abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201845279
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 12:57 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Daarom zijn discussies met complotdenkers ook zinloos... Complotten vinden ze toch wel.
Er was laatst een prikbus hier in de buurt, op een groot parkeerterrein waaraan ook wat bedrijven gevestigd zijn, waaronder een indoor kinderspeeltuin. Had de GGD op de website de Maps-locatie erbij gezet en die maakte er automatisch die speeltuin van. Een dag later circuleerde er allerlei wappie-posts dat er een prikbus in de speeltuin zou staan en al die zelf-onderzoekers slikten het natuurlijk weer als zoete koek :').
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  donderdag 21 oktober 2021 @ 13:01:35 #202
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_201845287
Er staat ook een vergrijzing voor de deur, de babyboomers schuiven langzaam naar een bejaarde leeftijd. Er moet wel wat veranderen in de zorg de komende jaren.
pi_201845289
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 12:58 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Ze zijn bang dat de zorg het toch niet aan gaat kunnen.

Ik heb gisteren Dierderik Gommers ook gezien bij Op1

Die is helemaal in de stress geschoten.
Het is vooral een zorgprobleem. Buiten de zkekenhuisdeuren bestaat corona niet meer.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_201845291
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 12:55 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Ook als je niet gelooft dat er spraken is van intentionele aansturing lijkt het me moeilijk te ontkennen dat de media een centrale rol speelt in het creëren van wel of geen acceptatie.
Alles voor de clicks. Google Adwords is er niets bij.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_201845303
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 12:55 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Het doelbewust masseren op verzoek van de overheid, nee, daar geloof ik niet in. Er zal echt wel eens een journalist wat opschrijven omdat hij er zelf ook in gelooft, zijn ook net mensen. Maar vergeet niet dat die vierde macht ook de controlerende macht is.
Ik geloof ook zeker niet dat het op verzoek van de overheid is. Er zijn nu een aantal programma's begonnen met "Moeten we geen mondkapjes terug?"

Als je dan bij die programma's alleen gasten neerzet die daar voorstander van zijn heb je als media heel veel invloed de beleidsrichting te wijzigen.

Daar zit een stuk controle in om te kijken of de overheid het juiste doet, maar dat is naar mijn mening wel sturend.
pi_201845305
quote:
10s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 12:58 schreef dick_laurent het volgende:
Ik las vanmorgen de de provincie Utrecht en dan met name de gemeenten Rhenen, Veenendaal, Vijfheerenlanden en Woudenberg de grootste brandhaarden zijn van heel Nederland.

Ik wil even melden dat ik me als inwoner van een van die gemeenten hier niet verantwoordelijk voor voel :{w
Jij distantieert je hiervan? Heel passend wel in deze omstandigheden :P
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201845312
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 12:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Kan de media het ooit goed doen, denk je?
Als ze berichten over de ernst van de situatie en mensen aan het woord laten die het (opnieuw) nemen van maatregelen voorstaan, zijn ze paniek aan het zaaien. Als ze juist niet deze mensen aan het woord laten en er niet of te weinig over berichten of teveel doen alsof het wel meevalt, proberen ze zaken in de doofpot te stoppen.
Ik snap de relevantie met mijn post niet helemaal.
  donderdag 21 oktober 2021 @ 13:03:50 #208
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_201845313
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 13:00 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Er was laatst een prikbus hier in de buurt, op een groot parkeerterrein waaraan ook wat bedrijven gevestigd zijn, waaronder een indoor kinderspeeltuin. Had de GGD op de website de Maps-locatie erbij gezet en die maakte er automatisch die speeltuin van. Een dag later circuleerde er allerlei wappie-posts dat er een prikbus in de speeltuin zou staan en al die zelf-onderzoekers slikten het natuurlijk weer als zoete koek :').
Sinds corona zijn er veel "Kritische denkers" en "Onderzoekers" bij gekomen, dat leer je wel als je op twitter komt.
pi_201845325
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 13:01 schreef Momo het volgende:
Er staat ook een vergrijzing voor de deur, de babyboomers schuiven langzaam naar een bejaarde leeftijd. Er moet wel wat veranderen in de zorg de komende jaren.
Nou ja, sommige boomers zijn al 70+.
  donderdag 21 oktober 2021 @ 13:05:56 #210
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201845326
quote:
10s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 13:03 schreef Momo het volgende:

[..]
Sinds corona zijn er veel "Kritische denkers" en "Onderzoekers" bij gekomen, dat leer je wel als je op twitter komt.
Op Twitter kan elke gek en zijn moeder iets roepen.
pi_201845330
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 13:01 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Het is vooral een zorgprobleem. Buiten de zkekenhuisdeuren bestaat corona niet meer.
Dit herhaal je telkens maar weer, het lijkt wel een mantra.
Buiten de ziekenhuisdeuren bestaat corona ook nog steeds. Het is minder, en sommige mensen doen er inderdaad heel weinig meer aan, maar ook nog steeds heel veel wel. Enige bias is je niet vreemd, denk ik. Dat is ook logisch, dat heeft iedereen, maar je zou het ook iets minder als feit en meer als mening kunnen poneren.
  Moderator donderdag 21 oktober 2021 @ 13:06:25 #212
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_201845334
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 13:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Jij distantieert je hiervan? Heel passend wel in deze omstandigheden :P
Ja toch. Ik werk nog steeds voor 90% thuis. En die ene dag dat ik af en toe naar kantoor ga zit ik alsnog in een praktisch leeg kantoor :o Ik zie haast niemand zo doordeweeks :') :@
pi_201845336
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 13:03 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik geloof ook zeker niet dat het op verzoek van de overheid is. Er zijn nu een aantal programma's begonnen met "Moeten we geen mondkapjes terug?"

Als je dan bij die programma's alleen gasten neerzet die daar voorstander van zijn heb je als media heel veel invloed de beleidsrichting te wijzigen.

Daar zit een stuk controle in om te kijken of de overheid het juiste doet, maar dat is naar mijn mening wel sturend.
Ik vind 'De overheid heeft de mondkapjesplicht afgeschaft, maar moeten we die niet terug? <NAAM> legt uit waarom hij vindt dat dat zo is.' juist niet sturend, maar kritisch. Het zou nóg beter zijn als de minister er dan bij zit, maar dat kan natuurlijk niet altijd.
In Southern Sun
pi_201845338
quote:
10s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 13:03 schreef Momo het volgende:

[..]
En data analisten.
Net zo vermoeiend.
Go hard or go home
pi_201845347
Besmettingen op Urk stijgen eigenlijk maar licht, zou je toch flink hoger verwachten met zo'n vaccinatiegraad.
blablablabla
  Moderator donderdag 21 oktober 2021 @ 13:10:08 #216
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_201845361
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 13:08 schreef Elan het volgende:
Besmettingen op Urk stijgen eigenlijk maar licht, zou je toch flink hoger verwachten met zo'n vaccinatiegraad.
Mensen op Urk zijn inmiddels gemuteerd tot een soort hagedis achtige soort, met een hele dikke leer-achtige huid.
Daar komt de 'rona niet meer doorheen.
  donderdag 21 oktober 2021 @ 13:10:39 #217
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201845364
quote:
Of ze testen daar niet meer.
pi_201845365
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 13:00 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
waar wordt dat ontkend?
Post #4
pi_201845368
quote:
Denk je dat mensen die zich niet laten vaccineren zich nog laten testen?
Geen idee wat de opname-cijfers zijn, hoor.
Ik zit vooral op Staphorst en Staphorst stelt zeker niet teleur.
Go hard or go home
pi_201845375
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 13:06 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Ik vind 'De overheid heeft de mondkapjesplicht afgeschaft, maar moeten we die niet terug? <NAAM> legt uit waarom hij vindt dat dat zo is.' juist niet sturend, maar kritisch. Het zou nóg beter zijn als de minister er dan bij zit, maar dat kan natuurlijk niet altijd.
Het hangt er sterk vanaf hoe je het brengt natuurlijk. Als je alleen ziekenhuizen aan het woord laat en de voordelen van het gebruik van (bijvoorbeeld) mondkapjes laat uitleggen en niemand die een tegengeluid geeft, ben je dan echt objectief?
pi_201845384
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 13:03 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik snap de relevantie met mijn post niet helemaal.
Jij zegt dat je vindt dat de media een te grote rol speelt en sturend bericht.
Is dat niet voor een groot deel 'in the eyes of the beholder' of men vindt dat ze sturend berichten en een te grote rol spelen? Zijn het niet vooral de mensen die van mening zijn dat er geen nieuwe maatregelen moeten komen, die deze mening zijn toegedaan? Ligt het dan aan de berichtgeving van de media, of aan de mening van de mensen?
pi_201845398
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 13:11 schreef chratnox het volgende:

[..]
Het hangt er sterk vanaf hoe je het brengt natuurlijk. Als je alleen ziekenhuizen aan het woord laat en de voordelen van het gebruik van (bijvoorbeeld) mondkapjes laat uitleggen en niemand die een tegengeluid geeft, ben je dan echt objectief?
Het zit in het DNA van journalisten om juist dat uit te lichten wat de macht niet doet. Dus als de overheid in dit geval de mondkapjesplicht afschaft en de cijfers lopen op, dan komen de voorstanders van het herinvoeren van de mondkapjes aan het woord. Lopen de cijfers af en de mondkapjesplicht blijft, komen de tegenstanders aan het woord. Dat heeft helemaal niets met het beïnvloeden van het publiek te maken.
In Southern Sun
pi_201845411
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 13:06 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dit herhaal je telkens maar weer, het lijkt wel een mantra.
Buiten de ziekenhuisdeuren bestaat corona ook nog steeds. Het is minder, en sommige mensen doen er inderdaad heel weinig meer aan, maar ook nog steeds heel veel wel. Enige bias is je niet vreemd, denk ik. Dat is ook logisch, dat heeft iedereen, maar je zou het ook iets minder als feit en meer als mening kunnen poneren.
Natuurlijk bedoel ik het niet zo letterlijk. :')
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_201845431
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 13:15 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Natuurlijk bedoel ik het niet zo letterlijk. :')
Ah, misschien is het telkens herhalen van "corona bestaat niet meerj" dan niet helemaal kloppend :)
pi_201845432
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 13:06 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Hugo die de kijkertjes toespreekt als zijnde Mijnheer de Uil _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')