abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200108950
pi_200108954
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:20 schreef chratnox het volgende:

[..]

En dat is naar mijn mening waar de overheid tekort geschoten is. Ze hebben niet voldoende uitgelegd waarom het zo belangrijk is maar er vooral op gehamerd dat mensen daarna zelf weer dingen konden. Gevolg is dat mensen het zien als een soort toegangsbewijs.

Ergens ook wel logisch omdat we het allemaal hebben ervaren als het 'op slot gaan' van ons normale leventje. Alles ging letterlijk en figuurlijk dicht. De vaccinatie wordt dan de sleutel tot toegang.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_200108959
pi_200108966
pi_200108967
quote:

[..]

En dat is naar mijn mening waar de overheid tekort geschoten is. Ze hebben niet voldoende uitgelegd waarom het zo belangrijk is maar er vooral op gehamerd dat mensen daarna zelf weer dingen konden. Gevolg is dat mensen het zien als een soort toegangsbewijs.

Mijn vrouw kreeg op een gegeven moment opmerkingen van collega's omdat ze niet zeker wist of ze zich wilde laten vaccineren omdat ze zwanger is. Dat het asociaal was dat ze er überhaupt over nadacht enzo.
Eerlijk gezegd denk ik niet dat een andere insteek van de overheid erg veel geholpen had om dergelijke reacties te voorkomen en uiteindelijk is de overheid gewoon correct in het stellen dat vaccinatie toestaat dat zaken weer open gaan.
pi_200108969
  maandag 28 juni 2021 @ 15:23:49 #209
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_200108971
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:18 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

Ik was het met je eens geweest als het altijd zo geweest was, dat is het niet het geval. Nu wordt je als jongere verplicht om door een hoepel te springen voor iets waar je sowieso eigenlijk al geen last van had.
Het is een pandemie, zolang die woed gelden er andere regels. Infectie preventie is een regel die je tijdens een pandemie wil toepassen, als er geen pandemie heerst hoef je het inderdaad niet meer te doen.

quote:
Dus wordt je als jongere beperkt om iets te doen wat je eigenlijk zonder risico gewoon altijd al had kunnen doen.
En dit is een denkfout, de jongere kan dat dus niet doen met gelijkblijvend risico. De kans dat hij in zijn situatie anderen kan besmetten is realistisch op dit moment. Dat risico, weliswaar klein, is er dus wel in deze tijd.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  maandag 28 juni 2021 @ 15:25:08 #210
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_200108988
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd denk ik niet dat een andere insteek van de overheid erg veel geholpen had om dergelijke reacties te voorkomen en uiteindelijk is de overheid gewoon correct in het stellen dat vaccinatie toestaat dat zaken weer open gaan.
Dat grootschalige vaccinatie zorgt voor het uitdoven van het virus (en dus het heropenen van de samenleving mogelijk maakt) en dat jouw individuele vaccinatie een toegangsbewijs voor een museum, café of festival is, zijn twee totaal verschillende zaken.

Maar een overeenkomst is er ook wel: beide is een politiek besluit en geen natuurwet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_200109016
quote:

[..]

Mijn vrouw kreeg op een gegeven moment opmerkingen van collega's omdat ze niet zeker wist of ze zich wilde laten vaccineren omdat ze zwanger is. Dat het asociaal was dat ze er überhaupt over nadacht enzo.
Dat ben ik niet met je eens. Uiteindelijk is het natuurlijk zo dat de boel pas weer open kan als de zorg niet direct overbelast raakt, het virus dus eronder is en vaccinatie is daarvoor een middel. Ik schat in dat we het daarover eens zijn.

Er zijn legio campagnes geweest. 'Ik stroop mijn mouw op', etc. 'Samen tegen corona', 'Doe het voor elkaar' in de context van testen, vaccineren en mondkapjes. Er is echt steeds gehamerd op de (ietwat knullige, dat geef ik toe) we-doen-het-samen-lijn. Het is in mijn ogen vooral het publieke debat wat de richting op gaat dat vaccinatie een toegangsbewijs is. Zoals hier op dit forum, op Reddit, FB/Twitter etcetera.

De overheid heb ik zo'n op individualisme gerichte uitspraak niet zien doen.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_200109034
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:25 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat grootschalige vaccinatie zorgt voor het uitdoven van het virus (en dus het heropenen van de samenleving mogelijk maakt) en dat jouw individuele vaccinatie een toegangsbewijs voor een museum, café of festival is, zijn twee totaal verschillende zaken.

Maar een overeenkomst is er ook wel: beide is een politiek besluit en geen natuurwet.
Kudde immuniteit is wel een natuurwet volgens mij, hoe die bereikt wordt is dan weer minder relevant. En dat mensen zaken met elkaar associeren is des mensens denk ik.
pi_200109045
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:27 schreef BlackLining het volgende:

[..]

En als ze dat wél zouden doen, zou daar ook niks mis mee zijn wat mij betreft. Zolang je maar niet communiceert dat puur en alleen vaccineren je die vrijheid geeft. Het moet een van de opties blijven.
pi_200109046
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:25 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

"Dat grootschalige vaccinatie zorgt voor het uitdoven van het virus" is geen politiek besluit. Ook geen natuurwet, maar iets wat is gebleken uit de talloze vaccin-trials, de ervaringen van UK en Israël in de praktijk en de ervaringen met vroegere vaccins tegen bijvoorbeeld polio en de mazelen.

Je kunt niet alles reduceren tot politiek besluit.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_200109050
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:17 schreef Jor_Dii het volgende:
Slechts 2 besmettingen minder dan vorige week - denk dat we nu langzaam een beetje op punt gaan komen dat we niet veel verder meer gaan dalen qua besmettingen.
Sterker nog, de besmettingen zullen ook gewoon weer gaan oplopen de komende periode. Interessanter zijn de ziekenhuiscijfers. Als die laag blijven, werken de vaccins.
  maandag 28 juni 2021 @ 15:29:40 #216
346939 Janneke141
pi_200109065
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Kudde immuniteit is wel een natuurwet volgens mij, hoe die bereikt wordt is dan weer minder relevant. En dat mensen zaken met elkaar associeren is des mensens denk ik.
Maar de gevolgen van die kudde-immuniteit voor het dagelijks leven zijn geen natuurwet.
  maandag 28 juni 2021 @ 15:30:16 #217
268495 Oliver23
Ninja Mime!
  maandag 28 juni 2021 @ 15:32:43 #218
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_200109107
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:23 schreef zalkc het volgende:

[..]

Het is een pandemie, zolang die woed gelden er andere regels. Infectie preventie is een regel die je tijdens een pandemie wil toepassen, als er geen pandemie heerst hoef je het inderdaad niet meer te doen.
Zolang die woedt ben ik het met je eens maar dat betekent niet dat ze dan nu maar gevaccineerd moeten worden omdat ze de R naar beneden halen.
quote:
[..]

En dit is een denkfout, de jongere kan dat dus niet doen met gelijkblijvend risico. De kans dat hij in zijn situatie anderen kan besmetten is realistisch op dit moment. Dat risico, weliswaar klein, is er dus wel in deze tijd.
Oh ja gelijkblijvend risico op infectie maar een veel kleiner risico om er ziek van te worden. En zolang er risico is om anderen te besmetten is het inderdaad samen maar zonder een infarct in de zorg zouden zij ook gewoon door mogen leven, met of zonder vaccin en zonder extra hoepels. Dus als de risicogroepen immuun zijn, is het klaar.
pi_200109113
Het is gewoon klaar nu, zorg is ontlast. De rest interesseert niet meer zo.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator maandag 28 juni 2021 @ 15:33:55 #220
5428 crew  miss_sly
pi_200109123
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:21 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ik heb van een paar users als de zorgen voorbij zien komen met betrekking tot reizen naar het buitenland, maar ik vind dat eigenlijk losstaan van de discussie over de (zachte) druk die Nederland legt op mensen om zich te laten vaccineren.

Of een andere Staat een vaccinatieplicht instelt is redelijk buiten de macht van de Nederlandse regering. In Europa wellicht nog enigszins (overigens was de Nederlandse lijn voor wat betreft de green passes soepeler dan wat er uiteindelijk Europees is besloten. Nederland wilde onder andere geen reden voor een green pass in de QR code en die is er toch gekomen) maar daar buiten zeker niet. Ik denk echt dat dat een andere discussie is.

Ik snap je zorgen hoor maar het enige wat de Nederlandse Staat hier kan doen is de mogelijkheid bieden aan kinderen om zich te laten vaccineren. De VS zal immers echt geen uitzondering maken voor landen die het verbieden kinderen te vaccineren.

Ik mag de VS ook niet in trouwens. Op vakantie in Iran geweest en nu ben ik dus een terrorist. Ofzo. Dat land heeft echt belachelijke inreisbeperkingen.
Maar dat is dus precies het probleem. De post waarop ik reageerde was de post waarin jij je afvroeg hoe kinderen hun ouders zouden kunnen benadelen. Nou, zo dus. Of door niet naar school te kunnen vanwege een uitbraak en een ouder thuis moet werken of zo. En er zullen dus ouders zijn die niet van belang vinden wat hun kind wil, maar wat zij willen.

Beiden kanten op overigens. Ook kinderen die niet gevaccineerd zouden moeten worden van hun ouders omdat die mordicus tegen zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_200109128
quote:
Verdachte aanslagplan vaccinatielocatie: 'Uit de hand gelopen grap'
Een man die een aanslag wilde plegen op een vaccinatielocatie in Den Helder, wilde dat doen met een zelfgemaakte bom. Dat heeft het OM gezegd in de rechtbank van Haarlem, waar een 38-jarige verdachte terechtstaat.

Voor de bom wilde hij vuurwerk, olie en benzine gebruiken, zou blijken uit zijn chatgeschiedenis. De vaccinatielocatie had door de aanslag zeker een week platgelegd moeten worden, schrijft NH Nieuws.

Volgens de verdachte zelf gaat het om een uit de hand gelopen grap. Ook zou hij PTSS hebben. Het OM wil dat de man een persoonlijkheidsonderzoek ondergaat. In de tussentijd moet hij vast blijven zitten, vindt het OM. De rechter besluit daar morgen over.
Apart gevoel voor humor hebben sommige mensen toch.
pi_200109131
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:27 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Dat ben ik niet met je eens. Uiteindelijk is het natuurlijk zo dat de boel pas weer open kan als de zorg niet direct overbelast raakt, het virus dus eronder is en vaccinatie is daarvoor een middel. Ik schat in dat we het daarover eens zijn.

Er zijn legio campagnes geweest. 'Ik stroop mijn mouw op', etc. 'Samen tegen corona', 'Doe het voor elkaar' in de context van testen, vaccineren en mondkapjes. Er is echt steeds gehamerd op de (ietwat knullige, dat geef ik toe) we-doen-het-samen-lijn. Het is in mijn ogen vooral het publieke debat wat de richting op gaat dat vaccinatie een toegangsbewijs is. Zoals hier op dit forum, op Reddit, FB/Twitter etcetera.

De QR code is een toegangsbewijs. De manier waarop je de QR code krijgt is door je óf te laten vaccineren óf je regelmatig te laten testen. Maakt dat je vaccinatie niet eigenlijk een toegangsbewijs?
pi_200109134
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:33 schreef Discombobulate het volgende:
Het is gewoon klaar nu, zorg is ontlast. De rest interesseert niet meer zo.
Ik ben op zich wel blij dat de overheid zich voorbereid op een eventuele nieuwe golf hoor. Zou toch matig zijn als we straks in het najaar toch weer overvallen worden.

Beetje hetzelfde zoals dat we vorig jaar december pas gingen kijken hoe we dat vaccineren nou zouden gaan doen. Vooruit kijken. Da's belangrijk.
pi_200109147
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:34 schreef chratnox het volgende:

[..]

De QR code is een toegangsbewijs. De manier waarop je de QR code krijgt is door je óf te laten vaccineren óf je regelmatig te laten testen. Maakt dat je vaccinatie niet eigenlijk een toegangsbewijs?
Oók ja. Neem aan dat je het met me eens bent dat het voornamelijk bedoelt is voor de gezondheid van jezelf en anderen?
pi_200109156
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:34 schreef chratnox het volgende:

[..]

ja, maar niet het enige. Jij had het over de manier waarop de overheid dit gecommuniceert heeft. En die lijn was vooral dat vaccineren 'voor elkaar' is, en niet individualistisch.

Dat dat uiteindelijk wel zo ís, ben ik met je eens. Maar dat beeld is zo niet door de overheid geschetst.
pi_200109160
quote:
9s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:34 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Apart gevoel voor humor hebben sommige mensen toch.
Brandbom, haha! Leuk man!

:|W
  maandag 28 juni 2021 @ 15:37:48 #227
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_200109166
quote:
2s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:32 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

Zolang die woedt ben ik het met je eens maar dat betekent niet dat ze dan nu maar gevaccineerd moeten worden omdat ze de R naar beneden halen.
[..]

Oh ja gelijkblijvend risico op infectie maar een veel kleiner risico om er ziek van te worden. En zolang er risico is om anderen te besmetten is het inderdaad samen maar zonder een infarct in de zorg zouden zij ook gewoon door mogen leven, met of zonder vaccin en zonder extra hoepels. Dus als de risicogroepen immuun zijn, is het klaar.
En op dit moment is de hoepel nog nodig om meer open te kunnen gooien. De alternatieven zijn meer beperkingen voor iedereen, eigenlijk het gesloten houden van het uitgaan. Of het risico lopen op meer ziekenhuisopnames, iets wat zo verrekte moeilijk te voorspellen is dat het eerder waarzeggerij is.

Persoonlijk had ik liever de clubs en festivals dicht gehouden in plaats van het testcircus wat er nu is.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_200109169
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Maar dat is dus precies het probleem. De post waarop ik reageerde was de post waarin jij je afvroeg hoe kinderen hun ouders zouden kunnen benadelen. Nou, zo dus. Of door niet naar school te kunnen vanwege een uitbraak en een ouder thuis moet werken of zo. En er zullen dus ouders zijn die niet van belang vinden wat hun kind wil, maar wat zij willen.

Beiden kanten op overigens. Ook kinderen die niet gevaccineerd zouden moeten worden van hun ouders omdat die mordicus tegen zijn.
Nou kan het zijn dat ik de draad enigszins kwijt ben maar we hadden het er toch over of Nederland kinderen 12-17 moet gaan vaccineren? Uiteindelijk is dat altijd een mogelijkheid, nooit een dwang. Volgens jou redenatie zou de overheid ook kunnen zeggen "nee, gaan we niet doen". Dan kom je dus ook de VS niet in, maar hoeft je kind ook geen keuze te maken. Mij lijkt dat ook niet echt een oplossing.

Dat de keuze lastig kan zijn wil niet zeggen dat dan de mogelijkheid maar ontnomen moet worden.
pi_200109184
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:35 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Oók ja. Neem aan dat je het met me eens bent dat het voornamelijk bedoelt is voor de gezondheid van jezelf en anderen?
Dat is nogal aan inflatie onderhevig. Als het voornamelijk bedoelt is voor de gezondheid zou je niet direct nadat je prik geregistreerd is mogen gaan feesten, dan zou je die 2 weken/4 weken moeten wachten. Aangezien dat niet nodig is geeft het een vals gevoel van veiligheid en daarmee is eigenlijk de waarde als maatregel om de gezondheid te waarborgen een stuk minder waardevol.

Op zaterdagochtend even snel je prik Janssen halen en 's avonds helemaal naar de tyfus in Paradiso, want je hebt je prik (en QR code) toch?

Dat is overigens niet alleen bij jongeren zo, de ouderen die met de caravan naar de priklocatie gingen om hun gele boekje te laten stempelen was ook zo'n mooi voorbeeld.
  maandag 28 juni 2021 @ 15:39:13 #230
346939 Janneke141
pi_200109190
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:37 schreef zalkc het volgende:
En op dit moment is de hoepel nog nodig om meer open te kunnen gooien.
Nee. Dat is een valse voorstelling van zaken, ook als ze heel vaak herhaald wordt.
pi_200109197
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:38 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat is nogal aan inflatie onderhevig. Als het voornamelijk bedoelt is voor de gezondheid zou je niet direct nadat je prik geregistreerd is mogen gaan feesten, dan zou je die 2 weken/4 weken moeten wachten. Aangezien dat niet nodig is geeft het een vals gevoel van veiligheid en daarmee is eigenlijk de waarde als maatregel om de gezondheid te waarborgen een stuk minder waardevol.

Op zaterdagochtend even snel je prik Janssen halen en 's avonds helemaal naar de tyfus in Paradiso, want je hebt je prik (en QR code) toch?

Dat is overigens niet alleen bij jongeren zo, de ouderen die met de caravan naar de priklocatie gingen om hun gele boekje te laten stempelen was ook zo'n mooi voorbeeld.
Dat werkt zo niet he, een prik moet zoveel dagen geleden zijn om geldig te zijn voor een toegangscode.

Edit: I stand corrected. Da's dom dan.
  maandag 28 juni 2021 @ 15:39:46 #232
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200109199
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:34 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ik ben op zich wel blij dat de overheid zich voorbereid op een eventuele nieuwe golf hoor. Zou toch matig zijn als we straks in het najaar toch weer overvallen worden.

Beetje hetzelfde zoals dat we vorig jaar december pas gingen kijken hoe we dat vaccineren nou zouden gaan doen. Vooruit kijken. Da's belangrijk.
Hoe bereiden ze zich voor op een eventuele nieuwe golf dan?

Maatregelen op de plank hebben bedoel je dan?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_200109209
quote:
1s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:39 schreef Molo het volgende:

[..]

Hoe bereiden ze zich voor op een eventuele nieuwe golf dan?

Maatregelen op de plank hebben bedoel je dan?
En grootschalig blijven testen, ja.

Niet permanent natuurlijk maar toch zeker tot we weten wat het virus dit najaar weer gaat doen mét vaccinaties (maar ook met mutaties).
pi_200109211
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:36 schreef BlackLining het volgende:

[..]

ja, maar niet het enige. Jij had het over de manier waarop de overheid dit gecommuniceert heeft. En die lijn was vooral dat vaccineren 'voor elkaar' is, en niet individualistisch.

Dat dat uiteindelijk wel zo ís, ben ik met je eens. Maar dat beeld is zo niet door de overheid geschetst.
Ja oké, daar heb je gelijk in. Ik heb het idee dat toen ze begonnen met spreken over vaccinatiebewijzen die gedachtegang veranderd is van 'we doen het samen' naar 'zo kun je weer meer doen'.
  Moderator maandag 28 juni 2021 @ 15:40:32 #235
5428 crew  miss_sly
pi_200109213
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:38 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Nou kan het zijn dat ik de draad enigszins kwijt ben maar we hadden het er toch over of Nederland kinderen 12-17 moet gaan vaccineren? Uiteindelijk is dat altijd een mogelijkheid, nooit een dwang. Volgens jou redenatie zou de overheid ook kunnen zeggen "nee, gaan we niet doen". Dan kom je dus ook de VS niet in, maar hoeft je kind ook geen keuze te maken. Mij lijkt dat ook niet echt een oplossing.

Dat de keuze lastig kan zijn wil niet zeggen dat dan de mogelijkheid maar ontnomen moet worden.
Ik reageerde op deze post:

quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:00 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Omdat ze anders hun ouders benadelen? Hoe moet ik dat voor me zien dan?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 28 juni 2021 @ 15:41:26 #236
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200109224
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:39 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nee. Dat is een valse voorstelling van zaken, ook als ze heel vaak herhaald wordt.
Hear hear

Duizend keer herhalen maakt het geen waarheid. Helaas werkt het wel heel erg doeltreffend bij veel delen van de bevolking
pi_200109226
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:39 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Dat werkt zo niet he, een prik moet zoveel dagen geleden zijn om geldig te zijn voor een toegangscode.
Was dat maar zo. Zodra je prik bij mijn RIVM geregistreerd staat kun je een QR code krijgen. Ik kon bijvoorbeeld afgelopen week direct nadat de app live ging mijn QR code maken, ook al was mijn 2e prik nog geen twee weken geleden.

Die check van 2 weken na 2e Pfizer of 4 weken na Janssen zit er niet in.
  maandag 28 juni 2021 @ 15:41:35 #238
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_200109227
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:39 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nee dat is het niet, ik geef duidelijk aan wat de andere 2 opties zijn. Dichthouden of het risico op meer opnames voor lief nemen.

Jij doelt erop dat het laatste alternatief dan niet genoemd wordt en dat doe ik duidelijk wel.
  maandag 28 juni 2021 @ 15:42:03 #239
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200109233
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:39 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Nee hoor? Binnenlands gebruik niet
pi_200109237
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:34 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Vooruit kijken en met alle scenario’s rekening proberen te houden kan ik alleen maar toe juichen. Ik vind alleen dat er een verschil is met er standaard vanuit gaan dat er wel weer een nieuwe golf komt en om nu al de suggestie te wekken dat er ook dan weer maatregelen nodig zijn. Wegens een nieuwe mutatie of voorzorg of volle ziekenhuizen door een nieuwe golf gecombineerd met een normale griepgolf, etc. Dat laatste zie ik hogerop in mijn gevoel toch regelmatig gebeuren, terwijl er juist goede hoop zou moeten zijn (door het vaccineren ed) dat we het ergste achter de rug hebben en het gewoon onder ons gaat zijn zoals vele andere virussen.
  maandag 28 juni 2021 @ 15:42:58 #241
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200109246
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:40 schreef BlackLining het volgende:

[..]

En grootschalig blijven testen, ja.

Niet permanent natuurlijk maar toch zeker tot we weten wat het virus dit najaar weer gaat doen mét vaccinaties (maar ook met mutaties).
Kun je ook in rioolwater doen
Hoeft niet op individueel niveau
Veel.minder ingrijpend
pi_200109263
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:41 schreef chratnox het volgende:

[..]

Was dat maar zo. Zodra je prik bij mijn RIVM geregistreerd staat kun je een QR code krijgen. Ik kon bijvoorbeeld afgelopen week direct nadat de app live ging mijn QR code maken, ook al was mijn 2e prik nog geen twee weken geleden.

Ik zie het inderdaad, je hebt gelijk.

Da's wel knullig hoor. Ik had het trouwens sowieso verstandig gevonden als ze de versoepelingen van dit weekend nog even twee weekjes hadden uitgesteld. Veel jongeren krijgen nu zo'n beetje hun vaccinatie en ik denk dat het met het oog op de rondgaande delta variant verstandig was geweest die vaccinaties even hun werk te laten doen. Nu riskeer je toch een beetje te gaan struikelen voor de finish, naar Brits voorbeeld. Die twee weken maken dan ook niet zoveel verschil meer.
  maandag 28 juni 2021 @ 15:44:05 #243
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_200109266
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:37 schreef zalkc het volgende:

[..]

En op dit moment is de hoepel nog nodig om meer open te kunnen gooien. De alternatieven zijn meer beperkingen voor iedereen, eigenlijk het gesloten houden van het uitgaan. Of het risico lopen op meer ziekenhuisopnames, iets wat zo verrekte moeilijk te voorspellen is dat het eerder waarzeggerij is.

Persoonlijk had ik liever de clubs en festivals dicht gehouden in plaats van het testcircus wat er nu is.
Waarom is het op dit moment nog nodig? De gevreesde Delta-variant? Dan kun je me vast ook wel uitleggen waarom ik wel met 30-40 man in een zaal mag sporten maar voor een nachtclub ineens een negatieve test nodig heb.
pi_200109279
Hmm, krijg net sms van de GGD. Dat ze op 2 locaties komende periode na 17:00 gesloten zullen zijn. Heb je een prikafspraak staan met een tijd later dan die 17:00 dan moet je bellen om je afspraak om te zetten :{
Ben benieuwd hoeveel later die 2e prik nu dan volgt (geen vakantieplannen dus daar op zich geen last van).
pi_200109281
quote:
1s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:42 schreef Molo het volgende:

[..]

Kun je ook in rioolwater doen
Hoeft niet op individueel niveau
Veel.minder ingrijpend
Dat ligt vind ik toch anders bij reizigers die binnenkomen uit landen waar de boel weer uit de hand loopt. Die wil je toch graag isoleren en daarvoor is rioolwatersurveillance niet geschikt.
pi_200109283
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:43 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ik zie het inderdaad, je hebt gelijk.

Da's wel knullig hoor. Ik had het trouwens sowieso verstandig gevonden als ze de versoepelingen van dit weekend nog even twee weekjes hadden uitgesteld. Veel jongeren krijgen nu zo'n beetje hun vaccinatie en ik denk dat het met het oog op de rondgaande delta variant verstandig was geweest die vaccinaties even hun werk te laten doen. Nu riskeer je toch een beetje te gaan struikelen voor de finish, naar Brits voorbeeld. Die twee weken maken dan ook niet zoveel verschil meer.
Nouja, precies. Dat is één van de dingen die mij het gevoel geeft dat het meer om de toegang dan volksgezondheid gaat, anders had iemand bij de implementatie hier wel voor gaan liggen.
  maandag 28 juni 2021 @ 15:45:20 #247
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200109284
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:41 schreef chratnox het volgende:

[..]

Heb je die scanner ook gedownload?

Elke halve zool kan die scanner downloaden, zonder enige bemoeienis. En vragen of je je QR code laat zien

En net of de gemiddelde Nederlander nog weet of en waar het ingezet mag worden, dus trek je telefoon maar uit je zak

Maar goed, mijn vraag was eigenlijk, heb je gecheckt of ie ook een groene vink gaf direct erna?
Nederlands gebruik dus, niet de EU QR code
  maandag 28 juni 2021 @ 15:45:39 #248
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_200109290
quote:
2s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:44 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

Waarom is het op dit moment nog nodig? De gevreesde Delta-variant? Dan kun je me vast ook wel uitleggen waarom ik wel met 30-40 man in een zaal mag sporten maar voor een nachtclub ineens een negatieve test nodig heb.
Ik heb al gegeten
  maandag 28 juni 2021 @ 15:46:48 #249
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200109301
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:41 schreef zalkc het volgende:

[..]

Nee dat is het niet, ik geef duidelijk aan wat de andere 2 opties zijn. Dichthouden of het risico op meer opnames voor lief nemen.

Jij doelt erop dat het laatste alternatief dan niet genoemd wordt en dat doe ik duidelijk wel.
Je geeft aan dat de enige opties dicht of open met tvt zijn.
Open zonder tvt of open met andere voorzorgsmaatregelen zijn ook gewoon opties
  maandag 28 juni 2021 @ 15:48:12 #250
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200109320
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:45 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Dat ligt vind ik toch anders bij reizigers die binnenkomen uit landen waar de boel weer uit de hand loopt. Die wil je toch graag isoleren en daarvoor is rioolwatersurveillance niet geschikt.
En wat heeft dat dan te maken met testen bij evenementen? Je bent me even kwijt nu geloof ik qua gedachtengang
  maandag 28 juni 2021 @ 15:48:43 #251
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200109334
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:45 schreef chratnox het volgende:

[..]

Nouja, precies. Dat is één van de dingen die mij het gevoel geeft dat het meer om de toegang dan volksgezondheid gaat, anders had iemand bij de implementatie hier wel voor gaan liggen.
Je kent de mensen die dit uitgerold hebben?

Ik zou hier niet zo vanuit gaan eerlijk gezegd
pi_200109346
quote:
1s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:48 schreef Molo het volgende:

[..]

En wat heeft dat dan te maken met testen bij evenementen? Je bent me even kwijt nu geloof ik qua gedachtengang
Niks, maar we hadden het erover of de overheid moet blijven testen of niet. Jij stelde als alternatief rioolwatersurveillance voor maar dat heeft geen zin om mensen die terugkomen uit een hoog risicogebied af te vangen.

Los daarvan ben ik ervoor om nog een jaartje te blijven testen voor toegang, in ieder geval tot we weten wat het virus dit najaar gaat doen. Als we dan zonder al teveel gezeik de winter door komen kan het wat mij betreft worden afgeschaft.
  maandag 28 juni 2021 @ 15:52:13 #253
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_200109392
quote:
1s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:46 schreef Molo het volgende:

[..]

Je geeft aan dat de enige opties dicht of open met tvt zijn.
Open zonder tvt of open met andere voorzorgsmaatregelen zijn ook gewoon opties
Wijs eens aan:
1: Huidige situatie
De alternatieven zijn
2: meer beperkingen voor iedereen, eigenlijk het gesloten houden van het uitgaan.
3: Of het risico lopen op meer ziekenhuisopnames,

Het staat er niet letterlijk, maar ik geef een breder spectrum aan. Er staat duidelijk niet Dicht of open als binaire keuze, er staat TvT / meer beperkingen / of de mogelijke consequenties van de 1e 2 niet doen.
  maandag 28 juni 2021 @ 15:52:46 #254
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200109399
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:49 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Niks, maar we hadden het erover of de overheid moet blijven testen of niet. Jij stelde als alternatief rioolwatersurveillance voor maar dat heeft geen zin om mensen die terugkomen uit een hoog risicogebied af te vangen.

Los daarvan ben ik ervoor om nog een jaartje te blijven testen voor toegang, in ieder geval tot we weten wat het virus dit najaar gaat doen. Als we dan zonder al teveel gezeik de winter door komen kan het wat mij betreft worden afgeschaft.
Er komen steeds minder mensen voor TvT, zodra ze hun vaccinatie rond hebben.
  maandag 28 juni 2021 @ 15:52:50 #255
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200109401
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:49 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ja ok

Eerste mag je wmb als overheid heel specifiek targetten waar het zinnig is
Onderbouwd
Of goed uitgebreid BCO inzetten

Tweede ben ik fundamenteel met je oneens maar daarin verschillen we gewoon enorm van mening
  maandag 28 juni 2021 @ 15:54:58 #256
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200109424
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:52 schreef zalkc het volgende:

[..]

Wijs eens aan:
1: Huidige situatie
De alternatieven zijn
2: meer beperkingen voor iedereen, eigenlijk het gesloten houden van het uitgaan.
3: Of het risico lopen op meer ziekenhuisopnames,

Het staat er niet letterlijk, maar ik geef een breder spectrum aan. Er staat duidelijk niet Dicht of open als binaire keuze, er staat TvT / meer beperkingen / of de mogelijke consequenties van de 1e 2 niet doen.
Met TVT haal je niet alles eruit en benadeel je ook vrij veel mensen die vals positief testen
Daarmee kan ook een risico komen voor meer ziekenhuisopnames, plus het kost enorm veel geld.

TVT is ook echt (een deel) schijnveiligheid in de huidige epidemiologische situatie
pi_200109443
Ik vind dat mensen die gevaccineerd willen worden op de dag van de afspraak gratis met de trein mogen reizen op vertoon van hun afspraak.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_200109465
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:56 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ik vind dat mensen die gevaccineerd willen worden op de dag van de afspraak gratis met de trein mogen reizen op vertoon van hun afspraak.
Sympathiek idee maar er rijdt bij mij geen trein :+
  maandag 28 juni 2021 @ 15:59:59 #259
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_200109490
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:56 schreef spectrumanalyser het volgende:
Gewoon a la Biden taxi’s subsidiëren om gratis te rijden van en maar prikstraten.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_200109503
quote:
Tot nu toe zijn er 15.342.995 prikken gezet. Dit cijfer omvat zowel eerste als tweede prikken
221.322 erbij.
  maandag 28 juni 2021 @ 16:03:18 #261
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_200109540
quote:
1s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:54 schreef Molo het volgende:

[..]

Met TVT haal je niet alles eruit en benadeel je ook vrij veel mensen die vals positief testen
Daarmee kan ook een risico komen voor meer ziekenhuisopnames, plus het kost enorm veel geld.

TVT is ook echt (een deel) schijnveiligheid in de huidige epidemiologische situatie
Ik gaf dus 3 opties aan en niet alleen open met TvT of dicht?

Over de effectiviteit van de maatregel kun je uren bomen, maar in basis zijn er er gewoon maar een paar opties.
1: Neem je het risico om alle maatregelen op te heffen?
2: Als je dat niet wil nemen, zijn er risicobeperkende voorwaarden om iets wel te kunnen doen?
3: Is die risicobeperkende voorwaarde maatschappelijk aanvaardbaar in de geldende situatie?
4: Is de beperking maatschappelijk aanvaardbaar in de geldende situatie?
5: Wat is het effect in combinatie met andere beperkingen en hoe staat dit in verhouding?

En aan al die schuifjes kun je prutsen, en TvT is 1 van de risicobeperkende voorwaarden in de gereedschapskist van de beleidsmakers, naast de anderhalve meter, mondkapjes, vierkante meter limieten, avondklokken, etc..
pi_200109597
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:59 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Gewoon a la Biden taxi’s subsidiëren om gratis te rijden van en maar prikstraten.
Er was een tijdje geleden reclame over een vacci-taxi. Dat vond ik wel een goed idee eigenlijk. Veel taxibedrijven hebben dit, maar je wil dit eigenlijk gratis maken idd:
https://www.kleijertaxi.nl/Vaccitaxi
pi_200109615
Wat is er eigenlijk op tegen om tieners of nog kleinere kinderen te laten vaccineren?
  maandag 28 juni 2021 @ 16:09:40 #264
346939 Janneke141
pi_200109648
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 16:07 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat is er eigenlijk op tegen om tieners of nog kleinere kinderen te laten vaccineren?
Op zich niets, maar er is tot nu toe minder onderzoek beschikbaar naar de effecten en risico's van vaccinaties op kinderen, dan op volwassenen. De vraag of de risico's opwegen tegen de voordelen is nog niet eenduidig beantwoord.

Oh, en kinderen laten vaccineren op valse gronden ('anders moeten de scholen weer dicht'), daar is wat mij betreft wel van alles op tegen.
pi_200109705
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:59 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ik vond de loterijen met prijzen wel leuk. Wel snel invoeren voor ik mijn tweede krijg aub :D
  maandag 28 juni 2021 @ 16:15:06 #266
444624 Walterwhite64
alle hoeren zijn vrouwen.
pi_200109723
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Sympathiek idee maar er rijdt bij mij geen trein :+
Dat moet zeeuwsch vlaanderen zijn.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
pi_200109768
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 16:09 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Op zich niets, maar er is tot nu toe minder onderzoek beschikbaar naar de effecten en risico's van vaccinaties op kinderen, dan op volwassenen. De vraag of de risico's opwegen tegen de voordelen is nog niet eenduidig beantwoord.

Oh, en kinderen laten vaccineren op valse gronden ('anders moeten de scholen weer dicht'), daar is wat mij betreft wel van alles op tegen.
Ik zou de vraag ook omdraaien voor die leeftijdsgroepen. In plaats van: "Waarom zou je het niet doen" moet de vraag naar mijn mening zijn: "Waarom zou je het wel doen?"

Het moet iets toevoegen. Wat het toevoegt moet zo groot zijn dat het opweegt tegen de potentiële nadelen.

Naar mijn mening is het niet voldoende motivatie om de vaccinatiegraad op te krikken zolang ze ook vervelend kunnen doen bij Urk, Nijkerk, Barneveld en dat soort plekken. Voer maar een QR-code scan in bij kerken en moskeeën, eens kijken hoe snel die vaccinatiegraad omhoog gaat :P

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2021 16:19:39 ]
pi_200109776
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 16:15 schreef Walterwhite64 het volgende:

[..]

Dat moet zeeuwsch vlaanderen zijn.
Nee, hoor, gewoon in de Ranstad. Zo fijnmazig is ons spoornetwerk niet.
pi_200110239
quote:
2s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:44 schreef Mallerd01 het volgende:
Dan kun je me vast ook wel uitleggen waarom ik wel met 30-40 man in een zaal mag sporten maar voor een nachtclub ineens een negatieve test nodig heb.
Kun je dat werkelijk zelf niet bedenken?

Uit de categorie: 'waarom moet ik voor mijn auto een rijbewijs halen en mag ik zo op de fiets stappen?'
pi_200110283
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 16:09 schreef Janneke141 het volgende:
Situatie A: we vaccineren 12-17
R wordt gedrukt, het virus wordt onder bedwang gehouden in de winter, dus nauwelijks vrijheidsbeperkende maatregelen nodig die een sterke wissel trekken op de mentale weerbaarheid van jongeren. Allicht gaan er een handvol jongeren negatieve gevolgen ervaren van de vaccinbijewerkingen.

Situatie B: we vaccineren 12-17 niet
R wordt hoger, het virus is minder onder bedwang in de winter en dus worden er een paar vrijheidsbeperkende maatregelen ingevoerd die een negatieve impact hebben op de mentale weerbaarheid van jongeren. Allicht gaan er een handvol jongeren negatieve gevolgen ervaren van de verhoogde incidentie van het coronavirus.

A of B?
  maandag 28 juni 2021 @ 17:00:36 #271
346939 Janneke141
pi_200110300
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 16:59 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Situatie A: we vaccineren 12-17
R wordt gedrukt, het virus wordt onder bedwang gehouden in de winter, dus nauwelijks vrijheidsbeperkende maatregelen nodig die een sterke wissel trekken op de mentale weerbaarheid van jongeren. Allicht gaan er een handvol jongeren negatieve gevolgen ervaren van de vaccinbijewerkingen.

R wordt hoger, het virus is minder onder bedwang in de winter en dus worden er een paar vrijheidsbeperkende maatregelen ingevoerd die een negatieve impact hebben op de mentale weerbaarheid van jongeren. Allicht gaan er een handvol jongeren negatieve gevolgen ervaren van de verhoogde incidentie van het coronavirus.

A of B?
Willen jullie meer of minder valse dilemma's?
pi_200110320
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 17:00 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Willen jullie meer of minder valse dilemma's?
Ja, je kunt natuurlijk ook 'we moeten nooit meet maatregelen invoeren, het virus is bedwongen lalala, vingers in de oren' hanteren.

Maar ik hou het liever bij realistische scenario's.
  maandag 28 juni 2021 @ 17:03:11 #273
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_200110332
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 16:54 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Kun je dat werkelijk zelf niet bedenken?

Uit de categorie: 'waarom moet ik voor mijn auto een rijbewijs halen en mag ik zo op de fiets stappen?'
Waar was dat testen voor? Om daar, waar geen anderhalve meter te handhaven is, te zorgen dat het toch enigszins veilig is toch? Prima argument voor nu hoor, niets tegen in te brengen maar je zult toch met me eens moeten zijn dat het dan niet heel consequent is uitgevoerd aangezien ik zo weer de mat op ga waar ook geen anderhalve meter gehouden kan worden.

Overigens ben ik helemaal voor een bewijs dat je fatsoenlijk kan manoeuvreren in het verkeer, dus ook voor fietsers maar dat is een andere discussie.
pi_200110348
quote:
12s.gif Op maandag 28 juni 2021 17:03 schreef Mallerd01 het volgende:
Waar was dat testen voor? Om daar, waar geen anderhalve meter te handhaven is, te zorgen dat het toch enigszins veilig is toch? Prima argument voor nu hoor, niets tegen in te brengen maar je zult toch met me eens moeten zijn dat het dan niet heel consequent is uitgevoerd aangezien ik zo weer de mat op ga waar ook geen anderhalve meter gehouden kan worden.
Ofwel jij zit in een hele vreemde sportschool, ofwel je bent nog nooit in een nachtclub geweest. De mate van afstand houden in een nachtclub kun je toch niet serieus vergelijken met de afstand van anderen in de sportschool?

En het gaat ook niet alleen om de afstand tussen twee individuen, maar hoeveel individuen (k-getal) en de onderlinge afstand daartussen. Liever twee man knus op de bank dan 100 man binnen twee meter in iemands huis.
  maandag 28 juni 2021 @ 17:06:25 #275
346939 Janneke141
pi_200110369
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 17:01 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ja, je kunt natuurlijk ook 'we moeten nooit meet maatregelen invoeren, het virus is bedwongen lalala, vingers in de oren' hanteren.

Maar ik hou het liever bij realistische scenario's.
Je scenario's zijn realistisch, maar om de verkeerde reden. Dat een stijgende besmettingsgraad onder scholieren gaat zorgen voor het terug invoeren van vrijheidsbeperkende maatregelen zie ik ook wel gebeuren, maar dat zou helemaal niet nodig moeten zijn als die besmettingen niet leiden tot zorgelijke situaties in de ziekenhuizen. Gezien het beperkte aantal kinderen en gevaccineerde mensen dat het ziekenhuis haalt, is dat dus weer een veel minder realistisch scenario.

Ik ben geen tegenstander van het vaccineren van kinderen, ik durf ook wel te gokken dat het advies om het te gaan doen positief uitvalt en dan moeten we dat vooral gaan doen. Maar een potentiële keuze die je in de toekomst zelf kan gaan maken als argument gebruiken om nu iets te laten plaatsvinden, dat deugt niet als argument en daar protesteer ik tegen.
pi_200110394
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 16:59 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

A of B?
Gaan we weer. Dus komen er maatregelen. Hoezo is dat een onvermijdelijkheid? Ervan uitgaande dat vaccinatie voldoende helpt om de zorgdruk onder controle te houden en er ook geen godsgruwelijke vaccinatieontwijkende hyperdepiepermutatie komt: waarom zouden we dat dan moeten?
pi_200110408
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 17:06 schreef Janneke141 het volgende:
Maar een potentiële keuze die je in de toekomst zelf kan gaan maken als argument gebruiken om nu iets te laten plaatsvinden, dat deugt niet als argument en daar protesteer ik tegen.
Anticiperen op een mogelijke, zeer waarschijnlijke situatie deugt niet? Oké dan.

En zelfs vanuit epidemiologisch oogpunt zou je waarschijnlijk kunnen beargumenteren dat de baten per saldo opwegen tegen de lasten.

Ondanks de kleine kans voor jongeren levert een verhoogde incidentie ook in absolute aantallen mogelijk meer gevallen van jongeren met complicaties op dan het aantal complicaties tgv vaccineren.
  maandag 28 juni 2021 @ 17:09:41 #278
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_200110410
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 17:04 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ofwel jij zit in een hele vreemde sportschool, ofwel je bent nog nooit in een nachtclub geweest. De mate van afstand houden in een nachtclub kun je toch niet serieus vergelijken met de afstand van anderen in de sportschool?
Jij denkt in sportschool, misschien moet je even wat verder denken, anders nodig ik je van harte uit om een keer met onze judotraining mee te komen doen, wordt door mensen niet voor niets een knuffelsport genoemd. Geloof me, daar zit minder afstand tussen dan met de gemiddelde bezoeker in een nachtclub (uitzonderingen op het toilet uiteraard daargelaten).

quote:
En het gaat ook niet alleen om de afstand tussen twee individuen, maar hoeveel individuen (k-getal) en de onderlinge afstand daartussen. Liever twee man knus op de bank dan 100 man binnen twee meter in iemands huis.
Ja dat is precies mijn punt, die afstand kunnen wij ook niet bewaren. En om het nog leuker te maken, ik denk dat 50% van mijn leerlingen in een studentenhuis woont, dus die zien ook nog eens meer dan alleen ouders/broertje/zusje als ze terugkomen, die bubbels zijn enorm.
  maandag 28 juni 2021 @ 17:10:59 #279
346939 Janneke141
pi_200110431
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 17:09 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Anticiperen op een mogelijke, zeer waarschijnlijke situatie deugt niet? Oké dan.

En zelfs vanuit epidemiologisch oogpunt zou je waarschijnlijk kunnen beargumenteren dat de baten per saldo opwegen tegen de lasten.

Ondanks de kleine kans voor jongeren levert een verhoogde incidentie ook in absolute aantallen mogelijk meer gevallen van jongeren met complicaties op dan het aantal complicaties tgv vaccineren.
Niet mee eens. Zie de post van sapardinges, die legt het duidelijker uit dan ik.
pi_200110438
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 17:08 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Gaan we weer. Dus komen er maatregelen. Hoezo is dat een onvermijdelijkheid? Ervan uitgaande dat vaccinatie voldoende helpt om de zorgdruk onder controle te houden en er ook geen godsgruwelijke vaccinatieontwijkende hyperdepiepermutatie komt: waarom zouden we dat dan moeten?
Blijkbaar zijn de experts daar niet zo zeker van, hè? Sterker nog, experts in binnen- en buitenland achten het vrij aannemelijk dat er aanvullende maatregelen nodig zullen zijn in de winter. Hoe stringent die maatregelen zijn is deels afhankelijk van of er jongeren gevaccineerd worden of niet.
pi_200110470
Als 12-17 al was gevaccineerd dan was waarschijnlijk ditzelfde balletje opgeworpen maar dan voor 0-12 jarigen. Met wederom een schoolsluiting of andere maatregelen als waarschijnlijke consequentie wanneer we 0-12 niet zouden gaan vaccineren. Ik vind het maar arbitrair.
I'll give you something to do
pi_200110482
quote:
2s.gif Op maandag 28 juni 2021 17:09 schreef Mallerd01 het volgende:
Jij denkt in sportschool, misschien moet je even wat verder denken, anders nodig ik je van harte uit om een keer met onze judotraining mee te komen doen, wordt door mensen niet voor niets een knuffelsport genoemd. Geloof me, daar zit minder afstand tussen dan met de gemiddelde bezoeker in een nachtclub (uitzonderingen op het toilet uiteraard daargelaten).
Ik zou zeggen, bekijk eens een foto van de gemiddelde dojo en vergelijk dat met de gemiddelde nachtclub. Ik weet wel waar de risico op een brandhaard het grootste is.
pi_200110555
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 17:08 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Volgens mij hoeven er helemaal geen maatregelen te komen als de zorg ontlast is. Doen we met griep toch ook niet? Hebben we dat in 2017/18 gedaan? Nee, laat ook eens gewoon de natuur z'n gang gaan. Als mensen zich niet willen vaccineren is dat hun eigen verantwoordelijkheid. Het is al bizar positief dat zo veel mensen gevaccineerd zijn/worden, dat zit echt wel goed. Wat interesseert het nou als er wat uitbraakjes zijn in, bijv, de Bible belt of op middelbare scholen? Het gros van de bevolking is gewoon hartstikke beschermd.

Gewoon z'n beloop laten straks. Het is echt wel klaar. Dat idee dat we alles maar moeten controleren of managen wordt ik kotsmisselijk van.
  maandag 28 juni 2021 @ 17:18:05 #284
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_200110579
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 17:13 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik zou zeggen, bekijk eens een foto van de gemiddelde dojo en vergelijk dat met de gemiddelde nachtclub. Ik weet wel waar de risico op een brandhaard het grootste is.
Het risico is even groot, want de afstand wordt niet bewaard en het is niet duidelijk of er mensen besmet zijn (normaliter). Daar komt nog bij dat ventilatie bij beiden vaak niet heel erg goed is. Als er iemand bij ons iets onder de leden heeft, dan weet ik bijna zeker dat die de hele groep besmet. En om het nog een stapje erger te maken: docenten geven hier meerdere groepen les dus als je een beetje pech hebt kun je het zo aan 100-120 man overdragen in een middagje. Die nemen het dan allemaal mee naar huis en zo kun je dan je aantallen wel gaan vermenigvuldigen.

Enige waar je in een nachtclub waarschijnlijk meer kans op hebt is tinnitus van de herrie, longkanker als je in het rokershok rondhangt en SOA's als je niet oplet.
pi_200110616
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 17:16 schreef Discombobulate het volgende:
Volgens mij hoeven er helemaal geen maatregelen te komen als de zorg ontlast is. Doen we met griep toch ook niet?
Dus, even hypothetisch: stel we kunnen 1000 doden voorkomen door mondkapjes in het OV te dragen deze winter, dan moeten we dat niet doen, 'want de zorg is niet overbelast'? Puur omdat we geen maatregelen meer willen?
pi_200110670
quote:
10s.gif Op maandag 28 juni 2021 17:18 schreef Mallerd01 het volgende:
Als er iemand bij ons iets onder de leden heeft, dan weet ik bijna zeker dat die de hele groep besmet.
Ik denk niet dat je echt op de hoogte bent van het gevaar op secundaire besmettingen. Zelfs binnen een huishouden is dat gevaar vrij beperkt.
  maandag 28 juni 2021 @ 17:22:08 #287
3542 Gia
User under construction
pi_200110685
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 17:12 schreef galantis het volgende:
Als 12-17 al was gevaccineerd dan was waarschijnlijk ditzelfde balletje opgeworpen maar dan voor 0-12 jarigen. Met wederom een schoolsluiting of andere maatregelen als waarschijnlijke consequentie wanneer we 0-12 niet zouden gaan vaccineren. Ik vind het maar arbitrair.
Ik zou zeggen: bied het aan voor kinderen en laat het kind, in overleg met de ouders zelf bepalen of hij/zij gevaccineerd wil worden.
  maandag 28 juni 2021 @ 17:22:30 #288
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_200110691
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 17:16 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Volgens mij hoeven er helemaal geen maatregelen te komen als de zorg ontlast is. Doen we met griep toch ook niet? Hebben we dat in 2017/18 gedaan? Nee, laat ook eens gewoon de natuur z'n gang gaan. Als mensen zich niet willen vaccineren is dat hun eigen verantwoordelijkheid. Het is al bizar positief dat zo veel mensen gevaccineerd zijn/worden, dat zit echt wel goed. Wat interesseert het nou als er wat uitbraakjes zijn in, bijv, de Bible belt of op middelbare scholen? Het gros van de bevolking is gewoon hartstikke beschermd.

Gewoon z'n beloop laten straks. Het is echt wel klaar. Dat idee dat we alles maar moeten controleren of managen wordt ik kotsmisselijk van.
Precies. Ik val in herhaling maar wanneer we nu spreken over de Corona-crisis in Nederland spreken we nu overwegend in de verleden tijd. Het is inderdaad wél te hopen dat deze visie óók algemeen is / wordt bij de hogere dames en heren in politiek Nederland, zodat we bij wat hogere besmettingscijfers als land niet meteen in een stuip schieten en weer van alles gaan dichtgooien.
pi_200110694
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 17:19 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dus, even hypothetisch: stel we kunnen 1000 doden voorkomen door mondkapjes in het OV te dragen deze winter, dan moeten we dat niet doen, 'want de zorg is niet overbelast'? Puur omdat we geen maatregelen meer willen?
Ja.
pi_200110697
quote:

[..]

Hier is vast wat voor te vinden en was wellicht in een parallel universum realiteit geweest. Maar als we dit opeens gaan omarmen, dan snap ik de afgelopen paar duizend jaar niet helemaal. Moeten we nu echt omgaan met risico's en ziektes gaan heruitvinden?
pi_200110748
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 17:22 schreef galantis het volgende:

[..]

Hier is vast wat voor te vinden en was wellicht in een parallel universum realiteit geweest. Maar als we dit opeens gaan omarmen, dan snap ik de afgelopen paar duizend jaar niet helemaal. Moeten we nu echt omgaan met risico's en ziektes gaan heruitvinden?
100 jaar geleden werd de mens gemiddeld 50 jaar. Denk je dat onze levensverwachting zo erg gestegen is doordat we 'de natuur z'n beloop laten' en 'de dood er nou eenmaal bij hoort'?
pi_200110771
quote:
14s.gif Op maandag 28 juni 2021 17:22 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Ja.
waar houdt het op?

we kunnen 100 verkeersdoden voorkomen door maar 50 km/h op de snelweg te rijden
we kunnen 200 kanker patieten per jaar voorkomen door fijnstof Schiphol of haven Rotterdam te sluiten
we kunnen 500 aids patenten per jaar voorkomen door anale homoseks te verbieden

waar stopt het?
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_200110781
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 17:11 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Blijkbaar zijn de experts daar niet zo zeker van, hè? Sterker nog, experts in binnen- en buitenland achten het vrij aannemelijk dat er aanvullende maatregelen nodig zullen zijn in de winter. Hoe stringent die maatregelen zijn is deels afhankelijk van of er jongeren gevaccineerd worden of niet.
De doelpalen verplaatsen zich wel in ieder geval. Er was een tijd dat het voornamelijk ging om de kwetsbaren en ouderen. Zolang die zich maar in grote getallen zouden laten vaccineren. Al snel daarna ging het toch om alle 18+‘ers. Zodra we dan een bepaald percentage zouden halen zou het wel goed komen in het najaar. Nu worden we als maatschappij alweer voorbereid op nog meer maatregelen in de winter terwijl de vaccinatie bereidheid vrij hoog ligt. En ze brengen het steeds meer als een zekerheid. Nu moeten ook de kinderen maar zo’n prik krijgen; want anders..

Kan op m’n klompen aanvoelen dat ook dat niet genoeg gaat zijn voor sommigen. Wacht gewoon af wat er in het najaar gebeurd. Grote kans dat we maatregelen ook prima kunnen vermijden als we ons puur focussen op 18+.

Ik vind het prima als kinderen zich willen laten vaccineren, maar de keuze moet bij hun liggen. Zonder dat ze op die leeftijd eigenlijk al indirect gedwongen worden of dat ze er een enorme druk van ondervinden.
pi_200110797
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 17:24 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

100 jaar geleden werd de mens gemiddeld 50 jaar. Denk je dat onze levensverwachting zo erg gestegen is doordat we 'de natuur z'n beloop laten' en 'de dood er nou eenmaal bij hoort'?
Niet bepaald. Maar we hebben ons leven er ook niet door laten vergallen.
pi_200110802
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 17:25 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:

[..]

waar houdt het op?

we kunnen 100 verkeersdoden voorkomen door maar 50 km/h op de snelweg te rijden
we kunnen 200 kanker patieten per jaar voorkomen door fijnstof Schiphol of haven Rotterdam te sluiten
we kunnen 500 aids patenten per jaar voorkomen door anale homoseks te verbieden

waar stopt het?
Mooie drogreden.
  maandag 28 juni 2021 @ 17:27:18 #296
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200110826
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 16:03 schreef zalkc het volgende:

[..]

Ik gaf dus 3 opties aan en niet alleen open met TvT of dicht?

Over de effectiviteit van de maatregel kun je uren bomen, maar in basis zijn er er gewoon maar een paar opties.
1: Neem je het risico om alle maatregelen op te heffen?
2: Als je dat niet wil nemen, zijn er risicobeperkende voorwaarden om iets wel te kunnen doen?
3: Is die risicobeperkende voorwaarde maatschappelijk aanvaardbaar in de geldende situatie?
4: Is de beperking maatschappelijk aanvaardbaar in de geldende situatie?
5: Wat is het effect in combinatie met andere beperkingen en hoe staat dit in verhouding?

En aan al die schuifjes kun je prutsen, en TvT is 1 van de risicobeperkende voorwaarden in de gereedschapskist van de beleidsmakers, naast de anderhalve meter, mondkapjes, vierkante meter limieten, avondklokken, etc..
Ik had je idd beetje verkeer begrepen, waarvoor excuses

Goeie post dit, oprecht, die schuifjes is idd waar het om gaat :Y
pi_200110855
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 17:25 schreef AlwaysHappy het volgende:
Er was een tijd dat het voornamelijk ging om de kwetsbaren en ouderen. Zolang die zich maar in grote getallen zouden laten vaccineren. Al snel daarna ging het toch om alle 18+‘ers. Zodra we dan een bepaald percentage zouden halen zou het wel goed komen in het najaar.
Er was een tijd dat het virus ook makkelijk onder controle zou blijven door alleen 18+'ers te vaccineren. En toen kwam er een tijd dat daarvoor ook het vaccineren van 12-18 voor nodig was.
pi_200110904
lekker nuttig die QR-code, je kan deze dus kopiëren en aan je vrienden verstrekken.
Afgelopen weekend werd er in 9 van de 10 gevallen geen ID check gedaan om de geldigheid te controleren.
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
  maandag 28 juni 2021 @ 17:33:30 #299
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200110956
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 17:30 schreef Fukushima het volgende:
lekker nuttig die QR-code, je kan deze dus kopiëren en aan je vrienden verstrekken.
Afgelopen weekend werd er in 9 van de 10 gevallen geen ID check gedaan om de geldigheid te controleren.
Als er geen ID check gedaan wordt kan dat idd
pi_200110972
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 17:25 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

De doelpalen verplaatsen zich wel in ieder geval. Er was een tijd dat het voornamelijk ging om de kwetsbaren en ouderen. Zolang die zich maar in grote getallen zouden laten vaccineren. Al snel daarna ging het toch om alle 18+‘ers. Zodra we dan een bepaald percentage zouden halen zou het wel goed komen in het najaar. Nu worden we als maatschappij alweer voorbereid op nog meer maatregelen in de winter terwijl de vaccinatie bereidheid vrij hoog ligt. En ze brengen het steeds meer als een zekerheid. Nu moeten ook de kinderen maar zo’n prik krijgen; want anders..

Kan op m’n klompen aanvoelen dat ook dat niet genoeg gaat zijn voor sommigen. Wacht gewoon af wat er in het najaar gebeurd. Grote kans dat we maatregelen ook prima kunnen vermijden als we ons puur focussen op 18+.

Ik vind het prima als kinderen zich willen laten vaccineren, maar de keuze moet bij hun liggen. Zonder dat ze op die leeftijd eigenlijk al indirect gedwongen worden of dat ze er een enorme druk van ondervinden.
Eens. Ik ben overigens ook niet perse tegen het vaccineren van minderjarigen, maar de adviezen van hen die verstand hebben van de medische risico's zouden alleen daarop gebaseerd moeten zijn, arbitraire theoretische maatschappelijke gevolgen zouden daarbij geen belang mogen spelen.
pi_200110992
quote:

[..]

Dan moet je al de veronderstelling hebben dat mondkapjes werken. Wáár raken mensen besmet? Volgens mij vooral thuis. Ik vind het niet zo'n goed voorbeeld. Tja, puur hypothetisch. Wat moet je daar nou mee?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')