Je kunt het helemaal niet de wereld uit prikken. En men is lang genoeg gevaccineerd om de effecten te kunnen bemerken. Kennelijk zijn die er onvoldoende.quote:Op vrijdag 12 november 2021 23:00 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Omdat het te snel gaat. Je kunt het niet met 1 vaccinatie de wereld uit prikken, ook de landen om ons heen niet. Maar hoe hoger de vaccinatiegraad hoe minder de consequenties zijn. En ja: door de eerste vaccinatiegolf is een catastrofe voorkomen.
Dat wordt ook door niemand beweerd? Je krijgt deze ziekte de komende jaren zeker niet de wereld uit, maar als je ‘m de baas wilt worden is vaccinatie de enige oplossing. En deze eerste vaccinatie was zeker niet de laatste, maar hij heeft wel ademruimte gegeven waardoor men door kan naar stap 2. Net zo lang tot ie onder controle is.quote:Op vrijdag 12 november 2021 23:13 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Je kunt het helemaal niet de wereld uit prikken. En men is lang genoeg gevaccineerd om de effecten te kunnen bemerken. Kennelijk zijn die er onvoldoende.
Ok. 17 en 33 keer groter. Maar groter dan wat? Hoe groot is die kans dan? Voor bv een gezonde 30er? Hoeveel procent?quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:46 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Zonder vaccin is de kans op een IC opname bij een besmetting 33 keer groter. De kans dat je een ander besmet als je bent gevaccineerd is 17 keer kleiner.
Dit kun je allemaal lezen op de site van het rivm, waarom doe jij alsof er niets is veranderd?
Nee, dat congrescentrum is dan voor de gelegenheid natuurlijk een gebedshuis. Artikel 6, lekker puh.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:30 schreef trein2000 het volgende:
Kijk eens wie er volgende week congres heeft: https://www.christenunie.nl/congres#.YY7c6i2iE1I
Dat wordt interessant in het kader van 2G...
Het is online. Maar het ging mij om de inhoud. Als de CU een draai maakt kun je daar gedoe verwachten.quote:Op vrijdag 12 november 2021 23:19 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Nee, dat congrescentrum is dan voor de gelegenheid natuurlijk een gebedshuis. Artikel 6, lekker puh.
Dat wordt een marathon XL.quote:The worst case – which is seen as highly unlikely, because it would mean vaccines would no longer be effective against new variants and anti-virals would fail – sketches out a grim scenario in which certain emergency powers such as lockdowns would be needed until 2026, with Covid-19 causing fresh waves and high prevalence around the world.
Is dat belangrijk? Die gezonde 30er kan iemand anders besmetten die een verminderd immuunsysteem heeft en die daardoor komt te overlijden of op het IC terecht komt.quote:Op vrijdag 12 november 2021 23:17 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Ok. 17 en 33 keer groter. Maar groter dan wat? Hoe groot is die kans dan? Voor bv een gezonde 30er? Hoeveel procent?
Als ik moet schatten: 40-45.quote:Op vrijdag 12 november 2021 23:17 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Ok. 17 en 33 keer groter. Maar groter dan wat? Hoe groot is die kans dan? Voor bv een gezonde 30er? Hoeveel procent?
Of de covid-zorg mag achteraan aansluiten en dan wordt het vooral een marathon van koelwagens.quote:Op vrijdag 12 november 2021 23:19 schreef zipcon het volgende:
https://inews.co.uk/news/(...)nt-forecasts-1297889
[..]
Dat wordt een marathon XL.
Toen de avondklok werd ingevoerd (imo een van de meest heftige maatregelen) was het aantal besmettingen 5.462. Nu het drievoudige en we zitten met wat maatregelen die een heel stuk lichter zijnquote:Op vrijdag 12 november 2021 22:59 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Nu hebben we alsnog die maatregelen met al die gevaccineerden. Hebben we het dan allemaal gedaan voor een maand of twee van het oude normaal?
Buiten verboden en binnen helemaal primaquote:Op vrijdag 12 november 2021 21:57 schreef Kickinalfa het volgende:
Toch is het wel een wir wat van allerlei maatregelen die bij elkaar misschien wel optellen maar elkaar ook bijten.
Een wedstrijd kijken buiten bij je kind? Verboden
Zuipen in de kantine ernaast? Prima
Omdat er gelukkig heel wat mensen niet egoïstisch waren en zich hebben laten vaccineren, waardoor er nu minder mensen worden opgenomen in de ziekenhuizen. Het is nu voornamelijk die kleine groep ongevaccineerden die daar liggen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 23:24 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Toen de avondklok werd ingevoerd (imo een van de meest heftige maatregelen) was het aantal besmettingen 5.462. Nu het drievoudige en we zitten met wat maatregelen die een heel stuk lichter zijn
Fukking niks omdat het stel clowns continu te laat zijn met zaken die opnames en 2delingen tegenhouden.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:43 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Hiermee voel ik me nog het meest belazerd. De vaccinatie zou de oplossing zijn, de verlossing waar we allemaal op zouden moeten wachten. Tot die tijd moesten we aanmodderen en door blijven ploegen, maar daarna zou het goed komen. Ik gelijk braaf die prik gehaald zodra het kon. Vervolgens bleek twee vaccins niet genoeg te zijn. Vervolgens bleek je er toch mee besmet te kunnen raken. En het door te kunnen geven.
En nu zijn we zo ver gekomen om mogelijk mensen die geen vaccin willen of kunnen krijgen te gaan verbieden om te werken, waarmee je mensen dus gewoon keihard dwingt om iets in hun lijf te laten spuiten dat ze niet willen.
En wat is nou precies beter op geworden,vergeleken met een jaar geleden. Wat?
Ligt aan de leeftijd, maar deze cijfers zijn de gemiddelden. Bij bijvoorbeeld 80+ers liggen de risico’s hoger dan bij een gezonde 25’er.quote:Op vrijdag 12 november 2021 23:17 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Dit.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:53 schreef Discombobulate het volgende:
Ik heb morgenavond een lekker feestje. Kan ik weer even een paar uurtjes deze tragikomedie vergeten.
Weten jullie nog: "Nog even volhouden! Deze zomer wordt normaal."
Er is nu totaal niks meer van een engame oid. Stel dat dit jaar in, jaar uit de hele tijd door gaat gaan? De toon ook weer helemaal anders. Ben er zo klaar mee. "Maar het virus is nog niet klaar met ons!" Ja, het zal me een worst wezen.
Shitshow in Amerika gezien, vorig jaar? Corona doodsoorzaak nummer 1, meer doden dan hart- en vaatziekten en kanker? Beleid was alles behalve vlekkenloos, maar leg het naast de VS en Brazilië en het was beduidend beter.quote:Op vrijdag 12 november 2021 23:39 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit.
Waarom moeten we dit beleid nog volgen terwijl het compleet onbegrijpbaar is? Geen lijn, geen idee, geen uitweg maar wel totale paniek waanzin.
Er zijn maar vrij weinig landen waar het beleid een groot succes is. Er zijn nuanceverschillen maar inderdaad, eigenlijk is het in elk land op zijn eigen manier een shitshow. En daar is COVID de schuldige, niet de beleidsmaker.quote:Op vrijdag 12 november 2021 23:45 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Shitshow in Amerika gezien, vorig jaar? Corona doodsoorzaak nummer 1, meer doden dan hart- en vaatziekten en kanker? Beleid was alles behalve vlekkenloos, maar leg het naast de VS en Amerika en het was beduidend beter.
Zo'n geval hebben wij dus gisteren op het werk gehad. Collega had een 12,5 jarig jubileum en om het toch enigszins te vieren een kleine bijeenkomst gehad in de koffiekamer met een man of 15. 'S avonds test een van de aanwezigen positief. Iedereen verbaasd want iedereen was gevaccineerd en wat kan er dan nog gebeuren? Het is even afwachten hoe het gaat lopen de komende dagen maar niemand houdt hier nog rekening mee.quote:Op vrijdag 12 november 2021 23:38 schreef Confetti het volgende:
Ik zou de schuld eigenlijk willen leggen bij de gevaccineerden. Je hoort, ziet en merkt aan alles dat hen is wijs gemaakt dat met het vaccin Godmode is geactiveerd. Blijven niet thuis, bij klachten toch overal naar binnen, testen minder (zal wel een verkoudheidje zijn).
Daardoor besmetten zij heel, heel veel andere gevaccineerden en belandt een steeds groter deel in de ziekenhuizen.
Een andere redelijke verklaring voor zo'n absurde groei is er niet.
Natuurlijk is COVID de hoofdschuldige maar ik kijk gewoon alleen even naar ons eigen landje en je mag toch wel concluderen dat we daar in ieder geval 2 personen hebben staan die in dergelijke situaties totaal ongeschikt zijn voor hun functie. Wellicht is het omdat ik van het buitenland niet alles mee krijg maar als ik zo'n Macron zie en hoor (ongeacht wat ik van het Franse beleid vind) dan staat daar een krachtig leider die daadwerkelijk een boodschap uitstraalt.quote:Op vrijdag 12 november 2021 23:47 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Er zijn maar vrij weinig landen waar het beleid een groot succes is. Er zijn nuanceverschillen maar inderdaad, eigenlijk is het in elk land op zijn eigen manier een shitshow. En daar is COVID de schuldige, niet de beleidsmaker.
Ik snap dat sommigen die onmacht projecteren op zichtbare bewindspersonen die ook maar mensen zijn, maar het is niet hun schuld als ik zo globaal om me heen kijk
I feel for you bro. En ik hoop oprecht dat jouw sector meer gaat verzetten tegen dit soort shit. Met de brave hendrik uithangen en aantoonbaar je best doen schiet je helaas niks mee op in deze huidige samenleving. Big mouth strike again helaas.quote:Op vrijdag 12 november 2021 23:58 schreef D_A het volgende:
Zo, boos.
M'n hele werk maand waar ik nog een beetje goed kon maken qua omzet dit jaar weer onderuit gehaald. Ben wel eerder teleurgesteld geweest maar deze besluiten maken me voor de eerste keer boos. Zo random allemaal qua keuzes.
Ik zou vooral proberen erg te blijven van ‘schuld leggen’ bij welke groep dan ook. Het zijn geen homogene groepen, de ene (niet-)gevaccineerde is de andere niet.quote:Op vrijdag 12 november 2021 23:38 schreef Confetti het volgende:
Ik zou de schuld eigenlijk willen leggen bij de gevaccineerden. Je hoort, ziet en merkt aan alles dat hen is wijs gemaakt dat met het vaccin Godmode is geactiveerd. Blijven niet thuis, bij klachten toch overal naar binnen, testen minder (zal wel een verkoudheidje zijn).
Daardoor besmetten zij heel, heel veel andere gevaccineerden en belandt een steeds groter deel in de ziekenhuizen.
Een andere redelijke verklaring voor zo'n absurde groei is er niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |