nu lastig omdat de zorgcapaciteit eerdere is gedaald dan gestegen. Want ik zie steeds vaker voorbij komen dat na een natuurlijke besmettingen antistoffen langer in je bloed blijven. Bij op1 liet die man van Sanquin ook zien dat vaccinatie en natuurlijke besmetting eigenlijk het beste is. Plus natuurlijk zo snel mogelijk de risicogroep een booster geven.quote:Op vrijdag 12 november 2021 20:21 schreef capricia het volgende:
Mijn persoonlijke mening is dat we te laat ingrijpen. Telkens weer.![]()
2G is leuk en aardig maar dan wel als al die andere kutregeltjes weer teruggedraaid worden.quote:Op vrijdag 12 november 2021 20:44 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Jep. Helaas.
En daarom blij dat we nu 2G een kans gaan geven.
Wij worden alweer genaaid in de amateursport, ben er zo ontzettend klaar mee.![]()
Eensquote:Op vrijdag 12 november 2021 20:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
2G is leuk en aardig maar dan wel als al die andere kutregeltjes weer teruggedraaid worden.
Wij worden alweer genaaid in de amateursport, ben er zo ontzettend klaar mee.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Ja, gezellig na t werk, gauw naar mn ouders om samen de persconferentie te kijken.quote:Op vrijdag 12 november 2021 20:36 schreef capricia het volgende:
![]()
Gelukkig gaan uitvaarten nog wel door zei Mark dus even een high fiveje gezet met mn vader.Go hard or go home![]()
Niet voor winkels want daar is de mondkap en te belastend voor ongevaccineerden.quote:Op vrijdag 12 november 2021 20:44 schreef Drekkoning het volgende:
En daarom blij dat we nu 2G een kans gaan geven.
Op het werk hangt het ervan af hoe men omgaat met ongevaccineerden in deze.NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d![]()
Wat heerlijk voor julliequote:Op vrijdag 12 november 2021 20:54 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, gezellig na t werk, gauw naar mn ouders om samen de persconferentie te kijken.
Gelukkig gaan uitvaarten nog wel door zei Mark dus even een high fiveje gezet met mn vader.![]()
Maar even serieus, ik begreep dat je uit de gezondheidsbranche stapt?I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Als ze vaccinatie verplichten (want 2G op de werkvloer komt daar wel op neer) hoeven ze in ieder geval niet meer te verwachten dat ik me ooit nog laat testen bij wat voor klachten dan ook.Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek![]()
Dat was mijn punt ook. Wie laat zich dan nog testen?quote:Op vrijdag 12 november 2021 20:59 schreef PzKpfw het volgende:
Als ze vaccinatie verplichten (want 2G op de werkvloer komt daar wel op neer) hoeven ze in ieder geval niet meer te verwachten dat ik me ooit nog laat testen bij wat voor klachten dan ook.I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Ja, serieus. Nog 1 weekje en dan is het klaar en heb ik de grootste home gym die er is dus laat die lockdown maar komen. Met dank aan corona wel.quote:Op vrijdag 12 november 2021 20:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat heerlijk voor jullie![]()
Maar even serieus, ik begreep dat je uit de gezondheidsbranche stapt?Go hard or go home![]()
Wat is er dan wel veiliger en tegelijkertijd ook nog uitvoerbaar?quote:
Iedereen testen is namelijk ook niet te doen.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Bij 2G hebben ongevaccineerden geen zeg meer en aan de kant gezet!quote:NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d![]()
Triest.quote:Op vrijdag 12 november 2021 21:01 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, serieus. Nog 1 weekje en dan is het klaar en heb ik de grootste home gym die er is dus laat die lockdown maar komen. Met dank aan corona wel.I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Totale lockdown en het virus compleet uitroeien.quote:Op vrijdag 12 november 2021 21:01 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Wat is er dan wel veiliger en tegelijkertijd ook nog uitvoerbaar?
Iedereen testen is namelijk ook niet te doen.Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
1G(alleen testen) of gewoon open zonder restrictiesquote:Op vrijdag 12 november 2021 21:01 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Wat is er dan wel veiliger en tegelijkertijd ook nog uitvoerbaar?
Iedereen testen is namelijk ook niet te doen.![]()
Plus één voor je zwarte humor. Tevens een aanmoedigende high five voor weer een donkere periode aan maatregelen voor jouquote:Op vrijdag 12 november 2021 20:54 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, gezellig na t werk, gauw naar mn ouders om samen de persconferentie te kijken.
Gelukkig gaan uitvaarten nog wel door zei Mark dus even een high fiveje gezet met mn vader.![]()
Hebben de journalisten nog scherpe vragen gesteld? Bv over de gebedshuizen of waren het weer onzinvragen?![]()
We zijn in oorlog!!!!quote:Op vrijdag 12 november 2021 21:02 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Totale lockdown en het virus compleet uitroeien.![]()
https://www.nu.nl/coronav(...)-op-voor-kosten.html
Dit zouden ze hier ook moeten gaan doen.Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Ik zou in ruil voor het niet vaccineren best willen tekenen dat ze mij bij een eventuele coronabesmetting niet op hoeven te nemen in het ziekenhuis maar daarnaast wel gewoon alle vrijheden krijg.quote:Op vrijdag 12 november 2021 21:08 schreef deedeetee het volgende:
Dit zouden ze hier ook moeten gaan doen.Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Wat is je gedachtengang hier achter..waarom wil je dit?quote:Op vrijdag 12 november 2021 21:08 schreef deedeetee het volgende:
Dit zouden ze hier ook moeten gaan doen.I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Die keuze bestaat hier niet. Met een reden.quote:Op vrijdag 12 november 2021 21:11 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ik zou in ruil voor het niet vaccineren best willen tekenen dat ze mij bij een eventuele coronabesmetting niet op hoeven te nemen in het ziekenhuis maar daarnaast wel gewoon alle vrijheden krijg.I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
En hoe is dat precies 'haalbaar'?quote:Op vrijdag 12 november 2021 21:02 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Totale lockdown en het virus compleet uitroeien.
Een totale lockdown is niet mogelijk: Er moet iemand het eten bezorgen, het vuilnis ophalen, en de zieken verzorgen. Dus geen enkele lockdown is 'totaal'.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Ik vind het zelf volstrekt onethisch maar er is al een topic over:quote:Op vrijdag 12 november 2021 21:08 schreef deedeetee het volgende:
Dit zouden ze hier ook moeten gaan doen.
COR / Ongevaccineerde coronapatiënten moeten ziekenhuisrekening zelf betalen
(Het is wel een onleesbaar moeras van emoticons in de OP.)De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.![]()
Plus zo beetje het complete zoogdierenrijk kan besmet raken met dit virus.quote:Op vrijdag 12 november 2021 21:14 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
En hoe is dat precies 'haalbaar'?
Een totale lockdown is niet mogelijk: Er moet iemand het eten bezorgen, het vuilnis ophalen, en de zieken verzorgen. Dus geen enkele lockdown is 'totaal'.![]()
In China, Nieuw-Zeeland en Australië is het anders aardig gelukt.quote:Op vrijdag 12 november 2021 21:14 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
En hoe is dat precies 'haalbaar'?
Een totale lockdown is niet mogelijk: Er moet iemand het eten bezorgen, het vuilnis ophalen, en de zieken verzorgen. Dus geen enkele lockdown is 'totaal'.Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Ligt eraan wat voor winkels.quote:Op vrijdag 12 november 2021 20:57 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Niet voor winkels want daar is de mondkap en te belastend voor ongevaccineerden.
Op het werk hangt het ervan af hoe men omgaat met ongevaccineerden in deze.
Wmb gewoon Oostenrijks voorbeeld volgen en een lockdown behalve voor 2G.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Met andere woorden: Ook al stel je de meest strenge vrijheidsbeperkingen in, er is geen houden meer aan.quote:Op vrijdag 12 november 2021 21:15 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Plus zo beetje het complete zoogdierenrijk kan besmet raken met dit virus.
Dus we moeten kappen met de illusie houden dat we er controle over hebben.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Want er zijn in China, Nieuw-Zeeland en Australië nul besmettingen en er komt niets bij?quote:Op vrijdag 12 november 2021 21:16 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
In China, Nieuw-Zeeland en Australië is het anders aardig gelukt.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Viesmad.
Het enige evenement waar ik dit jaar echt heel naar uitkeek, welke al aangepast was naar 75% en 00:00 en er dus goed uitzag met QR code (Qlimax) is nu dus definitief wederom geannuleerd.
Ik moet dit echt even laten bezinken, ondanks ik geniet van m’n vakantie.
Ongevaccineerden, en overheid: bedankt voor het verknallen van mijn winter.
Voor de rest van 2021 en 2022 verwacht ik een enorme kaalslag van evenementen, er is niemand die zonder harde garanties van de overheid nog iets gaat organiseren.
Poppodia en zalen kunnen beter nooit meer opengaan, er is nul eer meer te behalen, verliezen kunnen nooit meer terugverdiend worden, zeker nu er werderom een dikke streep door de rest van de agenda van de komende maanden gaat, want dit is niet voorbij in 2 weken
Grapperhaus zal dat wel fijn vinden.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
3 weken.quote:Op vrijdag 12 november 2021 21:18 schreef _serial_ het volgende:
Viesmad.
Het enige evenement waar ik dit jaar echt heel naar uitkeek, welke al aangepast was naar 75% en 00:00 en er dus goed uitzag met QR code (Qlimax) is nu dus definitief wederom geannuleerd.
Voor de rest van 2021 en 2022 verwacht ik een enorme kaalslag van evenementen, er is niemand die zonder harde garanties van de overheid nog iets gaat organiseren.
Poppodia en zalen kunnen beter nooit meer opengaan, er is nul eer meer te behalen, verliezen kunnen nooit meer terugverdiend worden, zeker nu er werderom een dikke streep door de rest van de agenda van de komende maanden gaat, want dit is niet voorbij in 2 weken
Grapperhaus zal dat wel fijn vinden."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Probeer me even voor te stellen wat een 'lockdown voor ongevaccineerden' in de praktijk moet betekenen. 2G is er al dus je komt de kroeg toch niet meer in. Wat dan? Loop je over straat en word je door de politie staande gehouden: "Zo, wat zijn we aan het doen meneertje? Vandaag al voor de tweede keer luchtje scheppen? Ja dat gaat natuurlijk niet zomaar. Laat eerst die QR-code maar eens even zien."quote:Op vrijdag 12 november 2021 21:16 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ligt eraan wat voor winkels.
Wmb gewoon Oostenrijks voorbeeld volgen en een lockdown behalve voor 2G.to the max.
![]()
Klopt er is ook nooit een pandemie of een pathogeen verdwenen door lockdowns en dat soort onzin. Het enige wat helpt is er immuun voor worden door vaccinatie of besmetting en daarna her besmet raken.quote:Op vrijdag 12 november 2021 21:17 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Met andere woorden: Ook al stel je de meest strenge vrijheidsbeperkingen in, er is geen houden meer aan.
Dus we moeten kappen met de illusie houden dat we er controle over hebben.![]()
Ik denk dat dit veel mensen die nu weigeren zich te laten vaccineren wel over de streep zal trekken. Ik zie niet in waarom de veroorzakers van de problemen - waardoor nu weer heel veel mensen in b.v. de horeca weer veel geld gaan mislopen - er gratis vanaf zouden mogen komen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 21:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat is je gedachtengang hier achter..waarom wil je dit?Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Yep. De lokale vuurwerkshow hier aan het einde van de maand kunnen we nu ook wel door de plee spoelen, denk ik. Opmaat naar opnieuw een zeer sober Oud & Nieuw? Mijn plannen voor een winterse roadtrip in het begin van volgend jaar zet ik voorlopig ook maar even in de ijskast.quote:Op vrijdag 12 november 2021 21:18 schreef _serial_ het volgende:
Viesmad.
Grapperhaus zal dat wel fijn vinden.![]()
probleem lijkt me dat de ongevaccineerden dan zorg en testen gaan vermijden bij een besmetting en daardoor weer veel meer mensen kunnen aansteken dan dat ze gewoon zorg krijgen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 21:08 schreef deedeetee het volgende:
Dit zouden ze hier ook moeten gaan doen.Twiddel![]()
quote:Op vrijdag 12 november 2021 21:08 schreef deedeetee het volgende:
Dit zouden ze hier ook moeten gaan doen.Als ik zoiets lees wil ik het helemaal niet meer weten!quote:Op vrijdag 12 november 2021 21:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat is je gedachtengang hier achter..waarom wil je dit?
Ik denk niet dat het ze over de streep trekt.quote:Op vrijdag 12 november 2021 21:23 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik denk dat dit veel mensen die nu weigeren zich te laten vaccineren wel over de streep zal trekken. Ik zie niet in waarom de veroorzakers van de problemen - waardoor nu weer heel veel mensen in b.v. de horeca weer veel geld gaan mislopen - er gratis vanaf zouden mogen komen.
Ongevaccineerden hebben naar mijn idee niet echt het idee dat corona serieus is, of dat corona hun serieus zal treffen. En daardoor zullen ze denken dat ze toch niet in het ziekenhuis belanden als ze corona krijgen.Twiddel![]()
Nou. Ik overweeg heel sterk in december dit land wederom te ontvluchten.quote:Op vrijdag 12 november 2021 21:23 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Yep. De lokale vuurwerkshow hier aan het einde van de maand kunnen we nu ook wel door de plee spoelen, denk ik. Opmaat naar opnieuw een zeer sober Oud & Nieuw? Mijn plannen voor een winterse roadtrip in het begin van volgend jaar zet ik voorlopig ook maar even in de ijskast.
In Spanje bevalt het primawegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
En voor een overgroot gedeelte van de ongevaccineerden is dat ook gewoon nog waar ook.quote:Op vrijdag 12 november 2021 21:25 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het ze over de streep trekt.
Ongevaccineerden hebben naar mijn idee niet echt het idee dat corona serieus is, of dat corona hun serieus zal treffen. En daardoor zullen ze denken dat ze toch niet in het ziekenhuis belanden als ze corona krijgen.![]()
Die kans is, zelfs statistisch gezien, dan ook bijzonder klein.quote:Op vrijdag 12 november 2021 21:25 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het ze over de streep En daardoor zullen ze denken dat ze toch niet in het ziekenhuis belanden als ze corona krijgen.Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Alsof wij nog de veroorzakers zijn....quote:Op vrijdag 12 november 2021 21:23 schreef deedeetee het volgende:
Ik zie niet in waarom de veroorzakers van de problemen - waardoor nu weer heel veel mensen in b.v. de horeca weer veel geld gaan mislopen - er gratis vanaf zouden mogen komen.
FYI de vaccins doen niet meer wat ze zeggen te doen... vandaar ook de boosters...NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d![]()
We moeten de contactmomenten van de ongevaccineerden zoveel mogelijk inperken. Dit is een prima methode.quote:Op vrijdag 12 november 2021 21:21 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Probeer me even voor te stellen wat een 'lockdown voor ongevaccineerden' in de praktijk moet betekenen. 2G is er al dus je komt de kroeg toch niet meer in. Wat dan? Loop je over straat en word je door de politie staande gehouden: "Zo, wat zijn we aan het doen meneertje? Vandaag al voor de tweede keer luchtje scheppen? Ja dat gaat natuurlijk niet zomaar. Laat eerst die QR-code maar eens even zien."to the max.
Komende maanden de cijfers in Oostenrijk in de gaten houden iig
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Zo denk ik er ook over...quote:Op vrijdag 12 november 2021 21:27 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
En voor een overgroot gedeelte van de ongevaccineerden is dat ook gewoon nog waar ook.
Tijdens de lunch ontdekt dat mijn qr code opeens niet meer werkt. Ik krijg hem wel te zien maar blijkbaar is hij niet meer geldig. Geen idee waarom, staat er ook niet bij. Vanavond app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, wil die code weer opvragen, ligt DigiD eruit.
Wat is dit toch allemaal kut.Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).![]()
R van 1,2
Isn't it ironic, don't you think
Misschien iets met houdbaarheid? 6 maand? Was jij misschien één van de eersten die vaccin kreeg?quote:Op vrijdag 12 november 2021 21:32 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Tijdens de lunch ontdekt dat mijn qr code opeens niet meer werkt. Ik krijg hem wel te zien maar blijkbaar is hij niet meer geldig. Geen idee waarom, staat er ook niet bij. Vanavond app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, wil die code weer opvragen, ligt DigiD eruit.
Wat is dit toch allemaal kut.NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d![]()
Same. Ik heb echt niet zo veel meer met dit land. Pauperland.quote:Op vrijdag 12 november 2021 21:27 schreef _serial_ het volgende:
Nou. Ik overweeg heel sterk in december dit land wederom te ontvluchten.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Besmet plus vaccinatie erna jij?quote:Op vrijdag 12 november 2021 21:32 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Wat is dit toch allemaal kut.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dat gaat toch echt wel gebeuren en zodra de gevolgen breeduit bekend zijn in de media verwacht ik toch echt dat mensen voorzichtig gaan worden.quote:Op vrijdag 12 november 2021 21:25 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het ze over de streep trekt.
Ongevaccineerden hebben naar mijn idee niet echt het idee dat corona serieus is, of dat corona hun serieus zal treffen. En daardoor zullen ze denken dat ze toch niet in het ziekenhuis belanden als ze corona krijgen.Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Je moet wel je derde prik hebben hé.quote:Op vrijdag 12 november 2021 21:32 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Wat is dit toch allemaal kut.Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
'Gaaf land'quote:Op vrijdag 12 november 2021 21:39 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Same. Ik heb echt niet zo veel meer met dit land. Pauperland.Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
waarnaartoe?quote:Op vrijdag 12 november 2021 21:39 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Same. Ik heb echt niet zo veel meer met dit land. Pauperland.![]()
Dat reken ik de daarvoor verantwoordelijk zeer aan. : het was echt al heel lang bekend dat er boosters nodig zouden zijn. In andere landen zijn ze dus allang bezig hiermee en dat lijkt ( in de VK ) een gunstig gevolg te hebben. Mja Hugo en de GZ vonden het pas nodig als de ziekenhuizen gaan overlopen. Stel je voor dat je eens te vroeg zou handelen....quote:Op vrijdag 12 november 2021 21:28 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Alsof wij nog de veroorzakers zijn....
FYI de vaccins doen niet meer wat ze zeggen te doen... vandaar ook de boosters...Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Met carnaval weer op cruise. In april naar Vegas en voor de rest pak ik wel zo goed als gratis mijn pleziertjes hier en daar.quote:Op vrijdag 12 november 2021 21:39 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Same. Ik heb echt niet zo veel meer met dit land. Pauperland.![]()
#ikdoenietmeermee![]()
Sterkte voor iedereen die noodgedwongen nog mee moet doen met deze maatschappij.![]()
![]()
De NOS kopt nu met "Maatregelen gelden sowieso tot 4 december". Dat klinkt toch anders dan "Korte lockdown van 3 weken".![]()
Ik vraag me af of die massale bijeenkomsten met de Sint en carnaval dit weekend een verontwaardiging opleveren waar Rutte weer wat mee aan moet. Allerlei sectoren die dan boos zijn waarom ze vroeg dicht moeten of niets mogen maar de mensen toch dicht bij elkaar kunnen zitten.![]()
Een korte lockdown bestaat dan ook niet. Wie daar nog in gelooft...quote:Op vrijdag 12 november 2021 21:46 schreef Tijn het volgende:
De NOS kopt nu met "Maatregelen gelden sowieso tot 4 december". Dat klinkt toch anders dan "Korte lockdown van 3 weken".![]()
Heb je je prik op Schiphol gehaald?quote:Op vrijdag 12 november 2021 21:32 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Wat is dit toch allemaal kut.https://nos.nl/artikel/24(...)alse-codes-in-omloopquote:De politie heeft twee vrouwen en een man opgepakt op verdenking van fraude met valse QR-codes. Dat bevestigt het Openbaar Ministerie na berichtgeving van RTL Nieuws. Een deel van de frauduleuze QR-codes wordt vanavond nog geblokkeerd, zegt het ministerie van VWS.
....
Volgens RTL gaat het om fraude bij de GGD-locatie op Schiphol en zijn er tienduizenden valse QR-codes in omloop.
De zorgvuldigheid van overheidsinstanties kennende lijkt het me niet ondenkbaar dat er ook een paar echte qr-codes geblokkeerd worden.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Toch is het wel een wir wat van allerlei maatregelen die bij elkaar misschien wel optellen maar elkaar ook bijten.
Een wedstrijd kijken buiten bij je kind? Verboden
Zuipen in de kantine ernaast? Prima![]()
Zijn 21 dagenquote:Op vrijdag 12 november 2021 21:46 schreef Tijn het volgende:
De NOS kopt nu met "Maatregelen gelden sowieso tot 4 december". Dat klinkt toch anders dan "Korte lockdown van 3 weken".
Hoepel op man die hele teringzooi in mijn/onze schoenen te willen schuiven. Ik heb nooit corona gehad, verspreid of wat dan ook. Ik heb me best netjes aan alle maatregelen gehouden, geen evenementen bezocht en al helemaal geen IC bed bezet. Dus wat lul je uit je nek.quote:Op vrijdag 12 november 2021 21:18 schreef _serial_ het volgende:
[ Bericht 3% gewijzigd door trein2000 op 12-11-2021 22:14:08 ]Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Ik vraag me wel af hoe zoiets in het buitenland gaat. Zijn regels daar ook zo krom?quote:Op vrijdag 12 november 2021 21:57 schreef Kickinalfa het volgende:
Toch is het wel een wir wat van allerlei maatregelen die bij elkaar misschien wel optellen maar elkaar ook bijten.
Zuipen in de kantine ernaast? Prima![]()
En zo sta je ineens aan de andere kant van de lijn.quote:Op vrijdag 12 november 2021 21:32 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Wat is dit toch allemaal kut.
Niet meer naar je werk, niet meer naar de winkel, nergens meer naartoe.
En als het aan een aantal fokkers ligt, opsluiten in een kamp!!!!111You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.![]()
Of je bent een fraudeur. Want zo simpel is de wereld.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:02 schreef daNpy het volgende:
[..]
En zo sta je ineens aan de andere kant van de lijn.
Niet meer naar je werk, niet meer naar de winkel, nergens meer naartoe.
En als het aan een aantal fokkers ligt, opsluiten in een kamp!!!!111
Haha wil je even naar de kapper? Kut wappie, jij mag nie!1![]()
Eerlijk gezegd vind ik consistentie ook niet zo belangrijk. Met consistentie bereik je alleen maar dat alles veel strikter wordt.quote:Op vrijdag 12 november 2021 21:57 schreef Kickinalfa het volgende:
Zuipen in de kantine ernaast? Prima
Persoonlijk vind ik bepaalde uitzonderingen wel fijn. Onderwijs dat gewoon door kan gaan, zwemlessen die door kunnen gaan.![]()
Geloof dat ik in juni gevaccineerd ben dus dat zou niet moeten.quote:Op vrijdag 12 november 2021 21:35 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Misschien iets met houdbaarheid? 6 maand? Was jij misschien één van de eersten die vaccin kreeg?
Ik heb nou dus weer een code maar of die bij scannen geldig blijkt of niet kan ik dus nergens zienmoet ik morgen naar een willekeurige tent om die code te laten testen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).![]()
Ja, klopt.quote:
In het begin deed hij het ook niet omdat ik zogenaamd nooit positief was getest. Kennelijk is positief getest + 1 prik een moeilijke.Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
De QR-code scanner is ook gewoon een app die je kan downloaden. Dus als je een tweede telefoon in huis hebt kan je het zelf checkenquote:Op vrijdag 12 november 2021 22:09 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Geloof dat ik in juni gevaccineerd ben dus dat zou niet moeten.
Ik heb nou dus weer een code maar of die bij scannen geldig blijkt of niet kan ik dus nergens zienmoet ik morgen naar een willekeurige tent om die code te laten testen.
![]()
Ja fok dat. Ik ben er wel klaar mee ondertussen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 21:43 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Je moet wel je derde prik hebben hé.Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Dat is wel een goede. Wist niet dat elke qr scanner hem snapt.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:10 schreef Heph844 het volgende:
[..]
De QR-code scanner is ook gewoon een app die je kan downloaden. Dus als je een tweede telefoon in huis hebt kan je het zelf checkenFluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Aan de andere kant is het wel knap dat we nu met 85% gevaccineerd een recordaantal besmettingen hebben
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Doet ie ook niet. Je moet even de scannerapp downloaden.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:12 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dat is wel een goede. Wist niet dat elke qr scanner hem snapt.zie email 27 oktober![]()
quote:Op vrijdag 12 november 2021 21:50 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Heb je je prik op Schiphol gehaald?
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)alse-codes-in-omloop
De zorgvuldigheid van overheidsinstanties kennende lijkt het me niet ondenkbaar dat er ook een paar echte qr-codes geblokkeerd worden.Nee.
Dacht ook dat je je id bewijs moest laten zien icm de code vanwege die fraude? Of verzin ik dat nou? Ik volg het ook nog maar heel sporadisch allemaal
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Over een half jaar moet je Hugo z'n lul afzuigen voor een QR-code.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:11 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ja fok dat. Ik ben er wel klaar mee ondertussen.Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Maar dat zijn logische uitzonderingen. Leg mij eens uit waarom ik om 10 uur bij de jonge jeugd ouders moet weren, maar die ouders wel met 1000 man in het lokale theater mogen. Dat strookt toch voor geen meter, wat is daar de logica achter?quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:05 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd vind ik consistentie ook niet zo belangrijk. Met consistentie bereik je alleen maar dat alles veel strikter wordt.
Persoonlijk vind ik bepaalde uitzonderingen wel fijn. Onderwijs dat gewoon door kan gaan, zwemlessen die door kunnen gaan.zie email 27 oktober![]()
Op papier moet dat ja.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:14 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]Nee.
Dacht ook dat je je id bewijs moest laten zien icm de code vanwege die fraude? Of verzin ik dat nou? Ik volg het ook nog maar heel sporadisch allemaalzie email 27 oktober![]()
Die theaters lachen nu nog even, maar over 3 weken mogen zij ook gewoon weer op slot.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar dat zijn logische uitzonderingen. Leg mij eens uit waarom ik om 10 uur bij de jonge jeugd ouders moet weren, maar die ouders wel met 1000 man in het lokale theater mogen. Dat strookt toch voor geen meter, wat is daar de logica achter?![]()
Ja. Voelt toch wat vreemd. Is dat nou echt allemaal te verklaren omdat we allemaal niet meer opletten? Had het voorkomen kunnen worden door bijvoorbeeld thuiswerken en die 1,5 meter in stand te houden?quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:12 schreef PzKpfw het volgende:
Aan de andere kant is het wel knap dat we nu met 85% gevaccineerd een recordaantal besmettingen hebbenFluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Oh oké. Thnx.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Doet ie ook niet. Je moet even de scannerapp downloaden.Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Wat zijn de meningen in de avondtalkshows?
Ik viel eerder vanavond toevallig midden in M, maar daar waren ze behoorlijk kritisch op het gebrek aan perspectief en een exitstrategie. “Ze doen alsof het met een paar weken achter de rug is maar dit kan nog jaren duren zo, en daar zijn ze niet eerlijk over” was daar een beetje de afdronk.![]()
Niet iedereen heeft of wil kinderen. Voor sommige mensen is uitgaan hun belangrijkste uitlaatklep, het nachtleven of voetbal. Dat is net zo belangrijk voor sommigen als de zwemles van je kind.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:05 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik bepaalde uitzonderingen wel fijn. Onderwijs dat gewoon door kan gaan, zwemlessen die door kunnen gaan.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
"Als je de capaciteit van kliniek en IC niet op niveau hebt kunnen houden gedurende een pandemie dan heb je boter op je hoofd.
Als je niet hebt gekeken naar de ervaringen in VK en Israël met een afnemende effectiviteit van de vaccins in de tijd dan heb je boter op je hoofd.
Als je niet vol hebt ingezet op ventilatie dan heb je boter op je hoofd.
Als je niet begrijpt dat het vaccineren van gezonde mensen onder de 60 volstrekt zinloos is dan heb je boter op je hoofd.
Als je niet begrijpt dat mensen met een vaccinatie ook besmettelijk kunnen zijn maar wel naar binnen mogen bij een evenement dan heb je boter op je hoofd.
Als je niet begrijpt dat enkel mensen met een slechte gezondheid en/of een hoge leeftijd beschermd dienen te worden dan heb je boter op je hoofd.
Als je niet begrijpt dat het voor gezonde mensen onder de 60 beter is om de ziekte door te maken dan heb je boter op je hoofd.
Sinds 1 maart 2020 (620 dagen) meldt het RIVM 603 overledenen onder de 60 jaar. Onder de 50 jaar zijn er in diezelfde periode slechts 163 mensen overleden aan of met corona (440 dus >60). De maatregelen die men treft en de angst die men creëert zijn vele malen erger voor de volksgezondheid, welzijn en welvaart. En het allerergste is dat die fucking maatregelen ook nog eens niet werken. Sterker nog, ze zijn vaak contra-productief. It's a bloody shame!"
Dit vat het wel samen.![]()
Ik geloof er helemaal niks van. Bovendien zie je het overal zowat in Europa.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:18 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ja. Voelt toch wat vreemd. Is dat nou echt allemaal te verklaren omdat we allemaal niet meer opletten? Had het voorkomen kunnen worden door bijvoorbeeld thuiswerken en die 1,5 meter in stand te houden?A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Wel tussen 06.00 en 18.00 uurquote:Op vrijdag 12 november 2021 22:15 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Over een half jaar moet je Hugo z'n lul afzuigen voor een QR-code.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Ja, echt geen flauw idee. Zoals ik ook niet snap waarom winkels na 18:00 uur geen klanten meer mogen ontvangen. Is het risico op besmettingen hoger na 18:00 uur? Beseft men zich niet dat die boodschappen dan wat naar voren worden geschoven?quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar dat zijn logische uitzonderingen. Leg mij eens uit waarom ik om 10 uur bij de jonge jeugd ouders moet weren, maar die ouders wel met 1000 man in het lokale theater mogen. Dat strookt toch voor geen meter, wat is daar de logica achter?
Als ik het positief benader, wilde men een signaal afgeven met wat willekeurige maatregelen. Puur om het gevoel van urgentie weer terug te krijgen. En heeft men dus bewust niet gekozen voor consistentie of logica. Als ik het negatief benader is er een of andere bizarre politieke ruilhandel geweest, waar dit het resultaat van is.![]()
Ik heb nog een andere insteek: het is paniekvoetbal. Men ziet dat de cijfers uit de hand lopen maar aan de andere kant ziet men ook dat het draagvlak en het perspectief op beter weg zijn. Dan krijg je dit als slap aftreksel.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:24 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Ja, echt geen flauw idee. Zoals ik ook niet snap waarom winkels na 18:00 uur geen klanten meer mogen ontvangen. Is het risico op besmettingen hoger na 18:00 uur? Beseft men zich niet dat die boodschappen dan wat naar voren worden geschoven?
Als ik het positief benader, wilde men een signaal afgeven met wat willekeurige maatregelen. Puur om het gevoel van urgentie weer terug te krijgen. En heeft men dus bewust niet gekozen voor consistentie of logica. Als ik het negatief benader is er een of andere bizarre politieke ruilhandel geweest, waar dit het resultaat van is.
Die winkels snap ik ook echt helemaal geen jota van. Lijkt mij dat het dan alleen maar drukker wordt na werktijd en op zaterdag...zie email 27 oktober![]()
Valt toch niet meer te volgen
Bios, theater binnen: open zonder restricties
Sportwedstrijden buiten: magniet.
Hoe dan? Hoe the fuck kan je dat uitleggen?
2g als 'keuze'. Right.
Alles is tegeven dat het beleid keihard gefaald heeft en daarmee het verantwoordelijk persoon.
Ga weg, totaal malloot!
En alles in 3 weken. Yeah, right. Alsof iedereen dat nog wil geloven. Feestdagen komen er aan en daarna is alles nog te risicovol. Wedden?
En daarna? Zeg maar dag met het land dat we kende. En daarom moet je altijd kritisch blijven tegenover politici en hoe ze zich gedragen. Dit volk gedraagt zich als een stel waanzinnige tiranen wat iedere keer andere resultaten verwacht na hetzelfde te doen.
Alles wat gekomen is in de afgelopen jaren wat maatregelen zou verlichten of vervangen wordt allemaal in 1x ingevoerd en maar mondjesmaat teruggehaald. Vaccinatiecampagne gehad wat ons beloofd werd de vrijheid terug te geven, maar nog slechter af qua vrijheid dan in 2020.
Stel waanzinnige totaal gekken daar.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Laten we vooral maatregelen invoeren die niks gaan helpen inderdaad. Als scholen brandhaarden zijn, moeten we die ook omwille van consistentie niet sluiten.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:05 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd vind ik consistentie ook niet zo belangrijk. Met consistentie bereik je alleen maar dat alles veel strikter wordt.
Persoonlijk vind ik bepaalde uitzonderingen wel fijn. Onderwijs dat gewoon door kan gaan, zwemlessen die door kunnen gaan.You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.![]()
1 ding: bios open en stadions dicht.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:24 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Ja, echt geen flauw idee. Zoals ik ook niet snap waarom winkels na 18:00 uur geen klanten meer mogen ontvangen. Is het risico op besmettingen hoger na 18:00 uur? Beseft men zich niet dat die boodschappen dan wat naar voren worden geschoven?
Als ik het positief benader, wilde men een signaal afgeven met wat willekeurige maatregelen. Puur om het gevoel van urgentie weer terug te krijgen. En heeft men dus bewust niet gekozen voor consistentie of logica. Als ik het negatief benader is er een of andere bizarre politieke ruilhandel geweest, waar dit het resultaat van is.
Terwijl we weten vanuit de wetenschap wat binnen en buiten doet met dat virus.
Niet meer uit te leggen. Echt niet.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Allemaal de schuld van de ongevaccineerden. Hihiquote:Op vrijdag 12 november 2021 22:12 schreef PzKpfw het volgende:
Aan de andere kant is het wel knap dat we nu met 85% gevaccineerd een recordaantal besmettingen hebben![]()
Kijk eens wie er volgende week congres heeft: https://www.christenunie.nl/congres#.YY7c6i2iE1I
Dat wordt interessant in het kader van 2G...zie email 27 oktober![]()
Ja, dat je kind zich kan redden als je te water raakt is net zo belangrijk als op zondag om 4:30 nog een shoarmatje naar binnen kunnen klappen nadat je je kapot gezopen hebt.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:19 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft of wil kinderen. Voor sommige mensen is uitgaan hun belangrijkste uitlaatklep, het nachtleven of voetbal. Dat is net zo belangrijk voor sommigen als de zwemles van je kind.
Nee, zo creëer je wel begrip voor je punt.![]()
![]()
Vat het heel goed samen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:21 schreef asco het volgende:
"Als je de capaciteit van kliniek en IC niet op niveau hebt kunnen houden gedurende een pandemie dan heb je boter op je hoofd.
Als je niet hebt gekeken naar de ervaringen in VK en Israël met een afnemende effectiviteit van de vaccins in de tijd dan heb je boter op je hoofd.
Als je niet vol hebt ingezet op ventilatie dan heb je boter op je hoofd.
Als je niet begrijpt dat het vaccineren van gezonde mensen onder de 60 volstrekt zinloos is dan heb je boter op je hoofd.
Als je niet begrijpt dat mensen met een vaccinatie ook besmettelijk kunnen zijn maar wel naar binnen mogen bij een evenement dan heb je boter op je hoofd.
Als je niet begrijpt dat enkel mensen met een slechte gezondheid en/of een hoge leeftijd beschermd dienen te worden dan heb je boter op je hoofd.
Als je niet begrijpt dat het voor gezonde mensen onder de 60 beter is om de ziekte door te maken dan heb je boter op je hoofd.
Sinds 1 maart 2020 (620 dagen) meldt het RIVM 603 overledenen onder de 60 jaar. Onder de 50 jaar zijn er in diezelfde periode slechts 163 mensen overleden aan of met corona (440 dus >60). De maatregelen die men treft en de angst die men creëert zijn vele malen erger voor de volksgezondheid, welzijn en welvaart. En het allerergste is dat die fucking maatregelen ook nog eens niet werken. Sterker nog, ze zijn vaak contra-productief. It's a bloody shame!"
Dit vat het wel samen.
Wat een drama dit. Wat een intense bende hebben die hugo, ferd en mark gemaakt.
Flikker. Op.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Is toch gewoon online?quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:30 schreef trein2000 het volgende:
Kijk eens wie er volgende week congres heeft: https://www.christenunie.nl/congres#.YY7c6i2iE1I
Dat wordt interessant in het kader van 2G...You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Mwa, dat zie ik echt anders.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:24 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
net zo schadelijk en kansloosA Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Het is online slimmerik.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:30 schreef trein2000 het volgende:
Dat wordt interessant in het kader van 2G...![]()
Dat leek vorig jaar heel goed te helpen toch? Verder helemaal eens idd.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:28 schreef daNpy het volgende:
[..]
Laten we vooral maatregelen invoeren die niks gaan helpen inderdaad. Als scholen brandhaarden zijn, moeten we die ook omwille van consistentie niet sluiten.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Ik heb een topic geopend:Hoe Corona wel aan te pakken? omdat ik mij dit ook zo vaak afvraag?quote:Op vrijdag 12 november 2021 20:21 schreef capricia het volgende:
Snap ik je punt niet heel goed? Dat CU tegen 2g zal zijn?quote:You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Dat snap ik, slimmerik. Het ging mij om de inhoud, als de CU een draai maakt op dit punt krijg je geheid een opstand daar.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:35 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het is online slimmerik.zie email 27 oktober![]()
Als je alles afpelt, is er maar één echt alternatief: accepteren dat mensen sterven.quote:Op vrijdag 12 november 2021 20:21 schreef capricia het volgende:
Al hadden Rutte en de Jonge een nazi-beleid verkondigt dan gaat het ons nog niet helpen.
Die twee hebben het vertrouwen van de bevolking verloren.
De enige oplossing is: nieuwe koppen en poppen.
Dat betekent hun moeten weg, laat ze zelf ontslag nemen ipv weggetrapt te worden.![]()
Volgens mij begrijp jij zn punt helemaal niet.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:30 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ja, dat je kind zich kan redden als je te water raakt is net zo belangrijk als op zondag om 4:30 nog een shoarmatje naar binnen kunnen klappen nadat je je kapot gezopen hebt.
Nee, zo creëer je wel begrip voor je punt.![]()
Goeie safe, maar mij houd je niet voor de gek hoor. Ik heb mijn ogen wijd open en doorzie het!quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:40 schreef Confetti het volgende:
Gommers haalt wel hard uit naar het kabinet en terecht. Praatjes maar geen structureel geld.![]()
Hiermee voel ik me nog het meest belazerd. De vaccinatie zou de oplossing zijn, de verlossing waar we allemaal op zouden moeten wachten. Tot die tijd moesten we aanmodderen en door blijven ploegen, maar daarna zou het goed komen. Ik gelijk braaf die prik gehaald zodra het kon. Vervolgens bleek twee vaccins niet genoeg te zijn. Vervolgens bleek je er toch mee besmet te kunnen raken. En het door te kunnen geven.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:28 schreef Red_85 het volgende:
Vaccinatiecampagne gehad wat ons beloofd werd de vrijheid terug te geven, maar nog slechter af qua vrijheid dan in 2020.
En nu zijn we zo ver gekomen om mogelijk mensen die geen vaccin willen of kunnen krijgen te gaan verbieden om te werken, waarmee je mensen dus gewoon keihard dwingt om iets in hun lijf te laten spuiten dat ze niet willen.
En wat is nou precies beter op geworden,vergeleken met een jaar geleden. Wat?Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Ik moest dan ook erg lachen toen ze het over verantwoordelijkheid hadden. Verbaasd ook, dat ze het woord kennen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:42 schreef THEFXR het volgende:
Al hadden Rutte en de Jonge een nazi-beleid verkondigt dan gaat het ons nog niet helpen.
Die twee hebben het vertrouwen van de bevolking verloren.
De enige oplossing is: nieuwe koppen en poppen.
Dat betekent hun moeten weg, laat ze zelf ontslag nemen ipv weggetrapt te worden.You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
We hebben straks anderhalve maand of zo gewonnen tov 2020. Want iedereen weet wel dat we over 3 weken gewoon nog meer dingen dicht gaan gooien.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:43 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Hiermee voel ik me nog het meest belazerd. De vaccinatie zou de oplossing zijn, de verlossing waar we allemaal op zouden moeten wachten. Tot die tijd moesten we aanmodderen en door blijven ploegen, maar daarna zou het goed komen. Ik gelijk braaf die prik gehaald zodra het kon. Vervolgens bleek twee vaccins niet genoeg te zijn. Vervolgens bleek je er toch mee besmet te kunnen raken. En het door te kunnen geven.
En nu zijn we zo ver gekomen om mogelijk mensen die geen vaccin willen of kunnen krijgen te gaan verbieden om te werken, waarmee je mensen dus gewoon keihard dwingt om iets in hun lijf te laten spuiten dat ze niet willen.
En wat is nou precies beter op geworden,vergeleken met een jaar geleden. Wat?![]()
Jawel hoor. Het is het standaard 'ik moet op stap anders ben ik ongelukkig'-gejank. En daar kan ik best wat begrip voor op brengen, maar zijn vergelijking is tamelijk debiel omdat hij zelf niet snapt dat het één gewoon aantoonbaar belangrijker is dan het ander.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:42 schreef Jappie81 het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp jij zn punt helemaal niet.
Als hij zijn eigen behoefte tot zuipen of naar het voetballen gaan vergelijkt met een kinderfeestje van een kind of de voetbaltraining van een kind, dan klopt het. Maar dat doet hij bewust niet, mag je zelf bedenken waarom.![]()
Niksquote:Op vrijdag 12 november 2021 22:43 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
En wat is nou precies beter op geworden,vergeleken met een jaar geleden. Wat?You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Zonder vaccin is de kans op een IC opname bij een besmetting 33 keer groter. De kans dat je een ander besmet als je bent gevaccineerd is 17 keer kleiner.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:43 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Hiermee voel ik me nog het meest belazerd. De vaccinatie zou de oplossing zijn, de verlossing waar we allemaal op zouden moeten wachten. Tot die tijd moesten we aanmodderen en door blijven ploegen, maar daarna zou het goed komen. Ik gelijk braaf die prik gehaald zodra het kon. Vervolgens bleek twee vaccins niet genoeg te zijn. Vervolgens bleek je er toch mee besmet te kunnen raken. En het door te kunnen geven.
En wat is nou precies beter op geworden,vergeleken met een jaar geleden. Wat?
Dit kun je allemaal lezen op de site van het rivm, waarom doe jij alsof er niets is veranderd?Dit, dus.![]()
https://www.telegraph.co.(...)ren-died-covid-year/
Dit leek mij ook al wel logisch vorig jaar. Lockdown was veel schadelijker voor kinderen dan corona zelf. Hoe veel gezonde levensjaren gaan ze verliezen?A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Ach, we hebben een paar maanden aan 'normaal' mogen ruiken. Smaakt naar meer, alleen Urk nog even overtuigen.quote:![]()
Die theaters hebben een eeuwigheid geen klanten gehad. Dus nu eindelijk kassa. Voetbal kijken bij de kinderen heeft geen belangrijke prio.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar dat zijn logische uitzonderingen. Leg mij eens uit waarom ik om 10 uur bij de jonge jeugd ouders moet weren, maar die ouders wel met 1000 man in het lokale theater mogen. Dat strookt toch voor geen meter, wat is daar de logica achter?Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.![]()
Waarschijnlijk gewoon een goede lobby via de burgemeesters. Theaters zijn vaak goede citymarketing voor een stad.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:47 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Die theaters hebben een eeuwigheid geen klanten gehad. Dus nu eindelijk kassa. Voetbal kijken bij de kinderen heeft geen belangrijke prio.![]()
Er is heel veel beter geworden natuurlijk. Stel dat je precies dezelfde randvoorwaarden zou hebben als nu (delta-variant, geen 1,5 meter meer, nauwelijks naleving van de maatregelen) maar dan met 0% vaccinatie. Dan zouden we nu al dik dik dik in code zwart zitten. Als in: koelcontainers voor de ziekenhuizen omdat ze geen plek meer hebben voor de lijken.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:43 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
En wat is nou precies beter op geworden,vergeleken met een jaar geleden. Wat?![]()
Dat geldt voor sportclubs natuurlijk net zo goed. Die hebben ook gewoon een half jaar potdicht gezeten.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:47 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Die theaters hebben een eeuwigheid geen klanten gehad. Dus nu eindelijk kassa. Voetbal kijken bij de kinderen heeft geen belangrijke prio.zie email 27 oktober![]()
Ja, maar die draaien al voor 90% op subsidie dus die kunnen dat financieel wat beter hebben.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat geldt voor sportclubs natuurlijk net zo goed. Die hebben ook gewoon een half jaar potdicht gezeten.![]()
Ik heb morgenavond een lekker feestje. Kan ik weer even een paar uurtjes deze tragikomedie vergeten.
Weten jullie nog: "Nog even volhouden! Deze zomer wordt normaal."
Er is nu totaal niks meer van een engame oid. Stel dat dit jaar in, jaar uit de hele tijd door gaat gaan? De toon ook weer helemaal anders. Ben er zo klaar mee. "Maar het virus is nog niet klaar met ons!" Ja, het zal me een worst wezen.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
LOLquote:Op vrijdag 12 november 2021 22:52 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ja, maar die draaien al voor 90% op subsidie dus die kunnen dat financieel wat beter hebben.![]()
Dat is gewoon niet waar.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:52 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ja, maar die draaien al voor 90% op subsidie dus die kunnen dat financieel wat beter hebben.
En bovendien is de niet-financiele schade ook gewoon heel fors.zie email 27 oktober![]()
Waarom is de zorg dan zo overbelast? We hebben een vaccinatiegraad van >85%. Weet je nog dat dat ooit ruim voldoende was?quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:46 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Zonder vaccin is de kans op een IC opname bij een besmetting 33 keer groter. De kans dat je een ander besmet als je bent gevaccineerd is 17 keer kleiner.
Dit kun je allemaal lezen op de site van het rivm, waarom doe jij alsof er niets is veranderd?Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Het sporten gaat toch gewoon door? Alleen de kantine inkomsten vallen weg. Ja, sommige sportverenigingen hebben daar last van ja.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is gewoon niet waar.
En bovendien is de niet-financiele schade ook gewoon heel fors.![]()
Nu hebben we alsnog die maatregelen met al die gevaccineerden. Hebben we het dan allemaal gedaan voor een maand of twee van het oude normaal?quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:49 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Er is heel veel beter geworden natuurlijk. Stel dat je precies dezelfde randvoorwaarden zou hebben als nu (delta-variant, geen 1,5 meter meer, nauwelijks naleving van de maatregelen) maar dan met 0% vaccinatie. Dan zouden we nu al dik dik dik in code zwart zitten. Als in: koelcontainers voor de ziekenhuizen omdat ze geen plek meer hebben voor de lijken.Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Omdat het te snel gaat. Je kunt het niet met 1 vaccinatie de wereld uit prikken, ook de landen om ons heen niet. Maar hoe hoger de vaccinatiegraad hoe minder de consequenties zijn. En ja: door de eerste vaccinatiegolf is een catastrofe voorkomen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:58 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Waarom is de zorg dan zo overbelast? We hebben een vaccinatiegraad van >85%. Weet je nog dat dat ooit ruim voldoende was?Dit, dus.![]()
De overgrote meerderheid. Maar ook los daarvan, de sociale functie van zo'n vereniging is minstens zo belangrijk. Juist voor de mensen die al wat aan de rand van de samenleving staan.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:58 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het sporten gaat toch gewoon door? Alleen de kantine inkomsten vallen weg. Ja, sommige sportverenigingen hebben daar last van ja.zie email 27 oktober![]()
Zijn ook een hoop mensen die aan het randje van hun leven staan. Sterker nog: er zijn al mensen gestorven vanwege het te vaak uitstellen van een operatie vanwege overbelasting van de zorg. Ik weet wel welke van de twee mijn voorkeur zou hebben.quote:Op vrijdag 12 november 2021 23:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De overgrote meerderheid. Maar ook los daarvan, de sociale functie van zo'n vereniging is minstens zo belangrijk. Juist voor de mensen die al wat aan de rand van de samenleving staan.Dit, dus.![]()
Ik geloof wel dat we corona vanaf nu gewoon moeten gaan zien als een stevige griep. Als de wiedeweerga de 50+ doelgroep een booster geven en volgend jaar in september weer die groep een goede booster geven en als dan die mutaties een beetje in toom kunnen worden gehouden dan kan het volgend jaar wellicht allemaal een stukje minder.
Het is ijdele hoop wellicht maar we moeten ons toch ergens aan vast kunnen houden.![]()
Je kunt het helemaal niet de wereld uit prikken. En men is lang genoeg gevaccineerd om de effecten te kunnen bemerken. Kennelijk zijn die er onvoldoende.quote:Op vrijdag 12 november 2021 23:00 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Omdat het te snel gaat. Je kunt het niet met 1 vaccinatie de wereld uit prikken, ook de landen om ons heen niet. Maar hoe hoger de vaccinatiegraad hoe minder de consequenties zijn. En ja: door de eerste vaccinatiegolf is een catastrofe voorkomen.Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Dat wordt ook door niemand beweerd? Je krijgt deze ziekte de komende jaren zeker niet de wereld uit, maar als je ‘m de baas wilt worden is vaccinatie de enige oplossing. En deze eerste vaccinatie was zeker niet de laatste, maar hij heeft wel ademruimte gegeven waardoor men door kan naar stap 2. Net zo lang tot ie onder controle is.quote:Op vrijdag 12 november 2021 23:13 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Je kunt het helemaal niet de wereld uit prikken. En men is lang genoeg gevaccineerd om de effecten te kunnen bemerken. Kennelijk zijn die er onvoldoende.Dit, dus.![]()
Ok. 17 en 33 keer groter. Maar groter dan wat? Hoe groot is die kans dan? Voor bv een gezonde 30er? Hoeveel procent?quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:46 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Zonder vaccin is de kans op een IC opname bij een besmetting 33 keer groter. De kans dat je een ander besmet als je bent gevaccineerd is 17 keer kleiner.
Dit kun je allemaal lezen op de site van het rivm, waarom doe jij alsof er niets is veranderd?To BG or not to BG!![]()
Nee, dat congrescentrum is dan voor de gelegenheid natuurlijk een gebedshuis. Artikel 6, lekker puh.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:30 schreef trein2000 het volgende:
Dat wordt interessant in het kader van 2G...Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Het is online. Maar het ging mij om de inhoud. Als de CU een draai maakt kun je daar gedoe verwachten.quote:Op vrijdag 12 november 2021 23:19 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Nee, dat congrescentrum is dan voor de gelegenheid natuurlijk een gebedshuis. Artikel 6, lekker puh.zie email 27 oktober![]()
https://inews.co.uk/news/(...)nt-forecasts-1297889Dat wordt een marathon XL.quote:The worst case – which is seen as highly unlikely, because it would mean vaccines would no longer be effective against new variants and anti-virals would fail – sketches out a grim scenario in which certain emergency powers such as lockdowns would be needed until 2026, with Covid-19 causing fresh waves and high prevalence around the world.![]()
Is dat belangrijk? Die gezonde 30er kan iemand anders besmetten die een verminderd immuunsysteem heeft en die daardoor komt te overlijden of op het IC terecht komt.quote:Op vrijdag 12 november 2021 23:17 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Ok. 17 en 33 keer groter. Maar groter dan wat? Hoe groot is die kans dan? Voor bv een gezonde 30er? Hoeveel procent?Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Als ik moet schatten: 40-45.quote:Op vrijdag 12 november 2021 23:17 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Ok. 17 en 33 keer groter. Maar groter dan wat? Hoe groot is die kans dan? Voor bv een gezonde 30er? Hoeveel procent?![]()
Of de covid-zorg mag achteraan aansluiten en dan wordt het vooral een marathon van koelwagens.quote:Op vrijdag 12 november 2021 23:19 schreef zipcon het volgende:
https://inews.co.uk/news/(...)nt-forecasts-1297889
[..]
Dat wordt een marathon XL.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Toen de avondklok werd ingevoerd (imo een van de meest heftige maatregelen) was het aantal besmettingen 5.462. Nu het drievoudige en we zitten met wat maatregelen die een heel stuk lichter zijnquote:Op vrijdag 12 november 2021 22:59 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Nu hebben we alsnog die maatregelen met al die gevaccineerden. Hebben we het dan allemaal gedaan voor een maand of twee van het oude normaal?![]()
Buiten verboden en binnen helemaal primaquote:Op vrijdag 12 november 2021 21:57 schreef Kickinalfa het volgende:
Zuipen in de kantine ernaast? Prima
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Omdat er gelukkig heel wat mensen niet egoïstisch waren en zich hebben laten vaccineren, waardoor er nu minder mensen worden opgenomen in de ziekenhuizen. Het is nu voornamelijk die kleine groep ongevaccineerden die daar liggen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 23:24 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Toen de avondklok werd ingevoerd (imo een van de meest heftige maatregelen) was het aantal besmettingen 5.462. Nu het drievoudige en we zitten met wat maatregelen die een heel stuk lichter zijnIk ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Fukking niks omdat het stel clowns continu te laat zijn met zaken die opnames en 2delingen tegenhouden.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:43 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
En wat is nou precies beter op geworden,vergeleken met een jaar geleden. Wat?'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ligt aan de leeftijd, maar deze cijfers zijn de gemiddelden. Bij bijvoorbeeld 80+ers liggen de risico’s hoger dan bij een gezonde 25’er.quote:Op vrijdag 12 november 2021 23:17 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Ok. 17 en 33 keer groter. Maar groter dan wat? Hoe groot is die kans dan? Voor bv een gezonde 30er? Hoeveel procent?Dit, dus.![]()
Ik zou de schuld eigenlijk willen leggen bij de gevaccineerden. Je hoort, ziet en merkt aan alles dat hen is wijs gemaakt dat met het vaccin Godmode is geactiveerd. Blijven niet thuis, bij klachten toch overal naar binnen, testen minder (zal wel een verkoudheidje zijn).
Daardoor besmetten zij heel, heel veel andere gevaccineerden en belandt een steeds groter deel in de ziekenhuizen.
Een andere redelijke verklaring voor zo'n absurde groei is er niet.![]()
Dit.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:53 schreef Discombobulate het volgende:
Ik heb morgenavond een lekker feestje. Kan ik weer even een paar uurtjes deze tragikomedie vergeten.
Weten jullie nog: "Nog even volhouden! Deze zomer wordt normaal."
Er is nu totaal niks meer van een engame oid. Stel dat dit jaar in, jaar uit de hele tijd door gaat gaan? De toon ook weer helemaal anders. Ben er zo klaar mee. "Maar het virus is nog niet klaar met ons!" Ja, het zal me een worst wezen.
Waarom moeten we dit beleid nog volgen terwijl het compleet onbegrijpbaar is? Geen lijn, geen idee, geen uitweg maar wel totale paniek waanzin.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Shitshow in Amerika gezien, vorig jaar? Corona doodsoorzaak nummer 1, meer doden dan hart- en vaatziekten en kanker? Beleid was alles behalve vlekkenloos, maar leg het naast de VS en Brazilië en het was beduidend beter.quote:Op vrijdag 12 november 2021 23:39 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit.
Waarom moeten we dit beleid nog volgen terwijl het compleet onbegrijpbaar is? Geen lijn, geen idee, geen uitweg maar wel totale paniek waanzin.Dit, dus.![]()
Er zijn maar vrij weinig landen waar het beleid een groot succes is. Er zijn nuanceverschillen maar inderdaad, eigenlijk is het in elk land op zijn eigen manier een shitshow. En daar is COVID de schuldige, niet de beleidsmaker.quote:Op vrijdag 12 november 2021 23:45 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Shitshow in Amerika gezien, vorig jaar? Corona doodsoorzaak nummer 1, meer doden dan hart- en vaatziekten en kanker? Beleid was alles behalve vlekkenloos, maar leg het naast de VS en Amerika en het was beduidend beter.
Ik snap dat sommigen die onmacht projecteren op zichtbare bewindspersonen die ook maar mensen zijn, maar het is niet hun schuld als ik zo globaal om me heen kijk
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Zo'n geval hebben wij dus gisteren op het werk gehad. Collega had een 12,5 jarig jubileum en om het toch enigszins te vieren een kleine bijeenkomst gehad in de koffiekamer met een man of 15. 'S avonds test een van de aanwezigen positief. Iedereen verbaasd want iedereen was gevaccineerd en wat kan er dan nog gebeuren? Het is even afwachten hoe het gaat lopen de komende dagen maar niemand houdt hier nog rekening mee.quote:Op vrijdag 12 november 2021 23:38 schreef Confetti het volgende:
Ik zou de schuld eigenlijk willen leggen bij de gevaccineerden. Je hoort, ziet en merkt aan alles dat hen is wijs gemaakt dat met het vaccin Godmode is geactiveerd. Blijven niet thuis, bij klachten toch overal naar binnen, testen minder (zal wel een verkoudheidje zijn).
Daardoor besmetten zij heel, heel veel andere gevaccineerden en belandt een steeds groter deel in de ziekenhuizen.
Een andere redelijke verklaring voor zo'n absurde groei is er niet.![]()
Natuurlijk is COVID de hoofdschuldige maar ik kijk gewoon alleen even naar ons eigen landje en je mag toch wel concluderen dat we daar in ieder geval 2 personen hebben staan die in dergelijke situaties totaal ongeschikt zijn voor hun functie. Wellicht is het omdat ik van het buitenland niet alles mee krijg maar als ik zo'n Macron zie en hoor (ongeacht wat ik van het Franse beleid vind) dan staat daar een krachtig leider die daadwerkelijk een boodschap uitstraalt.quote:Op vrijdag 12 november 2021 23:47 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Er zijn maar vrij weinig landen waar het beleid een groot succes is. Er zijn nuanceverschillen maar inderdaad, eigenlijk is het in elk land op zijn eigen manier een shitshow. En daar is COVID de schuldige, niet de beleidsmaker.
Ik snap dat sommigen die onmacht projecteren op zichtbare bewindspersonen die ook maar mensen zijn, maar het is niet hun schuld als ik zo globaal om me heen kijk![]()
Zo, boos.
M'n hele werk maand waar ik nog een beetje goed kon maken qua omzet dit jaar weer onderuit gehaald. Ben wel eerder teleurgesteld geweest maar deze besluiten maken me voor de eerste keer boos. Zo random allemaal qua keuzes.[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/11/12/vandenbroucke-terzake/
De Belgische Hugo pleit voor: mondkapjesplicht vanaf 9 jaar, ook op plekken met QR-code. Allemaal samen maatregelen nemen. Zegt eigenlijk tussen neus en lippen dat een enorme vaccinatiegraad niet genoeg is. Vaccins hebben enorm geholpen maar helpen niet voldoende tegen besmettingen, dus het is en-en: vaccins en maatregelen. En hij beschuldigt Nederland nog even van jojo-beleid.
Rutte had het er ook over dat iedereen zich moet afvragen: "Wat kan ik nóg meer doen?"
Helaas pindakaas, 2G of Oostenrijks model gaat dit niet oplossen. Komende maanden wordt er op iedereen een appel gedaan om wederom de contacten te beperken. Kunnen mensen leuk vinden of boos over zijn, maar dat gaat wel gebeuren.![]()
I feel for you bro. En ik hoop oprecht dat jouw sector meer gaat verzetten tegen dit soort shit. Met de brave hendrik uithangen en aantoonbaar je best doen schiet je helaas niks mee op in deze huidige samenleving. Big mouth strike again helaas.quote:Op vrijdag 12 november 2021 23:58 schreef D_A het volgende:
Zo, boos.
M'n hele werk maand waar ik nog een beetje goed kon maken qua omzet dit jaar weer onderuit gehaald. Ben wel eerder teleurgesteld geweest maar deze besluiten maken me voor de eerste keer boos. Zo random allemaal qua keuzes.![]()
Ik zou vooral proberen erg te blijven van ‘schuld leggen’ bij welke groep dan ook. Het zijn geen homogene groepen, de ene (niet-)gevaccineerde is de andere niet.quote:Op vrijdag 12 november 2021 23:38 schreef Confetti het volgende:
Een andere redelijke verklaring voor zo'n absurde groei is er niet.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Ik heb het (meest recente) RIVM onderzoek naar de overdrachtskans even bekeken. Die is voor ongevaccineerden naar ongevaccineerden ongeveer twee keer zo hoog als voor gevaccineerden naar ongevaccineerden (22% tegen 13%). Wederzijdse besmettingskansen tussen gevaccineerden en ongevaccineerden zijn ongeveer gelijk. Geen schokkende verschillen dus, met de kanttekening dat er wel verschillen zijn tussen leeftijdsgroepen en dat ouderen sowieso hogere besmettingskansen hebben met of zonder vaccinatie.quote:Op vrijdag 12 november 2021 23:20 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Als ik moet schatten: 40-45.
Het geeft wel aan dat de QR-code, met hoeveel g's dan ook, ons ook niet gaat helpen. Dat kan ie helemaal niet. Bescherming tegen ernstige ziekte is eigenlijk het enige argument voor vaccinatie en dan kun je je energie toch beter spenderen aan het actief opzoeken en overtuigen van mensen die een hoog risico lopen. Komt ook een stuk sympathieker over als je het mij vraagt.Never explain, never apologize.![]()
Je kan beter in jaren denken, het verschil is bijna 20 jaar.quote:Op vrijdag 12 november 2021 23:17 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Ok. 17 en 33 keer groter. Maar groter dan wat? Hoe groot is die kans dan? Voor bv een gezonde 30er? Hoeveel procent?(Het verschil is groter bij jongeren omdat die niet meer tegen een bovengrens van een niet werkend immuunsysteem aanlopen.)quote:Afgelopen oktober waren ongevaccineerde coronapatiënten in de ziekenhuizen gemiddeld 59 jaar. De gevaccineerde patiënten daarentegen waren gemiddeld een stuk ouder: 77.
Een gemiddelde 30er heeft dus net zoveel kans als een gemiddelde gevaccineerde 50er.
Dat is alleen maar om in de kliniek te komen. Om te overlijden is het verschil 30 jaar. Een ongevaccineerde gezonde 30er heeft hetzelfde lichaam als een gevaccineerde 60er.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Van een r van 7 naar een r van 3.5 is wel een schokkend verschil.quote:Op zaterdag 13 november 2021 00:18 schreef Lurf het volgende:
[..]
Ik heb het (meest recente) RIVM onderzoek naar de overdrachtskans even bekeken. Die is voor ongevaccineerden naar ongevaccineerden ongeveer twee keer zo hoog als voor gevaccineerden naar ongevaccineerden (22% tegen 13%). Wederzijdse besmettingskansen tussen gevaccineerden en ongevaccineerden zijn ongeveer gelijk. Geen schokkende verschillen dus, met de kanttekening dat er wel verschillen zijn tussen leeftijdsgroepen en dat ouderen sowieso hogere besmettingskansen hebben met of zonder vaccinatie.
Het geeft wel aan dat de QR-code, met hoeveel g's dan ook, ons ook niet gaat helpen. Dat kan ie helemaal niet. Bescherming tegen ernstige ziekte is eigenlijk het enige argument voor vaccinatie en dan kun je je energie toch beter spenderen aan het actief opzoeken en overtuigen van mensen die een hoog risico lopen. Komt ook een stuk sympathieker over als je het mij vraagt.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
NL hoef je niet te vergelijken met bolsonaro en trump. Zwaktebod. Wij hebben het sociale stelsel en de zorg in de basis goed geregeld vanuit de staat.quote:Op vrijdag 12 november 2021 23:45 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Shitshow in Amerika gezien, vorig jaar? Corona doodsoorzaak nummer 1, meer doden dan hart- en vaatziekten en kanker? Beleid was alles behalve vlekkenloos, maar leg het naast de VS en Brazilië en het was beduidend beter.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Klopt geen bal van, aangezien obesitas niet wordt meegerekend, en andere aandoeningen.quote:Op zaterdag 13 november 2021 00:22 schreef speknek het volgende:
[..]
Je kan beter in jaren denken, het verschil is bijna 20 jaar.
[..]
(Het verschil is groter bij jongeren omdat die niet meer tegen een bovengrens van een niet werkend immuunsysteem aanlopen.)
Een gemiddelde 30er heeft dus net zoveel kans als een gemiddelde gevaccineerde 50er.
Dat is alleen maar om in de kliniek te komen. Om te overlijden is het verschil 30 jaar. Een ongevaccineerde gezonde 30er heeft hetzelfde lichaam als een gevaccineerde 60er.
[ afbeelding ]
En ongevacinneerde 30jarige heeft een zeer marginale kans om in het ziekenhuis te komen, en minder last van andere ziektes/vetzucht, en kan je zeker niet vergelijken met een 60+r. Hetzelfde lichaam![]()
![]()
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ons-blijven-a4065349
Dit stuk moet je lezen. Vinger feilloos op de zere plek.zie email 27 oktober![]()
Het obesitas-probleem beperkt zich echt niet alleen tot de ouderen. Er wordt hier vaak gedaan alsof 30 zijn gelijkstaat aan gezond zijn, maar ook onder lagere leeftijdsgroepen zitten veel mensen met overgewicht.quote:Op zaterdag 13 november 2021 00:27 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Klopt geen bal van, aangezien obesitas niet wordt meegerekend, en andere aandoeningen.
En ongevacinneerde 30jarige heeft een zeer marginale kans om in het ziekenhuis te komen, en minder last van andere ziektes/vetzucht, en kan je zeker niet vergelijken met een 60+r. Hetzelfde lichaamAnd the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Leuk dat ze het opschrijven maar wanneer drukken ze die plopkap eens onder de neuzen van die haagse clowns en vragen ze eens door met eenzelfde kritiek?quote:Op zaterdag 13 november 2021 00:29 schreef trein2000 het volgende:
Dit stuk moet je lezen. Vinger feilloos op de zere plek.
Zet ze strak zodat ze eens door krijgen dat het shit is wat ze doen.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Jij begint over het gevoerde Coronabeleid. Nou, dat is in vergelijking met andere landen niet zo uit de klauwen gelopen. Wij zaten net zoals Denemarken en Portugal in lockdown en zij niet. Een maand later hadden zij geïmproviseerde koelcellen nodig. Dat was pas wanbeleid, niet hier.quote:Op zaterdag 13 november 2021 00:24 schreef Red_85 het volgende:
[..]
NL hoef je niet te vergelijken met bolsonaro en trump. Zwaktebod. Wij hebben het sociale stelsel en de zorg in de basis goed geregeld vanuit de staat.Dit, dus.![]()
Dat klopt, maar die winst hebben we al grotendeels binnen. Voor de verspreiding maakt een hogere vaccinatiegraad niet zoveel verschil meer. Voor de ziektelast des te meer en daar zou wat mij betreft veel meer de nadruk op mogen liggen. Die grafiek uit de FT laat het ook goed zien: winst haal je bij de hoge leeftijdsgroepen, niet bij de jongeren en (dus) ook niet met die QR-nonsens.quote:Op zaterdag 13 november 2021 00:24 schreef speknek het volgende:
[..]
Van een r van 7 naar een r van 3.5 is wel een schokkend verschil.Never explain, never apologize.![]()
Mha je vergeet wel een paar aspecten. In de VS krijg je over het algemeen geen salaris als je niet gaat werken ook als je ziek bent. Zeker bij lage loonbanen die je veel hebt in de VS gaan mensen met lichte klachten gewoon werken. Dat zag je ook veel in de UK en Canada. Denemarken staat bekent om dat het goed geregeld is dat als je ziek bent gewoon salaris krijgt. In Nederland bijvoorbeeld zie je ook veel lage loon banen veranderen in 0 uur contracten of zzp constructies. Veel mensen die een lage loon baan hebben zijn vaak ook niet de gezondste mensen en wonen soms ook met meerdere generaties onder 1 dak. Dus wil je dat die mensen bij klachten zich laten testen moet je ook gewoon over de brug komen met geld want niemand wilt of kan even zonder inkomen zitten.quote:Op zaterdag 13 november 2021 00:34 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Jij begint over het gevoerde Coronabeleid. Nou, dat is in vergelijking met andere landen niet zo uit de klauwen gelopen. Wij zaten net zoals Denemarken en Portugal in lockdown en zij niet. Een maand later hadden zij geïmproviseerde koelcellen nodig. Dat was pas wanbeleid, niet hier.![]()
Wat je niet snapt is dat je de vergelijking maakt met NL en qua zorg 2 2de wereldlanden. NL kan zoveel beter.quote:Op zaterdag 13 november 2021 00:34 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Jij begint over het gevoerde Coronabeleid. Nou, dat is in vergelijking met andere landen niet zo uit de klauwen gelopen. Wij zaten net zoals Denemarken en Portugal in lockdown en zij niet. Een maand later hadden zij geïmproviseerde koelcellen nodig. Dat was pas wanbeleid, niet hier.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
![]()
Over die 3 of 4 prikken moet nog onderzocht worden. Maar wel staat al vast dat na de 3de prik bij de risicogroep de antistoffen veel langer in je bloed blijven dan bij 2 prikken. (Even los van de discussie of iedereen een booster moet hebben).![]()
Kabinet bereidt 2G-maatregel voor, ondernemers krijgen keuze
https://www.nu.nl/coronav(...)s-krijgen-keuze.htmlOww dan kiest ieder restaurant natuurlijk 3G. Alleen de danstentjes zullen voor 2G gaan. Hoe dat met sportscholen moet is mij nog niet helemaal duidelijk. Geplaceerd sporten met 3G?quote:De 2G-maatregel is met name bedoeld voor de horeca en heeft gevolgen voor de overige spelregels. Als een café of restaurant ervoor kiest alleen gevaccineerde of herstelde mensen toe te laten, gelden er verder geen beperkingen. Wanneer ook mensen met een negatieve testuitslag welkom zijn, moet iedereen in de zaak op een vaste plek zitten.![]()
3 van de 5.... Dat is wel veel.quote:![]()
Dat is geen goed nieuws. Er zijn er al niet zoveel meer.
Dat wassen hadden ze wel gedaan he?
Dit was hem daarvoor:
[ Bericht 3% gewijzigd door Mammietje op 13-11-2021 01:27:31 ]![]()
Gezien de hoge effectiviteit van vaccins om IC en ziekenhuisopname te voorkomen lijkt het mij een bijzonder goed plan om iedereen te boosteren.quote:Op zaterdag 13 november 2021 00:48 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Over die 3 of 4 prikken moet nog onderzocht worden. Maar wel staat al vast dat na de 3de prik bij de risicogroep de antistoffen veel langer in je bloed blijven dan bij 2 prikken. (Even los van de discussie of iedereen een booster moet hebben).
Een verschil in effectiviteit van 95% en pakweg 89% lijkt niet veel maar het is wel het verschil van een kans van 1 op 20 naar een kans van 1 op 10. Maw: een verdubbeling van het aantal mensen dat in het ziekenhuis en/of op de IC komt te liggen."It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
Het is een krant.quote:Op zaterdag 13 november 2021 00:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Leuk dat ze het opschrijven maar wanneer drukken ze die plopkap eens onder de neuzen van die haagse clowns en vragen ze eens door met eenzelfde kritiek?
Zet ze strak zodat ze eens door krijgen dat het shit is wat ze doen.zie email 27 oktober![]()
Ik denk dat dit de boodschap is. Het gaat nog een lange tijd heel kut worden en er is heel weinig wat we er aan kunnen doen. Ja, meer zorgplekken, maar die zijn er niet.quote:Op zaterdag 13 november 2021 00:29 schreef trein2000 het volgende:
En nee, op individueel vlak is er niet veel aan te doen voor de meesten, en er gaan veel groepen (soms terecht, maar nog wel vaker onterecht) aangepakt worden door wanhopige politici die de kennis noch de middelen beschikken om het probleem bij de kern te kunnen aanpakken.
Hou je zelf gezond de komende jaren.Makkelijk eerste (volgens de expected goals)![]()
Alleen dat kun je niet zeggen, want dan krijg je geheid opstand. Zeker niet na Hugo's Heksenjacht...quote:Op zaterdag 13 november 2021 01:26 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik denk dat dit de boodschap is. Het gaat nog een lange tijd heel kut worden en er is heel weinig wat we er aan kunnen doen. Ja, meer zorgplekken, maar die zijn er niet.
En nee, op individueel vlak is er niet veel aan te doen voor de meesten, en er gaan veel groepen (soms terecht, maar nog wel vaker onterecht) aangepakt worden door wanhopige politici die de kennis noch de middelen beschikken om het probleem bij de kern te kunnen aanpakken.
Hou je zelf gezond de komende jaren.
Dus ja, wordt weer een half jaar van die kansloze toneelstukjes.zie email 27 oktober![]()
Voor de niet risico groepen durf ik het niet te zeggen. Voor ouderen is het wel beter. Als je bijvoorbeeld naar die hartspierontsteking kijkt bij jonge mannen zie je dat voornamelijk na de 2de prik. Of dat na een 3de prik ook hoger is weten we niet. Maar heeft het voor hun veel zin om een 2de prik of 3de prik te nemen als ze amper tot niet in het ziekenhuis komen is dan de vraag. Er zijn al landen die voor die groepen is overgestapt op een 1 prik strategie omdat iedereen toch wel meerdere keren zal besmet raken in zijn leven en op die manier aan hun immuniteit gaan komen. Dus voor risico groepen ja want veel meer gezondheidswinst wat je boekt. Voor de andere groepen zal je toch wat voorzichtiger moeten zijn denk ik.quote:Op zaterdag 13 november 2021 01:19 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Gezien de hoge effectiviteit van vaccins om IC en ziekenhuisopname te voorkomen lijkt het mij een bijzonder goed plan om iedereen te boosteren.
Een verschil in effectiviteit van 95% en pakweg 89% lijkt niet veel maar het is wel het verschil van een kans van 1 op 20 naar een kans van 1 op 10. Maw: een verdubbeling van het aantal mensen dat in het ziekenhuis en/of op de IC komt te liggen.![]()
Hugo is ook maar een simpel mannetje die een crisis moet leiden maar de kennis ontbeert.quote:Op zaterdag 13 november 2021 01:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Alleen dat kun je niet zeggen, want dan krijg je geheid opstand. Zeker niet na Hugo's Heksenjacht...
Dus ja, wordt weer een half jaar van die kansloze toneelstukjes.
Het moeilijke is inderdaad dat die gast net zo graag als wij allemaal het gewoon weer normaal willen hebben. Het OMT daarentegen snapt het wel iets beter maar dat is op het vlak ‘hoe werkt een maatschappij’ een stel wereldvreemde idioten. Maar die zijn te lang op een voetstuk geplaatst en niet ter discussie gesteld dus daar kom je ook niet meer van af. Terwijl hun adviezen - als je het logisch bekijkt - nergens op slaan en direct conflicteren met wat Nederland zelf wetenschappelijk onderzocht heeft.
Met een paar aankomende crisissen (klimaatcrisis!!) te gaan zie ik het vrij somber in eigenlijk.Makkelijk eerste (volgens de expected goals)![]()
Laat je ook niet door elk stuk wat geschreven wordt gek maken. Ik weet dat er in de zomer een onderzoek rond ging uit de UK wat echt bijna van ongeloofwaardige situaties uit ging zoals dat dit virus samen zou smelten met MERS. Als wetenschappers een beetje gaan filosoferen komen er al snel gitzwarte scenario's uit.quote:Op zaterdag 13 november 2021 01:37 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Hugo is ook maar een simpel mannetje die een crisis moet leiden maar de kennis ontbeert.
Het moeilijke is inderdaad dat die gast net zo graag als wij allemaal het gewoon weer normaal willen hebben. Het OMT daarentegen snapt het wel iets beter maar dat is op het vlak ‘hoe werkt een maatschappij’ een stel wereldvreemde idioten. Maar die zijn te lang op een voetstuk geplaatst en niet ter discussie gesteld dus daar kom je ook niet meer van af. Terwijl hun adviezen - als je het logisch bekijkt - nergens op slaan en direct conflicteren met wat Nederland zelf wetenschappelijk onderzocht heeft.
Met een paar aankomende crisissen (klimaatcrisis!!) te gaan zie ik het vrij somber in eigenlijk.![]()
Wat?quote:Op zaterdag 13 november 2021 02:03 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Laat je ook niet door elk stuk wat geschreven wordt gek maken. Ik weet dat er in de zomer een onderzoek rond ging uit de UK wat echt bijna van ongeloofwaardige situaties uit ging zoals dat dit virus samen zou smelten met MERS. Als wetenschappers een beetje gaan filosoferen komen er al snel gitzwarte scenario's uit.MERS is echt een compleet ander coronavirus dan wat we nu hebben. Soberso 'smelten' virussen niet samen. Het zijn goffedomme geen metaallegeringen
.
Het klinkt meer als sensatiepers dan als een serieuze wetenschappelijke publicatie.
Interviewer:"Wat als corona de dodelijkheid had van MERS?:
Wetenschapper:"*ontzettend genuanceerd antwoord met 3000 als-dan voorwaarden*"
Interviewer:"Dus dan zou het heel erg zijn?"
Wetenschapper:"Ja, dan zou het heel erg zijn maar dat is bijzonder onwaarschijnlijk, tegen het onmogelijke aan..."
Artikel van interviewer:"HORRORVIRUS OP DE LOER!!1!1!!!!1!""It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
Klopt maar goed je weet hoe de UK pers werkt. Was ook gewoon en onderzoek (meer een gedachte gang) wat er in de toekomst kon gebeuren en stond ook op een site van de overheid. Veel andere mensen hadden er ook veel kritiek op maar dan is de schade allang gemaakt.quote:Op zaterdag 13 november 2021 02:39 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Wat?MERS is echt een compleet ander coronavirus dan wat we nu hebben. Soberso 'smelten' virussen niet samen. Het zijn goffedomme geen metaallegeringen
.
Het klinkt meer als sensatiepers dan als een serieuze wetenschappelijke publicatie.
Interviewer:"Wat als corona de dodelijkheid had van MERS?:
Wetenschapper:"*ontzettend genuanceerd antwoord met 3000 als-dan voorwaarden*"
Interviewer:"Dus dan zou het heel erg zijn?"
Wetenschapper:"Ja, dan zou het heel erg zijn maar dat is bijzonder onwaarschijnlijk, tegen het onmogelijke aan..."
Artikel van interviewer:"HORRORVIRUS OP DE LOER!!1!1!!!!1!"![]()
100% eens.quote:Op vrijdag 12 november 2021 23:38 schreef Confetti het volgende:
Een andere redelijke verklaring voor zo'n absurde groei is er niet.
Ik wil hier wel aan toevoegen dat de meeste gevaccineerden zich van geen kwaad bewust zijn en denken veilig te zijn voor hun omgeving.
Maar getallen als deze kunnen idd niet voortkomen uit 9% van de bevolking.
(87% gevaccineerd plus 30% ongevaccineerden natuurlijke antistoffen)
Alleen 1G is de oplossing: Getest voor iedereen.
Dagelijkse thuistest tijdens uitbraken.![]()
Kijk nou wat voor moois ik in de lokale krant lees:https://www.tubantia.nl/d(...)ken-vallen~ab3d9b62/quote:Hoogleraar Boin ziet het somber in, juist doordat de hoofdrolspelers – premier Mark Rutte, minister Hugo de Jonge en RIVM-baas Jaap van Dissel – volgens hem telkens steken laten vallen. ,,Het is net de Fabeltjeskrant. Een maatregel die voor drie weken wordt afgekondigd blijft drie maanden, de coronapas die nooit zou worden ingevoerd is er nu, 2G zou nooit een optie zijn, maar nu wel”, somt hij op. ,,Het kabinet creëert alleen maar tweespalt.”
Boin ziet ‘een gedegen virologisch strijdplan’ als enige optie voor het herstel van vertrouwen. ,,En dat het kabinet ruiterlijk erkent dat het er de afgelopen maanden helemaal niks van heeft gebakken”, vindt Boin. ,,Maar dat zal niet gebeuren.” Wel vindt hij dat De Jonge na de formatie in elk geval moet worden vervangen. ,,Het is onbegrijpelijk dat deze man nog aan het roer zit.”
Iemand die zegt waar het op staat. Honderd procent eens met deze professor. Niet in de laatste plaats ook met de laatste zin.zie email 27 oktober![]()
Alle rijken landen hebben ingezet op vaccins, enorme voorraden zelfs voor de komende jaren alvast ingekocht.quote:Op zaterdag 13 november 2021 04:52 schreef trein2000 het volgende:
Kijk nou wat voor moois ik in de lokale krant lees:
[..]
https://www.tubantia.nl/d(...)ken-vallen~ab3d9b62/
Iemand die zegt waar het op staat. Honderd procent eens met deze professor. Niet in de laatste plaats ook met de laatste zin.
De arme landen met slechte medische zorg, woonomstandigheden en bv weinig mogelijkheden tot social distancing hadden daar het geld niet voor. Volgens de WHO kochten de rijke landen de vaccins weg voor de neuzen van de arme landen, desnoods 10x de benodigde voorraad.
Er werden humanitaire rampen van ongekende omvang gevreesd voor deze landen.
Maar uiteindelijk hebben ze het zonder massavaccinaties het er zoveel beter gedaan dan de rijke landen qua covid uitbraken.![]()
Precies mijn verwachting. Ik werk aan mijn zelfredzaamheid zodat ik zo veel mogelijk van wat ik al deed kan doen binnen de privé kring. Het is jammer van verenigingen, sportclubs, restaurants, evenementen, het café, maar die structuren zijn veel te makkelijk te reguleren door de overheid.quote:Op zaterdag 13 november 2021 01:26 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik denk dat dit de boodschap is. Het gaat nog een lange tijd heel kut worden en er is heel weinig wat we er aan kunnen doen. Ja, meer zorgplekken, maar die zijn er niet.
Hou je zelf gezond de komende jaren.
Wie nu gaat afwachten tot het weer mag gooit mogelijk jaren van zijn leven weg. Natuurlijk heeft alles zelf regelen meer werk tot gevolg en is het minder leuk dan hoe het was, maar voorlopig is het de veilige gok.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
OMT wilde geen maatregelen voor onderwijs en supermarkt, maar die kwamen er wel https://www.nu.nl/coronav(...)e-kwamen-er-wel.html (via @nunl)
OMT-advies versus maatregelen - https://nos.nl/l/2405416#UPDATE-container-57250611Isn't it ironic, don't you think
Noooooooquote:
Ok, als er nog meer dieren gaan sneuvelen dan vind ik een lockdown van 2 jaar volledig terecht.
De mensheid zal me echt zo jeuken. Stel fuckers.Go hard or go home![]()
NOS.nl liveblogquote:OMT-advies versus maatregelen
Het Outbreak Management Team (OMT) had het demissionaire kabinet geadviseerd om geen nieuwe maatregelen in te voeren voor essentiële winkels, contactberoepen en het middelbaar en hoger onderwijs. Toch heeft het kabinet de regels voor die sectoren aangescherpt. Zo moeten supermarkten om 20.00 uur dicht, mogen contactberoepen na 18.00 uur niet meer worden uitgeoefend en geldt in collegezalen straks een maximale groepsgrootte van 75 studenten (behalve bij examens en tentamens).
Ook de maatregel om geen publiek meer bij sportwedstrijden toe te laten komt niet van het OMT, die over sport alleen de overweging meegeeft dat de openingstijden van sportlocaties zouden kunnen worden beperkt, door deze (net als de detailhandel) bijvoorbeeld tussen 18.00 en 06.00 uur te sluiten. Dat laatste heeft het kabinet overigens niet overgenomen.
Ook op andere punten wijken de maatregelen van het demissionaire kabinet af van het OMT-advies. Zo haalde een nieuw binnenlands reisadvies - "reis niet, tenzij strikt noodzakelijk" - de maatregelen niet.
Over een eventueel vuurwerkverbod, waarover het kabinet advies had gevraagd aan het OMT, kunnen de adviseurs naar eigen zeggen geen uitspraken doen.
Kabinet volgt weer het advies van OMT niet op de letter op.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Hertjes hebben ook corona opgelopen. Deze gaan er echter niet aan dood. Tenzij de mens in haar virusbestrijdingsfantasie ze zou gaan afschieten.quote:Op zaterdag 13 november 2021 07:12 schreef Noek het volgende:
[..]
Nooooooo
Ok, als er nog meer dieren gaan sneuvelen dan vind ik een lockdown van 2 jaar volledig terecht.
De mensheid zal me echt zo jeuken. Stel fuckers.
https://www.npr.org/secti(...)-the-global-pandemicSui cuique mores fingunt fortunam![]()
Misschien leuk voor de toekomst dat de bevolking mag stemmen tussen het volledig OMT voorstel of dat van het kabinet. Ik zou dan nu voor het OMT gaan.quote:Op zaterdag 13 november 2021 07:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
NOS.nl liveblog
Kabinet volgt weer het advies van OMT niet op de letter op.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Zeg maar dag tegen de Bambi's.quote:Op zaterdag 13 november 2021 07:18 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Hertjes hebben ook corona opgelopen. Deze gaan er echter niet aan dood. Tenzij de mens in haar virusbestrijdingsfantasie ze zou gaan afschieten.
https://www.npr.org/secti(...)-the-global-pandemic
Alle dieren met covid moeten dood. Zelfs nertsjes in een kooitje, alsof die een actieradius hadden in hun te kleine kooitjes.
Als deze niet worden afgeschoten dan hebben we er nog 1400 op Oostvaardersplassen die afgeknald worden. Ook zo'n goed plan was dat.Go hard or go home![]()
lol, sportwedstrijden zijn er dus gewoon zelf even bij bedacht, zonder enkele argumentatie.
Welkom in Grapperland.- verwijderd door admin -![]()
Ze hebben vast wel den connectie met de tvmediaquote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
De wraak van ferd.quote:Op zaterdag 13 november 2021 08:00 schreef groenen het volgende:
lol, sportwedstrijden zijn er dus gewoon zelf even bij bedacht, zonder enkele argumentatie.
Welkom in Grapperland.
Het is overduidelijk wat er achter zit.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Misschien maken ze het goed door iedereen een wild pakket toe te sturenquote:Op zaterdag 13 november 2021 07:23 schreef Noek het volgende:
[..]
Zeg maar dag tegen de Bambi's.
Alle dieren met covid moeten dood. Zelfs nertsjes in een kooitje, alsof die een actieradius hadden in hun te kleine kooitjes.
Als deze niet worden afgeschoten dan hebben we er nog 1400 op Oostvaardersplassen die afgeknald worden. Ook zo'n goed plan was dat.![]()
![]()
Mijn hardloopwedstrijd van zondag? Verboten! Sporten vooral blijven ontmoedigen
Datzelfde publiek dat toch al door de winkelstraten struint... buiten het centrum was er toch al 0 publiek op mensen die voor hun voordeur staan of een verdwaald baasje met hond in het Wantijpark na. Goed gewerkt gemeente Dordrecht.quote:Omdat de organisatie van de DrechtStadLoop onmogelijk aan alle eisen kan voldoen, waaronder het weren van publiek langs het gehele parcours, is besloten de 14e editie van de DrechtStadLoop, die op aanstaande zondag 14 november gehouden zou worden, af te gelasten.![]()
Goed stuk. Dit is de waarheid die door het kabinet niet benoemd wordt.quote:Op zaterdag 13 november 2021 00:29 schreef trein2000 het volgende:
Maar toch is het wrang dat wij, als een van de rijkste landen in Europa, als eerste naar lockdownmaatregelen moeten grijpen omdat onze zorg 200 IC-patiënten al niet aan kan. Terwijl in landen als UK of Zweden covid nauwelijks meer een rol van betekenis speelt. Dit had geen jaren hoeven duren als de zorgcapaciteit op orde was geweest. Nu gaat dit ons op lange termijn honderden miljarden kosten. We zijn penny wise pound foolish geweest met onze marktwerking in de zorg.![]()
Ja die arme landen, vooral Afrika waar de gemiddelde leeftijd 30 jaar lager ligt heeft 0 problemen.quote:Op zaterdag 13 november 2021 05:23 schreef Za het volgende:
[..]
Alle rijken landen hebben ingezet op vaccins, enorme voorraden zelfs voor de komende jaren alvast ingekocht.
De arme landen met slechte medische zorg, woonomstandigheden en bv weinig mogelijkheden tot social distancing hadden daar het geld niet voor. Volgens de WHO kochten de rijke landen de vaccins weg voor de neuzen van de arme landen, desnoods 10x de benodigde voorraad.
Er werden humanitaire rampen van ongekende omvang gevreesd voor deze landen.
Maar uiteindelijk hebben ze het zonder massavaccinaties het er zoveel beter gedaan dan de rijke landen qua covid uitbraken.
Iedereen weet het dat de problemen vooral voortkomen uit een vegrijzde verouderde bovenlaag. Het wordt echt tijd man zich daar op richt in plaats van echt iedereen van peuter tot bejaarde hetzelfde te behandelen en dezelfde shit op te leggen. Die honderden miljarden die er tegenaangegooid worden om de hele westerse wereld elke keer op slot te gooien, ze hadden er zoveel beter mee kunnen doen, en houdt niet op, men gaat op dezelfde voet voor.
Wij beginnen al aan een 3e prik, goed voor de oudjes, maar het zal me niets verbazen als het over eej tidje ook vanaf 12jarige wordt geadviseerd, niet omdat het zo nuttig is maar enkel om zo een QR-systeen draaiend te houden. En miljarden nutteloze mondkappen die er doorheen gejaagd worden per dag, alsof we nog niet genoeg zooi produceren.![]()
En dat nu in een nog beperkter tijdvak door de winkelstraat mag lopenquote:Op zaterdag 13 november 2021 08:07 schreef alpeko het volgende:
Mijn hardloopwedstrijd van zondag? Verboten! Sporten vooral blijven ontmoedigen
[..]
Datzelfde publiek dat toch al door de winkelstraten struint... buiten het centrum was er toch al 0 publiek op mensen die voor hun voordeur staan of een verdwaald baasje met hond in het Wantijpark na. Goed gewerkt gemeente Dordrecht.
Wij gingen juist altijd op een doordeweekse avond naar Ikea, lekker rustig. Nu moet je wel op de drukke zaterdag of zondag![]()
(Niet dat ik binnenkort naar Ikea moet of wil, maar het gaat om het idee) .![]()
Met het sluiten van alle sportlocaties na 18:00, waarmee je opnieuw het verenigingsleven de nek omdraait?quote:Op zaterdag 13 november 2021 07:22 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Misschien leuk voor de toekomst dat de bevolking mag stemmen tussen het volledig OMT voorstel of dat van het kabinet. Ik zou dan nu voor het OMT gaan.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
https://eenvandaag.avrotr(...)rdt-als-voor-corona/
Behalve dat er wel weer heel makkelijk naar ongevaccineerden wordt gewezen zitten er nog wel wat interessante conclusies tussen.
Het kabinet heeft een probleem. De samenleving zal nog jaren aan maatregelen en lockdowns niet accepteren. Dat tekent zich nu al af. Maar tegelijk zal de zorg moeten worden uitgebreid en dat kost ook jaren.
Mooie spagaat.![]()
Ik schoot in de lachquote:Op vrijdag 12 november 2021 22:30 schreef trein2000 het volgende:
Dat wordt interessant in het kader van 2G...![]()
![]()
Toch mist het stuk buiten de zere plek wel een vrij fundamenteel onderdeel. Noch een kabinet, noch een mens kan jaren in een crisissituatie functioneren. Dat gaat gewoon niet. Het gevolg daarvan is dat door de overheid opgelegde gedragsregels steeds minder effectief worden en op den duur zelfs geheel zijn uitgewerkt. Dan kun je je bevolking wel voorhouden dat we nog jaren in de shit zitten, maar dan zoeken mensen wel andere wegen om aan hun sociale interactie te komen. Dat hou je echt niet meer tegen.quote:Op zaterdag 13 november 2021 00:29 schreef trein2000 het volgende:
De factor 'acceptatie' ontbreekt nog steeds compleet. Bij zowel de regering zelf, als degenen die kritiek hebben op het regeringsbeleid. Acceptatie dat we dit natuurverschijnsel wellicht onvoldoende kunnen sturen - en acceptatie dat we mensen onvoldoende kunnen sturen. Of we dat nu leuk vinden of niet.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Zeker een goed stuk!quote:Op zaterdag 13 november 2021 08:10 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Goed stuk. Dit is de waarheid die door het kabinet niet benoemd wordt.
Maar toch is het wrang dat wij, als een van de rijkste landen in Europa, als eerste naar lockdownmaatregelen moeten grijpen omdat onze zorg 200 IC-patiënten al niet aan kan. Terwijl in landen als UK of Zweden covid nauwelijks meer een rol van betekenis speelt. Dit had geen jaren hoeven duren als de zorgcapaciteit op orde was geweest. Nu gaat dit ons op lange termijn honderden miljarden kosten. We zijn penny wise pound foolish geweest met onze marktwerking in de zorg.
Bizar om te bedenken dat er straks mensen naar Oostenrijk op vakantie gaan, en 35% van de eigen bevolking de deur niet uit kan. Neem aan de restricties niet samenvallen met open grenzen voor vakantiegangers.
Overheid maakt zich namelijk wel druk over de geboekte vakanties en strenge maatregelen, niet over een gedeelte van de bevolking die beperkingen opgelegd krijgt.![]()
Je zei dat het niet met één vaccin de wereld uit is, dat suggereerde mijns inziens dat dat met meerdere prikken wel zou kunnen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 23:17 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat wordt ook door niemand beweerd? Je krijgt deze ziekte de komende jaren zeker niet de wereld uit, maar als je ‘m de baas wilt worden is vaccinatie de enige oplossing. En deze eerste vaccinatie was zeker niet de laatste, maar hij heeft wel ademruimte gegeven waardoor men door kan naar stap 2. Net zo lang tot ie onder controle is.
Als we met de huidige vaccinatiegraad de boel al niet onder controle kunnen krijgen gaat het volgens mij gewoon niet lukken. Dat percentage gaat niet veel hoger worden, wel lager omdat maar weinig gezonde mensen zin hebben om elk half jaar een nieuwe prik te halen.Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
Forum Opties Forumhop: Hop naar: