abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202151429
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 22:30 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ja, dat je kind zich kan redden als je te water raakt is net zo belangrijk als op zondag om 4:30 nog een shoarmatje naar binnen kunnen klappen nadat je je kapot gezopen hebt.

Nee, zo creëer je wel begrip voor je punt. :')
Volgens mij begrijp jij zn punt helemaal niet.
pi_202151432
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 22:40 schreef Confetti het volgende:
Gommers haalt wel hard uit naar het kabinet en terecht. Praatjes maar geen structureel geld.
Goeie safe, maar mij houd je niet voor de gek hoor. Ik heb mijn ogen wijd open en doorzie het!
  vrijdag 12 november 2021 @ 22:43:34 #203
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_202151456
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 22:28 schreef Red_85 het volgende:
Vaccinatiecampagne gehad wat ons beloofd werd de vrijheid terug te geven, maar nog slechter af qua vrijheid dan in 2020.
Hiermee voel ik me nog het meest belazerd. De vaccinatie zou de oplossing zijn, de verlossing waar we allemaal op zouden moeten wachten. Tot die tijd moesten we aanmodderen en door blijven ploegen, maar daarna zou het goed komen. Ik gelijk braaf die prik gehaald zodra het kon. Vervolgens bleek twee vaccins niet genoeg te zijn. Vervolgens bleek je er toch mee besmet te kunnen raken. En het door te kunnen geven.

En nu zijn we zo ver gekomen om mogelijk mensen die geen vaccin willen of kunnen krijgen te gaan verbieden om te werken, waarmee je mensen dus gewoon keihard dwingt om iets in hun lijf te laten spuiten dat ze niet willen.

En wat is nou precies beter op geworden,vergeleken met een jaar geleden. Wat?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  vrijdag 12 november 2021 @ 22:45:24 #204
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_202151491
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 22:42 schreef THEFXR het volgende:
Al hadden Rutte en de Jonge een nazi-beleid verkondigt dan gaat het ons nog niet helpen.
Die twee hebben het vertrouwen van de bevolking verloren.
De enige oplossing is: nieuwe koppen en poppen.
Dat betekent hun moeten weg, laat ze zelf ontslag nemen ipv weggetrapt te worden.
Ik moest dan ook erg lachen toen ze het over verantwoordelijkheid hadden. Verbaasd ook, dat ze het woord kennen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 12 november 2021 @ 22:45:25 #205
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202151492
quote:
85s.gif Op vrijdag 12 november 2021 22:43 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Hiermee voel ik me nog het meest belazerd. De vaccinatie zou de oplossing zijn, de verlossing waar we allemaal op zouden moeten wachten. Tot die tijd moesten we aanmodderen en door blijven ploegen, maar daarna zou het goed komen. Ik gelijk braaf die prik gehaald zodra het kon. Vervolgens bleek twee vaccins niet genoeg te zijn. Vervolgens bleek je er toch mee besmet te kunnen raken. En het door te kunnen geven.

En nu zijn we zo ver gekomen om mogelijk mensen die geen vaccin willen of kunnen krijgen te gaan verbieden om te werken, waarmee je mensen dus gewoon keihard dwingt om iets in hun lijf te laten spuiten dat ze niet willen.

We hebben straks anderhalve maand of zo gewonnen tov 2020. Want iedereen weet wel dat we over 3 weken gewoon nog meer dingen dicht gaan gooien.
pi_202151494
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 22:42 schreef Jappie81 het volgende:

[..]
Volgens mij begrijp jij zn punt helemaal niet.
Jawel hoor. Het is het standaard 'ik moet op stap anders ben ik ongelukkig'-gejank. En daar kan ik best wat begrip voor op brengen, maar zijn vergelijking is tamelijk debiel omdat hij zelf niet snapt dat het één gewoon aantoonbaar belangrijker is dan het ander.

Als hij zijn eigen behoefte tot zuipen of naar het voetballen gaan vergelijkt met een kinderfeestje van een kind of de voetbaltraining van een kind, dan klopt het. Maar dat doet hij bewust niet, mag je zelf bedenken waarom.
  vrijdag 12 november 2021 @ 22:45:45 #207
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_202151503
quote:
85s.gif Op vrijdag 12 november 2021 22:43 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Niks
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_202151519
quote:

[..]

Zonder vaccin is de kans op een IC opname bij een besmetting 33 keer groter. De kans dat je een ander besmet als je bent gevaccineerd is 17 keer kleiner.

Dit kun je allemaal lezen op de site van het rivm, waarom doe jij alsof er niets is veranderd?
Dit, dus.
pi_202151545
https://www.telegraph.co.(...)ren-died-covid-year/

Dit leek mij ook al wel logisch vorig jaar. Lockdown was veel schadelijker voor kinderen dan corona zelf. Hoe veel gezonde levensjaren gaan ze verliezen?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_202151548
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 22:45 schreef daNpy het volgende:

[..]
Niks
Ach, we hebben een paar maanden aan 'normaal' mogen ruiken. Smaakt naar meer, alleen Urk nog even overtuigen.
pi_202151562
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 22:15 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Maar dat zijn logische uitzonderingen. Leg mij eens uit waarom ik om 10 uur bij de jonge jeugd ouders moet weren, maar die ouders wel met 1000 man in het lokale theater mogen. Dat strookt toch voor geen meter, wat is daar de logica achter?
Die theaters hebben een eeuwigheid geen klanten gehad. Dus nu eindelijk kassa. Voetbal kijken bij de kinderen heeft geen belangrijke prio.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  vrijdag 12 november 2021 @ 22:49:06 #212
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202151596
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2021 22:47 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Die theaters hebben een eeuwigheid geen klanten gehad. Dus nu eindelijk kassa. Voetbal kijken bij de kinderen heeft geen belangrijke prio.
Waarschijnlijk gewoon een goede lobby via de burgemeesters. Theaters zijn vaak goede citymarketing voor een stad.
pi_202151600
quote:

Er is heel veel beter geworden natuurlijk. Stel dat je precies dezelfde randvoorwaarden zou hebben als nu (delta-variant, geen 1,5 meter meer, nauwelijks naleving van de maatregelen) maar dan met 0% vaccinatie. Dan zouden we nu al dik dik dik in code zwart zitten. Als in: koelcontainers voor de ziekenhuizen omdat ze geen plek meer hebben voor de lijken.
pi_202151621
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2021 22:47 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Dat geldt voor sportclubs natuurlijk net zo goed. Die hebben ook gewoon een half jaar potdicht gezeten.
zie email 27 oktober
pi_202151667
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 22:50 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat geldt voor sportclubs natuurlijk net zo goed. Die hebben ook gewoon een half jaar potdicht gezeten.
Ja, maar die draaien al voor 90% op subsidie dus die kunnen dat financieel wat beter hebben.
pi_202151692
Ik heb morgenavond een lekker feestje. Kan ik weer even een paar uurtjes deze tragikomedie vergeten.

Weten jullie nog: "Nog even volhouden! Deze zomer wordt normaal."

Er is nu totaal niks meer van een engame oid. Stel dat dit jaar in, jaar uit de hele tijd door gaat gaan? De toon ook weer helemaal anders. Ben er zo klaar mee. "Maar het virus is nog niet klaar met ons!" Ja, het zal me een worst wezen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 12 november 2021 @ 22:54:42 #217
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202151709
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 22:52 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ja, maar die draaien al voor 90% op subsidie dus die kunnen dat financieel wat beter hebben.
LOL
pi_202151734
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 22:52 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Dat is gewoon niet waar.

En bovendien is de niet-financiele schade ook gewoon heel fors.
zie email 27 oktober
  vrijdag 12 november 2021 @ 22:58:06 #219
pi_202151759
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 22:46 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Zonder vaccin is de kans op een IC opname bij een besmetting 33 keer groter. De kans dat je een ander besmet als je bent gevaccineerd is 17 keer kleiner.

Dit kun je allemaal lezen op de site van het rivm, waarom doe jij alsof er niets is veranderd?
Waarom is de zorg dan zo overbelast? We hebben een vaccinatiegraad van >85%. Weet je nog dat dat ooit ruim voldoende was?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_202151762
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 22:56 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat is gewoon niet waar.

En bovendien is de niet-financiele schade ook gewoon heel fors.
Het sporten gaat toch gewoon door? Alleen de kantine inkomsten vallen weg. Ja, sommige sportverenigingen hebben daar last van ja.
  vrijdag 12 november 2021 @ 22:59:11 #221
pi_202151780
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 22:49 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Er is heel veel beter geworden natuurlijk. Stel dat je precies dezelfde randvoorwaarden zou hebben als nu (delta-variant, geen 1,5 meter meer, nauwelijks naleving van de maatregelen) maar dan met 0% vaccinatie. Dan zouden we nu al dik dik dik in code zwart zitten. Als in: koelcontainers voor de ziekenhuizen omdat ze geen plek meer hebben voor de lijken.
Nu hebben we alsnog die maatregelen met al die gevaccineerden. Hebben we het dan allemaal gedaan voor een maand of twee van het oude normaal?
pi_202151797
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2021 22:58 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Waarom is de zorg dan zo overbelast? We hebben een vaccinatiegraad van >85%. Weet je nog dat dat ooit ruim voldoende was?
Omdat het te snel gaat. Je kunt het niet met 1 vaccinatie de wereld uit prikken, ook de landen om ons heen niet. Maar hoe hoger de vaccinatiegraad hoe minder de consequenties zijn. En ja: door de eerste vaccinatiegolf is een catastrofe voorkomen.
Dit, dus.
pi_202151813
twitter
pi_202151815
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 22:58 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Het sporten gaat toch gewoon door? Alleen de kantine inkomsten vallen weg. Ja, sommige sportverenigingen hebben daar last van ja.
De overgrote meerderheid. Maar ook los daarvan, de sociale functie van zo'n vereniging is minstens zo belangrijk. Juist voor de mensen die al wat aan de rand van de samenleving staan.
zie email 27 oktober
pi_202151879
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 23:01 schreef trein2000 het volgende:

[..]
De overgrote meerderheid. Maar ook los daarvan, de sociale functie van zo'n vereniging is minstens zo belangrijk. Juist voor de mensen die al wat aan de rand van de samenleving staan.
Zijn ook een hoop mensen die aan het randje van hun leven staan. Sterker nog: er zijn al mensen gestorven vanwege het te vaak uitstellen van een operatie vanwege overbelasting van de zorg. Ik weet wel welke van de twee mijn voorkeur zou hebben.
Dit, dus.
pi_202151942
Ik geloof wel dat we corona vanaf nu gewoon moeten gaan zien als een stevige griep. Als de wiedeweerga de 50+ doelgroep een booster geven en volgend jaar in september weer die groep een goede booster geven en als dan die mutaties een beetje in toom kunnen worden gehouden dan kan het volgend jaar wellicht allemaal een stukje minder.

Het is ijdele hoop wellicht maar we moeten ons toch ergens aan vast kunnen houden.
  vrijdag 12 november 2021 @ 23:13:33 #227
pi_202151969
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 23:00 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Omdat het te snel gaat. Je kunt het niet met 1 vaccinatie de wereld uit prikken, ook de landen om ons heen niet. Maar hoe hoger de vaccinatiegraad hoe minder de consequenties zijn. En ja: door de eerste vaccinatiegolf is een catastrofe voorkomen.
Je kunt het helemaal niet de wereld uit prikken. En men is lang genoeg gevaccineerd om de effecten te kunnen bemerken. Kennelijk zijn die er onvoldoende.
pi_202152022
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2021 23:13 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Je kunt het helemaal niet de wereld uit prikken. En men is lang genoeg gevaccineerd om de effecten te kunnen bemerken. Kennelijk zijn die er onvoldoende.
Dat wordt ook door niemand beweerd? Je krijgt deze ziekte de komende jaren zeker niet de wereld uit, maar als je ‘m de baas wilt worden is vaccinatie de enige oplossing. En deze eerste vaccinatie was zeker niet de laatste, maar hij heeft wel ademruimte gegeven waardoor men door kan naar stap 2. Net zo lang tot ie onder controle is.
Dit, dus.
  vrijdag 12 november 2021 @ 23:17:41 #229
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_202152027
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 22:46 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Ok. 17 en 33 keer groter. Maar groter dan wat? Hoe groot is die kans dan? Voor bv een gezonde 30er? Hoeveel procent?
To BG or not to BG!
pi_202152056
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 22:30 schreef trein2000 het volgende:
Kijk eens wie er volgende week congres heeft: https://www.christenunie.nl/congres#.YY7c6i2iE1I
Dat wordt interessant in het kader van 2G...
Nee, dat congrescentrum is dan voor de gelegenheid natuurlijk een gebedshuis. Artikel 6, lekker puh.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_202152066
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 23:19 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Nee, dat congrescentrum is dan voor de gelegenheid natuurlijk een gebedshuis. Artikel 6, lekker puh.
Het is online. Maar het ging mij om de inhoud. Als de CU een draai maakt kun je daar gedoe verwachten.
zie email 27 oktober
pi_202152068
https://inews.co.uk/news/(...)nt-forecasts-1297889

quote:
The worst case – which is seen as highly unlikely, because it would mean vaccines would no longer be effective against new variants and anti-virals would fail – sketches out a grim scenario in which certain emergency powers such as lockdowns would be needed until 2026, with Covid-19 causing fresh waves and high prevalence around the world.
Dat wordt een marathon XL.
  vrijdag 12 november 2021 @ 23:20:04 #233
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_202152071
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 23:17 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Ok. 17 en 33 keer groter. Maar groter dan wat? Hoe groot is die kans dan? Voor bv een gezonde 30er? Hoeveel procent?
Is dat belangrijk? Die gezonde 30er kan iemand anders besmetten die een verminderd immuunsysteem heeft en die daardoor komt te overlijden of op het IC terecht komt.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_202152073
quote:

[..]
Als ik moet schatten: 40-45.
pi_202152119
quote:
Of de covid-zorg mag achteraan aansluiten en dan wordt het vooral een marathon van koelwagens.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_202152152
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2021 22:59 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Nu hebben we alsnog die maatregelen met al die gevaccineerden. Hebben we het dan allemaal gedaan voor een maand of twee van het oude normaal?
Toen de avondklok werd ingevoerd (imo een van de meest heftige maatregelen) was het aantal besmettingen 5.462. Nu het drievoudige en we zitten met wat maatregelen die een heel stuk lichter zijn
pi_202152175
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 21:57 schreef Kickinalfa het volgende:
Toch is het wel een wir wat van allerlei maatregelen die bij elkaar misschien wel optellen maar elkaar ook bijten.

Een wedstrijd kijken buiten bij je kind? Verboden
Zuipen in de kantine ernaast? Prima
Buiten verboden en binnen helemaal prima :')
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 12 november 2021 @ 23:27:29 #238
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_202152209
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 23:24 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Toen de avondklok werd ingevoerd (imo een van de meest heftige maatregelen) was het aantal besmettingen 5.462. Nu het drievoudige en we zitten met wat maatregelen die een heel stuk lichter zijn
Omdat er gelukkig heel wat mensen niet egoïstisch waren en zich hebben laten vaccineren, waardoor er nu minder mensen worden opgenomen in de ziekenhuizen. Het is nu voornamelijk die kleine groep ongevaccineerden die daar liggen.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_202152222
quote:

[..]

Fukking niks omdat het stel clowns continu te laat zijn met zaken die opnames en 2delingen tegenhouden.
1947-2016
pi_202152223
quote:

[..]
Ligt aan de leeftijd, maar deze cijfers zijn de gemiddelden. Bij bijvoorbeeld 80+ers liggen de risico’s hoger dan bij een gezonde 25’er.
Dit, dus.
pi_202152372
Ik zou de schuld eigenlijk willen leggen bij de gevaccineerden. Je hoort, ziet en merkt aan alles dat hen is wijs gemaakt dat met het vaccin Godmode is geactiveerd. Blijven niet thuis, bij klachten toch overal naar binnen, testen minder (zal wel een verkoudheidje zijn).

Daardoor besmetten zij heel, heel veel andere gevaccineerden en belandt een steeds groter deel in de ziekenhuizen.

Een andere redelijke verklaring voor zo'n absurde groei is er niet.
pi_202152387
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 22:53 schreef Discombobulate het volgende:
Ik heb morgenavond een lekker feestje. Kan ik weer even een paar uurtjes deze tragikomedie vergeten.

Weten jullie nog: "Nog even volhouden! Deze zomer wordt normaal."

Er is nu totaal niks meer van een engame oid. Stel dat dit jaar in, jaar uit de hele tijd door gaat gaan? De toon ook weer helemaal anders. Ben er zo klaar mee. "Maar het virus is nog niet klaar met ons!" Ja, het zal me een worst wezen.
Dit.

Waarom moeten we dit beleid nog volgen terwijl het compleet onbegrijpbaar is? Geen lijn, geen idee, geen uitweg maar wel totale paniek waanzin.
1947-2016
pi_202152441
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 23:39 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dit.

Waarom moeten we dit beleid nog volgen terwijl het compleet onbegrijpbaar is? Geen lijn, geen idee, geen uitweg maar wel totale paniek waanzin.
Shitshow in Amerika gezien, vorig jaar? Corona doodsoorzaak nummer 1, meer doden dan hart- en vaatziekten en kanker? Beleid was alles behalve vlekkenloos, maar leg het naast de VS en Brazilië en het was beduidend beter.
Dit, dus.
  vrijdag 12 november 2021 @ 23:47:25 #244
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202152456
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2021 23:45 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Shitshow in Amerika gezien, vorig jaar? Corona doodsoorzaak nummer 1, meer doden dan hart- en vaatziekten en kanker? Beleid was alles behalve vlekkenloos, maar leg het naast de VS en Amerika en het was beduidend beter.
Er zijn maar vrij weinig landen waar het beleid een groot succes is. Er zijn nuanceverschillen maar inderdaad, eigenlijk is het in elk land op zijn eigen manier een shitshow. En daar is COVID de schuldige, niet de beleidsmaker.

Ik snap dat sommigen die onmacht projecteren op zichtbare bewindspersonen die ook maar mensen zijn, maar het is niet hun schuld als ik zo globaal om me heen kijk :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_202152465
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 23:38 schreef Confetti het volgende:
Ik zou de schuld eigenlijk willen leggen bij de gevaccineerden. Je hoort, ziet en merkt aan alles dat hen is wijs gemaakt dat met het vaccin Godmode is geactiveerd. Blijven niet thuis, bij klachten toch overal naar binnen, testen minder (zal wel een verkoudheidje zijn).

Daardoor besmetten zij heel, heel veel andere gevaccineerden en belandt een steeds groter deel in de ziekenhuizen.

Zo'n geval hebben wij dus gisteren op het werk gehad. Collega had een 12,5 jarig jubileum en om het toch enigszins te vieren een kleine bijeenkomst gehad in de koffiekamer met een man of 15. 'S avonds test een van de aanwezigen positief. Iedereen verbaasd want iedereen was gevaccineerd en wat kan er dan nog gebeuren? Het is even afwachten hoe het gaat lopen de komende dagen maar niemand houdt hier nog rekening mee.
pi_202152499
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2021 23:47 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Er zijn maar vrij weinig landen waar het beleid een groot succes is. Er zijn nuanceverschillen maar inderdaad, eigenlijk is het in elk land op zijn eigen manier een shitshow. En daar is COVID de schuldige, niet de beleidsmaker.

Ik snap dat sommigen die onmacht projecteren op zichtbare bewindspersonen die ook maar mensen zijn, maar het is niet hun schuld als ik zo globaal om me heen kijk :)
Natuurlijk is COVID de hoofdschuldige maar ik kijk gewoon alleen even naar ons eigen landje en je mag toch wel concluderen dat we daar in ieder geval 2 personen hebben staan die in dergelijke situaties totaal ongeschikt zijn voor hun functie. Wellicht is het omdat ik van het buitenland niet alles mee krijg maar als ik zo'n Macron zie en hoor (ongeacht wat ik van het Franse beleid vind) dan staat daar een krachtig leider die daadwerkelijk een boodschap uitstraalt.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 12 november 2021 @ 23:58:04 #247
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_202152560
Zo, boos.

M'n hele werk maand waar ik nog een beetje goed kon maken qua omzet dit jaar weer onderuit gehaald. Ben wel eerder teleurgesteld geweest maar deze besluiten maken me voor de eerste keer boos. Zo random allemaal qua keuzes.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_202152624
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/11/12/vandenbroucke-terzake/

De Belgische Hugo pleit voor: mondkapjesplicht vanaf 9 jaar, ook op plekken met QR-code. Allemaal samen maatregelen nemen. Zegt eigenlijk tussen neus en lippen dat een enorme vaccinatiegraad niet genoeg is. Vaccins hebben enorm geholpen maar helpen niet voldoende tegen besmettingen, dus het is en-en: vaccins en maatregelen. En hij beschuldigt Nederland nog even van jojo-beleid.

Rutte had het er ook over dat iedereen zich moet afvragen: "Wat kan ik nóg meer doen?"

Helaas pindakaas, 2G of Oostenrijks model gaat dit niet oplossen. Komende maanden wordt er op iedereen een appel gedaan om wederom de contacten te beperken. Kunnen mensen leuk vinden of boos over zijn, maar dat gaat wel gebeuren.
pi_202152642
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 23:58 schreef D_A het volgende:
Zo, boos.

M'n hele werk maand waar ik nog een beetje goed kon maken qua omzet dit jaar weer onderuit gehaald. Ben wel eerder teleurgesteld geweest maar deze besluiten maken me voor de eerste keer boos. Zo random allemaal qua keuzes.
I feel for you bro. En ik hoop oprecht dat jouw sector meer gaat verzetten tegen dit soort shit. Met de brave hendrik uithangen en aantoonbaar je best doen schiet je helaas niks mee op in deze huidige samenleving. Big mouth strike again helaas.
pi_202152689
quote:

Ik zou vooral proberen erg te blijven van ‘schuld leggen’ bij welke groep dan ook. Het zijn geen homogene groepen, de ene (niet-)gevaccineerde is de andere niet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 13 november 2021 @ 00:18:15 #251
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_202152765
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 23:20 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Als ik moet schatten: 40-45.
Ik heb het (meest recente) RIVM onderzoek naar de overdrachtskans even bekeken. Die is voor ongevaccineerden naar ongevaccineerden ongeveer twee keer zo hoog als voor gevaccineerden naar ongevaccineerden (22% tegen 13%). Wederzijdse besmettingskansen tussen gevaccineerden en ongevaccineerden zijn ongeveer gelijk. Geen schokkende verschillen dus, met de kanttekening dat er wel verschillen zijn tussen leeftijdsgroepen en dat ouderen sowieso hogere besmettingskansen hebben met of zonder vaccinatie.

Het geeft wel aan dat de QR-code, met hoeveel g's dan ook, ons ook niet gaat helpen. Dat kan ie helemaal niet. Bescherming tegen ernstige ziekte is eigenlijk het enige argument voor vaccinatie en dan kun je je energie toch beter spenderen aan het actief opzoeken en overtuigen van mensen die een hoog risico lopen. Komt ook een stuk sympathieker over als je het mij vraagt.
Never explain, never apologize.
  zaterdag 13 november 2021 @ 00:22:44 #252
8369 speknek
Another day another slay
pi_202152803
quote:

[..]
Je kan beter in jaren denken, het verschil is bijna 20 jaar.

quote:
Afgelopen oktober waren ongevaccineerde coronapatiënten in de ziekenhuizen gemiddeld 59 jaar. De gevaccineerde patiënten daarentegen waren gemiddeld een stuk ouder: 77.
(Het verschil is groter bij jongeren omdat die niet meer tegen een bovengrens van een niet werkend immuunsysteem aanlopen.)

Een gemiddelde 30er heeft dus net zoveel kans als een gemiddelde gevaccineerde 50er.

Dat is alleen maar om in de kliniek te komen. Om te overlijden is het verschil 30 jaar. Een ongevaccineerde gezonde 30er heeft hetzelfde lichaam als een gevaccineerde 60er.

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 13 november 2021 @ 00:24:29 #253
8369 speknek
Another day another slay
pi_202152818
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 00:18 schreef Lurf het volgende:

[..]
Ik heb het (meest recente) RIVM onderzoek naar de overdrachtskans even bekeken. Die is voor ongevaccineerden naar ongevaccineerden ongeveer twee keer zo hoog als voor gevaccineerden naar ongevaccineerden (22% tegen 13%). Wederzijdse besmettingskansen tussen gevaccineerden en ongevaccineerden zijn ongeveer gelijk. Geen schokkende verschillen dus, met de kanttekening dat er wel verschillen zijn tussen leeftijdsgroepen en dat ouderen sowieso hogere besmettingskansen hebben met of zonder vaccinatie.

Het geeft wel aan dat de QR-code, met hoeveel g's dan ook, ons ook niet gaat helpen. Dat kan ie helemaal niet. Bescherming tegen ernstige ziekte is eigenlijk het enige argument voor vaccinatie en dan kun je je energie toch beter spenderen aan het actief opzoeken en overtuigen van mensen die een hoog risico lopen. Komt ook een stuk sympathieker over als je het mij vraagt.
Van een r van 7 naar een r van 3.5 is wel een schokkend verschil.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_202152819
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2021 23:45 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Shitshow in Amerika gezien, vorig jaar? Corona doodsoorzaak nummer 1, meer doden dan hart- en vaatziekten en kanker? Beleid was alles behalve vlekkenloos, maar leg het naast de VS en Brazilië en het was beduidend beter.
NL hoef je niet te vergelijken met bolsonaro en trump. Zwaktebod. Wij hebben het sociale stelsel en de zorg in de basis goed geregeld vanuit de staat.
1947-2016
pi_202152844
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 00:22 schreef speknek het volgende:

[..]
Je kan beter in jaren denken, het verschil is bijna 20 jaar.
[..]
(Het verschil is groter bij jongeren omdat die niet meer tegen een bovengrens van een niet werkend immuunsysteem aanlopen.)

Een gemiddelde 30er heeft dus net zoveel kans als een gemiddelde gevaccineerde 50er.

Dat is alleen maar om in de kliniek te komen. Om te overlijden is het verschil 30 jaar. Een ongevaccineerde gezonde 30er heeft hetzelfde lichaam als een gevaccineerde 60er.

[ afbeelding ]
Klopt geen bal van, aangezien obesitas niet wordt meegerekend, en andere aandoeningen.

En ongevacinneerde 30jarige heeft een zeer marginale kans om in het ziekenhuis te komen, en minder last van andere ziektes/vetzucht, en kan je zeker niet vergelijken met een 60+r. Hetzelfde lichaam :')
pi_202152865
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ons-blijven-a4065349

Dit stuk moet je lezen. Vinger feilloos op de zere plek.
zie email 27 oktober
pi_202152887
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 00:27 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Klopt geen bal van, aangezien obesitas niet wordt meegerekend, en andere aandoeningen.

En ongevacinneerde 30jarige heeft een zeer marginale kans om in het ziekenhuis te komen, en minder last van andere ziektes/vetzucht, en kan je zeker niet vergelijken met een 60+r. Hetzelfde lichaam :')
Het obesitas-probleem beperkt zich echt niet alleen tot de ouderen. Er wordt hier vaak gedaan alsof 30 zijn gelijkstaat aan gezond zijn, maar ook onder lagere leeftijdsgroepen zitten veel mensen met overgewicht.
pi_202152909
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 00:29 schreef trein2000 het volgende:

Leuk dat ze het opschrijven maar wanneer drukken ze die plopkap eens onder de neuzen van die haagse clowns en vragen ze eens door met eenzelfde kritiek?

Zet ze strak zodat ze eens door krijgen dat het shit is wat ze doen.
1947-2016
pi_202152912
Sow, Gommers fileert het kabinetsbeleid ff bij Jinek.
blablablabla
pi_202152919
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 00:24 schreef Red_85 het volgende:

[..]
NL hoef je niet te vergelijken met bolsonaro en trump. Zwaktebod. Wij hebben het sociale stelsel en de zorg in de basis goed geregeld vanuit de staat.
Jij begint over het gevoerde Coronabeleid. Nou, dat is in vergelijking met andere landen niet zo uit de klauwen gelopen. Wij zaten net zoals Denemarken en Portugal in lockdown en zij niet. Een maand later hadden zij geïmproviseerde koelcellen nodig. Dat was pas wanbeleid, niet hier.
Dit, dus.
  zaterdag 13 november 2021 @ 00:38:29 #261
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_202152947
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 00:24 schreef speknek het volgende:

[..]
Van een r van 7 naar een r van 3.5 is wel een schokkend verschil.
Dat klopt, maar die winst hebben we al grotendeels binnen. Voor de verspreiding maakt een hogere vaccinatiegraad niet zoveel verschil meer. Voor de ziektelast des te meer en daar zou wat mij betreft veel meer de nadruk op mogen liggen. Die grafiek uit de FT laat het ook goed zien: winst haal je bij de hoge leeftijdsgroepen, niet bij de jongeren en (dus) ook niet met die QR-nonsens.
Never explain, never apologize.
pi_202152969
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 00:34 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Jij begint over het gevoerde Coronabeleid. Nou, dat is in vergelijking met andere landen niet zo uit de klauwen gelopen. Wij zaten net zoals Denemarken en Portugal in lockdown en zij niet. Een maand later hadden zij geïmproviseerde koelcellen nodig. Dat was pas wanbeleid, niet hier.
Mha je vergeet wel een paar aspecten. In de VS krijg je over het algemeen geen salaris als je niet gaat werken ook als je ziek bent. Zeker bij lage loonbanen die je veel hebt in de VS gaan mensen met lichte klachten gewoon werken. Dat zag je ook veel in de UK en Canada. Denemarken staat bekent om dat het goed geregeld is dat als je ziek bent gewoon salaris krijgt. In Nederland bijvoorbeeld zie je ook veel lage loon banen veranderen in 0 uur contracten of zzp constructies. Veel mensen die een lage loon baan hebben zijn vaak ook niet de gezondste mensen en wonen soms ook met meerdere generaties onder 1 dak. Dus wil je dat die mensen bij klachten zich laten testen moet je ook gewoon over de brug komen met geld want niemand wilt of kan even zonder inkomen zitten.
pi_202152973
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 00:34 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Wat je niet snapt is dat je de vergelijking maakt met NL en qua zorg 2 2de wereldlanden. NL kan zoveel beter.
1947-2016
pi_202153009
twitter

Over die 3 of 4 prikken moet nog onderzocht worden. Maar wel staat al vast dat na de 3de prik bij de risicogroep de antistoffen veel langer in je bloed blijven dan bij 2 prikken. (Even los van de discussie of iedereen een booster moet hebben).
  zaterdag 13 november 2021 @ 01:04:21 #265
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202153109
twitter

Was uw kat stuk
pi_202153150
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 01:04 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Was uw kat stuk
Was toch al lang bekent dat katachtige besmet konden raken.
  zaterdag 13 november 2021 @ 01:14:53 #267
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202153152
Kabinet bereidt 2G-maatregel voor, ondernemers krijgen keuze

https://www.nu.nl/coronav(...)s-krijgen-keuze.html

quote:
De 2G-maatregel is met name bedoeld voor de horeca en heeft gevolgen voor de overige spelregels. Als een café of restaurant ervoor kiest alleen gevaccineerde of herstelde mensen toe te laten, gelden er verder geen beperkingen. Wanneer ook mensen met een negatieve testuitslag welkom zijn, moet iedereen in de zaak op een vaste plek zitten.
Oww dan kiest ieder restaurant natuurlijk 3G. Alleen de danstentjes zullen voor 2G gaan. Hoe dat met sportscholen moet is mij nog niet helemaal duidelijk. Geplaceerd sporten met 3G?
pi_202153153
quote:
[ twitter ]

Was uw kat stuk
3 van de 5.... Dat is wel veel. -O-
Dat is geen goed nieuws. Er zijn er al niet zoveel meer.

Dat wassen hadden ze wel gedaan he?
Dit was hem daarvoor:

[ Bericht 3% gewijzigd door Mammietje op 13-11-2021 01:27:31 ]
pi_202153167
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 00:48 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Over die 3 of 4 prikken moet nog onderzocht worden. Maar wel staat al vast dat na de 3de prik bij de risicogroep de antistoffen veel langer in je bloed blijven dan bij 2 prikken. (Even los van de discussie of iedereen een booster moet hebben).
Gezien de hoge effectiviteit van vaccins om IC en ziekenhuisopname te voorkomen lijkt het mij een bijzonder goed plan om iedereen te boosteren.

Een verschil in effectiviteit van 95% en pakweg 89% lijkt niet veel maar het is wel het verschil van een kans van 1 op 20 naar een kans van 1 op 10. Maw: een verdubbeling van het aantal mensen dat in het ziekenhuis en/of op de IC komt te liggen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_202153169
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 00:33 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Leuk dat ze het opschrijven maar wanneer drukken ze die plopkap eens onder de neuzen van die haagse clowns en vragen ze eens door met eenzelfde kritiek?

Zet ze strak zodat ze eens door krijgen dat het shit is wat ze doen.
Het is een krant.
zie email 27 oktober
  zaterdag 13 november 2021 @ 01:26:00 #271
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_202153199
quote:

Ik denk dat dit de boodschap is. Het gaat nog een lange tijd heel kut worden en er is heel weinig wat we er aan kunnen doen. Ja, meer zorgplekken, maar die zijn er niet.

En nee, op individueel vlak is er niet veel aan te doen voor de meesten, en er gaan veel groepen (soms terecht, maar nog wel vaker onterecht) aangepakt worden door wanhopige politici die de kennis noch de middelen beschikken om het probleem bij de kern te kunnen aanpakken.

Hou je zelf gezond de komende jaren.
Makkelijk eerste (volgens de expected goals)
pi_202153214
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 01:26 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Ik denk dat dit de boodschap is. Het gaat nog een lange tijd heel kut worden en er is heel weinig wat we er aan kunnen doen. Ja, meer zorgplekken, maar die zijn er niet.

En nee, op individueel vlak is er niet veel aan te doen voor de meesten, en er gaan veel groepen (soms terecht, maar nog wel vaker onterecht) aangepakt worden door wanhopige politici die de kennis noch de middelen beschikken om het probleem bij de kern te kunnen aanpakken.

Alleen dat kun je niet zeggen, want dan krijg je geheid opstand. Zeker niet na Hugo's Heksenjacht...

Dus ja, wordt weer een half jaar van die kansloze toneelstukjes.
zie email 27 oktober
pi_202153225
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 01:19 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Gezien de hoge effectiviteit van vaccins om IC en ziekenhuisopname te voorkomen lijkt het mij een bijzonder goed plan om iedereen te boosteren.

Een verschil in effectiviteit van 95% en pakweg 89% lijkt niet veel maar het is wel het verschil van een kans van 1 op 20 naar een kans van 1 op 10. Maw: een verdubbeling van het aantal mensen dat in het ziekenhuis en/of op de IC komt te liggen.
Voor de niet risico groepen durf ik het niet te zeggen. Voor ouderen is het wel beter. Als je bijvoorbeeld naar die hartspierontsteking kijkt bij jonge mannen zie je dat voornamelijk na de 2de prik. Of dat na een 3de prik ook hoger is weten we niet. Maar heeft het voor hun veel zin om een 2de prik of 3de prik te nemen als ze amper tot niet in het ziekenhuis komen is dan de vraag. Er zijn al landen die voor die groepen is overgestapt op een 1 prik strategie omdat iedereen toch wel meerdere keren zal besmet raken in zijn leven en op die manier aan hun immuniteit gaan komen. Dus voor risico groepen ja want veel meer gezondheidswinst wat je boekt. Voor de andere groepen zal je toch wat voorzichtiger moeten zijn denk ik.
  zaterdag 13 november 2021 @ 01:37:34 #274
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_202153241
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 01:29 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Alleen dat kun je niet zeggen, want dan krijg je geheid opstand. Zeker niet na Hugo's Heksenjacht...

Dus ja, wordt weer een half jaar van die kansloze toneelstukjes.
Hugo is ook maar een simpel mannetje die een crisis moet leiden maar de kennis ontbeert.

Het moeilijke is inderdaad dat die gast net zo graag als wij allemaal het gewoon weer normaal willen hebben. Het OMT daarentegen snapt het wel iets beter maar dat is op het vlak ‘hoe werkt een maatschappij’ een stel wereldvreemde idioten. Maar die zijn te lang op een voetstuk geplaatst en niet ter discussie gesteld dus daar kom je ook niet meer van af. Terwijl hun adviezen - als je het logisch bekijkt - nergens op slaan en direct conflicteren met wat Nederland zelf wetenschappelijk onderzocht heeft.

Met een paar aankomende crisissen (klimaatcrisis!!) te gaan zie ik het vrij somber in eigenlijk.
Makkelijk eerste (volgens de expected goals)
pi_202153314
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2021 01:37 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Hugo is ook maar een simpel mannetje die een crisis moet leiden maar de kennis ontbeert.

Het moeilijke is inderdaad dat die gast net zo graag als wij allemaal het gewoon weer normaal willen hebben. Het OMT daarentegen snapt het wel iets beter maar dat is op het vlak ‘hoe werkt een maatschappij’ een stel wereldvreemde idioten. Maar die zijn te lang op een voetstuk geplaatst en niet ter discussie gesteld dus daar kom je ook niet meer van af. Terwijl hun adviezen - als je het logisch bekijkt - nergens op slaan en direct conflicteren met wat Nederland zelf wetenschappelijk onderzocht heeft.

Met een paar aankomende crisissen (klimaatcrisis!!) te gaan zie ik het vrij somber in eigenlijk.
Laat je ook niet door elk stuk wat geschreven wordt gek maken. Ik weet dat er in de zomer een onderzoek rond ging uit de UK wat echt bijna van ongeloofwaardige situaties uit ging zoals dat dit virus samen zou smelten met MERS. Als wetenschappers een beetje gaan filosoferen komen er al snel gitzwarte scenario's uit.
pi_202153400
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 02:03 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Laat je ook niet door elk stuk wat geschreven wordt gek maken. Ik weet dat er in de zomer een onderzoek rond ging uit de UK wat echt bijna van ongeloofwaardige situaties uit ging zoals dat dit virus samen zou smelten met MERS. Als wetenschappers een beetje gaan filosoferen komen er al snel gitzwarte scenario's uit.
Wat? :') MERS is echt een compleet ander coronavirus dan wat we nu hebben. Soberso 'smelten' virussen niet samen. Het zijn goffedomme geen metaallegeringen :') .

Het klinkt meer als sensatiepers dan als een serieuze wetenschappelijke publicatie.

Interviewer:"Wat als corona de dodelijkheid had van MERS?:
Wetenschapper:"*ontzettend genuanceerd antwoord met 3000 als-dan voorwaarden*"
Interviewer:"Dus dan zou het heel erg zijn?"
Wetenschapper:"Ja, dan zou het heel erg zijn maar dat is bijzonder onwaarschijnlijk, tegen het onmogelijke aan..."

Artikel van interviewer:"HORRORVIRUS OP DE LOER!!1!1!!!!1!"
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_202153445
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 november 2021 02:39 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Wat? :') MERS is echt een compleet ander coronavirus dan wat we nu hebben. Soberso 'smelten' virussen niet samen. Het zijn goffedomme geen metaallegeringen :') .

Het klinkt meer als sensatiepers dan als een serieuze wetenschappelijke publicatie.

Interviewer:"Wat als corona de dodelijkheid had van MERS?:
Wetenschapper:"*ontzettend genuanceerd antwoord met 3000 als-dan voorwaarden*"
Interviewer:"Dus dan zou het heel erg zijn?"
Wetenschapper:"Ja, dan zou het heel erg zijn maar dat is bijzonder onwaarschijnlijk, tegen het onmogelijke aan..."

Artikel van interviewer:"HORRORVIRUS OP DE LOER!!1!1!!!!1!"
Klopt maar goed je weet hoe de UK pers werkt. Was ook gewoon en onderzoek (meer een gedachte gang) wat er in de toekomst kon gebeuren en stond ook op een site van de overheid. Veel andere mensen hadden er ook veel kritiek op maar dan is de schade allang gemaakt.
pi_202153570
quote:

100% eens.
Ik wil hier wel aan toevoegen dat de meeste gevaccineerden zich van geen kwaad bewust zijn en denken veilig te zijn voor hun omgeving.

Maar getallen als deze kunnen idd niet voortkomen uit 9% van de bevolking.
(87% gevaccineerd plus 30% ongevaccineerden natuurlijke antistoffen)

Alleen 1G is de oplossing: Getest voor iedereen.
Dagelijkse thuistest tijdens uitbraken.
pi_202153572
Kijk nou wat voor moois ik in de lokale krant lees:
quote:
Hoogleraar Boin ziet het somber in, juist doordat de hoofdrolspelers – premier Mark Rutte, minister Hugo de Jonge en RIVM-baas Jaap van Dissel – volgens hem telkens steken laten vallen. ,,Het is net de Fabeltjeskrant. Een maatregel die voor drie weken wordt afgekondigd blijft drie maanden, de coronapas die nooit zou worden ingevoerd is er nu, 2G zou nooit een optie zijn, maar nu wel”, somt hij op. ,,Het kabinet creëert alleen maar tweespalt.”

Boin ziet ‘een gedegen virologisch strijdplan’ als enige optie voor het herstel van vertrouwen. ,,En dat het kabinet ruiterlijk erkent dat het er de afgelopen maanden helemaal niks van heeft gebakken”, vindt Boin. ,,Maar dat zal niet gebeuren.” Wel vindt hij dat De Jonge na de formatie in elk geval moet worden vervangen. ,,Het is onbegrijpelijk dat deze man nog aan het roer zit.”
https://www.tubantia.nl/d(...)ken-vallen~ab3d9b62/

Iemand die zegt waar het op staat. Honderd procent eens met deze professor. Niet in de laatste plaats ook met de laatste zin.
zie email 27 oktober
pi_202153597
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 04:52 schreef trein2000 het volgende:
Kijk nou wat voor moois ik in de lokale krant lees:
[..]
https://www.tubantia.nl/d(...)ken-vallen~ab3d9b62/

Iemand die zegt waar het op staat. Honderd procent eens met deze professor. Niet in de laatste plaats ook met de laatste zin.
Alle rijken landen hebben ingezet op vaccins, enorme voorraden zelfs voor de komende jaren alvast ingekocht.

De arme landen met slechte medische zorg, woonomstandigheden en bv weinig mogelijkheden tot social distancing hadden daar het geld niet voor. Volgens de WHO kochten de rijke landen de vaccins weg voor de neuzen van de arme landen, desnoods 10x de benodigde voorraad.

Er werden humanitaire rampen van ongekende omvang gevreesd voor deze landen.
Maar uiteindelijk hebben ze het zonder massavaccinaties het er zoveel beter gedaan dan de rijke landen qua covid uitbraken.
  zaterdag 13 november 2021 @ 06:08:09 #281
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_202153645
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 01:26 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Precies mijn verwachting. Ik werk aan mijn zelfredzaamheid zodat ik zo veel mogelijk van wat ik al deed kan doen binnen de privé kring. Het is jammer van verenigingen, sportclubs, restaurants, evenementen, het café, maar die structuren zijn veel te makkelijk te reguleren door de overheid.

Wie nu gaat afwachten tot het weer mag gooit mogelijk jaren van zijn leven weg. Natuurlijk heeft alles zelf regelen meer werk tot gevolg en is het minder leuk dan hoe het was, maar voorlopig is het de veilige gok.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  zaterdag 13 november 2021 @ 06:51:44 #282
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_202153690
OMT wilde geen maatregelen voor onderwijs en supermarkt, maar die kwamen er wel https://www.nu.nl/coronav(...)e-kwamen-er-wel.html (via @nunl)

OMT-advies versus maatregelen - https://nos.nl/l/2405416#UPDATE-container-57250611
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
Be kind, you'll never know what a person is going through deep inside.
Epidemics are not just biological problems. They’re social and political problems too.
pi_202153712
quote:
[ twitter ]

Was uw kat stuk
Nooooooo :'(
Ok, als er nog meer dieren gaan sneuvelen dan vind ik een lockdown van 2 jaar volledig terecht.
De mensheid zal me echt zo jeuken. Stel fuckers.
Go hard or go home
pi_202153718
quote:
OMT-advies versus maatregelen
Het Outbreak Management Team (OMT) had het demissionaire kabinet geadviseerd om geen nieuwe maatregelen in te voeren voor essentiële winkels, contactberoepen en het middelbaar en hoger onderwijs. Toch heeft het kabinet de regels voor die sectoren aangescherpt. Zo moeten supermarkten om 20.00 uur dicht, mogen contactberoepen na 18.00 uur niet meer worden uitgeoefend en geldt in collegezalen straks een maximale groepsgrootte van 75 studenten (behalve bij examens en tentamens).

Ook de maatregel om geen publiek meer bij sportwedstrijden toe te laten komt niet van het OMT, die over sport alleen de overweging meegeeft dat de openingstijden van sportlocaties zouden kunnen worden beperkt, door deze (net als de detailhandel) bijvoorbeeld tussen 18.00 en 06.00 uur te sluiten. Dat laatste heeft het kabinet overigens niet overgenomen.

Ook op andere punten wijken de maatregelen van het demissionaire kabinet af van het OMT-advies. Zo haalde een nieuw binnenlands reisadvies - "reis niet, tenzij strikt noodzakelijk" - de maatregelen niet.

Over een eventueel vuurwerkverbod, waarover het kabinet advies had gevraagd aan het OMT, kunnen de adviseurs naar eigen zeggen geen uitspraken doen.
NOS.nl liveblog

Kabinet volgt weer het advies van OMT niet op de letter op.
  zaterdag 13 november 2021 @ 07:18:53 #285
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_202153724
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 07:12 schreef Noek het volgende:

[..]
Nooooooo :'(
Ok, als er nog meer dieren gaan sneuvelen dan vind ik een lockdown van 2 jaar volledig terecht.
De mensheid zal me echt zo jeuken. Stel fuckers.
Hertjes hebben ook corona opgelopen. Deze gaan er echter niet aan dood. Tenzij de mens in haar virusbestrijdingsfantasie ze zou gaan afschieten.

https://www.npr.org/secti(...)-the-global-pandemic
  zaterdag 13 november 2021 @ 07:22:19 #286
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_202153730
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 07:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]
NOS.nl liveblog

Kabinet volgt weer het advies van OMT niet op de letter op.
Misschien leuk voor de toekomst dat de bevolking mag stemmen tussen het volledig OMT voorstel of dat van het kabinet. Ik zou dan nu voor het OMT gaan.
pi_202153732
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2021 07:18 schreef GemMagic het volgende:

[..]
Hertjes hebben ook corona opgelopen. Deze gaan er echter niet aan dood. Tenzij de mens in haar virusbestrijdingsfantasie ze zou gaan afschieten.

https://www.npr.org/secti(...)-the-global-pandemic
Zeg maar dag tegen de Bambi's.
Alle dieren met covid moeten dood. Zelfs nertsjes in een kooitje, alsof die een actieradius hadden in hun te kleine kooitjes.
Als deze niet worden afgeschoten dan hebben we er nog 1400 op Oostvaardersplassen die afgeknald worden. Ook zo'n goed plan was dat.
Go hard or go home
pi_202153849
lol, sportwedstrijden zijn er dus gewoon zelf even bij bedacht, zonder enkele argumentatie.

Welkom in Grapperland.
- verwijderd door admin -
pi_202153852
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 01:19 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Het is een krant.
Ze hebben vast wel den connectie met de tvmedia
1947-2016
pi_202153858
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 08:00 schreef groenen het volgende:
lol, sportwedstrijden zijn er dus gewoon zelf even bij bedacht, zonder enkele argumentatie.

Welkom in Grapperland.
De wraak van ferd.

Het is overduidelijk wat er achter zit.
1947-2016
pi_202153863
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 07:23 schreef Noek het volgende:

[..]
Zeg maar dag tegen de Bambi's.
Alle dieren met covid moeten dood. Zelfs nertsjes in een kooitje, alsof die een actieradius hadden in hun te kleine kooitjes.
Als deze niet worden afgeschoten dan hebben we er nog 1400 op Oostvaardersplassen die afgeknald worden. Ook zo'n goed plan was dat.
Misschien maken ze het goed door iedereen een wild pakket toe te sturen :')
pi_202153874
Mijn hardloopwedstrijd van zondag? Verboten! Sporten vooral blijven ontmoedigen :(

quote:
Omdat de organisatie van de DrechtStadLoop onmogelijk aan alle eisen kan voldoen, waaronder het weren van publiek langs het gehele parcours, is besloten de 14e editie van de DrechtStadLoop, die op aanstaande zondag 14 november gehouden zou worden, af te gelasten.

Datzelfde publiek dat toch al door de winkelstraten struint... buiten het centrum was er toch al 0 publiek op mensen die voor hun voordeur staan of een verdwaald baasje met hond in het Wantijpark na. Goed gewerkt gemeente Dordrecht.
pi_202153886
quote:

Goed stuk. Dit is de waarheid die door het kabinet niet benoemd wordt.

Maar toch is het wrang dat wij, als een van de rijkste landen in Europa, als eerste naar lockdownmaatregelen moeten grijpen omdat onze zorg 200 IC-patiënten al niet aan kan. Terwijl in landen als UK of Zweden covid nauwelijks meer een rol van betekenis speelt. Dit had geen jaren hoeven duren als de zorgcapaciteit op orde was geweest. Nu gaat dit ons op lange termijn honderden miljarden kosten. We zijn penny wise pound foolish geweest met onze marktwerking in de zorg.
pi_202153894
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 05:23 schreef Za het volgende:

[..]
Alle rijken landen hebben ingezet op vaccins, enorme voorraden zelfs voor de komende jaren alvast ingekocht.

De arme landen met slechte medische zorg, woonomstandigheden en bv weinig mogelijkheden tot social distancing hadden daar het geld niet voor. Volgens de WHO kochten de rijke landen de vaccins weg voor de neuzen van de arme landen, desnoods 10x de benodigde voorraad.

Er werden humanitaire rampen van ongekende omvang gevreesd voor deze landen.
Maar uiteindelijk hebben ze het zonder massavaccinaties het er zoveel beter gedaan dan de rijke landen qua covid uitbraken.
Ja die arme landen, vooral Afrika waar de gemiddelde leeftijd 30 jaar lager ligt heeft 0 problemen.

Iedereen weet het dat de problemen vooral voortkomen uit een vegrijzde verouderde bovenlaag. Het wordt echt tijd man zich daar op richt in plaats van echt iedereen van peuter tot bejaarde hetzelfde te behandelen en dezelfde shit op te leggen. Die honderden miljarden die er tegenaangegooid worden om de hele westerse wereld elke keer op slot te gooien, ze hadden er zoveel beter mee kunnen doen, en houdt niet op, men gaat op dezelfde voet voor.

Wij beginnen al aan een 3e prik, goed voor de oudjes, maar het zal me niets verbazen als het over eej tidje ook vanaf 12jarige wordt geadviseerd, niet omdat het zo nuttig is maar enkel om zo een QR-systeen draaiend te houden. En miljarden nutteloze mondkappen die er doorheen gejaagd worden per dag, alsof we nog niet genoeg zooi produceren.
pi_202153895
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 08:07 schreef alpeko het volgende:
Mijn hardloopwedstrijd van zondag? Verboten! Sporten vooral blijven ontmoedigen :(
[..]
Datzelfde publiek dat toch al door de winkelstraten struint... buiten het centrum was er toch al 0 publiek op mensen die voor hun voordeur staan of een verdwaald baasje met hond in het Wantijpark na. Goed gewerkt gemeente Dordrecht.
En dat nu in een nog beperkter tijdvak door de winkelstraat mag lopen :')

Wij gingen juist altijd op een doordeweekse avond naar Ikea, lekker rustig. Nu moet je wel op de drukke zaterdag of zondag :')
(Niet dat ik binnenkort naar Ikea moet of wil, maar het gaat om het idee) .
  zaterdag 13 november 2021 @ 08:15:37 #296
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_202153900
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 07:22 schreef GemMagic het volgende:

[..]
Misschien leuk voor de toekomst dat de bevolking mag stemmen tussen het volledig OMT voorstel of dat van het kabinet. Ik zou dan nu voor het OMT gaan.
Met het sluiten van alle sportlocaties na 18:00, waarmee je opnieuw het verenigingsleven de nek omdraait?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_202153902
https://eenvandaag.avrotr(...)rdt-als-voor-corona/

Behalve dat er wel weer heel makkelijk naar ongevaccineerden wordt gewezen zitten er nog wel wat interessante conclusies tussen.

Het kabinet heeft een probleem. De samenleving zal nog jaren aan maatregelen en lockdowns niet accepteren. Dat tekent zich nu al af. Maar tegelijk zal de zorg moeten worden uitgebreid en dat kost ook jaren.

Mooie spagaat.
pi_202153905
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 22:30 schreef trein2000 het volgende:
Kijk eens wie er volgende week congres heeft: https://www.christenunie.nl/congres#.YY7c6i2iE1I
Dat wordt interessant in het kader van 2G...
Ik schoot in de lach :D
  zaterdag 13 november 2021 @ 08:19:47 #299
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_202153912
quote:

Toch mist het stuk buiten de zere plek wel een vrij fundamenteel onderdeel. Noch een kabinet, noch een mens kan jaren in een crisissituatie functioneren. Dat gaat gewoon niet. Het gevolg daarvan is dat door de overheid opgelegde gedragsregels steeds minder effectief worden en op den duur zelfs geheel zijn uitgewerkt. Dan kun je je bevolking wel voorhouden dat we nog jaren in de shit zitten, maar dan zoeken mensen wel andere wegen om aan hun sociale interactie te komen. Dat hou je echt niet meer tegen.

De factor 'acceptatie' ontbreekt nog steeds compleet. Bij zowel de regering zelf, als degenen die kritiek hebben op het regeringsbeleid. Acceptatie dat we dit natuurverschijnsel wellicht onvoldoende kunnen sturen - en acceptatie dat we mensen onvoldoende kunnen sturen. Of we dat nu leuk vinden of niet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_202153913
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2021 08:10 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Goed stuk. Dit is de waarheid die door het kabinet niet benoemd wordt.

Maar toch is het wrang dat wij, als een van de rijkste landen in Europa, als eerste naar lockdownmaatregelen moeten grijpen omdat onze zorg 200 IC-patiënten al niet aan kan. Terwijl in landen als UK of Zweden covid nauwelijks meer een rol van betekenis speelt. Dit had geen jaren hoeven duren als de zorgcapaciteit op orde was geweest. Nu gaat dit ons op lange termijn honderden miljarden kosten. We zijn penny wise pound foolish geweest met onze marktwerking in de zorg.
Zeker een goed stuk!

Bizar om te bedenken dat er straks mensen naar Oostenrijk op vakantie gaan, en 35% van de eigen bevolking de deur niet uit kan. Neem aan de restricties niet samenvallen met open grenzen voor vakantiegangers.

Overheid maakt zich namelijk wel druk over de geboekte vakanties en strenge maatregelen, niet over een gedeelte van de bevolking die beperkingen opgelegd krijgt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')