abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 juni 2021 @ 10:26:57 #26
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200104939
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik denk dat dat wel mee zal vallen, want als blijkt dat de gevaccineerden niet ziek genoeg worden om in het ziekenhuis te belanden, is er geen acuut probleem, dus hoeft er niet aangescherpt.

Wat ik wel vervelend vind, is dat er veel jongeren niet gevaccineerd kunnen worden, maar wel mee moeten met de ouders op vakantie en dan dus ook getest moeten worden soms. Ik las dat Italie vanaf 2 jaar een test vereist. er zullen best veel ouders zijn die overleggen met hun kroost, en ook zullen er genoeg jongeren zijn die het testen ervoor over hebben, maar de groep die dat eigenlijk niet wil maar mee moet met de ouders en dus tegen hun wil getest moet worden, heb ik toch moeite mee.
Die kinderen werden ook tegen hun wil in getest om naar onderwijs of opvang te mogen. Vond ik eigenlijk nog verwerpelijker.

Vind dit dus ook niet ok, daar zouden prima EU afspraken over gemaakt kunnen worden. Als je niet gevaccineerd kunt worden vanwege leeftijd, ook geen test. Toedeledokie

Maar goed, wie ben ik :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_200104941
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik heb er wel vertrouwen in dat men dat los kan koppelen.
Ik niet. Stel je voor dat de besmettingscijfers in het najaar beginnen te stijgen, al dan niet door Delta of een heel nieuwe variant. Ik ga ervan uit dan er dan de bekende clubjes zullen opstaan, en die zullen de media opzoeken en oproepen tot het herinvoeren van maatregelen "voor de zekerheid", "om een nieuwe golf voor te zijn" en met meer van dat soort redenaties. En als er dan maar genoeg druk wordt uitgeoefend* acht ik het niet onwaarschijnlijk dat je dan toch weer met beperkende maatregelen opgescheept wordt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_200104942
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:22 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Hoe verhouden deze cijfers zich met de kans op myocarditis bij een covid19 besmetting?
Volgens mij is daar nog niet heel veel data over, maar er is wel b.v. dit onderzoek bij atleten, omdat dat dus een risicogroep is voor wat betreft hartproblemen:
https://jamanetwork.com/j(...)/fullarticle/2780548

Dan kom je dus op 0,31% symptomatisch en 2,3% op basis van medische screening in deze populatie.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 28 juni 2021 @ 10:29:32 #29
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200104968
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:25 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik snap wat je zegt, maar dat vind ik niet. In die leeftijdsgroep heeft het virus in bijna alle gevallen een milde uitwerking, milder dan ziekenhuisopname (uitgaande van 12-17 zonder comorbiditeiten).

In dit geval heb je dus in de ruwe rapportage ~1/15.000 12-17 jarige mannen die myocarditis krijgen (bij vrouwen minder). Totaal zijn er zo'n 600.000 mannen in die leeftijdsgroep, dan heb je het (voor het gemak) over 40 patiënten met myocarditis. Laten we zeggen dat 2/3e daarvan een ziekenhuisopname nodig heeft, zo'n 27.

Ook al is die ziekenhuisopname maar een dag, die ziekenhuisopname is heftiger dan wat zij krijgen aan bijwerkingen van corona zelf.

Ik zeg overigens niet dat die groep niet gevaccineerd moet worden (als ze het zelf willen). Ik zeg dat dit goed gewogen moet worden en de voor- en nadelen tegen elkaar afgezet worden. Dat moet op een feitelijke basis gebeuren en niet door het geroeptoeter van de Jonge, van Dissel en Wallinga die vinden dat ze gevaccineerd moeten worden omdat we anders de R niet kunnen drukken.
Waarbij het risico op die bijwerkingen is na het bewust kiezen voor een vaccin nemen.
En het nog maar de vraag is of je Covid krijgt. En áls je Covid krijgt, zijn er risico's maar die zijn miniem.

Ik zou het wel weten als ouder zijnde
pi_200104995
quote:
1s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:25 schreef Molo het volgende:

[..]

Wat we winnen met het vaccineren van kinderen is minder positieve tests dus politiek internationaal gunstig. En voor binnenlands gebruik het iets meer beschermen van mensen die zich niet kunnen of willen laten vaccineren.

De vraag is of dit proportioneel is.

Risicogroepen vaccineren bij kinderen zoals nu, prima wmb, maar de rest vind ik echt niet in verhouding staan.

Laat Darwin dan maar lekker zijn werk doen
Volledig met je eens.
Maar minder positieve tests zijn tevens voor de binnenlandse aangelegenheid gunstig. Je kan de bewindslieden maar beter zo weinig mogelijk de kans geven om überhaupt over maatregelen na te denken.
Vaccins opdringen aan alle kinderen zitten we niet op te wachten. Maar nieuwe maatregelen die iedereen weer treffen zitten we ook niet op te wachten.
I'll give you something to do
  Moderator maandag 28 juni 2021 @ 10:33:15 #31
5428 crew  miss_sly
pi_200105007
quote:
1s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:26 schreef Molo het volgende:

[..]

Die kinderen werden ook tegen hun wil in getest om naar onderwijs of opvang te mogen. Vond ik eigenlijk nog verwerpelijker.

Vind dit dus ook niet ok, daar zouden prima EU afspraken over gemaakt kunnen worden. Als je niet gevaccineerd kunt worden vanwege leeftijd, ook geen test. Toedeledokie

Maar goed, wie ben ik :+
Dat vond ik net zo verwerpelijk.

Vooralsnog zijn die afspraken er niet en zijn er ook nog onderling verschillen, denk ik? Italie vanaf 2 jaar, maar voor Frankrijk hoeven kinderen jonger dan 11 jaar weer niet getest. Handig wel.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator maandag 28 juni 2021 @ 10:34:06 #32
5428 crew  miss_sly
pi_200105019
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:27 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Ik niet. Stel je voor dat de besmettingscijfers in het najaar beginnen te stijgen, al dan niet door Delta of een heel nieuwe variant. Ik ga ervan uit dan er dan de bekende clubjes zullen opstaan, en die zullen de media opzoeken en oproepen tot het herinvoeren van maatregelen "voor de zekerheid", "om een nieuwe golf voor te zijn" en met meer van dat soort redenaties. En als er dan maar genoeg druk wordt uitgeoefend* acht ik het niet onwaarschijnlijk dat je dan toch weer met beperkende maatregelen opgescheept wordt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk dat dat wel mee zal vallen. Er is ook geen gehoor gegeven aan de clubjes die nu riepen dat de versoepelingen te snel gingen en dat er wat teruggedraaid moest worden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_200105024
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:32 schreef galantis het volgende:

[..]

Volledig met je eens.
Maar minder positieve tests zijn tevens voor de binnenlandse aangelegenheid gunstig. Je kan de bewindslieden maar beter zo weinig mogelijk de kans geven om überhaupt over maatregelen na te denken.
Vaccins opdringen aan alle kinderen zitten we niet op te wachten. Maar nieuwe maatregelen die iedereen weer treffen zitten we ook niet op te wachten.
Dat is een beleidskeuze. Een beleidskeuze die los zou moeten staan van de keus om een groep die vrijwel geen last van het virus heeft bewust risico te laten lopen om anderen te beschermen.

Als het puur en alleen gaat om positieve tests kun je gewoon weer gericht gaan testen, of helemaal een groot vangnet maken en daarin iedereen testen (dan gaat het percentage tenslotte omlaag).
pi_200105027
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:27 schreef Monolith het volgende:

[..]

Volgens mij is daar nog niet heel veel data over, maar er is wel b.v. dit onderzoek bij atleten, omdat dat dus een risicogroep is voor wat betreft hartproblemen:
https://jamanetwork.com/j(...)/fullarticle/2780548

Dan kom je dus op 0,31% symptomatisch en 2,3% op basis van medische screening in deze populatie.
Als je hier conclusies uit moet trekken dan ligt dat percentage dus vele malen hoger. Maar goed, meer onderzoek is nodig.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  maandag 28 juni 2021 @ 10:35:20 #35
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200105039
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:32 schreef galantis het volgende:

[..]

Volledig met je eens.
Ziekte overkomt je, vaccineren kun je kiezen.
Die maatregelen zijn volstrekt politieke keuzes om in te zetten op de bevolking.
De angst voor maatregelen en inzet ervoor ga ik proberen om vooral niet mijn leven te laten beïnvloeden iig
pi_200105047
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:34 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Als je hier conclusies uit moet trekken dan ligt dat percentage dus vele malen hoger. Maar goed, meer onderzoek is nodig.
Professionele atleten zijn over 't algemeen niet 12-17, dus we weten niet hoe het in die leeftijdsgroep gaat. Maargoed, zelfs als het risico hoger is, het is geen zekerheid dat je Covid krijgt.

Wel weten we dat de gevallen van myocarditis (bij de selecte testgroep, toegegeven) vele malen hoger zijn bij die lagere leeftijd dan hogere leeftijden.
pi_200105067
quote:
1s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:29 schreef Molo het volgende:

[..]

En het nog maar de vraag is of je Covid krijgt.
De vraag is niet of. De vraag is wanneer... helemaal nu de maatregelen één voor één aan het verdwijnen zijn.

quote:
En áls je Covid krijgt, zijn er risico's maar die zijn miniem.
Lager dan de risico's bij vaccinatie? Dat is een boute uitspraak.
pi_200105130
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:36 schreef chratnox het volgende:

[..]

het is geen zekerheid dat je Covid krijgt.
Ga daar maar wel vanuit als straks alles weer normaal is. Tenzij je de komende jaren in vrijwillige lockdown wil blijven.
  maandag 28 juni 2021 @ 10:43:34 #39
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200105142
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:42 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Ga daar maar wel vanuit als straks alles weer normaal is. Tenzij je de komende jaren in vrijwillige lockdown wil blijven.
We doen het samen toch? Dan ook allemaal maar een keer corona pakken ;)
pi_200105155
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:42 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Waarom? Er zijn momenteel (volgens het coronadashboard) zo'n 25.000 besmettelijke mensen. De R is onder de 1, meer en meer mensen worden gevaccineerd. De kans dat het virus voor die tijd al uitgedoofd is is net zo groot.
  maandag 28 juni 2021 @ 10:46:41 #41
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_200105186
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:43 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

We doen het samen toch? Dan ook allemaal maar een keer corona pakken ;)
Ik snap alleen niet helemaal waarom iemand liever COVID-19 wil pakken richting immuniteit dan een vaccinatie.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 28 juni 2021 @ 10:49:25 #42
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200105230
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat vond ik net zo verwerpelijk.

Vooralsnog zijn die afspraken er niet en zijn er ook nog onderling verschillen, denk ik? Italie vanaf 2 jaar, maar voor Frankrijk hoeven kinderen jonger dan 11 jaar weer niet getest. Handig wel.
Dikke faal van de EU, druist enorm tegen vrij verkeer van personen in en kinderrechten wmb

Fuckerssssss
pi_200105249
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:44 schreef chratnox het volgende:

[..]

Waarom? Er zijn momenteel (volgens het coronadashboard) zo'n 25.000 besmettelijke mensen. De R is onder de 1, meer en meer mensen worden gevaccineerd. De kans dat het virus voor die tijd al uitgedoofd is is net zo groot.
Dat is nu zo maar we gaan nieuwe besmettingsgolven (besmettingsgolf =/= ziekenhuisopnamegolf) krijgen omdat de rest van de wereld niet zo'n hoge vaccinatiegraad heeft als Nederland en er steeds weer nieuwe varianten ontstaan. Door de hoge vaccinatiegraad zullen nieuwe golven waarschijnlijk niet ontwrichtend zijn voor onze samenleving maar op individueel vlak kan het nog steeds heel akelig uitpakken, met name voor de ongevaccineerden.
  maandag 28 juni 2021 @ 10:51:19 #44
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200105254
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:38 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

De vraag is niet of. De vraag is wanneer... helemaal nu de maatregelen één voor één aan het verdwijnen zijn.
[..]

Lager dan de risico's bij vaccinatie? Dat is een boute uitspraak.
Uhm, dat is jouw uitspraak nu hè :D
pi_200105291
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:27 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

SPOILER
Ik zal ook oprecht positief verrast zijn als landen niet terug grijpen naar bepaalde maatregelen zodra er weer een gevaarlijke mutatie ontstaat en/of het aantal besmettingen weer hard stijgen. Ook gevaccineerden kunnen nog positief testen, dus het aantal positieve testen gaat straks nog minder zeggen. Ik hoop dat ze dat ook echt inzien en niet ‘uit voorzorg’ of voor de zekerheid maar weer naar die maatregelen gaan grijpen ja. Gewoon vertrouwen hebben in het vaccin en er van uit gaan dat die gewoon werken tegen eventuele mutaties. Pas ingrijpen als de ziekenhuizen ook echt weer vol lopen met Corona patiënten. En dan ook echt Corona patiënten; niet wanneer ze vol komen te liggen omdat ze mede vol liggen door normale griep patiënten zeg maar.

Hoop echt dat we nu niet elk jaar in het najaar en winter met maatregelen zitten opgescheept en dat we dan in de lente en zomer weer wat meer mogen.
pi_200105292
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:46 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ik snap alleen niet helemaal waarom iemand liever COVID-19 wil pakken richting immuniteit dan een vaccinatie.
Gewoon om tegen te zijn. Meer niet.

Die argumenten hangen toch van onzin aan elkaar joh. Selectief shoppen in datasets, Twitter als bron, gevoel van onsterfelijkheid, etcetera. Da's echt geen rationele beslissing.

Ik vind het nogal wat als je zó graag tegendraads wilt doen dat je je eigen gezondheid (en die van anderen) daarvoor op het spel wilt zetten, maar goed. Zo gaat dat nou eenmaal.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  maandag 28 juni 2021 @ 10:53:55 #47
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200105293
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:44 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dit

Of je krijgt idd corona over een tijdje, kan ook. Kan ook prima zijn dat het dan een milder virus is geworden door mutaties.

Alles kan

Stellig beweren dat je nu 100% kans op coronainfectie krijgt nu er minder maatregelen zijn lijkt me nogal onjuist. En dan hebben we het nog niet gehad over de ziektelast ervan bij specifieke doelgroepen
pi_200105296
quote:
1s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:51 schreef Molo het volgende:

[..]

Uhm, dat is jouw uitspraak nu hè :D
Nee? Mijn uitspraak is dat ik vermoed dat de risico's van covidbesmetting groter zijn dan de risico's bij vaccinatie. Helaas is daar nog niet voldoende onderzoek van om dat met zekerheid te zeggen al lijken de eerste tekenen daar wel op (onderzoek op sporters).
pi_200105331
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:53 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Die argumenten hangen toch van onzin aan elkaar joh. Selectief shoppen in datasets, Twitter als bron, gevoel van onsterfelijkheid, etcetera. Da's echt geen rationele beslissing.

Ik vind het nogal wat als je zó graag tegendraads wilt doen dat je je eigen gezondheid (en die van anderen) daarvoor op het spel wilt zetten, maar goed. Zo gaat dat nou eenmaal.
Onze overheid begon de pandemie dat het een goed idee was dat er op die manier groepsimmuniteit opgebouwd werd, dus het komt niet zomaar uit de lucht vallen.

Ik vind het bijzonder dat het enige argument dat in je opkomt is dat mensen tegendraads willen doen.
  maandag 28 juni 2021 @ 10:56:19 #50
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200105334
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:53 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Waarom zou het geen weloverwogen keuze kunnen zijn?

Pneumokokken vaccinaties dringen we toch ook niet elke bejaarde op en zeggen dat het een staatsmongool is als hij of zij die niet neemt?

Laat staan jongere mensen want groepsimmuniteit?

Waarom worden discussies in pro of tegen kamp geflikkerd, nuance en zelfbeschikking is een groot goed. Denken ook
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')