abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 juni 2021 @ 15:48:43 #251
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200109334
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:45 schreef chratnox het volgende:

[..]

Nouja, precies. Dat is één van de dingen die mij het gevoel geeft dat het meer om de toegang dan volksgezondheid gaat, anders had iemand bij de implementatie hier wel voor gaan liggen.
Je kent de mensen die dit uitgerold hebben?

Ik zou hier niet zo vanuit gaan eerlijk gezegd
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_200109346
quote:
1s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:48 schreef Molo het volgende:

[..]

En wat heeft dat dan te maken met testen bij evenementen? Je bent me even kwijt nu geloof ik qua gedachtengang
Niks, maar we hadden het erover of de overheid moet blijven testen of niet. Jij stelde als alternatief rioolwatersurveillance voor maar dat heeft geen zin om mensen die terugkomen uit een hoog risicogebied af te vangen.

Los daarvan ben ik ervoor om nog een jaartje te blijven testen voor toegang, in ieder geval tot we weten wat het virus dit najaar gaat doen. Als we dan zonder al teveel gezeik de winter door komen kan het wat mij betreft worden afgeschaft.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  maandag 28 juni 2021 @ 15:52:13 #253
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_200109392
quote:
1s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:46 schreef Molo het volgende:

[..]

Je geeft aan dat de enige opties dicht of open met tvt zijn.
Open zonder tvt of open met andere voorzorgsmaatregelen zijn ook gewoon opties
Wijs eens aan:
1: Huidige situatie
De alternatieven zijn
2: meer beperkingen voor iedereen, eigenlijk het gesloten houden van het uitgaan.
3: Of het risico lopen op meer ziekenhuisopnames,

Het staat er niet letterlijk, maar ik geef een breder spectrum aan. Er staat duidelijk niet Dicht of open als binaire keuze, er staat TvT / meer beperkingen / of de mogelijke consequenties van de 1e 2 niet doen.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  maandag 28 juni 2021 @ 15:52:46 #254
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200109399
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:49 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Niks, maar we hadden het erover of de overheid moet blijven testen of niet. Jij stelde als alternatief rioolwatersurveillance voor maar dat heeft geen zin om mensen die terugkomen uit een hoog risicogebied af te vangen.

Los daarvan ben ik ervoor om nog een jaartje te blijven testen voor toegang, in ieder geval tot we weten wat het virus dit najaar gaat doen. Als we dan zonder al teveel gezeik de winter door komen kan het wat mij betreft worden afgeschaft.
Er komen steeds minder mensen voor TvT, zodra ze hun vaccinatie rond hebben.
  maandag 28 juni 2021 @ 15:52:50 #255
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200109401
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:49 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ja ok

Eerste mag je wmb als overheid heel specifiek targetten waar het zinnig is
Onderbouwd
Of goed uitgebreid BCO inzetten

Tweede ben ik fundamenteel met je oneens maar daarin verschillen we gewoon enorm van mening
  maandag 28 juni 2021 @ 15:54:58 #256
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200109424
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:52 schreef zalkc het volgende:

[..]

Wijs eens aan:
1: Huidige situatie
De alternatieven zijn
2: meer beperkingen voor iedereen, eigenlijk het gesloten houden van het uitgaan.
3: Of het risico lopen op meer ziekenhuisopnames,

Het staat er niet letterlijk, maar ik geef een breder spectrum aan. Er staat duidelijk niet Dicht of open als binaire keuze, er staat TvT / meer beperkingen / of de mogelijke consequenties van de 1e 2 niet doen.
Met TVT haal je niet alles eruit en benadeel je ook vrij veel mensen die vals positief testen
Daarmee kan ook een risico komen voor meer ziekenhuisopnames, plus het kost enorm veel geld.

TVT is ook echt (een deel) schijnveiligheid in de huidige epidemiologische situatie
pi_200109443
Ik vind dat mensen die gevaccineerd willen worden op de dag van de afspraak gratis met de trein mogen reizen op vertoon van hun afspraak.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_200109465
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:56 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ik vind dat mensen die gevaccineerd willen worden op de dag van de afspraak gratis met de trein mogen reizen op vertoon van hun afspraak.
Sympathiek idee maar er rijdt bij mij geen trein :+
  maandag 28 juni 2021 @ 15:59:59 #259
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_200109490
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:56 schreef spectrumanalyser het volgende:
Gewoon a la Biden taxi’s subsidiëren om gratis te rijden van en maar prikstraten.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_200109503
quote:
Tot nu toe zijn er 15.342.995 prikken gezet. Dit cijfer omvat zowel eerste als tweede prikken
221.322 erbij.
  maandag 28 juni 2021 @ 16:03:18 #261
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_200109540
quote:
1s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:54 schreef Molo het volgende:

[..]

Met TVT haal je niet alles eruit en benadeel je ook vrij veel mensen die vals positief testen
Daarmee kan ook een risico komen voor meer ziekenhuisopnames, plus het kost enorm veel geld.

TVT is ook echt (een deel) schijnveiligheid in de huidige epidemiologische situatie
Ik gaf dus 3 opties aan en niet alleen open met TvT of dicht?

Over de effectiviteit van de maatregel kun je uren bomen, maar in basis zijn er er gewoon maar een paar opties.
1: Neem je het risico om alle maatregelen op te heffen?
2: Als je dat niet wil nemen, zijn er risicobeperkende voorwaarden om iets wel te kunnen doen?
3: Is die risicobeperkende voorwaarde maatschappelijk aanvaardbaar in de geldende situatie?
4: Is de beperking maatschappelijk aanvaardbaar in de geldende situatie?
5: Wat is het effect in combinatie met andere beperkingen en hoe staat dit in verhouding?

En aan al die schuifjes kun je prutsen, en TvT is 1 van de risicobeperkende voorwaarden in de gereedschapskist van de beleidsmakers, naast de anderhalve meter, mondkapjes, vierkante meter limieten, avondklokken, etc..
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_200109597
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:59 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Gewoon a la Biden taxi’s subsidiëren om gratis te rijden van en maar prikstraten.
Er was een tijdje geleden reclame over een vacci-taxi. Dat vond ik wel een goed idee eigenlijk. Veel taxibedrijven hebben dit, maar je wil dit eigenlijk gratis maken idd:
https://www.kleijertaxi.nl/Vaccitaxi
pi_200109615
Wat is er eigenlijk op tegen om tieners of nog kleinere kinderen te laten vaccineren?
  maandag 28 juni 2021 @ 16:09:40 #264
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_200109648
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 16:07 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat is er eigenlijk op tegen om tieners of nog kleinere kinderen te laten vaccineren?
Op zich niets, maar er is tot nu toe minder onderzoek beschikbaar naar de effecten en risico's van vaccinaties op kinderen, dan op volwassenen. De vraag of de risico's opwegen tegen de voordelen is nog niet eenduidig beantwoord.

Oh, en kinderen laten vaccineren op valse gronden ('anders moeten de scholen weer dicht'), daar is wat mij betreft wel van alles op tegen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_200109705
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:59 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ik vond de loterijen met prijzen wel leuk. Wel snel invoeren voor ik mijn tweede krijg aub :D
  maandag 28 juni 2021 @ 16:15:06 #266
444624 Walterwhite64
alle hoeren zijn vrouwen.
pi_200109723
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Sympathiek idee maar er rijdt bij mij geen trein :+
Dat moet zeeuwsch vlaanderen zijn.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
pi_200109768
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 16:09 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Op zich niets, maar er is tot nu toe minder onderzoek beschikbaar naar de effecten en risico's van vaccinaties op kinderen, dan op volwassenen. De vraag of de risico's opwegen tegen de voordelen is nog niet eenduidig beantwoord.

Oh, en kinderen laten vaccineren op valse gronden ('anders moeten de scholen weer dicht'), daar is wat mij betreft wel van alles op tegen.
Ik zou de vraag ook omdraaien voor die leeftijdsgroepen. In plaats van: "Waarom zou je het niet doen" moet de vraag naar mijn mening zijn: "Waarom zou je het wel doen?"

Het moet iets toevoegen. Wat het toevoegt moet zo groot zijn dat het opweegt tegen de potentiële nadelen.

Naar mijn mening is het niet voldoende motivatie om de vaccinatiegraad op te krikken zolang ze ook vervelend kunnen doen bij Urk, Nijkerk, Barneveld en dat soort plekken. Voer maar een QR-code scan in bij kerken en moskeeën, eens kijken hoe snel die vaccinatiegraad omhoog gaat :P

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2021 16:19:39 ]
pi_200109776
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 16:15 schreef Walterwhite64 het volgende:

[..]

Dat moet zeeuwsch vlaanderen zijn.
Nee, hoor, gewoon in de Ranstad. Zo fijnmazig is ons spoornetwerk niet.
pi_200110239
quote:
2s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:44 schreef Mallerd01 het volgende:
Dan kun je me vast ook wel uitleggen waarom ik wel met 30-40 man in een zaal mag sporten maar voor een nachtclub ineens een negatieve test nodig heb.
Kun je dat werkelijk zelf niet bedenken?

Uit de categorie: 'waarom moet ik voor mijn auto een rijbewijs halen en mag ik zo op de fiets stappen?'
pi_200110283
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 16:09 schreef Janneke141 het volgende:
Situatie A: we vaccineren 12-17
R wordt gedrukt, het virus wordt onder bedwang gehouden in de winter, dus nauwelijks vrijheidsbeperkende maatregelen nodig die een sterke wissel trekken op de mentale weerbaarheid van jongeren. Allicht gaan er een handvol jongeren negatieve gevolgen ervaren van de vaccinbijewerkingen.

Situatie B: we vaccineren 12-17 niet
R wordt hoger, het virus is minder onder bedwang in de winter en dus worden er een paar vrijheidsbeperkende maatregelen ingevoerd die een negatieve impact hebben op de mentale weerbaarheid van jongeren. Allicht gaan er een handvol jongeren negatieve gevolgen ervaren van de verhoogde incidentie van het coronavirus.

A of B?
  maandag 28 juni 2021 @ 17:00:36 #271
346939 Janneke141
pi_200110300
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 16:59 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Situatie A: we vaccineren 12-17
R wordt gedrukt, het virus wordt onder bedwang gehouden in de winter, dus nauwelijks vrijheidsbeperkende maatregelen nodig die een sterke wissel trekken op de mentale weerbaarheid van jongeren. Allicht gaan er een handvol jongeren negatieve gevolgen ervaren van de vaccinbijewerkingen.

Situatie B: we vaccineren 12-17 niet
R wordt hoger, het virus is minder onder bedwang in de winter en dus worden er een paar vrijheidsbeperkende maatregelen ingevoerd die een negatieve impact hebben op de mentale weerbaarheid van jongeren. Allicht gaan er een handvol jongeren negatieve gevolgen ervaren van de verhoogde incidentie van het coronavirus.

A of B?
Willen jullie meer of minder valse dilemma's?
pi_200110320
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 17:00 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Willen jullie meer of minder valse dilemma's?
Ja, je kunt natuurlijk ook 'we moeten nooit meet maatregelen invoeren, het virus is bedwongen lalala, vingers in de oren' hanteren.

Maar ik hou het liever bij realistische scenario's.
  maandag 28 juni 2021 @ 17:03:11 #273
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_200110332
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 16:54 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Kun je dat werkelijk zelf niet bedenken?

Uit de categorie: 'waarom moet ik voor mijn auto een rijbewijs halen en mag ik zo op de fiets stappen?'
Waar was dat testen voor? Om daar, waar geen anderhalve meter te handhaven is, te zorgen dat het toch enigszins veilig is toch? Prima argument voor nu hoor, niets tegen in te brengen maar je zult toch met me eens moeten zijn dat het dan niet heel consequent is uitgevoerd aangezien ik zo weer de mat op ga waar ook geen anderhalve meter gehouden kan worden.

Overigens ben ik helemaal voor een bewijs dat je fatsoenlijk kan manoeuvreren in het verkeer, dus ook voor fietsers maar dat is een andere discussie.
pi_200110348
quote:
12s.gif Op maandag 28 juni 2021 17:03 schreef Mallerd01 het volgende:
Waar was dat testen voor? Om daar, waar geen anderhalve meter te handhaven is, te zorgen dat het toch enigszins veilig is toch? Prima argument voor nu hoor, niets tegen in te brengen maar je zult toch met me eens moeten zijn dat het dan niet heel consequent is uitgevoerd aangezien ik zo weer de mat op ga waar ook geen anderhalve meter gehouden kan worden.
Ofwel jij zit in een hele vreemde sportschool, ofwel je bent nog nooit in een nachtclub geweest. De mate van afstand houden in een nachtclub kun je toch niet serieus vergelijken met de afstand van anderen in de sportschool?

En het gaat ook niet alleen om de afstand tussen twee individuen, maar hoeveel individuen (k-getal) en de onderlinge afstand daartussen. Liever twee man knus op de bank dan 100 man binnen twee meter in iemands huis.
  maandag 28 juni 2021 @ 17:06:25 #275
346939 Janneke141
pi_200110369
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 17:01 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ja, je kunt natuurlijk ook 'we moeten nooit meet maatregelen invoeren, het virus is bedwongen lalala, vingers in de oren' hanteren.

Maar ik hou het liever bij realistische scenario's.
Je scenario's zijn realistisch, maar om de verkeerde reden. Dat een stijgende besmettingsgraad onder scholieren gaat zorgen voor het terug invoeren van vrijheidsbeperkende maatregelen zie ik ook wel gebeuren, maar dat zou helemaal niet nodig moeten zijn als die besmettingen niet leiden tot zorgelijke situaties in de ziekenhuizen. Gezien het beperkte aantal kinderen en gevaccineerde mensen dat het ziekenhuis haalt, is dat dus weer een veel minder realistisch scenario.

Ik ben geen tegenstander van het vaccineren van kinderen, ik durf ook wel te gokken dat het advies om het te gaan doen positief uitvalt en dan moeten we dat vooral gaan doen. Maar een potentiële keuze die je in de toekomst zelf kan gaan maken als argument gebruiken om nu iets te laten plaatsvinden, dat deugt niet als argument en daar protesteer ik tegen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')