Wat?quote:Op zaterdag 13 november 2021 02:03 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Laat je ook niet door elk stuk wat geschreven wordt gek maken. Ik weet dat er in de zomer een onderzoek rond ging uit de UK wat echt bijna van ongeloofwaardige situaties uit ging zoals dat dit virus samen zou smelten met MERS. Als wetenschappers een beetje gaan filosoferen komen er al snel gitzwarte scenario's uit.
Klopt maar goed je weet hoe de UK pers werkt. Was ook gewoon en onderzoek (meer een gedachte gang) wat er in de toekomst kon gebeuren en stond ook op een site van de overheid. Veel andere mensen hadden er ook veel kritiek op maar dan is de schade allang gemaakt.quote:Op zaterdag 13 november 2021 02:39 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Wat?MERS is echt een compleet ander coronavirus dan wat we nu hebben. Soberso 'smelten' virussen niet samen. Het zijn goffedomme geen metaallegeringen
.
Het klinkt meer als sensatiepers dan als een serieuze wetenschappelijke publicatie.
Interviewer:"Wat als corona de dodelijkheid had van MERS?:
Wetenschapper:"*ontzettend genuanceerd antwoord met 3000 als-dan voorwaarden*"
Interviewer:"Dus dan zou het heel erg zijn?"
Wetenschapper:"Ja, dan zou het heel erg zijn maar dat is bijzonder onwaarschijnlijk, tegen het onmogelijke aan..."
Artikel van interviewer:"HORRORVIRUS OP DE LOER!!1!1!!!!1!"
100% eens.quote:Op vrijdag 12 november 2021 23:38 schreef Confetti het volgende:
Ik zou de schuld eigenlijk willen leggen bij de gevaccineerden. Je hoort, ziet en merkt aan alles dat hen is wijs gemaakt dat met het vaccin Godmode is geactiveerd. Blijven niet thuis, bij klachten toch overal naar binnen, testen minder (zal wel een verkoudheidje zijn).
Daardoor besmetten zij heel, heel veel andere gevaccineerden en belandt een steeds groter deel in de ziekenhuizen.
Een andere redelijke verklaring voor zo'n absurde groei is er niet.
https://www.tubantia.nl/d(...)ken-vallen~ab3d9b62/quote:Hoogleraar Boin ziet het somber in, juist doordat de hoofdrolspelers – premier Mark Rutte, minister Hugo de Jonge en RIVM-baas Jaap van Dissel – volgens hem telkens steken laten vallen. ,,Het is net de Fabeltjeskrant. Een maatregel die voor drie weken wordt afgekondigd blijft drie maanden, de coronapas die nooit zou worden ingevoerd is er nu, 2G zou nooit een optie zijn, maar nu wel”, somt hij op. ,,Het kabinet creëert alleen maar tweespalt.”
Boin ziet ‘een gedegen virologisch strijdplan’ als enige optie voor het herstel van vertrouwen. ,,En dat het kabinet ruiterlijk erkent dat het er de afgelopen maanden helemaal niks van heeft gebakken”, vindt Boin. ,,Maar dat zal niet gebeuren.” Wel vindt hij dat De Jonge na de formatie in elk geval moet worden vervangen. ,,Het is onbegrijpelijk dat deze man nog aan het roer zit.”
Alle rijken landen hebben ingezet op vaccins, enorme voorraden zelfs voor de komende jaren alvast ingekocht.quote:Op zaterdag 13 november 2021 04:52 schreef trein2000 het volgende:
Kijk nou wat voor moois ik in de lokale krant lees:
[..]
https://www.tubantia.nl/d(...)ken-vallen~ab3d9b62/
Iemand die zegt waar het op staat. Honderd procent eens met deze professor. Niet in de laatste plaats ook met de laatste zin.
Precies mijn verwachting. Ik werk aan mijn zelfredzaamheid zodat ik zo veel mogelijk van wat ik al deed kan doen binnen de privé kring. Het is jammer van verenigingen, sportclubs, restaurants, evenementen, het café, maar die structuren zijn veel te makkelijk te reguleren door de overheid.quote:Op zaterdag 13 november 2021 01:26 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik denk dat dit de boodschap is. Het gaat nog een lange tijd heel kut worden en er is heel weinig wat we er aan kunnen doen. Ja, meer zorgplekken, maar die zijn er niet.
En nee, op individueel vlak is er niet veel aan te doen voor de meesten, en er gaan veel groepen (soms terecht, maar nog wel vaker onterecht) aangepakt worden door wanhopige politici die de kennis noch de middelen beschikken om het probleem bij de kern te kunnen aanpakken.
Hou je zelf gezond de komende jaren.
Noooooooquote:
NOS.nl liveblogquote:OMT-advies versus maatregelen
Het Outbreak Management Team (OMT) had het demissionaire kabinet geadviseerd om geen nieuwe maatregelen in te voeren voor essentiële winkels, contactberoepen en het middelbaar en hoger onderwijs. Toch heeft het kabinet de regels voor die sectoren aangescherpt. Zo moeten supermarkten om 20.00 uur dicht, mogen contactberoepen na 18.00 uur niet meer worden uitgeoefend en geldt in collegezalen straks een maximale groepsgrootte van 75 studenten (behalve bij examens en tentamens).
Ook de maatregel om geen publiek meer bij sportwedstrijden toe te laten komt niet van het OMT, die over sport alleen de overweging meegeeft dat de openingstijden van sportlocaties zouden kunnen worden beperkt, door deze (net als de detailhandel) bijvoorbeeld tussen 18.00 en 06.00 uur te sluiten. Dat laatste heeft het kabinet overigens niet overgenomen.
Ook op andere punten wijken de maatregelen van het demissionaire kabinet af van het OMT-advies. Zo haalde een nieuw binnenlands reisadvies - "reis niet, tenzij strikt noodzakelijk" - de maatregelen niet.
Over een eventueel vuurwerkverbod, waarover het kabinet advies had gevraagd aan het OMT, kunnen de adviseurs naar eigen zeggen geen uitspraken doen.
Hertjes hebben ook corona opgelopen. Deze gaan er echter niet aan dood. Tenzij de mens in haar virusbestrijdingsfantasie ze zou gaan afschieten.quote:Op zaterdag 13 november 2021 07:12 schreef Noek het volgende:
[..]
Nooooooo
Ok, als er nog meer dieren gaan sneuvelen dan vind ik een lockdown van 2 jaar volledig terecht.
De mensheid zal me echt zo jeuken. Stel fuckers.
Misschien leuk voor de toekomst dat de bevolking mag stemmen tussen het volledig OMT voorstel of dat van het kabinet. Ik zou dan nu voor het OMT gaan.quote:Op zaterdag 13 november 2021 07:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
NOS.nl liveblog
Kabinet volgt weer het advies van OMT niet op de letter op.
Zeg maar dag tegen de Bambi's.quote:Op zaterdag 13 november 2021 07:18 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Hertjes hebben ook corona opgelopen. Deze gaan er echter niet aan dood. Tenzij de mens in haar virusbestrijdingsfantasie ze zou gaan afschieten.
https://www.npr.org/secti(...)-the-global-pandemic
Ze hebben vast wel den connectie met de tvmediaquote:
De wraak van ferd.quote:Op zaterdag 13 november 2021 08:00 schreef groenen het volgende:
lol, sportwedstrijden zijn er dus gewoon zelf even bij bedacht, zonder enkele argumentatie.
Welkom in Grapperland.
Misschien maken ze het goed door iedereen een wild pakket toe te sturenquote:Op zaterdag 13 november 2021 07:23 schreef Noek het volgende:
[..]
Zeg maar dag tegen de Bambi's.
Alle dieren met covid moeten dood. Zelfs nertsjes in een kooitje, alsof die een actieradius hadden in hun te kleine kooitjes.
Als deze niet worden afgeschoten dan hebben we er nog 1400 op Oostvaardersplassen die afgeknald worden. Ook zo'n goed plan was dat.
Datzelfde publiek dat toch al door de winkelstraten struint... buiten het centrum was er toch al 0 publiek op mensen die voor hun voordeur staan of een verdwaald baasje met hond in het Wantijpark na. Goed gewerkt gemeente Dordrecht.quote:Omdat de organisatie van de DrechtStadLoop onmogelijk aan alle eisen kan voldoen, waaronder het weren van publiek langs het gehele parcours, is besloten de 14e editie van de DrechtStadLoop, die op aanstaande zondag 14 november gehouden zou worden, af te gelasten.
Goed stuk. Dit is de waarheid die door het kabinet niet benoemd wordt.quote:Op zaterdag 13 november 2021 00:29 schreef trein2000 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ons-blijven-a4065349
Dit stuk moet je lezen. Vinger feilloos op de zere plek.
Ja die arme landen, vooral Afrika waar de gemiddelde leeftijd 30 jaar lager ligt heeft 0 problemen.quote:Op zaterdag 13 november 2021 05:23 schreef Za het volgende:
[..]
Alle rijken landen hebben ingezet op vaccins, enorme voorraden zelfs voor de komende jaren alvast ingekocht.
De arme landen met slechte medische zorg, woonomstandigheden en bv weinig mogelijkheden tot social distancing hadden daar het geld niet voor. Volgens de WHO kochten de rijke landen de vaccins weg voor de neuzen van de arme landen, desnoods 10x de benodigde voorraad.
Er werden humanitaire rampen van ongekende omvang gevreesd voor deze landen.
Maar uiteindelijk hebben ze het zonder massavaccinaties het er zoveel beter gedaan dan de rijke landen qua covid uitbraken.
En dat nu in een nog beperkter tijdvak door de winkelstraat mag lopenquote:Op zaterdag 13 november 2021 08:07 schreef alpeko het volgende:
Mijn hardloopwedstrijd van zondag? Verboten! Sporten vooral blijven ontmoedigen
[..]
Datzelfde publiek dat toch al door de winkelstraten struint... buiten het centrum was er toch al 0 publiek op mensen die voor hun voordeur staan of een verdwaald baasje met hond in het Wantijpark na. Goed gewerkt gemeente Dordrecht.
Met het sluiten van alle sportlocaties na 18:00, waarmee je opnieuw het verenigingsleven de nek omdraait?quote:Op zaterdag 13 november 2021 07:22 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Misschien leuk voor de toekomst dat de bevolking mag stemmen tussen het volledig OMT voorstel of dat van het kabinet. Ik zou dan nu voor het OMT gaan.
Ik schoot in de lachquote:Op vrijdag 12 november 2021 22:30 schreef trein2000 het volgende:
Kijk eens wie er volgende week congres heeft: https://www.christenunie.nl/congres#.YY7c6i2iE1I
Dat wordt interessant in het kader van 2G...
Toch mist het stuk buiten de zere plek wel een vrij fundamenteel onderdeel. Noch een kabinet, noch een mens kan jaren in een crisissituatie functioneren. Dat gaat gewoon niet. Het gevolg daarvan is dat door de overheid opgelegde gedragsregels steeds minder effectief worden en op den duur zelfs geheel zijn uitgewerkt. Dan kun je je bevolking wel voorhouden dat we nog jaren in de shit zitten, maar dan zoeken mensen wel andere wegen om aan hun sociale interactie te komen. Dat hou je echt niet meer tegen.quote:Op zaterdag 13 november 2021 00:29 schreef trein2000 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ons-blijven-a4065349
Dit stuk moet je lezen. Vinger feilloos op de zere plek.
Zeker een goed stuk!quote:Op zaterdag 13 november 2021 08:10 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Goed stuk. Dit is de waarheid die door het kabinet niet benoemd wordt.
Maar toch is het wrang dat wij, als een van de rijkste landen in Europa, als eerste naar lockdownmaatregelen moeten grijpen omdat onze zorg 200 IC-patiënten al niet aan kan. Terwijl in landen als UK of Zweden covid nauwelijks meer een rol van betekenis speelt. Dit had geen jaren hoeven duren als de zorgcapaciteit op orde was geweest. Nu gaat dit ons op lange termijn honderden miljarden kosten. We zijn penny wise pound foolish geweest met onze marktwerking in de zorg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |