SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patinten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILER: Coronaregels per 25 september, 2021Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
TT, ongevaccineerden houden ook woningen van iemand anders bezet.
En wat te denken van 70 plussers in sociale huurwoningen, met 3 slaapkamers, vaak alleen wonend, daar kan een heel gevaccineerd gezin in!![]()
quote:Op donderdag 21 oktober 2021 01:20 schreef Za het volgende:
En wat te denken van 70 plussers in sociale huurwoningen, met 3 slaapkamers, vaak alleen wonend, daar kan een heel gevaccineerd gezin in!
Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Laten we vooral niet vergeten dat ongevaccineerden soms ook hele gezellige mensen zijn.
Wappie Henk mag dan wel volledig overbodig al wekenlang de IC bezetten waardoor diverse hartoperaties helaas moeten worden uitgesteld, maar je kon wel altijd met hem lachen en dat is ook wat waard!![]()
Zeker weten!quote:Op donderdag 21 oktober 2021 01:20 schreef Za het volgende:
En wat te denken van 70 plussers in sociale huurwoningen, met 3 slaapkamers, vaak alleen wonend, daar kan een heel gevaccineerd gezin in!
Staat tegenover dat ze in Staphorst vaak met meer dan 6 mensen in 1 woning wonen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Proost!quote:Op donderdag 21 oktober 2021 01:20 schreef Za het volgende:
zie email 27 oktober![]()
De vriendelijke vrienden van het RIVM gingen ook weer even nat:
Treurig dit, maar misschien waren ze met een klein groepje carnaval aan het vieren.zie email 27 oktober![]()
quote:Op donderdag 21 oktober 2021 01:48 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Treurig dit, maar misschien waren ze met een klein groepje carnaval aan het vieren.
Plaats hier uw advertentie![]()
Ik had eerder hier het Engelse surveillance (van 5 dagen geleden) rapport geplaatst waarin AY4.2 vermeld was maar ook hoeveel mutaties Delta nog te gaan heeft. Blijkbaar weet RIVM letterlijk niks, deze mensen hebben letterlijk geen hersenactiviteit het enige wat ze denken isquote:Op donderdag 21 oktober 2021 01:48 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Treurig dit, maar misschien waren ze met een klein groepje carnaval aan het vieren.
IC bedden gaan vol —> Voldemort op TV eist 95% vaccinatie graad (niet mogelijk er zijn al veel ouderen gestorven aan die vaccins volgens Lareb)![]()
6552 besmettingen in Belgi vandaag.
Totale ziekenhuisbezetting +94 sinds dinsdag.
Benieuwd naar 14/15.15 uur.
https://www.hln.be/binnen(...)50-procent~a610037c/![]()
Dit is wel slecht.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 01:48 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Niet gesignaleerd betekent toch echt in (in mijn ogen), dat het nog niet is geconstateerd/gevonden in NL. Wat blijkbaar wel het geval is.
Blijkbaar hadden ze niet verwacht dat iemand ook bewijs had of zo. Beetje treurig herstel, maarja, wat moet je anders als je in het begin al liegt![]()
![]()
Ik blijf het zo raar vinden dat er echt experts in hun vakgebied bij het RIVM werken, maar dat het allemaal zo amateuristisch overkomt.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 01:48 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Treurig dit, maar misschien waren ze met een klein groepje carnaval aan het vieren.![]()
We zullen er mee moeten leren leven. Benieuwd wanneer politici dat ook gaan ontdekken. Hopelijk voor 2023.![]()
https://www.omroepbrabant(...)e-ic-ik-oordeel-niet
Verpleegkundige Arjan over ongevaccineerden op de ic: 'Ik oordeel niet'Wat een kutkrantje is dit toch gewordenquote:Met een stijgend aantal coronapatinten op de intensive cares blijft het keihard werken voor mensen uit de zorg. Dat geldt ook voor ic-verpleegkundige Arjan van den Broek van het Amphia Ziekenhuis. Hij ziet dagelijks hoe de vaak ongevaccineerde patinten vechten voor hun leven. "Dat had niet gehoeven."![]()
![]()
heeft gewoon gelijk hoor, het had niet gehoeven want de meesten hadden zich kunnen vaccineren.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 07:59 schreef leolinedance het volgende:
https://www.omroepbrabant(...)e-ic-ik-oordeel-niet
Verpleegkundige Arjan over ongevaccineerden op de ic: 'Ik oordeel niet'
[..]
Wat een kutkrantje is dit toch geworden![]()
Het zou om te lachen zijn als het niet zo triest was.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 01:48 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Treurig dit, maar misschien waren ze met een klein groepje carnaval aan het vieren.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
Veel mensen zeggen desgevraagd allerlei beperkingen te steunen en regels na te leven, immers, de wappies, dat zijn vooral anderen. Maar in de praktijk zie je wel de inzet enorm verwateren. Dat is lastig te meten, maar wanneer op een gegeven moment politici hoog en laag springen, maar de besmettingen toe blijven nemen, dan houdt het vanzelf wel op met de illusie van controle.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 07:59 schreef Nober het volgende:
We zullen er mee moeten leren leven. Benieuwd wanneer politici dat ook gaan ontdekken. Hopelijk voor 2023.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Dat zijn zeker de mensen die weer een mondkapje willen dragen maar alleen als de rest het ook verplicht moet doen.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 08:17 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Veel mensen zeggen desgevraagd allerlei beperkingen te steunen en regels na te leven, immers, de wappies, dat zijn vooral anderen. Maar in de praktijk zie je wel de inzet enorm verwateren. Dat is lastig te meten, maar wanneer op een gegeven moment politici hoog en laag springen, maar de besmettingen toe blijven nemen, dan houdt het vanzelf wel op met de illusie van controle.![]()
https://nos.nl/artikel/24(...)ering-weigert-plan-b
De zorg slaat in Nederland en het Verenigd Koninkrijk alarm, alleen het boeit niemand.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Kan dit?quote:Op donderdag 21 oktober 2021 01:48 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Treurig dit, maar misschien waren ze met een klein groepje carnaval aan het vieren.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Ik snap al dit drukte niet.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 01:48 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Het virus muteert continu. Als zo'n mutatie geen meer gevaar oplevert, waarom zouden we daar dan op moeten letten?zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Het wordt wel steeds besmettelijker.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 08:35 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik snap al dit drukte niet.
Het virus muteert continu. Als zo'n mutatie geen meer gevaar oplevert, waarom zouden we daar dan op moeten letten?Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Gommers die aangeeft dat het piept en kraakt, maar die vorig jaar oktober ook riep dat ze geen extra personeel wilden op de IC, want dan gingen ze zich vervelen
Ik word moe van die manOp maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Als we bij deze IC-aantallen al roepen dat het piept en kraakt op een bevolking van 17,2 miljoen man, moeten we ons eens gaan afvragen waar het werkelijke probleem zit.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 08:38 schreef TheVulture het volgende:
Gommers die aangeeft dat het piept en kraakt, maar die vorig jaar oktober ook riep dat ze geen extra personeel wilden op de IC, want dan gingen ze zich vervelen
Ik word moe van die man
En dat is niet die ene cafehouder die niet alle QR-codes netjes controleert.![]()
Ja, dit snap ik ook niet zo goed.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 08:38 schreef TheVulture het volgende:
Ik word moe van die man[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Precies.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 08:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als we bij deze IC-aantallen al roepen dat het piept en kraakt op een bevolking van 17,2 miljoen man, moeten we ons eens gaan afvragen waar het werkelijke probleem zit.
En dat is niet die ene cafehouder die niet alle QR-codes netjes controleert.
Er valt van alles te zeggen over de vaccinatiegraad in bepaalde gebieden, maar als een piek van 200-400 mensen extra op de IC al teveel is op een bevolking van 17 miljoen zit daar het probleem.
Het is ook compleet van de zotte om landelijke maatregelen in te voeren omdat dit al teveel is/omdat er een aantal groepen niet willen vaccineren.![]()
meer investeren lijkt me wel wenselijk idd en een plan voor de toekomst maar coronapatienten liggen 1. er veel langer en 2. vereisen meer personeel. Onderschatting komt kennelijk snel om de hoek kijken.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 08:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als we bij deze IC-aantallen al roepen dat het piept en kraakt op een bevolking van 17,2 miljoen man, moeten we ons eens gaan afvragen waar het werkelijke probleem zit.Zucht.quote:En dat is niet die ene cafehouder die niet alle QR-codes netjes controleert.![]()
Het werkelijke probleem is dat zorg loeiduur is natuurlijk. Ga jij het betalen? Ik heb liever dat de cafehouder wat beter controleert. En ze liggen er gemiddeld 6x zo lang als de gemiddelde IC bezoeker, dus het is eerder 1200-2400 extra mensen, permanent.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 08:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als we bij deze IC-aantallen al roepen dat het piept en kraakt op een bevolking van 17,2 miljoen man, moeten we ons eens gaan afvragen waar het werkelijke probleem zit.
En dat is niet die ene cafehouder die niet alle QR-codes netjes controleert.
Wanneer heb je nou 1200 tot 2400 mensen ineens extra op je IC liggen? Als er een voetbalstadion instort? Ja nogal wiedes dat het dan druk op de IC is. Gelukkig komt dat nauwelijks voor en dit maanden achtereen.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Een variant kan alleen de overhand krijgen als die besmettelijker is dan de huidige variant.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 08:37 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Het wordt wel steeds besmettelijker.
Daarom is vaccineren van de hele bevolking ook zo belangrijk, het verhindert de verspreiding van het virus beter en beperkt daardoor mutaties.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Ondertussen heeft Duitsland 4x meer capaciteit, en daar mag je geeneens de supermarkt in zonder vaccinatie of herstelbewijs...quote:Op donderdag 21 oktober 2021 08:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En dat is niet die ene cafehouder die niet alle QR-codes netjes controleert.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Op meerdere fronten wordt er een smerig spel gespeeld, dat wordt steeds duidelijker.
Uitgestelde operaties? Je kunt gewoon in Duitsland en Belgi terecht.
https://www.bnr.nl/nieuws(...)ekenhuizen-uitvoeren
https://www.zorgloketduitsland.nl/werkwijze
Het Isala zou zogenaamd vol liggen met ongevaccineerden uit Staphorst. Feiten: 5 mensen op de IC en 25 patinten op de verpleegafdeling.
Deze mensen hadden er verstandig aan gedaan om zich te laten vaccineren maar dat het zo druk is in het Isala komt volgens de woordvoerder o.a. door een geboortegolf:
https://www.isala.nl/nieuws/waarom-is-het-zo-druk-in-isala/
Wij hebben ook al weer twintig patinten moeten afbellen toch.
‘Ja, vreselijk vind ik dat. Dat doen wij met pijn in ons hart. Het zijn dan misschien niet de acute operaties, maar als je al lang wacht op een nieuwe heup en het wordt dan weer uitgesteld…Dat wil je gewoon niet.’
Ondertussen in St. Jansdal te Harderwijk: legio bedden leeg en plek genoeg voor inhaalzorg, zoals een nieuwe heup.
Wrom worden er geen onderlinge afspraken gemaakt tussen ziekenhuizen om patinten die geopereerd zouden worden naar een ziekenhuis te laten gaan waar plek genoeg is? Desnoods 1 of 2 dagen later, maar dit moet te organiseren zijn.
Maar nee, liever doen mensen als een Jan Paternotte aan ophitsing en volksmennerij om tweespalt te zaaien tussen gevaccineerden en ongevaccineerden.![]()
Que?quote:Op donderdag 21 oktober 2021 08:56 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ondertussen heeft Duitsland 4x meer capaciteit, en daar mag je geeneens de supermarkt in zonder vaccinatie of herstelbewijs...![]()
Dat zal dan per deelsfaat verschillen. In Berlijn alleen in het hotel en 1 restaurant gecontroleerd. De andere restaurants, barretjes, musea, supermarkten etc. controleerden niet.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 08:56 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ondertussen heeft Duitsland 4x meer capaciteit, en daar mag je geeneens de supermarkt in zonder vaccinatie of herstelbewijs...Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Er zijn inderdaad andere landen die nog gekker zijn.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 08:56 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ondertussen heeft Duitsland 4x meer capaciteit, en daar mag je geeneens de supermarkt in zonder vaccinatie of herstelbewijs...![]()
Hebben ze een stagiair als webcare ingeschakeldquote:Op donderdag 21 oktober 2021 01:48 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Treurig dit, maar misschien waren ze met een klein groepje carnaval aan het vieren.?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna![]()
Natuurlijk maar glashard zeggen deze mutatie is er niet in nederland terwijl je hem niet monitort is gewoon fout.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 08:35 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik snap al dit drukte niet.
Het virus muteert continu. Als zo'n mutatie geen meer gevaar oplevert, waarom zouden we daar dan op moeten letten?En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
Ik kan best voorstellen dat je op persoonlijk vlak kwaad bent als je operatie niet door kan gaan omdat de bedden al in gebruik zijn door anderen.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 08:59 schreef Tjoent het volgende:
Op meerdere fronten wordt er een smerig spel gespeeld, dat wordt steeds duidelijker.
Het Isala zou zogenaamd vol liggen met ongevaccineerden uit Staphorst. Feiten: 5 mensen op de IC en 25 patinten op de verpleegafdeling.
Deze mensen hadden er verstandig aan gedaan om zich te laten vaccineren maar dat het zo druk is in het Isala komt volgens de woordvoerder o.a. door een geboortegolf:
‘Ja, vreselijk vind ik dat. Dat doen wij met pijn in ons hart. Het zijn dan misschien niet de acute operaties, maar als je al lang wacht op een nieuwe heup en het wordt dan weer uitgesteld…Dat wil je gewoon niet.’
Ondertussen in St. Jansdal te Harderwijk: legio bedden leeg en plek genoeg voor inhaalzorg, zoals een nieuwe heup.
Wrom worden er geen onderlinge afspraken gemaakt tussen ziekenhuizen om patinten die geopereerd zouden worden naar een ziekenhuis te laten gaan waar plek genoeg is? Desnoods 1 of 2 dagen later, maar dit moet te organiseren zijn.
Maar nee, liever doen mensen als een Jan Paternotte aan ophitsing en volksmennerij om tweespalt te zaaien tussen gevaccineerden en ongevaccineerden.
[ twitter ]
Nu wordt dit alleen vakkundig uitgespeeld door "ongevaccineerden uit de biblebelt" (een andere groep vergeten we voor het gemak maar even) de schuld te geven.
Terwijl het daadwerkelijke probleem (geboortegolf, traumazorg, een tekort aan zorgpersoneel) lekker wordt genegeerd.![]()
Klopt, dat verschilt per deelstaat.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 09:03 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Dat zal dan per deelsfaat verschillen. In Berlijn alleen in het hotel en 1 restaurant gecontroleerd. De andere restaurants, barretjes, musea, supermarkten etc. controleerden niet.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
het is en en, ook corona hoort bij het daadwerkelijke probleem maar is niet het enige probleemquote:Op donderdag 21 oktober 2021 09:09 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik kan best voorstellen dat je op persoonlijk vlak kwaad bent als je operatie niet door kan gaan omdat de bedden al in gebruik zijn door anderen.
Nu wordt dit alleen vakkundig uitgespeeld door "ongevaccineerden uit de biblebelt" (een andere groep vergeten we voor het gemak maar even) de schuld te geven.
Terwijl het daadwerkelijke probleem (geboortegolf, traumazorg, een tekort aan zorgpersoneel) lekker wordt genegeerd.![]()
Iedereen kan een foutje maken.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 09:08 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Natuurlijk maar glashard zeggen deze mutatie is er niet in nederland terwijl je hem niet monitort is gewoon fout.
Als RIVM met chocoladeletters schrijft dat deze variant in Nederland aan een opmars bezig is krijgen ze het verwijt aan angstzaaien te doen...zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
In Duitsland zijn deelstaten overgegaan op 2g beleid voor supermarkten, ondanks dat er zoveel voldoende ruimte is in de ziekenhuizen, dat ze Nederlandse patinten erbij kunnen hebben...quote:Op donderdag 21 oktober 2021 09:09 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik kan best voorstellen dat je op persoonlijk vlak kwaad bent als je operatie niet door kan gaan omdat de bedden al in gebruik zijn door anderen.
Terwijl het daadwerkelijke probleem (geboortegolf, traumazorg, een tekort aan zorgpersoneel) lekker wordt genegeerd.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Natuurlijk maar dan terugkomen met het is een beetje verkeerd verwoord en dan in het goed verwoorde voorbeeld exact het tegenovergestelde zeggen, letterlijk is gewoon slordig. "Deze variant is niet in nederland" oh ik heb het verkeerd verwoord "Deze variant is wel in nederland het is alleen geen variant" is gewoon een beetje raar en zou denk ik bij opleiding communicatie wel uitgelegd worden.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 09:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
Iedereen kan een foutje maken.
Als RIVM met chocoladeletters schrijft dat deze variant in Nederland aan een opmars bezig is krijgen ze het verwijt aan angstzaaien te doen...
Zo'n tweet heeft er alle schijn van dat er niet iemand aan de webcare zit die dagelijks bezig is met corona onderzoek.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
Voor 👏 een 👏 geboorte 👏 lig 👏 je 👏 10 uur 👏 in 👏 het 👏 ziekenhuis 👏 in 👏 plaats 👏 van 👏 600 uur 👏.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 09:09 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Terwijl het daadwerkelijke probleem (geboortegolf, traumazorg, een tekort aan zorgpersoneel) lekker wordt genegeerd.
Zo, ook weer voor de zorg geklapt.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Wat wil je hiermee suggereren? Hier ook invoeren?quote:Op donderdag 21 oktober 2021 09:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
In Duitsland zijn deelstaten overgegaan op 2g beleid voor supermarkten, ondanks dat er zoveel voldoende ruimte is in de ziekenhuizen, dat ze Nederlandse patinten erbij kunnen hebben......![]()
Ik vond mooi Zalquote:Op donderdag 21 oktober 2021 01:20 schreef Za het volgende:
En wat te denken van 70 plussers in sociale huurwoningen, met 3 slaapkamers, vaak alleen wonend, daar kan een heel gevaccineerd gezin in!![]()
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Volgens mij kun je in heel Duitsland gewoon winkelen (soms met mondkapje wellicht). Maar wat jij stelde:quote:Op donderdag 21 oktober 2021 09:10 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, dat verschilt per deelstaat.Heb ik nog nergens gezien of meegemaakt.quote:mag je geeneens de supermarkt in zonder vaccinatie of herstelbewijs...![]()
Ik zou het wel een dagje ingevoerd willen zien worden om iedereen te zien schuimbekken. Daarna weer eraf, want echt chique is het niet.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 09:16 schreef KikaDeWaDo het volgende:
[..]
Wat wil je hiermee suggereren? Hier ook invoeren?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Klopt, een operatie is niet zoiets als olie verversen van je auto..er gaat vaak een heel traject aan vooraf, waarbij je ook een vertrouwensband opbouwt met de specialist die de procedure gaat uitvoeren.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 09:09 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Als dat dan moet worden uitgesteld omdat het ziekenhuis overspoeld wordt door ongevaccineerde dwarsliggers....Als de helft van de patinten uit 1 woonplaats komt, dan is dat toch een juiste constatering.quote:Nu wordt dit alleen vakkundig uitgespeeld door "ongevaccineerden uit de biblebelt" (een andere groep vergeten we voor het gemak maar even) de schuld te geven.Ah, dus er worden teveel kinderen geboren in de omgeving Zwolle en er zijn teveel ongevallen geweest?quote:Terwijl het daadwerkelijke probleem (geboortegolf, traumazorg, een tekort aan zorgpersoneel) lekker wordt genegeerd.
En die geboortegolf houdt IC bedden bezet?zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Vergelijken met andere landen is wel een beetje cherry picken natuurlijk.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 09:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
In Duitsland zijn deelstaten overgegaan op 2g beleid voor supermarkten, ondanks dat er zoveel voldoende ruimte is in de ziekenhuizen, dat ze Nederlandse patinten erbij kunnen hebben...
In Duitsland hebben ze veel strengere maatregelen, maar in Belgi weer niet.![]()
Nou, dat verwijt wordt inderdaad inmiddels gemaakt, dat ouderen woningen bezet houden.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 01:20 schreef Za het volgende:
Wat dat betreft zijn we stapelgek geworden in Nederland...zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
In Zweden ook niet, en daar hebben ze minder zorgcapaciteit.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 09:18 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Vergelijken met andere landen is wel een beetje cherry picken natuurlijk.
In Duitsland hebben ze veel strengere maatregelen, maar in Belgi weer niet.
Er wordt telkens gewezen naar de zorgcapaciteit.
Die zou de oorzaak zijn en niet Corona.
Belgi overweegt overigens ook een QR code in te voeren.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Da's meestal zoquote:Op donderdag 21 oktober 2021 09:16 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Natuurlijk maar dan terugkomen met het is een beetje verkeerd verwoord en dan in het goed verwoorde voorbeeld exact het tegenovergestelde zeggen, letterlijk is gewoon slordig. "Deze variant is niet in nederland" oh ik heb het verkeerd verwoord "Deze variant is wel in nederland het is alleen geen variant" is gewoon een beetje raar en zou denk ik bij opleiding communicatie wel uitgelegd worden.
Zo'n tweet heeft er alle schijn van dat er niet iemand aan de webcare zit die dagelijks bezig is met corona onderzoek.
Iemand die bezig met onderzoek is daar te duur voor.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
die zitten al vol met gevaccineerde Afghanenquote:Op donderdag 21 oktober 2021 09:22 schreef KingRadler het volgende:
We kunnen ongevaccineerden toch laten opvangen in opvangcentra.
Zo kunnen ze ook niemand besmetten.![]()
Hadden die asielzoekers het niet al veel te druk met het inpikken van woningen en banen? En tegelijkertijd zitten ze op hun luie reet thuis en houden ze de opvangcentra vol?quote:Op donderdag 21 oktober 2021 09:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
die zitten al vol met gevaccineerde Afghanen
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Wie zouden ze moeten besmetten dan? Gevaccineerden? Die hebben toch niks te vrezen?quote:Op donderdag 21 oktober 2021 09:22 schreef KingRadler het volgende:
Behalve elkaar dan in dit immuniteitsloze broeinest dat je creert. Als we willen dat de ziekenhuizen echt stampvol komen te liggen moeten we dit gaan doen.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 09:22 schreef KingRadler het volgende:
Zo kunnen ze ook niemand besmetten.I'll give you something to do![]()
wat dat betreft zijn die opvangcentra net de ziekenhuizen, 1 crisis en het is niet meer te behappenquote:Op donderdag 21 oktober 2021 09:28 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Hadden die asielzoekers het niet al veel te druk met het inpikken van woningen en banen? En tegelijkertijd zitten ze op hun luie reet thuis en houden ze de opvangcentra vol?![]()
OP = OP en Druk = vol = niet te behappenEn mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
Het is natuurlijk niet ‘een piek can 200-409 mensen op de IC’. Dat was het geval met de heftige griepgolf in 2018 en toen was het een kwestie van heel korte tijd beetje extra aanpoten, paar geplande operaties uitstellen en na een week of wat is alles weer normaal.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 08:47 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Precies.
Er valt van alles te zeggen over de vaccinatiegraad in bepaalde gebieden, maar als een piek van 200-400 mensen extra op de IC al teveel is op een bevolking van 17 miljoen zit daar het probleem.
Het is ook compleet van de zotte om landelijke maatregelen in te voeren omdat dit al teveel is/omdat er een aantal groepen niet willen vaccineren.
Nu is die piek er al vrijwel anderhalf jaar. In bepaalde periodes was het even wat rustiger met COVID-zorg, maar moest er nog van alles ingehaald.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Ik denk dat er zeker winst valt te behalen in samenwerking tussen ziekenhuizen, en daar zullen ook wel weer allerlei belangen achter zitten. In ieder geval fijn dat ze nu weer patinten gaan spreiden, want bijvoorbeeld in mijn gemeente en buurgemeenten wordt er amper iemand in het ziekenhuis opgenomen voor Covid.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 08:59 schreef Tjoent het volgende:
Maar nee, liever doen mensen als een Jan Paternotte aan ophitsing en volksmennerij om tweespalt te zaaien tussen gevaccineerden en ongevaccineerden.
[ twitter ]Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Het ligt nu bij de patint, als een ziekenhuis je op een wachtlijst plaatst bel me je zorgverzekering om te overleggen waar je dan wel terecht kunt.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 09:39 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik denk dat er zeker winst valt te behalen in samenwerking tussen ziekenhuizen, en daar zullen ook wel weer allerlei belangen achter zitten. In ieder geval fijn dat ze nu weer patinten gaan spreiden, want bijvoorbeeld in mijn gemeente en buurgemeenten wordt er amper iemand in het ziekenhuis opgenomen voor Covid.
Samenwerking zou misschien kunnen, maar je bepaalt als patint waar je geopereerd wilt worden.
Daarnaast zit je met contracten tussen je zorgverzekeraar en de ziekenhuizen...zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Ik las “ophangen” en dacht “nou nou nou”quote:Op donderdag 21 oktober 2021 09:22 schreef KingRadler het volgende:
![]()
Elkaar.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 09:28 schreef tja77 het volgende:
[..]
Wie zouden ze moeten besmetten dan?zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Beetje off-topic hoor maar het probleem in de asielopvang is dat de aantallen veel te groot zijn. Er komen momenteel 1200 asielzoekers per week het land in, dat zijn er 60-70k per jaar. Eenmaal binnen is nooit meer terug. Dan komt de gezinshereniging nog, dus je tankt jaarlijks nu 200-300k man naar binnen. Wat je ook van migratie vindt, het moet simpelweg terug naar behapbare aantallen.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 09:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat dat betreft zijn die opvangcentra net de ziekenhuizen, 1 crisis en het is niet meer te behappen![]()
quote:Op donderdag 21 oktober 2021 09:28 schreef tja77 het volgende:
[..]
Wie zouden ze moeten besmetten dan? Gevaccineerden? Die hebben toch niks te vrezen?
Als ik een auto-ongeluk krijg heb ik gewoon last van een volle IC.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ja, met een gebroken been, of na een hartoperatie, nieuwe heup...quote:Op donderdag 21 oktober 2021 09:59 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:
Maar er liggen dus ook gevaccineerden in de ziekenhuizen?zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Hoezo is eenmaal binnen nooit meer terug?quote:Op donderdag 21 oktober 2021 09:56 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Beetje off-topic hoor maar het probleem in de asielopvang is dat de aantallen veel te groot zijn. Er komen momenteel 1200 asielzoekers per week het land in, dat zijn er 60-70k per jaar. Eenmaal binnen is nooit meer terug. Dan komt de gezinshereniging nog, dus je tankt jaarlijks nu 200-300k man naar binnen. Wat je ook van migratie vindt, het moet simpelweg terug naar behapbare aantallen.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Heb je wel eens gekeken naar hoeveel procent van de uitgeprocedeerde asielzoekers daadwerkelijk wordt uitgezet?quote:Op donderdag 21 oktober 2021 10:01 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hoezo is eenmaal binnen nooit meer terug?![]()
Dit was vast al gedeeld hoor, maar ik houd niet elke post bij, wie weet is het ook wel niet gedeeldhttps://www.msn.com/nl-nl(...)APKhGn?ocid=msedgntpquote:LEIDEN (ANP) - Nu het aantal coronabesmettingen en ziekenhuisopnames in Nederland toeneemt, zou de overheid moeten overwegen om mondkapjes weer verplicht te maken in binnenruimten, vinden meerdere specialisten. "Er is veel bewijs dat mondkapjes helpen om verspreiding van het virus tegen te gaan", zegt epidemioloog Frits Rosendaal van het Leids Universitair Medisch Centrum.
Bovendien was er in een eerdere fase van de pandemie veel draagvlak voor het mondkapje, stelt hij. "Het is de maatregel die het minste pijn doet. En alle kleine beetjes helpen."
Want de druk op de zorg neemt toe, ziet ook Bert Mulder, arts-microbioloog en lid van het Red Team, dat de overheid voorziet van ongevraagd advies over de coronapandemie. "Bovendien komt het griepseizoen eraan. Als je wacht tot de ziekenhuizen helemaal vol liggen, ben je weer te laat."
Griepvirus
Het mondkapje helpt niet alleen om de verspreiding van corona tegen te gaan, maar ook het griepvirus wordt er door tegengehouden. Mulder: "Het is een bekende, eenvoudige en laagdrempelige maatregel. Waarom zou je wachten, met het risico dat je straks misschien zwaardere maatregelen moet nemen?"
Dat vindt ook Marino van Zelst, onderzoeker in de organisatiewetenschappen en lid van het Red Team. "Je wil liever zo vroeg mogelijk ingrijpen met lichte interventies, dan wachten tot je weer botter maatregelen moet treffen. Daar zit niemand op te wachten."
Basismaatregelen
De overheid zou naast het herinvoeren van de mondkapjes ook veel vaker moeten oproepen tot het naleven van de basismaatregelen, zoals je laten testen bij klachten, vindt Van Zelst. Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) benadrukte eerder al dat het naleven van de basismaatregelen belangrijker wordt als andere regels worden versoepeld. Van Zelst: "De overheid zou er veel meer aandacht voor moeten vragen."
Viroloog Ab Osterhaus ziet dat er in Nederland relatief los wordt omgegaan met het virus. "In bijvoorbeeld Spanje, waar ik nu ben, draagt iedereen mondkapjes. In Nederland zijn we heel relaxed, terwijl de huidige cijfers dat eigenlijk niet toelaten." Hij vindt het moeilijk te voorspellen of er nieuwe maatregelen zoals het mondkapje nodig zijn. "Maar ik denk dat we er serieus rekening mee moeten houden."![]()
Dit artikel wordt bij elke nieuwe golf gewoon opnieuw geplaatst lijkt het wel. Man man man wat een oude plaat wordt dit.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 10:10 schreef Oriente het volgende:
Dit was vast al gedeeld hoor, maar ik houd niet elke post bij, wie weet is het ook wel niet gedeeld
[..]
https://www.msn.com/nl-nl(...)APKhGn?ocid=msedgntp![]()
Al besproken.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 10:10 schreef Oriente het volgende:
Dit was vast al gedeeld hoor, maar ik houd niet elke post bij, wie weet is het ook wel niet gedeeld
[..]
https://www.msn.com/nl-nl(...)APKhGn?ocid=msedgntpwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik bespeur hier wat frustratie.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 10:18 schreef tja77 het volgende:
Ja!!! Het wordt weer tijd voor de kinluiers!!!
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Nee hoor, waarom zou het?quote:Op donderdag 21 oktober 2021 10:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik bespeur hier wat frustratie.![]()
In Belgi klinkt er dan wel een roep om ongevaccineerde zorgmedewerkers naar huis te sturen. Het is maar net waar je je op focust. En de situatie is daar een stuk slechter dan hier.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 09:18 schreef Kickinalfa het volgende:
In Duitsland hebben ze veel strengere maatregelen, maar in Belgi weer niet.![]()
In Belgi is net de vierde golf aangekondigd. Alleen lijkt daar niet meteen een enorme roep om maatregelen te zijn.![]()
Nog los van het dj vu-gevoel dat ik krijg bij dit soort berichten....Dat laatste lijkt me zinnig.quote:"Wat de Britten overkomt, gaat ons straks ook overkomen", zegt Baidjoe. "En er is een parallel met Nederland dat er te lang wordt gewacht met ingrijpen." Ook in Nederland trekken sommige ziekenhuizen aan de bel vanwege de toename van het aantal opgenomen coronapatinten.
Het wordt volgens de epidemioloog hard tijd voor "een zinnig gesprek over wat we acceptabel vinden". "Want nu landt alles steeds op de zorg."
Probleem in Nederland alleen is dat we dat soort gesprekken niet aandurven, want 'het is nog niet aan de orde'. En tegen de tijd dat het aan de orde is zijn we te laat. En dan wordt het toch maar teruggrijpen naar wat we gewend zijn.![]()
Dat gesprek lijkt me inderdaad nodigquote:Op donderdag 21 oktober 2021 10:30 schreef DireStraits7 het volgende:
Nog los van het dj vu-gevoel dat ik krijg bij dit soort berichten....
[..]
Dat laatste lijkt me zinnig.
Probleem in Nederland alleen is dat we dat soort gesprekken niet aandurven, want 'het is nog niet aan de orde'. En tegen de tijd dat het aan de orde is zijn we te laat. En dan wordt het toch maar teruggrijpen naar wat we gewend zijn.. Maar dan niet met mensen zoals die Baidjoe.
![]()
In dit soort situaties is de polder gewoon ronduit kut. We willen iedereen aan tafel houden en daardoor komt er aan het einde van de rit een zouteloos compromis dat soms ook nog totaal onuitvoerbaar is. Je hebt als beleidsmaker gewoon amper slagkracht terwijl dat in een crisis wel noodzaak is.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 10:30 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Probleem in Nederland alleen is dat we dat soort gesprekken niet aandurven, want 'het is nog niet aan de orde'. En tegen de tijd dat het aan de orde is zijn we te laat. En dan wordt het toch maar teruggrijpen naar wat we gewend zijn.
Of we gaan het complete debat uit de weg omdat de waarheid “populisten in de kaart speelt”.![]()
Ja, mij ook, al vind ik het vrij ingewikkeld om in te schatten wat Baidjoe hier precies mee bedoelt.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 10:30 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Probleem in Nederland alleen is dat we dat soort gesprekken niet aandurven, want 'het is nog niet aan de orde'. En tegen de tijd dat het aan de orde is zijn we te laat. En dan wordt het toch maar teruggrijpen naar wat we gewend zijn.
Je kunt er een paar kanten mee op. Is het idee om niet meer 'alles op de zorg te laten landen' maar ook op de rest van de samenleving (bijvoorbeeld door weer vergaande beperkingen op te leggen en daardoor hopelijk de druk op de zorgmedewerkers te verlichten), of over de vraag of we een vorm van vaccinatieplicht acceptabel vinden, of over de vraag hoe lang het acceptabel is de werking van de samenleving af te laten hangen van het verloop van een virus? Gezien het repertoire van Baidjoe vind ik het lastig in te schatten waar hij nou heen wil.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ze hebben een QR code nodig om naar binnen te gaanquote:Op donderdag 21 oktober 2021 10:05 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dat doen ze dan nog steeds als je ze opvangt in opvangcentra?zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Behalve dan dat er wordt gekeken naar QR codes.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 10:26 schreef Spablauw214 het volgende:
In Belgi is net de vierde golf aangekondigd. Alleen lijkt daar niet meteen een enorme roep om maatregelen te zijn.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Zekerquote:Op donderdag 21 oktober 2021 09:59 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:
Maar er liggen dus ook gevaccineerden in de ziekenhuizen?
Vaccinatie is niet voor iedereen en automatisch bescherming tegen ziekenhuisopname. Bij Covid dan dus. Je kunt idd ook een gebroken heup hebben en daarvoor een opname nodig hebben maar daar ging het hier even niet om
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
ja maar landelijk maatregelen herinvoeren omdat er in 1 plaats in NL een tijdelijk tekort is gaat nogal ver.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 09:18 schreef Wantie het volgende:
Als de helft van de patinten uit 1 woonplaats komt, dan is dat toch een juiste constatering.
quote:
Terwijl het daadwerkelijke probleem (geboortegolf, traumazorg, een tekort aan zorgpersoneel) lekker wordt genegeerd.
Ah, dus er worden teveel kinderen geboren in de omgeving Zwolle en er zijn teveel ongevallen geweest?
En die geboortegolf houdt IC bedden bezet?
En die geboortegolf heeft invloed omdat dat beslag legt op personeel welke anders misschien ergens anders ingezet had kunnen worden.![]()
Maar het zijn toch allemaal artsen en doktoren?quote:Op donderdag 21 oktober 2021 09:28 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Hadden die asielzoekers het niet al veel te druk met het inpikken van woningen en banen? En tegelijkertijd zitten ze op hun luie reet thuis en houden ze de opvangcentra vol?![]()
Hier ook niet. Anders dan de media / doomdenkers.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 10:26 schreef Spablauw214 het volgende:
In Belgi is net de vierde golf aangekondigd. Alleen lijkt daar niet meteen een enorme roep om maatregelen te zijn.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Heeft 'de media' je ooit wat aangedaan?quote:Op donderdag 21 oktober 2021 10:49 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Hier ook niet. Anders dan de media / doomdenkers.'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Als ik een gokje zou mogen wagen dan zou ik zeggen dat hij nog steeds het indammen van het virus met strenge maatregelen voorstaat.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 10:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, mij ook, al vind ik het vrij ingewikkeld om in te schatten wat Baidjoe hier precies mee bedoelt.
Je kunt er een paar kanten mee op. Is het idee om niet meer 'alles op de zorg te laten landen' maar ook op de rest van de samenleving (bijvoorbeeld door weer vergaande beperkingen op te leggen en daardoor hopelijk de druk op de zorgmedewerkers te verlichten), of over de vraag of we een vorm van vaccinatieplicht acceptabel vinden, of over de vraag hoe lang het acceptabel is de werking van de samenleving af te laten hangen van het verloop van een virus? Gezien het repertoire van Baidjoe vind ik het lastig in te schatten waar hij nou heen wil.![]()
Dat laatste betekent de facto dat je het laat komen op de zorg, dus dat lijkt me bepaald niet het gesprek dat hij zoekt.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 10:37 schreef Janneke141 het volgende:
Je kunt er een paar kanten mee op. Is het idee om niet meer 'alles op de zorg te laten landen' maar ook op de rest van de samenleving (bijvoorbeeld door weer vergaande beperkingen op te leggen en daardoor hopelijk de druk op de zorgmedewerkers te verlichten), of over de vraag of we een vorm van vaccinatieplicht acceptabel vinden, of over de vraag hoe lang het acceptabel is de werking van de samenleving af te laten hangen van het verloop van een virus? Gezien het repertoire van Baidjoe vind ik het lastig in te schatten waar hij nou heen wil.![]()
Dat hoeft niet, maar daarvoor moet je dus wel een gesprek gaan voeren dat we tot op heden, ook voor corona, niet hebben durven voeren. Al denk ik inderdaad ook niet dat Baidjoe die kant op wil.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 10:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat laatste betekent de facto dat je het laat komen op de zorg, dus dat lijkt me bepaald niet het gesprek dat hij zoekt.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
En als je het hebt over opvallende regels: https://www.weertdegekste(...)aten-zien-in-belgie/https://www.nederlandwere(...)ie/reizen/reisadviesquote:Buurland Belgi heeft de coronamaatregelen voor Limburgers aangescherpt. Dat heeft als gevolg dat je als Limburger in Belgie een ‘coronapas’ moet laten zien als je daarop wordt gecontroleerd.
Vanaf 16 oktober 2021 krijgen alle provincies in Nederland de kleurcode oranje, behalve Limburg. Die kleurt rood. Reizigers uit een andere provincie dan Limburg hoeven zich niet te laten testen en hoeven niet in quarantaine.
Ben benieuwd hoe ze controleren of je 'uit Limburg' komt.![]()
Dat hoor je mij niet zeggen, maar de media zou best wat meer terughoudend mogen zijn met bepaalde mensen steeds een podium te bieden, en te roepen om nieuwe maatregelen.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 10:49 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Heeft 'de media' je ooit wat aangedaan?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Je doelt op het strenger triren van de inkomende patinten?quote:Op donderdag 21 oktober 2021 10:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat hoeft niet, maar daarvoor moet je dus wel een gesprek gaan voeren dat we tot op heden, ook voor corona, niet hebben durven voeren.![]()
Ja.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 11:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je doelt op het strenger triren van de inkomende patinten?
Is op termijn toch op een of andere manier nodig, ook los van corona. We zorgen onszelf failliet anders.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Deze langspeelplaat is echt om kotsmisselijk van te worden.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 10:10 schreef Oriente het volgende:
[..]
https://www.msn.com/nl-nl(...)APKhGn?ocid=msedgntp
Prima dat je de oplopende cijfers eens tegen het licht houdt maar kom dan niet met die achterhaalde mondkapjes aanzetten. Die toch niet worden gedragen op plekken waar ze verschil zouden kunnen maken.
Edit: laat ook maar, al besproken zie ik.I'll give you something to do![]()
Ik heb nu al zeker tien mensen in mijn directe omgeving die niet uit dezelfde kring komen die al hardop pleiten voor het (her)invoeren van maatregelen, varirend van mondkapjes in de winkels tot een 2G-systeem.quote:
Ik denk dat het onderzoek van EenVandaag wel degelijk representatief is voor de algemene teneur in Nederland.
Overigens zeg ik dat niet alleen omdat het strookt met mijn eigen observaties, maar ook omdat de onderzoeken van EenVandaag doorgaans methodologisch vrij robuust zijn. En dat de representativiteit vaak pas in twijfel getrokken worden als de conclusies niet welgevallig zijn.![]()
Ik verwacht geen IC verpleegkundige op de kraamafdeling, en die opnames zijn korter dan een gemiddelde Covid opnamequote:Op donderdag 21 oktober 2021 10:44 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
ja maar landelijk maatregelen herinvoeren omdat er in 1 plaats in NL een tijdelijk tekort is gaat nogal ver.
En die geboortegolf heeft invloed omdat dat beslag legt op personeel welke anders misschien ergens anders ingezet had kunnen worden.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Als ze het nou zouden verplichten op plekken waar de vaccinatiegraad laag is, of op plekken waar veel niet gevaccineerde bij elkaar komen......quote:Op donderdag 21 oktober 2021 10:10 schreef Oriente het volgende:
[..]
https://www.msn.com/nl-nl(...)APKhGn?ocid=msedgntp![]()
Nee.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 11:05 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Als ze het nou zouden verplichten op plekken waar de vaccinatiegraad laag is, of op plekken waar veel niet gevaccineerde bij elkaar komen......wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Lekker weer met je 3 maanden oude mondlapje op een blik verf uitzoeken bij de Gamma. Genot.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 11:03 schreef galantis het volgende:
[..]
Deze langspeelplaat is echt om kotsmisselijk van te worden.
Prima dat je de oplopende cijfers eens tegen het licht houdt maar kom dan niet met die achterhaalde mondkapjes aanzetten. Die toch niet worden gedragen op plekken waar ze verschil zouden kunnen maken.
Edit: laat ook maar, al besproken zie ik.![]()
Ook rood voor Curao, Sint Maarten, Bonaire dus voordat iemand over racisme begint hebben ze Limburg toegevoegd?quote:Op donderdag 21 oktober 2021 10:59 schreef DireStraits7 het volgende:
En als je het hebt over opvallende regels: https://www.weertdegekste(...)aten-zien-in-belgie/
[..]
https://www.nederlandwere(...)ie/reizen/reisadvies
Ben benieuwd hoe ze controleren of je 'uit Limburg' komt.
https://www.info-coronavirus.be/nl/kleurcodes-per-land/![]()
Waarom hebben onze Europese buren dan o.a. wl meer IC bedden bij een min of meer vergelijkbare maandelijkse premie van de ziektekostenverzekering? Waarom moeten Nederlandse patinten maar in Duitsland of Belgi geopereerd worden omdat bij ons gemiddeld nog geen vier coronalijers op de IC liggen per ziekenhuis?quote:Op donderdag 21 oktober 2021 08:53 schreef speknek het volgende:
[..]
Het werkelijke probleem is dat zorg loeiduur is natuurlijk. Ga jij het betalen? Ik heb liever dat de cafehouder wat beter controleert. En ze liggen er gemiddeld 6x zo lang als de gemiddelde IC bezoeker, dus het is eerder 1200-2400 extra mensen, permanent.
Wanneer heb je nou 1200 tot 2400 mensen ineens extra op je IC liggen? Als er een voetbalstadion instort? Ja nogal wiedes dat het dan druk op de IC is. Gelukkig komt dat nauwelijks voor en dit maanden achtereen.
Dat is toch ronduit beschamend voor een zogenaamd rijk westers land?“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Waarom hebben onze Europese buren dan o.a. wl meer IC bedden bij een min of meer vergelijkbare maandelijkse premie van de ziektekostenverzekering? Waarom moeten Nederlandse patinten maar in Duitsland of Belgi geopereerd worden omdat bij ons gemiddeld nog geen vier coronalijers op de IC liggen per ziekenhuis?quote:Op donderdag 21 oktober 2021 08:53 schreef speknek het volgende:
[..]
Het werkelijke probleem is dat zorg loeiduur is natuurlijk. Ga jij het betalen? Ik heb liever dat de cafehouder wat beter controleert. En ze liggen er gemiddeld 6x zo lang als de gemiddelde IC bezoeker, dus het is eerder 1200-2400 extra mensen, permanent.
Wanneer heb je nou 1200 tot 2400 mensen ineens extra op je IC liggen? Als er een voetbalstadion instort? Ja nogal wiedes dat het dan druk op de IC is. Gelukkig komt dat nauwelijks voor en dit maanden achtereen.
Dat is toch ronduit beschamend voor een zogenaamd rijk westers land?In Hessen...quote:Op donderdag 21 oktober 2021 08:56 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ondertussen heeft Duitsland 4x meer capaciteit, en daar mag je geeneens de supermarkt in zonder vaccinatie of herstelbewijs...
Ik loop in NRW gewoon de supermarkt in zonder m'n QR code te hoeven tonen en als het aan de Duitse gezondheidsminister ligt binnenkort ook weer gewoon zonder mondkapje.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Hoezeer wij hier ook ingeprent zijn dat mondkapjes niet werken... De wetenschappelijke literatuur laat toch in overweldigende meerderheid zien dat het wel degelijk een substantile bijdrage kan leveren (experimentele studies, modelleringsstudies) en ook werkelijk levert (epidemiologische studies, retrospectieve studies).quote:Op donderdag 21 oktober 2021 11:03 schreef galantis het volgende:
Zie bv. de volgende pdf, met 16 pagina's aan referenties over allerhande onderzoeken naar de effectiviteit ervan:
https://www.google.com/ur(...)LXGqVDJ2OqndqjGtMwm-![]()
Echter de consensus is toch wel dat mondkapjes alleen zin hebben wanneer goed onderhouden zijn en wanneer niet zelfs schadelijk kunnen werken. In Nederland neemt een hele grote groep de mondkapjesplicht toch niet serieus joh, zelfs als je het terugdraait. Zeker niet nu bijna iedereen gevaccineerd is. In een klinische situatie waarbij geen anderhalve meter afstand gehouden kan worden kunnen goed onderhouden mondkapjes best zin hebben, maar dat is hier een utopie dus dan moet je er ook niet aan beginnen.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 11:16 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hoezeer wij hier ook ingeprent zijn dat mondkapjes niet werken... De wetenschappelijke literatuur laat toch in overweldigende meerderheid zien dat het wel degelijk een substantile bijdrage kan leveren (experimentele studies, modelleringsstudies) en ook werkelijk levert (epidemiologische studies, retrospectieve studies).
Zie bv. de volgende pdf, met 16 pagina's aan referenties over allerhande onderzoeken naar de effectiviteit ervan:
https://www.google.com/ur(...)LXGqVDJ2OqndqjGtMwm-Makkelijk eerste (volgens de expected goals)![]()
Nee, in de studies wordt natuurlijk uitgegaan van niet perfecte naleving. Niet naar een antwoord toewerken.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 11:24 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Echter de consensus is toch wel dat mondkapjes alleen zin hebben wanneer goed onderhouden zijn en wanneer niet zelfs schadelijk kunnen werken. In Nederland neemt een hele grote groep de mondkapjesplicht toch niet serieus joh, zelfs als je het terugdraait. Zeker niet nu bijna iedereen gevaccineerd is. In een klinische situatie waarbij geen anderhalve meter afstand gehouden kan worden kunnen goed onderhouden mondkapjes best zin hebben, maar dat is hier een utopie dus dan moet je er ook niet aan beginnen.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Dit klopt. In de VS is er op de een of andere manier een enorme bias ontstaan ten faveure van mondkapjes (ik vermoed omdat het opzetten van zo'n ding een hoge 'performance' waarde geeft).quote:Op donderdag 21 oktober 2021 11:24 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Echter de consensus is toch wel dat mondkapjes alleen zin hebben wanneer goed onderhouden zijn en wanneer niet zelfs schadelijk kunnen werken. In Nederland neemt een hele grote groep de mondkapjesplicht toch niet serieus joh, zelfs als je het terugdraait. Zeker niet nu bijna iedereen gevaccineerd is. In een klinische situatie waarbij geen anderhalve meter afstand gehouden kan worden kunnen goed onderhouden mondkapjes best zin hebben, maar dat is hier een utopie dus dan moet je er ook niet aan beginnen.
Een goed overzicht van de wetenschappelijke literatuur in Europa vind je hier: https://www.ecdc.europa.e(...)ity-first-update.pdf
Een aantal belangrijke conclusies:quote:The evidence regarding the effectiveness of medical face masks for the prevention of COVID-19 in the
community is compatible with a small to moderate protective effect, but there are still significant
uncertainties about the size of this effect. Evidence for the effectiveness of non-medical face masks, face
shields/visors and respirators in the community is scarce and of very low certainty.Het is heel belangrijk om een onderscheid te maken tussen de (non-medische) maskertjes die het gros van de mensen draagt en daadwerkelijke 'medische' mondneusmaskers. Dat wordt nogal eens vergeten. Evenals het feit dat die 'medische' maskers constant vervangen moeten worden, wat ook niemand doet.quote:Evidence regarding the effectiveness of non-medical face masks for the prevention of COVID-19 is scarce.
We did not identify any interventional or observational study directly comparing the effectiveness of non-
medical face masks with that of medical face masks and no masks.
As non-medical masks can consist of different types of material and be constructed in different ways, the
filtration effectiveness varies between types of non-medical face mask.![]()
De Duitse gezondheidszorg is 600 dollar per persoon per jaar duurder.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 11:14 schreef DDDDDaaf het volgende:
Waarom hebben onze Europese buren dan o.a. wl meer IC bedden bij een min of meer vergelijkbare maandelijkse premie van de ziektekostenverzekering? Waarom moeten Nederlandse patinten maar in Duitsland of Belgi geopereerd worden omdat bij ons gemiddeld nog geen vier coronalijers op de IC liggen per ziekenhuis?
Dat is toch ronduit beschamend voor een zogenaamd rijk westers land?
https://worldpopulationre(...)are-costs-by-countryThey told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Mondkapjes werken als je de juiste gebruikt en meerdere keren per dag doet vervangen.
Bijna niemand doet dit.![]()
Dat is raar. Je zou haast denken dat bijna niemand geld op hun rug heeft groeien.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 11:33 schreef KingRadler het volgende:
Mondkapjes werken als je de juiste gebruikt en meerdere keren per dag doet vervangen.
Bijna niemand doet dit.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Hier zal ik ook niets tegenin brengen maar dan vraag ik mij af waarom ons RIVM terughoudend blijft. Mijn vermoeden is dat zij de praktische kant ook meenemen, namelijk dat mensen geneigd zijn om zich minder aan een mondkapplicht of -advies te houden wanneer deze hen meer in de weg zit. Je kan nog zo effectief het (toch al lage) aandeel van besmettingen op openbare locaties als OV, winkels, etc terugdringen, zo lang mensen ze niet thuis of in de kroeg dragen dan heeft het verhoudingsgewijs bijzonder weinig zin.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 11:16 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hoezeer wij hier ook ingeprent zijn dat mondkapjes niet werken... De wetenschappelijke literatuur laat toch in overweldigende meerderheid zien dat het wel degelijk een substantile bijdrage kan leveren (experimentele studies, modelleringsstudies) en ook werkelijk levert (epidemiologische studies, retrospectieve studies).
https://www.google.com/ur(...)LXGqVDJ2OqndqjGtMwm-I'll give you something to do![]()
Die mondkapjes waren nog leuk toen 0 procent gevaccineerd was.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 11:39 schreef galantis het volgende:
[..]
Hier zal ik ook niets tegenin brengen maar dan vraag ik mij af waarom ons RIVM terughoudend blijft. Mijn vermoeden is dat zij de praktische kant ook meenemen, namelijk dat mensen geneigd zijn om zich minder aan een mondkapplicht of -advies te houden wanneer deze hen meer in de weg zit. Je kan nog zo effectief het (toch al lage) aandeel van besmettingen op openbare locaties als OV, winkels, etc terugdringen, zo lang mensen ze niet thuis of in de kroeg dragen dan heeft het verhoudingsgewijs bijzonder weinig zin.
Met 85 procent vaccinatiegraad is het geploeter in de marge.![]()
85% vaccinatiegraad, hoog tijd voor een mondkapjesdiscussie en aangescherpte reisadviezen. Zin in de winter!quote:Op donderdag 21 oktober 2021 11:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die mondkapjes waren nog leuk toen 0 procent gevaccineerd was.
Met 85 procent vaccinatiegraad is het geploeter in de marge.![]()
![]()
Precies. Komt ook bij dat het maatschappelijk een verkeerd signaal geeft, je gaat gevaccineerden echt niet meer kunnen uitleggen dat goed mondkapjesgebruik nog zin heeft. Voor wie doen ze het dan? Het enige wat het gaat veroorzaken is een hoop chagrijn.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 11:33 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Dit klopt. In de VS is er op de een of andere manier een enorme bias ontstaan ten faveure van mondkapjes (ik vermoed omdat het opzetten van zo'n ding een hoge 'performance' waarde geeft).
Een goed overzicht van de wetenschappelijke literatuur in Europa vind je hier: https://www.ecdc.europa.e(...)ity-first-update.pdf
Een aantal belangrijke conclusies:
[..]
[..]
Het is heel belangrijk om een onderscheid te maken tussen de (non-medische) maskertjes die het gros van de mensen draagt en daadwerkelijke 'medische' mondneusmaskers. Dat wordt nogal eens vergeten. Evenals het feit dat die 'medische' maskers constant vervangen moeten worden, wat ook niemand doet.Makkelijk eerste (volgens de expected goals)![]()
Ik denk dat je sarcasme meter uit staat.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 11:08 schreef _serial_ het volgende:
Als ze het nou zouden verplichten op plekken waar de vaccinatiegraad laag is, of op plekken waar veel niet gevaccineerde bij elkaar komen......
Mondkapjes introduceren in de winkelstraat in groningen (voor zoveel mondkapjes al zouden werken) helpt toch geen zak het op de plekken waar de ongevaccineerden groepen bij elkaar komen (kerk,moskee) niet verplicht is.![]()
Verrassend.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 11:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja.
Is op termijn toch op een of andere manier nodig, ook los van corona. We zorgen onszelf failliet anders.Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam![]()
Vooral dat laatste. Pak het probleem nou gewoon aan waar het probleem zit.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 11:43 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik denk dat je sarcasme meter uit staat.
Mondkapjes introduceren in de winkelstraat in groningen (voor zoveel mondkapjes al zouden werken) helpt toch geen zak het op de plekken waar de ongevaccineerden groepen bij elkaar komen (kerk,moskee) niet verplicht is.
Als je dat niet durft ook prima, maar zadel dan niet anderen weer met allerlei regels op.![]()
Nederland is qua neoliberalisme zeg maar wat verder uitgeschoten dan omringende landen...quote:Op donderdag 21 oktober 2021 11:12 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Waarom hebben onze Europese buren dan o.a. wl meer IC bedden bij een min of meer vergelijkbare maandelijkse premie van de ziektekostenverzekering? Waarom moeten Nederlandse patinten maar in Duitsland of Belgi geopereerd worden omdat bij ons gemiddeld nog geen vier coronalijers op de IC liggen per ziekenhuis?
Dat is toch ronduit beschamend voor een zogenaamd rijk westers land?Omnibus in omnibus.
Ik heb sinds september vorig jaar 1 stof lapje (voor in de motorhelm) in gebruik, gebruikt voor de tankshop en natuurlijk 2x voor de vaccinatie. Dat kan echt geen kwaad, normaal was je die ook niet elke week. Al dat wegwerp afval moet je niet willen.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 11:33 schreef KingRadler het volgende:
Bijna niemand doet dit.
Nooit enig klacht ontvangen van een BOA of anderszins. Ik geloof wel in de werkzaamheid van mondkapjes tegen asbest of stof, niet zo zeer tegen virussen.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Waarom denk je dat zorgmedewerkers met die dingen werken dan? Voor de sier?quote:Op donderdag 21 oktober 2021 11:49 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Ik geloof wel in de werkzaamheid van mondkapjes tegen asbest of stof, niet zo zeer tegen virussen.![]()
Ik geloof wel in de werking van medische maskers, bij 1-op-1 contact close range. Zoals bij een tandarts, of in een ziekenhuis.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 11:49 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Ik heb sinds september vorig jaar 1 stof lapje (voor in de motorhelm) in gebruik, gebruikt voor de tankshop en natuurlijk 2x voor de vaccinatie. Dat kan echt geen kwaad, normaal was je die ook niet elke week. Al dat wegwerp afval moet je niet willen.
Nooit enig klacht ontvangen van een BOA of anderszins. Ik geloof wel in de werkzaamheid van mondkapjes tegen asbest of stof, niet zo zeer tegen virussen.
Niet als je door de HEMA loopt met een lapje katoen zogenaamd om andere mensen te beschermen.![]()
Je hoeft me niet te blijven stalken hoor. Als het je niet bevalt wat ik post dan lees je er maar overheen.quote:Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ik zit al wat langer in COR hoor, niet specifiek voor jou. Maar dat deze hele pandemie voor bepaalde lieden ook mooie zijweggetjes biedt naar heel andere 'discussies' was al wel langer duidelijk. Dat plaatst de aversie tegen corona-maatregelen dan ook in een wat ander daglicht, zeg maar.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 11:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je hoeft me niet te blijven stalken hoor. Als het je niet bevalt wat ik post dan lees je er maar overheen.Omnibus in omnibus.
Mondkapjes werken ook als je ze onjuist gebruikt, het voorkomt vooral verspreiding van je eigen deeltjes. Waar jij het over hebt gaat over hoe goed het andermans deeltjes tegenhoudt.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 11:33 schreef KingRadler het volgende:
Bijna niemand doet dit.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Onjuist gebruik vergroot juist de verspreiding.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 11:57 schreef speknek het volgende:
[..]
Mondkapjes werken ook als je ze onjuist gebruikt, het voorkomt vooral verspreiding van je eigen deeltjes. Waar jij het over hebt gaat over hoe goed het andermans deeltjes tegenhoudt.“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
Waarom? Omdat het jou niet aanstaat?quote:Op donderdag 21 oktober 2021 11:00 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat hoor je mij niet zeggen, maar de media zou best wat meer terughoudend mogen zijn met bepaalde mensen steeds een podium te bieden, en te roepen om nieuwe maatregelen.
Gek dat ik je verder niet hoorde over het uitgebreide Dissel-interview waarin hij (of, zoals jij blijkbaar denkt 'de media') duidelijk maakte dat er geen nieuwe maatregelen hoeven te komen.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Was het idee niet dat als je gevaccineerd bent je: minder kans hebt om ziek te worden, minder kans hebt om op de IC terecht te komen, minder besmettelijk bent, daardoor als je het virus bij draagt je minder zou verspreiden?quote:Op donderdag 21 oktober 2021 11:57 schreef speknek het volgende:
[..]
Mondkapjes werken ook als je ze onjuist gebruikt, het voorkomt vooral verspreiding van je eigen deeltjes. Waar jij het over hebt gaat over hoe goed het andermans deeltjes tegenhoudt.![]()
Mondkapjes werken zelfs als je ze verkeerd gebruikt! Wat kunnen ze eigenlijk niet? Mondkapjes: het antwoord op alle vragen die niemand stelt.![]()
Was de 'alternatieve media', dat open riool van bij elkaar verzonnen gezwam, maar wat terughoudender met het verspreiden van misinformatie. Dan hadden we wellicht al wat minder maatregelen moeten doorvoeren.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 11:00 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat hoor je mij niet zeggen, maar de media zou best wat meer terughoudend mogen zijn met bepaalde mensen steeds een podium te bieden, en te roepen om nieuwe maatregelen.Omnibus in omnibus.
Dankzij mondkapjes is er binnenkort wereldvrede!quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:03 schreef Vasilevski het volgende:
Mondkapjes werken zelfs als je ze verkeerd gebruikt! Wat kunnen ze eigenlijk niet? Mondkapjes: het antwoord op alle vragen die niemand stelt.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
Ah je hebt het over Jinek en Op1quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Was de 'alternatieve media', dat open riool van bij elkaar verzonnen gezwam, maar wat terughoudender met het verspreiden van misinformatie. Dan hadden we wellicht al wat minder maatregelen moeten doorvoeren....![]()
De groep mensen die de ‘alternatieve media’ gelooft is eigenlijk bijzonder klein. Maatregelen nodig hebben omdat die groep niet mee wil doen is al droevig genoeg.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Was de 'alternatieve media', dat open riool van bij elkaar verzonnen gezwam, maar wat terughoudender met het verspreiden van misinformatie. Dan hadden we wellicht al wat minder maatregelen moeten doorvoeren.![]()
Nee, eerder over feesboek, ranzige complot websites en Jensen.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:04 schreef KikaDeWaDo het volgende:
[..]
Ah je hebt het over Jinek en Op1Omnibus in omnibus.
Je weet dat OP1 gister met de nodige manipulatie heeft zitten aansturen op mr maatregelen (al dan niet enkel gericht op ongevaccineerden) of gaat zoiets volledig aan je voorbij?quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
Was de 'alternatieve media', dat open riool van bij elkaar verzonnen gezwam, maar wat terughoudender met het verspreiden van misinformatie. Dan hadden we wellicht al wat minder maatregelen moeten doorvoeren.“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
knipquote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:03 schreef Vasilevski het volgende:
Mondkapjes werken zelfs als je ze verkeerd gebruikt! Wat kunnen ze eigenlijk niet? Mondkapjes: het antwoord op alle vragen die niemand stelt.![]()
Welke bronnen leverde OP1 daarvoor aan?quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:06 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Je weet dat OP1 gister met de nodige manipulatie heeft zitten aansturen op mr maatregelen (al dan niet enkel gericht op ongevaccineerden) of gaat zoiets volledig aan je voorbij?Omnibus in omnibus.
Hee een echte, zomaar in het wild!quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:06 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Je weet dat OP1 gister met de nodige manipulatie heeft zitten aansturen op mr maatregelen (al dan niet enkel gericht op ongevaccineerden) of gaat zoiets volledig aan je voorbij?'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Vermoed dat dit ondertussen redelijk wat groter is dan bijzonder klein.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:05 schreef chratnox het volgende:
[..]
De groep mensen die de ‘alternatieve media’ gelooft is eigenlijk bijzonder klein. Maatregelen nodig hebben omdat die groep niet mee wil doen is al droevig genoeg.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Ik lees daar niets wat niet al bekend is.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 11:33 schreef Bliksem92 het volgende:
Een aantal belangrijke conclusies:
"Onduidelijk wat het precieze effect is" staat niet gelijk aan dat er geen effect is. Daarnaast erkennen vrijwel alle studies (nogmaals, zie de 16 pagina's met literatuur) dat er relatief weinig direct bewijs is, maar dat de algehele tendens is dat het een substantile bijdrage levert, ongeacht hoe groot deze bijdrage precies is.
Veldstudies komen met verschillende effectgrootten, maar de richting ervan is vrij unaniem.![]()
Ik vind het heel bijzonder dat jij geen sturing ziet in het soort vragen die aan ''de bronnen'' gesteld worden. Eigenlijk vind ik het vooral ongeloofwaardig.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Welke bronnen leverde OP1 daarvoor aan?“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
Zijn er echt zoveel mensen die Jensen serieus nemen dan?quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, eerder over feesboek, ranzige complot websites en Jensen.![]()
Of je kunt gewoon antwoord geven: welke bronnen werden daarvoor gehanteerd. Dat is namelijk wat informatie van misinformatie onderscheidt.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:10 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Ik vind het heel bijzonder dat jij geen sturing ziet in het soort vragen die aan ''de bronnen'' gesteld worden. Eigenlijk vind ik het vooral ongeloofwaardig.Omnibus in omnibus.
Geen idee. Maar uiteindelijk heeft het OMT de mondkapjes verplicht, omdat het disproportioneel veel aandacht kreeg ten koste van de aandacht voor andere belangrijke(re) maatregelen zoals de anderhalve meter.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 11:39 schreef galantis het volgende:
[..]
Hier zal ik ook niets tegenin brengen maar dan vraag ik mij af waarom ons RIVM terughoudend blijft. Mijn vermoeden is dat zij de praktische kant ook meenemen, namelijk dat mensen geneigd zijn om zich minder aan een mondkapplicht of -advies te houden wanneer deze hen meer in de weg zit. Je kan nog zo effectief het (toch al lage) aandeel van besmettingen op openbare locaties als OV, winkels, etc terugdringen, zo lang mensen ze niet thuis of in de kroeg dragen dan heeft het verhoudingsgewijs bijzonder weinig zin.
Tegelijkertijd heeft het ook lang geduurd voordat het RIVM het belang van ventilatie hoog op de agenda gezet heeft en ook de erkenning van de rol van aerosolen heeft ook lang geduurd.
Om eerlijk te zijn, ik weet het niet. Ik weet wel dat alle argumenten die hier langs komen op zichzelf logisch klinken, maar niet kunnen verklaren waarom het empirische bewijs zo overduidelijk wijst naar een per saldo positief effect. Dat zie ik toch echt wel als het verschil tussen 'common sense' en de daadwerkelijke data analyseren.![]()
Maar hoe moet Ab ons dan verslag doen van hoe trouw ze in Spanje wel niet hun mondkapjes dragen?quote:Op donderdag 21 oktober 2021 11:43 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
85% vaccinatiegraad, hoog tijd voor een mondkapjesdiscussie en aangescherpte reisadviezen. Zin in de winter!I'll give you something to do![]()
Volgens NCTV waren er ongeveer 10.000 mensen lid van Facebookgroepen gerelateerd aan complottheorien in 2019. Laten we zeggen dat dat een procent of 10% van het totaal is, dan heb je 100.000 mensen die in die fuik zitten.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:07 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Vermoed dat dit ondertussen redelijk wat groter is dan bijzonder klein.
Dat vind ik nog steeds een bijzonder kleine groep op het geheel.![]()
Dit doet me weer denken aan al die lui die pro-maatregelen waren en zelf ondanks een avondklok 3x per week in praatprogramma's aanschoven.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:11 schreef galantis het volgende:
[..]
Maar hoe moet Ab ons dan verslag doen van hoe trouw ze in Spanje wel niet hun mondkapjes dragen?![]()
Er is nogal wat veranderd sinds 2019 he...quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
Volgens NCTV waren er ongeveer 10.000 mensen lid van Facebookgroepen gerelateerd aan complottheorien in 2019. Laten we zeggen dat dat een procent of 10% van het totaal is, dan heb je 100.000 mensen die in die fuik zitten.
Dat vind ik nog steeds een bijzonder kleine groep op het geheel.
Ik ken daarbij zelf al een aardig groepje compleet de weg kwijters die niet eens op Facebook zitten, maar in allerlei andere kringen dingen met elkaar delen, en daar zal ik niet de enige in zijn.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Ik heb het niet over misinformatie, maar over we aanstuurt op maatregelen, en daarvoor verantwoordelijkheid gehouden dient te worden. Dat ligt niet voornamelijk aan welke informatie; maar aan de meningen die om de informatie gevormd worden. Kant en klaar voor de burger na een lange dag werken. Dat doe je door bijvoorbeeld n vraag te stellen aan twee IC-verpleegkundigen die gaat over hoe kut ze ongevaccineerden patinten stiekem wel niet vinden.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
Of je kunt gewoon antwoord geven: welke bronnen werden daarvoor gehanteerd. Dat is namelijk wat informatie van misinformatie onderscheidt.
Overigens is misinformatie evenzeer aanwezig, maar veeleer door een gebrek aan volledigheid en kritische duiding van de gegeven informatie.“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
Complottheorieen zijn toch van alle tijden.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:15 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Er is nogal wat veranderd sinds 2019 he...
Ik ken daarbij zelf al een aardig groepje compleet de weg kwijters die niet eens op Facebook zitten, maar in allerlei andere kringen dingen met elkaar delen, en daar zal ik niet de enige in zijn.
Ik weet nog dat ik net op Fok! zat en dat er hele discussies waren over dat 9/11 in scene was gezet, inside jobs en weet ik wat.![]()
Ik heb het wel over misinformatie... jij hebt het hier over interpretatie van informatie die je in dit geval niet bevalt. Dat is wat anders.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:15 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Ik heb het niet over misinformatie, maar over we aanstuurt op maatregelen, en daarvoor verantwoordelijkheid gehouden dient te worden. Dat ligt niet voornamelijk aan welke informatie; maar aan de meningen die om de informatie gevormd worden. Kant en klaar voor de burger na een lange dag werken. Dat doe je door bijvoorbeeld n vraag te stellen aan twee IC-verpleegkundigen die gaat over hoe kut ze ongevaccineerden patinten stiekem wel niet vinden.
Overigens is misinformatie evenzeer aanwezig, maar veeleer door een gebrek aan volledigheid en kritische duiding van de gegeven informatie.Omnibus in omnibus.
Tuurlijk, maar daar zijn er de afgelopen anderhalf jaar wel behoorlijk wat bijgekomen.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Complottheorieen zijn toch van alle tijden.
Ik weet nog dat ik net op Fok! zat en dat er hele discussies waren over dat 9/11 in scene was gezet, inside jobs en weet ik wat.
Overigens ging het me niet zozeer om echte complotwappies, maar om wat @chratnox zei, dat de groep alternatieve nieuwsvolgers bijzonder klein was.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Nee, ik heb het over het strategisch creren van toestemming bij het volk voor het herinvoeren van maatregelen door een staatsomroep terwijl jij doet alsof maatregelen een consequentie zijn van misinformatie op feesboek.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik heb het wel over misinformatie... jij hebt het hier over interpretatie van informatie die je in dit geval niet bevalt. Dat is wat anders.“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
Altijd nog geloofwaardiger dan de officile complottheorie.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik weet nog dat ik net op Fok! zat en dat er hele discussies waren over dat 9/11 in scene was gezet, inside jobs en weet ik wat.“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:21 schreef Complotwappie het volgende:
Nee, ik heb het over het strategisch creren van toestemming bij het volk voor het herinvoeren maatregelen door een staatsomroep
Typisch gevalletje 'Ockham's razor'. Vaak is het niet nodig een ingewikkelde verklaring te zoeken wanneer een simpele verklaring voor handen is.![]()
Vertel meer, we hangen aan je lippen hoorquote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:23 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Altijd nog geloofwaardiger dan de officile complottheorie..
'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
36% volledig gevaccineerd.quote:Roemeni bevindt zich midden in een vierde golf
Roemeni heeft zelfs de hulp ingeroepen van de Wereldgezondheidsorganisatie WHO. Het Oost-Europese land bevindt zich midden in een vierde golf; dinsdag overleden 574 mensen op een dag aan het virus.
https://www.trouw.nl/buit(...)l&utm_source=twitter
Letland, Polen. Al die landen met een lage vaccinatiegraad gaan weer maatregelen nemen."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ja, het waren er toen ook 10.000, daarom ben ik uitgegaan van 100.000.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:15 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Er is nogal wat veranderd sinds 2019 he...
Ik ken daarbij zelf al een aardig groepje compleet de weg kwijters die niet eens op Facebook zitten, maar in allerlei andere kringen dingen met elkaar delen, en daar zal ik niet de enige in zijn.
Daarbij vind ik wel dat er nogal een verschil zit tussen iemand die zegt: “ik maak me zorgen over het vaccin” en iemand die gelooft dat de Jonge en van Dissel babybloed drinken.![]()
Die droplul zei zelfs dat ze buiten ook op zouden moeten.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:11 schreef galantis het volgende:
[..]
Maar hoe moet Ab ons dan verslag doen van hoe trouw ze in Spanje wel niet hun mondkapjes dragen?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Natuurlijk is daar een verschil in, vandaar ook dat ik denk dat er veel meer alternatieve mediavolgers zijn dan een bijzonder kleine groep.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, het waren er toen ook 10.000, daarom ben ik uitgegaan van 100.000.
Daarbij vind ik wel dat er nogal een verschil zit tussen iemand die zegt: “ik maak me zorgen over het vaccin” en iemand die gelooft dat de Jonge en van Dissel babybloed drinken.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Wat is er ingewikkeld aan? Het fenomeen is bekend, makkelijk herkenbaar en veel voorkomend.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:23 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Typisch gevalletje 'Ockham's razor'. Vaak is het niet nodig een ingewikkelde verklaring te zoeken wanneer een simpele verklaring voor handen is.“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
Ik hoorde laatst nog iemand zeggen dat de hele maatschappij gestuurd wordt door de media. Giovanca en Carrie als stiekeme leiders van dit land, prachtig toch.
In Southern Sun
Nee, maar als mijn tandarts corona heeft, dan denk ik nog steeds niet dat het mij beschermt. Het voorkomt natuurlijk wel dat grote druppels rechtstreeks op een ander overbrengt. Normaal dragen zorgmedewerkers hun werkmaskers ook niet in de supermarkt of in het restaurant, maar wanneer zij dicht op een patient, in een hygiene gevoelige situatie werken.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 11:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarom denk je dat zorgmedewerkers met die dingen werken dan? Voor de sier?Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Er is al hulp. Dat noemen we vaccins.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:27 schreef capricia het volgende:
[..]
36% volledig gevaccineerd.
Letland, Polen. Al die landen met een lage vaccinatiegraad gaan weer maatregelen nemen.Where law ends, tyrrany begins.![]()
Daarnaast gebruiken zij gekeurde medische wegwerpmaskers die nooit hergebruikt worden en zitten ze er ook niet aan met hun blote handen.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:38 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Nee, maar als mijn tandarts corona heeft, dan denk ik nog steeds niet dat het mij beschermt. Het voorkomt natuurlijk wel dat grote druppels rechtstreeks op een ander overbrengt. Normaal dragen zorgmedewerkers hun werkmaskers ook niet in de supermarkt of in het restaurant, maar wanneer zij dicht op een patient, in een hygiene gevoelige situatie werken.![]()
Ik denk vooral om bacterieen tegen te houden.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 11:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarom denk je dat zorgmedewerkers met die dingen werken dan? Voor de sier?To BG or not to BG!![]()
Ik denk dat dat heel erg meevalt, zeker gelet op de 'alternatieve media' die Etto bedoelt:quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:32 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Natuurlijk is daar een verschil in, vandaar ook dat ik denk dat er veel meer alternatieve mediavolgers zijn dan een bijzonder kleine groep.Even los van de kwalificatie die hij daar geeft aan die alternatieve media.quote:Was de 'alternatieve media', dat open riool van bij elkaar verzonnen gezwam, maar wat terughoudender met het verspreiden van misinformatie. Dan hadden we wellicht al wat minder maatregelen moeten doorvoeren.![]()
En ik denk van nietquote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat dat heel erg meevalt, zeker gelet op de 'alternatieve media' die Etto bedoelt:
[..]
Even los van de kwalificatie die hij daar geeft aan die alternatieve media..
In Southern Sun
Het zou verstandiger zijn om 'via' dan 'door' te zeggen.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:37 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik hoorde laatst nog iemand zeggen dat de hele maatschappij gestuurd wordt door de media. Giovanca en Carrie als stiekeme leiders van dit land, prachtig toch.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
36% is een vrij hoge graad. Haiti heeft ~0% bijvoorbeeld en Afrikanen zijn genetisch aangelegd om Covid heftiger te krijgen. 658 doden gedurende de hele pandemie. Helaas worden ze nu heel hard gepusht te vaccineren ipv daadwerkelijke humanitaire hulp te bieden.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:27 schreef capricia het volgende:
[..]
36% volledig gevaccineerd.
Letland, Polen. Al die landen met een lage vaccinatiegraad gaan weer maatregelen nemen.![]()
Dan krijg je best een rare zin.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:45 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Het zou verstandiger zijn om 'via' dan 'door' te zeggen.
Ik hoorde laatst nog iemand zeggen dat de hele maatschappij gestuurd wordt via door de media. Giovanca en Carrie als stiekeme leiders van dit land, prachtig toch.
In Southern Sun
Dan zitten we in (op?) een impassequote:
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-10-2021 12:48:00 ]![]()
In plaats van*quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:47 schreef Da_Sandman het volgende:
Dan krijg je best een rare zin.
Ik hoorde laatst nog iemand zeggen dat de hele maatschappij gestuurd wordt via door de media. Giovanca en Carrie als stiekeme leiders van dit land, prachtig toch.
.
Punt is dat je met de kleine aanpassing afscheid kan nemen van de tweede zin.“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
https://m.dw.com/en/pande(...)ss-en-world-4025-rdfquote:Pandemic of anti-vaxxers and COVID deniers hits Romania
Romania is getting crushed by one of the worst coronavirus waves in Europe. Vaccine skepticism and inaction on the part of the president, the administration and authorities are largely to blame.
Images documenting the current situation at a university hospital in the Romanian capital, Bucharest, are tough to watch. In a video published last week by the investigative journalism platform Recorder, not a single intensive care unit (ICU) bed is free, while rooms and hallways are filled beyond capacity with sick people waiting for help and medical staff roll corpses in black plastic body bags past them.
All the while, ambulances keep dropping off new patients. Almost all are old and hardly any are vaccinated. Many can barely breathe; some still refuse to get vaccinated. "This onslaught has to do with people being reckless and uninformed," a doctor says. "Politicians have to be much more insistent. If they cared about the well-being of voters, they would be saying: 'Get vaccinated!'"
The video is 16 grueling minutes long, has no commentary and is titled "This Is What a Health Disaster Looks Like."
Scenes such as those in the video are playing out at hospitals across Romania. The country is currently being hit by one of the worst coronavirus waves in Europe. Record infection and death rates have been recorded almost every day since March 2020. On Tuesday, 19,000 new COVID-19 infections and 574 deaths were recorded.
"We're not just in a pandemic," Daniel Coriu, the chair of the Romanian College of Physicians, said on Tuesday. "We're in a disaster." Last week the college published an open letter describing the current catastrophic state of the health care system under the title "A Cry of Despair."
Low vaccination rates, influential anti-vaxxers
Romania is not an isolated case within the European Union. When it comes to seven-day incidence rates and daily death tolls, Latvia, Lithuania and Bulgaria have similarly high numbers. What makes Romania different from other EU countries is that its health care system is so burdened that many hospital directors and doctors say collapse is imminent. Romania and neighboring Bulgaria also have the lowest vaccination rates in the European Union. Only about 30% of the population is fully vaccinated in either country — the cumulative EU average is 74.4%. Vaccine skepticism is widespread and is being fueled by nationalist politicians and the influential Romanian Orthodox Church.
Echt zo te voorkomen. Die beelden hebben we allemaal al gezien. Zo onnodig dit.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik denk dat we beter afscheid kunnen nemen van beide zinnen en de belachelijke redenatie dat de media een grote rol speelt in het aansturen van de maatschappij.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:48 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
In plaats van*.
Punt is dat je met de kleine aanpassing afscheid kan nemen van de tweede zin.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Ik geloof niet dat het aansturen is, maar je kunt toch niet ontkennen dat de media een grote rol speelt, bewust of onbewust? De media wordt niet voor niets de vierde macht genoemd.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:50 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik denk dat we beter afscheid kunnen nemen van beide zinnen en de belachelijke redenatie dat de media een grote rol speelt in het aansturen van de maatschappij.![]()
Ik. had gelezen dat deskundigen vermoeden. dat die nieuwe variant 10 tot 15 % besmettelijker is.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 08:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
Een variant kan alleen de overhand krijgen als die besmettelijker is dan de huidige variant.
Daarom is vaccineren van de hele bevolking ook zo belangrijk, het verhindert de verspreiding van het virus beter en beperkt daardoor mutaties.
https://joop.bnnvara.nl/n(...)t-nog-besmettelijker
Ik ben zelf wel gevaccineerd met Moderna.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Dat Hati nog niet heel ver gekomen is met vaccineren, klopt.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:46 schreef jjfrmgreece het volgende:
[..]
36% is een vrij hoge graad. Haiti heeft ~0% bijvoorbeeld en Afrikanen zijn genetisch aangelegd om Covid heftiger te krijgen. 658 doden gedurende de hele pandemie. Helaas worden ze nu heel hard gepusht te vaccineren ipv daadwerkelijke humanitaire hulp te bieden.
Van de overige claims zul je toch met wat goede bronnen moeten komen, anders blijft het toch echt fakenews en onzin.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Als die variant alleen besmettelijker is maar verder geen nieuwe gevolgen heeft is het toch niet zo'n probleem? 85% van de bevolking is tenslotte gevaccineerd, dus die zullen er nog steeds geen tot weinig klachten van ervaren.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:52 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik. had gelezen dat deskundigen vermoeden. die nieuwe variant 10 tot 15 % besmettelijker is.
https://joop.bnnvara.nl/n(...)t-nog-besmettelijker
Ik ben zelf wel gevaccineerd met Moderna.![]()
Ook als je niet gelooft dat er spraken is van intentionele aansturing lijkt het me moeilijk te ontkennen dat de media een centrale rol speelt in het creren van wel of geen acceptatie.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:50 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik denk dat we beter afscheid kunnen nemen van beide zinnen en de belachelijke redenatie dat de media een grote rol speelt in het aansturen van de maatschappij.“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
Het doelbewust masseren op verzoek van de overheid, nee, daar geloof ik niet in. Er zal echt wel eens een journalist wat opschrijven omdat hij er zelf ook in gelooft, zijn ook net mensen. Maar vergeet niet dat die vierde macht ook de controlerende macht is.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat het aansturen is, maar je kunt toch niet ontkennen dat de media een grote rol speelt, bewust of onbewust? De media wordt niet voor niets de vierde macht genoemd.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Ik snap echt niet dat het met 85% vaccinatiegraad zo'n drama kan zijn. Zou toch straks een keer klaar moeten zijn lijkt me.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Intentionele aansturing... verifieer dat eens.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:55 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Ook als je niet gelooft dat er spraken is van intentionele aansturing lijkt het me moeilijk te ontkennen dat de media een centrale rol speelt in het creren van wel of geen acceptatie.Omnibus in omnibus.
Is gewoon een of andere truttig studente die achter de social media accounts zit. Mensen denken nog dat als ze met de Belastingdienst of DUO bellen dat ze nog medewerkers aan de lijn krijgen terwijl het studenten zijn die precies voorlezen wat jij ook kan zien in de systemenquote:Op donderdag 21 oktober 2021 07:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik blijf het zo raar vinden dat er echt experts in hun vakgebied bij het RIVM werken, maar dat het allemaal zo amateuristisch overkomt.![]()
Kan de media het ooit goed doen, denk je?quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat het aansturen is, maar je kunt toch niet ontkennen dat de media een grote rol speelt, bewust of onbewust? De media wordt niet voor niets de vierde macht genoemd.
Als ze berichten over de ernst van de situatie en mensen aan het woord laten die het (opnieuw) nemen van maatregelen voorstaan, zijn ze paniek aan het zaaien. Als ze juist niet deze mensen aan het woord laten en er niet of te weinig over berichten of teveel doen alsof het wel meevalt, proberen ze zaken in de doofpot te stoppen.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Een centrale rol zou ik het niet willen noemen, nee. Dat de overheid net als andere bedrijven aan pr doet lijkt me niet heel vreemd.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:55 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Ook als je niet gelooft dat er spraken is van intentionele aansturing lijkt het me moeilijk te ontkennen dat de media een centrale rol speelt in het creren van wel of geen acceptatie.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Daarom zijn discussies met complotdenkers ook zinloos... Complotten vinden ze toch wel.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Kan de media het ooit goed doen, denk je?
Als ze berichten over de ernst van de situatie en mensen aan het woord laten die het (opnieuw) nemen van maatregelen voorstaan, zijn ze paniek aan het zaaien. Als ze juist niet deze mensen aan het woord laten en er niet of te weinig over berichten of teveel doen alsof het wel meevalt, proberen ze zaken in de doofpot te stoppen.Omnibus in omnibus.
Ze zijn bang dat de zorg het toch niet aan gaat kunnen.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:56 schreef Discombobulate het volgende:
Ik snap echt niet dat het met 85% vaccinatiegraad zo'n drama kan zijn. Zou toch straks een keer klaar moeten zijn lijkt me.
Ik heb gisteren Dierderik Gommers ook gezien bij Op1
Die is helemaal in de stress geschoten.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Ik las vanmorgen de de provincie Utrecht en dan met name de gemeenten Rhenen, Veenendaal, Vijfheerenlanden en Woudenberg de grootste brandhaarden zijn van heel Nederland.
Ik wil even melden dat ik me als inwoner van een van die gemeenten hier niet verantwoordelijk voor voel![]()
![]()
Dan moeten ze de vaccinatiebus maar parkeren voor de kerk in Barneveld en de moskee in Kanaleneiland.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:58 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ze zijn bang dat de zorg het toch niet aan gaat kunnen.
Ik heb gisteren Dierderik Gommers ook gezien bij Op1![]()
On a sidenote.
Wanneer gaan pro-vaxxers zich realiseren dat de problemen in de zorg al voor corona speelden?
Maar goed de krantjes vullen weer clicks en pro-vaxxers doen toch geen onderzoek voor ze iets zeggen.![]()
waar wordt dat ontkend?quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:59 schreef Derrazi het volgende:
On a sidenote.
Wanneer gaan pro-vaxxers zich realiseren dat de problemen in de zorg al voor corona speelden?
Maar goed de krantjes vullen weer clicks en pro-vaxxers doen toch geen onderzoek voor ze iets zeggen.Omnibus in omnibus.
Er was laatst een prikbus hier in de buurt, op een groot parkeerterrein waaraan ook wat bedrijven gevestigd zijn, waaronder een indoor kinderspeeltuin. Had de GGD op de website de Maps-locatie erbij gezet en die maakte er automatisch die speeltuin van. Een dag later circuleerde er allerlei wappie-posts dat er een prikbus in de speeltuin zou staan en al die zelf-onderzoekers slikten het natuurlijk weer als zoete koekquote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Daarom zijn discussies met complotdenkers ook zinloos... Complotten vinden ze toch wel..
In Southern Sun
Er staat ook een vergrijzing voor de deur, de babyboomers schuiven langzaam naar een bejaarde leeftijd. Er moet wel wat veranderen in de zorg de komende jaren.![]()
Het is vooral een zorgprobleem. Buiten de zkekenhuisdeuren bestaat corona niet meer.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:58 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ze zijn bang dat de zorg het toch niet aan gaat kunnen.
Ik heb gisteren Dierderik Gommers ook gezien bij Op1
Die is helemaal in de stress geschoten.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Alles voor de clicks. Google Adwords is er niets bij.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:55 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Ook als je niet gelooft dat er spraken is van intentionele aansturing lijkt het me moeilijk te ontkennen dat de media een centrale rol speelt in het creren van wel of geen acceptatie.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Ik geloof ook zeker niet dat het op verzoek van de overheid is. Er zijn nu een aantal programma's begonnen met "Moeten we geen mondkapjes terug?"quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:55 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het doelbewust masseren op verzoek van de overheid, nee, daar geloof ik niet in. Er zal echt wel eens een journalist wat opschrijven omdat hij er zelf ook in gelooft, zijn ook net mensen. Maar vergeet niet dat die vierde macht ook de controlerende macht is.
Als je dan bij die programma's alleen gasten neerzet die daar voorstander van zijn heb je als media heel veel invloed de beleidsrichting te wijzigen.
Daar zit een stuk controle in om te kijken of de overheid het juiste doet, maar dat is naar mijn mening wel sturend.![]()
Jij distantieert je hiervan? Heel passend wel in deze omstandighedenquote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:58 schreef dick_laurent het volgende:
Ik las vanmorgen de de provincie Utrecht en dan met name de gemeenten Rhenen, Veenendaal, Vijfheerenlanden en Woudenberg de grootste brandhaarden zijn van heel Nederland.
Ik wil even melden dat ik me als inwoner van een van die gemeenten hier niet verantwoordelijk voor voel
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Ik snap de relevantie met mijn post niet helemaal.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Kan de media het ooit goed doen, denk je?
Als ze berichten over de ernst van de situatie en mensen aan het woord laten die het (opnieuw) nemen van maatregelen voorstaan, zijn ze paniek aan het zaaien. Als ze juist niet deze mensen aan het woord laten en er niet of te weinig over berichten of teveel doen alsof het wel meevalt, proberen ze zaken in de doofpot te stoppen.![]()
Sinds corona zijn er veel "Kritische denkers" en "Onderzoekers" bij gekomen, dat leer je wel als je op twitter komt.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:00 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Er was laatst een prikbus hier in de buurt, op een groot parkeerterrein waaraan ook wat bedrijven gevestigd zijn, waaronder een indoor kinderspeeltuin. Had de GGD op de website de Maps-locatie erbij gezet en die maakte er automatisch die speeltuin van. Een dag later circuleerde er allerlei wappie-posts dat er een prikbus in de speeltuin zou staan en al die zelf-onderzoekers slikten het natuurlijk weer als zoete koek.
![]()
Nou ja, sommige boomers zijn al 70+.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:01 schreef Momo het volgende:
Er staat ook een vergrijzing voor de deur, de babyboomers schuiven langzaam naar een bejaarde leeftijd. Er moet wel wat veranderen in de zorg de komende jaren.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Op Twitter kan elke gek en zijn moeder iets roepen.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:03 schreef Momo het volgende:
[..]
Sinds corona zijn er veel "Kritische denkers" en "Onderzoekers" bij gekomen, dat leer je wel als je op twitter komt.![]()
Dit herhaal je telkens maar weer, het lijkt wel een mantra.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:01 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het is vooral een zorgprobleem. Buiten de zkekenhuisdeuren bestaat corona niet meer.
Buiten de ziekenhuisdeuren bestaat corona ook nog steeds. Het is minder, en sommige mensen doen er inderdaad heel weinig meer aan, maar ook nog steeds heel veel wel. Enige bias is je niet vreemd, denk ik. Dat is ook logisch, dat heeft iedereen, maar je zou het ook iets minder als feit en meer als mening kunnen poneren.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Ja toch. Ik werk nog steeds voor 90% thuis. En die ene dag dat ik af en toe naar kantoor ga zit ik alsnog in een praktisch leeg kantoorquote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij distantieert je hiervan? Heel passend wel in deze omstandighedenIk zie haast niemand zo doordeweeks
![]()
![]()
![]()
Ik vind 'De overheid heeft de mondkapjesplicht afgeschaft, maar moeten we die niet terug? <NAAM> legt uit waarom hij vindt dat dat zo is.' juist niet sturend, maar kritisch. Het zou ng beter zijn als de minister er dan bij zit, maar dat kan natuurlijk niet altijd.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik geloof ook zeker niet dat het op verzoek van de overheid is. Er zijn nu een aantal programma's begonnen met "Moeten we geen mondkapjes terug?"
Als je dan bij die programma's alleen gasten neerzet die daar voorstander van zijn heb je als media heel veel invloed de beleidsrichting te wijzigen.
Daar zit een stuk controle in om te kijken of de overheid het juiste doet, maar dat is naar mijn mening wel sturend.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
En data analisten.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:03 schreef Momo het volgende:
[..]
Sinds corona zijn er veel "Kritische denkers" en "Onderzoekers" bij gekomen, dat leer je wel als je op twitter komt.
Net zo vermoeiend.Go hard or go home![]()
Besmettingen op Urk stijgen eigenlijk maar licht, zou je toch flink hoger verwachten met zo'n vaccinatiegraad.blablablabla![]()
Mensen op Urk zijn inmiddels gemuteerd tot een soort hagedis achtige soort, met een hele dikke leer-achtige huid.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:08 schreef Elan het volgende:
Besmettingen op Urk stijgen eigenlijk maar licht, zou je toch flink hoger verwachten met zo'n vaccinatiegraad.
Daar komt de 'rona niet meer doorheen.![]()
Of ze testen daar niet meer.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:08 schreef Elan het volgende:
Besmettingen op Urk stijgen eigenlijk maar licht, zou je toch flink hoger verwachten met zo'n vaccinatiegraad.![]()
Denk je dat mensen die zich niet laten vaccineren zich nog laten testen?quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:08 schreef Elan het volgende:
Besmettingen op Urk stijgen eigenlijk maar licht, zou je toch flink hoger verwachten met zo'n vaccinatiegraad.
Geen idee wat de opname-cijfers zijn, hoor.
Ik zit vooral op Staphorst en Staphorst stelt zeker niet teleur.Go hard or go home![]()
Het hangt er sterk vanaf hoe je het brengt natuurlijk. Als je alleen ziekenhuizen aan het woord laat en de voordelen van het gebruik van (bijvoorbeeld) mondkapjes laat uitleggen en niemand die een tegengeluid geeft, ben je dan echt objectief?quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:06 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik vind 'De overheid heeft de mondkapjesplicht afgeschaft, maar moeten we die niet terug? <NAAM> legt uit waarom hij vindt dat dat zo is.' juist niet sturend, maar kritisch. Het zou ng beter zijn als de minister er dan bij zit, maar dat kan natuurlijk niet altijd.![]()
Jij zegt dat je vindt dat de media een te grote rol speelt en sturend bericht.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik snap de relevantie met mijn post niet helemaal.
Is dat niet voor een groot deel 'in the eyes of the beholder' of men vindt dat ze sturend berichten en een te grote rol spelen? Zijn het niet vooral de mensen die van mening zijn dat er geen nieuwe maatregelen moeten komen, die deze mening zijn toegedaan? Ligt het dan aan de berichtgeving van de media, of aan de mening van de mensen?And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Het zit in het DNA van journalisten om juist dat uit te lichten wat de macht niet doet. Dus als de overheid in dit geval de mondkapjesplicht afschaft en de cijfers lopen op, dan komen de voorstanders van het herinvoeren van de mondkapjes aan het woord. Lopen de cijfers af en de mondkapjesplicht blijft, komen de tegenstanders aan het woord. Dat heeft helemaal niets met het benvloeden van het publiek te maken.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het hangt er sterk vanaf hoe je het brengt natuurlijk. Als je alleen ziekenhuizen aan het woord laat en de voordelen van het gebruik van (bijvoorbeeld) mondkapjes laat uitleggen en niemand die een tegengeluid geeft, ben je dan echt objectief?'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Natuurlijk bedoel ik het niet zo letterlijk.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit herhaal je telkens maar weer, het lijkt wel een mantra.
Buiten de ziekenhuisdeuren bestaat corona ook nog steeds. Het is minder, en sommige mensen doen er inderdaad heel weinig meer aan, maar ook nog steeds heel veel wel. Enige bias is je niet vreemd, denk ik. Dat is ook logisch, dat heeft iedereen, maar je zou het ook iets minder als feit en meer als mening kunnen poneren.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Ah, misschien is het telkens herhalen van "corona bestaat niet meerj" dan niet helemaal kloppendquote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:15 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Natuurlijk bedoel ik het niet zo letterlijk.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Hugo die de kijkertjes toespreekt als zijnde Mijnheer de Uilquote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:06 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik vind 'De overheid heeft de mondkapjesplicht afgeschaft, maar moeten we die niet terug? <NAAM> legt uit waarom hij vindt dat dat zo is.' juist niet sturend, maar kritisch. Het zou ng beter zijn als de minister er dan bij zit, maar dat kan natuurlijk niet altijd.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Urkers zijn sowieso niet menselijk.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:10 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Mensen op Urk zijn inmiddels gemuteerd tot een soort hagedis achtige soort, met een hele dikke leer-achtige huid.
Daar komt de 'rona niet meer doorheen.![]()
Ok, dat kan. Ik snap alleen niet hoe je uit mijn post haalt dat ik vind dat ze paniek zaaien of zaken in de doofpot stoppen.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij zegt dat je vindt dat de media een te grote rol speelt en sturend bericht.
Is dat niet voor een groot deel 'in the eyes of the beholder' of men vindt dat ze sturend berichten en een te grote rol spelen? Zijn het niet vooral de mensen die van mening zijn dat er geen nieuwe maatregelen moeten komen, die deze mening zijn toegedaan? Ligt het dan aan de berichtgeving van de media, of aan de mening van de mensen?
Ironisch genoeg is jouw bericht exact het soort sturende bericht wat ik bedoel. Ik heb niet gezegd dat de media zaken in de doofpot stopt of ze paniek zaaien, maar mensen die jouw reactie lezen denken dat nu wel.![]()
quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:14 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het zit in het DNA van journalisten om juist dat uit te lichten wat de macht niet doet. Dus als de overheid in dit geval de mondkapjesplicht afschaft en de cijfers lopen op, dan komen de voorstanders van het herinvoeren van de mondkapjes aan het woord. Lopen de cijfers af en de mondkapjesplicht blijft, komen de tegenstanders aan het woord. Dat heeft helemaal niets met het benvloeden van het publiek te maken.![]()
![]()
de kritische journalistiek is al een tijdje geleden overleden hoor.
De tegenstanders van de mondkapjesplicht waren inderdaad niet van de beeldbuis te slaan![]()
Ik zeg toch niet dat jij dat denkt? Maar dat dat iets is dat je telkens tegenkomt dat dat wordt gezegd: daar heb je de paniekzaaiers van de media weer. Je ziet die posts toch ook terugkomen in dit topic, neem ik aan?quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ok, dat kan. Ik snap alleen niet hoe je uit mijn post haalt dat ik vind dat ze paniek zaaien of zaken in de doofpot stoppen.
Ironisch genoeg is jouw bericht exact het soort sturende bericht wat ik bedoel. Ik heb niet gezegd dat de media zaken in de doofpot stopt of ze paniek zaaien, maar mensen die jouw reactie lezen denken dat nu wel.
Maar ik zal proberen om nog duidelijker te maken dat ik 'in het algemeen' bedoel en niet per se jou persoonlijk.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Het lijkt me dan minstens net zo zinvol om de minister, staatssecretaris of verantwoordelijke leden vanuit het OMT (denk aan een van Dissel) aan de tand te voelen waarom ze dat dan niet doen, in plaats van emotionele pleidooien om het wl te doen.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:14 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het zit in het DNA van journalisten om juist dat uit te lichten wat de macht niet doet. Dus als de overheid in dit geval de mondkapjesplicht afschaft en de cijfers lopen op, dan komen de voorstanders van het herinvoeren van de mondkapjes aan het woord. Lopen de cijfers af en de mondkapjesplicht blijft, komen de tegenstanders aan het woord. Dat heeft helemaal niets met het benvloeden van het publiek te maken.![]()
Zal wellicht aan mij liggen, maar in de tijd van de maatregelen kan ik me niet echt herinneren dat er vrijwel elke avond tegenstanders van de maatregelen aanschoven bij die talkshows. Ze hebben er wel eens gezeten ja en in de media las je af en toe wel wat kritiek, maar toch in een mindere mate imo. Ook toen hoorde je vooral de voorstanders van de maatregelen. Maar daar zijn geen harde cijfers van verder, puur gevoelsmatig, dus iedereen zal er een ander idee bij hebben.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:14 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik zie die posts ook terugkomen ja. Je reageert op mijn post met die vraag. Als ik vraag om verduidelijking begin je over paniek zaaien en doofpotten.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zeg toch niet dat jij dat denkt? Maar dat dat iets is dat je telkens tegenkomt dat dat wordt gezegd: daar heb je de paniekzaaiers van de media weer. Je ziet die posts toch ook terugkomen in dit topic, neem ik aan?
Maar ik zal proberen om nog duidelijker te maken dat ik 'in het algemeen' bedoel en niet per se jou persoonlijk.
Indien het niet je intentie is om dat te koppelen aan mijn post kun je er ook voor kiezen me niet te quoten, nu is die koppeling namelijk wel gemaakt. Vandaar, sturend.![]()
Prima hoor, wat jij wil.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik zie die posts ook terugkomen ja. Je reageert op mijn post met die vraag. Als ik vraag om verduidelijking begin je over paniek zaaien en doofpotten.
Indien het niet je intentie is om dat te koppelen aan mijn post kun je er ook voor kiezen me niet te quoten, nu is die koppeling namelijk wel gemaakt. Vandaar, sturend.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Van Dissel werd dus van de week uitgebreid aan het woord gelaten in het AD.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het lijkt me dan minstens net zo zinvol om de minister, staatssecretaris of verantwoordelijke leden vanuit het OMT (denk aan een van Dissel) aan de tand te voelen waarom ze dat dan niet doen, in plaats van emotionele pleidooien om het wl te doen.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Die stoppen liever andere zaken in hun neus waarschijnlijkquote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Urkers zijn sowieso niet menselijk.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Het is dan wellicht geen doel maar het is wel degelijk een gevolg. Er zijn genoeg mensen die hun informatie uit gequote talkshow oneliners halen hier hun mening op baseren.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:14 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)an-het-land-a4062197quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:10 schreef Noek het volgende:
[..]
Denk je dat mensen die zich niet laten vaccineren zich nog laten testen?
Geen idee wat de opname-cijfers zijn, hoor.
Ik zit vooral op Staphorst en Staphorst stelt zeker niet teleur.
Vorige week voor het eerst in twee maanden twee opnames , tijdens de eerste en tweede golf wel veel. Misschien hebben ze nu wel een betere immuniteit dan de rest van (gevaccineerd) Nederland .
Of zelfs Cojona heeft inmiddels een tyfushekel aan dat volk
blablablabla![]()
quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:23 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Van Dissel werd dus van de week uitgebreid aan het woord gelaten in het AD.Zo, en die werd even het vuur na aan de schenen gelegd.
![]()
ja vaccinatie in poedervorm zou daar wel een uitkomst zijnquote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:24 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Die stoppen liever andere zaken in hun neus waarschijnlijk![]()
Dat is dus het hele ding. Je ziet wat je wil zien. Willem Engel zat zelfs bij Op1 toen de avondklok voor even afgeschaft werd.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zal wellicht aan mij liggen, maar in de tijd van de maatregelen kan ik me niet echt herinneren dat er vrijwel elke avond tegenstanders van de maatregelen aanschoven bij die talkshows. Ze hebben er wel eens gezeten ja en in de media las je af en toe wel wat kritiek, maar toch in een mindere mate imo. Ook toen hoorde je vooral de voorstanders van de maatregelen. Maar daar zijn geen harde cijfers van verder, puur gevoelsmatig, dus iedereen zal er een ander idee bij hebben.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Klopt, mijn moeder heeft het alleen maar over zaken die ze op tv/radio/teletekst heeft gezien of gehoord.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:25 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het is dan wellicht geen doel maar het is wel degelijk een gevolg. Er zijn genoeg mensen die hun informatie uit gequote talkshow oneliners halen hier hun mening op baseren.
Vooral mensen van de oude stempel halen daar hun informatie op.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Ik snap niks van deze logica. Kijk naar de oplopende ziekenhuisopnames. Kijk naar de capaciteit. Dan is de conclusie toch duidelijk dat dit niet maanden zo door kan gaan zonder dat de reguliere zorg in het geding komt?quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:56 schreef Discombobulate het volgende:
Ik snap echt niet dat het met 85% vaccinatiegraad zo'n drama kan zijn. Zou toch straks een keer klaar moeten zijn lijkt me.
Die 85% vaccinatiegraad is mooi, het doet ook zeker iets. Vergelijk de situatie van nu maar met die van vorig jaar en het moge duidelijk zijn dat het een stuk beter gaat. Maar dat betekent niet automatisch dat het dus allemaal opeens in orde is.![]()
Maar pak het probleem dan aan bij de bron, en niet bij de overgrote meerderheid die netjes zijn/haar prikken heeft gehaald.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik snap niks van deze logica. Kijk naar de oplopende ziekenhuisopnames. Kijk naar de capaciteit. Dan is de conclusie toch duidelijk dat dit niet maanden zo door kan gaan zonder dat de reguliere zorg in het geding komt?
Die 85% vaccinatiegraad is mooi, het doet ook zeker iets. Vergelijk de situatie van nu maar met die van vorig jaar en het moge duidelijk zijn dat het een stuk beter gaat. Maar dat betekent niet automatisch dat het dus allemaal opeens in orde is.
Dan maar een keer niet politiek correct.![]()
Niet alleen oude mensen hoor. Sterker nog ik denk zelfs heel veel jongeren die zelfs nu.nl niet eens meer lezen maar gewoon wat random berichten op Facebook voorbij zien komen met clickbait-achtige titels.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:27 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Klopt, mijn moeder heeft het alleen maar over zaken die ze op tv/radio/teletekst heeft gezien of gehoord.
Vooral mensen van de oude stempel halen daar hun informatie op.![]()
Dat is strategie. Net zoals wanneer er wel en niet genuanceerd wordt, welke vraag wel en welke niet gesteld wordt en aan wie wel en wie niet: wanneer een expert tegenover ''de zorgen van'' Henk geplaatst wordt, ipv een expert tegenover een expert. Of de keuze welke informatie tot in den treure herhaalt, en welke volledig genegeerd wordt. Wie je wl ambushed met vuur aan de schenen, en wie je met respect behandeld en voorkennis geeft over de te komen vragen. Wanneer emotie wel en niet opgeroepen wordt, door bijvoorbeeld het wel of niet tonen van een foto. (Syrisch kinderlijkje vs kinderlijkje van een Franse peuter in Nice). Wanneer je wel of niet op sociale dynamieken inspeelt door geklap/verontwaardiging op te wekken bij het publiek door bepaalde "grappige'' opmerkingen te maken. Ik geloof best dat dit allemaal kan voortkomen uit een ''redactie-cultuur'', maar er zit manipulatie dan wel sturing in door het niet afdoende afstand te nemen van de eigen/redactionele positie. Het zal ook zeker zo zijn dat de (staats)media op de hoofdlijnen goeddeels op n lijn ligt met de politieke macht door natuurlijke homogamie, en niet doordat de politiek dagelijks met de media belt en heel specifiek duidelijk maakt wat er gedaan moet worden, tenzij een ijdeltuit als Kaag specifieke wensen heeft. De kaders waarbinnen individuen binnen de macht mogen opereren zijn over het algemeen al duidelijk genoeg.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:03 schreef chratnox het volgende:
[ Bericht 1% gewijzigd door Akathisia op 21-10-2021 13:40:59 ]“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
Wellicht zie ik wat ik wil zien ja. Maar dat geldt voor alle partijen; dat bedoelde ik met ''er zijn geen harde cijfers'' zeg maar. Het is gevoelsmatig.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:26 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat is dus het hele ding. Je ziet wat je wil zien. Willem Engel zat zelfs bij Op1 toen de avondklok voor even afgeschaft werd.
Engel zat er inderdaad af en toe. Net als andere tegenstanders. Maar in veel mindere mate. Nu is het bijna elke avond raak.![]()
Ja, dat heb ik gelezen. Dat ging er vooral over dat hij dacht dat in het voorjaar van 2022 we voor een groot deel van de crisis verlost konden zijn.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:23 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Van Dissel werd dus van de week uitgebreid aan het woord gelaten in het AD.
Tegelijkertijd werd er genoemd dat hij dacht dat de 'zware' maatregelen wel weg konden blijven, de lockdown en de avondklok. Dat is niet echt een tegengeluid, vind je ook niet?![]()
Als het Jaap van Dissel is die een "tegengeluid" moet geven zit het sowieso al niet goed.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik gelezen. Dat ging er vooral over dat hij dacht dat in het voorjaar van 2022 we voor een groot deel van de crisis verlost konden zijn.
Tegelijkertijd werd er genoemd dat hij dacht dat de 'zware' maatregelen wel weg konden blijven, de lockdown en de avondklok. Dat is niet echt een tegengeluid, vind je ook niet?![]()
Nou Gommers zei ook bijna ( net niet helemaal) "laat die ongevaccineerden maar buiten staan"quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar pak het probleem dan aan bij de bron, en niet bij de overgrote meerderheid die netjes zijn/haar prikken heeft gehaald.
Dan maar een keer niet politiek correct.
Buiten het ziekenhuis, dus.
Ik geloofde ook bijna niet wat ik hoorde, maar je kan het zo terug kijken.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Hij wou de woorden niet letterlijk uit zijn strot duwen maar hij leek toch te opteren voor een vaccinatieplicht. Maar ja, hij gaat daar niet over.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:37 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nou Gommers zei ook bijna ( net niet helemaal) "laat die ongevaccineerden maar buiten staan"
Buiten het ziekenhuis, dus.
Ik geloofde ook bijna niet wat ik hoorde, maar je kan het zo terug kijken.![]()
Die nieuwe (mogelijk besmettelijkere) variant is inmiddels ook in Nederland. Misschien is dit dan eindelijk de variant waarvan we het R getal niet onder de 1 kunnen krijgen voordat we groepsimmuniteit hebben.![]()
Ik ben oprecht benieuwd wat voor hun het lange termijn plan is. Nu is het dus weer hopen op het voorjaar van 2022. Dat werd er vorig jaar ook gezegd. Mooie zomer en zo. En nu lijkt het er toch op dat we gewoon weer een winter met enige vorm van maatregelen tegemoet gaan zien. Terwijl de vaccinatiegraad vrij hoog is. Boosters in het voorjaar? Heb je eind 2022 weer hetzelfde probleem. Je krijgt nooit iedereen gevaccineerd, tenzij je er een verplichting van maakt, maar dat willen ze niet. Dus dan maar elke winter accepteren dat er enige vorm van maatregelen nodig zijn? Even afwachten of het ook echt zo'n vaart gaat lopen, maar het begint er wel op te lijken imo.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik gelezen. Dat ging er vooral over dat hij dacht dat in het voorjaar van 2022 we voor een groot deel van de crisis verlost konden zijn.
Ja, precies.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:39 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Hij wou de woorden niet letterlijk uit zijn strot duwen maar hij leek toch te opteren voor een vaccinatieplicht. Maar ja, hij gaat daar niet over.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Van Dissel maakt geen beleid. Hij kan alleen zeggen wat hij als wetenschapper denkt dat wel of niet kan/moet/zal gebeuren. Dat doet hij dus. Waarom is dat geen tegengeluid?quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tegelijkertijd werd er genoemd dat hij dacht dat de 'zware' maatregelen wel weg konden blijven, de lockdown en de avondklok. Dat is niet echt een tegengeluid, vind je ook niet?And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Religie is zo'n heilig huisje hier in NL, om gek van te worden.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:39 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Hij wou de woorden niet letterlijk uit zijn strot duwen maar hij leek toch te opteren voor een vaccinatieplicht. Maar ja, hij gaat daar niet over.![]()
Dit gaat iets verder dan religie. Dit gast over vrije keus. Als we daar overheen stappen dan is de rest een piece of cake.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Religie is zo'n heilig huisje hier in NL, om gek van te worden.![]()
De OMT adviezen zitten bijzonder dicht bij beleid, vind je ook niet?quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Van Dissel maakt geen beleid. Hij kan alleen zeggen wat hij als wetenschapper denkt dat wel of niet kan/moet/zal gebeuren. Dat doet hij dus. Waarom is dat geen tegengeluid?![]()
"Je hebt vrije keus. Maar als je het niet met ons eens bent nemen we je vrije keus af."quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:45 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dit gaat iets verder dan religie. Dit gast over vrije keus. Als we daar overheen stappen dan is de rest een piece of cake.![]()
Bronnen @miss_sly
Lage sterfte (2 maanden geleden 2x zoveel mensen omgekomen in aardbeving daar dan totale Covid sterfte)
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/haiti/
https://www.npr.org/secti(...)west-covid-death-rat — nog het bewijs dat ze nutteloze dingen hadden opgezet omdat niemand covid had
Vax rate
https://www.google.co.uk/search?q=haiti+vaccination
Dat ze die vaccines gepusht krijgen
https://www.bloomberg.com(...)ted-moderna-vaccines
UNICEF maakt ook campagnes en heeft prikkampen enzo 😆![]()
Ik zie dat Delta Plus de media heeft bereikt?
AVONDKLOK INCOMING!!“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Telegraafquote:Op de intensive cares nam het totale aantal patinten af met n naar 164. Op de verpleegafdelingen worden op dit moment 496 coronapatinten verzorgd, elf meer dan een dag eerder. Op de ic 's werden wel achttien nieuwe patinten opgenomen en op de verpleegafdelingen zelfs 88, maar er verdwijnen ook dagelijks weer mensen.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Tja, gezondheidscrisis, heel het land moet offers brengen, ik moet een QR laten zien als ik een frietje ga halen maar in de grootste brandhaarden van Nederland mogen ze vrolijk elk weekend elkaar blijven besmetten in de kerk.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:45 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dit gaat iets verder dan religie. Dit gast over vrije keus. Als we daar overheen stappen dan is de rest een piece of cake.
Ik vind daar wel wat van.![]()
In vele opzichten geldt dit natuurlijk al. Maar mensen gaan verplichten om een prik te nemen gaat me echt wel veel te ver.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
"Je hebt vrije keus. Maar als je het niet met ons eens bent nemen we je vrije keus af."![]()
Gristus. Hoeveel besmettelijker kan dat virus nog worden joh...
Straks als iemand niest in Rotterdam worden mensen in Dordrecht daar massaal door besmet als de wind net ff die kant op staat?![]()
![]()
Dat klinkt niet best!quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:47 schreef Jor_Dii het volgende:
maar er verdwijnen ook dagelijks weer mensen.![]()
Top toch? Des te eerder zijn we er vanaf.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:48 schreef dick_laurent het volgende:
Straks als iemand niest in Rotterdam worden mensen in Dordrecht daar massaal door besmet als de wind net ff die kant op staat?![]()
Jij mag daar zeker wat van vinden. Ik vind het heel erg dat mensen zodanig tegen elkaar opgezet worden dat het schijnbaar al normaal wordt gezien om over andermans lichaam te beslissen.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Tja, gezondheidscrisis, heel het land moet offers brengen, ik moet een QR laten zien als ik een frietje ga halen maar in de grootste brandhaarden van Nederland mogen ze vrolijk elk weekend elkaar blijven besmetten in de kerk.
Ik vind daar wel wat van.
Daar vind ik wat van.![]()
Oke, dan verplichten we ze niet.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:48 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
In vele opzichten geldt dit natuurlijk al. Maar mensen gaan verplichten om een prik te nemen gaat me echt wel veel te ver.
Maar kom dan niet weer aanzetten straks met allerlei beperkingen voor mensen die wel een vaccinatie hebben gehaald.![]()
100 x dit inderdaadquote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Oke, dan verplichten we ze niet.
Maar kom dan niet weer aanzetten straks met allerlei beperkingen voor mensen die wel een vaccinatie hebben gehaald.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Je gaat mij niet vertellen dat 15% van de anti-vaxxers verantwoordelijk zijn voor de huidige verspreiding van het virus.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar kom dan niet weer aanzetten straks met allerlei beperkingen voor mensen die wel een vaccinatie hebben gehaald.
Ik denk dat je niet eens weet wat je zegt trouwens. Een vaccinatieplicht...![]()
Als het echt de verkeerde kant op denk ik eerlijk gezegd niet dat dat te voorkomen is. We zitten nog in een pandemie, maar het is op dit moment niet mogelijk om meer dan ~180 mensen op de IC te hebben liggen met een zeer besmettelijk virus.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar kom dan niet weer aanzetten straks met allerlei beperkingen voor mensen die wel een vaccinatie hebben gehaald.
Als 95% van de bevolking gevaccineerd is en je hebt nog zo'n 700k mensen over die niet gevaccineerd kunnen worden kan alleen die groep al zorgen voor het overlopen van de zorg.
Het is echt droevig dat we de discussie hebben dat ongevaccineerden gedwongen moeten worden om zich te laten vaccineren omdat de zorg er zo slecht voor staat.![]()
Ach, ergens alleen maar goed nieuws dat het besmettelijker is. Vaak betekent dat dan automatisch dat het virus ook minder schadelijk zal zijn. Pas echt een probleem als je een mutatie krijgt die zorgt voor snellere opnames en dergelijke.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:48 schreef dick_laurent het volgende:
Maak de tussenstap zou ik zeggen: testen niet meer gratisquote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar kom dan niet weer aanzetten straks met allerlei beperkingen voor mensen die wel een vaccinatie hebben gehaald.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:26 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat is dus het hele ding. Je ziet wat je wil zien. Willem Engel zat zelfs bij Op1 toen de avondklok voor even afgeschaft werd.Godskelere man, de media heeft zelf toegegeven dat ze het overheidsbeleid steunen en geen tegengeluid willen laten horen.
![]()
Wat ik laatst ook al aangaf, ik zou het echt heel oneerlijk vinden als nu weer de scholen dicht moeten, of bepaalde sectoren.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maak ze maar verboden terrein voor ongevaccineerden als blijkt dat de zorg onevenredig belast wordt door ongevaccineerden.![]()
Van wat in de ziekenhuizen ligt is toch driekwart niet gevaccineerd? Dat laatste is dan overigens hun eigen keuze, en dus hun eigen consequentie.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:52 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Je gaat mij niet vertellen dat 15% van de anti-vaxxers verantwoordelijk zijn voor de huidige verspreiding van het virus.
Ik denk dat je niet eens weet wat je zegt trouwens. Een vaccinatieplicht...
Maar ik heb niet zo'n zin om daar nog weer een keer voor te moeten bloeden straks.![]()
Sowieso heeft Hugo al gezegd dat als er al maatregelen moeten komen ze die gaan richten op iedereen en niet enkel op de ongevaccineerden. Want dat zou te lastig zijn met handhaven.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als het echt de verkeerde kant op denk ik eerlijk gezegd niet dat dat te voorkomen is. We zitten nog in een pandemie, maar het is op dit moment niet mogelijk om meer dan ~180 mensen op de IC te hebben liggen met een zeer besmettelijk virus.
Als 95% van de bevolking gevaccineerd is en je hebt nog zo'n 700k mensen over die niet gevaccineerd kunnen worden kan alleen die groep al zorgen voor het overlopen van de zorg.
Het is echt droevig dat we de discussie hebben dat ongevaccineerden gedwongen moeten worden om zich te laten vaccineren omdat de zorg er zo slecht voor staat.![]()
Volgende push bericht zie ik alweer aankomen hoor:quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ach, ergens alleen maar goed nieuws dat het besmettelijker is. Vaak betekent dat dan automatisch dat het virus ook minder schadelijk zal zijn. Pas echt een probleem als je een mutatie krijgt die zorgt voor snellere opnames en dergelijke.
Nieuwe variant niet alleen besmettelijker, maar ook dodelijker!!!![]()
![]()
En daar heeft hij ook groot gelijk in wat mij betreft.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Sowieso heeft Hugo al gezegd dat als er al maatregelen moeten komen ze die gaan richten op iedereen en niet enkel op de ongevaccineerden. Want dat zou te lastig zijn met handhaven.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Kortom, vaccinatieplicht?quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar pak het probleem dan aan bij de bron, en niet bij de overgrote meerderheid die netjes zijn/haar prikken heeft gehaald.
Dan maar een keer niet politiek correct.![]()
~16% van de IC bedden worden gebruikt door mensen met corona. 3% van de verpleegbedden worden gebruikt door mensen met corona. Overigens, ongeveer 15% van deze eerdere percentages zijn mensen die gevaccineerd zijn.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:53 schreef Arizona het volgende:
[..]
Wat ik laatst ook al aangaf, ik zou het echt heel oneerlijk vinden als nu weer de scholen dicht moeten, of bepaalde sectoren.
Maak ze maar verboden terrein voor ongevaccineerden als blijkt dat de zorg onevenredig belast wordt door ongevaccineerden.
Zo onevenredig is dat niet lijkt mij.
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 21-10-2021 13:57:19 ]![]()
Waar hebben ze dat massaal aangegeven? Ik ben ook kritisch richting de media, maar deze uitspraak is imo niet echt te onderbouwen.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:53 schreef Jappie81 het volgende:
[..]Godskelere man, de media heeft zelf toegegeven dat ze het overheidsbeleid steunen en geen tegengeluid willen laten horen.
![]()
Was er maar zoiets als een QR code, waarmee je eenvoudig kon checken of iemand gevaccineerd of getest is....quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Sowieso heeft Hugo al gezegd dat als er al maatregelen moeten komen ze die gaan richten op iedereen en niet enkel op de ongevaccineerden. Want dat zou te lastig zijn met handhaven.![]()
Wordt dat bijgehouden dan?quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Van wat in de ziekenhuizen ligt is toch driekwart niet gevaccineerd? Dat laatste is dan overigens hun eigen keuze, en dus hun eigen consequentie.
Maar ik heb niet zo'n zin om daar nog weer een keer voor te moeten bloeden straks.![]()
En daarmee maak je de polarisatie alleen maar groter, het is dus wachten tot de eerste antivaxxers worden opgewacht door een groepje gevaccineerden die zich erbij genaaid voelen.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En daar heeft hij ook groot gelijk in wat mij betreft.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
*kolerequote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:53 schreef Jappie81 het volgende:
[..]Godskelere man, de media heeft zelf toegegeven dat ze het overheidsbeleid steunen en geen tegengeluid willen laten horen.
In Southern Sun
Maatregelen specifiek gericht op non vaxxers zorgen niet voor polarisatie?quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:56 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
En daarmee maak je de polarisatie alleen maar groter, het is dus wachten tot de eerste antivaxxers worden opgewacht door een groepje gevaccineerden die zich erbij genaaid voelen.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Vind het maar lastig. Ik ben tegen een tweedeling, maar ik zit als gevaccineerd persoon (egostisch) ook niet te wachten op wr een winter met maatregelen omdat er een kleine groep is die zich niet wil laten vaccineren (uiteraard heb ik het dan niet over de mensen die zich medisch gezien niet kunnen laten vaccineren). Want dan kom je er dus nooit meer vanaf. De meeste mensen die zich willen laten vaccineren hebben dat inmiddels wel gedaan verwacht ik. Dus dan zal je elke winter hetzelfde probleem gaan krijgen toch? Lijkt me ook niet een lange termijn oplossing.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En daar heeft hij ook groot gelijk in wat mij betreft.![]()
Nou ja, die hele coronacheck was in het leven geroepen om mr dingen mogelijk te maken. Als je nu maatregelen voor iedereen in het leven roept, wat voegt de QR code dan nog toe.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En daar heeft hij ook groot gelijk in wat mij betreft.![]()
De ongevaccineerden zullen dan hopelijk immuniteit hebben verkregen door het doormaken van de ziekte.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik ben oprecht benieuwd wat voor hun het lange termijn plan is. Nu is het dus weer hopen op het voorjaar van 2022. Dat werd er vorig jaar ook gezegd. Mooie zomer en zo. En nu lijkt het er toch op dat we gewoon weer een winter met enige vorm van maatregelen tegemoet gaan zien. Terwijl de vaccinatiegraad vrij hoog is. Boosters in het voorjaar? Heb je eind 2022 weer hetzelfde probleem. Je krijgt nooit iedereen gevaccineerd, tenzij je er een verplichting van maakt, maar dat willen ze niet. Dus dan maar elke winter accepteren dat er enige vorm van maatregelen nodig zijn? Even afwachten of het ook echt zo'n vaart gaat lopen, maar het begint er wel op te lijken imo.AIVD Kerstpuzzel 2025: 1a, 2, 3a![]()
Ok even logisch nadenken. Delta heeft 1000x de viral load binnen 2 dagen ten opzichte van de vorige variant (in zowel gevaccineerden als ongevaccineerden). Als een ongevaccineerde zonder natuurlijke immuniteit het oploopt dan ligt hij toch ziek thuis en gaat ie het niet verspreiden itt een gevaccineerde? Ze zouden die QR moeten omdraaien 😤quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar kom dan niet weer aanzetten straks met allerlei beperkingen voor mensen die wel een vaccinatie hebben gehaald.![]()
Dat is eigenlijk ook zachte dwang.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:52 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Maak de tussenstap zou ik zeggen: testen niet meer gratisHet is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Een tegengeluid tegen wat? Het gaat er om dat mensen met verschillende opvattingen een podium krijgen in 'de media'.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tegelijkertijd werd er genoemd dat hij dacht dat de 'zware' maatregelen wel weg konden blijven, de lockdown en de avondklok. Dat is niet echt een tegengeluid, vind je ook niet?'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Die zorgen alleen voor polarisatie van de mensen die ervoor hebben gekozen.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Maatregelen specifiek gericht op non vaxxers zorgen niet voor polarisatie?
De hele klas hoeft dan niet na te blijven omdat Jantje vliegtuigjes naar de juf heeft gegooid, want dat is het recept voor de rest van de klas om Jantje een lesje te leren op het schoolplein.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Naar mijn weten zijn dat geen officile cijfers.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik zie die cijfers hier met enige regelmaat voorbijkomen.![]()
Ok, daar heb je een punt.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:59 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Een tegengeluid tegen wat? Het gaat er om dat mensen met verschillende opvattingen een podium krijgen in 'de media'.![]()
RIVM publiceert de verhouding gevaccineerd/ongevaccineerd in het ziekenhuis in het wekelijkse epidemiologische rapport. Dat is naar mijn weten de enige officile plek.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 14:00 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Naar mijn weten zijn dat geen officile cijfers.![]()
Laatste update: 21-10-2021 - 14:01
Aantal Patinten nu in het ziekenhuis : 660
Kliniek : 496 (stijging van 11)
IC : 164 (daling van 1)
Instroom:
Kliniek : 88 (gisteren 84)
IC : 18 (gisteren 18)
Uitstroom:
Kliniek : 77 (gisteren:64)
IC : 19 (gisteren:5)![]()
No offence maar volgens mij werd dit vorig najaar ook al geroepen.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:58 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
De ongevaccineerden zullen dan hopelijk immuniteit hebben verkregen door het doormaken van de ziekte.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: