Er was laatst een prikbus hier in de buurt, op een groot parkeerterrein waaraan ook wat bedrijven gevestigd zijn, waaronder een indoor kinderspeeltuin. Had de GGD op de website de Maps-locatie erbij gezet en die maakte er automatisch die speeltuin van. Een dag later circuleerde er allerlei wappie-posts dat er een prikbus in de speeltuin zou staan en al die zelf-onderzoekers slikten het natuurlijk weer als zoete koekquote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Daarom zijn discussies met complotdenkers ook zinloos... Complotten vinden ze toch wel.
Het is vooral een zorgprobleem. Buiten de zkekenhuisdeuren bestaat corona niet meer.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:58 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ze zijn bang dat de zorg het toch niet aan gaat kunnen.
Ik heb gisteren Dierderik Gommers ook gezien bij Op1
Die is helemaal in de stress geschoten.
Alles voor de clicks. Google Adwords is er niets bij.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:55 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Ook als je niet gelooft dat er spraken is van intentionele aansturing lijkt het me moeilijk te ontkennen dat de media een centrale rol speelt in het creëren van wel of geen acceptatie.
Ik geloof ook zeker niet dat het op verzoek van de overheid is. Er zijn nu een aantal programma's begonnen met "Moeten we geen mondkapjes terug?"quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:55 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het doelbewust masseren op verzoek van de overheid, nee, daar geloof ik niet in. Er zal echt wel eens een journalist wat opschrijven omdat hij er zelf ook in gelooft, zijn ook net mensen. Maar vergeet niet dat die vierde macht ook de controlerende macht is.
Jij distantieert je hiervan? Heel passend wel in deze omstandighedenquote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:58 schreef dick_laurent het volgende:
Ik las vanmorgen de de provincie Utrecht en dan met name de gemeenten Rhenen, Veenendaal, Vijfheerenlanden en Woudenberg de grootste brandhaarden zijn van heel Nederland.
Ik wil even melden dat ik me als inwoner van een van die gemeenten hier niet verantwoordelijk voor voel
Ik snap de relevantie met mijn post niet helemaal.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Kan de media het ooit goed doen, denk je?
Als ze berichten over de ernst van de situatie en mensen aan het woord laten die het (opnieuw) nemen van maatregelen voorstaan, zijn ze paniek aan het zaaien. Als ze juist niet deze mensen aan het woord laten en er niet of te weinig over berichten of teveel doen alsof het wel meevalt, proberen ze zaken in de doofpot te stoppen.
Sinds corona zijn er veel "Kritische denkers" en "Onderzoekers" bij gekomen, dat leer je wel als je op twitter komt.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:00 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Er was laatst een prikbus hier in de buurt, op een groot parkeerterrein waaraan ook wat bedrijven gevestigd zijn, waaronder een indoor kinderspeeltuin. Had de GGD op de website de Maps-locatie erbij gezet en die maakte er automatisch die speeltuin van. Een dag later circuleerde er allerlei wappie-posts dat er een prikbus in de speeltuin zou staan en al die zelf-onderzoekers slikten het natuurlijk weer als zoete koek.
Nou ja, sommige boomers zijn al 70+.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:01 schreef Momo het volgende:
Er staat ook een vergrijzing voor de deur, de babyboomers schuiven langzaam naar een bejaarde leeftijd. Er moet wel wat veranderen in de zorg de komende jaren.
Op Twitter kan elke gek en zijn moeder iets roepen.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:03 schreef Momo het volgende:
[..]
Sinds corona zijn er veel "Kritische denkers" en "Onderzoekers" bij gekomen, dat leer je wel als je op twitter komt.
Dit herhaal je telkens maar weer, het lijkt wel een mantra.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:01 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het is vooral een zorgprobleem. Buiten de zkekenhuisdeuren bestaat corona niet meer.
Ja toch. Ik werk nog steeds voor 90% thuis. En die ene dag dat ik af en toe naar kantoor ga zit ik alsnog in een praktisch leeg kantoorquote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij distantieert je hiervan? Heel passend wel in deze omstandigheden
Ik vind 'De overheid heeft de mondkapjesplicht afgeschaft, maar moeten we die niet terug? <NAAM> legt uit waarom hij vindt dat dat zo is.' juist niet sturend, maar kritisch. Het zou nóg beter zijn als de minister er dan bij zit, maar dat kan natuurlijk niet altijd.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik geloof ook zeker niet dat het op verzoek van de overheid is. Er zijn nu een aantal programma's begonnen met "Moeten we geen mondkapjes terug?"
Als je dan bij die programma's alleen gasten neerzet die daar voorstander van zijn heb je als media heel veel invloed de beleidsrichting te wijzigen.
Daar zit een stuk controle in om te kijken of de overheid het juiste doet, maar dat is naar mijn mening wel sturend.
En data analisten.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:03 schreef Momo het volgende:
[..]
Sinds corona zijn er veel "Kritische denkers" en "Onderzoekers" bij gekomen, dat leer je wel als je op twitter komt.
Mensen op Urk zijn inmiddels gemuteerd tot een soort hagedis achtige soort, met een hele dikke leer-achtige huid.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:08 schreef Elan het volgende:
Besmettingen op Urk stijgen eigenlijk maar licht, zou je toch flink hoger verwachten met zo'n vaccinatiegraad.
Of ze testen daar niet meer.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:08 schreef Elan het volgende:
Besmettingen op Urk stijgen eigenlijk maar licht, zou je toch flink hoger verwachten met zo'n vaccinatiegraad.
Denk je dat mensen die zich niet laten vaccineren zich nog laten testen?quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:08 schreef Elan het volgende:
Het hangt er sterk vanaf hoe je het brengt natuurlijk. Als je alleen ziekenhuizen aan het woord laat en de voordelen van het gebruik van (bijvoorbeeld) mondkapjes laat uitleggen en niemand die een tegengeluid geeft, ben je dan echt objectief?quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:06 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik vind 'De overheid heeft de mondkapjesplicht afgeschaft, maar moeten we die niet terug? <NAAM> legt uit waarom hij vindt dat dat zo is.' juist niet sturend, maar kritisch. Het zou nóg beter zijn als de minister er dan bij zit, maar dat kan natuurlijk niet altijd.
Jij zegt dat je vindt dat de media een te grote rol speelt en sturend bericht.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik snap de relevantie met mijn post niet helemaal.
Het zit in het DNA van journalisten om juist dat uit te lichten wat de macht niet doet. Dus als de overheid in dit geval de mondkapjesplicht afschaft en de cijfers lopen op, dan komen de voorstanders van het herinvoeren van de mondkapjes aan het woord. Lopen de cijfers af en de mondkapjesplicht blijft, komen de tegenstanders aan het woord. Dat heeft helemaal niets met het beïnvloeden van het publiek te maken.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het hangt er sterk vanaf hoe je het brengt natuurlijk. Als je alleen ziekenhuizen aan het woord laat en de voordelen van het gebruik van (bijvoorbeeld) mondkapjes laat uitleggen en niemand die een tegengeluid geeft, ben je dan echt objectief?
Natuurlijk bedoel ik het niet zo letterlijk.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit herhaal je telkens maar weer, het lijkt wel een mantra.
Buiten de ziekenhuisdeuren bestaat corona ook nog steeds. Het is minder, en sommige mensen doen er inderdaad heel weinig meer aan, maar ook nog steeds heel veel wel. Enige bias is je niet vreemd, denk ik. Dat is ook logisch, dat heeft iedereen, maar je zou het ook iets minder als feit en meer als mening kunnen poneren.
Ah, misschien is het telkens herhalen van "corona bestaat niet meerj" dan niet helemaal kloppendquote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:15 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Natuurlijk bedoel ik het niet zo letterlijk.
Hugo die de kijkertjes toespreekt als zijnde Mijnheer de Uilquote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:06 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik vind 'De overheid heeft de mondkapjesplicht afgeschaft, maar moeten we die niet terug? <NAAM> legt uit waarom hij vindt dat dat zo is.' juist niet sturend, maar kritisch. Het zou nóg beter zijn als de minister er dan bij zit, maar dat kan natuurlijk niet altijd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |