abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201843717
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 10:58 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dat hoeft niet, maar daarvoor moet je dus wel een gesprek gaan voeren dat we tot op heden, ook voor corona, niet hebben durven voeren.
Je doelt op het strenger triëren van de inkomende patiënten?
  donderdag 21 oktober 2021 @ 11:00:51 #102
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201843722
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 11:00 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Je doelt op het strenger triëren van de inkomende patiënten?
Ja.

Is op termijn toch op een of andere manier nodig, ook los van corona. We zorgen onszelf failliet anders.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201843734
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 10:10 schreef Oriente het volgende:
Dit was vast al gedeeld hoor, maar ik houd niet elke post bij, wie weet is het ook wel niet gedeeld
[..]
https://www.msn.com/nl-nl(...)APKhGn?ocid=msedgntp
Deze langspeelplaat is echt om kotsmisselijk van te worden.
Prima dat je de oplopende cijfers eens tegen het licht houdt maar kom dan niet met die achterhaalde mondkapjes aanzetten. Die toch niet worden gedragen op plekken waar ze verschil zouden kunnen maken.

Edit: laat ook maar, al besproken zie ik.
I'll give you something to do
pi_201843735
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 10:49 schreef _serial_ het volgende:
Hier ook niet.
Ik heb nu al zeker tien mensen in mijn directe omgeving die niet uit dezelfde kring komen die al hardop pleiten voor het (her)invoeren van maatregelen, variërend van mondkapjes in de winkels tot een 2G-systeem.

Ik denk dat het onderzoek van EenVandaag wel degelijk representatief is voor de algemene teneur in Nederland.

Overigens zeg ik dat niet alleen omdat het strookt met mijn eigen observaties, maar ook omdat de onderzoeken van EenVandaag doorgaans methodologisch vrij robuust zijn. En dat de representativiteit vaak pas in twijfel getrokken worden als de conclusies niet welgevallig zijn.
pi_201843748
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 10:44 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
ja maar landelijk maatregelen herinvoeren omdat er in 1 plaats in NL een tijdelijk tekort is gaat nogal ver.

En die geboortegolf heeft invloed omdat dat beslag legt op personeel welke anders misschien ergens anders ingezet had kunnen worden.
Ik verwacht geen IC verpleegkundige op de kraamafdeling, en die opnames zijn korter dan een gemiddelde Covid opname
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_201843757
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 10:10 schreef Oriente het volgende:
Dit was vast al gedeeld hoor, maar ik houd niet elke post bij, wie weet is het ook wel niet gedeeld
[..]
https://www.msn.com/nl-nl(...)APKhGn?ocid=msedgntp
Als ze het nou zouden verplichten op plekken waar de vaccinatiegraad laag is, of op plekken waar veel niet gevaccineerde bij elkaar komen......
pi_201843779
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 11:05 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Als ze het nou zouden verplichten op plekken waar de vaccinatiegraad laag is, of op plekken waar veel niet gevaccineerde bij elkaar komen......
Nee.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 21 oktober 2021 @ 11:08:58 #108
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201843781
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 11:03 schreef galantis het volgende:

[..]
Deze langspeelplaat is echt om kotsmisselijk van te worden.
Prima dat je de oplopende cijfers eens tegen het licht houdt maar kom dan niet met die achterhaalde mondkapjes aanzetten. Die toch niet worden gedragen op plekken waar ze verschil zouden kunnen maken.

Edit: laat ook maar, al besproken zie ik.
Lekker weer met je 3 maanden oude mondlapje op een blik verf uitzoeken bij de Gamma. Genot.
pi_201843784
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 10:59 schreef DireStraits7 het volgende:
En als je het hebt over opvallende regels: https://www.weertdegekste(...)aten-zien-in-belgie/
[..]
https://www.nederlandwere(...)ie/reizen/reisadvies

Ben benieuwd hoe ze controleren of je 'uit Limburg' komt.
Ook rood voor Curação, Sint Maarten, Bonaire dus voordat iemand over racisme begint hebben ze Limburg toegevoegd?

https://www.info-coronavirus.be/nl/kleurcodes-per-land/
pi_201843815
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 08:53 schreef speknek het volgende:

[..]
Het werkelijke probleem is dat zorg loeiduur is natuurlijk. Ga jij het betalen? Ik heb liever dat de cafehouder wat beter controleert. En ze liggen er gemiddeld 6x zo lang als de gemiddelde IC bezoeker, dus het is eerder 1200-2400 extra mensen, permanent.
Wanneer heb je nou 1200 tot 2400 mensen ineens extra op je IC liggen? Als er een voetbalstadion instort? Ja nogal wiedes dat het dan druk op de IC is. Gelukkig komt dat nauwelijks voor en dit maanden achtereen.
Waarom hebben onze Europese buren dan o.a. wél meer IC bedden bij een min of meer vergelijkbare maandelijkse premie van de ziektekostenverzekering? Waarom moeten Nederlandse patiënten maar in Duitsland of België geopereerd worden omdat bij ons gemiddeld nog geen vier coronalijers op de IC liggen per ziekenhuis?

Dat is toch ronduit beschamend voor een zogenaamd rijk westers land?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_201843832
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 08:53 schreef speknek het volgende:

[..]
Het werkelijke probleem is dat zorg loeiduur is natuurlijk. Ga jij het betalen? Ik heb liever dat de cafehouder wat beter controleert. En ze liggen er gemiddeld 6x zo lang als de gemiddelde IC bezoeker, dus het is eerder 1200-2400 extra mensen, permanent.
Wanneer heb je nou 1200 tot 2400 mensen ineens extra op je IC liggen? Als er een voetbalstadion instort? Ja nogal wiedes dat het dan druk op de IC is. Gelukkig komt dat nauwelijks voor en dit maanden achtereen.
Waarom hebben onze Europese buren dan o.a. wél meer IC bedden bij een min of meer vergelijkbare maandelijkse premie van de ziektekostenverzekering? Waarom moeten Nederlandse patiënten maar in Duitsland of België geopereerd worden omdat bij ons gemiddeld nog geen vier coronalijers op de IC liggen per ziekenhuis?

quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 08:56 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ondertussen heeft Duitsland 4x meer capaciteit, en daar mag je geeneens de supermarkt in zonder vaccinatie of herstelbewijs...
In Hessen... :')

Ik loop in NRW gewoon de supermarkt in zonder m'n QR code te hoeven tonen en als het aan de Duitse gezondheidsminister ligt binnenkort ook weer gewoon zonder mondkapje.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_201843848
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 11:03 schreef galantis het volgende:
Hoezeer wij hier ook ingeprent zijn dat mondkapjes niet werken... De wetenschappelijke literatuur laat toch in overweldigende meerderheid zien dat het wel degelijk een substantiële bijdrage kan leveren (experimentele studies, modelleringsstudies) en ook werkelijk levert (epidemiologische studies, retrospectieve studies).

Zie bv. de volgende pdf, met 16 pagina's aan referenties over allerhande onderzoeken naar de effectiviteit ervan:
https://www.google.com/ur(...)LXGqVDJ2OqndqjGtMwm-
  donderdag 21 oktober 2021 @ 11:24:50 #113
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_201843973
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 11:16 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Hoezeer wij hier ook ingeprent zijn dat mondkapjes niet werken... De wetenschappelijke literatuur laat toch in overweldigende meerderheid zien dat het wel degelijk een substantiële bijdrage kan leveren (experimentele studies, modelleringsstudies) en ook werkelijk levert (epidemiologische studies, retrospectieve studies).

Zie bv. de volgende pdf, met 16 pagina's aan referenties over allerhande onderzoeken naar de effectiviteit ervan:
Echter de consensus is toch wel dat mondkapjes alleen zin hebben wanneer goed onderhouden zijn en wanneer niet zelfs schadelijk kunnen werken. In Nederland neemt een hele grote groep de mondkapjesplicht toch niet serieus joh, zelfs als je het terugdraait. Zeker niet nu bijna iedereen gevaccineerd is. In een klinische situatie waarbij geen anderhalve meter afstand gehouden kan worden kunnen goed onderhouden mondkapjes best zin hebben, maar dat is hier een utopie dus dan moet je er ook niet aan beginnen.
Makkelijk eerste (volgens de expected goals)
  donderdag 21 oktober 2021 @ 11:32:06 #114
8369 speknek
Another day another slay
pi_201844068
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 11:24 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Echter de consensus is toch wel dat mondkapjes alleen zin hebben wanneer goed onderhouden zijn en wanneer niet zelfs schadelijk kunnen werken. In Nederland neemt een hele grote groep de mondkapjesplicht toch niet serieus joh, zelfs als je het terugdraait. Zeker niet nu bijna iedereen gevaccineerd is. In een klinische situatie waarbij geen anderhalve meter afstand gehouden kan worden kunnen goed onderhouden mondkapjes best zin hebben, maar dat is hier een utopie dus dan moet je er ook niet aan beginnen.
Nee, in de studies wordt natuurlijk uitgegaan van niet perfecte naleving. Niet naar een antwoord toewerken.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201844078
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 11:24 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Dit klopt. In de VS is er op de een of andere manier een enorme bias ontstaan ten faveure van mondkapjes (ik vermoed omdat het opzetten van zo'n ding een hoge 'performance' waarde geeft).

Een goed overzicht van de wetenschappelijke literatuur in Europa vind je hier: https://www.ecdc.europa.e(...)ity-first-update.pdf

Een aantal belangrijke conclusies:

quote:
The evidence regarding the effectiveness of medical face masks for the prevention of COVID-19 in the
community is compatible with a small to moderate protective effect, but there are still significant
uncertainties about the size of this effect. Evidence for the effectiveness of non-medical face masks, face
shields/visors and respirators in the community is scarce and of very low certainty.
quote:
Evidence regarding the effectiveness of non-medical face masks for the prevention of COVID-19 is scarce.
We did not identify any interventional or observational study directly comparing the effectiveness of non-
medical face masks with that of medical face masks and no masks.
As non-medical masks can consist of different types of material and be constructed in different ways, the
filtration effectiveness varies between types of non-medical face mask.
Het is heel belangrijk om een onderscheid te maken tussen de (non-medische) maskertjes die het gros van de mensen draagt en daadwerkelijke 'medische' mondneusmaskers. Dat wordt nogal eens vergeten. Evenals het feit dat die 'medische' maskers constant vervangen moeten worden, wat ook niemand doet.
  donderdag 21 oktober 2021 @ 11:33:16 #116
8369 speknek
Another day another slay
pi_201844081
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 11:14 schreef DDDDDaaf het volgende:

De Duitse gezondheidszorg is 600 dollar per persoon per jaar duurder.
https://worldpopulationre(...)are-costs-by-country
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 21 oktober 2021 @ 11:33:33 #117
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_201844084
Mondkapjes werken als je de juiste gebruikt en meerdere keren per dag doet vervangen.
Bijna niemand doet dit.
pi_201844147
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 11:33 schreef KingRadler het volgende:
Mondkapjes werken als je de juiste gebruikt en meerdere keren per dag doet vervangen.
Bijna niemand doet dit.
Dat is raar. Je zou haast denken dat bijna niemand geld op hun rug heeft groeien.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_201844157
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 11:16 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Hier zal ik ook niets tegenin brengen maar dan vraag ik mij af waarom ons RIVM terughoudend blijft. Mijn vermoeden is dat zij de praktische kant ook meenemen, namelijk dat mensen geneigd zijn om zich minder aan een mondkapplicht of -advies te houden wanneer deze hen meer in de weg zit. Je kan nog zo effectief het (toch al lage) aandeel van besmettingen op openbare locaties als OV, winkels, etc terugdringen, zo lang mensen ze niet thuis of in de kroeg dragen dan heeft het verhoudingsgewijs bijzonder weinig zin.
I'll give you something to do
  donderdag 21 oktober 2021 @ 11:41:39 #120
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201844174
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 11:39 schreef galantis het volgende:

[..]
Hier zal ik ook niets tegenin brengen maar dan vraag ik mij af waarom ons RIVM terughoudend blijft. Mijn vermoeden is dat zij de praktische kant ook meenemen, namelijk dat mensen geneigd zijn om zich minder aan een mondkapplicht of -advies te houden wanneer deze hen meer in de weg zit. Je kan nog zo effectief het (toch al lage) aandeel van besmettingen op openbare locaties als OV, winkels, etc terugdringen, zo lang mensen ze niet thuis of in de kroeg dragen dan heeft het verhoudingsgewijs bijzonder weinig zin.
Die mondkapjes waren nog leuk toen 0 procent gevaccineerd was.

Met 85 procent vaccinatiegraad is het geploeter in de marge.
pi_201844182
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 11:41 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Die mondkapjes waren nog leuk toen 0 procent gevaccineerd was.

Met 85 procent vaccinatiegraad is het geploeter in de marge.
85% vaccinatiegraad, hoog tijd voor een mondkapjesdiscussie en aangescherpte reisadviezen. Zin in de winter! *O*
  donderdag 21 oktober 2021 @ 11:43:22 #122
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_201844184
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 11:33 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Dit klopt. In de VS is er op de een of andere manier een enorme bias ontstaan ten faveure van mondkapjes (ik vermoed omdat het opzetten van zo'n ding een hoge 'performance' waarde geeft).

Een goed overzicht van de wetenschappelijke literatuur in Europa vind je hier: https://www.ecdc.europa.e(...)ity-first-update.pdf

Een aantal belangrijke conclusies:
[..]
[..]
Het is heel belangrijk om een onderscheid te maken tussen de (non-medische) maskertjes die het gros van de mensen draagt en daadwerkelijke 'medische' mondneusmaskers. Dat wordt nogal eens vergeten. Evenals het feit dat die 'medische' maskers constant vervangen moeten worden, wat ook niemand doet.
Precies. Komt ook bij dat het maatschappelijk een verkeerd signaal geeft, je gaat gevaccineerden echt niet meer kunnen uitleggen dat goed mondkapjesgebruik nog zin heeft. Voor wie doen ze het dan? Het enige wat het gaat veroorzaken is een hoop chagrijn.
Makkelijk eerste (volgens de expected goals)
pi_201844186
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 11:08 schreef _serial_ het volgende:
Ik denk dat je sarcasme meter uit staat.

Mondkapjes introduceren in de winkelstraat in groningen (voor zoveel mondkapjes al zouden werken) helpt toch geen zak het op de plekken waar de ongevaccineerden groepen bij elkaar komen (kerk,moskee) niet verplicht is.
  donderdag 21 oktober 2021 @ 11:45:31 #124
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201844205
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 11:00 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ja.

Is op termijn toch op een of andere manier nodig, ook los van corona. We zorgen onszelf failliet anders.
Verrassend.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 21 oktober 2021 @ 11:48:17 #125
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201844235
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 11:43 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ik denk dat je sarcasme meter uit staat.

Mondkapjes introduceren in de winkelstraat in groningen (voor zoveel mondkapjes al zouden werken) helpt toch geen zak het op de plekken waar de ongevaccineerden groepen bij elkaar komen (kerk,moskee) niet verplicht is.

Vooral dat laatste. Pak het probleem nou gewoon aan waar het probleem zit.

Als je dat niet durft ook prima, maar zadel dan niet anderen weer met allerlei regels op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')