abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 oktober 2021 @ 13:54:06 #276
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201845883
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 13:52 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Je gaat mij niet vertellen dat 15% van de anti-vaxxers verantwoordelijk zijn voor de huidige verspreiding van het virus.

Ik denk dat je niet eens weet wat je zegt trouwens. Een vaccinatieplicht...
Van wat in de ziekenhuizen ligt is toch driekwart niet gevaccineerd? Dat laatste is dan overigens hun eigen keuze, en dus hun eigen consequentie.

Maar ik heb niet zo'n zin om daar nog weer een keer voor te moeten bloeden straks.
pi_201845885
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 13:52 schreef chratnox het volgende:

[..]
Als het echt de verkeerde kant op denk ik eerlijk gezegd niet dat dat te voorkomen is. We zitten nog in een pandemie, maar het is op dit moment niet mogelijk om meer dan ~180 mensen op de IC te hebben liggen met een zeer besmettelijk virus.

Als 95% van de bevolking gevaccineerd is en je hebt nog zo'n 700k mensen over die niet gevaccineerd kunnen worden kan alleen die groep al zorgen voor het overlopen van de zorg.

Het is echt droevig dat we de discussie hebben dat ongevaccineerden gedwongen moeten worden om zich te laten vaccineren omdat de zorg er zo slecht voor staat.
Sowieso heeft Hugo al gezegd dat als er al maatregelen moeten komen ze die gaan richten op iedereen en niet enkel op de ongevaccineerden. Want dat zou te lastig zijn met handhaven.
  Moderator donderdag 21 oktober 2021 @ 13:54:21 #278
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_201845886
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 13:52 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ach, ergens alleen maar goed nieuws dat het besmettelijker is. Vaak betekent dat dan automatisch dat het virus ook minder schadelijk zal zijn. Pas echt een probleem als je een mutatie krijgt die zorgt voor snellere opnames en dergelijke.
Volgende push bericht zie ik alweer aankomen hoor:

Nieuwe variant niet alleen besmettelijker, maar ook dodelijker!!!

_O_
pi_201845893
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 13:54 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Sowieso heeft Hugo al gezegd dat als er al maatregelen moeten komen ze die gaan richten op iedereen en niet enkel op de ongevaccineerden. Want dat zou te lastig zijn met handhaven.
En daar heeft hij ook groot gelijk in wat mij betreft.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 21 oktober 2021 @ 13:54:47 #280
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201845894
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 13:30 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Maar pak het probleem dan aan bij de bron, en niet bij de overgrote meerderheid die netjes zijn/haar prikken heeft gehaald.

Dan maar een keer niet politiek correct.
Kortom, vaccinatieplicht?
pi_201845899
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 13:53 schreef Arizona het volgende:

[..]
Wat ik laatst ook al aangaf, ik zou het echt heel oneerlijk vinden als nu weer de scholen dicht moeten, of bepaalde sectoren.

Maak ze maar verboden terrein voor ongevaccineerden als blijkt dat de zorg onevenredig belast wordt door ongevaccineerden.
~16% van de IC bedden worden gebruikt door mensen met corona. 3% van de verpleegbedden worden gebruikt door mensen met corona. Overigens, ongeveer 15% van deze eerdere percentages zijn mensen die gevaccineerd zijn.

Zo onevenredig is dat niet lijkt mij.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 21-10-2021 13:57:19 ]
pi_201845905
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 13:53 schreef Jappie81 het volgende:

[..]
:') Godskelere man, de media heeft zelf toegegeven dat ze het overheidsbeleid steunen en geen tegengeluid willen laten horen.
Waar hebben ze dat massaal aangegeven? Ik ben ook kritisch richting de media, maar deze uitspraak is imo niet echt te onderbouwen.
pi_201845908
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 13:54 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Was er maar zoiets als een QR code, waarmee je eenvoudig kon checken of iemand gevaccineerd of getest is....
pi_201845909
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 13:54 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Van wat in de ziekenhuizen ligt is toch driekwart niet gevaccineerd? Dat laatste is dan overigens hun eigen keuze, en dus hun eigen consequentie.

Maar ik heb niet zo'n zin om daar nog weer een keer voor te moeten bloeden straks.
Wordt dat bijgehouden dan?
pi_201845914
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 13:54 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
En daarmee maak je de polarisatie alleen maar groter, het is dus wachten tot de eerste antivaxxers worden opgewacht door een groepje gevaccineerden die zich erbij genaaid voelen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_201845915
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 13:53 schreef Jappie81 het volgende:

[..]
:') Godskelere man, de media heeft zelf toegegeven dat ze het overheidsbeleid steunen en geen tegengeluid willen laten horen.
*kolere
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_201845928
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 13:56 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
En daarmee maak je de polarisatie alleen maar groter, het is dus wachten tot de eerste antivaxxers worden opgewacht door een groepje gevaccineerden die zich erbij genaaid voelen.
Maatregelen specifiek gericht op non vaxxers zorgen niet voor polarisatie?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 21 oktober 2021 @ 13:57:58 #288
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201845934
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 13:56 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Wordt dat bijgehouden dan?
Ik zie die cijfers hier met enige regelmaat voorbijkomen.
pi_201845935
quote:

[..]
Vind het maar lastig. Ik ben tegen een tweedeling, maar ik zit als gevaccineerd persoon (egoïstisch) ook niet te wachten op wéér een winter met maatregelen omdat er een kleine groep is die zich niet wil laten vaccineren (uiteraard heb ik het dan niet over de mensen die zich medisch gezien niet kunnen laten vaccineren). Want dan kom je er dus nooit meer vanaf. De meeste mensen die zich willen laten vaccineren hebben dat inmiddels wel gedaan verwacht ik. Dus dan zal je elke winter hetzelfde probleem gaan krijgen toch? Lijkt me ook niet een lange termijn oplossing.
pi_201845944
quote:

[..]
Nou ja, die hele coronacheck was in het leven geroepen om méér dingen mogelijk te maken. Als je nu maatregelen voor iedereen in het leven roept, wat voegt de QR code dan nog toe.
pi_201845945
quote:
7s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 13:40 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik ben oprecht benieuwd wat voor hun het lange termijn plan is. Nu is het dus weer hopen op het voorjaar van 2022. Dat werd er vorig jaar ook gezegd. Mooie zomer en zo. En nu lijkt het er toch op dat we gewoon weer een winter met enige vorm van maatregelen tegemoet gaan zien. Terwijl de vaccinatiegraad vrij hoog is. Boosters in het voorjaar? Heb je eind 2022 weer hetzelfde probleem. Je krijgt nooit iedereen gevaccineerd, tenzij je er een verplichting van maakt, maar dat willen ze niet. Dus dan maar elke winter accepteren dat er enige vorm van maatregelen nodig zijn? Even afwachten of het ook echt zo'n vaart gaat lopen, maar het begint er wel op te lijken imo.
De ongevaccineerden zullen dan hopelijk immuniteit hebben verkregen door het doormaken van de ziekte.
AIVD Kerstpuzzel 2025: 1a, 2, 3a
pi_201845947
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 13:50 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Oke, dan verplichten we ze niet.

Maar kom dan niet weer aanzetten straks met allerlei beperkingen voor mensen die wel een vaccinatie hebben gehaald.
Oké even logisch nadenken. Delta heeft 1000x de viral load binnen 2 dagen ten opzichte van de vorige variant (in zowel gevaccineerden als ongevaccineerden). Als een ongevaccineerde zonder natuurlijke immuniteit het oploopt dan ligt hij toch ziek thuis en gaat ie het niet verspreiden itt een gevaccineerde? Ze zouden die QR moeten omdraaien 😤
pi_201845949
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 13:52 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Maak de tussenstap zou ik zeggen: testen niet meer gratis
Dat is eigenlijk ook zachte dwang.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_201845953
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 13:35 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ja, dat heb ik gelezen. Dat ging er vooral over dat hij dacht dat in het voorjaar van 2022 we voor een groot deel van de crisis verlost konden zijn.

Tegelijkertijd werd er genoemd dat hij dacht dat de 'zware' maatregelen wel weg konden blijven, de lockdown en de avondklok. Dat is niet echt een tegengeluid, vind je ook niet?
Een tegengeluid tegen wat? Het gaat er om dat mensen met verschillende opvattingen een podium krijgen in 'de media'.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_201845963
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 13:57 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Maatregelen specifiek gericht op non vaxxers zorgen niet voor polarisatie?
Die zorgen alleen voor polarisatie van de mensen die ervoor hebben gekozen.

De hele klas hoeft dan niet na te blijven omdat Jantje vliegtuigjes naar de juf heeft gegooid, want dat is het recept voor de rest van de klas om Jantje een lesje te leren op het schoolplein.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_201845964
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 13:57 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Ik zie die cijfers hier met enige regelmaat voorbijkomen.
Naar mijn weten zijn dat geen officiële cijfers.
pi_201845968
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 13:59 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Een tegengeluid tegen wat? Het gaat er om dat mensen met verschillende opvattingen een podium krijgen in 'de media'.
Ok, daar heb je een punt.
pi_201845971
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 14:00 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Naar mijn weten zijn dat geen officiële cijfers.
RIVM publiceert de verhouding gevaccineerd/ongevaccineerd in het ziekenhuis in het wekelijkse epidemiologische rapport. Dat is naar mijn weten de enige officiële plek.
pi_201845972
Laatste update: 21-10-2021 - 14:01

Aantal Patiënten nu in het ziekenhuis : 660

Kliniek : 496 (stijging van 11)
IC : 164 (daling van 1)

Instroom:
Kliniek : 88 (gisteren 84)
IC : 18 (gisteren 18)

Uitstroom:
Kliniek : 77 (gisteren:64)
IC : 19 (gisteren:5)
pi_201845974