Niet iedereen heeft of wil kinderen. Voor sommige mensen is uitgaan hun belangrijkste uitlaatklep, het nachtleven of voetbal. Dat is net zo belangrijk voor sommigen als de zwemles van je kind.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:05 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik bepaalde uitzonderingen wel fijn. Onderwijs dat gewoon door kan gaan, zwemlessen die door kunnen gaan.
Ik geloof er helemaal niks van. Bovendien zie je het overal zowat in Europa.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:18 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ja. Voelt toch wat vreemd. Is dat nou echt allemaal te verklaren omdat we allemaal niet meer opletten? Had het voorkomen kunnen worden door bijvoorbeeld thuiswerken en die 1,5 meter in stand te houden?
Wel tussen 06.00 en 18.00 uurquote:Op vrijdag 12 november 2021 22:15 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Over een half jaar moet je Hugo z'n lul afzuigen voor een QR-code.
Ja, echt geen flauw idee. Zoals ik ook niet snap waarom winkels na 18:00 uur geen klanten meer mogen ontvangen. Is het risico op besmettingen hoger na 18:00 uur? Beseft men zich niet dat die boodschappen dan wat naar voren worden geschoven?quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar dat zijn logische uitzonderingen. Leg mij eens uit waarom ik om 10 uur bij de jonge jeugd ouders moet weren, maar die ouders wel met 1000 man in het lokale theater mogen. Dat strookt toch voor geen meter, wat is daar de logica achter?
Ik heb nog een andere insteek: het is paniekvoetbal. Men ziet dat de cijfers uit de hand lopen maar aan de andere kant ziet men ook dat het draagvlak en het perspectief op beter weg zijn. Dan krijg je dit als slap aftreksel.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:24 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Ja, echt geen flauw idee. Zoals ik ook niet snap waarom winkels na 18:00 uur geen klanten meer mogen ontvangen. Is het risico op besmettingen hoger na 18:00 uur? Beseft men zich niet dat die boodschappen dan wat naar voren worden geschoven?
Als ik het positief benader, wilde men een signaal afgeven met wat willekeurige maatregelen. Puur om het gevoel van urgentie weer terug te krijgen. En heeft men dus bewust niet gekozen voor consistentie of logica. Als ik het negatief benader is er een of andere bizarre politieke ruilhandel geweest, waar dit het resultaat van is.
Laten we vooral maatregelen invoeren die niks gaan helpen inderdaad. Als scholen brandhaarden zijn, moeten we die ook omwille van consistentie niet sluiten.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:05 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd vind ik consistentie ook niet zo belangrijk. Met consistentie bereik je alleen maar dat alles veel strikter wordt.
Persoonlijk vind ik bepaalde uitzonderingen wel fijn. Onderwijs dat gewoon door kan gaan, zwemlessen die door kunnen gaan.
1 ding: bios open en stadions dicht.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:24 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Ja, echt geen flauw idee. Zoals ik ook niet snap waarom winkels na 18:00 uur geen klanten meer mogen ontvangen. Is het risico op besmettingen hoger na 18:00 uur? Beseft men zich niet dat die boodschappen dan wat naar voren worden geschoven?
Als ik het positief benader, wilde men een signaal afgeven met wat willekeurige maatregelen. Puur om het gevoel van urgentie weer terug te krijgen. En heeft men dus bewust niet gekozen voor consistentie of logica. Als ik het negatief benader is er een of andere bizarre politieke ruilhandel geweest, waar dit het resultaat van is.
Allemaal de schuld van de ongevaccineerden. Hihiquote:Op vrijdag 12 november 2021 22:12 schreef PzKpfw het volgende:
Aan de andere kant is het wel knap dat we nu met 85% gevaccineerd een recordaantal besmettingen hebben
Ja, dat je kind zich kan redden als je te water raakt is net zo belangrijk als op zondag om 4:30 nog een shoarmatje naar binnen kunnen klappen nadat je je kapot gezopen hebt.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:19 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft of wil kinderen. Voor sommige mensen is uitgaan hun belangrijkste uitlaatklep, het nachtleven of voetbal. Dat is net zo belangrijk voor sommigen als de zwemles van je kind.
Vat het heel goed samen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:21 schreef asco het volgende:
"Als je de capaciteit van kliniek en IC niet op niveau hebt kunnen houden gedurende een pandemie dan heb je boter op je hoofd.
Als je niet hebt gekeken naar de ervaringen in VK en Israël met een afnemende effectiviteit van de vaccins in de tijd dan heb je boter op je hoofd.
Als je niet vol hebt ingezet op ventilatie dan heb je boter op je hoofd.
Als je niet begrijpt dat het vaccineren van gezonde mensen onder de 60 volstrekt zinloos is dan heb je boter op je hoofd.
Als je niet begrijpt dat mensen met een vaccinatie ook besmettelijk kunnen zijn maar wel naar binnen mogen bij een evenement dan heb je boter op je hoofd.
Als je niet begrijpt dat enkel mensen met een slechte gezondheid en/of een hoge leeftijd beschermd dienen te worden dan heb je boter op je hoofd.
Als je niet begrijpt dat het voor gezonde mensen onder de 60 beter is om de ziekte door te maken dan heb je boter op je hoofd.
Sinds 1 maart 2020 (620 dagen) meldt het RIVM 603 overledenen onder de 60 jaar. Onder de 50 jaar zijn er in diezelfde periode slechts 163 mensen overleden aan of met corona (440 dus >60). De maatregelen die men treft en de angst die men creëert zijn vele malen erger voor de volksgezondheid, welzijn en welvaart. En het allerergste is dat die fucking maatregelen ook nog eens niet werken. Sterker nog, ze zijn vaak contra-productief. It's a bloody shame!"
Dit vat het wel samen.
Is toch gewoon online?quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:30 schreef trein2000 het volgende:
Kijk eens wie er volgende week congres heeft: https://www.christenunie.nl/congres#.YY7c6i2iE1I
Dat wordt interessant in het kader van 2G...
Mwa, dat zie ik echt anders.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:24 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
net zo schadelijk en kansloos
Het is online slimmerik.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:30 schreef trein2000 het volgende:
Kijk eens wie er volgende week congres heeft: https://www.christenunie.nl/congres#.YY7c6i2iE1I
Dat wordt interessant in het kader van 2G...
Dat leek vorig jaar heel goed te helpen toch? Verder helemaal eens idd.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:28 schreef daNpy het volgende:
[..]
Laten we vooral maatregelen invoeren die niks gaan helpen inderdaad. Als scholen brandhaarden zijn, moeten we die ook omwille van consistentie niet sluiten.
Ik heb een topic geopend:Hoe Corona wel aan te pakken? omdat ik mij dit ook zo vaak afvraag?quote:Op vrijdag 12 november 2021 20:21 schreef capricia het volgende:
Ik wil eigenlijk alle commentatoren vragen die het hier niet mee eens zijn: wat dan wel?
Mijn persoonlijke mening is dat we te laat ingrijpen. Telkens weer.
Snap ik je punt niet heel goed? Dat CU tegen 2g zal zijn?quote:
Dat snap ik, slimmerik. Het ging mij om de inhoud, als de CU een draai maakt op dit punt krijg je geheid een opstand daar.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:35 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het is online slimmerik.
Als je alles afpelt, is er maar één echt alternatief: accepteren dat mensen sterven.quote:Op vrijdag 12 november 2021 20:21 schreef capricia het volgende:
Ik wil eigenlijk alle commentatoren vragen die het hier niet mee eens zijn: wat dan wel?
Mijn persoonlijke mening is dat we te laat ingrijpen. Telkens weer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |