Volgens mij begrijp jij zn punt helemaal niet.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:30 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ja, dat je kind zich kan redden als je te water raakt is net zo belangrijk als op zondag om 4:30 nog een shoarmatje naar binnen kunnen klappen nadat je je kapot gezopen hebt.
Nee, zo creëer je wel begrip voor je punt.
Goeie safe, maar mij houd je niet voor de gek hoor. Ik heb mijn ogen wijd open en doorzie het!quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:40 schreef Confetti het volgende:
Gommers haalt wel hard uit naar het kabinet en terecht. Praatjes maar geen structureel geld.
Hiermee voel ik me nog het meest belazerd. De vaccinatie zou de oplossing zijn, de verlossing waar we allemaal op zouden moeten wachten. Tot die tijd moesten we aanmodderen en door blijven ploegen, maar daarna zou het goed komen. Ik gelijk braaf die prik gehaald zodra het kon. Vervolgens bleek twee vaccins niet genoeg te zijn. Vervolgens bleek je er toch mee besmet te kunnen raken. En het door te kunnen geven.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:28 schreef Red_85 het volgende:
Vaccinatiecampagne gehad wat ons beloofd werd de vrijheid terug te geven, maar nog slechter af qua vrijheid dan in 2020.
Ik moest dan ook erg lachen toen ze het over verantwoordelijkheid hadden. Verbaasd ook, dat ze het woord kennen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:42 schreef THEFXR het volgende:
Al hadden Rutte en de Jonge een nazi-beleid verkondigt dan gaat het ons nog niet helpen.
Die twee hebben het vertrouwen van de bevolking verloren.
De enige oplossing is: nieuwe koppen en poppen.
Dat betekent hun moeten weg, laat ze zelf ontslag nemen ipv weggetrapt te worden.
We hebben straks anderhalve maand of zo gewonnen tov 2020. Want iedereen weet wel dat we over 3 weken gewoon nog meer dingen dicht gaan gooien.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:43 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Hiermee voel ik me nog het meest belazerd. De vaccinatie zou de oplossing zijn, de verlossing waar we allemaal op zouden moeten wachten. Tot die tijd moesten we aanmodderen en door blijven ploegen, maar daarna zou het goed komen. Ik gelijk braaf die prik gehaald zodra het kon. Vervolgens bleek twee vaccins niet genoeg te zijn. Vervolgens bleek je er toch mee besmet te kunnen raken. En het door te kunnen geven.
En nu zijn we zo ver gekomen om mogelijk mensen die geen vaccin willen of kunnen krijgen te gaan verbieden om te werken, waarmee je mensen dus gewoon keihard dwingt om iets in hun lijf te laten spuiten dat ze niet willen.
En wat is nou precies beter op geworden,vergeleken met een jaar geleden. Wat?
Jawel hoor. Het is het standaard 'ik moet op stap anders ben ik ongelukkig'-gejank. En daar kan ik best wat begrip voor op brengen, maar zijn vergelijking is tamelijk debiel omdat hij zelf niet snapt dat het één gewoon aantoonbaar belangrijker is dan het ander.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:42 schreef Jappie81 het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp jij zn punt helemaal niet.
Niksquote:Op vrijdag 12 november 2021 22:43 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Zonder vaccin is de kans op een IC opname bij een besmetting 33 keer groter. De kans dat je een ander besmet als je bent gevaccineerd is 17 keer kleiner.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:43 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Hiermee voel ik me nog het meest belazerd. De vaccinatie zou de oplossing zijn, de verlossing waar we allemaal op zouden moeten wachten. Tot die tijd moesten we aanmodderen en door blijven ploegen, maar daarna zou het goed komen. Ik gelijk braaf die prik gehaald zodra het kon. Vervolgens bleek twee vaccins niet genoeg te zijn. Vervolgens bleek je er toch mee besmet te kunnen raken. En het door te kunnen geven.
En nu zijn we zo ver gekomen om mogelijk mensen die geen vaccin willen of kunnen krijgen te gaan verbieden om te werken, waarmee je mensen dus gewoon keihard dwingt om iets in hun lijf te laten spuiten dat ze niet willen.
Ach, we hebben een paar maanden aan 'normaal' mogen ruiken. Smaakt naar meer, alleen Urk nog even overtuigen.quote:
Die theaters hebben een eeuwigheid geen klanten gehad. Dus nu eindelijk kassa. Voetbal kijken bij de kinderen heeft geen belangrijke prio.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar dat zijn logische uitzonderingen. Leg mij eens uit waarom ik om 10 uur bij de jonge jeugd ouders moet weren, maar die ouders wel met 1000 man in het lokale theater mogen. Dat strookt toch voor geen meter, wat is daar de logica achter?
Waarschijnlijk gewoon een goede lobby via de burgemeesters. Theaters zijn vaak goede citymarketing voor een stad.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:47 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Die theaters hebben een eeuwigheid geen klanten gehad. Dus nu eindelijk kassa. Voetbal kijken bij de kinderen heeft geen belangrijke prio.
Er is heel veel beter geworden natuurlijk. Stel dat je precies dezelfde randvoorwaarden zou hebben als nu (delta-variant, geen 1,5 meter meer, nauwelijks naleving van de maatregelen) maar dan met 0% vaccinatie. Dan zouden we nu al dik dik dik in code zwart zitten. Als in: koelcontainers voor de ziekenhuizen omdat ze geen plek meer hebben voor de lijken.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:43 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Dat geldt voor sportclubs natuurlijk net zo goed. Die hebben ook gewoon een half jaar potdicht gezeten.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:47 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Die theaters hebben een eeuwigheid geen klanten gehad. Dus nu eindelijk kassa. Voetbal kijken bij de kinderen heeft geen belangrijke prio.
Ja, maar die draaien al voor 90% op subsidie dus die kunnen dat financieel wat beter hebben.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat geldt voor sportclubs natuurlijk net zo goed. Die hebben ook gewoon een half jaar potdicht gezeten.
LOLquote:Op vrijdag 12 november 2021 22:52 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ja, maar die draaien al voor 90% op subsidie dus die kunnen dat financieel wat beter hebben.
Dat is gewoon niet waar.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:52 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ja, maar die draaien al voor 90% op subsidie dus die kunnen dat financieel wat beter hebben.
Waarom is de zorg dan zo overbelast? We hebben een vaccinatiegraad van >85%. Weet je nog dat dat ooit ruim voldoende was?quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:46 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Zonder vaccin is de kans op een IC opname bij een besmetting 33 keer groter. De kans dat je een ander besmet als je bent gevaccineerd is 17 keer kleiner.
Dit kun je allemaal lezen op de site van het rivm, waarom doe jij alsof er niets is veranderd?
Het sporten gaat toch gewoon door? Alleen de kantine inkomsten vallen weg. Ja, sommige sportverenigingen hebben daar last van ja.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is gewoon niet waar.
En bovendien is de niet-financiele schade ook gewoon heel fors.
Nu hebben we alsnog die maatregelen met al die gevaccineerden. Hebben we het dan allemaal gedaan voor een maand of twee van het oude normaal?quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:49 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Er is heel veel beter geworden natuurlijk. Stel dat je precies dezelfde randvoorwaarden zou hebben als nu (delta-variant, geen 1,5 meter meer, nauwelijks naleving van de maatregelen) maar dan met 0% vaccinatie. Dan zouden we nu al dik dik dik in code zwart zitten. Als in: koelcontainers voor de ziekenhuizen omdat ze geen plek meer hebben voor de lijken.
Omdat het te snel gaat. Je kunt het niet met 1 vaccinatie de wereld uit prikken, ook de landen om ons heen niet. Maar hoe hoger de vaccinatiegraad hoe minder de consequenties zijn. En ja: door de eerste vaccinatiegolf is een catastrofe voorkomen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:58 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Waarom is de zorg dan zo overbelast? We hebben een vaccinatiegraad van >85%. Weet je nog dat dat ooit ruim voldoende was?
De overgrote meerderheid. Maar ook los daarvan, de sociale functie van zo'n vereniging is minstens zo belangrijk. Juist voor de mensen die al wat aan de rand van de samenleving staan.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:58 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het sporten gaat toch gewoon door? Alleen de kantine inkomsten vallen weg. Ja, sommige sportverenigingen hebben daar last van ja.
Zijn ook een hoop mensen die aan het randje van hun leven staan. Sterker nog: er zijn al mensen gestorven vanwege het te vaak uitstellen van een operatie vanwege overbelasting van de zorg. Ik weet wel welke van de twee mijn voorkeur zou hebben.quote:Op vrijdag 12 november 2021 23:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De overgrote meerderheid. Maar ook los daarvan, de sociale functie van zo'n vereniging is minstens zo belangrijk. Juist voor de mensen die al wat aan de rand van de samenleving staan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |