SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Crap, ik ben exposed!quote:Op maandag 28 juni 2021 09:05 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het enige wat ik hier gelezen heb is dat je Molo Bolo heet.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Wat een klotedag zo!quote:Op maandag 28 juni 2021 09:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik was zo van de leg dat ik zelfs vergeten ben een nieuw topic te openen, excuus!Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Zijn er al concrete plannen om de 12-17 jarigen in NL te gaan inenten?I'll give you something to do![]()
Nopequote:Op maandag 28 juni 2021 09:34 schreef galantis het volgende:
Zijn er al concrete plannen om de 12-17 jarigen in NL te gaan inenten?
Ook geen idee wanneer het advies van de Gezondheidsraad komt, wat voorafgaand aan beleid eerst nog moet komenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Als ze daar zo traag mee zijn dan mag ik hopen dat we niet meteen in de maatregelmodus schieten wanneer de besmettingen wellicht weer wat gaan oplopen.quote:Op maandag 28 juni 2021 09:46 schreef Molo het volgende:
[..]
Nope
Ook geen idee wanneer het advies van de Gezondheidsraad komt, wat voorafgaand aan beleid eerst nog moet komen
Toegegeven, het enige dat je wint met het vaccineren van de jeugd is een lager aantal positieve testen. Maar sommige mensen moet je gewoon zo weinig mogelijk 'voer' geven, anders zijn we maar een paar talkshowavonden verwijderd van een nieuwe aanscherping.I'll give you something to do![]()
Ben er bang voor. Er zullen komend jaar vast wel weer wat clusters op scholen of universiteiten gaan ontstaan, zonder dat dat verder tot grote problemen gaat leiden. Maar op basis van de afgelopen 18 maanden heb ik er niet zo veel vertrouwen in dat de beleidsmakers dat durven te laten gaan.quote:Op maandag 28 juni 2021 09:57 schreef galantis het volgende:
Als ze daar zo traag mee zijn dan mag ik hopen dat we niet meteen in de maatregelmodus schieten wanneer de besmettingen wellicht weer wat gaan oplopen.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ja, dat is denk ik idd het enige voordeel. Als je kijkt naar deze tweet van Patricia Bruijning:quote:Op maandag 28 juni 2021 09:57 schreef galantis het volgende:
[..]
Als ze daar zo traag mee zijn dan mag ik hopen dat we niet meteen in de maatregelmodus schieten wanneer de besmettingen wellicht weer wat gaan oplopen.
Toegegeven, het enige dat je wint met het vaccineren van de jeugd is een lager aantal positieve testen. Maar sommige mensen moet je gewoon zo weinig mogelijk 'voer' geven, anders zijn we maar een paar talkshowavonden verwijderd van een nieuwe aanscherping.
Nu wordt er gezegd dat myocarditis mild is en wel meevalt, vorig jaar wilde (in de VS) de ze door myocarditis het NFL seizoen stil leggen.
Daar mogen we wat mij betreft bij talkshows weleens in detail over praten, met iemand als Karoly Illy aan tafel. Vinden we het oké om jongeren een flink verhoogd risico te geven, niet primair om henzelf te beschermen?
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2021 10:03:38 ]![]()
Ik denk dat dat wel mee zal vallen, want als blijkt dat de gevaccineerden niet ziek genoeg worden om in het ziekenhuis te belanden, is er geen acuut probleem, dus hoeft er niet aangescherpt.quote:Op maandag 28 juni 2021 09:57 schreef galantis het volgende:
[..]
Als ze daar zo traag mee zijn dan mag ik hopen dat we niet meteen in de maatregelmodus schieten wanneer de besmettingen wellicht weer wat gaan oplopen.
Toegegeven, het enige dat je wint met het vaccineren van de jeugd is een lager aantal positieve testen. Maar sommige mensen moet je gewoon zo weinig mogelijk 'voer' geven, anders zijn we maar een paar talkshowavonden verwijderd van een nieuwe aanscherping.
Wat ik wel vervelend vind, is dat er veel jongeren niet gevaccineerd kunnen worden, maar wel mee moeten met de ouders op vakantie en dan dus ook getest moeten worden soms. Ik las dat Italie vanaf 2 jaar een test vereist. er zullen best veel ouders zijn die overleggen met hun kroost, en ook zullen er genoeg jongeren zijn die het testen ervoor over hebben, maar de groep die dat eigenlijk niet wil maar mee moet met de ouders en dus tegen hun wil getest moet worden, heb ik toch moeite mee.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Als de berichten van Bruls enige indicatie zijn hoef je daar geen vertrouwen in te hebben, dan gaat dat gewoon gebeuren.quote:Op maandag 28 juni 2021 10:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ben er bang voor. Er zullen komend jaar vast wel weer wat clusters op scholen of universiteiten gaan ontstaan, zonder dat dat verder tot grote problemen gaat leiden. Maar op basis van de afgelopen 18 maanden heb ik er niet zo veel vertrouwen in dat de beleidsmakers dat durven te laten gaan.![]()
Dat is ook wel even wat anders hè? Topsport is altijd al een risico voor je hart en bij contactsporten ook je hoofd. Dat Myocarditis prima te behandelen is en in het gros van de gevallen niet eens medische zorg vereist, betekent niet dat het geen probleem kan zijn in combinatie met topsport.quote:Op maandag 28 juni 2021 10:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, dat is denk ik idd het enige voordeel. Als je kijkt naar deze tweet van Patricia Bruijning:
[ twitter ]
Nu wordt er gezegd dat myocarditis mild is en wel meevalt, vorig jaar wilde (in de VS) de ze door myocarditis het NFL seizoen stil leggen.
Daar mogen we wat mij betreft bij talkshows weleens in detail over praten, met iemand als Karoly Illy aan tafel. Vinden we het oké om jongeren een flink verhoogd risico te geven, niet primair om henzelf te beschermen?Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
quote:IC
24u toename aantal opnamen: 4
Weektoename aantal opnamen: 23
Week tot week stijging: -30,3%
Bezetting op ICs: 158 (verdacht of bewezen COVID-19)
Bron: Stichting NICE, maandag 28 juni om 10:00
Ziekenhuis
24u toename aantal opnamen: 4 (bewezen COVID-19)
Weektoename aantal opnamen: 106 (bewezen COVID-19)
Week tot week stijging: -41,4%
Bezetting op verpleegafdelingen: 360 (verdacht of bewezen COVID-19)
Bron: Stichting NICE, maandag 28 juni om 10:00![]()
Precies. En weer een schooljaar naar de eeuwige jachtvelden.quote:Op maandag 28 juni 2021 10:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als de berichten van Bruls enige indicatie zijn hoef je daar geen vertrouwen in te hebben, dan gaat dat gewoon gebeuren.
Maar hé, we gooien er toch 8 miljard tegenaan? Niet zeuren nu. Nou ja, behalve als je in de grote steden op een school met een 'lastige leerlingenpopulatie' zit, want dan blijkt al dat extra geld ervoor te zorgen dat scholen in de randgemeentes nog meer leraren uit de markt trekken. Wat logisch is, maar het probleem dus verergeren. Dit zag natuurlijk niemand aankomen.
https://www.ad.nl/binnenl(...)it-de-hand~ae2ae3c7/Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Zolang er geen doelpalen verder verschoven worden (dus puur gaan kijken naar het aantal besmettingen zonder enige context ipv druk op de zorg) niet, nee. Ik heb er niet zo heel veel vertrouwen in.quote:Op maandag 28 juni 2021 10:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wel mee zal vallen, want als blijkt dat de gevaccineerden niet ziek genoeg worden om in het ziekenhuis te belanden, is er geen acuut probleem, dus hoeft er niet aangescherpt.![]()
Volgens Patricia Bruijning is dat dus niet zo:quote:Op maandag 28 juni 2021 10:06 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat is ook wel even wat anders hè? Topsport is altijd al een risico voor je hart en bij contactsporten ook je hoofd. Dat Myocarditis prima te behandelen is en in het gros van de gevallen niet eens medische zorg vereist, betekent niet dat het geen probleem kan zijn in combinatie met topsport.
"but a (short) period of hospitalization required in most cases"
Ja het is prima te behandelen, maar ziekenhuisopname is in de meeste gevallen dus wel nodig.![]()
Dus we gaan kinderen blootstellen aan iets wat 'prima te behandelen is' terwijl de kans dat ze last hebben van datgene waar ze tegen geprikt worden en wat die blootstelling tot gevolg heeft minimaal is.quote:Op maandag 28 juni 2021 10:06 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat is ook wel even wat anders hè? Topsport is altijd al een risico voor je hart en bij contactsporten ook je hoofd. Dat Myocarditis prima te behandelen is en in het gros van de gevallen niet eens medische zorg vereist, betekent niet dat het geen probleem kan zijn in combinatie met topsport.
Ik vind dat toch wel een goed onderzoek en ethische discussie waard.![]()
Dat er dan geen acuut probleem is daar zijn wij het in het FOK!OMT wel over eens.quote:Op maandag 28 juni 2021 10:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wel mee zal vallen, want als blijkt dat de gevaccineerden niet ziek genoeg worden om in het ziekenhuis te belanden, is er geen acuut probleem, dus hoeft er niet aangescherpt.
Wat ik wel vervelend vind, is dat er veel jongeren niet gevaccineerd kunnen worden, maar wel mee moeten met de ouders op vakantie en dan dus ook getest moeten worden soms. Ik las dat Italie vanaf 2 jaar een test vereist. er zullen best veel ouders zijn die overleggen met hun kroost, en ook zullen er genoeg jongeren zijn die het testen ervoor over hebben, maar de groep die dat eigenlijk niet wil maar mee moet met de ouders en dus tegen hun wil getest moet worden, heb ik toch moeite mee.
Maar ik heb nog niet de indruk gekregen dat iedereen een toename in positieve testen onder kinderen en/of gevaccineerden enerzijds kan loskoppelen van een dreigend zorginfarct anderzijds. Het vertrouwen in de vaccins en in de buffer van groepsimmuniteit is er m.i. in onvoldoende mate.
Wat mij betreft enten we iedereen tussen 12 en 17 (en wellicht nog jonger) gewoon in voor wie dat wil. Het is mooi meegenomen voor de vaccinatiegraad en ook voor reisvoorwaarden die jij beschrijft.I'll give you something to do![]()
Nou ja, dit is data uit de VS. Daar gaan mensen nogal snel naar een ziekenhuis. Het staatje is ook wat verneukeratief. Het gaat hier om 29 mensen, die allen zorg ontvingen. Hoeveel mensen er geen zorg ontvingen zie je hier dus al niet in terug. Van de 29 mensen die dus zorg ontvingen kreeg er eentje 'outpatient care', oftewel een paar pillen in z'n mik. Er kwamen er 4 op de eerste hulp, 22 werden in het ziekenhuis behandeld en 2 belanden op de IC. De 'gemiddelde ligduur' is natuurlijk ook wel exemplarisch. Die is 0-13 met een gemiddelde van 1.quote:Op maandag 28 juni 2021 10:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Volgens Patricia Bruijning is dat dus niet zo:
[ twitter ]
Ja het is prima te behandelen, maar ziekenhuisopname is in de meeste gevallen dus wel nodig.
Je weet dan dus al dat er minimaal 1tje is waarbij de ligduur 13 dagen was.Nou weet ik niet hoe de afronding precies gedaan is, maar aangezien het gemiddeld 1 dag is, zullen de overige 28 patiënten er gemiddeld 0,57 dag aanwezig zijn geweest.
Kortom, het lijkt een stuk spannender dan het is in mijn ogen.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Ik heb er wel vertrouwen in dat men dat los kan koppelen. Misschien zal mijn vertrouwen beschaamd worden, maar vooralsnog ga ik daar niet van uit en denk ik dat een stijging van de besmettingen uiteraard goed zal worden gevolgd, maar als de ziekenhuisopnames achterblijven daarbij en geen problemen in de zorg opleveren, verwacht ik geen maatregelen.quote:Op maandag 28 juni 2021 10:16 schreef galantis het volgende:
[..]
Dat er dan geen acuut probleem is daar zijn wij het in het FOK!OMT wel over eens.
Maar ik heb nog niet de indruk gekregen dat iedereen een toename in positieve testen onder kinderen en/of gevaccineerden enerzijds kan loskoppelen van een dreigend zorginfarct anderzijds. Het vertrouwen in de vaccins en in de buffer van groepsimmuniteit is er m.i. in onvoldoende mate.
Wat mij betreft enten we iedereen tussen 12 en 17 (en wellicht nog jonger) gewoon in voor wie dat wil. Het is mooi meegenomen voor de vaccinatiegraad en ook voor reisvoorwaarden die jij beschrijft.
Het probleem met jonger dan 12 jaar vaccineren op verzoek, is dat dit verzoek dan ook van ouders zal komen en niet van de jongeren zelf.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Toch altijd knap hoe mensen dingen weten te lezen die er niet staan.quote:Op maandag 28 juni 2021 10:10 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Dus we gaan kinderen blootstellen aan iets wat 'prima te behandelen is' terwijl de kans dat ze last hebben van datgene waar ze tegen geprikt worden en wat die blootstelling tot gevolg heeft minimaal is.
Ik vind dat toch wel een goed onderzoek en ethische discussie waard.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Hoe verhouden deze cijfers zich met de kans op myocarditis bij een covid19 besmetting?quote:Op maandag 28 juni 2021 10:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Volgens Patricia Bruijning is dat dus niet zo:
[ twitter ]
Ja het is prima te behandelen, maar ziekenhuisopname is in de meeste gevallen dus wel nodig.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.![]()
Ik snap wat je zegt, maar dat vind ik niet. In die leeftijdsgroep heeft het virus in bijna alle gevallen een milde uitwerking, milder dan ziekenhuisopname (uitgaande van 12-17 zonder comorbiditeiten).quote:Op maandag 28 juni 2021 10:19 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, dit is data uit de VS. Daar gaan mensen nogal snel naar een ziekenhuis. Het staatje is ook wat verneukeratief. Het gaat hier om 29 mensen, die allen zorg ontvingen. Hoeveel mensen er geen zorg ontvingen zie je hier dus al niet in terug. Van de 29 mensen die dus zorg ontvingen kreeg er eentje 'outpatient care', oftewel een paar pillen in z'n mik. Er kwamen er 4 op de eerste hulp, 22 werden in het ziekenhuis behandeld en 2 belanden op de IC. De 'gemiddelde ligduur' is natuurlijk ook wel exemplarisch. Die is 0-13 met een gemiddelde van 1.
Je weet dan dus al dat er minimaal 1tje is waarbij de ligduur 13 dagen was.Nou weet ik niet hoe de afronding precies gedaan is, maar aangezien het gemiddeld 1 dag is, zullen de overige 28 patiënten er gemiddeld 0,57 dag aanwezig zijn geweest.
Kortom, het lijkt een stuk spannender dan het is in mijn ogen.
In dit geval heb je dus in de ruwe rapportage ~1/15.000 12-17 jarige mannen die myocarditis krijgen (bij vrouwen minder). Totaal zijn er zo'n 600.000 mannen in die leeftijdsgroep, dan heb je het (voor het gemak) over 40 patiënten met myocarditis. Laten we zeggen dat 2/3e daarvan een ziekenhuisopname nodig heeft, zo'n 27.
Ook al is die ziekenhuisopname maar een dag, die ziekenhuisopname is heftiger dan wat zij krijgen aan bijwerkingen van corona zelf.
Ik zeg overigens niet dat die groep niet gevaccineerd moet worden (als ze het zelf willen). Ik zeg dat dit goed gewogen moet worden en de voor- en nadelen tegen elkaar afgezet worden. Dat moet op een feitelijke basis gebeuren en niet door het geroeptoeter van de Jonge, van Dissel en Wallinga die vinden dat ze gevaccineerd moeten worden omdat we anders de R niet kunnen drukken.
[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2021 10:27:03 ]![]()
Wat we winnen met het vaccineren van kinderen is minder positieve tests dus politiek internationaal gunstig. En voor binnenlands gebruik het iets meer beschermen van mensen die zich niet kunnen of willen laten vaccineren.quote:Op maandag 28 juni 2021 09:57 schreef galantis het volgende:
[..]
De vraag is of dit proportioneel is.
Risicogroepen vaccineren bij kinderen zoals nu, prima wmb, maar de rest vind ik echt niet in verhouding staan.
Laat Darwin dan maar lekker zijn werk doenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik zeg nergens dat jij dat zegt, de discussie over het wel/niet vaccineren van jongeren loopt hier al langer en het enige wat ik daarover zeg is dat er best goed onderzoek mag plaatsvinden naar de risico's voordat we zeggen dat we 12 tot 18 ook maar een spuit geven.quote:Op maandag 28 juni 2021 10:20 schreef Monolith het volgende:
[..]
Toch altijd knap hoe mensen dingen weten te lezen die er niet staan.
Ik zeg overigens ook niet dat we die jongeren niet in moeten enten, ik zeg dat er onderzoek plaats moet vinden en de voordelen goed tegen de (potentiële) nadelen moeten worden afgewogen. Jongeren vallen nou eenmaal niet onder de risicogroep (uitzonderingen daargelaten), dus daar zijn de belangen gewoon net wat anders.![]()
Die kinderen werden ook tegen hun wil in getest om naar onderwijs of opvang te mogen. Vond ik eigenlijk nog verwerpelijker.quote:Op maandag 28 juni 2021 10:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wel mee zal vallen, want als blijkt dat de gevaccineerden niet ziek genoeg worden om in het ziekenhuis te belanden, is er geen acuut probleem, dus hoeft er niet aangescherpt.
Wat ik wel vervelend vind, is dat er veel jongeren niet gevaccineerd kunnen worden, maar wel mee moeten met de ouders op vakantie en dan dus ook getest moeten worden soms. Ik las dat Italie vanaf 2 jaar een test vereist. er zullen best veel ouders zijn die overleggen met hun kroost, en ook zullen er genoeg jongeren zijn die het testen ervoor over hebben, maar de groep die dat eigenlijk niet wil maar mee moet met de ouders en dus tegen hun wil getest moet worden, heb ik toch moeite mee.
Vind dit dus ook niet ok, daar zouden prima EU afspraken over gemaakt kunnen worden. Als je niet gevaccineerd kunt worden vanwege leeftijd, ook geen test. Toedeledokie
Maar goed, wie ben ik
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik niet. Stel je voor dat de besmettingscijfers in het najaar beginnen te stijgen, al dan niet door Delta of een heel nieuwe variant. Ik ga ervan uit dan er dan de bekende clubjes zullen opstaan, en die zullen de media opzoeken en oproepen tot het herinvoeren van maatregelen "voor de zekerheid", "om een nieuwe golf voor te zijn" en met meer van dat soort redenaties. En als er dan maar genoeg druk wordt uitgeoefend* acht ik het niet onwaarschijnlijk dat je dan toch weer met beperkende maatregelen opgescheept wordt.quote:Op maandag 28 juni 2021 10:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb er wel vertrouwen in dat men dat los kan koppelen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Volgens mij is daar nog niet heel veel data over, maar er is wel b.v. dit onderzoek bij atleten, omdat dat dus een risicogroep is voor wat betreft hartproblemen:quote:Op maandag 28 juni 2021 10:22 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Hoe verhouden deze cijfers zich met de kans op myocarditis bij een covid19 besmetting?
https://jamanetwork.com/j(...)/fullarticle/2780548
Dan kom je dus op 0,31% symptomatisch en 2,3% op basis van medische screening in deze populatie.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Waarbij het risico op die bijwerkingen is na het bewust kiezen voor een vaccin nemen.quote:Op maandag 28 juni 2021 10:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik snap wat je zegt, maar dat vind ik niet. In die leeftijdsgroep heeft het virus in bijna alle gevallen een milde uitwerking, milder dan ziekenhuisopname (uitgaande van 12-17 zonder comorbiditeiten).
In dit geval heb je dus in de ruwe rapportage ~1/15.000 12-17 jarige mannen die myocarditis krijgen (bij vrouwen minder). Totaal zijn er zo'n 600.000 mannen in die leeftijdsgroep, dan heb je het (voor het gemak) over 40 patiënten met myocarditis. Laten we zeggen dat 2/3e daarvan een ziekenhuisopname nodig heeft, zo'n 27.
Ook al is die ziekenhuisopname maar een dag, die ziekenhuisopname is heftiger dan wat zij krijgen aan bijwerkingen van corona zelf.
Ik zeg overigens niet dat die groep niet gevaccineerd moet worden (als ze het zelf willen). Ik zeg dat dit goed gewogen moet worden en de voor- en nadelen tegen elkaar afgezet worden. Dat moet op een feitelijke basis gebeuren en niet door het geroeptoeter van de Jonge, van Dissel en Wallinga die vinden dat ze gevaccineerd moeten worden omdat we anders de R niet kunnen drukken.
En het nog maar de vraag is of je Covid krijgt. En áls je Covid krijgt, zijn er risico's maar die zijn miniem.
Ik zou het wel weten als ouder zijndeOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Volledig met je eens.quote:Op maandag 28 juni 2021 10:25 schreef Molo het volgende:
[..]
Wat we winnen met het vaccineren van kinderen is minder positieve tests dus politiek internationaal gunstig. En voor binnenlands gebruik het iets meer beschermen van mensen die zich niet kunnen of willen laten vaccineren.
De vraag is of dit proportioneel is.
Risicogroepen vaccineren bij kinderen zoals nu, prima wmb, maar de rest vind ik echt niet in verhouding staan.
Laat Darwin dan maar lekker zijn werk doen
Maar minder positieve tests zijn tevens voor de binnenlandse aangelegenheid gunstig. Je kan de bewindslieden maar beter zo weinig mogelijk de kans geven om überhaupt over maatregelen na te denken.
Vaccins opdringen aan alle kinderen zitten we niet op te wachten. Maar nieuwe maatregelen die iedereen weer treffen zitten we ook niet op te wachten.I'll give you something to do![]()
Dat vond ik net zo verwerpelijk.quote:Op maandag 28 juni 2021 10:26 schreef Molo het volgende:
[..]
Die kinderen werden ook tegen hun wil in getest om naar onderwijs of opvang te mogen. Vond ik eigenlijk nog verwerpelijker.
Vind dit dus ook niet ok, daar zouden prima EU afspraken over gemaakt kunnen worden. Als je niet gevaccineerd kunt worden vanwege leeftijd, ook geen test. Toedeledokie
Maar goed, wie ben ik
Vooralsnog zijn die afspraken er niet en zijn er ook nog onderling verschillen, denk ik? Italie vanaf 2 jaar, maar voor Frankrijk hoeven kinderen jonger dan 11 jaar weer niet getest. Handig wel.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
quote:Op maandag 28 juni 2021 10:27 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik niet. Stel je voor dat de besmettingscijfers in het najaar beginnen te stijgen, al dan niet door Delta of een heel nieuwe variant. Ik ga ervan uit dan er dan de bekende clubjes zullen opstaan, en die zullen de media opzoeken en oproepen tot het herinvoeren van maatregelen "voor de zekerheid", "om een nieuwe golf voor te zijn" en met meer van dat soort redenaties. En als er dan maar genoeg druk wordt uitgeoefend* acht ik het niet onwaarschijnlijk dat je dan toch weer met beperkende maatregelen opgescheept wordt.Ik denk dat dat wel mee zal vallen. Er is ook geen gehoor gegeven aan de clubjes die nu riepen dat de versoepelingen te snel gingen en dat er wat teruggedraaid moest worden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Dat is een beleidskeuze. Een beleidskeuze die los zou moeten staan van de keus om een groep die vrijwel geen last van het virus heeft bewust risico te laten lopen om anderen te beschermen.quote:Op maandag 28 juni 2021 10:32 schreef galantis het volgende:
[..]
Volledig met je eens.
Maar minder positieve tests zijn tevens voor de binnenlandse aangelegenheid gunstig. Je kan de bewindslieden maar beter zo weinig mogelijk de kans geven om überhaupt over maatregelen na te denken.
Vaccins opdringen aan alle kinderen zitten we niet op te wachten. Maar nieuwe maatregelen die iedereen weer treffen zitten we ook niet op te wachten.
Als het puur en alleen gaat om positieve tests kun je gewoon weer gericht gaan testen, of helemaal een groot vangnet maken en daarin iedereen testen (dan gaat het percentage tenslotte omlaag).![]()
Als je hier conclusies uit moet trekken dan ligt dat percentage dus vele malen hoger. Maar goed, meer onderzoek is nodig.quote:Op maandag 28 juni 2021 10:27 schreef Monolith het volgende:
[..]
Volgens mij is daar nog niet heel veel data over, maar er is wel b.v. dit onderzoek bij atleten, omdat dat dus een risicogroep is voor wat betreft hartproblemen:
https://jamanetwork.com/j(...)/fullarticle/2780548
Dan kom je dus op 0,31% symptomatisch en 2,3% op basis van medische screening in deze populatie.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Ziekte overkomt je, vaccineren kun je kiezen.quote:Op maandag 28 juni 2021 10:32 schreef galantis het volgende:
[..]
Volledig met je eens.
Vaccins opdringen aan alle kinderen zitten we niet op te wachten. Maar nieuwe maatregelen die iedereen weer treffen zitten we ook niet op te wachten.
Die maatregelen zijn volstrekt politieke keuzes om in te zetten op de bevolking.
De angst voor maatregelen en inzet ervoor ga ik proberen om vooral niet mijn leven te laten beïnvloeden iigOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Professionele atleten zijn over 't algemeen niet 12-17, dus we weten niet hoe het in die leeftijdsgroep gaat. Maargoed, zelfs als het risico hoger is, het is geen zekerheid dat je Covid krijgt.quote:Op maandag 28 juni 2021 10:34 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Als je hier conclusies uit moet trekken dan ligt dat percentage dus vele malen hoger. Maar goed, meer onderzoek is nodig.
Wel weten we dat de gevallen van myocarditis (bij de selecte testgroep, toegegeven) vele malen hoger zijn bij die lagere leeftijd dan hogere leeftijden.![]()
De vraag is niet of. De vraag is wanneer... helemaal nu de maatregelen één voor één aan het verdwijnen zijn.quote:Op maandag 28 juni 2021 10:29 schreef Molo het volgende:
[..]
En het nog maar de vraag is of je Covid krijgt.Lager dan de risico's bij vaccinatie? Dat is een boute uitspraak.quote:En áls je Covid krijgt, zijn er risico's maar die zijn miniem.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Ga daar maar wel vanuit als straks alles weer normaal is. Tenzij je de komende jaren in vrijwillige lockdown wil blijven.quote:Op maandag 28 juni 2021 10:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
het is geen zekerheid dat je Covid krijgt.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
We doen het samen toch? Dan ook allemaal maar een keer corona pakkenquote:Op maandag 28 juni 2021 10:42 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ga daar maar wel vanuit als straks alles weer normaal is. Tenzij je de komende jaren in vrijwillige lockdown wil blijven.![]()
![]()
Waarom? Er zijn momenteel (volgens het coronadashboard) zo'n 25.000 besmettelijke mensen. De R is onder de 1, meer en meer mensen worden gevaccineerd. De kans dat het virus voor die tijd al uitgedoofd is is net zo groot.quote:Op maandag 28 juni 2021 10:42 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ga daar maar wel vanuit als straks alles weer normaal is. Tenzij je de komende jaren in vrijwillige lockdown wil blijven.![]()
Ik snap alleen niet helemaal waarom iemand liever COVID-19 wil pakken richting immuniteit dan een vaccinatie.quote:Op maandag 28 juni 2021 10:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
We doen het samen toch? Dan ook allemaal maar een keer corona pakkenLege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Dikke faal van de EU, druist enorm tegen vrij verkeer van personen in en kinderrechten wmbquote:Op maandag 28 juni 2021 10:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat vond ik net zo verwerpelijk.
Vooralsnog zijn die afspraken er niet en zijn er ook nog onderling verschillen, denk ik? Italie vanaf 2 jaar, maar voor Frankrijk hoeven kinderen jonger dan 11 jaar weer niet getest. Handig wel.
FuckerssssssOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dat is nu zo maar we gaan nieuwe besmettingsgolven (besmettingsgolf =/= ziekenhuisopnamegolf) krijgen omdat de rest van de wereld niet zo'n hoge vaccinatiegraad heeft als Nederland en er steeds weer nieuwe varianten ontstaan. Door de hoge vaccinatiegraad zullen nieuwe golven waarschijnlijk niet ontwrichtend zijn voor onze samenleving maar op individueel vlak kan het nog steeds heel akelig uitpakken, met name voor de ongevaccineerden.quote:Op maandag 28 juni 2021 10:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
Waarom? Er zijn momenteel (volgens het coronadashboard) zo'n 25.000 besmettelijke mensen. De R is onder de 1, meer en meer mensen worden gevaccineerd. De kans dat het virus voor die tijd al uitgedoofd is is net zo groot.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Uhm, dat is jouw uitspraak nu hèquote:Op maandag 28 juni 2021 10:38 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
De vraag is niet of. De vraag is wanneer... helemaal nu de maatregelen één voor één aan het verdwijnen zijn.
[..]
Lager dan de risico's bij vaccinatie? Dat is een boute uitspraak.
quote:Op maandag 28 juni 2021 10:27 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik niet. Stel je voor dat de besmettingscijfers in het najaar beginnen te stijgen, al dan niet door Delta of een heel nieuwe variant. Ik ga ervan uit dan er dan de bekende clubjes zullen opstaan, en die zullen de media opzoeken en oproepen tot het herinvoeren van maatregelen "voor de zekerheid", "om een nieuwe golf voor te zijn" en met meer van dat soort redenaties. En als er dan maar genoeg druk wordt uitgeoefend* acht ik het niet onwaarschijnlijk dat je dan toch weer met beperkende maatregelen opgescheept wordt.Ik zal ook oprecht positief verrast zijn als landen niet terug grijpen naar bepaalde maatregelen zodra er weer een gevaarlijke mutatie ontstaat en/of het aantal besmettingen weer hard stijgen. Ook gevaccineerden kunnen nog positief testen, dus het aantal positieve testen gaat straks nog minder zeggen. Ik hoop dat ze dat ook echt inzien en niet ‘uit voorzorg’ of voor de zekerheid maar weer naar die maatregelen gaan grijpen ja. Gewoon vertrouwen hebben in het vaccin en er van uit gaan dat die gewoon werken tegen eventuele mutaties. Pas ingrijpen als de ziekenhuizen ook echt weer vol lopen met Corona patiënten. En dan ook echt Corona patiënten; niet wanneer ze vol komen te liggen omdat ze mede vol liggen door normale griep patiënten zeg maar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoop echt dat we nu niet elk jaar in het najaar en winter met maatregelen zitten opgescheept en dat we dan in de lente en zomer weer wat meer mogen.![]()
Gewoon om tegen te zijn. Meer niet.quote:Op maandag 28 juni 2021 10:46 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik snap alleen niet helemaal waarom iemand liever COVID-19 wil pakken richting immuniteit dan een vaccinatie.
Die argumenten hangen toch van onzin aan elkaar joh. Selectief shoppen in datasets, Twitter als bron, gevoel van onsterfelijkheid, etcetera. Da's echt geen rationele beslissing.
Ik vind het nogal wat als je zó graag tegendraads wilt doen dat je je eigen gezondheid (en die van anderen) daarvoor op het spel wilt zetten, maar goed. Zo gaat dat nou eenmaal.Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!![]()
Ditquote:Op maandag 28 juni 2021 10:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
Waarom? Er zijn momenteel (volgens het coronadashboard) zo'n 25.000 besmettelijke mensen. De R is onder de 1, meer en meer mensen worden gevaccineerd. De kans dat het virus voor die tijd al uitgedoofd is is net zo groot.
Of je krijgt idd corona over een tijdje, kan ook. Kan ook prima zijn dat het dan een milder virus is geworden door mutaties.
Alles kan
Stellig beweren dat je nu 100% kans op coronainfectie krijgt nu er minder maatregelen zijn lijkt me nogal onjuist. En dan hebben we het nog niet gehad over de ziektelast ervan bij specifieke doelgroepenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Nee? Mijn uitspraak is dat ik vermoed dat de risico's van covidbesmetting groter zijn dan de risico's bij vaccinatie. Helaas is daar nog niet voldoende onderzoek van om dat met zekerheid te zeggen al lijken de eerste tekenen daar wel op (onderzoek op sporters).quote:Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Onze overheid begon de pandemie dat het een goed idee was dat er op die manier groepsimmuniteit opgebouwd werd, dus het komt niet zomaar uit de lucht vallen.quote:Op maandag 28 juni 2021 10:53 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Gewoon om tegen te zijn. Meer niet.
Die argumenten hangen toch van onzin aan elkaar joh. Selectief shoppen in datasets, Twitter als bron, gevoel van onsterfelijkheid, etcetera. Da's echt geen rationele beslissing.
Ik vind het nogal wat als je zó graag tegendraads wilt doen dat je je eigen gezondheid (en die van anderen) daarvoor op het spel wilt zetten, maar goed. Zo gaat dat nou eenmaal.
Ik vind het bijzonder dat het enige argument dat in je opkomt is dat mensen tegendraads willen doen.![]()
Waarom zou het geen weloverwogen keuze kunnen zijn?quote:Op maandag 28 juni 2021 10:53 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Gewoon om tegen te zijn. Meer niet.
Ik vind het nogal wat als je zó graag tegendraads wilt doen dat je je eigen gezondheid (en die van anderen) daarvoor op het spel wilt zetten, maar goed. Zo gaat dat nou eenmaal.
Pneumokokken vaccinaties dringen we toch ook niet elke bejaarde op en zeggen dat het een staatsmongool is als hij of zij die niet neemt?
Laat staan jongere mensen want groepsimmuniteit?
Waarom worden discussies in pro of tegen kamp geflikkerd, nuance en zelfbeschikking is een groot goed. Denken ookOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Besmettingsgolven komen alleen van de grond zonder groepsimmuniteit. Een voldoende vaccinatiegraad hoort het gewoon vroegtijdig in de kiem te smoren, omdat naast de ziekteverschijnselen simpelweg de mate van transmissie voldoende wordt geremd. Dit is zo goed als per definitie het geval voor groepsimmuniteit.quote:Op maandag 28 juni 2021 10:50 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Dat is nu zo maar we gaan nieuwe besmettingsgolven (besmettingsgolf =/= ziekenhuisopnamegolf) krijgen omdat de rest van de wereld niet zo'n hoge vaccinatiegraad heeft als Nederland en er steeds weer nieuwe varianten ontstaan. Door de hoge vaccinatiegraad zullen nieuwe golven waarschijnlijk niet ontwrichtend zijn voor onze samenleving maar op individueel vlak kan het nog steeds heel akelig uitpakken, met name voor de ongevaccineerden.
En als er al een nieuwe variant komt die zich daar weinig van aantrekt, dan heeft sowieso iedereen een probleem, en niet alleen de - voor een oudere variant - gevaccineerden.I'll give you something to do![]()
Zou kunnen, voor specifieke doelgroepen. Voor kinderen is dat nog maar de vraag, voor zover data beschikbaar is.quote:Op maandag 28 juni 2021 10:54 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Nee? Mijn uitspraak is dat ik vermoed dat de risico's van covidbesmetting groter zijn dan de risico's bij vaccinatie. Helaas is daar nog niet voldoende onderzoek van om dat met zekerheid te zeggen al lijken de eerste tekenen daar wel op (onderzoek op sporters).
Maar wat vast staat is dat als je kiest voor een vaccinatie, je zeker weet dat je die vaccinatie krijgt.
Je weet nooit zeker dat je een coronainfectie krijgt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dat is misschien zo op de langere termijn maar op korte termijn lijkt het daar niet op. De Delta-variant bijv. is besmettelijker, bindt niet in qua schadelijkheid en omzeilt zelfs sommige vaccins gedeeltelijk.quote:Op maandag 28 juni 2021 10:53 schreef Molo het volgende:
[..]
Kan ook prima zijn dat het dan een milder virus is geworden door mutaties.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
88% bescherming na 2e vaccinatie bij Pfizer/Moderna versus (uit mijn hoofd) 92% bij de Britse variant. Daarbovenop zelfs dat de bescherming tegen ziekenhuisopname nog steeds vrijwel 100% is.quote:Op maandag 28 juni 2021 10:58 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Dat is misschien zo op de langere termijn maar op korte termijn lijkt het daar niet op. De Delta-variant bijv. is besmettelijker, bindt niet in qua schadelijkheid en omzeilt zelfs sommige vaccins gedeeltelijk.
Pfizer heeft eerder gezegd dat het onwaarschijnlijk is dat er snel een variant komt die de vaccins kan omzeilen door de manier waarop het vaccin gebouwd is. Sowieso neemt de effectiviteit geleidelijk af, er zal niet snel een variant komen waar vaccins helemaal niet tegen werken.
Dus ook op korte termijn lijkt het erop dat we hier in NL prima beschermd zijn.![]()
Ik heb ze niet horen oproepen om actief een covid besmetting op te gaan lopen.quote:Op maandag 28 juni 2021 10:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Onze overheid begon de pandemie dat het een goed idee was dat er op die manier groepsimmuniteit opgebouwd werd, dus het komt niet zomaar uit de lucht vallen.
Ik vind het bijzonder dat het enige argument dat in je opkomt is dat mensen tegendraads willen doen.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Hoe vaak is @WheeledWarrior nu echt serieus geweest in dit topic?quote:Op maandag 28 juni 2021 11:02 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik heb ze niet horen oproepen om actief een covid besmetting op te gaan lopen.![]()
Hoezo per definitie voor iedereen een probleem? Besmetting door een nieuwe variant kan bijv. voor gevaccineerden milde klachten geven en voor ongevaccineerden ziekenhuisopname of erger.quote:Op maandag 28 juni 2021 10:57 schreef galantis het volgende:
[..]
Besmettingsgolven komen alleen van de grond zonder groepsimmuniteit. Een voldoende vaccinatiegraad hoort het gewoon vroegtijdig in de kiem te smoren, omdat naast de ziekteverschijnselen simpelweg de mate van transmissie voldoende wordt geremd. Dit is zo goed als per definitie het geval voor groepsimmuniteit.
En als er al een nieuwe variant komt die zich daar weinig van aantrekt, dan heeft sowieso iedereen een probleem, en niet alleen de - voor een oudere variant - gevaccineerden.
En de vaccin-producenten verwachten dat we 1-2 jaarlijkse boosters zullen moeten krijgen. Nu hebben die bedrijven daar natuurlijk financieel belang bij, maar het klopt met in hoeverre ik dit virus begrijp.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Als je gevaccineerd bent ja.quote:Op maandag 28 juni 2021 11:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dus ook op korte termijn lijkt het erop dat we hier in NL prima beschermd zijn.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Als je groepsimmuniteit hebt blijft de R onder de 1 en dooft het virus dus uit. Dan is het dus geen zekerheid dat je het alsnog krijgt, ook als je niet gevaccineerd bent.quote:
Groepsimmuniteit is nodig om mensen die niet gevaccineerd kunnen worden te vaccineren. Met jouw aanname gaan al die mensen in de komende tijd alsnog gewoon dood door corona, want je krijgt het sowieso wel een keer.![]()
Dank voor het uittypenquote:Op maandag 28 juni 2021 11:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
88% bescherming na 2e vaccinatie bij Pfizer/Moderna versus (uit mijn hoofd) 92% bij de Britse variant. Daarbovenop zelfs dat de bescherming tegen ziekenhuisopname nog steeds vrijwel 100% is.
Pfizer heeft eerder gezegd dat het onwaarschijnlijk is dat er snel een variant komt die de vaccins kan omzeilen door de manier waarop het vaccin gebouwd is. Sowieso neemt de effectiviteit geleidelijk af, er zal niet snel een variant komen waar vaccins helemaal niet tegen werken.
Dus ook op korte termijn lijkt het erop dat we hier in NL prima beschermd zijn.
Ik zie echt helemaal geen reden voor zorgen nu bij mensen die lekker gevaccineerd zijn. En de makers van de vaccins ook niet.
Weet niet waar die angst vandaan komt nuOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Hoe lang duurt het voordat je via de corona check app een qr code kan maken als je gevaccineerd bent?![]()
De R gaat hoogstwaarschijnlijk niet onder de 1 blijven na de zomer.quote:Op maandag 28 juni 2021 11:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als je groepsimmuniteit hebt blijft de R onder de 1 en dooft het virus dus uit. Dan is het dus geen zekerheid dat je het alsnog krijgt, ook als je niet gevaccineerd bent.Mensen die niet gevaccineerd kunnen worden hebben inderdaad baat bij groepsimmuniteit, maar het is niet zo dat het dan is alsof ze zelf ook gevaccineerd zijn. Want als ze besmet raken, en dat kan via gevaccineerde mensen, lopen ze veel meer risico op ernstige gevolgen dan die gevaccineerden.quote:Groepsimmuniteit is nodig om mensen die niet gevaccineerd kunnen worden te vaccineren. Met jouw aanname gaan al die mensen in de komende tijd alsnog gewoon dood door corona, want je krijgt het sowieso wel een keer.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Ondanks alle gezeik gaan we hier in Nederland volgens mij gewoon een prima vaccinatiegraad halen. Alleen moeten we nog even 2 maanden geduld hebben voordat iedereen ook daadwerkelijk volledig gevaccineerd is. Maar dat is wel te overzien.![]()
De R zegt in die fase niks meer over groepsimmuniteit. als het in het najaar stijgt omdat we van 1 naar 2 besmettingen per dag gaan, wil dat niet betekenen dat we geen groepsimmuniteit meer hebben.quote:Op maandag 28 juni 2021 11:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als je groepsimmuniteit hebt blijft de R onder de 1 en dooft het virus dus uit. Dan is het dus geen zekerheid dat je het alsnog krijgt, ook als je niet gevaccineerd bent.
Groepsimmuniteit is nodig om mensen die niet gevaccineerd kunnen worden te vaccineren. Met jouw aanname gaan al die mensen in de komende tijd alsnog gewoon dood door corona, want je krijgt het sowieso wel een keer.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Waarom niet? Op basis van die slide van van Dissel bedoel je? Als de R boven de 1 komt en het levert problemen in de ziekenhuizen op kunnen er maatregelen genomen worden, dat is een keuzequote:Op maandag 28 juni 2021 11:18 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
De R gaat hoogstwaarschijnlijk niet onder de 1 blijven na de zomer.Dat is waar, maar ik reageerde op jouw opmerking waar je zei dat het vrijwel zeker was dat je het hoe dan ook wel kreeg als jongere omdat het virus nog rond gaat. Diezelfde aanname geldt dan ook voor mensen die niet gevaccineerd kunnen wordenquote:Mensen die niet gevaccineerd kunnen worden hebben inderdaad baat bij groepsimmuniteit, maar het is niet zo dat het dan is alsof ze zelf ook gevaccineerd zijn. Want als ze besmet raken, en dat kan via gevaccineerde mensen, lopen ze veel meer risico op ernstige gevolgen dan die gevaccineerden.![]()
Jongens.. corona is voorbij.
Ga lekker naar buiten, geniet van de zon. Geniet van de samenleving zonder mondkapjes. Geniet van dat vrijwel alles weer mag en dat we dit hopelijk nooit weer meemaken.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Er zijn jammer genoeg te veel mensen voor wie corona een businessmodel is geworden de voorbije 16 maanden. Of het nu gaat om geld of aandacht, zij zullen zo lang mogelijk relevant willen blijven.quote:Op maandag 28 juni 2021 11:23 schreef DonDruiper het volgende:
Ga lekker naar buiten, geniet van de zon. Geniet van de samenleving zonder mondkapjes. Geniet van dat vrijwel alles weer mag en dat we dit hopelijk nooit weer meemaken.![]()
Welke zonquote:Op maandag 28 juni 2021 11:23 schreef DonDruiper het volgende:
Ga lekker naar buiten, geniet van de zon. Geniet van de samenleving zonder mondkapjes. Geniet van dat vrijwel alles weer mag en dat we dit hopelijk nooit weer meemaken.![]()
![]()
Parasieten blijf je altijd houden.quote:Op maandag 28 juni 2021 11:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Er zijn jammer genoeg te veel mensen voor wie corona een businessmodel is geworden de voorbije 16 maanden. Of het nu gaat om geld of aandacht, zij zullen zo lang mogelijk relevant willen blijven.
Aan ons om ze terug te trappen.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Volgens jou is het al maanden voorbijquote:Op maandag 28 juni 2021 11:23 schreef DonDruiper het volgende:
Ga lekker naar buiten, geniet van de zon. Geniet van de samenleving zonder mondkapjes. Geniet van dat vrijwel alles weer mag en dat we dit hopelijk nooit weer meemaken.
Het gaat nu lekker, inderdaad, dus dat is mooi. Er wordt flink gevaccineerd en de ziekenhuizen lopen lekker leeg voor wat betreft covid.
Corona is nog niet over. In NL en in Europa wellicht, maar het duurt nog wel even voordat corona echt over is, denk ik.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Natuurlijk is er altijd één of ander hypothetisch scenario te bedenken waarin een variant vrij rondgaat maar alleen ongevaccineerden ernstig treft. Tot nu toe ligt dit echter totaal niet in de lijn der verwachtingen. Dus dat een ieder ooit een keer covid moet doormaken lijkt mij geen uitgemaakte zaak.quote:Op maandag 28 juni 2021 11:06 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Hoezo per definitie voor iedereen een probleem? Besmetting door een nieuwe variant kan bijv. voor gevaccineerden milde klachten geven en voor ongevaccineerden ziekenhuisopname of erger.
En de vaccin-producenten verwachten dat we 1-2 jaarlijkse boosters zullen moeten krijgen. Nu hebben die bedrijven daar natuurlijk financieel belang bij, maar het klopt met in hoeverre ik dit virus begrijp.I'll give you something to do![]()
Wees blij dat jullie in Nl wonen. Voel alweer op m’n klompen aan hoe dit gaat de 19’e in Engeland. Bojo gaat alles weer uitstellen maar dan krijgen we wel a great british fall of een extra vrije dag als compensatie…
'Possibility' restrictions could be extended beyond 19 July, says SAGE scientist
The "ferociously infectious" Delta variant could see Freedom Day pushed back again, a member of the scientific group advising the government has told Sky News.
Professor Peter Openshaw said it would be a "mistake" to bring the date forward from 19 July as vaccination rates are not yet high enough.
"It's so important that we get the vaccination rate as high as we can before any easement of restrictions," he told Kay Burley.
He said it was a "possibility" the lifting of restrictions could be pushed back again.
Asked whether we could see Freedom Day delayed by a month, Professor Openshaw did not want to give a date and said we should simply "keep an eye on the data".
However, he did say 19 July was a "reasonable date" and we may have vaccinations high enough by then.Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
Één of ander hypothetisch scenario zoals de Delta-variant. Hmmm....quote:Op maandag 28 juni 2021 11:40 schreef galantis het volgende:
[..]
Natuurlijk is er altijd één of ander hypothetisch scenario te bedenken waarin een variant vrij rondgaat maar alleen ongevaccineerden ernstig treft. Tot nu toe ligt dit echter totaal niet in de lijn der verwachtingen. Dus dat een ieder ooit een keer covid moet doormaken lijkt mij geen uitgemaakte zaak.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Types als Willem Engel bedoel je. Treurig ja.quote:Op maandag 28 juni 2021 11:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Er zijn jammer genoeg te veel mensen voor wie corona een businessmodel is geworden de voorbije 16 maanden. Of het nu gaat om geld of aandacht, zij zullen zo lang mogelijk relevant willen blijven.Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat![]()
Die wordt stevig geremd door vaccinaties dus gaat niet vrij rond. Anders was hier allang de pleuris uitgebroken.quote:Op maandag 28 juni 2021 11:47 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Één of ander hypothetisch scenario zoals de Delta-variant. Hmmm....I'll give you something to do![]()
Die wordt as we speak, en de komende weken/maanden, veelvuldig mee terug genomen uit vakantieoorden van over de hele wereld en kan als de scholen weer beginnen en we met z'n allen weer meer bijelkaar komen gaan toeslaan.quote:Op maandag 28 juni 2021 11:49 schreef galantis het volgende:
[..]
Die wordt stevig geremd door vaccinaties dus gaat niet vrij rond. Anders was hier allang de pleuris uitgebroken.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Aan beide kanten van het spectrum. Niet alleen Willem Engel.quote:Op maandag 28 juni 2021 11:48 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Types als Willem Engel bedoel je. Treurig ja.![]()
Ik zeg helemaal niets over de vraag of dit al dan niet een reden is om kinderen wel of niet te vaccineren. Ik nuanceer 'het gros komt in het ziekenhuis' op basis van de data die gegeven wordt, omdat dat nou juist niet is wat deze data zegt. In een vrij kleine sample moet het gros van de mensen die medische hulp zoekt naar het ziekenhuis.quote:Op maandag 28 juni 2021 10:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik snap wat je zegt, maar dat vind ik niet. In die leeftijdsgroep heeft het virus in bijna alle gevallen een milde uitwerking, milder dan ziekenhuisopname (uitgaande van 12-17 zonder comorbiditeiten).
Ik zeg overigens niet dat die groep niet gevaccineerd moet worden (als ze het zelf willen). Ik zeg dat dit goed gewogen moet worden en de voor- en nadelen tegen elkaar afgezet worden. Dat moet op een feitelijke basis gebeuren en niet door het geroeptoeter van de Jonge, van Dissel en Wallinga die vinden dat ze gevaccineerd moeten worden omdat we anders de R niet kunnen drukken.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
De Delta variant is al lang en breed in NL. En of hij gaat toeslaan hangt volledig af van hoe goed (of hoe slecht) vaccins de transmissie ervan remmen. Of er een paar vakantiegangers wat meer of minder meenemen is irrelevant voor de R na de vakantie.quote:Op maandag 28 juni 2021 11:54 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Die wordt as we speak, en de komende weken/maanden, veelvuldig mee terug genomen uit vakantieoorden van over de hele wereld en kan als de scholen weer beginnen en we met z'n allen weer meer bijelkaar komen gaan toeslaan.I'll give you something to do![]()
Hoe kan vaccinatiegraad nog niet hoog genoeg zijn in UK? Zoveel weigeraars? Jullie/ze zijn als eerste begonnenquote:Op maandag 28 juni 2021 11:43 schreef RipCity het volgende:
Wees blij dat jullie in Nl wonen. Voel alweer op m’n klompen aan hoe dit gaat de 19’e in Engeland. Bojo gaat alles weer uitstellen maar dan krijgen we wel a great british fall of een extra vrije dag als compensatie…
'Possibility' restrictions could be extended beyond 19 July, says SAGE scientist
The "ferociously infectious" Delta variant could see Freedom Day pushed back again, a member of the scientific group advising the government has told Sky News.
Professor Peter Openshaw said it would be a "mistake" to bring the date forward from 19 July as vaccination rates are not yet high enough.
"It's so important that we get the vaccination rate as high as we can before any easement of restrictions," he told Kay Burley.
He said it was a "possibility" the lifting of restrictions could be pushed back again.
Asked whether we could see Freedom Day delayed by a month, Professor Openshaw did not want to give a date and said we should simply "keep an eye on the data".
However, he did say 19 July was a "reasonable date" and we may have vaccinations high enough by then.![]()
Ik heb em donderdag gemaakt en had 6 dagen daarvoor de 2de vaccinatie gehad. Maar kan wrs dus sneller.quote:Op maandag 28 juni 2021 11:18 schreef alexmarvel het volgende:
Hoe lang duurt het voordat je via de corona check app een qr code kan maken als je gevaccineerd bent?![]()
Ik had 's middags een prik en kon hem op dezelfde dag in de loop van de avond al aanmaken.quote:Op maandag 28 juni 2021 11:18 schreef alexmarvel het volgende:
Hoe lang duurt het voordat je via de corona check app een qr code kan maken als je gevaccineerd bent?I'll give you something to do![]()
Ze hebben daar heel lang alleen de eerste prik gezet. Dat was leuk tegen het wilde type maar niet voldoende tegen het delta type. Als ik zo kijk naar hun grafiek zijn ze dat wel aan het bijtrekken trouwens. Overigens zijn we in Nederland nog lang niet zo ver als de Britten momenteel zijn dus wat daar gebeurt kan hier ook nog.quote:Op maandag 28 juni 2021 11:58 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Hoe kan vaccinatiegraad nog niet hoog genoeg zijn in UK? Zoveel weigeraars? Jullie/ze zijn als eerste begonnen
UK: 65% geprikt, 50% volledig
NL: 54% geprikt, 31% volledigAlle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!![]()
We moeten 3 maanden wachten tussen 1ste en 2de prik en geen janssen. En die delta variant kan blijkbaar toeslaan als je maar 1 prik hebt gehad. Ze hebben nu gelukkig de 2de prik naar voren gehaald naar 8 weken dus hopelijk gaan ze nu sneller.quote:Op maandag 28 juni 2021 11:58 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Hoe kan vaccinatiegraad nog niet hoog genoeg zijn in UK? Zoveel weigeraars? Jullie/ze zijn als eerste begonnen
Daarnaast veel weigeraars maar alleen in de grote steden (london/m'chester/liverpool) waar net die groepen (kuch india) wonen die het allemaal snel verspreiden.Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
quote:Op maandag 28 juni 2021 12:02 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ze hebben daar heel lang alleen de eerste prik gezet. Dat was leuk tegen het wilde type maar niet voldoende tegen het delta type. Als ik zo kijk naar hun grafiek zijn ze dat wel aan het bijtrekken trouwens. Overigens zijn we in Nederland nog lang niet zo ver als de Britten momenteel zijn dus wat daar gebeurt kan hier ook nog.
NL: 54% geprikt, 31% volledigAh juist. Valt tikje tegen dan. Zo zie je maar weer dat je pas achteraf kan beoordelen wat beste beleid wasquote:Op maandag 28 juni 2021 12:06 schreef RipCity het volgende:
[..]
We moeten 3 maanden wachten tussen 1ste en 2de prik en geen janssen. En die delta variant kan blijkbaar toeslaan als je maar 1 prik hebt gehad. Ze hebben nu gelukkig de 2de prik naar voren gehaald naar 8 weken dus hopelijk gaan ze nu sneller.
Daarnaast veel weigeraars maar alleen in de grote steden (london/m'chester/liverpool) waar net die groepen (kuch india) wonen die het allemaal snel verspreiden.![]()
Ik meen dat de afvlakking die in de VS en het VK te zien was na een bepaalde vaccinatiegraad nog niet terug te zien was in de Nederlandse cijfers, maar dat kan inderdaad nog komen. Vooralsnog lijken heel veel mensen zich maar wat graag te laten vaccineren, al was het maar vanwege vakanties of evenementen en dergelijke.quote:Op maandag 28 juni 2021 12:02 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ze hebben daar heel lang alleen de eerste prik gezet. Dat was leuk tegen het wilde type maar niet voldoende tegen het delta type. Als ik zo kijk naar hun grafiek zijn ze dat wel aan het bijtrekken trouwens. Overigens zijn we in Nederland nog lang niet zo ver als de Britten momenteel zijn dus wat daar gebeurt kan hier ook nog.
NL: 54% geprikt, 31% volledigVolkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Dat is natuurlijk ook nog steeds zo met ziekten als mazelen en polio. Daarvoor geldt ook een meldplicht.quote:Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!![]()
Dat bepalen we zelf wel, flapdrol.quote:
Een vaccin is er juist zodat we niet meer aan dat andere gedoe hoeven te doen.
Maar goed, kan me deze taal wel voorstellen als de bereidheid in je thuisland er zo voor staat:
https://www.dovepress.com(...)ulltext-article-JMDHI'll give you something to do![]()
Hij heeft het dan ook over de pandemie als geheel.quote:Op maandag 28 juni 2021 12:25 schreef galantis het volgende:
[..]
Dat bepalen we zelf wel, flapdrol.
Een vaccin is er juist zodat we niet meer aan dat andere gedoe hoeven te doen.
Maar goed, kan me deze taal wel voorstellen als de bereidheid in je thuisland er zo voor staat:
https://www.dovepress.com(...)ulltext-article-JMDH
Net 10% in Rusland is gevaccineerd om eens wat te noemen.
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2021 12:29:23 ]![]()
Ik sprak gisteren wat Engelsen en die zeiden dat heel veel mensen geen tweede prik halen. Denken dat één al wel genoeg is.quote:Op maandag 28 juni 2021 11:58 schreef Frozen-assassin het volgende:
Hoe kan vaccinatiegraad nog niet hoog genoeg zijn in UK? Zoveel weigeraars? Jullie/ze zijn als eerste begonnen"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
Dat is hier ook wel een serieus punt van aandacht wat mij betreft.quote:Op maandag 28 juni 2021 12:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik sprak gisteren wat Engelsen en die zeiden dat heel veel mensen geen tweede prik halen. Denken dat één al wel genoeg is.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
De app zal nog wel een update krijgen dan krijgen die criminele eenmalige prikkers mooi een rood scherm.quote:Op maandag 28 juni 2021 12:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik sprak gisteren wat Engelsen en die zeiden dat heel veel mensen geen tweede prik halen. Denken dat één al wel genoeg is.![]()
Ik heb echt nog van werkelijk niemand zoiets gehoord. Het is ook een heel vreemde gedraging.quote:Op maandag 28 juni 2021 12:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat is hier ook wel een serieus punt van aandacht wat mij betreft.Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.![]()
Ik heb geen idee of dat hier ook een probleem is; maar misschien komt dat nog als blijkt dat bijv veel 30'ers en 40'ers geen tweede prik komen halenquote:Op maandag 28 juni 2021 12:44 schreef Jor_Dii het volgende:
Dat is hier ook wel een serieus punt van aandacht wat mij betreft."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
quote:Op maandag 28 juni 2021 12:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik sprak gisteren wat Engelsen en die zeiden dat heel veel mensen geen tweede prik halen. Denken dat één al wel genoeg is.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Engelsen zijn dan ook echt mokerdomquote:Op maandag 28 juni 2021 12:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik sprak gisteren wat Engelsen en die zeiden dat heel veel mensen geen tweede prik halen. Denken dat één al wel genoeg is.![]()
Ik zie vaccins als de enige toekomstigbestendige oplossing en de rest als slechts tijdelijke lapmiddeltjes. Ik snap dat die in een bepaalde fase nodig zijn maar om de vaccins een 'aanvulling' te noemen doet ze wat mij betreft zwaar tekort.quote:Op maandag 28 juni 2021 12:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hij heeft het dan ook over de pandemie als geheel.
Net 10% in Rusland is gevaccineerd om eens wat te noemen.I'll give you something to do![]()
Het was volgens hun ook geen bewust weigeren, maar serieus domheidquote:Op maandag 28 juni 2021 13:01 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Engelsen zijn dan ook echt mokerdom
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
Ik ben sowieso benieuwd wat er gebeurd als die vaccins op een gegeven moment toch niet genoeg blijken te zijn; of dat de werking na een paar maanden toch te versneld wegtrekt. Gaan we dan weer massaal naar maatregelen grijpen?quote:Op maandag 28 juni 2021 13:02 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik zie vaccins als de enige toekomstigbestendige oplossing en de rest als slechts tijdelijke lapmiddeltjes. Ik snap dat die in een bepaalde fase nodig zijn maar om de vaccins een 'aanvulling' te noemen doet ze wat mij betreft zwaar tekort.![]()
Wat is "niet genoeg"? Als het virus als een verkoudheid die weinig slachtoffers maakt aanwezig blijft lijken extra maatregelen me niet nodig. Krijgen we weer een zorgoverspoelende golf, tja, dan wel.quote:Op maandag 28 juni 2021 13:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik ben sowieso benieuwd wat er gebeurd als die vaccins op een gegeven moment toch niet genoeg blijken te zijn; of dat de werking na een paar maanden toch te versneld wegtrekt. Gaan we dan weer massaal naar maatregelen grijpen?"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
Zijn er hier dan ook mensen die dat denken en doen? Nog niemand over gehoord.quote:Op maandag 28 juni 2021 12:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat is hier ook wel een serieus punt van aandacht wat mij betreft.![]()
Ja.quote:Op maandag 28 juni 2021 13:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik ben sowieso benieuwd wat er gebeurd als die vaccins op een gegeven moment toch niet genoeg blijken te zijn; of dat de werking na een paar maanden toch te versneld wegtrekt. Gaan we dan weer massaal naar maatregelen grijpen?![]()
Als er varianten komen die de vaccins omzeilen.. maar ik heb geen idee in hoeverre dat een serieuze waarheid kan worden op korte termijn.quote:Op maandag 28 juni 2021 13:37 schreef bloodymary1 het volgende:
Waarom zouden de vaccins niet goed werken? Je ziet nu toch al dat ze dat doen.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Moet het iets nuanceren: ik hoor heel veel mensen zeggen "ja heb corona gehad, dus haal maar 1x Pfizer.."quote:Op maandag 28 juni 2021 13:31 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Zijn er hier dan ook mensen die dat denken en doen? Nog niemand over gehoord.
Ik weet niet hoeverre zich dat verhoudt tot 2x Pfizer halen qua bescherming overigens, iemand?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Tot dusverre is het advies dat 1x corona plus 1x vaccinatie effectief gelijk is aan 2x vaccinatie, volgens mijquote:Op maandag 28 juni 2021 13:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Moet het iets nuanceren: ik hoor heel veel mensen zeggen "ja heb corona gehad, dus haal maar 1x Pfizer.."
Ik weet niet hoeverre zich dat verhoudt tot 2x Pfizer halen qua bescherming overigens, iemand?![]()
De kinderartsen zijn om: vaccineer de tieners
bron: https://www.volkskrant.nl(...)de-tieners~b5209991/"Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)![]()
Blijft lastig in te schatten, er kan ook op de vismarkt in Jayapura ineens een nieuw virus opduiken, beginnen we weer overnieuw. En aangezien er eigenlijk elke 5 jaar wel een nieuw virus lijkt op te duiken kan die kans een stuk aannemelijker zijn.quote:Op maandag 28 juni 2021 13:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als er varianten komen die de vaccins omzeilen.. maar ik heb geen idee in hoeverre dat een serieuze waarheid kan worden op korte termijn.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Precies. Het is ook niet dat die mensen zeggen ik hoef er maar 1, het is de GGD/RIVM die dat zegt en adviseert.quote:Op maandag 28 juni 2021 13:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tot dusverre is het advies dat 1x corona plus 1x vaccinatie effectief gelijk is aan 2x vaccinatie, volgens mij![]()
Lijkt me een verstandig besluit. Vraag me wel af in hoeverre ouders overstag willen gaan om hun kinderen te laten vaccineren.quote:Op maandag 28 juni 2021 13:43 schreef diedrick het volgende:
bron: https://www.volkskrant.nl(...)de-tieners~b5209991/“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Moet je natuurlijk wel positief getest zijn, laat ik dat voorbehoud even maken, en niet vanuit "Oh, ik zal het wel gehad hebben" redenerenquote:Op maandag 28 juni 2021 13:47 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Precies. Het is ook niet dat die mensen zeggen ik hoef er maar 1, het is de GGD/RIVM die dat zegt en adviseert.![]()
En in hoeverre kinderen zelf willen natuurlijk. Goed informeren wordt hier wel de sleutel als je het netjes wil doen, maar het zal wel weer een indirecte verplichting worden (als je het niet doet dan testen voor school, feestjes whatever).quote:Op maandag 28 juni 2021 13:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Lijkt me een verstandig besluit. Vraag me wel af in hoeverre ouders overstag willen gaan om hun kinderen te laten vaccineren.![]()
50/50 gok ikquote:Op maandag 28 juni 2021 13:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Lijkt me een verstandig besluit. Vraag me wel af in hoeverre ouders overstag willen gaan om hun kinderen te laten vaccineren.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
50% zou best een goede score zijn, denk ik.quote:
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2021 14:05:35 ]![]()
Sinds 2000 SARS, MERS, de Mexicaanse griep en Cojona. Die eerste 2 bleken 'containable', de laatste 2 niet maar met de Mexicaanse griep hadden we de mazzel dat het qua mortaliteit een 'gewone' griep bleek na de eerste horrorverhalen.quote:Op maandag 28 juni 2021 13:47 schreef zalkc het volgende:
[..]
Blijft lastig in te schatten, er kan ook op de vismarkt in Jayapura ineens een nieuw virus opduiken, beginnen we weer overnieuw. En aangezien er eigenlijk elke 5 jaar wel een nieuw virus lijkt op te duiken kan die kans een stuk aannemelijker zijn.
Met Cojona hadden we wat minder geluk maar eigenlijk is dat ook nog maar een oefenvirusje. Mits er medische zorg voldoende beschikbaar is is de mortaliteit namelijk vrij laag.
De kans dat we ergens in de komende 5-10 jaar weer met een zorgelijk virus te maken krijgen lijkt me in ieder geval groot gezien de resultaten uit het recente verleden. Of dat dat een containable virus, een meevallend virus of leveltje Cojona of erger is, dat lijkt puur op toeval te berusten."It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
@Lenny_Leonard
Zijn ze bij het LCPS vannacht allemaal wezen stappen, omdat er nog geen ziekenhuiscijfers bekend zijn?![]()
![]()
Gun die mensen ook eens een uitstapje, johquote:Op maandag 28 juni 2021 14:12 schreef Oliver23 het volgende:
@:Lenny_Leonard
Zijn ze bij het LCPS vannacht allemaal wezen stappen, omdat er nog geen ziekenhuiscijfers bekend zijn?![]()
![]()
quote:Op maandag 28 juni 2021 13:43 schreef diedrick het volgende:
bron: https://www.volkskrant.nl(...)de-tieners~b5209991/Dit zijn slechts maatschappelijke overwegingen en wederom geen natuurwetten. De kinderartsen mogen zich imo bij hun vakgebied houden en als ze adviseren om het wel te doen omdat er te verwaarlozen gezondheidsrisico's voor jongeren zouden zijn; prima. Maar adviseren het te doen omdat ze geen discussie willen over het sluiten van scholen, of omdat het zo handig is als ze naar het buitenland willen... dat zijn hun beroepssectoren niet eens.quote:De vaccinatie van tieners is ook in het belang van henzelf, betogen nu de kinderartsen. ‘Ook voor tieners is het niet goed als de maatschappij straks in de herfst weer in een halve lockdown belandt’, zegt Illy. ‘Of als er weer discussie komt over de vraag of de scholen gesloten moeten worden. Dat willen we echt niet meer.’
De kinderartsen zien nog een ander argument, zegt hij. ‘We willen niet dat de tieners tussen de 12 en 18 jaar straks tweederangsburgers worden. Ga maar na: als je onder de 12 bent, ben je in principe gevrijwaard van testen voor evenementen of het buitenland. Als je 18 jaar of ouder bent, kun je je laten vaccineren. Terwijl de groep tussen 12 en 18 zich nu voor elk evenement of voor elke reis naar het buitenland moet laten testen. Dat zijn grote belemmeringen.’![]()
Misschien is het eens tijd voor een discussie over het feit of er wel een discussie mág komen om de scholen te sluiten, ipv te discussieren over een scholensluiting zelf.quote:Op maandag 28 juni 2021 14:17 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
[..]
Dit zijn slechts maatschappelijke overwegingen en wederom geen natuurwetten. De kinderartsen mogen zich imo bij hun vakgebied houden en als ze adviseren om het wel te doen omdat er te verwaarlozen gezondheidsrisico's voor jongeren zouden zijn; prima. Maar adviseren het te doen omdat ze geen discussie willen over het sluiten van scholen, of omdat het zo handig is als ze naar het buitenland willen... dat zijn hun beroepssectoren niet eens.I'll give you something to do![]()
Misschien zie ik iets over het hoofd? Maar tegen de tijd dat de scholen straks na de zomer weer open gaan heeft elke docent/medewerker, maar ook ouder de kans gehad om zich 2x te laten vaccineren. Jongeren hebben niet tot nauwelijks last van corona. Waarom dan toch ze laten vaccineren?![]()
Zoals ik het eigenlijk overal lees, om de R te drukken. Oftewel, niet voor henzelf, maar voor een ander.quote:Op maandag 28 juni 2021 14:25 schreef SilverEyes het volgende:
Misschien zie ik iets over het hoofd? Maar tegen de tijd dat de scholen straks na de zomer weer open gaan heeft elke docent/medewerker, maar ook ouder de kans gehad om zich 2x te laten vaccineren. Jongeren hebben niet tot nauwelijks last van corona. Waarom dan toch ze laten vaccineren?
Maargoed, dit is dus weer een groep die voor de ethische afweging uitgaat. Waarom wachten ze niet gewoon op wat de gezondheidsraad te zeggen heeft? Als de gezondheidsraad straks zegt: "Joh, het risico is onacceptabel groot voor die jongeren" ben je klaar, want er is al door bijna iedereen aan de bevolking aangegeven dat er dan echt weer maatregelen komen.
[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2021 14:28:34 ]![]()
Kinderen met 0 risico laten inenten is crimineelquote:Op maandag 28 juni 2021 14:17 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Dit zijn slechts maatschappelijke overwegingen en wederom geen natuurwetten. De kinderartsen mogen zich imo bij hun vakgebied houden en als ze adviseren om het wel te doen omdat er te verwaarlozen gezondheidsrisico's voor jongeren zouden zijn; prima. Maar adviseren het te doen omdat ze geen discussie willen over het sluiten van scholen, of omdat het zo handig is als ze naar het buitenland willen... dat zijn hun beroepssectoren niet eens.![]()
Dat sowieso, maar men (in dit geval de kinderartsen) moet er dan eerst eens vanaf om de komst van maatregelen als niet te vermijden feiten te presenteren. "Als de besmettingen stijgen, moeten er maatregelen komen en gaan de scholen weer dicht. Om te voorkomen dat de scholen weer dicht gaan moet je dus ook kinderen vaccineren" is een redenatie waarbij je er helemaal aan voorbij gaat dat een algehele scholensluiting gewoon een keuze is. Je zou ook kunnen beargumenteren dat educatie zo belangrijk is dat je scholen eigenlijk nooit mag sluiten, en zeker niet in een situatie waarin de crisissituatie (druk op de zorg) al voorbij is.quote:Op maandag 28 juni 2021 14:20 schreef galantis het volgende:
[..]
Misschien is het eens tijd voor een discussie over het feit of er wel een discussie mág komen om de scholen te sluiten, ipv te discussieren over een scholensluiting zelf.![]()
Verplicht testen op anti-lichamen is ook kwalijkquote:Op maandag 28 juni 2021 14:27 schreef Noek het volgende:
Vraag me af hoeveel jongeren eigenlijk al immuun zijn.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Crimineel nog wel.quote:Op maandag 28 juni 2021 14:27 schreef zoost het volgende:
[..]
Kinderen met 0 risico laten inenten is crimineel![]()
![]()
Hoeft van mij ook niet, hoorquote:Op maandag 28 juni 2021 14:28 schreef zalkc het volgende:
[..]
Verplicht testen op anti-lichamen is ook kwalijk
Maar met de spotjes ed die ik nu hoor over vaccineren vraag ik me af hoe noodzakelijk het eigenlijk is want die doelgroep is volgens mij al flink getroffen. Niet dat ze er veel erg in hadden maar ik ken belachelijk veel jongeren die positief zijn geweest.
Dan zit je misschien nog met onvoldoende antistoffen, geen idee. Zoveel zit ik er gewoon niet op.Go hard or go home![]()
Een medische ingreep zonder medische noodzaak is wat mij betreft crimineel. Dat zou jij ook vinden als een arts jouw lever verwijdert zonder medische noodzaak.quote:![]()
Zeker. Een eventuele besmettingsgolf zal voornamelijk op papier bestaan. Steek die maatregelen maar waar de zon niet schijntquote:Op maandag 28 juni 2021 14:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dat sowieso, maar men (in dit geval de kinderartsen) moet er dan eerst eens vanaf om de komst van maatregelen als niet te vermijden feiten te presenteren. "Als de besmettingen stijgen, moeten er maatregelen komen en gaan de scholen weer dicht. Om te voorkomen dat de scholen weer dicht gaan moet je dus ook kinderen vaccineren" is een redenatie waarbij je er helemaal aan voorbij gaat dat een algehele scholensluiting gewoon een keuze is. Je zou ook kunnen beargumenteren dat educatie zo belangrijk is dat je scholen eigenlijk nooit mag sluiten, en zeker niet in een situatie waarin de crisissituatie (druk op de zorg) al voorbij is.
I'll give you something to do![]()
Je ziet in het artikel van De Volkskrant al heel duidelijk dat de focus van de argumentatie verlegd is van zorgdruk naar contextloze besmettingen.quote:Op maandag 28 juni 2021 14:25 schreef SilverEyes het volgende:
Misschien zie ik iets over het hoofd? Maar tegen de tijd dat de scholen straks na de zomer weer open gaan heeft elke docent/medewerker, maar ook ouder de kans gehad om zich 2x te laten vaccineren. Jongeren hebben niet tot nauwelijks last van corona. Waarom dan toch ze laten vaccineren?![]()
Het schip van logisch redeneren is in maart 2020 al vertrokken.quote:Op maandag 28 juni 2021 14:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dat sowieso, maar men (in dit geval de kinderartsen) moet er dan eerst eens vanaf om de komst van maatregelen als niet te vermijden feiten te presenteren. "Als de besmettingen stijgen, moeten er maatregelen komen en gaan de scholen weer dicht. Om te voorkomen dat de scholen weer dicht gaan moet je dus ook kinderen vaccineren" is een redenatie waarbij je er helemaal aan voorbij gaat dat een algehele scholensluiting gewoon een keuze is. Je zou ook kunnen beargumenteren dat educatie zo belangrijk is dat je scholen eigenlijk nooit mag sluiten, en zeker niet in een situatie waarin de crisissituatie (druk op de zorg) al voorbij is.![]()
Vaccineren vergelijken met het verwijderen van een leverquote:Op maandag 28 juni 2021 14:34 schreef zoost het volgende:
[..]
Een medische ingreep zonder medische noodzaak is wat mij betreft crimineel. Dat zou jij ook vinden als een arts jouw lever verwijdert zonder medische noodzaak.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!![]()
Allemaal de schuld van die feestende kutjongeren afgelopen weekend. En van Hugo en zijn niet werkende app natuurlijk.quote:![]()
Wat een debiele argumenten dit manquote:Op maandag 28 juni 2021 14:17 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
[..]
Dit zijn slechts maatschappelijke overwegingen en wederom geen natuurwetten. De kinderartsen mogen zich imo bij hun vakgebied houden en als ze adviseren om het wel te doen omdat er te verwaarlozen gezondheidsrisico's voor jongeren zouden zijn; prima. Maar adviseren het te doen omdat ze geen discussie willen over het sluiten van scholen, of omdat het zo handig is als ze naar het buitenland willen... dat zijn hun beroepssectoren niet eens.
Heb heerlijk gefeest dit weekend. Erg mooi. (En bovendien mag dat gewoon).quote:Op maandag 28 juni 2021 14:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Allemaal de schuld van die feestende kutjongeren afgelopen weekend. En van Hugo en zijn niet werkende app natuurlijk.Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.![]()
Die vlieger zou alleen opgaan als je zo'n ingreep zou verplichten en daar is sowieso geen sprake van.quote:Op maandag 28 juni 2021 14:47 schreef zoost het volgende:
[..]
Nee dommie, het gaat om het doen van een medische ingreep zonder medische noodzaak.Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!![]()
Absurd hoe makkelijk er medisch advies wordt gegeven op puur sociale, niet-medische argumenten.quote:Op maandag 28 juni 2021 14:17 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
[..]
Dit zijn slechts maatschappelijke overwegingen en wederom geen natuurwetten. De kinderartsen mogen zich imo bij hun vakgebied houden en als ze adviseren om het wel te doen omdat er te verwaarlozen gezondheidsrisico's voor jongeren zouden zijn; prima. Maar adviseren het te doen omdat ze geen discussie willen over het sluiten van scholen, of omdat het zo handig is als ze naar het buitenland willen... dat zijn hun beroepssectoren niet eens.
Je kunt natuurlijk alles afdwingen op die manier. Alle peuters in de speelzalen een mondkapje op, of wil je soms dat ze deze winter weer dichtgaan?![]()
Van echt vrije keuze is ook niet echt sprake meer, vind je ook niet?quote:Op maandag 28 juni 2021 14:52 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Die vlieger zou alleen opgaan als je zo'n ingreep zou verplichten en daar is sowieso geen sprake van.![]()
quote:Op maandag 28 juni 2021 14:53 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Gommers en Kuipers incoming.
De ALLESVERNIETIGENDE DELTA VARIANT!1
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
En die bui zie je natuurlijk ook al hangen. Na 12-17 wordt 't 6-12 vaccineren en andere leeftijden, telkens weer met andere argumenten in die richting.quote:Op maandag 28 juni 2021 14:53 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Absurd hoe makkelijk er medisch advies wordt gegeven op puur sociale, niet-medische argumenten.
Je kunt natuurlijk alles afdwingen op die manier. Alle peuters in de speelzalen een mondkapje op, of wil je soms dat ze deze winter weer dichtgaan?![]()
Je hoeft je lever niet te laten verwijderenquote:Op maandag 28 juni 2021 14:52 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Die vlieger zou alleen opgaan als je zo'n ingreep zou verplichten en daar is sowieso geen sprake van.
Wel een leverbiopt nodig bij elk bezoek aan buitenland, evenement of kroeg
Hoezo nou weer niet danquote:Op maandag 28 juni 2021 14:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Van echt vrije keuze is ook niet echt sprake meer, vind je ook niet?![]()
Overigens kun je gerust beargumenteren dat de algemene volksgezondheid belangrijk genoeg is om te tellen als medische noodzaak voor het individu, maar da's hier niet eens nodig, want er is geen verplichting.Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!![]()
Precies, het zou een medisch advies moeten zijnquote:Op maandag 28 juni 2021 14:53 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Absurd hoe makkelijk er medisch advies wordt gegeven op puur sociale, niet-medische argumenten.
Je kunt natuurlijk alles afdwingen op die manier. Alle peuters in de speelzalen een mondkapje op, of wil je soms dat ze deze winter weer dichtgaan?
Dat is het nu gewoon niet
World's gone madOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Want vrije keuze betekend ook vrij van gevolgen?quote:Op maandag 28 juni 2021 14:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Van echt vrije keuze is ook niet echt sprake meer, vind je ook niet?
Wat houd vrije keuze volgens jou in dan?Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Opzich kun je die smileys ook achterwege laten in een normale discussie.quote:Op maandag 28 juni 2021 14:56 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Hoezo nou weer niet dan![]()
Overigens kun je gerust beargumenteren dat de algemene volksgezondheid belangrijk genoeg is om te tellen als medische noodzaak voor het individu, maar da's hier niet eens nodig, want er is geen verplichting.
De druk die op die jongeren ligt om een beslissing te nemen (omdat ze anders hun ouders benadelen e.d.) maakt het geen vrije keuze, er zit druk achter.![]()
Omdat ze anders hun ouders benadelen? Hoe moet ik dat voor me zien dan?quote:Op maandag 28 juni 2021 14:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Opzich kun je die smileys ook achterwege laten in een normale discussie.
De druk die op die jongeren ligt om een beslissing te nemen (omdat ze anders hun ouders benadelen e.d.) maakt het geen vrije keuze, er zit druk achter.Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!![]()
Er zitten beperkingen aan het leven als je er niet voor kiest. Dat is dan toch geen vrije keuze?quote:Op maandag 28 juni 2021 14:56 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Hoezo nou weer niet dan![]()
Overigens kun je gerust beargumenteren dat de algemene volksgezondheid belangrijk genoeg is om te tellen als medische noodzaak voor het individu, maar da's hier niet eens nodig, want er is geen verplichting.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Niet voor die leeftijdscategorie en bovendien staat het je vrij om met testen toch toegang te krijgen.quote:Op maandag 28 juni 2021 15:00 schreef Molo het volgende:
[..]
Er zitten beperkingen aan het leven als je er niet voor kiest. Dat is dan toch geen vrije keuze?Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!![]()
Omdat de beslissing van een 13-jarige om zich wel of niet te laten vaccineren ertoe leidt dat de ouders een veel duurdere vakantie hebben, moeilijker uit eten kunnen met het gezin etc. Als volwassene draag je de gevolgen van je eigen keuze, als kind heb je ook de maken met beperkingen voor je ouders. Oftewel (afhankelijk van de ouders), die ouders kunnen druk op de kinderen gaan zetten zich te laten vaccineren.quote:Op maandag 28 juni 2021 15:00 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Omdat ze anders hun ouders benadelen? Hoe moet ik dat voor me zien dan?
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2021 15:05:47 ]![]()
Vorige week:
- 559 nieuw gemelde positieve testen
- 12 nieuwe ziekenhuisopnames
- 5 nieuwe IC-opnames
- 1 nieuwe overlijdens
Ik zet in op 450 - en ja dat is fantastisch!“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Dat heet chargeren om het punt explicieter duidelijk te makenquote:Op maandag 28 juni 2021 15:01 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Je mag hier ook geen ONZ-achtige troep plaatsen en toch vergelijken mensen hier net nemen van een vaccin met het verwijderen of bemonsteren van een lever
Ik geloof niet dat iemand hier oprecht dacht dat het ok is om een lever te laten verwijderen of dat daadwerkelijk gelijkwaardig stelde aan een coronavaccinatieOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Je noemt hier dus een beperking voor die leeftijdsgroep.quote:Op maandag 28 juni 2021 15:01 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Niet voor die leeftijdscategorie en bovendien staat het je vrij om met testen toch toegang te krijgen.![]()
Toch heeft de regering dit bijzonder knap gedaan. Zonder een daadwerkelijke plicht in te voeren hebben ze het voor elkaar gekregen dat de discussie inmiddels zo gepolariseerd is dat je voor vaccineren bent of een wappie bent. Er zit niets meer tussen.quote:Op maandag 28 juni 2021 15:01 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Je mag hier ook geen ONZ-achtige troep plaatsen en toch vergelijken mensen hier net nemen van een vaccin met het verwijderen of bemonsteren van een lever![]()
Maar het is geen 300 hè, dus het RKI vindt het niet goed genoegquote:Op maandag 28 juni 2021 15:02 schreef Jor_Dii het volgende:
Vorige week:
- 559 nieuw gemelde positieve testen
- 12 nieuwe ziekenhuisopnames
- 5 nieuwe IC-opnames
- 1 nieuwe overlijdens
Ik zet in op 450 - en ja dat is fantastisch!![]()
![]()
Het had beter geweest als iedereen gewoon moest testen, ongeacht je vaccin status, totdat we daar helemaal vanaf kunnen. Nu laat je mensen vaccineren met een verkeerde beweegreden. Dat is waar men op doelt als het gaat over hoe 'vrijwillig' de keuze is. Je zou toch een zuivere medische persoonlijke keuze moeten zijn en niet of je dan lekker makkelijk naar Lowlands kan.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Heeft iemand Erno'tje nog gespot vandaag?
Zal wel slecht bereik hebben in z'n bunker.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Win-win toch?quote:Op maandag 28 juni 2021 15:04 schreef GemMagic het volgende:
Het had beter geweest als iedereen gewoon moest testen, ongeacht je vaccin status, totdat we daar helemaal vanaf kunnen. Nu laat je mensen vaccineren met een verkeerde beweegreden. Dat is waar men op doelt als het graag over hoe 'vrijwillig' de keuze is. Je zou toch een zuivere medische persoonlijke keuze moeten zijn en niet of je dan lekker makkelijk naar Lowlands kan.
Ik ben beschermd plus ik mag naar lowlands zonder poespas.
Ik snap écht niet waarom je je niet wilt laten vaccineren.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Vrij naar Italië reizen, binnen de EU dus, kan niet zonder beperkingen hoorde ik.quote:Op maandag 28 juni 2021 15:01 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Niet voor die leeftijdscategorie en bovendien staat het je vrij om met testen toch toegang te krijgen.
Naar school zonder test of mondmasker is maar de vraag geloof ik
MehOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ach joh, straks is toch één van drie dingen het geval:quote:Op maandag 28 juni 2021 15:04 schreef GemMagic het volgende:
Het had beter geweest als iedereen gewoon moest testen, ongeacht je vaccin status, totdat we daar helemaal vanaf kunnen. Nu laat je mensen vaccineren met een verkeerde beweegreden. Dat is waar men op doelt als het graag over hoe 'vrijwillig' de keuze is. Je zou toch een zuivere medische persoonlijke keuze moeten zijn en niet of je dan lekker makkelijk naar Lowlands kan.
1) Is het zo'n beetje uitgedoofd en kan dit weer afgeschaft worden.
2) Is er één of andere variant waarmee de ziekenhuizen weer vollopen met gevaccineerden en ongevaccineerden, dus mogen beide groepen weer testen en kan de boel weer op slot.
3) Zijn er nog wel wat ziekenhuisopnames onder ongevaccineerden, maar besluiten we ineens dat we toch ZeroCovid willen, dus zijn de gevaccineerden en ongevaccineerden alsnog beiden de sjaak, zie 2.![]()
3 zie ik in Nederland niet gebeuren.quote:Op maandag 28 juni 2021 15:08 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ach joh, straks is toch één van drie dingen het geval:
1) Is het zo'n beetje uitgedoofd en kan dit weer afgeschaft worden.
2) Is er één of andere variant waarmee de ziekenhuizen weer vollopen met gevaccineerden en ongevaccineerden, dus mogen beide groepen weer testen en kan de boel weer op slot.
3) Zijn er nog wel wat ziekenhuisopnames onder ongevaccineerden, maar besluiten we ineens dat we toch ZeroCovid willen, dus zijn de gevaccineerden en ongevaccineerden alsnog beiden de sjaak, zie 2.![]()
Het was van mijlenver aan te zien komen dat vaccinatie gekoppeld zou gaan worden aan toegang tot een bepaald iets. Ik snap dat sommige mensen daar moeite mee hebben, maar het is/was echt onvermijdelijk denk ik. Ik hoop - van harte en dat meen ik - dat bedrijven zelf niet nóg verdere eisen gaan stellen. Zoals: enkel vliegen als je gevaccineerd bent. Dan gaan we namelijk wel naar een verdeelde maatschappij.quote:Op maandag 28 juni 2021 15:04 schreef GemMagic het volgende:
Het had beter geweest als iedereen gewoon moest testen, ongeacht je vaccin status, totdat we daar helemaal vanaf kunnen. Nu laat je mensen vaccineren met een verkeerde beweegreden. Dat is waar men op doelt als het gaat over hoe 'vrijwillig' de keuze is. Je zou toch een zuivere medische persoonlijke keuze moeten zijn en niet of je dan lekker makkelijk naar Lowlands kan.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Vind je het zelf niet een beetje flauw anderen ervan te beschuldigen de discussie te verpesten terwijl je je constant bedient van termen als wappies, smileys alsquote:Op maandag 28 juni 2021 15:06 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Je kunt ook prima kritiek leveren zonder je te bedienen van drogredenaties. De beroepen op extremen en de valse vergelijkingen vliegen je om de oren hier. Daar wordt de discussie (die op zich belangrijk is) echt niet beter van.als je het ergens niet mee eens bent e.d.?
Respectvol discussiëren doe je met alle partijen, daar ben jij dus ook onderdeel van.![]()
Dat klopt, maar dat maakt nog niet dat het een goed idee is.quote:Op maandag 28 juni 2021 15:09 schreef Jor_Dii het volgende:
Het was van mijlenver aan te zien komen dat vaccinatie gekoppeld zou gaan worden aan toegang tot een bepaald iets.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Dan ga je er vanuit dat het sowieso zinnig is om iedereen te testenquote:Op maandag 28 juni 2021 15:04 schreef GemMagic het volgende:
Het had beter geweest als iedereen gewoon moest testen, ongeacht je vaccin status, totdat we daar helemaal vanaf kunnen. Nu laat je mensen vaccineren met een verkeerde beweegreden. Dat is waar men op doelt als het gaat over hoe 'vrijwillig' de keuze is. Je zou toch een zuivere medische persoonlijke keuze moeten zijn en niet of je dan lekker makkelijk naar Lowlands kan.![]()
Vind dat ook al zo mooi, dat zoveel en mensen dat inmiddels normaal vinden.
Gezondheidstests als je voor 99,8% kans of weet ik wat het percentage is, gezond bent.en ergens heen wilt
Anders kom je niet binnen
Ik kan me ook geen enkele goede reden indenken om niet te vaccineren. Dat heeft niks met de regering te maken, maar alles met hoe infectieziekten en mutatie nou eenmaal werken. En met hoe verrekte goed de medische wetenschap inmiddels is natuurlijk.quote:Op maandag 28 juni 2021 15:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Toch heeft de regering dit bijzonder knap gedaan. Zonder een daadwerkelijke plicht in te voeren hebben ze het voor elkaar gekregen dat de discussie inmiddels zo gepolariseerd is dat je voor vaccineren bent of een wappie bent. Er zit niets meer tussen.Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!![]()
Ja het komt de maatschappij als geheel aardig uit dat je mensen op deze manier richting een vaccinatie nudged, maar dat vind ik zelf niet juist. Ik zie ook geen reden om je niet te laten vaccineren op dit moment, maar ik zou wel graag zien dat iedereen voor zichzelf de keuze zuiver kan maken en niet alleen om meer gemakt te hebben om naar feestjes te kunnen.quote:Op maandag 28 juni 2021 15:05 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Win-win toch?
Ik ben beschermd plus ik mag naar lowlands zonder poespas.
Ik snap écht niet waarom je je niet wilt laten vaccineren.
Aan de andere kant zie ik geen kwaad in het vaccin, dan zou je ook geen kwaad moeten zien het aan indirect aansporen tot het nemen er van, zeker gezien het effect beter wordt naar mate de vaccinatiegraad stijgt. Maar een écht vrije keuze vind ik het niet zodra je er voor kiest er directe voordelen aan te verbinden.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
quote:Op maandag 28 juni 2021 14:17 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
[..]
Dit zijn slechts maatschappelijke overwegingen en wederom geen natuurwetten. De kinderartsen mogen zich imo bij hun vakgebied houden en als ze adviseren om het wel te doen omdat er te verwaarlozen gezondheidsrisico's voor jongeren zouden zijn; prima. Maar adviseren het te doen omdat ze geen discussie willen over het sluiten van scholen, of omdat het zo handig is als ze naar het buitenland willen... dat zijn hun beroepssectoren niet eens.Goede post. Toppunt van omgekeerd redeneren wat hier gebeurt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Zeker, heb je absoluut een punt, maar ik heb hier al vaker in uitgebreide, onderbouwde posts uitgelegd hoe ik de boel zie en dat wordt dan meestal ook afgedaan als "je luistert teveel naar Hugo". Het houdt dan een keer op he.quote:Op maandag 28 juni 2021 15:09 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vind je het zelf niet een beetje flauw anderen ervan te beschuldigen de discussie te verpesten terwijl je je constant bedient van termen als wappies, smileys alsals je het ergens niet mee eens bent e.d.?
Respectvol discussiëren doe je met alle partijen, daar ben jij dus ook onderdeel van.
Tevens wijs ik op drogredenaties. En ingaan op drogredenaties is per definitie zinloos. Ik vind het vooral jammer dat er hiet geen fatsoenlijke discussie is.Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!![]()
We zitten al in die verdeelde maatschappij. Je hebt inmiddels de keuze of je je laat vaccineren of 'de gevolgen van je vrije keuze draagt'.quote:Op maandag 28 juni 2021 15:09 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het was van mijlenver aan te zien komen dat vaccinatie gekoppeld zou gaan worden aan toegang tot een bepaald iets. Ik snap dat sommige mensen daar moeite mee hebben, maar het is/was echt onvermijdelijk denk ik. Ik hoop - van harte en dat meen ik - dat bedrijven zelf niet nóg verdere eisen gaan stellen. Zoals: enkel vliegen als je gevaccineerd bent. Dan gaan we namelijk wel naar een verdeelde maatschappij.
Je hebt de mensen die extra maatregelen willen (houden) en degenen die tegen alle maatregelen zijn. In de discussies is er geen midden meer. Als zelfs onze premier gaat strooien met termen als wappies is de polarisatie compleet, dan heb je gewoon al een tweedeling in de maatschappij.![]()
Mja, dat is een ander verhaal, ik ga maar even in mee in het narratief dat testen nodig is om de eerste festivals door te kunnen laten gaan.quote:Op maandag 28 juni 2021 15:10 schreef Molo het volgende:
Dan ga je er vanuit dat het sowieso zinnig is om iedereen te testen
Vind dat ook al zo mooi, dat zoveel en mensen dat inmiddels normaal vinden.
Gezondheidstests als je voor 99,8% kans of weet ik wat het percentage is, gezond bent.en ergens heen wilt
Anders kom je niet binnenSui cuique mores fingunt fortunam![]()
Mee eens hoor.quote:Op maandag 28 juni 2021 15:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dat maakt nog niet dat het een goed idee is.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
De beperking is als je het niet mag doen, dit is een voorwaarde om het te kunnen doen. Dat is geen beperking maar een kwalificatie.quote:Op maandag 28 juni 2021 15:03 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Je noemt hier dus een beperking voor die leeftijdsgroep.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Mensen vaccineren zich. Wat maakt de reden nu uit?quote:Op maandag 28 juni 2021 15:04 schreef GemMagic het volgende:
Het had beter geweest als iedereen gewoon moest testen, ongeacht je vaccin status, totdat we daar helemaal vanaf kunnen. Nu laat je mensen vaccineren met een verkeerde beweegreden. Dat is waar men op doelt als het gaat over hoe 'vrijwillig' de keuze is. Je zou toch een zuivere medische persoonlijke keuze moeten zijn en niet of je dan lekker makkelijk naar Lowlands kan.![]()
Mwa.. ergens heb je een punt, maar ik denk dat het voor mij persoonlijk pas echt tastbaar wordt als je dus in de praktijk dingen gaat zien of meemaken die die verdeeldheid aantonen. Ik merk daar zelf niet zoveel van, vooralsnog.quote:Op maandag 28 juni 2021 15:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
We zitten al in die verdeelde maatschappij. Je hebt inmiddels de keuze of je je laat vaccineren of 'de gevolgen van je vrije keuze draagt'.
Je hebt de mensen die extra maatregelen willen (houden) en degenen die tegen alle maatregelen zijn. In de discussies is er geen midden meer. Als zelfs onze premier gaat strooien met termen als wappies is de polarisatie compleet, dan heb je gewoon al een tweedeling in de maatschappij.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Maar dat jij die reden niet kunt bedenken betekent niet dat die er niet is. Mijn vrouw heeft gisteren haar eerste prik gehad en heeft weken zitten stressen of ze het wel of niet moest doen omdat ze zwanger is. Haar vrije keuze om wel of geen vaccinatie te halen tijdens de zwangerschap is er niet meer, want dan doet ze niet meer mee. Want ja, ze moet wel de gevolgen van haar vrije keuze dragen.quote:Op maandag 28 juni 2021 15:10 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik kan me ook geen enkele goede reden indenken om niet te vaccineren. Dat heeft niks met de regering te maken, maar alles met hoe infectieziekten en mutatie nou eenmaal werken. En met hoe verrekte goed de medische wetenschap inmiddels is natuurlijk.Jij en ik hadden een normale discussie. Jouw reactie op een post van mij was "Waarom dat dan weer nietquote:Op maandag 28 juni 2021 15:12 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Zeker, heb je absoluut een punt, maar ik heb hier al vaker in uitgebreide, onderbouwde posts uitgelegd hoe ik de boel zie en dat wordt dan meestal ook afgedaan als "je luistert teveel naar Hugo". Het houdt dan een keer op he.
Tevens wijs ik op drogredenaties. En ingaan op drogredenaties is per definitie zinloos. Ik vind het vooral jammer dat er hiet geen fatsoenlijke discussie is.". Heel eerlijk, ik had op dat moment al niet veel zin meer om te reageren want de toon was al gezet.
Drogredenaties komen hier inderdaad jammer genoeg regelmatig voorbij, van alle kanten.
Serieuze note, van 't weekend goed gegaan met de terrasopeningen? Niet te veel gedoe gehad dat je dicht moest en weer open kon enzo?
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2021 15:18:18 ]![]()
En tegen vaccineren of een schaap.quote:Op maandag 28 juni 2021 15:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Toch heeft de regering dit bijzonder knap gedaan. Zonder een daadwerkelijke plicht in te voeren hebben ze het voor elkaar gekregen dat de discussie inmiddels zo gepolariseerd is dat je voor vaccineren bent of een wappie bent. Er zit niets meer tussen.
Er wordt aan beide zijden gepolariseerd, dat is niet voorbehouden aan wappie-roepers.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
- 557 nieuw gemelde positieve testen
- 8 nieuwe ziekenhuisopnames
- 4 nieuwe IC-opnames
- 0 nieuwe overlijdens“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Dank je voor die aanvullingquote:Op maandag 28 juni 2021 15:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En tegen vaccineren of een schaap.
Er wordt aan beide zijden gepolariseerd, dat is niet voorbehouden aan wappie-roepers.![]()
![]()
Oei, einde van de dalingquote:Op maandag 28 juni 2021 15:16 schreef Jor_Dii het volgende:
- 557 nieuw gemelde positieve testen
- 8 nieuwe ziekenhuisopnames
- 4 nieuwe IC-opnames
- 0 nieuwe overlijdens
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Slechts 2 besmettingen minder dan vorige week - denk dat we nu langzaam een beetje op punt gaan komen dat we niet veel verder meer gaan dalen qua besmettingen.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ik was het met je eens geweest als het altijd zo geweest was, dat is het niet het geval. Nu wordt je als jongere verplicht om door een hoepel te springen voor iets waar je sowieso eigenlijk al geen last van had. Dus wordt je als jongere beperkt om iets te doen wat je eigenlijk zonder risico gewoon altijd al had kunnen doen.quote:Op maandag 28 juni 2021 15:14 schreef zalkc het volgende:
[..]
De beperking is als je het niet mag doen, dit is een voorwaarde om het te kunnen doen. Dat is geen beperking maar een kwalificatie.![]()
Wat mij betreft onderstreept je voorbeeld vooral het belang om te vaccineren voor mensen die dat kunnen. Er zijn meer mensen die niet kunnen vaccineren om uiteenlopende redenen en zwangerschap is er daar één van. Ik zou, als ik zelf om medische reden niet gevaccineerd kan worden, juist zoveel mogelijk aandringen bij mensen om zich te laten vaccineren. Hoe hoger immers de vaccinatiegraad, hoe beter ongevaccineerden beschermd zijn. Daarom vind ik het zo asociaal dat sommige mensen zich niet laten vaccineren want "ik ben toch gezond". Dat is zo individualistisch.quote:Op maandag 28 juni 2021 15:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar dat jij die reden niet kunt bedenken betekent niet dat die er niet is. Mijn vrouw heeft gisteren haar eerste prik gehad en heeft weken zitten stressen of ze het wel of niet moest doen omdat ze zwanger is. Haar vrije keuze om wel of geen vaccinatie te halen tijdens de zwangerschap is er niet meer, want dan doet ze niet meer mee. Want ja, ze moet wel de gevolgen van haar vrije keuze dragen.
[..]
Jij en ik hadden een normale discussie. Jouw reactie op een post van mij was "Waarom dat dan weer niet". Heel eerlijk, ik had op dat moment al niet veel zin meer om te reageren want de toon was al gezet. Drogredenaties komen hier regelmatig voorbij, van alle kanten.
Mijn vriendin overigens was ook gezond, jonger dan ik, en heeft er gewoon 4 maanden volledig uit gelegen.Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!![]()
Ik besprak dit toevallig vanmiddag met mjin man.quote:Op maandag 28 juni 2021 15:00 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Omdat ze anders hun ouders benadelen? Hoe moet ik dat voor me zien dan?
Wij hebben, nog vage, plannen volgend jaar naar de VS te gaan. Onze dochter is dan 13.
Wij zijn beiden gevaccineerd.
Wat doen we als er voor haar aanvullende eisen komen? Kunnen we de beslissing hierover zonder enige druk bij onze dochter later? Zelfs als wij het bij haar neer leggen en besluiten eventueel niet te gaan als ze niet wil vaccineren én niet wil testen, ligt er toch een behoorlijke druk op het kind. Want deze reis is ook één van haar wensen. En ze weet dat wij dat ook heel graag willen. Dus als ze niet wil testen en niet wil vaccineren en we dan dus niet naar de VS kunnen, zou ze ons benadelen.
En dan zijn er ook nog genoeg ouders die denk ik niet eens overleggen met hun kroost, maar ze simpelweg opdragen te testen of te vaccineren.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
quote:Op maandag 28 juni 2021 15:17 schreef Jor_Dii het volgende:
Slechts 2 besmettingen minder dan vorige week - denk dat we nu langzaam een beetje op punt gaan komen dat we niet veel verder meer gaan dalen qua besmettingen.Komen we nooit uit bij het zo gewenste aantal van 300 voor Erno... uh oh, mag hij niet naar Duitsland naar zijn geliefde Nordrein Westfalen...quote:Op maandag 28 juni 2021 15:17 schreef Jor_Dii het volgende:
Slechts 2 besmettingen minder dan vorige week - denk dat we nu langzaam een beetje op punt gaan komen dat we niet veel verder meer gaan dalen qua besmettingen.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Mischien ten overvloede maar het is nog steeds niet de bedoeling om met termen als wappie te gooien. Als iemand provoceert of jou uitscheldt zet dan gewoon een TR
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2021 15:20:30 ]![]()
Niet zo gek ook nu alles open is en mensen ook weer volop naar het buitenland reizen. Belangrijkste is dat de ziekenhuizen leeg blijven en daar zal het vaccineren toch echt een rol in moeten gaan spelen. Besmettingen naar 0 krijgen is een illusie.quote:Op maandag 28 juni 2021 15:17 schreef Jor_Dii het volgende:
Slechts 2 besmettingen minder dan vorige week - denk dat we nu langzaam een beetje op punt gaan komen dat we niet veel verder meer gaan dalen qua besmettingen.![]()
En dat is naar mijn mening waar de overheid tekort geschoten is. Ze hebben niet voldoende uitgelegd waarom het zo belangrijk is maar er vooral op gehamerd dat mensen daarna zelf weer dingen konden. Gevolg is dat mensen het zien als een soort toegangsbewijs.quote:Op maandag 28 juni 2021 15:18 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Wat mij betreft onderstreept je voorbeeld vooral het belang om te vaccineren voor mensen die dat kunnen. Er zijn meer mensen die niet kunnen vaccineren om uiteenlopende redenen en zwangerschap is er daar één van. Ik zou, als ik zelf om medische reden niet gevaccineerd kan worden, juist zoveel mogelijk aandringen bij mensen om zich te laten vaccineren. Hoe hoger immers de vaccinatiegraad, hoe beter ongevaccineerden beschermd zijn. Daarom vind ik het zo asociaal dat sommige mensen zich niet laten vaccineren want "ik ben toch gezond". Dat is zo individualistisch.
Mijn vriendin overigens was ook gezond, jonger dan ik, en heeft er gewoon 4 maanden volledig uit gelegen.
Mijn vrouw kreeg op een gegeven moment opmerkingen van collega's omdat ze niet zeker wist of ze zich wilde laten vaccineren omdat ze zwanger is. Dat het asociaal was dat ze er überhaupt over nadacht enzo.![]()
Vaccineren speelt daar al geruime tijd een mooie rol in natuurlijk en steeds beterquote:Op maandag 28 juni 2021 15:20 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Niet zo gek ook nu alles open is en mensen ook weer volop naar het buitenland reizen. Belangrijkste is dat de ziekenhuizen leeg blijven en daar zal het vaccineren toch echt een rol in moeten gaan spelen. Besmettingen naar 0 krijgen is een illusie.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ik heb van een paar users als de zorgen voorbij zien komen met betrekking tot reizen naar het buitenland, maar ik vind dat eigenlijk losstaan van de discussie over de (zachte) druk die Nederland legt op mensen om zich te laten vaccineren.quote:Op maandag 28 juni 2021 15:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik besprak dit toevallig vanmiddag met mjin man.
Wij hebben, nog vage, plannen volgend jaar naar de VS te gaan. Onze dochter is dan 13.
Wij zijn beiden gevaccineerd.
Wat doen we als er voor haar aanvullende eisen komen? Kunnen we de beslissing hierover zonder enige druk bij onze dochter later? Zelfs als wij het bij haar neer leggen en besluiten eventueel niet te gaan als ze niet wil vaccineren én niet wil testen, ligt er toch een behoorlijke druk op het kind. Want deze reis is ook één van haar wensen. En ze weet dat wij dat ook heel graag willen. Dus als ze niet wil testen en niet wil vaccineren en we dan dus niet naar de VS kunnen, zou ze ons benadelen.
En dan zijn er ook nog genoeg ouders die denk ik niet eens overleggen met hun kroost, maar ze simpelweg opdragen te testen of te vaccineren.
Of een andere Staat een vaccinatieplicht instelt is redelijk buiten de macht van de Nederlandse regering. In Europa wellicht nog enigszins (overigens was de Nederlandse lijn voor wat betreft de green passes soepeler dan wat er uiteindelijk Europees is besloten. Nederland wilde onder andere geen reden voor een green pass in de QR code en die is er toch gekomen) maar daar buiten zeker niet. Ik denk echt dat dat een andere discussie is.
Ik snap je zorgen hoor maar het enige wat de Nederlandse Staat hier kan doen is de mogelijkheid bieden aan kinderen om zich te laten vaccineren. De VS zal immers echt geen uitzondering maken voor landen die het verbieden kinderen te vaccineren.
Ik mag de VS ook niet in trouwens. Op vakantie in Iran geweest en nu ben ik dus een terrorist. Ofzo. Dat land heeft echt belachelijke inreisbeperkingen.Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!![]()
Ergens ook wel logisch omdat we het allemaal hebben ervaren als het 'op slot gaan' van ons normale leventje. Alles ging letterlijk en figuurlijk dicht. De vaccinatie wordt dan de sleutel tot toegang.quote:Op maandag 28 juni 2021 15:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
En dat is naar mijn mening waar de overheid tekort geschoten is. Ze hebben niet voldoende uitgelegd waarom het zo belangrijk is maar er vooral op gehamerd dat mensen daarna zelf weer dingen konden. Gevolg is dat mensen het zien als een soort toegangsbewijs.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Eerlijk gezegd denk ik niet dat een andere insteek van de overheid erg veel geholpen had om dergelijke reacties te voorkomen en uiteindelijk is de overheid gewoon correct in het stellen dat vaccinatie toestaat dat zaken weer open gaan.quote:Op maandag 28 juni 2021 15:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
En dat is naar mijn mening waar de overheid tekort geschoten is. Ze hebben niet voldoende uitgelegd waarom het zo belangrijk is maar er vooral op gehamerd dat mensen daarna zelf weer dingen konden. Gevolg is dat mensen het zien als een soort toegangsbewijs.
Mijn vrouw kreeg op een gegeven moment opmerkingen van collega's omdat ze niet zeker wist of ze zich wilde laten vaccineren omdat ze zwanger is. Dat het asociaal was dat ze er überhaupt over nadacht enzo.![]()
Het is een pandemie, zolang die woed gelden er andere regels. Infectie preventie is een regel die je tijdens een pandemie wil toepassen, als er geen pandemie heerst hoef je het inderdaad niet meer te doen.quote:Op maandag 28 juni 2021 15:18 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Ik was het met je eens geweest als het altijd zo geweest was, dat is het niet het geval. Nu wordt je als jongere verplicht om door een hoepel te springen voor iets waar je sowieso eigenlijk al geen last van had.En dit is een denkfout, de jongere kan dat dus niet doen met gelijkblijvend risico. De kans dat hij in zijn situatie anderen kan besmetten is realistisch op dit moment. Dat risico, weliswaar klein, is er dus wel in deze tijd.quote:Dus wordt je als jongere beperkt om iets te doen wat je eigenlijk zonder risico gewoon altijd al had kunnen doen.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Dat grootschalige vaccinatie zorgt voor het uitdoven van het virus (en dus het heropenen van de samenleving mogelijk maakt) en dat jouw individuele vaccinatie een toegangsbewijs voor een museum, café of festival is, zijn twee totaal verschillende zaken.quote:Op maandag 28 juni 2021 15:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd denk ik niet dat een andere insteek van de overheid erg veel geholpen had om dergelijke reacties te voorkomen en uiteindelijk is de overheid gewoon correct in het stellen dat vaccinatie toestaat dat zaken weer open gaan.
Maar een overeenkomst is er ook wel: beide is een politiek besluit en geen natuurwet.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Dat ben ik niet met je eens. Uiteindelijk is het natuurlijk zo dat de boel pas weer open kan als de zorg niet direct overbelast raakt, het virus dus eronder is en vaccinatie is daarvoor een middel. Ik schat in dat we het daarover eens zijn.quote:Op maandag 28 juni 2021 15:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
En dat is naar mijn mening waar de overheid tekort geschoten is. Ze hebben niet voldoende uitgelegd waarom het zo belangrijk is maar er vooral op gehamerd dat mensen daarna zelf weer dingen konden. Gevolg is dat mensen het zien als een soort toegangsbewijs.
Mijn vrouw kreeg op een gegeven moment opmerkingen van collega's omdat ze niet zeker wist of ze zich wilde laten vaccineren omdat ze zwanger is. Dat het asociaal was dat ze er überhaupt over nadacht enzo.
Er zijn legio campagnes geweest. 'Ik stroop mijn mouw op', etc. 'Samen tegen corona', 'Doe het voor elkaar' in de context van testen, vaccineren en mondkapjes. Er is echt steeds gehamerd op de (ietwat knullige, dat geef ik toe) we-doen-het-samen-lijn. Het is in mijn ogen vooral het publieke debat wat de richting op gaat dat vaccinatie een toegangsbewijs is. Zoals hier op dit forum, op Reddit, FB/Twitter etcetera.
De overheid heb ik zo'n op individualisme gerichte uitspraak niet zien doen.Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!![]()
Kudde immuniteit is wel een natuurwet volgens mij, hoe die bereikt wordt is dan weer minder relevant. En dat mensen zaken met elkaar associeren is des mensens denk ik.quote:Op maandag 28 juni 2021 15:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat grootschalige vaccinatie zorgt voor het uitdoven van het virus (en dus het heropenen van de samenleving mogelijk maakt) en dat jouw individuele vaccinatie een toegangsbewijs voor een museum, café of festival is, zijn twee totaal verschillende zaken.
Maar een overeenkomst is er ook wel: beide is een politiek besluit en geen natuurwet.![]()
En als ze dat wél zouden doen, zou daar ook niks mis mee zijn wat mij betreft. Zolang je maar niet communiceert dat puur en alleen vaccineren je die vrijheid geeft. Het moet een van de opties blijven.quote:Op maandag 28 juni 2021 15:27 schreef BlackLining het volgende:
[..]
De overheid heb ik zo'n op individualisme gerichte uitspraak niet zien doen.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
"Dat grootschalige vaccinatie zorgt voor het uitdoven van het virus" is geen politiek besluit. Ook geen natuurwet, maar iets wat is gebleken uit de talloze vaccin-trials, de ervaringen van UK en Israël in de praktijk en de ervaringen met vroegere vaccins tegen bijvoorbeeld polio en de mazelen.quote:Op maandag 28 juni 2021 15:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat grootschalige vaccinatie zorgt voor het uitdoven van het virus (en dus het heropenen van de samenleving mogelijk maakt) en dat jouw individuele vaccinatie een toegangsbewijs voor een museum, café of festival is, zijn twee totaal verschillende zaken.
Maar een overeenkomst is er ook wel: beide is een politiek besluit en geen natuurwet.
Je kunt niet alles reduceren tot politiek besluit.Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!![]()
Sterker nog, de besmettingen zullen ook gewoon weer gaan oplopen de komende periode. Interessanter zijn de ziekenhuiscijfers. Als die laag blijven, werken de vaccins.quote:Op maandag 28 juni 2021 15:17 schreef Jor_Dii het volgende:
Slechts 2 besmettingen minder dan vorige week - denk dat we nu langzaam een beetje op punt gaan komen dat we niet veel verder meer gaan dalen qua besmettingen.![]()
Maar de gevolgen van die kudde-immuniteit voor het dagelijks leven zijn geen natuurwet.quote:Op maandag 28 juni 2021 15:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Kudde immuniteit is wel een natuurwet volgens mij, hoe die bereikt wordt is dan weer minder relevant. En dat mensen zaken met elkaar associeren is des mensens denk ik.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Zolang die woedt ben ik het met je eens maar dat betekent niet dat ze dan nu maar gevaccineerd moeten worden omdat ze de R naar beneden halen.quote:Op maandag 28 juni 2021 15:23 schreef zalkc het volgende:
[..]
Het is een pandemie, zolang die woed gelden er andere regels. Infectie preventie is een regel die je tijdens een pandemie wil toepassen, als er geen pandemie heerst hoef je het inderdaad niet meer te doen.Oh ja gelijkblijvend risico op infectie maar een veel kleiner risico om er ziek van te worden. En zolang er risico is om anderen te besmetten is het inderdaad samen maar zonder een infarct in de zorg zouden zij ook gewoon door mogen leven, met of zonder vaccin en zonder extra hoepels. Dus als de risicogroepen immuun zijn, is het klaar.quote:[..]
En dit is een denkfout, de jongere kan dat dus niet doen met gelijkblijvend risico. De kans dat hij in zijn situatie anderen kan besmetten is realistisch op dit moment. Dat risico, weliswaar klein, is er dus wel in deze tijd.![]()
Het is gewoon klaar nu, zorg is ontlast. De rest interesseert niet meer zo.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Maar dat is dus precies het probleem. De post waarop ik reageerde was de post waarin jij je afvroeg hoe kinderen hun ouders zouden kunnen benadelen. Nou, zo dus. Of door niet naar school te kunnen vanwege een uitbraak en een ouder thuis moet werken of zo. En er zullen dus ouders zijn die niet van belang vinden wat hun kind wil, maar wat zij willen.quote:Op maandag 28 juni 2021 15:21 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik heb van een paar users als de zorgen voorbij zien komen met betrekking tot reizen naar het buitenland, maar ik vind dat eigenlijk losstaan van de discussie over de (zachte) druk die Nederland legt op mensen om zich te laten vaccineren.
Of een andere Staat een vaccinatieplicht instelt is redelijk buiten de macht van de Nederlandse regering. In Europa wellicht nog enigszins (overigens was de Nederlandse lijn voor wat betreft de green passes soepeler dan wat er uiteindelijk Europees is besloten. Nederland wilde onder andere geen reden voor een green pass in de QR code en die is er toch gekomen) maar daar buiten zeker niet. Ik denk echt dat dat een andere discussie is.
Ik snap je zorgen hoor maar het enige wat de Nederlandse Staat hier kan doen is de mogelijkheid bieden aan kinderen om zich te laten vaccineren. De VS zal immers echt geen uitzondering maken voor landen die het verbieden kinderen te vaccineren.
Ik mag de VS ook niet in trouwens. Op vakantie in Iran geweest en nu ben ik dus een terrorist. Ofzo. Dat land heeft echt belachelijke inreisbeperkingen.
Beiden kanten op overigens. Ook kinderen die niet gevaccineerd zouden moeten worden van hun ouders omdat die mordicus tegen zijn.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Apart gevoel voor humor hebben sommige mensen toch.quote:Verdachte aanslagplan vaccinatielocatie: 'Uit de hand gelopen grap'
Een man die een aanslag wilde plegen op een vaccinatielocatie in Den Helder, wilde dat doen met een zelfgemaakte bom. Dat heeft het OM gezegd in de rechtbank van Haarlem, waar een 38-jarige verdachte terechtstaat.
Voor de bom wilde hij vuurwerk, olie en benzine gebruiken, zou blijken uit zijn chatgeschiedenis. De vaccinatielocatie had door de aanslag zeker een week platgelegd moeten worden, schrijft NH Nieuws.
Volgens de verdachte zelf gaat het om een uit de hand gelopen grap. Ook zou hij PTSS hebben. Het OM wil dat de man een persoonlijkheidsonderzoek ondergaat. In de tussentijd moet hij vast blijven zitten, vindt het OM. De rechter besluit daar morgen over.![]()
De QR code is een toegangsbewijs. De manier waarop je de QR code krijgt is door je óf te laten vaccineren óf je regelmatig te laten testen. Maakt dat je vaccinatie niet eigenlijk een toegangsbewijs?quote:Op maandag 28 juni 2021 15:27 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens. Uiteindelijk is het natuurlijk zo dat de boel pas weer open kan als de zorg niet direct overbelast raakt, het virus dus eronder is en vaccinatie is daarvoor een middel. Ik schat in dat we het daarover eens zijn.
Er zijn legio campagnes geweest. 'Ik stroop mijn mouw op', etc. 'Samen tegen corona', 'Doe het voor elkaar' in de context van testen, vaccineren en mondkapjes. Er is echt steeds gehamerd op de (ietwat knullige, dat geef ik toe) we-doen-het-samen-lijn. Het is in mijn ogen vooral het publieke debat wat de richting op gaat dat vaccinatie een toegangsbewijs is. Zoals hier op dit forum, op Reddit, FB/Twitter etcetera.
De overheid heb ik zo'n op individualisme gerichte uitspraak niet zien doen.![]()
Ik ben op zich wel blij dat de overheid zich voorbereid op een eventuele nieuwe golf hoor. Zou toch matig zijn als we straks in het najaar toch weer overvallen worden.quote:Op maandag 28 juni 2021 15:33 schreef Discombobulate het volgende:
Het is gewoon klaar nu, zorg is ontlast. De rest interesseert niet meer zo.
Beetje hetzelfde zoals dat we vorig jaar december pas gingen kijken hoe we dat vaccineren nou zouden gaan doen. Vooruit kijken. Da's belangrijk.Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!![]()
Oók ja. Neem aan dat je het met me eens bent dat het voornamelijk bedoelt is voor de gezondheid van jezelf en anderen?quote:Op maandag 28 juni 2021 15:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
De QR code is een toegangsbewijs. De manier waarop je de QR code krijgt is door je óf te laten vaccineren óf je regelmatig te laten testen. Maakt dat je vaccinatie niet eigenlijk een toegangsbewijs?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
ja, maar niet het enige. Jij had het over de manier waarop de overheid dit gecommuniceert heeft. En die lijn was vooral dat vaccineren 'voor elkaar' is, en niet individualistisch.quote:Op maandag 28 juni 2021 15:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
De QR code is een toegangsbewijs. De manier waarop je de QR code krijgt is door je óf te laten vaccineren óf je regelmatig te laten testen. Maakt dat je vaccinatie niet eigenlijk een toegangsbewijs?
Dat dat uiteindelijk wel zo ís, ben ik met je eens. Maar dat beeld is zo niet door de overheid geschetst.Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!![]()
Brandbom, haha! Leuk man!quote:Op maandag 28 juni 2021 15:34 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Apart gevoel voor humor hebben sommige mensen toch.![]()
![]()
En op dit moment is de hoepel nog nodig om meer open te kunnen gooien. De alternatieven zijn meer beperkingen voor iedereen, eigenlijk het gesloten houden van het uitgaan. Of het risico lopen op meer ziekenhuisopnames, iets wat zo verrekte moeilijk te voorspellen is dat het eerder waarzeggerij is.quote:Op maandag 28 juni 2021 15:32 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Zolang die woedt ben ik het met je eens maar dat betekent niet dat ze dan nu maar gevaccineerd moeten worden omdat ze de R naar beneden halen.
[..]
Oh ja gelijkblijvend risico op infectie maar een veel kleiner risico om er ziek van te worden. En zolang er risico is om anderen te besmetten is het inderdaad samen maar zonder een infarct in de zorg zouden zij ook gewoon door mogen leven, met of zonder vaccin en zonder extra hoepels. Dus als de risicogroepen immuun zijn, is het klaar.
Persoonlijk had ik liever de clubs en festivals dicht gehouden in plaats van het testcircus wat er nu is.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Nou kan het zijn dat ik de draad enigszins kwijt ben maar we hadden het er toch over of Nederland kinderen 12-17 moet gaan vaccineren? Uiteindelijk is dat altijd een mogelijkheid, nooit een dwang. Volgens jou redenatie zou de overheid ook kunnen zeggen "nee, gaan we niet doen". Dan kom je dus ook de VS niet in, maar hoeft je kind ook geen keuze te maken. Mij lijkt dat ook niet echt een oplossing.quote:Op maandag 28 juni 2021 15:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar dat is dus precies het probleem. De post waarop ik reageerde was de post waarin jij je afvroeg hoe kinderen hun ouders zouden kunnen benadelen. Nou, zo dus. Of door niet naar school te kunnen vanwege een uitbraak en een ouder thuis moet werken of zo. En er zullen dus ouders zijn die niet van belang vinden wat hun kind wil, maar wat zij willen.
Beiden kanten op overigens. Ook kinderen die niet gevaccineerd zouden moeten worden van hun ouders omdat die mordicus tegen zijn.
Dat de keuze lastig kan zijn wil niet zeggen dat dan de mogelijkheid maar ontnomen moet worden.Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!![]()
Dat is nogal aan inflatie onderhevig. Als het voornamelijk bedoelt is voor de gezondheid zou je niet direct nadat je prik geregistreerd is mogen gaan feesten, dan zou je die 2 weken/4 weken moeten wachten. Aangezien dat niet nodig is geeft het een vals gevoel van veiligheid en daarmee is eigenlijk de waarde als maatregel om de gezondheid te waarborgen een stuk minder waardevol.quote:Op maandag 28 juni 2021 15:35 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Oók ja. Neem aan dat je het met me eens bent dat het voornamelijk bedoelt is voor de gezondheid van jezelf en anderen?
Op zaterdagochtend even snel je prik Janssen halen en 's avonds helemaal naar de tyfus in Paradiso, want je hebt je prik (en QR code) toch?
Dat is overigens niet alleen bij jongeren zo, de ouderen die met de caravan naar de priklocatie gingen om hun gele boekje te laten stempelen was ook zo'n mooi voorbeeld.![]()
Nee. Dat is een valse voorstelling van zaken, ook als ze heel vaak herhaald wordt.quote:Op maandag 28 juni 2021 15:37 schreef zalkc het volgende:
En op dit moment is de hoepel nog nodig om meer open te kunnen gooien.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Dat werkt zo niet he, een prik moet zoveel dagen geleden zijn om geldig te zijn voor een toegangscode.quote:Op maandag 28 juni 2021 15:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is nogal aan inflatie onderhevig. Als het voornamelijk bedoelt is voor de gezondheid zou je niet direct nadat je prik geregistreerd is mogen gaan feesten, dan zou je die 2 weken/4 weken moeten wachten. Aangezien dat niet nodig is geeft het een vals gevoel van veiligheid en daarmee is eigenlijk de waarde als maatregel om de gezondheid te waarborgen een stuk minder waardevol.
Op zaterdagochtend even snel je prik Janssen halen en 's avonds helemaal naar de tyfus in Paradiso, want je hebt je prik (en QR code) toch?
Dat is overigens niet alleen bij jongeren zo, de ouderen die met de caravan naar de priklocatie gingen om hun gele boekje te laten stempelen was ook zo'n mooi voorbeeld.
Edit: I stand corrected. Da's dom dan.Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!![]()
Hoe bereiden ze zich voor op een eventuele nieuwe golf dan?quote:Op maandag 28 juni 2021 15:34 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik ben op zich wel blij dat de overheid zich voorbereid op een eventuele nieuwe golf hoor. Zou toch matig zijn als we straks in het najaar toch weer overvallen worden.
Beetje hetzelfde zoals dat we vorig jaar december pas gingen kijken hoe we dat vaccineren nou zouden gaan doen. Vooruit kijken. Da's belangrijk.
Maatregelen op de plank hebben bedoel je dan?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
En grootschalig blijven testen, ja.quote:Op maandag 28 juni 2021 15:39 schreef Molo het volgende:
[..]
Hoe bereiden ze zich voor op een eventuele nieuwe golf dan?
Maatregelen op de plank hebben bedoel je dan?
Niet permanent natuurlijk maar toch zeker tot we weten wat het virus dit najaar weer gaat doen mét vaccinaties (maar ook met mutaties).Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!![]()
Ja oké, daar heb je gelijk in. Ik heb het idee dat toen ze begonnen met spreken over vaccinatiebewijzen die gedachtegang veranderd is van 'we doen het samen' naar 'zo kun je weer meer doen'.quote:Op maandag 28 juni 2021 15:36 schreef BlackLining het volgende:
[..]
ja, maar niet het enige. Jij had het over de manier waarop de overheid dit gecommuniceert heeft. En die lijn was vooral dat vaccineren 'voor elkaar' is, en niet individualistisch.
Dat dat uiteindelijk wel zo ís, ben ik met je eens. Maar dat beeld is zo niet door de overheid geschetst.![]()
Ik reageerde op deze post:quote:Op maandag 28 juni 2021 15:38 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nou kan het zijn dat ik de draad enigszins kwijt ben maar we hadden het er toch over of Nederland kinderen 12-17 moet gaan vaccineren? Uiteindelijk is dat altijd een mogelijkheid, nooit een dwang. Volgens jou redenatie zou de overheid ook kunnen zeggen "nee, gaan we niet doen". Dan kom je dus ook de VS niet in, maar hoeft je kind ook geen keuze te maken. Mij lijkt dat ook niet echt een oplossing.
Dat de keuze lastig kan zijn wil niet zeggen dat dan de mogelijkheid maar ontnomen moet worden.quote:Op maandag 28 juni 2021 15:00 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Omdat ze anders hun ouders benadelen? Hoe moet ik dat voor me zien dan?And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Hear hearquote:Op maandag 28 juni 2021 15:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee. Dat is een valse voorstelling van zaken, ook als ze heel vaak herhaald wordt.
Duizend keer herhalen maakt het geen waarheid. Helaas werkt het wel heel erg doeltreffend bij veel delen van de bevolkingOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Was dat maar zo. Zodra je prik bij mijn RIVM geregistreerd staat kun je een QR code krijgen. Ik kon bijvoorbeeld afgelopen week direct nadat de app live ging mijn QR code maken, ook al was mijn 2e prik nog geen twee weken geleden.quote:Op maandag 28 juni 2021 15:39 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat werkt zo niet he, een prik moet zoveel dagen geleden zijn om geldig te zijn voor een toegangscode.
Die check van 2 weken na 2e Pfizer of 4 weken na Janssen zit er niet in.![]()
Nee dat is het niet, ik geef duidelijk aan wat de andere 2 opties zijn. Dichthouden of het risico op meer opnames voor lief nemen.quote:Op maandag 28 juni 2021 15:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee. Dat is een valse voorstelling van zaken, ook als ze heel vaak herhaald wordt.
Jij doelt erop dat het laatste alternatief dan niet genoemd wordt en dat doe ik duidelijk wel.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Nee hoor? Binnenlands gebruik nietquote:Op maandag 28 juni 2021 15:39 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat werkt zo niet he, een prik moet zoveel dagen geleden zijn om geldig te zijn voor een toegangscode.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Vooruit kijken en met alle scenario’s rekening proberen te houden kan ik alleen maar toe juichen. Ik vind alleen dat er een verschil is met er standaard vanuit gaan dat er wel weer een nieuwe golf komt en om nu al de suggestie te wekken dat er ook dan weer maatregelen nodig zijn. Wegens een nieuwe mutatie of voorzorg of volle ziekenhuizen door een nieuwe golf gecombineerd met een normale griepgolf, etc. Dat laatste zie ik hogerop in mijn gevoel toch regelmatig gebeuren, terwijl er juist goede hoop zou moeten zijn (door het vaccineren ed) dat we het ergste achter de rug hebben en het gewoon onder ons gaat zijn zoals vele andere virussen.quote:Op maandag 28 juni 2021 15:34 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik ben op zich wel blij dat de overheid zich voorbereid op een eventuele nieuwe golf hoor. Zou toch matig zijn als we straks in het najaar toch weer overvallen worden.
Beetje hetzelfde zoals dat we vorig jaar december pas gingen kijken hoe we dat vaccineren nou zouden gaan doen. Vooruit kijken. Da's belangrijk.![]()
Kun je ook in rioolwater doenquote:Op maandag 28 juni 2021 15:40 schreef BlackLining het volgende:
[..]
En grootschalig blijven testen, ja.
Niet permanent natuurlijk maar toch zeker tot we weten wat het virus dit najaar weer gaat doen mét vaccinaties (maar ook met mutaties).
Hoeft niet op individueel niveau
Veel.minder ingrijpendOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik zie het inderdaad, je hebt gelijk.quote:Op maandag 28 juni 2021 15:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Was dat maar zo. Zodra je prik bij mijn RIVM geregistreerd staat kun je een QR code krijgen. Ik kon bijvoorbeeld afgelopen week direct nadat de app live ging mijn QR code maken, ook al was mijn 2e prik nog geen twee weken geleden.
Die check van 2 weken na 2e Pfizer of 4 weken na Janssen zit er niet in.
Da's wel knullig hoor. Ik had het trouwens sowieso verstandig gevonden als ze de versoepelingen van dit weekend nog even twee weekjes hadden uitgesteld. Veel jongeren krijgen nu zo'n beetje hun vaccinatie en ik denk dat het met het oog op de rondgaande delta variant verstandig was geweest die vaccinaties even hun werk te laten doen. Nu riskeer je toch een beetje te gaan struikelen voor de finish, naar Brits voorbeeld. Die twee weken maken dan ook niet zoveel verschil meer.Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!![]()
Waarom is het op dit moment nog nodig? De gevreesde Delta-variant? Dan kun je me vast ook wel uitleggen waarom ik wel met 30-40 man in een zaal mag sporten maar voor een nachtclub ineens een negatieve test nodig heb.quote:Op maandag 28 juni 2021 15:37 schreef zalkc het volgende:
[..]
En op dit moment is de hoepel nog nodig om meer open te kunnen gooien. De alternatieven zijn meer beperkingen voor iedereen, eigenlijk het gesloten houden van het uitgaan. Of het risico lopen op meer ziekenhuisopnames, iets wat zo verrekte moeilijk te voorspellen is dat het eerder waarzeggerij is.
Persoonlijk had ik liever de clubs en festivals dicht gehouden in plaats van het testcircus wat er nu is.![]()
Hmm, krijg net sms van de GGD. Dat ze op 2 locaties komende periode na 17:00 gesloten zullen zijn. Heb je een prikafspraak staan met een tijd later dan die 17:00 dan moet je bellen om je afspraak om te zetten![]()
Ben benieuwd hoeveel later die 2e prik nu dan volgt (geen vakantieplannen dus daar op zich geen last van).![]()
Dat ligt vind ik toch anders bij reizigers die binnenkomen uit landen waar de boel weer uit de hand loopt. Die wil je toch graag isoleren en daarvoor is rioolwatersurveillance niet geschikt.quote:Op maandag 28 juni 2021 15:42 schreef Molo het volgende:
[..]
Kun je ook in rioolwater doen
Hoeft niet op individueel niveau
Veel.minder ingrijpendAlle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!![]()
Nouja, precies. Dat is één van de dingen die mij het gevoel geeft dat het meer om de toegang dan volksgezondheid gaat, anders had iemand bij de implementatie hier wel voor gaan liggen.quote:Op maandag 28 juni 2021 15:43 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik zie het inderdaad, je hebt gelijk.
Da's wel knullig hoor. Ik had het trouwens sowieso verstandig gevonden als ze de versoepelingen van dit weekend nog even twee weekjes hadden uitgesteld. Veel jongeren krijgen nu zo'n beetje hun vaccinatie en ik denk dat het met het oog op de rondgaande delta variant verstandig was geweest die vaccinaties even hun werk te laten doen. Nu riskeer je toch een beetje te gaan struikelen voor de finish, naar Brits voorbeeld. Die twee weken maken dan ook niet zoveel verschil meer.![]()
Heb je die scanner ook gedownload?quote:Op maandag 28 juni 2021 15:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Was dat maar zo. Zodra je prik bij mijn RIVM geregistreerd staat kun je een QR code krijgen. Ik kon bijvoorbeeld afgelopen week direct nadat de app live ging mijn QR code maken, ook al was mijn 2e prik nog geen twee weken geleden.
Die check van 2 weken na 2e Pfizer of 4 weken na Janssen zit er niet in.
Elke halve zool kan die scanner downloaden, zonder enige bemoeienis. En vragen of je je QR code laat zien
En net of de gemiddelde Nederlander nog weet of en waar het ingezet mag worden, dus trek je telefoon maar uit je zak
Maar goed, mijn vraag was eigenlijk, heb je gecheckt of ie ook een groene vink gaf direct erna?
Nederlands gebruik dus, niet de EU QR codeOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik heb al gegetenquote:Op maandag 28 juni 2021 15:44 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Waarom is het op dit moment nog nodig? De gevreesde Delta-variant? Dan kun je me vast ook wel uitleggen waarom ik wel met 30-40 man in een zaal mag sporten maar voor een nachtclub ineens een negatieve test nodig heb.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Je geeft aan dat de enige opties dicht of open met tvt zijn.quote:Op maandag 28 juni 2021 15:41 schreef zalkc het volgende:
[..]
Nee dat is het niet, ik geef duidelijk aan wat de andere 2 opties zijn. Dichthouden of het risico op meer opnames voor lief nemen.
Jij doelt erop dat het laatste alternatief dan niet genoemd wordt en dat doe ik duidelijk wel.
Open zonder tvt of open met andere voorzorgsmaatregelen zijn ook gewoon optiesOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
En wat heeft dat dan te maken met testen bij evenementen? Je bent me even kwijt nu geloof ik qua gedachtengangquote:Op maandag 28 juni 2021 15:45 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat ligt vind ik toch anders bij reizigers die binnenkomen uit landen waar de boel weer uit de hand loopt. Die wil je toch graag isoleren en daarvoor is rioolwatersurveillance niet geschikt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Je kent de mensen die dit uitgerold hebben?quote:Op maandag 28 juni 2021 15:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nouja, precies. Dat is één van de dingen die mij het gevoel geeft dat het meer om de toegang dan volksgezondheid gaat, anders had iemand bij de implementatie hier wel voor gaan liggen.
Ik zou hier niet zo vanuit gaan eerlijk gezegdOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Niks, maar we hadden het erover of de overheid moet blijven testen of niet. Jij stelde als alternatief rioolwatersurveillance voor maar dat heeft geen zin om mensen die terugkomen uit een hoog risicogebied af te vangen.quote:Op maandag 28 juni 2021 15:48 schreef Molo het volgende:
[..]
En wat heeft dat dan te maken met testen bij evenementen? Je bent me even kwijt nu geloof ik qua gedachtengang
Los daarvan ben ik ervoor om nog een jaartje te blijven testen voor toegang, in ieder geval tot we weten wat het virus dit najaar gaat doen. Als we dan zonder al teveel gezeik de winter door komen kan het wat mij betreft worden afgeschaft.Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!![]()
Wijs eens aan:quote:Op maandag 28 juni 2021 15:46 schreef Molo het volgende:
[..]
Je geeft aan dat de enige opties dicht of open met tvt zijn.
Open zonder tvt of open met andere voorzorgsmaatregelen zijn ook gewoon opties
1: Huidige situatie
De alternatieven zijn
2: meer beperkingen voor iedereen, eigenlijk het gesloten houden van het uitgaan.
3: Of het risico lopen op meer ziekenhuisopnames,
Het staat er niet letterlijk, maar ik geef een breder spectrum aan. Er staat duidelijk niet Dicht of open als binaire keuze, er staat TvT / meer beperkingen / of de mogelijke consequenties van de 1e 2 niet doen.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Er komen steeds minder mensen voor TvT, zodra ze hun vaccinatie rond hebben.quote:Op maandag 28 juni 2021 15:49 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Niks, maar we hadden het erover of de overheid moet blijven testen of niet. Jij stelde als alternatief rioolwatersurveillance voor maar dat heeft geen zin om mensen die terugkomen uit een hoog risicogebied af te vangen.
Los daarvan ben ik ervoor om nog een jaartje te blijven testen voor toegang, in ieder geval tot we weten wat het virus dit najaar gaat doen. Als we dan zonder al teveel gezeik de winter door komen kan het wat mij betreft worden afgeschaft.![]()
Ja okquote:Op maandag 28 juni 2021 15:49 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Niks, maar we hadden het erover of de overheid moet blijven testen of niet. Jij stelde als alternatief rioolwatersurveillance voor maar dat heeft geen zin om mensen die terugkomen uit een hoog risicogebied af te vangen.
Los daarvan ben ik ervoor om nog een jaartje te blijven testen voor toegang, in ieder geval tot we weten wat het virus dit najaar gaat doen. Als we dan zonder al teveel gezeik de winter door komen kan het wat mij betreft worden afgeschaft.
Eerste mag je wmb als overheid heel specifiek targetten waar het zinnig is
Onderbouwd
Of goed uitgebreid BCO inzetten
Tweede ben ik fundamenteel met je oneens maar daarin verschillen we gewoon enorm van meningOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Met TVT haal je niet alles eruit en benadeel je ook vrij veel mensen die vals positief testenquote:Op maandag 28 juni 2021 15:52 schreef zalkc het volgende:
[..]
Wijs eens aan:
1: Huidige situatie
De alternatieven zijn
2: meer beperkingen voor iedereen, eigenlijk het gesloten houden van het uitgaan.
3: Of het risico lopen op meer ziekenhuisopnames,
Het staat er niet letterlijk, maar ik geef een breder spectrum aan. Er staat duidelijk niet Dicht of open als binaire keuze, er staat TvT / meer beperkingen / of de mogelijke consequenties van de 1e 2 niet doen.
Daarmee kan ook een risico komen voor meer ziekenhuisopnames, plus het kost enorm veel geld.
TVT is ook echt (een deel) schijnveiligheid in de huidige epidemiologische situatieOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik vind dat mensen die gevaccineerd willen worden op de dag van de afspraak gratis met de trein mogen reizen op vertoon van hun afspraak.Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
Sympathiek idee maar er rijdt bij mij geen treinquote:Op maandag 28 juni 2021 15:56 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ik vind dat mensen die gevaccineerd willen worden op de dag van de afspraak gratis met de trein mogen reizen op vertoon van hun afspraak.![]()
![]()
Gewoon a la Biden taxi’s subsidiëren om gratis te rijden van en maar prikstraten.quote:Op maandag 28 juni 2021 15:56 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ik vind dat mensen die gevaccineerd willen worden op de dag van de afspraak gratis met de trein mogen reizen op vertoon van hun afspraak.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
221.322 erbij.quote:Tot nu toe zijn er 15.342.995 prikken gezet. Dit cijfer omvat zowel eerste als tweede prikken![]()
Ik gaf dus 3 opties aan en niet alleen open met TvT of dicht?quote:Op maandag 28 juni 2021 15:54 schreef Molo het volgende:
[..]
Met TVT haal je niet alles eruit en benadeel je ook vrij veel mensen die vals positief testen
Daarmee kan ook een risico komen voor meer ziekenhuisopnames, plus het kost enorm veel geld.
TVT is ook echt (een deel) schijnveiligheid in de huidige epidemiologische situatie
Over de effectiviteit van de maatregel kun je uren bomen, maar in basis zijn er er gewoon maar een paar opties.
1: Neem je het risico om alle maatregelen op te heffen?
2: Als je dat niet wil nemen, zijn er risicobeperkende voorwaarden om iets wel te kunnen doen?
3: Is die risicobeperkende voorwaarde maatschappelijk aanvaardbaar in de geldende situatie?
4: Is de beperking maatschappelijk aanvaardbaar in de geldende situatie?
5: Wat is het effect in combinatie met andere beperkingen en hoe staat dit in verhouding?
En aan al die schuifjes kun je prutsen, en TvT is 1 van de risicobeperkende voorwaarden in de gereedschapskist van de beleidsmakers, naast de anderhalve meter, mondkapjes, vierkante meter limieten, avondklokken, etc..Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Er was een tijdje geleden reclame over een vacci-taxi. Dat vond ik wel een goed idee eigenlijk. Veel taxibedrijven hebben dit, maar je wil dit eigenlijk gratis maken idd:quote:Op maandag 28 juni 2021 15:59 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Gewoon a la Biden taxi’s subsidiëren om gratis te rijden van en maar prikstraten.
https://www.kleijertaxi.nl/Vaccitaxi![]()
Op zich niets, maar er is tot nu toe minder onderzoek beschikbaar naar de effecten en risico's van vaccinaties op kinderen, dan op volwassenen. De vraag of de risico's opwegen tegen de voordelen is nog niet eenduidig beantwoord.quote:Op maandag 28 juni 2021 16:07 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat is er eigenlijk op tegen om tieners of nog kleinere kinderen te laten vaccineren?
Oh, en kinderen laten vaccineren op valse gronden ('anders moeten de scholen weer dicht'), daar is wat mij betreft wel van alles op tegen.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ik vond de loterijen met prijzen wel leuk. Wel snel invoeren voor ik mijn tweede krijg aubquote:Op maandag 28 juni 2021 15:59 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Gewoon a la Biden taxi’s subsidiëren om gratis te rijden van en maar prikstraten.![]()
![]()
Dat moet zeeuwsch vlaanderen zijn.quote:Op maandag 28 juni 2021 15:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Sympathiek idee maar er rijdt bij mij geen treinNeem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.![]()
Ik zou de vraag ook omdraaien voor die leeftijdsgroepen. In plaats van: "Waarom zou je het niet doen" moet de vraag naar mijn mening zijn: "Waarom zou je het wel doen?"quote:Op maandag 28 juni 2021 16:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Op zich niets, maar er is tot nu toe minder onderzoek beschikbaar naar de effecten en risico's van vaccinaties op kinderen, dan op volwassenen. De vraag of de risico's opwegen tegen de voordelen is nog niet eenduidig beantwoord.
Oh, en kinderen laten vaccineren op valse gronden ('anders moeten de scholen weer dicht'), daar is wat mij betreft wel van alles op tegen.
Het moet iets toevoegen. Wat het toevoegt moet zo groot zijn dat het opweegt tegen de potentiële nadelen.
Naar mijn mening is het niet voldoende motivatie om de vaccinatiegraad op te krikken zolang ze ook vervelend kunnen doen bij Urk, Nijkerk, Barneveld en dat soort plekken. Voer maar een QR-code scan in bij kerken en moskeeën, eens kijken hoe snel die vaccinatiegraad omhoog gaat
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2021 16:19:39 ]![]()
Nee, hoor, gewoon in de Ranstad. Zo fijnmazig is ons spoornetwerk niet.quote:Op maandag 28 juni 2021 16:15 schreef Walterwhite64 het volgende:
[..]
Dat moet zeeuwsch vlaanderen zijn.![]()
Kun je dat werkelijk zelf niet bedenken?quote:Op maandag 28 juni 2021 15:44 schreef Mallerd01 het volgende:
Dan kun je me vast ook wel uitleggen waarom ik wel met 30-40 man in een zaal mag sporten maar voor een nachtclub ineens een negatieve test nodig heb.
Uit de categorie: 'waarom moet ik voor mijn auto een rijbewijs halen en mag ik zo op de fiets stappen?'![]()
Situatie A: we vaccineren 12-17quote:Op maandag 28 juni 2021 16:09 schreef Janneke141 het volgende:
Oh, en kinderen laten vaccineren op valse gronden ('anders moeten de scholen weer dicht'), daar is wat mij betreft wel van alles op tegen.
R wordt gedrukt, het virus wordt onder bedwang gehouden in de winter, dus nauwelijks vrijheidsbeperkende maatregelen nodig die een sterke wissel trekken op de mentale weerbaarheid van jongeren. Allicht gaan er een handvol jongeren negatieve gevolgen ervaren van de vaccinbijewerkingen.
Situatie B: we vaccineren 12-17 niet
R wordt hoger, het virus is minder onder bedwang in de winter en dus worden er een paar vrijheidsbeperkende maatregelen ingevoerd die een negatieve impact hebben op de mentale weerbaarheid van jongeren. Allicht gaan er een handvol jongeren negatieve gevolgen ervaren van de verhoogde incidentie van het coronavirus.
A of B?![]()
Willen jullie meer of minder valse dilemma's?quote:Op maandag 28 juni 2021 16:59 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Situatie A: we vaccineren 12-17
R wordt gedrukt, het virus wordt onder bedwang gehouden in de winter, dus nauwelijks vrijheidsbeperkende maatregelen nodig die een sterke wissel trekken op de mentale weerbaarheid van jongeren. Allicht gaan er een handvol jongeren negatieve gevolgen ervaren van de vaccinbijewerkingen.
R wordt hoger, het virus is minder onder bedwang in de winter en dus worden er een paar vrijheidsbeperkende maatregelen ingevoerd die een negatieve impact hebben op de mentale weerbaarheid van jongeren. Allicht gaan er een handvol jongeren negatieve gevolgen ervaren van de verhoogde incidentie van het coronavirus.
A of B?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ja, je kunt natuurlijk ook 'we moeten nooit meet maatregelen invoeren, het virus is bedwongen lalala, vingers in de oren' hanteren.quote:Op maandag 28 juni 2021 17:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Willen jullie meer of minder valse dilemma's?
Maar ik hou het liever bij realistische scenario's.![]()
Waar was dat testen voor? Om daar, waar geen anderhalve meter te handhaven is, te zorgen dat het toch enigszins veilig is toch? Prima argument voor nu hoor, niets tegen in te brengen maar je zult toch met me eens moeten zijn dat het dan niet heel consequent is uitgevoerd aangezien ik zo weer de mat op ga waar ook geen anderhalve meter gehouden kan worden.quote:Op maandag 28 juni 2021 16:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Kun je dat werkelijk zelf niet bedenken?
Uit de categorie: 'waarom moet ik voor mijn auto een rijbewijs halen en mag ik zo op de fiets stappen?'
Overigens ben ik helemaal voor een bewijs dat je fatsoenlijk kan manoeuvreren in het verkeer, dus ook voor fietsers maar dat is een andere discussie.![]()
Ofwel jij zit in een hele vreemde sportschool, ofwel je bent nog nooit in een nachtclub geweest. De mate van afstand houden in een nachtclub kun je toch niet serieus vergelijken met de afstand van anderen in de sportschool?quote:Op maandag 28 juni 2021 17:03 schreef Mallerd01 het volgende:
Waar was dat testen voor? Om daar, waar geen anderhalve meter te handhaven is, te zorgen dat het toch enigszins veilig is toch? Prima argument voor nu hoor, niets tegen in te brengen maar je zult toch met me eens moeten zijn dat het dan niet heel consequent is uitgevoerd aangezien ik zo weer de mat op ga waar ook geen anderhalve meter gehouden kan worden.
En het gaat ook niet alleen om de afstand tussen twee individuen, maar hoeveel individuen (k-getal) en de onderlinge afstand daartussen. Liever twee man knus op de bank dan 100 man binnen twee meter in iemands huis.![]()
Je scenario's zijn realistisch, maar om de verkeerde reden. Dat een stijgende besmettingsgraad onder scholieren gaat zorgen voor het terug invoeren van vrijheidsbeperkende maatregelen zie ik ook wel gebeuren, maar dat zou helemaal niet nodig moeten zijn als die besmettingen niet leiden tot zorgelijke situaties in de ziekenhuizen. Gezien het beperkte aantal kinderen en gevaccineerde mensen dat het ziekenhuis haalt, is dat dus weer een veel minder realistisch scenario.quote:Op maandag 28 juni 2021 17:01 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, je kunt natuurlijk ook 'we moeten nooit meet maatregelen invoeren, het virus is bedwongen lalala, vingers in de oren' hanteren.
Maar ik hou het liever bij realistische scenario's.
Ik ben geen tegenstander van het vaccineren van kinderen, ik durf ook wel te gokken dat het advies om het te gaan doen positief uitvalt en dan moeten we dat vooral gaan doen. Maar een potentiële keuze die je in de toekomst zelf kan gaan maken als argument gebruiken om nu iets te laten plaatsvinden, dat deugt niet als argument en daar protesteer ik tegen.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Gaan we weer. Dus komen er maatregelen. Hoezo is dat een onvermijdelijkheid? Ervan uitgaande dat vaccinatie voldoende helpt om de zorgdruk onder controle te houden en er ook geen godsgruwelijke vaccinatieontwijkende hyperdepiepermutatie komt: waarom zouden we dat dan moeten?quote:Op maandag 28 juni 2021 16:59 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
A of B?![]()
Anticiperen op een mogelijke, zeer waarschijnlijke situatie deugt niet? Oké dan.quote:Op maandag 28 juni 2021 17:06 schreef Janneke141 het volgende:
Maar een potentiële keuze die je in de toekomst zelf kan gaan maken als argument gebruiken om nu iets te laten plaatsvinden, dat deugt niet als argument en daar protesteer ik tegen.
En zelfs vanuit epidemiologisch oogpunt zou je waarschijnlijk kunnen beargumenteren dat de baten per saldo opwegen tegen de lasten.
Ondanks de kleine kans voor jongeren levert een verhoogde incidentie ook in absolute aantallen mogelijk meer gevallen van jongeren met complicaties op dan het aantal complicaties tgv vaccineren.![]()
Jij denkt in sportschool, misschien moet je even wat verder denken, anders nodig ik je van harte uit om een keer met onze judotraining mee te komen doen, wordt door mensen niet voor niets een knuffelsport genoemd. Geloof me, daar zit minder afstand tussen dan met de gemiddelde bezoeker in een nachtclub (uitzonderingen op het toilet uiteraard daargelaten).quote:Op maandag 28 juni 2021 17:04 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ofwel jij zit in een hele vreemde sportschool, ofwel je bent nog nooit in een nachtclub geweest. De mate van afstand houden in een nachtclub kun je toch niet serieus vergelijken met de afstand van anderen in de sportschool?Ja dat is precies mijn punt, die afstand kunnen wij ook niet bewaren. En om het nog leuker te maken, ik denk dat 50% van mijn leerlingen in een studentenhuis woont, dus die zien ook nog eens meer dan alleen ouders/broertje/zusje als ze terugkomen, die bubbels zijn enorm.quote:En het gaat ook niet alleen om de afstand tussen twee individuen, maar hoeveel individuen (k-getal) en de onderlinge afstand daartussen. Liever twee man knus op de bank dan 100 man binnen twee meter in iemands huis.![]()
Niet mee eens. Zie de post van sapardinges, die legt het duidelijker uit dan ik.quote:Op maandag 28 juni 2021 17:09 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Anticiperen op een mogelijke, zeer waarschijnlijke situatie deugt niet? Oké dan.
En zelfs vanuit epidemiologisch oogpunt zou je waarschijnlijk kunnen beargumenteren dat de baten per saldo opwegen tegen de lasten.
Ondanks de kleine kans voor jongeren levert een verhoogde incidentie ook in absolute aantallen mogelijk meer gevallen van jongeren met complicaties op dan het aantal complicaties tgv vaccineren.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Blijkbaar zijn de experts daar niet zo zeker van, hè? Sterker nog, experts in binnen- en buitenland achten het vrij aannemelijk dat er aanvullende maatregelen nodig zullen zijn in de winter. Hoe stringent die maatregelen zijn is deels afhankelijk van of er jongeren gevaccineerd worden of niet.quote:Op maandag 28 juni 2021 17:08 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Gaan we weer. Dus komen er maatregelen. Hoezo is dat een onvermijdelijkheid? Ervan uitgaande dat vaccinatie voldoende helpt om de zorgdruk onder controle te houden en er ook geen godsgruwelijke vaccinatieontwijkende hyperdepiepermutatie komt: waarom zouden we dat dan moeten?![]()
Als 12-17 al was gevaccineerd dan was waarschijnlijk ditzelfde balletje opgeworpen maar dan voor 0-12 jarigen. Met wederom een schoolsluiting of andere maatregelen als waarschijnlijke consequentie wanneer we 0-12 niet zouden gaan vaccineren. Ik vind het maar arbitrair.I'll give you something to do![]()
Ik zou zeggen, bekijk eens een foto van de gemiddelde dojo en vergelijk dat met de gemiddelde nachtclub. Ik weet wel waar de risico op een brandhaard het grootste is.quote:Op maandag 28 juni 2021 17:09 schreef Mallerd01 het volgende:
Jij denkt in sportschool, misschien moet je even wat verder denken, anders nodig ik je van harte uit om een keer met onze judotraining mee te komen doen, wordt door mensen niet voor niets een knuffelsport genoemd. Geloof me, daar zit minder afstand tussen dan met de gemiddelde bezoeker in een nachtclub (uitzonderingen op het toilet uiteraard daargelaten).![]()
Volgens mij hoeven er helemaal geen maatregelen te komen als de zorg ontlast is. Doen we met griep toch ook niet? Hebben we dat in 2017/18 gedaan? Nee, laat ook eens gewoon de natuur z'n gang gaan. Als mensen zich niet willen vaccineren is dat hun eigen verantwoordelijkheid. Het is al bizar positief dat zo veel mensen gevaccineerd zijn/worden, dat zit echt wel goed. Wat interesseert het nou als er wat uitbraakjes zijn in, bijv, de Bible belt of op middelbare scholen? Het gros van de bevolking is gewoon hartstikke beschermd.quote:Op maandag 28 juni 2021 17:08 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Gaan we weer. Dus komen er maatregelen. Hoezo is dat een onvermijdelijkheid? Ervan uitgaande dat vaccinatie voldoende helpt om de zorgdruk onder controle te houden en er ook geen godsgruwelijke vaccinatieontwijkende hyperdepiepermutatie komt: waarom zouden we dat dan moeten?
Gewoon z'n beloop laten straks. Het is echt wel klaar. Dat idee dat we alles maar moeten controleren of managen wordt ik kotsmisselijk van.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Het risico is even groot, want de afstand wordt niet bewaard en het is niet duidelijk of er mensen besmet zijn (normaliter). Daar komt nog bij dat ventilatie bij beiden vaak niet heel erg goed is. Als er iemand bij ons iets onder de leden heeft, dan weet ik bijna zeker dat die de hele groep besmet. En om het nog een stapje erger te maken: docenten geven hier meerdere groepen les dus als je een beetje pech hebt kun je het zo aan 100-120 man overdragen in een middagje. Die nemen het dan allemaal mee naar huis en zo kun je dan je aantallen wel gaan vermenigvuldigen.quote:Op maandag 28 juni 2021 17:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, bekijk eens een foto van de gemiddelde dojo en vergelijk dat met de gemiddelde nachtclub. Ik weet wel waar de risico op een brandhaard het grootste is.
Enige waar je in een nachtclub waarschijnlijk meer kans op hebt is tinnitus van de herrie, longkanker als je in het rokershok rondhangt en SOA's als je niet oplet.![]()
Dus, even hypothetisch: stel we kunnen 1000 doden voorkomen door mondkapjes in het OV te dragen deze winter, dan moeten we dat niet doen, 'want de zorg is niet overbelast'? Puur omdat we geen maatregelen meer willen?quote:Op maandag 28 juni 2021 17:16 schreef Discombobulate het volgende:
Volgens mij hoeven er helemaal geen maatregelen te komen als de zorg ontlast is. Doen we met griep toch ook niet?![]()
Ik denk niet dat je echt op de hoogte bent van het gevaar op secundaire besmettingen. Zelfs binnen een huishouden is dat gevaar vrij beperkt.quote:Op maandag 28 juni 2021 17:18 schreef Mallerd01 het volgende:
Als er iemand bij ons iets onder de leden heeft, dan weet ik bijna zeker dat die de hele groep besmet.![]()
Ik zou zeggen: bied het aan voor kinderen en laat het kind, in overleg met de ouders zelf bepalen of hij/zij gevaccineerd wil worden.quote:Op maandag 28 juni 2021 17:12 schreef galantis het volgende:
Als 12-17 al was gevaccineerd dan was waarschijnlijk ditzelfde balletje opgeworpen maar dan voor 0-12 jarigen. Met wederom een schoolsluiting of andere maatregelen als waarschijnlijke consequentie wanneer we 0-12 niet zouden gaan vaccineren. Ik vind het maar arbitrair.![]()
Precies. Ik val in herhaling maar wanneer we nu spreken over de Corona-crisis in Nederland spreken we nu overwegend in de verleden tijd. Het is inderdaad wél te hopen dat deze visie óók algemeen is / wordt bij de hogere dames en heren in politiek Nederland, zodat we bij wat hogere besmettingscijfers als land niet meteen in een stuip schieten en weer van alles gaan dichtgooien.quote:Op maandag 28 juni 2021 17:16 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Volgens mij hoeven er helemaal geen maatregelen te komen als de zorg ontlast is. Doen we met griep toch ook niet? Hebben we dat in 2017/18 gedaan? Nee, laat ook eens gewoon de natuur z'n gang gaan. Als mensen zich niet willen vaccineren is dat hun eigen verantwoordelijkheid. Het is al bizar positief dat zo veel mensen gevaccineerd zijn/worden, dat zit echt wel goed. Wat interesseert het nou als er wat uitbraakjes zijn in, bijv, de Bible belt of op middelbare scholen? Het gros van de bevolking is gewoon hartstikke beschermd.
Gewoon z'n beloop laten straks. Het is echt wel klaar. Dat idee dat we alles maar moeten controleren of managen wordt ik kotsmisselijk van.![]()
Ja.quote:Op maandag 28 juni 2021 17:19 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dus, even hypothetisch: stel we kunnen 1000 doden voorkomen door mondkapjes in het OV te dragen deze winter, dan moeten we dat niet doen, 'want de zorg is niet overbelast'? Puur omdat we geen maatregelen meer willen?![]()
Hier is vast wat voor te vinden en was wellicht in een parallel universum realiteit geweest. Maar als we dit opeens gaan omarmen, dan snap ik de afgelopen paar duizend jaar niet helemaal. Moeten we nu echt omgaan met risico's en ziektes gaan heruitvinden?quote:Op maandag 28 juni 2021 17:19 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dus, even hypothetisch: stel we kunnen 1000 doden voorkomen door mondkapjes in het OV te dragen deze winter, dan moeten we dat niet doen, 'want de zorg is niet overbelast'? Puur omdat we geen maatregelen meer willen?I'll give you something to do![]()
100 jaar geleden werd de mens gemiddeld 50 jaar. Denk je dat onze levensverwachting zo erg gestegen is doordat we 'de natuur z'n beloop laten' en 'de dood er nou eenmaal bij hoort'?quote:Op maandag 28 juni 2021 17:22 schreef galantis het volgende:
[..]
Hier is vast wat voor te vinden en was wellicht in een parallel universum realiteit geweest. Maar als we dit opeens gaan omarmen, dan snap ik de afgelopen paar duizend jaar niet helemaal. Moeten we nu echt omgaan met risico's en ziektes gaan heruitvinden?![]()
waar houdt het op?quote:
we kunnen 100 verkeersdoden voorkomen door maar 50 km/h op de snelweg te rijden
we kunnen 200 kanker patieten per jaar voorkomen door fijnstof Schiphol of haven Rotterdam te sluiten
we kunnen 500 aids patenten per jaar voorkomen door anale homoseks te verbieden
waar stopt het?Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.![]()
De doelpalen verplaatsen zich wel in ieder geval. Er was een tijd dat het voornamelijk ging om de kwetsbaren en ouderen. Zolang die zich maar in grote getallen zouden laten vaccineren. Al snel daarna ging het toch om alle 18+‘ers. Zodra we dan een bepaald percentage zouden halen zou het wel goed komen in het najaar. Nu worden we als maatschappij alweer voorbereid op nog meer maatregelen in de winter terwijl de vaccinatie bereidheid vrij hoog ligt. En ze brengen het steeds meer als een zekerheid. Nu moeten ook de kinderen maar zo’n prik krijgen; want anders..quote:Op maandag 28 juni 2021 17:11 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Blijkbaar zijn de experts daar niet zo zeker van, hè? Sterker nog, experts in binnen- en buitenland achten het vrij aannemelijk dat er aanvullende maatregelen nodig zullen zijn in de winter. Hoe stringent die maatregelen zijn is deels afhankelijk van of er jongeren gevaccineerd worden of niet.
Kan op m’n klompen aanvoelen dat ook dat niet genoeg gaat zijn voor sommigen. Wacht gewoon af wat er in het najaar gebeurd. Grote kans dat we maatregelen ook prima kunnen vermijden als we ons puur focussen op 18+.
Ik vind het prima als kinderen zich willen laten vaccineren, maar de keuze moet bij hun liggen. Zonder dat ze op die leeftijd eigenlijk al indirect gedwongen worden of dat ze er een enorme druk van ondervinden.![]()
Niet bepaald. Maar we hebben ons leven er ook niet door laten vergallen.quote:Op maandag 28 juni 2021 17:24 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
100 jaar geleden werd de mens gemiddeld 50 jaar. Denk je dat onze levensverwachting zo erg gestegen is doordat we 'de natuur z'n beloop laten' en 'de dood er nou eenmaal bij hoort'?I'll give you something to do![]()
Mooie drogreden.quote:Op maandag 28 juni 2021 17:25 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
[..]
waar houdt het op?
we kunnen 100 verkeersdoden voorkomen door maar 50 km/h op de snelweg te rijden
we kunnen 200 kanker patieten per jaar voorkomen door fijnstof Schiphol of haven Rotterdam te sluiten
we kunnen 500 aids patenten per jaar voorkomen door anale homoseks te verbieden
waar stopt het?![]()
Ik had je idd beetje verkeer begrepen, waarvoor excusesquote:Op maandag 28 juni 2021 16:03 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik gaf dus 3 opties aan en niet alleen open met TvT of dicht?
Over de effectiviteit van de maatregel kun je uren bomen, maar in basis zijn er er gewoon maar een paar opties.
1: Neem je het risico om alle maatregelen op te heffen?
2: Als je dat niet wil nemen, zijn er risicobeperkende voorwaarden om iets wel te kunnen doen?
3: Is die risicobeperkende voorwaarde maatschappelijk aanvaardbaar in de geldende situatie?
4: Is de beperking maatschappelijk aanvaardbaar in de geldende situatie?
5: Wat is het effect in combinatie met andere beperkingen en hoe staat dit in verhouding?
En aan al die schuifjes kun je prutsen, en TvT is 1 van de risicobeperkende voorwaarden in de gereedschapskist van de beleidsmakers, naast de anderhalve meter, mondkapjes, vierkante meter limieten, avondklokken, etc..
Goeie post dit, oprecht, die schuifjes is idd waar het om gaat
Er was een tijd dat het virus ook makkelijk onder controle zou blijven door alleen 18+'ers te vaccineren. En toen kwam er een tijd dat daarvoor ook het vaccineren van 12-18 voor nodig was.quote:Op maandag 28 juni 2021 17:25 schreef AlwaysHappy het volgende:
Er was een tijd dat het voornamelijk ging om de kwetsbaren en ouderen. Zolang die zich maar in grote getallen zouden laten vaccineren. Al snel daarna ging het toch om alle 18+‘ers. Zodra we dan een bepaald percentage zouden halen zou het wel goed komen in het najaar.![]()
lekker nuttig die QR-code, je kan deze dus kopiëren en aan je vrienden verstrekken.
Afgelopen weekend werd er in 9 van de 10 gevallen geen ID check gedaan om de geldigheid te controleren.Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Als er geen ID check gedaan wordt kan dat iddquote:Op maandag 28 juni 2021 17:30 schreef Fukushima het volgende:
lekker nuttig die QR-code, je kan deze dus kopiëren en aan je vrienden verstrekken.
Afgelopen weekend werd er in 9 van de 10 gevallen geen ID check gedaan om de geldigheid te controleren.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Eens. Ik ben overigens ook niet perse tegen het vaccineren van minderjarigen, maar de adviezen van hen die verstand hebben van de medische risico's zouden alleen daarop gebaseerd moeten zijn, arbitraire theoretische maatschappelijke gevolgen zouden daarbij geen belang mogen spelen.quote:Op maandag 28 juni 2021 17:25 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
De doelpalen verplaatsen zich wel in ieder geval. Er was een tijd dat het voornamelijk ging om de kwetsbaren en ouderen. Zolang die zich maar in grote getallen zouden laten vaccineren. Al snel daarna ging het toch om alle 18+‘ers. Zodra we dan een bepaald percentage zouden halen zou het wel goed komen in het najaar. Nu worden we als maatschappij alweer voorbereid op nog meer maatregelen in de winter terwijl de vaccinatie bereidheid vrij hoog ligt. En ze brengen het steeds meer als een zekerheid. Nu moeten ook de kinderen maar zo’n prik krijgen; want anders..
Kan op m’n klompen aanvoelen dat ook dat niet genoeg gaat zijn voor sommigen. Wacht gewoon af wat er in het najaar gebeurd. Grote kans dat we maatregelen ook prima kunnen vermijden als we ons puur focussen op 18+.
Ik vind het prima als kinderen zich willen laten vaccineren, maar de keuze moet bij hun liggen. Zonder dat ze op die leeftijd eigenlijk al indirect gedwongen worden of dat ze er een enorme druk van ondervinden.![]()
Dan moet je al de veronderstelling hebben dat mondkapjes werken. Wáár raken mensen besmet? Volgens mij vooral thuis. Ik vind het niet zo'n goed voorbeeld. Tja, puur hypothetisch. Wat moet je daar nou mee?quote:Op maandag 28 juni 2021 17:19 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dus, even hypothetisch: stel we kunnen 1000 doden voorkomen door mondkapjes in het OV te dragen deze winter, dan moeten we dat niet doen, 'want de zorg is niet overbelast'? Puur omdat we geen maatregelen meer willen?A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: