Triest.quote:Op vrijdag 12 november 2021 21:01 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, serieus. Nog 1 weekje en dan is het klaar en heb ik de grootste home gym die er is dus laat die lockdown maar komen. Met dank aan corona wel.
Totale lockdown en het virus compleet uitroeien.quote:Op vrijdag 12 november 2021 21:01 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Wat is er dan wel veiliger en tegelijkertijd ook nog uitvoerbaar?
Iedereen testen is namelijk ook niet te doen.
1G(alleen testen) of gewoon open zonder restrictiesquote:Op vrijdag 12 november 2021 21:01 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Wat is er dan wel veiliger en tegelijkertijd ook nog uitvoerbaar?
Iedereen testen is namelijk ook niet te doen.
Plus één voor je zwarte humor. Tevens een aanmoedigende high five voor weer een donkere periode aan maatregelen voor jouquote:Op vrijdag 12 november 2021 20:54 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, gezellig na t werk, gauw naar mn ouders om samen de persconferentie te kijken.
Gelukkig gaan uitvaarten nog wel door zei Mark dus even een high fiveje gezet met mn vader.
We zijn in oorlog!!!!quote:Op vrijdag 12 november 2021 21:02 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Totale lockdown en het virus compleet uitroeien.
Ik zou in ruil voor het niet vaccineren best willen tekenen dat ze mij bij een eventuele coronabesmetting niet op hoeven te nemen in het ziekenhuis maar daarnaast wel gewoon alle vrijheden krijg.quote:Op vrijdag 12 november 2021 21:08 schreef deedeetee het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)-op-voor-kosten.html
Dit zouden ze hier ook moeten gaan doen.
Wat is je gedachtengang hier achter..waarom wil je dit?quote:Op vrijdag 12 november 2021 21:08 schreef deedeetee het volgende:
Die keuze bestaat hier niet. Met een reden.quote:Op vrijdag 12 november 2021 21:11 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ik zou in ruil voor het niet vaccineren best willen tekenen dat ze mij bij een eventuele coronabesmetting niet op hoeven te nemen in het ziekenhuis maar daarnaast wel gewoon alle vrijheden krijg.
En hoe is dat precies 'haalbaar'?quote:Op vrijdag 12 november 2021 21:02 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Totale lockdown en het virus compleet uitroeien.
Ik vind het zelf volstrekt onethisch maar er is al een topic over:quote:Op vrijdag 12 november 2021 21:08 schreef deedeetee het volgende:
Plus zo beetje het complete zoogdierenrijk kan besmet raken met dit virus.quote:Op vrijdag 12 november 2021 21:14 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
En hoe is dat precies 'haalbaar'?
Een totale lockdown is niet mogelijk: Er moet iemand het eten bezorgen, het vuilnis ophalen, en de zieken verzorgen. Dus geen enkele lockdown is 'totaal'.
In China, Nieuw-Zeeland en Australië is het anders aardig gelukt.quote:Op vrijdag 12 november 2021 21:14 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
En hoe is dat precies 'haalbaar'?
Een totale lockdown is niet mogelijk: Er moet iemand het eten bezorgen, het vuilnis ophalen, en de zieken verzorgen. Dus geen enkele lockdown is 'totaal'.
Ligt eraan wat voor winkels.quote:Op vrijdag 12 november 2021 20:57 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Niet voor winkels want daar is de mondkap en te belastend voor ongevaccineerden.
Op het werk hangt het ervan af hoe men omgaat met ongevaccineerden in deze.
Met andere woorden: Ook al stel je de meest strenge vrijheidsbeperkingen in, er is geen houden meer aan.quote:Op vrijdag 12 november 2021 21:15 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Plus zo beetje het complete zoogdierenrijk kan besmet raken met dit virus.
Want er zijn in China, Nieuw-Zeeland en Australië nul besmettingen en er komt niets bij?quote:Op vrijdag 12 november 2021 21:16 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
In China, Nieuw-Zeeland en Australië is het anders aardig gelukt.
3 weken.quote:Op vrijdag 12 november 2021 21:18 schreef _serial_ het volgende:
Viesmad.
Het enige evenement waar ik dit jaar echt heel naar uitkeek, welke al aangepast was naar 75% en 00:00 en er dus goed uitzag met QR code (Qlimax) is nu dus definitief wederom geannuleerd.
Ik moet dit echt even laten bezinken, ondanks ik geniet van m’n vakantie.
Ongevaccineerden, en overheid: bedankt voor het verknallen van mijn winter.
Voor de rest van 2021 en 2022 verwacht ik een enorme kaalslag van evenementen, er is niemand die zonder harde garanties van de overheid nog iets gaat organiseren.
Poppodia en zalen kunnen beter nooit meer opengaan, er is nul eer meer te behalen, verliezen kunnen nooit meer terugverdiend worden, zeker nu er werderom een dikke streep door de rest van de agenda van de komende maanden gaat, want dit is niet voorbij in 2 weken
Grapperhaus zal dat wel fijn vinden.
Probeer me even voor te stellen wat een 'lockdown voor ongevaccineerden' in de praktijk moet betekenen. 2G is er al dus je komt de kroeg toch niet meer in. Wat dan? Loop je over straat en word je door de politie staande gehouden: "Zo, wat zijn we aan het doen meneertje? Vandaag al voor de tweede keer luchtje scheppen? Ja dat gaat natuurlijk niet zomaar. Laat eerst die QR-code maar eens even zien."quote:Op vrijdag 12 november 2021 21:16 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ligt eraan wat voor winkels.
Wmb gewoon Oostenrijks voorbeeld volgen en een lockdown behalve voor 2G.
Klopt er is ook nooit een pandemie of een pathogeen verdwenen door lockdowns en dat soort onzin. Het enige wat helpt is er immuun voor worden door vaccinatie of besmetting en daarna her besmet raken.quote:Op vrijdag 12 november 2021 21:17 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Met andere woorden: Ook al stel je de meest strenge vrijheidsbeperkingen in, er is geen houden meer aan.
Dus we moeten kappen met de illusie houden dat we er controle over hebben.
Ik denk dat dit veel mensen die nu weigeren zich te laten vaccineren wel over de streep zal trekken. Ik zie niet in waarom de veroorzakers van de problemen - waardoor nu weer heel veel mensen in b.v. de horeca weer veel geld gaan mislopen - er gratis vanaf zouden mogen komen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 21:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat is je gedachtengang hier achter..waarom wil je dit?
Yep. De lokale vuurwerkshow hier aan het einde van de maand kunnen we nu ook wel door de plee spoelen, denk ik. Opmaat naar opnieuw een zeer sober Oud & Nieuw? Mijn plannen voor een winterse roadtrip in het begin van volgend jaar zet ik voorlopig ook maar even in de ijskast.quote:Op vrijdag 12 november 2021 21:18 schreef _serial_ het volgende:
Viesmad.
Het enige evenement waar ik dit jaar echt heel naar uitkeek, welke al aangepast was naar 75% en 00:00 en er dus goed uitzag met QR code (Qlimax) is nu dus definitief wederom geannuleerd.
Ik moet dit echt even laten bezinken, ondanks ik geniet van m’n vakantie.
Voor de rest van 2021 en 2022 verwacht ik een enorme kaalslag van evenementen, er is niemand die zonder harde garanties van de overheid nog iets gaat organiseren.
Poppodia en zalen kunnen beter nooit meer opengaan, er is nul eer meer te behalen, verliezen kunnen nooit meer terugverdiend worden, zeker nu er werderom een dikke streep door de rest van de agenda van de komende maanden gaat, want dit is niet voorbij in 2 weken
Grapperhaus zal dat wel fijn vinden.
probleem lijkt me dat de ongevaccineerden dan zorg en testen gaan vermijden bij een besmetting en daardoor weer veel meer mensen kunnen aansteken dan dat ze gewoon zorg krijgen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 21:08 schreef deedeetee het volgende:
quote:Op vrijdag 12 november 2021 21:08 schreef deedeetee het volgende:
Als ik zoiets lees wil ik het helemaal niet meer weten!quote:Op vrijdag 12 november 2021 21:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat is je gedachtengang hier achter..waarom wil je dit?
Ik denk niet dat het ze over de streep trekt.quote:Op vrijdag 12 november 2021 21:23 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik denk dat dit veel mensen die nu weigeren zich te laten vaccineren wel over de streep zal trekken. Ik zie niet in waarom de veroorzakers van de problemen - waardoor nu weer heel veel mensen in b.v. de horeca weer veel geld gaan mislopen - er gratis vanaf zouden mogen komen.
Nou. Ik overweeg heel sterk in december dit land wederom te ontvluchten.quote:Op vrijdag 12 november 2021 21:23 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Yep. De lokale vuurwerkshow hier aan het einde van de maand kunnen we nu ook wel door de plee spoelen, denk ik. Opmaat naar opnieuw een zeer sober Oud & Nieuw? Mijn plannen voor een winterse roadtrip in het begin van volgend jaar zet ik voorlopig ook maar even in de ijskast.
En voor een overgroot gedeelte van de ongevaccineerden is dat ook gewoon nog waar ook.quote:Op vrijdag 12 november 2021 21:25 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het ze over de streep trekt.
Ongevaccineerden hebben naar mijn idee niet echt het idee dat corona serieus is, of dat corona hun serieus zal treffen. En daardoor zullen ze denken dat ze toch niet in het ziekenhuis belanden als ze corona krijgen.
Die kans is, zelfs statistisch gezien, dan ook bijzonder klein.quote:Op vrijdag 12 november 2021 21:25 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het ze over de streep En daardoor zullen ze denken dat ze toch niet in het ziekenhuis belanden als ze corona krijgen.
Alsof wij nog de veroorzakers zijn....quote:Op vrijdag 12 november 2021 21:23 schreef deedeetee het volgende:
Ik zie niet in waarom de veroorzakers van de problemen - waardoor nu weer heel veel mensen in b.v. de horeca weer veel geld gaan mislopen - er gratis vanaf zouden mogen komen.
We moeten de contactmomenten van de ongevaccineerden zoveel mogelijk inperken. Dit is een prima methode.quote:Op vrijdag 12 november 2021 21:21 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Probeer me even voor te stellen wat een 'lockdown voor ongevaccineerden' in de praktijk moet betekenen. 2G is er al dus je komt de kroeg toch niet meer in. Wat dan? Loop je over straat en word je door de politie staande gehouden: "Zo, wat zijn we aan het doen meneertje? Vandaag al voor de tweede keer luchtje scheppen? Ja dat gaat natuurlijk niet zomaar. Laat eerst die QR-code maar eens even zien."to the max.
Zo denk ik er ook over...quote:Op vrijdag 12 november 2021 21:27 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
En voor een overgroot gedeelte van de ongevaccineerden is dat ook gewoon nog waar ook.
Misschien iets met houdbaarheid? 6 maand? Was jij misschien één van de eersten die vaccin kreeg?quote:Op vrijdag 12 november 2021 21:32 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Tijdens de lunch ontdekt dat mijn qr code opeens niet meer werkt. Ik krijg hem wel te zien maar blijkbaar is hij niet meer geldig. Geen idee waarom, staat er ook niet bij. Vanavond app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, wil die code weer opvragen, ligt DigiD eruit.
Wat is dit toch allemaal kut.
Same. Ik heb echt niet zo veel meer met dit land. Pauperland.quote:Op vrijdag 12 november 2021 21:27 schreef _serial_ het volgende:
Nou. Ik overweeg heel sterk in december dit land wederom te ontvluchten.
Besmet plus vaccinatie erna jij?quote:Op vrijdag 12 november 2021 21:32 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Tijdens de lunch ontdekt dat mijn qr code opeens niet meer werkt. Ik krijg hem wel te zien maar blijkbaar is hij niet meer geldig. Geen idee waarom, staat er ook niet bij. Vanavond app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, wil die code weer opvragen, ligt DigiD eruit.
Dat gaat toch echt wel gebeuren en zodra de gevolgen breeduit bekend zijn in de media verwacht ik toch echt dat mensen voorzichtig gaan worden.quote:Op vrijdag 12 november 2021 21:25 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het ze over de streep trekt.
Ongevaccineerden hebben naar mijn idee niet echt het idee dat corona serieus is, of dat corona hun serieus zal treffen. En daardoor zullen ze denken dat ze toch niet in het ziekenhuis belanden als ze corona krijgen.
Je moet wel je derde prik hebben hé.quote:Op vrijdag 12 november 2021 21:32 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
'Gaaf land'quote:Op vrijdag 12 november 2021 21:39 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Same. Ik heb echt niet zo veel meer met dit land. Pauperland.
waarnaartoe?quote:Op vrijdag 12 november 2021 21:39 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat reken ik de daarvoor verantwoordelijk zeer aan. : het was echt al heel lang bekend dat er boosters nodig zouden zijn. In andere landen zijn ze dus allang bezig hiermee en dat lijkt ( in de VK ) een gunstig gevolg te hebben. Mja Hugo en de GZ vonden het pas nodig als de ziekenhuizen gaan overlopen. Stel je voor dat je eens te vroeg zou handelen....quote:Op vrijdag 12 november 2021 21:28 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Alsof wij nog de veroorzakers zijn....
FYI de vaccins doen niet meer wat ze zeggen te doen... vandaar ook de boosters...
Met carnaval weer op cruise. In april naar Vegas en voor de rest pak ik wel zo goed als gratis mijn pleziertjes hier en daar.quote:Op vrijdag 12 november 2021 21:39 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Een korte lockdown bestaat dan ook niet. Wie daar nog in gelooft...quote:Op vrijdag 12 november 2021 21:46 schreef Tijn het volgende:
De NOS kopt nu met "Maatregelen gelden sowieso tot 4 december". Dat klinkt toch anders dan "Korte lockdown van 3 weken".
Heb je je prik op Schiphol gehaald?quote:Op vrijdag 12 november 2021 21:32 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)alse-codes-in-omloopquote:De politie heeft twee vrouwen en een man opgepakt op verdenking van fraude met valse QR-codes. Dat bevestigt het Openbaar Ministerie na berichtgeving van RTL Nieuws. Een deel van de frauduleuze QR-codes wordt vanavond nog geblokkeerd, zegt het ministerie van VWS.
....
Volgens RTL gaat het om fraude bij de GGD-locatie op Schiphol en zijn er tienduizenden valse QR-codes in omloop.
Zijn 21 dagenquote:Op vrijdag 12 november 2021 21:46 schreef Tijn het volgende:
De NOS kopt nu met "Maatregelen gelden sowieso tot 4 december". Dat klinkt toch anders dan "Korte lockdown van 3 weken".
Hoepel op man die hele teringzooi in mijn/onze schoenen te willen schuiven. Ik heb nooit corona gehad, verspreid of wat dan ook. Ik heb me best netjes aan alle maatregelen gehouden, geen evenementen bezocht en al helemaal geen IC bed bezet. Dus wat lul je uit je nek.quote:Op vrijdag 12 november 2021 21:18 schreef _serial_ het volgende:
Ik vraag me wel af hoe zoiets in het buitenland gaat. Zijn regels daar ook zo krom?quote:Op vrijdag 12 november 2021 21:57 schreef Kickinalfa het volgende:
Toch is het wel een wir wat van allerlei maatregelen die bij elkaar misschien wel optellen maar elkaar ook bijten.
Een wedstrijd kijken buiten bij je kind? Verboden
Zuipen in de kantine ernaast? Prima
En zo sta je ineens aan de andere kant van de lijn.quote:Op vrijdag 12 november 2021 21:32 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Of je bent een fraudeur. Want zo simpel is de wereld.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:02 schreef daNpy het volgende:
[..]
En zo sta je ineens aan de andere kant van de lijn.
Niet meer naar je werk, niet meer naar de winkel, nergens meer naartoe.
En als het aan een aantal fokkers ligt, opsluiten in een kamp!!!!111
Eerlijk gezegd vind ik consistentie ook niet zo belangrijk. Met consistentie bereik je alleen maar dat alles veel strikter wordt.quote:Op vrijdag 12 november 2021 21:57 schreef Kickinalfa het volgende:
Toch is het wel een wir wat van allerlei maatregelen die bij elkaar misschien wel optellen maar elkaar ook bijten.
Een wedstrijd kijken buiten bij je kind? Verboden
Zuipen in de kantine ernaast? Prima
Geloof dat ik in juni gevaccineerd ben dus dat zou niet moeten.quote:Op vrijdag 12 november 2021 21:35 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Misschien iets met houdbaarheid? 6 maand? Was jij misschien één van de eersten die vaccin kreeg?
Ja, klopt.quote:
De QR-code scanner is ook gewoon een app die je kan downloaden. Dus als je een tweede telefoon in huis hebt kan je het zelf checkenquote:Op vrijdag 12 november 2021 22:09 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Geloof dat ik in juni gevaccineerd ben dus dat zou niet moeten.
Ik heb nou dus weer een code maar of die bij scannen geldig blijkt of niet kan ik dus nergens zienmoet ik morgen naar een willekeurige tent om die code te laten testen.
Ja fok dat. Ik ben er wel klaar mee ondertussen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 21:43 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Je moet wel je derde prik hebben hé.
Dat is wel een goede. Wist niet dat elke qr scanner hem snapt.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:10 schreef Heph844 het volgende:
[..]
De QR-code scanner is ook gewoon een app die je kan downloaden. Dus als je een tweede telefoon in huis hebt kan je het zelf checken
Doet ie ook niet. Je moet even de scannerapp downloaden.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:12 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dat is wel een goede. Wist niet dat elke qr scanner hem snapt.
quote:Op vrijdag 12 november 2021 21:50 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Heb je je prik op Schiphol gehaald?
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)alse-codes-in-omloop
De zorgvuldigheid van overheidsinstanties kennende lijkt het me niet ondenkbaar dat er ook een paar echte qr-codes geblokkeerd worden.
Over een half jaar moet je Hugo z'n lul afzuigen voor een QR-code.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:11 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ja fok dat. Ik ben er wel klaar mee ondertussen.
Maar dat zijn logische uitzonderingen. Leg mij eens uit waarom ik om 10 uur bij de jonge jeugd ouders moet weren, maar die ouders wel met 1000 man in het lokale theater mogen. Dat strookt toch voor geen meter, wat is daar de logica achter?quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:05 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd vind ik consistentie ook niet zo belangrijk. Met consistentie bereik je alleen maar dat alles veel strikter wordt.
Persoonlijk vind ik bepaalde uitzonderingen wel fijn. Onderwijs dat gewoon door kan gaan, zwemlessen die door kunnen gaan.
Op papier moet dat ja.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:14 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]Nee.
Dacht ook dat je je id bewijs moest laten zien icm de code vanwege die fraude? Of verzin ik dat nou? Ik volg het ook nog maar heel sporadisch allemaal
Die theaters lachen nu nog even, maar over 3 weken mogen zij ook gewoon weer op slot.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar dat zijn logische uitzonderingen. Leg mij eens uit waarom ik om 10 uur bij de jonge jeugd ouders moet weren, maar die ouders wel met 1000 man in het lokale theater mogen. Dat strookt toch voor geen meter, wat is daar de logica achter?
Ja. Voelt toch wat vreemd. Is dat nou echt allemaal te verklaren omdat we allemaal niet meer opletten? Had het voorkomen kunnen worden door bijvoorbeeld thuiswerken en die 1,5 meter in stand te houden?quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:12 schreef PzKpfw het volgende:
Aan de andere kant is het wel knap dat we nu met 85% gevaccineerd een recordaantal besmettingen hebben
Oh oké. Thnx.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Doet ie ook niet. Je moet even de scannerapp downloaden.
Niet iedereen heeft of wil kinderen. Voor sommige mensen is uitgaan hun belangrijkste uitlaatklep, het nachtleven of voetbal. Dat is net zo belangrijk voor sommigen als de zwemles van je kind.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:05 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik bepaalde uitzonderingen wel fijn. Onderwijs dat gewoon door kan gaan, zwemlessen die door kunnen gaan.
Ik geloof er helemaal niks van. Bovendien zie je het overal zowat in Europa.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:18 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ja. Voelt toch wat vreemd. Is dat nou echt allemaal te verklaren omdat we allemaal niet meer opletten? Had het voorkomen kunnen worden door bijvoorbeeld thuiswerken en die 1,5 meter in stand te houden?
Wel tussen 06.00 en 18.00 uurquote:Op vrijdag 12 november 2021 22:15 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Over een half jaar moet je Hugo z'n lul afzuigen voor een QR-code.
Ja, echt geen flauw idee. Zoals ik ook niet snap waarom winkels na 18:00 uur geen klanten meer mogen ontvangen. Is het risico op besmettingen hoger na 18:00 uur? Beseft men zich niet dat die boodschappen dan wat naar voren worden geschoven?quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar dat zijn logische uitzonderingen. Leg mij eens uit waarom ik om 10 uur bij de jonge jeugd ouders moet weren, maar die ouders wel met 1000 man in het lokale theater mogen. Dat strookt toch voor geen meter, wat is daar de logica achter?
Ik heb nog een andere insteek: het is paniekvoetbal. Men ziet dat de cijfers uit de hand lopen maar aan de andere kant ziet men ook dat het draagvlak en het perspectief op beter weg zijn. Dan krijg je dit als slap aftreksel.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:24 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Ja, echt geen flauw idee. Zoals ik ook niet snap waarom winkels na 18:00 uur geen klanten meer mogen ontvangen. Is het risico op besmettingen hoger na 18:00 uur? Beseft men zich niet dat die boodschappen dan wat naar voren worden geschoven?
Als ik het positief benader, wilde men een signaal afgeven met wat willekeurige maatregelen. Puur om het gevoel van urgentie weer terug te krijgen. En heeft men dus bewust niet gekozen voor consistentie of logica. Als ik het negatief benader is er een of andere bizarre politieke ruilhandel geweest, waar dit het resultaat van is.
Laten we vooral maatregelen invoeren die niks gaan helpen inderdaad. Als scholen brandhaarden zijn, moeten we die ook omwille van consistentie niet sluiten.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:05 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd vind ik consistentie ook niet zo belangrijk. Met consistentie bereik je alleen maar dat alles veel strikter wordt.
1 ding: bios open en stadions dicht.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:24 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Ja, echt geen flauw idee. Zoals ik ook niet snap waarom winkels na 18:00 uur geen klanten meer mogen ontvangen. Is het risico op besmettingen hoger na 18:00 uur? Beseft men zich niet dat die boodschappen dan wat naar voren worden geschoven?
Als ik het positief benader, wilde men een signaal afgeven met wat willekeurige maatregelen. Puur om het gevoel van urgentie weer terug te krijgen. En heeft men dus bewust niet gekozen voor consistentie of logica. Als ik het negatief benader is er een of andere bizarre politieke ruilhandel geweest, waar dit het resultaat van is.
Allemaal de schuld van de ongevaccineerden. Hihiquote:Op vrijdag 12 november 2021 22:12 schreef PzKpfw het volgende:
Aan de andere kant is het wel knap dat we nu met 85% gevaccineerd een recordaantal besmettingen hebben
Ja, dat je kind zich kan redden als je te water raakt is net zo belangrijk als op zondag om 4:30 nog een shoarmatje naar binnen kunnen klappen nadat je je kapot gezopen hebt.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:19 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft of wil kinderen. Voor sommige mensen is uitgaan hun belangrijkste uitlaatklep, het nachtleven of voetbal. Dat is net zo belangrijk voor sommigen als de zwemles van je kind.
Vat het heel goed samen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:21 schreef asco het volgende:
"Als je de capaciteit van kliniek en IC niet op niveau hebt kunnen houden gedurende een pandemie dan heb je boter op je hoofd.
Als je niet hebt gekeken naar de ervaringen in VK en Israël met een afnemende effectiviteit van de vaccins in de tijd dan heb je boter op je hoofd.
Als je niet vol hebt ingezet op ventilatie dan heb je boter op je hoofd.
Als je niet begrijpt dat het vaccineren van gezonde mensen onder de 60 volstrekt zinloos is dan heb je boter op je hoofd.
Als je niet begrijpt dat mensen met een vaccinatie ook besmettelijk kunnen zijn maar wel naar binnen mogen bij een evenement dan heb je boter op je hoofd.
Als je niet begrijpt dat enkel mensen met een slechte gezondheid en/of een hoge leeftijd beschermd dienen te worden dan heb je boter op je hoofd.
Als je niet begrijpt dat het voor gezonde mensen onder de 60 beter is om de ziekte door te maken dan heb je boter op je hoofd.
Sinds 1 maart 2020 (620 dagen) meldt het RIVM 603 overledenen onder de 60 jaar. Onder de 50 jaar zijn er in diezelfde periode slechts 163 mensen overleden aan of met corona (440 dus >60). De maatregelen die men treft en de angst die men creëert zijn vele malen erger voor de volksgezondheid, welzijn en welvaart. En het allerergste is dat die fucking maatregelen ook nog eens niet werken. Sterker nog, ze zijn vaak contra-productief. It's a bloody shame!"
Dit vat het wel samen.
Is toch gewoon online?quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:30 schreef trein2000 het volgende:
Kijk eens wie er volgende week congres heeft: https://www.christenunie.nl/congres#.YY7c6i2iE1I
Dat wordt interessant in het kader van 2G...
Mwa, dat zie ik echt anders.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:24 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
net zo schadelijk en kansloos
Het is online slimmerik.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:30 schreef trein2000 het volgende:
Kijk eens wie er volgende week congres heeft: https://www.christenunie.nl/congres#.YY7c6i2iE1I
Dat wordt interessant in het kader van 2G...
Dat leek vorig jaar heel goed te helpen toch? Verder helemaal eens idd.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:28 schreef daNpy het volgende:
[..]
Laten we vooral maatregelen invoeren die niks gaan helpen inderdaad. Als scholen brandhaarden zijn, moeten we die ook omwille van consistentie niet sluiten.
Ik heb een topic geopend:Hoe Corona wel aan te pakken? omdat ik mij dit ook zo vaak afvraag?quote:Op vrijdag 12 november 2021 20:21 schreef capricia het volgende:
Ik wil eigenlijk alle commentatoren vragen die het hier niet mee eens zijn: wat dan wel?
Mijn persoonlijke mening is dat we te laat ingrijpen. Telkens weer.
Snap ik je punt niet heel goed? Dat CU tegen 2g zal zijn?quote:
Dat snap ik, slimmerik. Het ging mij om de inhoud, als de CU een draai maakt op dit punt krijg je geheid een opstand daar.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:35 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het is online slimmerik.
Als je alles afpelt, is er maar één echt alternatief: accepteren dat mensen sterven.quote:Op vrijdag 12 november 2021 20:21 schreef capricia het volgende:
Ik wil eigenlijk alle commentatoren vragen die het hier niet mee eens zijn: wat dan wel?
Mijn persoonlijke mening is dat we te laat ingrijpen. Telkens weer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |