abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201845720
Die nieuwe (mogelijk besmettelijkere) variant is inmiddels ook in Nederland. Misschien is dit dan eindelijk de variant waarvan we het R getal niet onder de 1 kunnen krijgen voordat we groepsimmuniteit hebben.
pi_201845723
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 13:35 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ja, dat heb ik gelezen. Dat ging er vooral over dat hij dacht dat in het voorjaar van 2022 we voor een groot deel van de crisis verlost konden zijn.

Tegelijkertijd werd er genoemd dat hij dacht dat de 'zware' maatregelen wel weg konden blijven, de lockdown en de avondklok. Dat is niet echt een tegengeluid, vind je ook niet?
Ik ben oprecht benieuwd wat voor hun het lange termijn plan is. Nu is het dus weer hopen op het voorjaar van 2022. Dat werd er vorig jaar ook gezegd. Mooie zomer en zo. En nu lijkt het er toch op dat we gewoon weer een winter met enige vorm van maatregelen tegemoet gaan zien. Terwijl de vaccinatiegraad vrij hoog is. Boosters in het voorjaar? Heb je eind 2022 weer hetzelfde probleem. Je krijgt nooit iedereen gevaccineerd, tenzij je er een verplichting van maakt, maar dat willen ze niet. Dus dan maar elke winter accepteren dat er enige vorm van maatregelen nodig zijn? Even afwachten of het ook echt zo'n vaart gaat lopen, maar het begint er wel op te lijken imo.
pi_201845737
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 13:39 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Hij wou de woorden niet letterlijk uit zijn strot duwen maar hij leek toch te opteren voor een vaccinatieplicht. Maar ja, hij gaat daar niet over.
Ja, precies.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_201845750
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 13:35 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ja, dat heb ik gelezen. Dat ging er vooral over dat hij dacht dat in het voorjaar van 2022 we voor een groot deel van de crisis verlost konden zijn.

Tegelijkertijd werd er genoemd dat hij dacht dat de 'zware' maatregelen wel weg konden blijven, de lockdown en de avondklok. Dat is niet echt een tegengeluid, vind je ook niet?
Van Dissel maakt geen beleid. Hij kan alleen zeggen wat hij als wetenschapper denkt dat wel of niet kan/moet/zal gebeuren. Dat doet hij dus. Waarom is dat geen tegengeluid?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 21 oktober 2021 @ 13:43:54 #255
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201845760
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 13:39 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Hij wou de woorden niet letterlijk uit zijn strot duwen maar hij leek toch te opteren voor een vaccinatieplicht. Maar ja, hij gaat daar niet over.
Religie is zo'n heilig huisje hier in NL, om gek van te worden.
pi_201845773
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 13:43 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Religie is zo'n heilig huisje hier in NL, om gek van te worden.
Dit gaat iets verder dan religie. Dit gast over vrije keus. Als we daar overheen stappen dan is de rest een piece of cake.
pi_201845777
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 13:43 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Van Dissel maakt geen beleid. Hij kan alleen zeggen wat hij als wetenschapper denkt dat wel of niet kan/moet/zal gebeuren. Dat doet hij dus. Waarom is dat geen tegengeluid?
De OMT adviezen zitten bijzonder dicht bij beleid, vind je ook niet?
pi_201845781
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 13:45 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Dit gaat iets verder dan religie. Dit gast over vrije keus. Als we daar overheen stappen dan is de rest een piece of cake.
"Je hebt vrije keus. Maar als je het niet met ons eens bent nemen we je vrije keus af."
pi_201845782
Bronnen @miss_sly

Lage sterfte (2 maanden geleden 2x zoveel mensen omgekomen in aardbeving daar dan totale Covid sterfte)

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/haiti/

https://www.npr.org/secti(...)west-covid-death-rat — nog het bewijs dat ze nutteloze dingen hadden opgezet omdat niemand covid had

Vax rate

https://www.google.co.uk/search?q=haiti+vaccination

Dat ze die vaccines gepusht krijgen

https://www.bloomberg.com(...)ted-moderna-vaccines

UNICEF maakt ook campagnes en heeft prikkampen enzo 😆
pi_201845783
Ik zie dat Delta Plus de media heeft bereikt?

AVONDKLOK INCOMING!!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201845797
quote:
Op de intensive cares nam het totale aantal patiënten af met één naar 164. Op de verpleegafdelingen worden op dit moment 496 coronapatiënten verzorgd, elf meer dan een dag eerder. Op de ic 's werden wel achttien nieuwe patiënten opgenomen en op de verpleegafdelingen zelfs 88, maar er verdwijnen ook dagelijks weer mensen.
Telegraaf
  donderdag 21 oktober 2021 @ 13:48:03 #262
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201845803
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 13:45 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Tja, gezondheidscrisis, heel het land moet offers brengen, ik moet een QR laten zien als ik een frietje ga halen maar in de grootste brandhaarden van Nederland mogen ze vrolijk elk weekend elkaar blijven besmetten in de kerk.

Ik vind daar wel wat van.
pi_201845812
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 13:46 schreef chratnox het volgende:

[..]
"Je hebt vrije keus. Maar als je het niet met ons eens bent nemen we je vrije keus af."
In vele opzichten geldt dit natuurlijk al. Maar mensen gaan verplichten om een prik te nemen gaat me echt wel veel te ver.
  Moderator donderdag 21 oktober 2021 @ 13:48:58 #264
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_201845817
Gristus. Hoeveel besmettelijker kan dat virus nog worden joh...
Straks als iemand niest in Rotterdam worden mensen in Dordrecht daar massaal door besmet als de wind net ff die kant op staat? :')
pi_201845820
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 13:47 schreef Jor_Dii het volgende:
maar er verdwijnen ook dagelijks weer mensen.
Dat klinkt niet best!
pi_201845822
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 13:48 schreef dick_laurent het volgende:
Straks als iemand niest in Rotterdam worden mensen in Dordrecht daar massaal door besmet als de wind net ff die kant op staat? :')
Top toch? Des te eerder zijn we er vanaf.
pi_201845829
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 13:48 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Tja, gezondheidscrisis, heel het land moet offers brengen, ik moet een QR laten zien als ik een frietje ga halen maar in de grootste brandhaarden van Nederland mogen ze vrolijk elk weekend elkaar blijven besmetten in de kerk.

Ik vind daar wel wat van.
Jij mag daar zeker wat van vinden. Ik vind het heel erg dat mensen zodanig tegen elkaar opgezet worden dat het schijnbaar al normaal wordt gezien om over andermans lichaam te beslissen.

Daar vind ik wat van.
  donderdag 21 oktober 2021 @ 13:50:20 #268
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201845835
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 13:48 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
In vele opzichten geldt dit natuurlijk al. Maar mensen gaan verplichten om een prik te nemen gaat me echt wel veel te ver.
Oke, dan verplichten we ze niet.

Maar kom dan niet weer aanzetten straks met allerlei beperkingen voor mensen die wel een vaccinatie hebben gehaald.
pi_201845850
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 13:50 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Maar kom dan niet weer aanzetten straks met allerlei beperkingen voor mensen die wel een vaccinatie hebben gehaald.
100 x dit inderdaad
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201845863
quote:

[..]

Je gaat mij niet vertellen dat 15% van de anti-vaxxers verantwoordelijk zijn voor de huidige verspreiding van het virus.

Ik denk dat je niet eens weet wat je zegt trouwens. Een vaccinatieplicht...
pi_201845866
quote:

[..]

Als het echt de verkeerde kant op denk ik eerlijk gezegd niet dat dat te voorkomen is. We zitten nog in een pandemie, maar het is op dit moment niet mogelijk om meer dan ~180 mensen op de IC te hebben liggen met een zeer besmettelijk virus.

Als 95% van de bevolking gevaccineerd is en je hebt nog zo'n 700k mensen over die niet gevaccineerd kunnen worden kan alleen die groep al zorgen voor het overlopen van de zorg.

Het is echt droevig dat we de discussie hebben dat ongevaccineerden gedwongen moeten worden om zich te laten vaccineren omdat de zorg er zo slecht voor staat.
pi_201845868
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 13:48 schreef dick_laurent het volgende:
Ach, ergens alleen maar goed nieuws dat het besmettelijker is. Vaak betekent dat dan automatisch dat het virus ook minder schadelijk zal zijn. Pas echt een probleem als je een mutatie krijgt die zorgt voor snellere opnames en dergelijke.
pi_201845869
quote:

[..]

Maak de tussenstap zou ik zeggen: testen niet meer gratis
pi_201845872
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 13:26 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Dat is dus het hele ding. Je ziet wat je wil zien. Willem Engel zat zelfs bij Op1 toen de avondklok voor even afgeschaft werd.
:') Godskelere man, de media heeft zelf toegegeven dat ze het overheidsbeleid steunen en geen tegengeluid willen laten horen.
pi_201845878
quote:

[..]

Wat ik laatst ook al aangaf, ik zou het echt heel oneerlijk vinden als nu weer de scholen dicht moeten, of bepaalde sectoren.

Maak ze maar verboden terrein voor ongevaccineerden als blijkt dat de zorg onevenredig belast wordt door ongevaccineerden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')