Geen idee. Maar uiteindelijk heeft het OMT de mondkapjes verplicht, omdat het disproportioneel veel aandacht kreeg ten koste van de aandacht voor andere belangrijke(re) maatregelen zoals de anderhalve meter.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 11:39 schreef galantis het volgende:
[..]
Hier zal ik ook niets tegenin brengen maar dan vraag ik mij af waarom ons RIVM terughoudend blijft. Mijn vermoeden is dat zij de praktische kant ook meenemen, namelijk dat mensen geneigd zijn om zich minder aan een mondkapplicht of -advies te houden wanneer deze hen meer in de weg zit. Je kan nog zo effectief het (toch al lage) aandeel van besmettingen op openbare locaties als OV, winkels, etc terugdringen, zo lang mensen ze niet thuis of in de kroeg dragen dan heeft het verhoudingsgewijs bijzonder weinig zin.
Maar hoe moet Ab ons dan verslag doen van hoe trouw ze in Spanje wel niet hun mondkapjes dragen?quote:Op donderdag 21 oktober 2021 11:43 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
85% vaccinatiegraad, hoog tijd voor een mondkapjesdiscussie en aangescherpte reisadviezen. Zin in de winter!
Volgens NCTV waren er ongeveer 10.000 mensen lid van Facebookgroepen gerelateerd aan complottheorieën in 2019. Laten we zeggen dat dat een procent of 10% van het totaal is, dan heb je 100.000 mensen die in die fuik zitten.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:07 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Vermoed dat dit ondertussen redelijk wat groter is dan bijzonder klein.
Dit doet me weer denken aan al die lui die pro-maatregelen waren en zelf ondanks een avondklok 3x per week in praatprogramma's aanschoven.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:11 schreef galantis het volgende:
[..]
Maar hoe moet Ab ons dan verslag doen van hoe trouw ze in Spanje wel niet hun mondkapjes dragen?
Er is nogal wat veranderd sinds 2019 he...quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
Volgens NCTV waren er ongeveer 10.000 mensen lid van Facebookgroepen gerelateerd aan complottheorieën in 2019. Laten we zeggen dat dat een procent of 10% van het totaal is, dan heb je 100.000 mensen die in die fuik zitten.
Dat vind ik nog steeds een bijzonder kleine groep op het geheel.
Ik heb het niet over misinformatie, maar over wíe aanstuurt op maatregelen, en daarvoor verantwoordelijkheid gehouden dient te worden. Dat ligt niet voornamelijk aan welke informatie; maar aan de meningen die om de informatie gevormd worden. Kant en klaar voor de burger na een lange dag werken. Dat doe je door bijvoorbeeld één vraag te stellen aan twee IC-verpleegkundigen die gaat over hoe kut ze ongevaccineerden patiënten stiekem wel niet vinden.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
Of je kunt gewoon antwoord geven: welke bronnen werden daarvoor gehanteerd. Dat is namelijk wat informatie van misinformatie onderscheidt.
Complottheorieen zijn toch van alle tijden.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:15 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Er is nogal wat veranderd sinds 2019 he...
Ik ken daarbij zelf al een aardig groepje compleet de weg kwijters die niet eens op Facebook zitten, maar in allerlei andere kringen dingen met elkaar delen, en daar zal ik niet de enige in zijn.
Ik heb het wel over misinformatie... jij hebt het hier over interpretatie van informatie die je in dit geval niet bevalt. Dat is wat anders.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:15 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Ik heb het niet over misinformatie, maar over wíe aanstuurt op maatregelen, en daarvoor verantwoordelijkheid gehouden dient te worden. Dat ligt niet voornamelijk aan welke informatie; maar aan de meningen die om de informatie gevormd worden. Kant en klaar voor de burger na een lange dag werken. Dat doe je door bijvoorbeeld één vraag te stellen aan twee IC-verpleegkundigen die gaat over hoe kut ze ongevaccineerden patiënten stiekem wel niet vinden.
Overigens is misinformatie evenzeer aanwezig, maar veeleer door een gebrek aan volledigheid en kritische duiding van de gegeven informatie.
Tuurlijk, maar daar zijn er de afgelopen anderhalf jaar wel behoorlijk wat bijgekomen.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Complottheorieen zijn toch van alle tijden.
Ik weet nog dat ik net op Fok! zat en dat er hele discussies waren over dat 9/11 in scene was gezet, inside jobs en weet ik wat.
Nee, ik heb het over het strategisch creëren van toestemming bij het volk voor het herinvoeren van maatregelen door een staatsomroep terwijl jij doet alsof maatregelen een consequentie zijn van misinformatie op feesboek.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik heb het wel over misinformatie... jij hebt het hier over interpretatie van informatie die je in dit geval niet bevalt. Dat is wat anders.
Altijd nog geloofwaardiger dan de officiële complottheorie.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik weet nog dat ik net op Fok! zat en dat er hele discussies waren over dat 9/11 in scene was gezet, inside jobs en weet ik wat.
quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:21 schreef Complotwappie het volgende:
Nee, ik heb het over het strategisch creëren van toestemming bij het volk voor het herinvoeren maatregelen door een staatsomroep
Vertel meer, we hangen aan je lippen hoorquote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:23 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Altijd nog geloofwaardiger dan de officiële complottheorie.
36% volledig gevaccineerd.quote:Roemenië bevindt zich midden in een vierde golf
Roemenië heeft zelfs de hulp ingeroepen van de Wereldgezondheidsorganisatie WHO. Het Oost-Europese land bevindt zich midden in een vierde golf; dinsdag overleden 574 mensen op een dag aan het virus.
https://www.trouw.nl/buit(...)l&utm_source=twitter
Ja, het waren er toen ook 10.000, daarom ben ik uitgegaan van 100.000.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:15 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Er is nogal wat veranderd sinds 2019 he...
Ik ken daarbij zelf al een aardig groepje compleet de weg kwijters die niet eens op Facebook zitten, maar in allerlei andere kringen dingen met elkaar delen, en daar zal ik niet de enige in zijn.
Die droplul zei zelfs dat ze buiten ook op zouden moeten.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:11 schreef galantis het volgende:
[..]
Maar hoe moet Ab ons dan verslag doen van hoe trouw ze in Spanje wel niet hun mondkapjes dragen?
Natuurlijk is daar een verschil in, vandaar ook dat ik denk dat er veel meer alternatieve mediavolgers zijn dan een bijzonder kleine groep.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, het waren er toen ook 10.000, daarom ben ik uitgegaan van 100.000.
Daarbij vind ik wel dat er nogal een verschil zit tussen iemand die zegt: “ik maak me zorgen over het vaccin” en iemand die gelooft dat de Jonge en van Dissel babybloed drinken.
Wat is er ingewikkeld aan? Het fenomeen is bekend, makkelijk herkenbaar en veel voorkomend.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:23 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Typisch gevalletje 'Ockham's razor'. Vaak is het niet nodig een ingewikkelde verklaring te zoeken wanneer een simpele verklaring voor handen is.
Nee, maar als mijn tandarts corona heeft, dan denk ik nog steeds niet dat het mij beschermt. Het voorkomt natuurlijk wel dat grote druppels rechtstreeks op een ander overbrengt. Normaal dragen zorgmedewerkers hun werkmaskers ook niet in de supermarkt of in het restaurant, maar wanneer zij dicht op een patient, in een hygiene gevoelige situatie werken.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 11:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarom denk je dat zorgmedewerkers met die dingen werken dan? Voor de sier?
Er is al hulp. Dat noemen we vaccins.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:27 schreef capricia het volgende:
[..]
36% volledig gevaccineerd.
Letland, Polen. Al die landen met een lage vaccinatiegraad gaan weer maatregelen nemen.
Daarnaast gebruiken zij gekeurde medische wegwerpmaskers die nooit hergebruikt worden en zitten ze er ook niet aan met hun blote handen.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:38 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Nee, maar als mijn tandarts corona heeft, dan denk ik nog steeds niet dat het mij beschermt. Het voorkomt natuurlijk wel dat grote druppels rechtstreeks op een ander overbrengt. Normaal dragen zorgmedewerkers hun werkmaskers ook niet in de supermarkt of in het restaurant, maar wanneer zij dicht op een patient, in een hygiene gevoelige situatie werken.
Ik denk vooral om bacterieen tegen te houden.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 11:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarom denk je dat zorgmedewerkers met die dingen werken dan? Voor de sier?
Ik denk dat dat heel erg meevalt, zeker gelet op de 'alternatieve media' die Etto bedoelt:quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:32 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Natuurlijk is daar een verschil in, vandaar ook dat ik denk dat er veel meer alternatieve mediavolgers zijn dan een bijzonder kleine groep.
Even los van de kwalificatie die hij daar geeft aan die alternatieve media.quote:Was de 'alternatieve media', dat open riool van bij elkaar verzonnen gezwam, maar wat terughoudender met het verspreiden van misinformatie. Dan hadden we wellicht al wat minder maatregelen moeten doorvoeren.
En ik denk van nietquote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat dat heel erg meevalt, zeker gelet op de 'alternatieve media' die Etto bedoelt:
[..]
Even los van de kwalificatie die hij daar geeft aan die alternatieve media.
Het zou verstandiger zijn om 'via' dan 'door' te zeggen.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:37 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik hoorde laatst nog iemand zeggen dat de hele maatschappij gestuurd wordt door de media. Giovanca en Carrie als stiekeme leiders van dit land, prachtig toch.
36% is een vrij hoge graad. Haiti heeft ~0% bijvoorbeeld en Afrikanen zijn genetisch aangelegd om Covid heftiger te krijgen. 658 doden gedurende de hele pandemie. Helaas worden ze nu heel hard gepusht te vaccineren ipv daadwerkelijke humanitaire hulp te bieden.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:27 schreef capricia het volgende:
[..]
36% volledig gevaccineerd.
Letland, Polen. Al die landen met een lage vaccinatiegraad gaan weer maatregelen nemen.
Dan krijg je best een rare zin.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:45 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Het zou verstandiger zijn om 'via' dan 'door' te zeggen.
Dan zitten we in (op?) een impassequote:
In plaats van*quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:47 schreef Da_Sandman het volgende:
Dan krijg je best een rare zin.
Ik hoorde laatst nog iemand zeggen dat de hele maatschappij gestuurd wordt via door de media. Giovanca en Carrie als stiekeme leiders van dit land, prachtig toch.
https://m.dw.com/en/pande(...)ss-en-world-4025-rdfquote:Pandemic of anti-vaxxers and COVID deniers hits Romania
Romania is getting crushed by one of the worst coronavirus waves in Europe. Vaccine skepticism and inaction on the part of the president, the administration and authorities are largely to blame.
Images documenting the current situation at a university hospital in the Romanian capital, Bucharest, are tough to watch. In a video published last week by the investigative journalism platform Recorder, not a single intensive care unit (ICU) bed is free, while rooms and hallways are filled beyond capacity with sick people waiting for help and medical staff roll corpses in black plastic body bags past them.
All the while, ambulances keep dropping off new patients. Almost all are old and hardly any are vaccinated. Many can barely breathe; some still refuse to get vaccinated. "This onslaught has to do with people being reckless and uninformed," a doctor says. "Politicians have to be much more insistent. If they cared about the well-being of voters, they would be saying: 'Get vaccinated!'"
The video is 16 grueling minutes long, has no commentary and is titled "This Is What a Health Disaster Looks Like."
Scenes such as those in the video are playing out at hospitals across Romania. The country is currently being hit by one of the worst coronavirus waves in Europe. Record infection and death rates have been recorded almost every day since March 2020. On Tuesday, 19,000 new COVID-19 infections and 574 deaths were recorded.
"We're not just in a pandemic," Daniel Coriu, the chair of the Romanian College of Physicians, said on Tuesday. "We're in a disaster." Last week the college published an open letter describing the current catastrophic state of the health care system under the title "A Cry of Despair."
Low vaccination rates, influential anti-vaxxers
Romania is not an isolated case within the European Union. When it comes to seven-day incidence rates and daily death tolls, Latvia, Lithuania and Bulgaria have similarly high numbers. What makes Romania different from other EU countries is that its health care system is so burdened that many hospital directors and doctors say collapse is imminent. Romania and neighboring Bulgaria also have the lowest vaccination rates in the European Union. Only about 30% of the population is fully vaccinated in either country — the cumulative EU average is 74.4%. Vaccine skepticism is widespread and is being fueled by nationalist politicians and the influential Romanian Orthodox Church.
Ik denk dat we beter afscheid kunnen nemen van beide zinnen en de belachelijke redenatie dat de media een grote rol speelt in het aansturen van de maatschappij.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:48 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
In plaats van*.
Punt is dat je met de kleine aanpassing afscheid kan nemen van de tweede zin.
Ik geloof niet dat het aansturen is, maar je kunt toch niet ontkennen dat de media een grote rol speelt, bewust of onbewust? De media wordt niet voor niets de vierde macht genoemd.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:50 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik denk dat we beter afscheid kunnen nemen van beide zinnen en de belachelijke redenatie dat de media een grote rol speelt in het aansturen van de maatschappij.
Ik. had gelezen dat deskundigen vermoeden. dat die nieuwe variant 10 tot 15 % besmettelijker is.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 08:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
Een variant kan alleen de overhand krijgen als die besmettelijker is dan de huidige variant.
Daarom is vaccineren van de hele bevolking ook zo belangrijk, het verhindert de verspreiding van het virus beter en beperkt daardoor mutaties.
Dat Haïti nog niet heel ver gekomen is met vaccineren, klopt.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:46 schreef jjfrmgreece het volgende:
[..]
36% is een vrij hoge graad. Haiti heeft ~0% bijvoorbeeld en Afrikanen zijn genetisch aangelegd om Covid heftiger te krijgen. 658 doden gedurende de hele pandemie. Helaas worden ze nu heel hard gepusht te vaccineren ipv daadwerkelijke humanitaire hulp te bieden.
Als die variant alleen besmettelijker is maar verder geen nieuwe gevolgen heeft is het toch niet zo'n probleem? 85% van de bevolking is tenslotte gevaccineerd, dus die zullen er nog steeds geen tot weinig klachten van ervaren.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:52 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik. had gelezen dat deskundigen vermoeden. die nieuwe variant 10 tot 15 % besmettelijker is.
https://joop.bnnvara.nl/n(...)t-nog-besmettelijker
Ik ben zelf wel gevaccineerd met Moderna.
Ook als je niet gelooft dat er spraken is van intentionele aansturing lijkt het me moeilijk te ontkennen dat de media een centrale rol speelt in het creëren van wel of geen acceptatie.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:50 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik denk dat we beter afscheid kunnen nemen van beide zinnen en de belachelijke redenatie dat de media een grote rol speelt in het aansturen van de maatschappij.
Het doelbewust masseren op verzoek van de overheid, nee, daar geloof ik niet in. Er zal echt wel eens een journalist wat opschrijven omdat hij er zelf ook in gelooft, zijn ook net mensen. Maar vergeet niet dat die vierde macht ook de controlerende macht is.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat het aansturen is, maar je kunt toch niet ontkennen dat de media een grote rol speelt, bewust of onbewust? De media wordt niet voor niets de vierde macht genoemd.
Intentionele aansturing... verifieer dat eens.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:55 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Ook als je niet gelooft dat er spraken is van intentionele aansturing lijkt het me moeilijk te ontkennen dat de media een centrale rol speelt in het creëren van wel of geen acceptatie.
Is gewoon een of andere truttig studente die achter de social media accounts zit. Mensen denken nog dat als ze met de Belastingdienst of DUO bellen dat ze nog medewerkers aan de lijn krijgen terwijl het studenten zijn die precies voorlezen wat jij ook kan zien in de systemenquote:Op donderdag 21 oktober 2021 07:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik blijf het zo raar vinden dat er echt experts in hun vakgebied bij het RIVM werken, maar dat het allemaal zo amateuristisch overkomt.
Kan de media het ooit goed doen, denk je?quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat het aansturen is, maar je kunt toch niet ontkennen dat de media een grote rol speelt, bewust of onbewust? De media wordt niet voor niets de vierde macht genoemd.
Een centrale rol zou ik het niet willen noemen, nee. Dat de overheid net als andere bedrijven aan pr doet lijkt me niet heel vreemd.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:55 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Ook als je niet gelooft dat er spraken is van intentionele aansturing lijkt het me moeilijk te ontkennen dat de media een centrale rol speelt in het creëren van wel of geen acceptatie.
Daarom zijn discussies met complotdenkers ook zinloos... Complotten vinden ze toch wel.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Kan de media het ooit goed doen, denk je?
Als ze berichten over de ernst van de situatie en mensen aan het woord laten die het (opnieuw) nemen van maatregelen voorstaan, zijn ze paniek aan het zaaien. Als ze juist niet deze mensen aan het woord laten en er niet of te weinig over berichten of teveel doen alsof het wel meevalt, proberen ze zaken in de doofpot te stoppen.
Ze zijn bang dat de zorg het toch niet aan gaat kunnen.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:56 schreef Discombobulate het volgende:
Ik snap echt niet dat het met 85% vaccinatiegraad zo'n drama kan zijn. Zou toch straks een keer klaar moeten zijn lijkt me.
Dan moeten ze de vaccinatiebus maar parkeren voor de kerk in Barneveld en de moskee in Kanaleneiland.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:58 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ze zijn bang dat de zorg het toch niet aan gaat kunnen.
Ik heb gisteren Dierderik Gommers ook gezien bij Op1
waar wordt dat ontkend?quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:59 schreef Derrazi het volgende:
On a sidenote.
Wanneer gaan pro-vaxxers zich realiseren dat de problemen in de zorg al voor corona speelden?
Maar goed de krantjes vullen weer clicks en pro-vaxxers doen toch geen onderzoek voor ze iets zeggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |