Je kent de mensen die dit uitgerold hebben?quote:Op maandag 28 juni 2021 15:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nouja, precies. Dat is één van de dingen die mij het gevoel geeft dat het meer om de toegang dan volksgezondheid gaat, anders had iemand bij de implementatie hier wel voor gaan liggen.
Niks, maar we hadden het erover of de overheid moet blijven testen of niet. Jij stelde als alternatief rioolwatersurveillance voor maar dat heeft geen zin om mensen die terugkomen uit een hoog risicogebied af te vangen.quote:Op maandag 28 juni 2021 15:48 schreef Molo het volgende:
[..]
En wat heeft dat dan te maken met testen bij evenementen? Je bent me even kwijt nu geloof ik qua gedachtengang
Wijs eens aan:quote:Op maandag 28 juni 2021 15:46 schreef Molo het volgende:
[..]
Je geeft aan dat de enige opties dicht of open met tvt zijn.
Open zonder tvt of open met andere voorzorgsmaatregelen zijn ook gewoon opties
Er komen steeds minder mensen voor TvT, zodra ze hun vaccinatie rond hebben.quote:Op maandag 28 juni 2021 15:49 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Niks, maar we hadden het erover of de overheid moet blijven testen of niet. Jij stelde als alternatief rioolwatersurveillance voor maar dat heeft geen zin om mensen die terugkomen uit een hoog risicogebied af te vangen.
Los daarvan ben ik ervoor om nog een jaartje te blijven testen voor toegang, in ieder geval tot we weten wat het virus dit najaar gaat doen. Als we dan zonder al teveel gezeik de winter door komen kan het wat mij betreft worden afgeschaft.
Ja okquote:Op maandag 28 juni 2021 15:49 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Niks, maar we hadden het erover of de overheid moet blijven testen of niet. Jij stelde als alternatief rioolwatersurveillance voor maar dat heeft geen zin om mensen die terugkomen uit een hoog risicogebied af te vangen.
Los daarvan ben ik ervoor om nog een jaartje te blijven testen voor toegang, in ieder geval tot we weten wat het virus dit najaar gaat doen. Als we dan zonder al teveel gezeik de winter door komen kan het wat mij betreft worden afgeschaft.
Met TVT haal je niet alles eruit en benadeel je ook vrij veel mensen die vals positief testenquote:Op maandag 28 juni 2021 15:52 schreef zalkc het volgende:
[..]
Wijs eens aan:
1: Huidige situatie
De alternatieven zijn
2: meer beperkingen voor iedereen, eigenlijk het gesloten houden van het uitgaan.
3: Of het risico lopen op meer ziekenhuisopnames,
Het staat er niet letterlijk, maar ik geef een breder spectrum aan. Er staat duidelijk niet Dicht of open als binaire keuze, er staat TvT / meer beperkingen / of de mogelijke consequenties van de 1e 2 niet doen.
Sympathiek idee maar er rijdt bij mij geen treinquote:Op maandag 28 juni 2021 15:56 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ik vind dat mensen die gevaccineerd willen worden op de dag van de afspraak gratis met de trein mogen reizen op vertoon van hun afspraak.
Gewoon a la Biden taxi’s subsidiëren om gratis te rijden van en maar prikstraten.quote:Op maandag 28 juni 2021 15:56 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ik vind dat mensen die gevaccineerd willen worden op de dag van de afspraak gratis met de trein mogen reizen op vertoon van hun afspraak.
221.322 erbij.quote:Tot nu toe zijn er 15.342.995 prikken gezet. Dit cijfer omvat zowel eerste als tweede prikken
Ik gaf dus 3 opties aan en niet alleen open met TvT of dicht?quote:Op maandag 28 juni 2021 15:54 schreef Molo het volgende:
[..]
Met TVT haal je niet alles eruit en benadeel je ook vrij veel mensen die vals positief testen
Daarmee kan ook een risico komen voor meer ziekenhuisopnames, plus het kost enorm veel geld.
TVT is ook echt (een deel) schijnveiligheid in de huidige epidemiologische situatie
Er was een tijdje geleden reclame over een vacci-taxi. Dat vond ik wel een goed idee eigenlijk. Veel taxibedrijven hebben dit, maar je wil dit eigenlijk gratis maken idd:quote:Op maandag 28 juni 2021 15:59 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Gewoon a la Biden taxi’s subsidiëren om gratis te rijden van en maar prikstraten.
Op zich niets, maar er is tot nu toe minder onderzoek beschikbaar naar de effecten en risico's van vaccinaties op kinderen, dan op volwassenen. De vraag of de risico's opwegen tegen de voordelen is nog niet eenduidig beantwoord.quote:Op maandag 28 juni 2021 16:07 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat is er eigenlijk op tegen om tieners of nog kleinere kinderen te laten vaccineren?
Ik vond de loterijen met prijzen wel leuk. Wel snel invoeren voor ik mijn tweede krijg aubquote:Op maandag 28 juni 2021 15:59 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Gewoon a la Biden taxi’s subsidiëren om gratis te rijden van en maar prikstraten.
Dat moet zeeuwsch vlaanderen zijn.quote:Op maandag 28 juni 2021 15:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Sympathiek idee maar er rijdt bij mij geen trein
Ik zou de vraag ook omdraaien voor die leeftijdsgroepen. In plaats van: "Waarom zou je het niet doen" moet de vraag naar mijn mening zijn: "Waarom zou je het wel doen?"quote:Op maandag 28 juni 2021 16:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Op zich niets, maar er is tot nu toe minder onderzoek beschikbaar naar de effecten en risico's van vaccinaties op kinderen, dan op volwassenen. De vraag of de risico's opwegen tegen de voordelen is nog niet eenduidig beantwoord.
Oh, en kinderen laten vaccineren op valse gronden ('anders moeten de scholen weer dicht'), daar is wat mij betreft wel van alles op tegen.
Nee, hoor, gewoon in de Ranstad. Zo fijnmazig is ons spoornetwerk niet.quote:Op maandag 28 juni 2021 16:15 schreef Walterwhite64 het volgende:
[..]
Dat moet zeeuwsch vlaanderen zijn.
Kun je dat werkelijk zelf niet bedenken?quote:Op maandag 28 juni 2021 15:44 schreef Mallerd01 het volgende:
Dan kun je me vast ook wel uitleggen waarom ik wel met 30-40 man in een zaal mag sporten maar voor een nachtclub ineens een negatieve test nodig heb.
Situatie A: we vaccineren 12-17quote:Op maandag 28 juni 2021 16:09 schreef Janneke141 het volgende:
Oh, en kinderen laten vaccineren op valse gronden ('anders moeten de scholen weer dicht'), daar is wat mij betreft wel van alles op tegen.
Willen jullie meer of minder valse dilemma's?quote:Op maandag 28 juni 2021 16:59 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Situatie A: we vaccineren 12-17
R wordt gedrukt, het virus wordt onder bedwang gehouden in de winter, dus nauwelijks vrijheidsbeperkende maatregelen nodig die een sterke wissel trekken op de mentale weerbaarheid van jongeren. Allicht gaan er een handvol jongeren negatieve gevolgen ervaren van de vaccinbijewerkingen.
Situatie B: we vaccineren 12-17 niet
R wordt hoger, het virus is minder onder bedwang in de winter en dus worden er een paar vrijheidsbeperkende maatregelen ingevoerd die een negatieve impact hebben op de mentale weerbaarheid van jongeren. Allicht gaan er een handvol jongeren negatieve gevolgen ervaren van de verhoogde incidentie van het coronavirus.
A of B?
Ja, je kunt natuurlijk ook 'we moeten nooit meet maatregelen invoeren, het virus is bedwongen lalala, vingers in de oren' hanteren.quote:Op maandag 28 juni 2021 17:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Willen jullie meer of minder valse dilemma's?
Waar was dat testen voor? Om daar, waar geen anderhalve meter te handhaven is, te zorgen dat het toch enigszins veilig is toch? Prima argument voor nu hoor, niets tegen in te brengen maar je zult toch met me eens moeten zijn dat het dan niet heel consequent is uitgevoerd aangezien ik zo weer de mat op ga waar ook geen anderhalve meter gehouden kan worden.quote:Op maandag 28 juni 2021 16:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Kun je dat werkelijk zelf niet bedenken?
Uit de categorie: 'waarom moet ik voor mijn auto een rijbewijs halen en mag ik zo op de fiets stappen?'
Ofwel jij zit in een hele vreemde sportschool, ofwel je bent nog nooit in een nachtclub geweest. De mate van afstand houden in een nachtclub kun je toch niet serieus vergelijken met de afstand van anderen in de sportschool?quote:Op maandag 28 juni 2021 17:03 schreef Mallerd01 het volgende:
Waar was dat testen voor? Om daar, waar geen anderhalve meter te handhaven is, te zorgen dat het toch enigszins veilig is toch? Prima argument voor nu hoor, niets tegen in te brengen maar je zult toch met me eens moeten zijn dat het dan niet heel consequent is uitgevoerd aangezien ik zo weer de mat op ga waar ook geen anderhalve meter gehouden kan worden.
Je scenario's zijn realistisch, maar om de verkeerde reden. Dat een stijgende besmettingsgraad onder scholieren gaat zorgen voor het terug invoeren van vrijheidsbeperkende maatregelen zie ik ook wel gebeuren, maar dat zou helemaal niet nodig moeten zijn als die besmettingen niet leiden tot zorgelijke situaties in de ziekenhuizen. Gezien het beperkte aantal kinderen en gevaccineerde mensen dat het ziekenhuis haalt, is dat dus weer een veel minder realistisch scenario.quote:Op maandag 28 juni 2021 17:01 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, je kunt natuurlijk ook 'we moeten nooit meet maatregelen invoeren, het virus is bedwongen lalala, vingers in de oren' hanteren.
Maar ik hou het liever bij realistische scenario's.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |