Maar hoe moet Ab ons dan verslag doen van hoe trouw ze in Spanje wel niet hun mondkapjes dragen?quote:Op donderdag 21 oktober 2021 11:43 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
85% vaccinatiegraad, hoog tijd voor een mondkapjesdiscussie en aangescherpte reisadviezen. Zin in de winter!
Volgens NCTV waren er ongeveer 10.000 mensen lid van Facebookgroepen gerelateerd aan complottheorieën in 2019. Laten we zeggen dat dat een procent of 10% van het totaal is, dan heb je 100.000 mensen die in die fuik zitten.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:07 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Vermoed dat dit ondertussen redelijk wat groter is dan bijzonder klein.
Dit doet me weer denken aan al die lui die pro-maatregelen waren en zelf ondanks een avondklok 3x per week in praatprogramma's aanschoven.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:11 schreef galantis het volgende:
[..]
Maar hoe moet Ab ons dan verslag doen van hoe trouw ze in Spanje wel niet hun mondkapjes dragen?
Er is nogal wat veranderd sinds 2019 he...quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
Volgens NCTV waren er ongeveer 10.000 mensen lid van Facebookgroepen gerelateerd aan complottheorieën in 2019. Laten we zeggen dat dat een procent of 10% van het totaal is, dan heb je 100.000 mensen die in die fuik zitten.
Dat vind ik nog steeds een bijzonder kleine groep op het geheel.
Ik heb het niet over misinformatie, maar over wíe aanstuurt op maatregelen, en daarvoor verantwoordelijkheid gehouden dient te worden. Dat ligt niet voornamelijk aan welke informatie; maar aan de meningen die om de informatie gevormd worden. Kant en klaar voor de burger na een lange dag werken. Dat doe je door bijvoorbeeld één vraag te stellen aan twee IC-verpleegkundigen die gaat over hoe kut ze ongevaccineerden patiënten stiekem wel niet vinden.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
Of je kunt gewoon antwoord geven: welke bronnen werden daarvoor gehanteerd. Dat is namelijk wat informatie van misinformatie onderscheidt.
Complottheorieen zijn toch van alle tijden.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:15 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Er is nogal wat veranderd sinds 2019 he...
Ik ken daarbij zelf al een aardig groepje compleet de weg kwijters die niet eens op Facebook zitten, maar in allerlei andere kringen dingen met elkaar delen, en daar zal ik niet de enige in zijn.
Ik heb het wel over misinformatie... jij hebt het hier over interpretatie van informatie die je in dit geval niet bevalt. Dat is wat anders.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:15 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Ik heb het niet over misinformatie, maar over wíe aanstuurt op maatregelen, en daarvoor verantwoordelijkheid gehouden dient te worden. Dat ligt niet voornamelijk aan welke informatie; maar aan de meningen die om de informatie gevormd worden. Kant en klaar voor de burger na een lange dag werken. Dat doe je door bijvoorbeeld één vraag te stellen aan twee IC-verpleegkundigen die gaat over hoe kut ze ongevaccineerden patiënten stiekem wel niet vinden.
Overigens is misinformatie evenzeer aanwezig, maar veeleer door een gebrek aan volledigheid en kritische duiding van de gegeven informatie.
Tuurlijk, maar daar zijn er de afgelopen anderhalf jaar wel behoorlijk wat bijgekomen.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Complottheorieen zijn toch van alle tijden.
Ik weet nog dat ik net op Fok! zat en dat er hele discussies waren over dat 9/11 in scene was gezet, inside jobs en weet ik wat.
Nee, ik heb het over het strategisch creëren van toestemming bij het volk voor het herinvoeren van maatregelen door een staatsomroep terwijl jij doet alsof maatregelen een consequentie zijn van misinformatie op feesboek.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik heb het wel over misinformatie... jij hebt het hier over interpretatie van informatie die je in dit geval niet bevalt. Dat is wat anders.
Altijd nog geloofwaardiger dan de officiële complottheorie.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik weet nog dat ik net op Fok! zat en dat er hele discussies waren over dat 9/11 in scene was gezet, inside jobs en weet ik wat.
quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:21 schreef Complotwappie het volgende:
Nee, ik heb het over het strategisch creëren van toestemming bij het volk voor het herinvoeren maatregelen door een staatsomroep
Vertel meer, we hangen aan je lippen hoorquote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:23 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Altijd nog geloofwaardiger dan de officiële complottheorie.
36% volledig gevaccineerd.quote:Roemenië bevindt zich midden in een vierde golf
Roemenië heeft zelfs de hulp ingeroepen van de Wereldgezondheidsorganisatie WHO. Het Oost-Europese land bevindt zich midden in een vierde golf; dinsdag overleden 574 mensen op een dag aan het virus.
https://www.trouw.nl/buit(...)l&utm_source=twitter
Ja, het waren er toen ook 10.000, daarom ben ik uitgegaan van 100.000.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:15 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Er is nogal wat veranderd sinds 2019 he...
Ik ken daarbij zelf al een aardig groepje compleet de weg kwijters die niet eens op Facebook zitten, maar in allerlei andere kringen dingen met elkaar delen, en daar zal ik niet de enige in zijn.
Die droplul zei zelfs dat ze buiten ook op zouden moeten.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:11 schreef galantis het volgende:
[..]
Maar hoe moet Ab ons dan verslag doen van hoe trouw ze in Spanje wel niet hun mondkapjes dragen?
Natuurlijk is daar een verschil in, vandaar ook dat ik denk dat er veel meer alternatieve mediavolgers zijn dan een bijzonder kleine groep.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, het waren er toen ook 10.000, daarom ben ik uitgegaan van 100.000.
Daarbij vind ik wel dat er nogal een verschil zit tussen iemand die zegt: “ik maak me zorgen over het vaccin” en iemand die gelooft dat de Jonge en van Dissel babybloed drinken.
Wat is er ingewikkeld aan? Het fenomeen is bekend, makkelijk herkenbaar en veel voorkomend.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:23 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Typisch gevalletje 'Ockham's razor'. Vaak is het niet nodig een ingewikkelde verklaring te zoeken wanneer een simpele verklaring voor handen is.
Nee, maar als mijn tandarts corona heeft, dan denk ik nog steeds niet dat het mij beschermt. Het voorkomt natuurlijk wel dat grote druppels rechtstreeks op een ander overbrengt. Normaal dragen zorgmedewerkers hun werkmaskers ook niet in de supermarkt of in het restaurant, maar wanneer zij dicht op een patient, in een hygiene gevoelige situatie werken.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 11:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarom denk je dat zorgmedewerkers met die dingen werken dan? Voor de sier?
Er is al hulp. Dat noemen we vaccins.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:27 schreef capricia het volgende:
[..]
36% volledig gevaccineerd.
Letland, Polen. Al die landen met een lage vaccinatiegraad gaan weer maatregelen nemen.
Daarnaast gebruiken zij gekeurde medische wegwerpmaskers die nooit hergebruikt worden en zitten ze er ook niet aan met hun blote handen.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:38 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Nee, maar als mijn tandarts corona heeft, dan denk ik nog steeds niet dat het mij beschermt. Het voorkomt natuurlijk wel dat grote druppels rechtstreeks op een ander overbrengt. Normaal dragen zorgmedewerkers hun werkmaskers ook niet in de supermarkt of in het restaurant, maar wanneer zij dicht op een patient, in een hygiene gevoelige situatie werken.
Ik denk vooral om bacterieen tegen te houden.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 11:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarom denk je dat zorgmedewerkers met die dingen werken dan? Voor de sier?
Ik denk dat dat heel erg meevalt, zeker gelet op de 'alternatieve media' die Etto bedoelt:quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:32 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Natuurlijk is daar een verschil in, vandaar ook dat ik denk dat er veel meer alternatieve mediavolgers zijn dan een bijzonder kleine groep.
Even los van de kwalificatie die hij daar geeft aan die alternatieve media.quote:Was de 'alternatieve media', dat open riool van bij elkaar verzonnen gezwam, maar wat terughoudender met het verspreiden van misinformatie. Dan hadden we wellicht al wat minder maatregelen moeten doorvoeren.
En ik denk van nietquote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat dat heel erg meevalt, zeker gelet op de 'alternatieve media' die Etto bedoelt:
[..]
Even los van de kwalificatie die hij daar geeft aan die alternatieve media.
Het zou verstandiger zijn om 'via' dan 'door' te zeggen.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:37 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik hoorde laatst nog iemand zeggen dat de hele maatschappij gestuurd wordt door de media. Giovanca en Carrie als stiekeme leiders van dit land, prachtig toch.
36% is een vrij hoge graad. Haiti heeft ~0% bijvoorbeeld en Afrikanen zijn genetisch aangelegd om Covid heftiger te krijgen. 658 doden gedurende de hele pandemie. Helaas worden ze nu heel hard gepusht te vaccineren ipv daadwerkelijke humanitaire hulp te bieden.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:27 schreef capricia het volgende:
[..]
36% volledig gevaccineerd.
Letland, Polen. Al die landen met een lage vaccinatiegraad gaan weer maatregelen nemen.
Dan krijg je best een rare zin.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:45 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Het zou verstandiger zijn om 'via' dan 'door' te zeggen.
Dan zitten we in (op?) een impassequote:
In plaats van*quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:47 schreef Da_Sandman het volgende:
Dan krijg je best een rare zin.
Ik hoorde laatst nog iemand zeggen dat de hele maatschappij gestuurd wordt via door de media. Giovanca en Carrie als stiekeme leiders van dit land, prachtig toch.
https://m.dw.com/en/pande(...)ss-en-world-4025-rdfquote:Pandemic of anti-vaxxers and COVID deniers hits Romania
Romania is getting crushed by one of the worst coronavirus waves in Europe. Vaccine skepticism and inaction on the part of the president, the administration and authorities are largely to blame.
Images documenting the current situation at a university hospital in the Romanian capital, Bucharest, are tough to watch. In a video published last week by the investigative journalism platform Recorder, not a single intensive care unit (ICU) bed is free, while rooms and hallways are filled beyond capacity with sick people waiting for help and medical staff roll corpses in black plastic body bags past them.
All the while, ambulances keep dropping off new patients. Almost all are old and hardly any are vaccinated. Many can barely breathe; some still refuse to get vaccinated. "This onslaught has to do with people being reckless and uninformed," a doctor says. "Politicians have to be much more insistent. If they cared about the well-being of voters, they would be saying: 'Get vaccinated!'"
The video is 16 grueling minutes long, has no commentary and is titled "This Is What a Health Disaster Looks Like."
Scenes such as those in the video are playing out at hospitals across Romania. The country is currently being hit by one of the worst coronavirus waves in Europe. Record infection and death rates have been recorded almost every day since March 2020. On Tuesday, 19,000 new COVID-19 infections and 574 deaths were recorded.
"We're not just in a pandemic," Daniel Coriu, the chair of the Romanian College of Physicians, said on Tuesday. "We're in a disaster." Last week the college published an open letter describing the current catastrophic state of the health care system under the title "A Cry of Despair."
Low vaccination rates, influential anti-vaxxers
Romania is not an isolated case within the European Union. When it comes to seven-day incidence rates and daily death tolls, Latvia, Lithuania and Bulgaria have similarly high numbers. What makes Romania different from other EU countries is that its health care system is so burdened that many hospital directors and doctors say collapse is imminent. Romania and neighboring Bulgaria also have the lowest vaccination rates in the European Union. Only about 30% of the population is fully vaccinated in either country — the cumulative EU average is 74.4%. Vaccine skepticism is widespread and is being fueled by nationalist politicians and the influential Romanian Orthodox Church.
Ik denk dat we beter afscheid kunnen nemen van beide zinnen en de belachelijke redenatie dat de media een grote rol speelt in het aansturen van de maatschappij.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:48 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
In plaats van*.
Punt is dat je met de kleine aanpassing afscheid kan nemen van de tweede zin.
Ik geloof niet dat het aansturen is, maar je kunt toch niet ontkennen dat de media een grote rol speelt, bewust of onbewust? De media wordt niet voor niets de vierde macht genoemd.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:50 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik denk dat we beter afscheid kunnen nemen van beide zinnen en de belachelijke redenatie dat de media een grote rol speelt in het aansturen van de maatschappij.
Ik. had gelezen dat deskundigen vermoeden. dat die nieuwe variant 10 tot 15 % besmettelijker is.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 08:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
Een variant kan alleen de overhand krijgen als die besmettelijker is dan de huidige variant.
Daarom is vaccineren van de hele bevolking ook zo belangrijk, het verhindert de verspreiding van het virus beter en beperkt daardoor mutaties.
Dat Haïti nog niet heel ver gekomen is met vaccineren, klopt.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:46 schreef jjfrmgreece het volgende:
[..]
36% is een vrij hoge graad. Haiti heeft ~0% bijvoorbeeld en Afrikanen zijn genetisch aangelegd om Covid heftiger te krijgen. 658 doden gedurende de hele pandemie. Helaas worden ze nu heel hard gepusht te vaccineren ipv daadwerkelijke humanitaire hulp te bieden.
Als die variant alleen besmettelijker is maar verder geen nieuwe gevolgen heeft is het toch niet zo'n probleem? 85% van de bevolking is tenslotte gevaccineerd, dus die zullen er nog steeds geen tot weinig klachten van ervaren.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:52 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik. had gelezen dat deskundigen vermoeden. die nieuwe variant 10 tot 15 % besmettelijker is.
https://joop.bnnvara.nl/n(...)t-nog-besmettelijker
Ik ben zelf wel gevaccineerd met Moderna.
Ook als je niet gelooft dat er spraken is van intentionele aansturing lijkt het me moeilijk te ontkennen dat de media een centrale rol speelt in het creëren van wel of geen acceptatie.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:50 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik denk dat we beter afscheid kunnen nemen van beide zinnen en de belachelijke redenatie dat de media een grote rol speelt in het aansturen van de maatschappij.
Het doelbewust masseren op verzoek van de overheid, nee, daar geloof ik niet in. Er zal echt wel eens een journalist wat opschrijven omdat hij er zelf ook in gelooft, zijn ook net mensen. Maar vergeet niet dat die vierde macht ook de controlerende macht is.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat het aansturen is, maar je kunt toch niet ontkennen dat de media een grote rol speelt, bewust of onbewust? De media wordt niet voor niets de vierde macht genoemd.
Intentionele aansturing... verifieer dat eens.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:55 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Ook als je niet gelooft dat er spraken is van intentionele aansturing lijkt het me moeilijk te ontkennen dat de media een centrale rol speelt in het creëren van wel of geen acceptatie.
Is gewoon een of andere truttig studente die achter de social media accounts zit. Mensen denken nog dat als ze met de Belastingdienst of DUO bellen dat ze nog medewerkers aan de lijn krijgen terwijl het studenten zijn die precies voorlezen wat jij ook kan zien in de systemenquote:Op donderdag 21 oktober 2021 07:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik blijf het zo raar vinden dat er echt experts in hun vakgebied bij het RIVM werken, maar dat het allemaal zo amateuristisch overkomt.
Kan de media het ooit goed doen, denk je?quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat het aansturen is, maar je kunt toch niet ontkennen dat de media een grote rol speelt, bewust of onbewust? De media wordt niet voor niets de vierde macht genoemd.
Een centrale rol zou ik het niet willen noemen, nee. Dat de overheid net als andere bedrijven aan pr doet lijkt me niet heel vreemd.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:55 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Ook als je niet gelooft dat er spraken is van intentionele aansturing lijkt het me moeilijk te ontkennen dat de media een centrale rol speelt in het creëren van wel of geen acceptatie.
Daarom zijn discussies met complotdenkers ook zinloos... Complotten vinden ze toch wel.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Kan de media het ooit goed doen, denk je?
Als ze berichten over de ernst van de situatie en mensen aan het woord laten die het (opnieuw) nemen van maatregelen voorstaan, zijn ze paniek aan het zaaien. Als ze juist niet deze mensen aan het woord laten en er niet of te weinig over berichten of teveel doen alsof het wel meevalt, proberen ze zaken in de doofpot te stoppen.
Ze zijn bang dat de zorg het toch niet aan gaat kunnen.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:56 schreef Discombobulate het volgende:
Ik snap echt niet dat het met 85% vaccinatiegraad zo'n drama kan zijn. Zou toch straks een keer klaar moeten zijn lijkt me.
Dan moeten ze de vaccinatiebus maar parkeren voor de kerk in Barneveld en de moskee in Kanaleneiland.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:58 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ze zijn bang dat de zorg het toch niet aan gaat kunnen.
Ik heb gisteren Dierderik Gommers ook gezien bij Op1
waar wordt dat ontkend?quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:59 schreef Derrazi het volgende:
On a sidenote.
Wanneer gaan pro-vaxxers zich realiseren dat de problemen in de zorg al voor corona speelden?
Maar goed de krantjes vullen weer clicks en pro-vaxxers doen toch geen onderzoek voor ze iets zeggen.
Er was laatst een prikbus hier in de buurt, op een groot parkeerterrein waaraan ook wat bedrijven gevestigd zijn, waaronder een indoor kinderspeeltuin. Had de GGD op de website de Maps-locatie erbij gezet en die maakte er automatisch die speeltuin van. Een dag later circuleerde er allerlei wappie-posts dat er een prikbus in de speeltuin zou staan en al die zelf-onderzoekers slikten het natuurlijk weer als zoete koekquote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Daarom zijn discussies met complotdenkers ook zinloos... Complotten vinden ze toch wel.
Het is vooral een zorgprobleem. Buiten de zkekenhuisdeuren bestaat corona niet meer.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:58 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ze zijn bang dat de zorg het toch niet aan gaat kunnen.
Ik heb gisteren Dierderik Gommers ook gezien bij Op1
Die is helemaal in de stress geschoten.
Alles voor de clicks. Google Adwords is er niets bij.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:55 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Ik geloof ook zeker niet dat het op verzoek van de overheid is. Er zijn nu een aantal programma's begonnen met "Moeten we geen mondkapjes terug?"quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:55 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het doelbewust masseren op verzoek van de overheid, nee, daar geloof ik niet in. Er zal echt wel eens een journalist wat opschrijven omdat hij er zelf ook in gelooft, zijn ook net mensen. Maar vergeet niet dat die vierde macht ook de controlerende macht is.
Jij distantieert je hiervan? Heel passend wel in deze omstandighedenquote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:58 schreef dick_laurent het volgende:
Ik las vanmorgen de de provincie Utrecht en dan met name de gemeenten Rhenen, Veenendaal, Vijfheerenlanden en Woudenberg de grootste brandhaarden zijn van heel Nederland.
Ik wil even melden dat ik me als inwoner van een van die gemeenten hier niet verantwoordelijk voor voel
Ik snap de relevantie met mijn post niet helemaal.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Kan de media het ooit goed doen, denk je?
Als ze berichten over de ernst van de situatie en mensen aan het woord laten die het (opnieuw) nemen van maatregelen voorstaan, zijn ze paniek aan het zaaien. Als ze juist niet deze mensen aan het woord laten en er niet of te weinig over berichten of teveel doen alsof het wel meevalt, proberen ze zaken in de doofpot te stoppen.
Sinds corona zijn er veel "Kritische denkers" en "Onderzoekers" bij gekomen, dat leer je wel als je op twitter komt.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:00 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Er was laatst een prikbus hier in de buurt, op een groot parkeerterrein waaraan ook wat bedrijven gevestigd zijn, waaronder een indoor kinderspeeltuin. Had de GGD op de website de Maps-locatie erbij gezet en die maakte er automatisch die speeltuin van. Een dag later circuleerde er allerlei wappie-posts dat er een prikbus in de speeltuin zou staan en al die zelf-onderzoekers slikten het natuurlijk weer als zoete koek.
Nou ja, sommige boomers zijn al 70+.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:01 schreef Momo het volgende:
Er staat ook een vergrijzing voor de deur, de babyboomers schuiven langzaam naar een bejaarde leeftijd. Er moet wel wat veranderen in de zorg de komende jaren.
Op Twitter kan elke gek en zijn moeder iets roepen.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:03 schreef Momo het volgende:
[..]
Sinds corona zijn er veel "Kritische denkers" en "Onderzoekers" bij gekomen, dat leer je wel als je op twitter komt.
Dit herhaal je telkens maar weer, het lijkt wel een mantra.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:01 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het is vooral een zorgprobleem. Buiten de zkekenhuisdeuren bestaat corona niet meer.
Ja toch. Ik werk nog steeds voor 90% thuis. En die ene dag dat ik af en toe naar kantoor ga zit ik alsnog in een praktisch leeg kantoorquote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij distantieert je hiervan? Heel passend wel in deze omstandigheden
Ik vind 'De overheid heeft de mondkapjesplicht afgeschaft, maar moeten we die niet terug? <NAAM> legt uit waarom hij vindt dat dat zo is.' juist niet sturend, maar kritisch. Het zou nóg beter zijn als de minister er dan bij zit, maar dat kan natuurlijk niet altijd.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik geloof ook zeker niet dat het op verzoek van de overheid is. Er zijn nu een aantal programma's begonnen met "Moeten we geen mondkapjes terug?"
Als je dan bij die programma's alleen gasten neerzet die daar voorstander van zijn heb je als media heel veel invloed de beleidsrichting te wijzigen.
Daar zit een stuk controle in om te kijken of de overheid het juiste doet, maar dat is naar mijn mening wel sturend.
En data analisten.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:03 schreef Momo het volgende:
[..]
Sinds corona zijn er veel "Kritische denkers" en "Onderzoekers" bij gekomen, dat leer je wel als je op twitter komt.
Mensen op Urk zijn inmiddels gemuteerd tot een soort hagedis achtige soort, met een hele dikke leer-achtige huid.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:08 schreef Elan het volgende:
Besmettingen op Urk stijgen eigenlijk maar licht, zou je toch flink hoger verwachten met zo'n vaccinatiegraad.
Of ze testen daar niet meer.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:08 schreef Elan het volgende:
Besmettingen op Urk stijgen eigenlijk maar licht, zou je toch flink hoger verwachten met zo'n vaccinatiegraad.
Denk je dat mensen die zich niet laten vaccineren zich nog laten testen?quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:08 schreef Elan het volgende:
Het hangt er sterk vanaf hoe je het brengt natuurlijk. Als je alleen ziekenhuizen aan het woord laat en de voordelen van het gebruik van (bijvoorbeeld) mondkapjes laat uitleggen en niemand die een tegengeluid geeft, ben je dan echt objectief?quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:06 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik vind 'De overheid heeft de mondkapjesplicht afgeschaft, maar moeten we die niet terug? <NAAM> legt uit waarom hij vindt dat dat zo is.' juist niet sturend, maar kritisch. Het zou nóg beter zijn als de minister er dan bij zit, maar dat kan natuurlijk niet altijd.
Jij zegt dat je vindt dat de media een te grote rol speelt en sturend bericht.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik snap de relevantie met mijn post niet helemaal.
Het zit in het DNA van journalisten om juist dat uit te lichten wat de macht niet doet. Dus als de overheid in dit geval de mondkapjesplicht afschaft en de cijfers lopen op, dan komen de voorstanders van het herinvoeren van de mondkapjes aan het woord. Lopen de cijfers af en de mondkapjesplicht blijft, komen de tegenstanders aan het woord. Dat heeft helemaal niets met het beïnvloeden van het publiek te maken.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het hangt er sterk vanaf hoe je het brengt natuurlijk. Als je alleen ziekenhuizen aan het woord laat en de voordelen van het gebruik van (bijvoorbeeld) mondkapjes laat uitleggen en niemand die een tegengeluid geeft, ben je dan echt objectief?
Natuurlijk bedoel ik het niet zo letterlijk.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit herhaal je telkens maar weer, het lijkt wel een mantra.
Buiten de ziekenhuisdeuren bestaat corona ook nog steeds. Het is minder, en sommige mensen doen er inderdaad heel weinig meer aan, maar ook nog steeds heel veel wel. Enige bias is je niet vreemd, denk ik. Dat is ook logisch, dat heeft iedereen, maar je zou het ook iets minder als feit en meer als mening kunnen poneren.
Ah, misschien is het telkens herhalen van "corona bestaat niet meerj" dan niet helemaal kloppendquote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:15 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Natuurlijk bedoel ik het niet zo letterlijk.
Hugo die de kijkertjes toespreekt als zijnde Mijnheer de Uilquote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:06 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik vind 'De overheid heeft de mondkapjesplicht afgeschaft, maar moeten we die niet terug? <NAAM> legt uit waarom hij vindt dat dat zo is.' juist niet sturend, maar kritisch. Het zou nóg beter zijn als de minister er dan bij zit, maar dat kan natuurlijk niet altijd.
Urkers zijn sowieso niet menselijk.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:10 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Mensen op Urk zijn inmiddels gemuteerd tot een soort hagedis achtige soort, met een hele dikke leer-achtige huid.
Daar komt de 'rona niet meer doorheen.
Ok, dat kan. Ik snap alleen niet hoe je uit mijn post haalt dat ik vind dat ze paniek zaaien of zaken in de doofpot stoppen.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij zegt dat je vindt dat de media een te grote rol speelt en sturend bericht.
Is dat niet voor een groot deel 'in the eyes of the beholder' of men vindt dat ze sturend berichten en een te grote rol spelen? Zijn het niet vooral de mensen die van mening zijn dat er geen nieuwe maatregelen moeten komen, die deze mening zijn toegedaan? Ligt het dan aan de berichtgeving van de media, of aan de mening van de mensen?
quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:14 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het zit in het DNA van journalisten om juist dat uit te lichten wat de macht niet doet. Dus als de overheid in dit geval de mondkapjesplicht afschaft en de cijfers lopen op, dan komen de voorstanders van het herinvoeren van de mondkapjes aan het woord. Lopen de cijfers af en de mondkapjesplicht blijft, komen de tegenstanders aan het woord. Dat heeft helemaal niets met het beïnvloeden van het publiek te maken.
Ik zeg toch niet dat jij dat denkt? Maar dat dat iets is dat je telkens tegenkomt dat dat wordt gezegd: daar heb je de paniekzaaiers van de media weer. Je ziet die posts toch ook terugkomen in dit topic, neem ik aan?quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ok, dat kan. Ik snap alleen niet hoe je uit mijn post haalt dat ik vind dat ze paniek zaaien of zaken in de doofpot stoppen.
Ironisch genoeg is jouw bericht exact het soort sturende bericht wat ik bedoel. Ik heb niet gezegd dat de media zaken in de doofpot stopt of ze paniek zaaien, maar mensen die jouw reactie lezen denken dat nu wel.
Het lijkt me dan minstens net zo zinvol om de minister, staatssecretaris of verantwoordelijke leden vanuit het OMT (denk aan een van Dissel) aan de tand te voelen waarom ze dat dan niet doen, in plaats van emotionele pleidooien om het wél te doen.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:14 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het zit in het DNA van journalisten om juist dat uit te lichten wat de macht niet doet. Dus als de overheid in dit geval de mondkapjesplicht afschaft en de cijfers lopen op, dan komen de voorstanders van het herinvoeren van de mondkapjes aan het woord. Lopen de cijfers af en de mondkapjesplicht blijft, komen de tegenstanders aan het woord. Dat heeft helemaal niets met het beïnvloeden van het publiek te maken.
Zal wellicht aan mij liggen, maar in de tijd van de maatregelen kan ik me niet echt herinneren dat er vrijwel elke avond tegenstanders van de maatregelen aanschoven bij die talkshows. Ze hebben er wel eens gezeten ja en in de media las je af en toe wel wat kritiek, maar toch in een mindere mate imo. Ook toen hoorde je vooral de voorstanders van de maatregelen. Maar daar zijn geen harde cijfers van verder, puur gevoelsmatig, dus iedereen zal er een ander idee bij hebben.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:14 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik zie die posts ook terugkomen ja. Je reageert op mijn post met die vraag. Als ik vraag om verduidelijking begin je over paniek zaaien en doofpotten.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zeg toch niet dat jij dat denkt? Maar dat dat iets is dat je telkens tegenkomt dat dat wordt gezegd: daar heb je de paniekzaaiers van de media weer. Je ziet die posts toch ook terugkomen in dit topic, neem ik aan?
Maar ik zal proberen om nog duidelijker te maken dat ik 'in het algemeen' bedoel en niet per se jou persoonlijk.
Prima hoor, wat jij wil.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik zie die posts ook terugkomen ja. Je reageert op mijn post met die vraag. Als ik vraag om verduidelijking begin je over paniek zaaien en doofpotten.
Indien het niet je intentie is om dat te koppelen aan mijn post kun je er ook voor kiezen me niet te quoten, nu is die koppeling namelijk wel gemaakt. Vandaar, sturend.
Van Dissel werd dus van de week uitgebreid aan het woord gelaten in het AD.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het lijkt me dan minstens net zo zinvol om de minister, staatssecretaris of verantwoordelijke leden vanuit het OMT (denk aan een van Dissel) aan de tand te voelen waarom ze dat dan niet doen, in plaats van emotionele pleidooien om het wél te doen.
Die stoppen liever andere zaken in hun neus waarschijnlijkquote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Urkers zijn sowieso niet menselijk.
Het is dan wellicht geen doel maar het is wel degelijk een gevolg. Er zijn genoeg mensen die hun informatie uit gequote talkshow oneliners halen hier hun mening op baseren.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:14 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)an-het-land-a4062197quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:10 schreef Noek het volgende:
[..]
Denk je dat mensen die zich niet laten vaccineren zich nog laten testen?
Geen idee wat de opname-cijfers zijn, hoor.
Ik zit vooral op Staphorst en Staphorst stelt zeker niet teleur.
quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:23 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Van Dissel werd dus van de week uitgebreid aan het woord gelaten in het AD.
ja vaccinatie in poedervorm zou daar wel een uitkomst zijnquote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:24 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Die stoppen liever andere zaken in hun neus waarschijnlijk
Dat is dus het hele ding. Je ziet wat je wil zien. Willem Engel zat zelfs bij Op1 toen de avondklok voor even afgeschaft werd.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zal wellicht aan mij liggen, maar in de tijd van de maatregelen kan ik me niet echt herinneren dat er vrijwel elke avond tegenstanders van de maatregelen aanschoven bij die talkshows. Ze hebben er wel eens gezeten ja en in de media las je af en toe wel wat kritiek, maar toch in een mindere mate imo. Ook toen hoorde je vooral de voorstanders van de maatregelen. Maar daar zijn geen harde cijfers van verder, puur gevoelsmatig, dus iedereen zal er een ander idee bij hebben.
Klopt, mijn moeder heeft het alleen maar over zaken die ze op tv/radio/teletekst heeft gezien of gehoord.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:25 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het is dan wellicht geen doel maar het is wel degelijk een gevolg. Er zijn genoeg mensen die hun informatie uit gequote talkshow oneliners halen hier hun mening op baseren.
Ik snap niks van deze logica. Kijk naar de oplopende ziekenhuisopnames. Kijk naar de capaciteit. Dan is de conclusie toch duidelijk dat dit niet maanden zo door kan gaan zonder dat de reguliere zorg in het geding komt?quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:56 schreef Discombobulate het volgende:
Ik snap echt niet dat het met 85% vaccinatiegraad zo'n drama kan zijn. Zou toch straks een keer klaar moeten zijn lijkt me.
Maar pak het probleem dan aan bij de bron, en niet bij de overgrote meerderheid die netjes zijn/haar prikken heeft gehaald.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik snap niks van deze logica. Kijk naar de oplopende ziekenhuisopnames. Kijk naar de capaciteit. Dan is de conclusie toch duidelijk dat dit niet maanden zo door kan gaan zonder dat de reguliere zorg in het geding komt?
Die 85% vaccinatiegraad is mooi, het doet ook zeker iets. Vergelijk de situatie van nu maar met die van vorig jaar en het moge duidelijk zijn dat het een stuk beter gaat. Maar dat betekent niet automatisch dat het dus allemaal opeens in orde is.
Niet alleen oude mensen hoor. Sterker nog ik denk zelfs heel veel jongeren die zelfs nu.nl niet eens meer lezen maar gewoon wat random berichten op Facebook voorbij zien komen met clickbait-achtige titels.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:27 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Klopt, mijn moeder heeft het alleen maar over zaken die ze op tv/radio/teletekst heeft gezien of gehoord.
Vooral mensen van de oude stempel halen daar hun informatie op.
Dat is strategie. Net zoals wanneer er wel en niet genuanceerd wordt, welke vraag wel en welke niet gesteld wordt en aan wie wel en wie niet: wanneer een expert tegenover ''de zorgen van'' Henk geplaatst wordt, ipv een expert tegenover een expert. Of de keuze welke informatie tot in den treure herhaalt, en welke volledig genegeerd wordt. Wie je wél ambushed met vuur aan de schenen, en wie je met respect behandeld en voorkennis geeft over de te komen vragen. Wanneer emotie wel en niet opgeroepen wordt, door bijvoorbeeld het wel of niet tonen van een foto. (Syrisch kinderlijkje vs kinderlijkje van een Franse peuter in Nice). Wanneer je wel of niet op sociale dynamieken inspeelt door geklap/verontwaardiging op te wekken bij het publiek door bepaalde "grappige'' opmerkingen te maken. Ik geloof best dat dit allemaal kan voortkomen uit een ''redactie-cultuur'', maar er zit manipulatie dan wel sturing in door het niet afdoende afstand te nemen van de eigen/redactionele positie. Het zal ook zeker zo zijn dat de (staats)media op de hoofdlijnen goeddeels op één lijn ligt met de politieke macht door natuurlijke homogamie, en niet doordat de politiek dagelijks met de media belt en heel specifiek duidelijk maakt wat er gedaan moet worden, tenzij een ijdeltuit als Kaag specifieke wensen heeft. De kaders waarbinnen individuen binnen de macht mogen opereren zijn over het algemeen al duidelijk genoeg.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:03 schreef chratnox het volgende:
Als je dan bij die programma's alleen gasten neerzet die daar voorstander van zijn heb je als media heel veel invloed de beleidsrichting te wijzigen.
Wellicht zie ik wat ik wil zien ja. Maar dat geldt voor alle partijen; dat bedoelde ik met ''er zijn geen harde cijfers'' zeg maar. Het is gevoelsmatig.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:26 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat is dus het hele ding. Je ziet wat je wil zien. Willem Engel zat zelfs bij Op1 toen de avondklok voor even afgeschaft werd.
Ja, dat heb ik gelezen. Dat ging er vooral over dat hij dacht dat in het voorjaar van 2022 we voor een groot deel van de crisis verlost konden zijn.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:23 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Van Dissel werd dus van de week uitgebreid aan het woord gelaten in het AD.
Als het Jaap van Dissel is die een "tegengeluid" moet geven zit het sowieso al niet goed.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik gelezen. Dat ging er vooral over dat hij dacht dat in het voorjaar van 2022 we voor een groot deel van de crisis verlost konden zijn.
Tegelijkertijd werd er genoemd dat hij dacht dat de 'zware' maatregelen wel weg konden blijven, de lockdown en de avondklok. Dat is niet echt een tegengeluid, vind je ook niet?
Nou Gommers zei ook bijna ( net niet helemaal) "laat die ongevaccineerden maar buiten staan"quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar pak het probleem dan aan bij de bron, en niet bij de overgrote meerderheid die netjes zijn/haar prikken heeft gehaald.
Dan maar een keer niet politiek correct.
Hij wou de woorden niet letterlijk uit zijn strot duwen maar hij leek toch te opteren voor een vaccinatieplicht. Maar ja, hij gaat daar niet over.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:37 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nou Gommers zei ook bijna ( net niet helemaal) "laat die ongevaccineerden maar buiten staan"
Buiten het ziekenhuis, dus.
Ik geloofde ook bijna niet wat ik hoorde, maar je kan het zo terug kijken.
Ik ben oprecht benieuwd wat voor hun het lange termijn plan is. Nu is het dus weer hopen op het voorjaar van 2022. Dat werd er vorig jaar ook gezegd. Mooie zomer en zo. En nu lijkt het er toch op dat we gewoon weer een winter met enige vorm van maatregelen tegemoet gaan zien. Terwijl de vaccinatiegraad vrij hoog is. Boosters in het voorjaar? Heb je eind 2022 weer hetzelfde probleem. Je krijgt nooit iedereen gevaccineerd, tenzij je er een verplichting van maakt, maar dat willen ze niet. Dus dan maar elke winter accepteren dat er enige vorm van maatregelen nodig zijn? Even afwachten of het ook echt zo'n vaart gaat lopen, maar het begint er wel op te lijken imo.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik gelezen. Dat ging er vooral over dat hij dacht dat in het voorjaar van 2022 we voor een groot deel van de crisis verlost konden zijn.
Tegelijkertijd werd er genoemd dat hij dacht dat de 'zware' maatregelen wel weg konden blijven, de lockdown en de avondklok. Dat is niet echt een tegengeluid, vind je ook niet?
Ja, precies.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:39 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Hij wou de woorden niet letterlijk uit zijn strot duwen maar hij leek toch te opteren voor een vaccinatieplicht. Maar ja, hij gaat daar niet over.
Van Dissel maakt geen beleid. Hij kan alleen zeggen wat hij als wetenschapper denkt dat wel of niet kan/moet/zal gebeuren. Dat doet hij dus. Waarom is dat geen tegengeluid?quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Religie is zo'n heilig huisje hier in NL, om gek van te worden.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:39 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Hij wou de woorden niet letterlijk uit zijn strot duwen maar hij leek toch te opteren voor een vaccinatieplicht. Maar ja, hij gaat daar niet over.
Dit gaat iets verder dan religie. Dit gast over vrije keus. Als we daar overheen stappen dan is de rest een piece of cake.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Religie is zo'n heilig huisje hier in NL, om gek van te worden.
De OMT adviezen zitten bijzonder dicht bij beleid, vind je ook niet?quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Van Dissel maakt geen beleid. Hij kan alleen zeggen wat hij als wetenschapper denkt dat wel of niet kan/moet/zal gebeuren. Dat doet hij dus. Waarom is dat geen tegengeluid?
"Je hebt vrije keus. Maar als je het niet met ons eens bent nemen we je vrije keus af."quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:45 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dit gaat iets verder dan religie. Dit gast over vrije keus. Als we daar overheen stappen dan is de rest een piece of cake.
Telegraafquote:Op de intensive cares nam het totale aantal patiënten af met één naar 164. Op de verpleegafdelingen worden op dit moment 496 coronapatiënten verzorgd, elf meer dan een dag eerder. Op de ic 's werden wel achttien nieuwe patiënten opgenomen en op de verpleegafdelingen zelfs 88, maar er verdwijnen ook dagelijks weer mensen.
Tja, gezondheidscrisis, heel het land moet offers brengen, ik moet een QR laten zien als ik een frietje ga halen maar in de grootste brandhaarden van Nederland mogen ze vrolijk elk weekend elkaar blijven besmetten in de kerk.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:45 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dit gaat iets verder dan religie. Dit gast over vrije keus. Als we daar overheen stappen dan is de rest een piece of cake.
In vele opzichten geldt dit natuurlijk al. Maar mensen gaan verplichten om een prik te nemen gaat me echt wel veel te ver.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
"Je hebt vrije keus. Maar als je het niet met ons eens bent nemen we je vrije keus af."
Dat klinkt niet best!quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:47 schreef Jor_Dii het volgende:
maar er verdwijnen ook dagelijks weer mensen.
Top toch? Des te eerder zijn we er vanaf.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:48 schreef dick_laurent het volgende:
Gristus. Hoeveel besmettelijker kan dat virus nog worden joh...
Straks als iemand niest in Rotterdam worden mensen in Dordrecht daar massaal door besmet als de wind net ff die kant op staat?
Jij mag daar zeker wat van vinden. Ik vind het heel erg dat mensen zodanig tegen elkaar opgezet worden dat het schijnbaar al normaal wordt gezien om over andermans lichaam te beslissen.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Tja, gezondheidscrisis, heel het land moet offers brengen, ik moet een QR laten zien als ik een frietje ga halen maar in de grootste brandhaarden van Nederland mogen ze vrolijk elk weekend elkaar blijven besmetten in de kerk.
Ik vind daar wel wat van.
Oke, dan verplichten we ze niet.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:48 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
In vele opzichten geldt dit natuurlijk al. Maar mensen gaan verplichten om een prik te nemen gaat me echt wel veel te ver.
100 x dit inderdaadquote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Oke, dan verplichten we ze niet.
Maar kom dan niet weer aanzetten straks met allerlei beperkingen voor mensen die wel een vaccinatie hebben gehaald.
Je gaat mij niet vertellen dat 15% van de anti-vaxxers verantwoordelijk zijn voor de huidige verspreiding van het virus.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar kom dan niet weer aanzetten straks met allerlei beperkingen voor mensen die wel een vaccinatie hebben gehaald.
Als het echt de verkeerde kant op denk ik eerlijk gezegd niet dat dat te voorkomen is. We zitten nog in een pandemie, maar het is op dit moment niet mogelijk om meer dan ~180 mensen op de IC te hebben liggen met een zeer besmettelijk virus.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ach, ergens alleen maar goed nieuws dat het besmettelijker is. Vaak betekent dat dan automatisch dat het virus ook minder schadelijk zal zijn. Pas echt een probleem als je een mutatie krijgt die zorgt voor snellere opnames en dergelijke.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:48 schreef dick_laurent het volgende:
Gristus. Hoeveel besmettelijker kan dat virus nog worden joh...
Straks als iemand niest in Rotterdam worden mensen in Dordrecht daar massaal door besmet als de wind net ff die kant op staat?
Maak de tussenstap zou ik zeggen: testen niet meer gratisquote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:26 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat is dus het hele ding. Je ziet wat je wil zien. Willem Engel zat zelfs bij Op1 toen de avondklok voor even afgeschaft werd.
Wat ik laatst ook al aangaf, ik zou het echt heel oneerlijk vinden als nu weer de scholen dicht moeten, of bepaalde sectoren.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Van wat in de ziekenhuizen ligt is toch driekwart niet gevaccineerd? Dat laatste is dan overigens hun eigen keuze, en dus hun eigen consequentie.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:52 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Je gaat mij niet vertellen dat 15% van de anti-vaxxers verantwoordelijk zijn voor de huidige verspreiding van het virus.
Ik denk dat je niet eens weet wat je zegt trouwens. Een vaccinatieplicht...
Sowieso heeft Hugo al gezegd dat als er al maatregelen moeten komen ze die gaan richten op iedereen en niet enkel op de ongevaccineerden. Want dat zou te lastig zijn met handhaven.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als het echt de verkeerde kant op denk ik eerlijk gezegd niet dat dat te voorkomen is. We zitten nog in een pandemie, maar het is op dit moment niet mogelijk om meer dan ~180 mensen op de IC te hebben liggen met een zeer besmettelijk virus.
Als 95% van de bevolking gevaccineerd is en je hebt nog zo'n 700k mensen over die niet gevaccineerd kunnen worden kan alleen die groep al zorgen voor het overlopen van de zorg.
Het is echt droevig dat we de discussie hebben dat ongevaccineerden gedwongen moeten worden om zich te laten vaccineren omdat de zorg er zo slecht voor staat.
Volgende push bericht zie ik alweer aankomen hoor:quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ach, ergens alleen maar goed nieuws dat het besmettelijker is. Vaak betekent dat dan automatisch dat het virus ook minder schadelijk zal zijn. Pas echt een probleem als je een mutatie krijgt die zorgt voor snellere opnames en dergelijke.
En daar heeft hij ook groot gelijk in wat mij betreft.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Sowieso heeft Hugo al gezegd dat als er al maatregelen moeten komen ze die gaan richten op iedereen en niet enkel op de ongevaccineerden. Want dat zou te lastig zijn met handhaven.
Kortom, vaccinatieplicht?quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar pak het probleem dan aan bij de bron, en niet bij de overgrote meerderheid die netjes zijn/haar prikken heeft gehaald.
Dan maar een keer niet politiek correct.
~16% van de IC bedden worden gebruikt door mensen met corona. 3% van de verpleegbedden worden gebruikt door mensen met corona. Overigens, ongeveer 15% van deze eerdere percentages zijn mensen die gevaccineerd zijn.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:53 schreef Arizona het volgende:
[..]
Wat ik laatst ook al aangaf, ik zou het echt heel oneerlijk vinden als nu weer de scholen dicht moeten, of bepaalde sectoren.
Maak ze maar verboden terrein voor ongevaccineerden als blijkt dat de zorg onevenredig belast wordt door ongevaccineerden.
Waar hebben ze dat massaal aangegeven? Ik ben ook kritisch richting de media, maar deze uitspraak is imo niet echt te onderbouwen.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:53 schreef Jappie81 het volgende:
[..]Godskelere man, de media heeft zelf toegegeven dat ze het overheidsbeleid steunen en geen tegengeluid willen laten horen.
Was er maar zoiets als een QR code, waarmee je eenvoudig kon checken of iemand gevaccineerd of getest is....quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Sowieso heeft Hugo al gezegd dat als er al maatregelen moeten komen ze die gaan richten op iedereen en niet enkel op de ongevaccineerden. Want dat zou te lastig zijn met handhaven.
Wordt dat bijgehouden dan?quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Van wat in de ziekenhuizen ligt is toch driekwart niet gevaccineerd? Dat laatste is dan overigens hun eigen keuze, en dus hun eigen consequentie.
Maar ik heb niet zo'n zin om daar nog weer een keer voor te moeten bloeden straks.
En daarmee maak je de polarisatie alleen maar groter, het is dus wachten tot de eerste antivaxxers worden opgewacht door een groepje gevaccineerden die zich erbij genaaid voelen.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En daar heeft hij ook groot gelijk in wat mij betreft.
*kolerequote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:53 schreef Jappie81 het volgende:
[..]Godskelere man, de media heeft zelf toegegeven dat ze het overheidsbeleid steunen en geen tegengeluid willen laten horen.
Maatregelen specifiek gericht op non vaxxers zorgen niet voor polarisatie?quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:56 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
En daarmee maak je de polarisatie alleen maar groter, het is dus wachten tot de eerste antivaxxers worden opgewacht door een groepje gevaccineerden die zich erbij genaaid voelen.
Vind het maar lastig. Ik ben tegen een tweedeling, maar ik zit als gevaccineerd persoon (egoïstisch) ook niet te wachten op wéér een winter met maatregelen omdat er een kleine groep is die zich niet wil laten vaccineren (uiteraard heb ik het dan niet over de mensen die zich medisch gezien niet kunnen laten vaccineren). Want dan kom je er dus nooit meer vanaf. De meeste mensen die zich willen laten vaccineren hebben dat inmiddels wel gedaan verwacht ik. Dus dan zal je elke winter hetzelfde probleem gaan krijgen toch? Lijkt me ook niet een lange termijn oplossing.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nou ja, die hele coronacheck was in het leven geroepen om méér dingen mogelijk te maken. Als je nu maatregelen voor iedereen in het leven roept, wat voegt de QR code dan nog toe.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De ongevaccineerden zullen dan hopelijk immuniteit hebben verkregen door het doormaken van de ziekte.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik ben oprecht benieuwd wat voor hun het lange termijn plan is. Nu is het dus weer hopen op het voorjaar van 2022. Dat werd er vorig jaar ook gezegd. Mooie zomer en zo. En nu lijkt het er toch op dat we gewoon weer een winter met enige vorm van maatregelen tegemoet gaan zien. Terwijl de vaccinatiegraad vrij hoog is. Boosters in het voorjaar? Heb je eind 2022 weer hetzelfde probleem. Je krijgt nooit iedereen gevaccineerd, tenzij je er een verplichting van maakt, maar dat willen ze niet. Dus dan maar elke winter accepteren dat er enige vorm van maatregelen nodig zijn? Even afwachten of het ook echt zo'n vaart gaat lopen, maar het begint er wel op te lijken imo.
Oké even logisch nadenken. Delta heeft 1000x de viral load binnen 2 dagen ten opzichte van de vorige variant (in zowel gevaccineerden als ongevaccineerden). Als een ongevaccineerde zonder natuurlijke immuniteit het oploopt dan ligt hij toch ziek thuis en gaat ie het niet verspreiden itt een gevaccineerde? Ze zouden die QR moeten omdraaien 😤quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk ook zachte dwang.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:52 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Maak de tussenstap zou ik zeggen: testen niet meer gratis
Een tegengeluid tegen wat? Het gaat er om dat mensen met verschillende opvattingen een podium krijgen in 'de media'.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die zorgen alleen voor polarisatie van de mensen die ervoor hebben gekozen.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Maatregelen specifiek gericht op non vaxxers zorgen niet voor polarisatie?
Naar mijn weten zijn dat geen officiële cijfers.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik zie die cijfers hier met enige regelmaat voorbijkomen.
Ok, daar heb je een punt.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:59 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Een tegengeluid tegen wat? Het gaat er om dat mensen met verschillende opvattingen een podium krijgen in 'de media'.
RIVM publiceert de verhouding gevaccineerd/ongevaccineerd in het ziekenhuis in het wekelijkse epidemiologische rapport. Dat is naar mijn weten de enige officiële plek.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 14:00 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Naar mijn weten zijn dat geen officiële cijfers.
No offence maar volgens mij werd dit vorig najaar ook al geroepen.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:58 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
De ongevaccineerden zullen dan hopelijk immuniteit hebben verkregen door het doormaken van de ziekte.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |