abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200109160
quote:
9s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:34 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Apart gevoel voor humor hebben sommige mensen toch.
Brandbom, haha! Leuk man!

:|W
  maandag 28 juni 2021 @ 15:37:48 #227
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_200109166
quote:
2s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:32 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

Zolang die woedt ben ik het met je eens maar dat betekent niet dat ze dan nu maar gevaccineerd moeten worden omdat ze de R naar beneden halen.
[..]

Oh ja gelijkblijvend risico op infectie maar een veel kleiner risico om er ziek van te worden. En zolang er risico is om anderen te besmetten is het inderdaad samen maar zonder een infarct in de zorg zouden zij ook gewoon door mogen leven, met of zonder vaccin en zonder extra hoepels. Dus als de risicogroepen immuun zijn, is het klaar.
En op dit moment is de hoepel nog nodig om meer open te kunnen gooien. De alternatieven zijn meer beperkingen voor iedereen, eigenlijk het gesloten houden van het uitgaan. Of het risico lopen op meer ziekenhuisopnames, iets wat zo verrekte moeilijk te voorspellen is dat het eerder waarzeggerij is.

Persoonlijk had ik liever de clubs en festivals dicht gehouden in plaats van het testcircus wat er nu is.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_200109169
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Maar dat is dus precies het probleem. De post waarop ik reageerde was de post waarin jij je afvroeg hoe kinderen hun ouders zouden kunnen benadelen. Nou, zo dus. Of door niet naar school te kunnen vanwege een uitbraak en een ouder thuis moet werken of zo. En er zullen dus ouders zijn die niet van belang vinden wat hun kind wil, maar wat zij willen.

Beiden kanten op overigens. Ook kinderen die niet gevaccineerd zouden moeten worden van hun ouders omdat die mordicus tegen zijn.
Nou kan het zijn dat ik de draad enigszins kwijt ben maar we hadden het er toch over of Nederland kinderen 12-17 moet gaan vaccineren? Uiteindelijk is dat altijd een mogelijkheid, nooit een dwang. Volgens jou redenatie zou de overheid ook kunnen zeggen "nee, gaan we niet doen". Dan kom je dus ook de VS niet in, maar hoeft je kind ook geen keuze te maken. Mij lijkt dat ook niet echt een oplossing.

Dat de keuze lastig kan zijn wil niet zeggen dat dan de mogelijkheid maar ontnomen moet worden.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_200109184
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:35 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Oók ja. Neem aan dat je het met me eens bent dat het voornamelijk bedoelt is voor de gezondheid van jezelf en anderen?
Dat is nogal aan inflatie onderhevig. Als het voornamelijk bedoelt is voor de gezondheid zou je niet direct nadat je prik geregistreerd is mogen gaan feesten, dan zou je die 2 weken/4 weken moeten wachten. Aangezien dat niet nodig is geeft het een vals gevoel van veiligheid en daarmee is eigenlijk de waarde als maatregel om de gezondheid te waarborgen een stuk minder waardevol.

Op zaterdagochtend even snel je prik Janssen halen en 's avonds helemaal naar de tyfus in Paradiso, want je hebt je prik (en QR code) toch?

Dat is overigens niet alleen bij jongeren zo, de ouderen die met de caravan naar de priklocatie gingen om hun gele boekje te laten stempelen was ook zo'n mooi voorbeeld.
  maandag 28 juni 2021 @ 15:39:13 #230
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_200109190
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:37 schreef zalkc het volgende:
En op dit moment is de hoepel nog nodig om meer open te kunnen gooien.
Nee. Dat is een valse voorstelling van zaken, ook als ze heel vaak herhaald wordt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_200109197
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:38 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat is nogal aan inflatie onderhevig. Als het voornamelijk bedoelt is voor de gezondheid zou je niet direct nadat je prik geregistreerd is mogen gaan feesten, dan zou je die 2 weken/4 weken moeten wachten. Aangezien dat niet nodig is geeft het een vals gevoel van veiligheid en daarmee is eigenlijk de waarde als maatregel om de gezondheid te waarborgen een stuk minder waardevol.

Op zaterdagochtend even snel je prik Janssen halen en 's avonds helemaal naar de tyfus in Paradiso, want je hebt je prik (en QR code) toch?

Dat is overigens niet alleen bij jongeren zo, de ouderen die met de caravan naar de priklocatie gingen om hun gele boekje te laten stempelen was ook zo'n mooi voorbeeld.
Dat werkt zo niet he, een prik moet zoveel dagen geleden zijn om geldig te zijn voor een toegangscode.

Edit: I stand corrected. Da's dom dan.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  maandag 28 juni 2021 @ 15:39:46 #232
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200109199
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:34 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ik ben op zich wel blij dat de overheid zich voorbereid op een eventuele nieuwe golf hoor. Zou toch matig zijn als we straks in het najaar toch weer overvallen worden.

Beetje hetzelfde zoals dat we vorig jaar december pas gingen kijken hoe we dat vaccineren nou zouden gaan doen. Vooruit kijken. Da's belangrijk.
Hoe bereiden ze zich voor op een eventuele nieuwe golf dan?

Maatregelen op de plank hebben bedoel je dan?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_200109209
quote:
1s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:39 schreef Molo het volgende:

[..]

Hoe bereiden ze zich voor op een eventuele nieuwe golf dan?

Maatregelen op de plank hebben bedoel je dan?
En grootschalig blijven testen, ja.

Niet permanent natuurlijk maar toch zeker tot we weten wat het virus dit najaar weer gaat doen mét vaccinaties (maar ook met mutaties).
pi_200109211
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:36 schreef BlackLining het volgende:

[..]

ja, maar niet het enige. Jij had het over de manier waarop de overheid dit gecommuniceert heeft. En die lijn was vooral dat vaccineren 'voor elkaar' is, en niet individualistisch.

Dat dat uiteindelijk wel zo ís, ben ik met je eens. Maar dat beeld is zo niet door de overheid geschetst.
Ja oké, daar heb je gelijk in. Ik heb het idee dat toen ze begonnen met spreken over vaccinatiebewijzen die gedachtegang veranderd is van 'we doen het samen' naar 'zo kun je weer meer doen'.
  Moderator maandag 28 juni 2021 @ 15:40:32 #235
5428 crew  miss_sly
pi_200109213
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:38 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Nou kan het zijn dat ik de draad enigszins kwijt ben maar we hadden het er toch over of Nederland kinderen 12-17 moet gaan vaccineren? Uiteindelijk is dat altijd een mogelijkheid, nooit een dwang. Volgens jou redenatie zou de overheid ook kunnen zeggen "nee, gaan we niet doen". Dan kom je dus ook de VS niet in, maar hoeft je kind ook geen keuze te maken. Mij lijkt dat ook niet echt een oplossing.

Dat de keuze lastig kan zijn wil niet zeggen dat dan de mogelijkheid maar ontnomen moet worden.
Ik reageerde op deze post:

quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:00 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Omdat ze anders hun ouders benadelen? Hoe moet ik dat voor me zien dan?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 28 juni 2021 @ 15:41:26 #236
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200109224
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:39 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nee. Dat is een valse voorstelling van zaken, ook als ze heel vaak herhaald wordt.
Hear hear

Duizend keer herhalen maakt het geen waarheid. Helaas werkt het wel heel erg doeltreffend bij veel delen van de bevolking
pi_200109226
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:39 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Dat werkt zo niet he, een prik moet zoveel dagen geleden zijn om geldig te zijn voor een toegangscode.
Was dat maar zo. Zodra je prik bij mijn RIVM geregistreerd staat kun je een QR code krijgen. Ik kon bijvoorbeeld afgelopen week direct nadat de app live ging mijn QR code maken, ook al was mijn 2e prik nog geen twee weken geleden.

Die check van 2 weken na 2e Pfizer of 4 weken na Janssen zit er niet in.
  maandag 28 juni 2021 @ 15:41:35 #238
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_200109227
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:39 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nee dat is het niet, ik geef duidelijk aan wat de andere 2 opties zijn. Dichthouden of het risico op meer opnames voor lief nemen.

Jij doelt erop dat het laatste alternatief dan niet genoemd wordt en dat doe ik duidelijk wel.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  maandag 28 juni 2021 @ 15:42:03 #239
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200109233
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:39 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Nee hoor? Binnenlands gebruik niet
pi_200109237
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:34 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ik ben op zich wel blij dat de overheid zich voorbereid op een eventuele nieuwe golf hoor. Zou toch matig zijn als we straks in het najaar toch weer overvallen worden.

Beetje hetzelfde zoals dat we vorig jaar december pas gingen kijken hoe we dat vaccineren nou zouden gaan doen. Vooruit kijken. Da's belangrijk.
Vooruit kijken en met alle scenario’s rekening proberen te houden kan ik alleen maar toe juichen. Ik vind alleen dat er een verschil is met er standaard vanuit gaan dat er wel weer een nieuwe golf komt en om nu al de suggestie te wekken dat er ook dan weer maatregelen nodig zijn. Wegens een nieuwe mutatie of voorzorg of volle ziekenhuizen door een nieuwe golf gecombineerd met een normale griepgolf, etc. Dat laatste zie ik hogerop in mijn gevoel toch regelmatig gebeuren, terwijl er juist goede hoop zou moeten zijn (door het vaccineren ed) dat we het ergste achter de rug hebben en het gewoon onder ons gaat zijn zoals vele andere virussen.
  maandag 28 juni 2021 @ 15:42:58 #241
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200109246
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:40 schreef BlackLining het volgende:

[..]

En grootschalig blijven testen, ja.

Niet permanent natuurlijk maar toch zeker tot we weten wat het virus dit najaar weer gaat doen mét vaccinaties (maar ook met mutaties).
Kun je ook in rioolwater doen
Hoeft niet op individueel niveau
Veel.minder ingrijpend
pi_200109263
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:41 schreef chratnox het volgende:

[..]

Was dat maar zo. Zodra je prik bij mijn RIVM geregistreerd staat kun je een QR code krijgen. Ik kon bijvoorbeeld afgelopen week direct nadat de app live ging mijn QR code maken, ook al was mijn 2e prik nog geen twee weken geleden.

Ik zie het inderdaad, je hebt gelijk.

Da's wel knullig hoor. Ik had het trouwens sowieso verstandig gevonden als ze de versoepelingen van dit weekend nog even twee weekjes hadden uitgesteld. Veel jongeren krijgen nu zo'n beetje hun vaccinatie en ik denk dat het met het oog op de rondgaande delta variant verstandig was geweest die vaccinaties even hun werk te laten doen. Nu riskeer je toch een beetje te gaan struikelen voor de finish, naar Brits voorbeeld. Die twee weken maken dan ook niet zoveel verschil meer.
  maandag 28 juni 2021 @ 15:44:05 #243
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_200109266
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:37 schreef zalkc het volgende:

[..]

En op dit moment is de hoepel nog nodig om meer open te kunnen gooien. De alternatieven zijn meer beperkingen voor iedereen, eigenlijk het gesloten houden van het uitgaan. Of het risico lopen op meer ziekenhuisopnames, iets wat zo verrekte moeilijk te voorspellen is dat het eerder waarzeggerij is.

Persoonlijk had ik liever de clubs en festivals dicht gehouden in plaats van het testcircus wat er nu is.
Waarom is het op dit moment nog nodig? De gevreesde Delta-variant? Dan kun je me vast ook wel uitleggen waarom ik wel met 30-40 man in een zaal mag sporten maar voor een nachtclub ineens een negatieve test nodig heb.
pi_200109279
Hmm, krijg net sms van de GGD. Dat ze op 2 locaties komende periode na 17:00 gesloten zullen zijn. Heb je een prikafspraak staan met een tijd later dan die 17:00 dan moet je bellen om je afspraak om te zetten :{
Ben benieuwd hoeveel later die 2e prik nu dan volgt (geen vakantieplannen dus daar op zich geen last van).
pi_200109281
quote:
1s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:42 schreef Molo het volgende:

[..]

Kun je ook in rioolwater doen
Hoeft niet op individueel niveau
Veel.minder ingrijpend
Dat ligt vind ik toch anders bij reizigers die binnenkomen uit landen waar de boel weer uit de hand loopt. Die wil je toch graag isoleren en daarvoor is rioolwatersurveillance niet geschikt.
pi_200109283
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:43 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ik zie het inderdaad, je hebt gelijk.

Da's wel knullig hoor. Ik had het trouwens sowieso verstandig gevonden als ze de versoepelingen van dit weekend nog even twee weekjes hadden uitgesteld. Veel jongeren krijgen nu zo'n beetje hun vaccinatie en ik denk dat het met het oog op de rondgaande delta variant verstandig was geweest die vaccinaties even hun werk te laten doen. Nu riskeer je toch een beetje te gaan struikelen voor de finish, naar Brits voorbeeld. Die twee weken maken dan ook niet zoveel verschil meer.
Nouja, precies. Dat is één van de dingen die mij het gevoel geeft dat het meer om de toegang dan volksgezondheid gaat, anders had iemand bij de implementatie hier wel voor gaan liggen.
  maandag 28 juni 2021 @ 15:45:20 #247
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200109284
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:41 schreef chratnox het volgende:

[..]

Heb je die scanner ook gedownload?

Elke halve zool kan die scanner downloaden, zonder enige bemoeienis. En vragen of je je QR code laat zien

En net of de gemiddelde Nederlander nog weet of en waar het ingezet mag worden, dus trek je telefoon maar uit je zak

Maar goed, mijn vraag was eigenlijk, heb je gecheckt of ie ook een groene vink gaf direct erna?
Nederlands gebruik dus, niet de EU QR code
  maandag 28 juni 2021 @ 15:45:39 #248
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_200109290
quote:
2s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:44 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

Waarom is het op dit moment nog nodig? De gevreesde Delta-variant? Dan kun je me vast ook wel uitleggen waarom ik wel met 30-40 man in een zaal mag sporten maar voor een nachtclub ineens een negatieve test nodig heb.
Ik heb al gegeten
  maandag 28 juni 2021 @ 15:46:48 #249
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200109301
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:41 schreef zalkc het volgende:

[..]

Nee dat is het niet, ik geef duidelijk aan wat de andere 2 opties zijn. Dichthouden of het risico op meer opnames voor lief nemen.

Jij doelt erop dat het laatste alternatief dan niet genoemd wordt en dat doe ik duidelijk wel.
Je geeft aan dat de enige opties dicht of open met tvt zijn.
Open zonder tvt of open met andere voorzorgsmaatregelen zijn ook gewoon opties
  maandag 28 juni 2021 @ 15:48:12 #250
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200109320
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:45 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Dat ligt vind ik toch anders bij reizigers die binnenkomen uit landen waar de boel weer uit de hand loopt. Die wil je toch graag isoleren en daarvoor is rioolwatersurveillance niet geschikt.
En wat heeft dat dan te maken met testen bij evenementen? Je bent me even kwijt nu geloof ik qua gedachtengang
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')