En ik denk van nietquote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat dat heel erg meevalt, zeker gelet op de 'alternatieve media' die Etto bedoelt:
[..]
Even los van de kwalificatie die hij daar geeft aan die alternatieve media.
Het zou verstandiger zijn om 'via' dan 'door' te zeggen.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:37 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik hoorde laatst nog iemand zeggen dat de hele maatschappij gestuurd wordt door de media. Giovanca en Carrie als stiekeme leiders van dit land, prachtig toch.
36% is een vrij hoge graad. Haiti heeft ~0% bijvoorbeeld en Afrikanen zijn genetisch aangelegd om Covid heftiger te krijgen. 658 doden gedurende de hele pandemie. Helaas worden ze nu heel hard gepusht te vaccineren ipv daadwerkelijke humanitaire hulp te bieden.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:27 schreef capricia het volgende:
[..]
36% volledig gevaccineerd.
Letland, Polen. Al die landen met een lage vaccinatiegraad gaan weer maatregelen nemen.
Dan krijg je best een rare zin.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:45 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Het zou verstandiger zijn om 'via' dan 'door' te zeggen.
Dan zitten we in (op?) een impassequote:
In plaats van*quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:47 schreef Da_Sandman het volgende:
Dan krijg je best een rare zin.
Ik hoorde laatst nog iemand zeggen dat de hele maatschappij gestuurd wordt via door de media. Giovanca en Carrie als stiekeme leiders van dit land, prachtig toch.
https://m.dw.com/en/pande(...)ss-en-world-4025-rdfquote:Pandemic of anti-vaxxers and COVID deniers hits Romania
Romania is getting crushed by one of the worst coronavirus waves in Europe. Vaccine skepticism and inaction on the part of the president, the administration and authorities are largely to blame.
Images documenting the current situation at a university hospital in the Romanian capital, Bucharest, are tough to watch. In a video published last week by the investigative journalism platform Recorder, not a single intensive care unit (ICU) bed is free, while rooms and hallways are filled beyond capacity with sick people waiting for help and medical staff roll corpses in black plastic body bags past them.
All the while, ambulances keep dropping off new patients. Almost all are old and hardly any are vaccinated. Many can barely breathe; some still refuse to get vaccinated. "This onslaught has to do with people being reckless and uninformed," a doctor says. "Politicians have to be much more insistent. If they cared about the well-being of voters, they would be saying: 'Get vaccinated!'"
The video is 16 grueling minutes long, has no commentary and is titled "This Is What a Health Disaster Looks Like."
Scenes such as those in the video are playing out at hospitals across Romania. The country is currently being hit by one of the worst coronavirus waves in Europe. Record infection and death rates have been recorded almost every day since March 2020. On Tuesday, 19,000 new COVID-19 infections and 574 deaths were recorded.
"We're not just in a pandemic," Daniel Coriu, the chair of the Romanian College of Physicians, said on Tuesday. "We're in a disaster." Last week the college published an open letter describing the current catastrophic state of the health care system under the title "A Cry of Despair."
Low vaccination rates, influential anti-vaxxers
Romania is not an isolated case within the European Union. When it comes to seven-day incidence rates and daily death tolls, Latvia, Lithuania and Bulgaria have similarly high numbers. What makes Romania different from other EU countries is that its health care system is so burdened that many hospital directors and doctors say collapse is imminent. Romania and neighboring Bulgaria also have the lowest vaccination rates in the European Union. Only about 30% of the population is fully vaccinated in either country — the cumulative EU average is 74.4%. Vaccine skepticism is widespread and is being fueled by nationalist politicians and the influential Romanian Orthodox Church.
Ik denk dat we beter afscheid kunnen nemen van beide zinnen en de belachelijke redenatie dat de media een grote rol speelt in het aansturen van de maatschappij.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:48 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
In plaats van*.
Punt is dat je met de kleine aanpassing afscheid kan nemen van de tweede zin.
Ik geloof niet dat het aansturen is, maar je kunt toch niet ontkennen dat de media een grote rol speelt, bewust of onbewust? De media wordt niet voor niets de vierde macht genoemd.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:50 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik denk dat we beter afscheid kunnen nemen van beide zinnen en de belachelijke redenatie dat de media een grote rol speelt in het aansturen van de maatschappij.
Ik. had gelezen dat deskundigen vermoeden. dat die nieuwe variant 10 tot 15 % besmettelijker is.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 08:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
Een variant kan alleen de overhand krijgen als die besmettelijker is dan de huidige variant.
Daarom is vaccineren van de hele bevolking ook zo belangrijk, het verhindert de verspreiding van het virus beter en beperkt daardoor mutaties.
Dat Haïti nog niet heel ver gekomen is met vaccineren, klopt.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:46 schreef jjfrmgreece het volgende:
[..]
36% is een vrij hoge graad. Haiti heeft ~0% bijvoorbeeld en Afrikanen zijn genetisch aangelegd om Covid heftiger te krijgen. 658 doden gedurende de hele pandemie. Helaas worden ze nu heel hard gepusht te vaccineren ipv daadwerkelijke humanitaire hulp te bieden.
Als die variant alleen besmettelijker is maar verder geen nieuwe gevolgen heeft is het toch niet zo'n probleem? 85% van de bevolking is tenslotte gevaccineerd, dus die zullen er nog steeds geen tot weinig klachten van ervaren.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:52 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik. had gelezen dat deskundigen vermoeden. die nieuwe variant 10 tot 15 % besmettelijker is.
https://joop.bnnvara.nl/n(...)t-nog-besmettelijker
Ik ben zelf wel gevaccineerd met Moderna.
Ook als je niet gelooft dat er spraken is van intentionele aansturing lijkt het me moeilijk te ontkennen dat de media een centrale rol speelt in het creëren van wel of geen acceptatie.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:50 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik denk dat we beter afscheid kunnen nemen van beide zinnen en de belachelijke redenatie dat de media een grote rol speelt in het aansturen van de maatschappij.
Het doelbewust masseren op verzoek van de overheid, nee, daar geloof ik niet in. Er zal echt wel eens een journalist wat opschrijven omdat hij er zelf ook in gelooft, zijn ook net mensen. Maar vergeet niet dat die vierde macht ook de controlerende macht is.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat het aansturen is, maar je kunt toch niet ontkennen dat de media een grote rol speelt, bewust of onbewust? De media wordt niet voor niets de vierde macht genoemd.
Intentionele aansturing... verifieer dat eens.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:55 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Ook als je niet gelooft dat er spraken is van intentionele aansturing lijkt het me moeilijk te ontkennen dat de media een centrale rol speelt in het creëren van wel of geen acceptatie.
Is gewoon een of andere truttig studente die achter de social media accounts zit. Mensen denken nog dat als ze met de Belastingdienst of DUO bellen dat ze nog medewerkers aan de lijn krijgen terwijl het studenten zijn die precies voorlezen wat jij ook kan zien in de systemenquote:Op donderdag 21 oktober 2021 07:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik blijf het zo raar vinden dat er echt experts in hun vakgebied bij het RIVM werken, maar dat het allemaal zo amateuristisch overkomt.
Kan de media het ooit goed doen, denk je?quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat het aansturen is, maar je kunt toch niet ontkennen dat de media een grote rol speelt, bewust of onbewust? De media wordt niet voor niets de vierde macht genoemd.
Een centrale rol zou ik het niet willen noemen, nee. Dat de overheid net als andere bedrijven aan pr doet lijkt me niet heel vreemd.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:55 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Ook als je niet gelooft dat er spraken is van intentionele aansturing lijkt het me moeilijk te ontkennen dat de media een centrale rol speelt in het creëren van wel of geen acceptatie.
Daarom zijn discussies met complotdenkers ook zinloos... Complotten vinden ze toch wel.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Kan de media het ooit goed doen, denk je?
Als ze berichten over de ernst van de situatie en mensen aan het woord laten die het (opnieuw) nemen van maatregelen voorstaan, zijn ze paniek aan het zaaien. Als ze juist niet deze mensen aan het woord laten en er niet of te weinig over berichten of teveel doen alsof het wel meevalt, proberen ze zaken in de doofpot te stoppen.
Ze zijn bang dat de zorg het toch niet aan gaat kunnen.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:56 schreef Discombobulate het volgende:
Ik snap echt niet dat het met 85% vaccinatiegraad zo'n drama kan zijn. Zou toch straks een keer klaar moeten zijn lijkt me.
Dan moeten ze de vaccinatiebus maar parkeren voor de kerk in Barneveld en de moskee in Kanaleneiland.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:58 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ze zijn bang dat de zorg het toch niet aan gaat kunnen.
Ik heb gisteren Dierderik Gommers ook gezien bij Op1
waar wordt dat ontkend?quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:59 schreef Derrazi het volgende:
On a sidenote.
Wanneer gaan pro-vaxxers zich realiseren dat de problemen in de zorg al voor corona speelden?
Maar goed de krantjes vullen weer clicks en pro-vaxxers doen toch geen onderzoek voor ze iets zeggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |