SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.![]()
Nee, jij vindt het niet nodig. Iets waarvan ze het nut/effect nooit hebben kunnen aantonen afschaffen is gewoon een logische stap. Medewerkers van supermarkten vervloekten die dingen. Als jij zo’n geval maar 5 minuten per dag hoeft te dragen is het voor jou wellicht een lichte maatregel. Het is ongezond, en bij mensen die het de gehele werkdag moeten dragen stapelen klachten zich op.quote:Op zondag 27 juni 2021 10:13 schreef Erno-BE het volgende: [..] Alleen het afschaffen van de mondmaskerplicht was gewoon echt niet nodig geweest.De mondmaskerplicht is één van de meest lichte maatregelen van het coronabeleid, vergelijkbaar met het niet meer handen schudden en volgens mij heeft de regering enkel de mondmaskerplicht afgeschaft om van het gezeur af te zijn, terwijl bijna alle Europese landen nog steeds een mondmaskerplicht hanteren.
https://www.ad.nl/gezond/(...)-mondkapje~a14e0101/
Om het vervolgens te vergelijken met niet meer handen haden schudden is compleet ridicuul. Van geen handen schudden krijg je geen lichamelijke klachten. Vervolgens doe je WEER een aanname over waarom de regerering het heeft afgeschaft.![]()
![]()
Dit is onzin en weerlegt door artsen en tandartsen die al decennia die dingen hele dagen op hebben.quote:Op zondag 27 juni 2021 10:25 schreef tja77 het volgende:
[..]
Nee, jij vindt het niet nodig. Iets waarvan ze het nut/effect nooit hebben kunnen aantonen afschaffen is gewoon een logische stap. Medewerkers van supermarkten vervloekten die dingen. Als jij zo’n geval maar 5 minuten per dag hoeft te dragen is het voor jou wellicht een lichte maatregel. Het is ongezond, en bij mensen die het de gehele werkdag moeten dragen stapelen klachten zich op.
https://www.ad.nl/gezond/(...)-mondkapje~a14e0101/“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Je post door het slotje heenquote:Op zondag 27 juni 2021 10:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het grote verschil zit hem er natuurlijk in dat voor de griep geen maatregelen hoeven worden getroffen om het tot die paar duizend doden te houden, en met Corona zijn al die maaatregelen nog maar net toereikend geweest om de zorg niet volledig kopje onder te laten gaan. Wat alleen eigenlijk geldt voor die specifieke periode, want als je bekijkt hoeveel zorg er is uitgesteld en hoe mensen daaronder geleden hebben en lijden, is de zorg eigenlijk als of kopje onder gegaan.
Of die maatregelen wel of niet getroffen moeten worden is een andere discussie, dat hangt af van wat we acceptabel vinden als samenleving.
Corona vergelijken met Influenza gaat absoluut mank, maar een fikse Influenzagolf legt de zorg voor die periode ook compleet op zn gat, mét vaccinaties. We moeten Covid niet downplayen, maar laten we dat ook niet doen met de rest.![]()
Onwijs. Heerlijk tot rust gekomen, heel veel mooie foto’s weten te maken, uitgewaaid aan de atlantische oceaan, lekker gegeten, dus groot succes. Grote aanrader qua stad. Willen sowieso nog wel een keertje terug. Qua Corona voelde het ook heel veilig daar; ondanks de stijgende cijfers. Maar ook wel weer fijn om thuis te zijn.quote:Op zondag 27 juni 2021 10:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Welkom thuis! Hebben jullie het fijn gehad?
Hebben jullie daar nog vakantie plannen? Binnen Nederland dacht ik?![]()
Dat ging toch over andere type maskers? Als jij elke dag de hele dag FFP2 maskers draagt heb je toch wel meer klachten (als 'gewone' consument)? Ik kan me in elk geval herinneren daarover gelezen te hebben. Artsen e.d. hebben natuurlijk ook geen FFP2 maskers op, die chirurgische mondmaskers zijn niet te vergelijken met die goedkope meuk die wij als FFP2 maskers kopen.quote:Op zondag 27 juni 2021 10:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit is onzin en weerlegt door artsen en tandartsen die al decennia die dingen hele dagen op hebben.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-06-2021 10:31:18 ]![]()
quote:Op zondag 27 juni 2021 10:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Onwijs. Heerlijk tot rust gekomen, heel veel mooie foto’s weten te maken, uitgewaaid aan de atlantische oceaan, lekker gegeten, dus groot succes. Grote aanrader qua stad. Willen sowieso nog wel een keertje terug. Qua Corona voelde het ook heel veilig daar; ondanks de stijgende cijfers. Maar ook wel weer fijn om thuis te zijn.
Hebben jullie daar nog vakantie plannen? Binnen Nederland dacht ik?![]()
Klap in het gezicht![]()
Geen idee, maar het argument dat het schadelijk is voor je gezondheid is volgens mij gewoon echte complete nonsens. Overigens wel blij dat ze niet meer op hoeven, het blijft onnatuurlijk aanvoelen en vooral vervelend bij warmer weer.quote:Op zondag 27 juni 2021 10:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat ging toch over andere type maskers? Als jij elke dag de hele dag FFP2 maskers draagt heb je toch wel meer klachten (als 'gewone' consument)? Ik kan me in elk geval herinneren daarover gelezen te hebben. Artsen e.d. hebben natuurlijk ook geen FFP2 maskers op, die chirurgische mondmaskers zijn niet te vergelijken met die goedkope meuk die wij als FFP2 maskers kopen.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ik ben geen arts, maar in mijn hoofd is het logisch dat FFP2 maskers niet goed voor je zijn. Je moet harder werken om evenveel lucht binnen te krijgen, het masker sluit af en wordt broeierig. Als je kijkt naar iemand die de hele dag een FFP2 masker op gehad heeft zie je overal rode randen in de huid zitten, daarachter lijkt het me voor je huid geen pretje.quote:Op zondag 27 juni 2021 10:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Geen idee, maar het argument dat het schadelijk is oor je gezondheid is volgens mij gewoon echte complete nonsens. Overigens wel blij dat ze niet meer op hoeven, het blijft onnatuurlijk aanvoelen en vooral vervelend bij warmer weer.
Als ik puur naar mezelf kijk, met een FFP2 masker kan ik bijna niet normaal ademhalen, voelt alsof ik ademhaal bij het duiken. Nu ben ik dan wel astmatisch dus zal het voor een ander wellicht anders zijn, maar het is flink anders dan 'gewoon'. Ik kan me niet voorstellen dat het niet slecht voor je is.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-06-2021 10:36:11 ]![]()
Laboratoriumlogica. Gewone mensen, en dit zouden de wetenschappers weten als ze eens uit het raam zouden kijken, gebruiken maskers die weken en maanden oud zijn.quote:Op zondag 27 juni 2021 10:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit is onzin en weerlegt door artsen en tandartsen die al decennia die dingen hele dagen op hebben.![]()
Klopt. Beiden zijn echter ook groot pleitbezorger van zgn. "gain of function" onderzoek, oftewel knutselen aan en met virussen en dergelijk onderzoek is op zijn zachtst gezegd nogal controversieel. Mocht blijken dat deze pandemie daadwerkelijk veroorzaakt is door een ongeval of een lableak uit het lab in Wuhan gaat er hopelijk een serieuze discussie over dergelijk onderzoek ontstaan.quote:Op zondag 27 juni 2021 10:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ze zijn echter geen veearts, maar viroloog.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Dat kan allemaal. Heeft alleen niet zoveel te maken met hun studie diergeneeskunde of de eed van Hippocrates enzo.quote:Op zondag 27 juni 2021 10:36 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Klopt. Beiden zijn echter ook groot pleitbezorger van zgn. "gain of function" onderzoek, oftewel knutselen aan en met virussen en dergelijk onderzoek is op zijn zachtst gezegd nogal controversieel. Mocht blijken dat deze pandemie daadwerkelijk veroorzaakt is door een ongeval of een lableak uit het lab in Wuhan gaat er hopelijk een serieuze discussie over dergelijk onderzoek ontstaan.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Oké, ik kom met een bron en jij reageert met deze onderbouwing.quote:Op zondag 27 juni 2021 10:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Geen idee, maar het argument dat het schadelijk is voor je gezondheid is volgens mij gewoon echte complete nonsens. Overigens wel blij dat ze niet meer op hoeven, het blijft onnatuurlijk aanvoelen en vooral vervelend bij warmer weer.![]()
Buiten het maken van potentiële biologische wapens, wat is het doel van gain of function onderzoek eigenlijk? Waarom zou je proberen virussen aan te passen om te kijken of het lukt ze voor mensen besmettelijk te maken?quote:Op zondag 27 juni 2021 10:36 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Klopt. Beiden zijn echter ook groot pleitbezorger van zgn. "gain of function" onderzoek, oftewel knutselen aan en met virussen en dergelijk onderzoek is op zijn zachtst gezegd nogal controversieel. Mocht blijken dat deze pandemie daadwerkelijk veroorzaakt is door een ongeval of een lableak uit het lab in Wuhan gaat er hopelijk een serieuze discussie over dergelijk onderzoek ontstaan.![]()
Dat is onjuist gebruiken van een verder veilig mondmasker. Dat is een gezondheidsrisico dat los van het masker staat wmb.quote:Op zondag 27 juni 2021 10:36 schreef Confetti het volgende:
[..]
Laboratoriumlogica. Gewone mensen, en dit zouden de wetenschappers weten als ze eens uit het raam zouden kijken, gebruiken maskers die weken en maanden oud zijn.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ja maar de mondmasker regel is volgens bepaalde individuen in dit topic een net zo lichte maatregel als het niet handen schudden.quote:Op zondag 27 juni 2021 10:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben geen arts, maar in mijn hoofd is het logisch dat FFP2 maskers niet goed voor je zijn. Je moet harder werken om evenveel lucht binnen te krijgen, het masker sluit af en wordt broeierig. Als je kijkt naar iemand die de hele dag een FFP2 masker op gehad heeft zie je overal rode randen in de huid zitten, daarachter lijkt het me voor je huid geen pretje.
Als ik puur naar mezelf kijk, met een FFP2 masker kan ik bijna niet normaal ademhalen, voelt alsof ik ademhaal bij het duiken. Nu ben ik dan wel astmatisch dus zal het voor een ander wellicht anders zijn, maar het is flink anders dan 'gewoon'. Ik kan me niet voorstellen dat het niet slecht voor je is.![]()
I know, maar mobiel is het lastiger te zien en lastig te corrigerenquote:Op zondag 27 juni 2021 10:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je post door het slotje heen
Of die maatregelen wel of niet getroffen moeten worden is een andere discussie, dat hangt af van wat we acceptabel vinden als samenleving.
Corona vergelijken met Influenza gaat absoluut mank, maar een fikse Influenzagolf legt de zorg voor die periode ook compleet op zn gat, mét vaccinaties. We moeten Covid niet downplayen, maar laten we dat ook niet doen met de rest.
Gedeeltelijk eens. We moeten covid niet downplayen en griep evenmin, maar we moeten griep ook niet groter maken dan het is. Het kán een hele grote, ingrijpende golf zijn van een paar weken, maar heel vaak is het dat ook niet. Hopelijk wordt covid net zoiets.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Niet helemaal gelezen, maar hier staat iets meer over het waarom:quote:Op zondag 27 juni 2021 10:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Buiten het maken van potentiële biologische wapens, wat is het doel van gain of function onderzoek eigenlijk? Waarom zou je proberen virussen aan te passen om te kijken of het lukt ze voor mensen besmettelijk te maken?
https://nl.esc.wiki/wiki/Gain-of-functionAnd the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Volgens mij ziet het er goed uit, als we met dik 50 procent (1e prik) en dik 30 procent (volledig gevaccineerd) al op dergelijke lage ziekenhuis- en besmettingscijfers zitten dan zou het er over 2 maanden helemaal uitstekend uit moeten zien![]()
![]()
Hm oké, dank je wel. Ik vind het bijzonder dat je gaat rommelen met virussen om ze (bijvoorbeeld) meer besmettelijk te maken zonder dat je daar al een werkzame remedie tegen hebt. Dat lijkt me vragen om problemen.quote:Op zondag 27 juni 2021 10:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Niet helemaal gelezen, maar hier staat iets meer over het waarom:
https://nl.esc.wiki/wiki/Gain-of-function![]()
Het enige is dat we nu uit een lockdown rollen, waarbij steeds weer meer kan. We gaan nu een tijd tegemoet dat bijna alles weer kan. Ik denk dat het met de voortgang van het vaccineren niet zal leiden tot een klein golfje, maar helemaal zeker is dat denk ik nog niet.quote:Op zondag 27 juni 2021 10:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
Volgens mij ziet het er goed uit, als we met dik 50 procent (1e prik) en dik 30 procent (volledig gevaccineerd) al op dergelijke lage ziekenhuis- en besmettingscijfers zitten dan zou het er over 2 maanden helemaal uitstekend uit moeten zienAnd the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Klopt, plus dat vergeten wordt dat als Covid-19 tot dezelfde zorglast komt als influenza, dat dus een verdubbeling betekent.quote:Op zondag 27 juni 2021 10:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik wil absoluut Covid niet downplayen, maar laten we ook stoppen met Influenza downplayen. Een (gemiddelde) griepgolf zorgt na de griepvaccinatie nog steeds voor een paar duizend doden. Dat is niet te vergelijken met Covid, maar het argument wat vaak gebruikt wordt (het is maar een griepje) gaat twee kanten op. Covid is een heel vervelende ziekte, maar dat houdt niet in dat je van de rest alleen maar een snotneus krijgt.
(Daarmee zeg ik uiteraard niet dat jij dat doet, maar meer in het algemeen)
Daarnaast komen er ook verregaande maatregelen als er een Influenza stam komt die voor dezelfde druk op de zorg zorgt als Covid-19.
Daar leek het naar toe te gaan met de varkensgriep.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Toch hebben chirurgen dergelijke maskers urenlang op.quote:Op zondag 27 juni 2021 10:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben geen arts, maar in mijn hoofd is het logisch dat FFP2 maskers niet goed voor je zijn. Je moet harder werken om evenveel lucht binnen te krijgen, het masker sluit af en wordt broeierig. Als je kijkt naar iemand die de hele dag een FFP2 masker op gehad heeft zie je overal rode randen in de huid zitten, daarachter lijkt het me voor je huid geen pretje.
Als ik puur naar mezelf kijk, met een FFP2 masker kan ik bijna niet normaal ademhalen, voelt alsof ik ademhaal bij het duiken. Nu ben ik dan wel astmatisch dus zal het voor een ander wellicht anders zijn, maar het is flink anders dan 'gewoon'. Ik kan me niet voorstellen dat het niet slecht voor je is.
En daar taalde niemand naar...zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Niet meer handen schudden -> mondmaskerplicht -> anderhalve meter afstand houden -> sectorensluiting -> algeheel of gedeeltelijk straatverbodquote:Op zondag 27 juni 2021 10:44 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ja maar de mondmasker regel is volgens bepaalde individuen in dit topic een net zo lichte maatregel als het niet handen schudden.
Dat is hoe ik het zie qua impact van de maatregelen. Dus een mondmaskerplicht zie ik als een lichtere maatregel dan het anderhalve meter afstand houden, omdat het verdienmodel van veel bedrijven door deze maatregel aangetast wordt.Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!![]()
Tja, je hebt gelijk. Maar dan ga je uit van een theoretische waarheid.quote:Op zondag 27 juni 2021 10:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat is onjuist gebruiken van een verder veilig mondmasker. Dat is een gezondheidsrisico dat los van het masker staat wmb.
Praktijk is dat half Nederland wekenlang met een verfrommeld mondkapje rondloopt. En dat kan best wél een gezondheidsrisico opleveren.![]()
Maar dat ligt niet aan het masker an sich.quote:Op zondag 27 juni 2021 10:59 schreef Piles het volgende:
[..]
Tja, je hebt gelijk. Maar dan ga je uit van een theoretische waarheid.
Praktijk is dat half Nederland wekenlang met een verfrommeld mondkapje rondloopt. En dat kan best wél een gezondheidsrisico opleveren.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Nee, daarom heb je ook gelijk. Maar eind van de argumentie heb je wel degelijk een mogelijk gezondheidsrisico door de mondkapjesplichtquote:Op zondag 27 juni 2021 11:00 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Maar dat ligt niet aan het masker an sich.![]()
![]()
Tuurlijk wel. Het is een niet praktisch kutmiddel. Dat ligt aan de aard van het masker en de hoge eisen die het stelt.quote:Op zondag 27 juni 2021 11:00 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Maar dat ligt niet aan het masker an sich.![]()
Mwa niet mee eens.quote:Op zondag 27 juni 2021 11:04 schreef Confetti het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Het is een niet praktisch kutmiddel. Dat ligt aan de aard van het masker en de hoge eisen die het stelt.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
![]()
Hee kijk! Fraude door testen voor toegang!
Zullen we er gewoon mee kappen?zie email 27 oktober![]()
Ja, dat systeem klapte er op verschillende plekken al uit toen er een maand geleden met een extreem beperkt aantal mensen werd getestquote:Op zondag 27 juni 2021 11:12 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Zullen we er gewoon mee kappen?VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Vraagstelling? Wat bedoel je?quote:Op zondag 27 juni 2021 01:21 schreef Mammietje het volgende:
[..]![]()
Ligt er een beetje aan de vraagstelling, denk ik!![]()
Maar hey.... hij zit!XD
#WeesGeenWhales![]()
Zo lek als een mandje dusquote:Op zondag 27 juni 2021 11:12 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Zullen we er gewoon mee kappen?![]()
Hoop verspilling van moeite en tijd en kan inderdaad net zo goed in de ban worden gedaan. De crisis is toch al nagenoeg voorbij.![]()
Waarom fietst er eigenlijk random iemand op en neer onder je qr code in coronacheck?
Also als we dan tóch zo Nederlands zijn had ik ook wel een windmolen en wat tulpen verwacht op de achtergrond XD#WeesGeenWhales![]()
Als we kappen met Testen voor Toegang, dan gaan de nachtclubs en discotheken gewoon weer dicht. Zo simpel is het.quote:Op zondag 27 juni 2021 11:12 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Zullen we er gewoon mee kappen?Rossíya, Rossíya -
Dat zeg ik toch? Chirurgische maskers zijn niet te vergelijken met FFP2.quote:Op zondag 27 juni 2021 10:58 schreef Wantie het volgende:
[..]
Toch hebben chirurgen dergelijke maskers urenlang op.
En daar taalde niemand naar...![]()
Of door het totale gebrek aan voorlichting toen het inging. En de antipropaganda die eraan voorafging (dat ze niet zouden werken).quote:Op zondag 27 juni 2021 11:01 schreef Piles het volgende:
[..]
Nee, daarom heb je ook gelijk. Maar eind van de argumentie heb je wel degelijk een mogelijk gezondheidsrisico door de mondkapjesplicht
In Duitsland waren FPP2 mondkapjes trouwens verplicht.![]()
Dat is geen natuurwet. Je kunt prima kappen met testen voor toegang zonder iets te (hoeven) sluiten. Op dit moment geeft het vooral schijnveiligheid.quote:Op zondag 27 juni 2021 11:18 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Als we kappen met Testen voor Toegang, dan gaan de nachtclubs en discotheken gewoon weer dicht. Zo simpel is het.![]()
Clubs en discotheken openen zonder test- of vaccinatiebewijs vooraf is vragen om problemen. Een test- of vaccinatiebewijs heeft tenminste nog een kleine garantiestelling om risico’s van verspreiding van het coronavirus in te perken.quote:Op zondag 27 juni 2021 11:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is geen natuurwet. Je kunt prima kappen met testen voor toegang zonder iets te (hoeven) sluiten. Op dit moment geeft het vooral schijnveiligheid.Rossíya, Rossíya -
https://www.gelderlander.(...)cht-arnhem~a11bb57e/quote:Op zondag 27 juni 2021 11:12 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Zullen we er gewoon mee kappen?
Hier nog een. Nu al een groot succes.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ook in de situatie waarin Testen voor toegang je gewoon een negatieve test geeft omdat je te lang hebt moeten wachten? Dat ondermijnt die ‘garantie’ nogal, vind je ook niet?quote:Op zondag 27 juni 2021 11:40 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Clubs en discotheken openen zonder test- of vaccinatiebewijs vooraf is vragen om problemen. Een test- of vaccinatiebewijs heeft tenminste nog een kleine garantiestelling om risico’s van verspreiding van het coronavirus in te perken.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-06-2021 11:43:54 ]![]()
Ik vind één enkel anekdotisch bewijs ook niet echt het bewijs dat dat op grote schaal het geval is momenteel. Maar het is wel een lekker smeuďg verhaaltje om krantje te vullen natuurlijk.quote:Op zondag 27 juni 2021 11:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ook in de situatie waarin Testen voor toegang je gewoon een negatieve test geeft omdat je te lang hebt moeten wachten? Dat ondermijnt die garantstelling nogal, vind je ook niet?VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Ik wilde het net posten.quote:Op zondag 27 juni 2021 11:12 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Zullen we er gewoon mee kappen?
Wat een aanfluiting. Al dat geld.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Een miljard euro dames en heren!quote:Op zondag 27 juni 2021 11:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
https://www.gelderlander.(...)cht-arnhem~a11bb57e/
Hier nog een. Nu al een groot succes.zie email 27 oktober![]()
Dat klopt ja. Geen negatief testbewijs zou geen toegang moeten betekenen in mijn ogen.quote:Op zondag 27 juni 2021 11:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ook in de situatie waarin Testen voor toegang je gewoon een negatieve test geeft omdat je te lang hebt moeten wachten? Dat ondermijnt die ‘garantie’ nogal, vind je ook niet?Rossíya, Rossíya -
Nouja, het gemak laat wel zien dat het het waard is te onderzoeken. Hoe is het bijvoorbeeld mogelijk een negatief testbewijs af te geven zonder dat er een test aan vooraf gegaan is, zonder dat het naar een lab geweest is.quote:Op zondag 27 juni 2021 11:44 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik vind één enkel anekdotisch bewijs ook niet echt het bewijs dat dat op grote schaal het geval is momenteel. Maar het is wel een lekker smeuďg verhaaltje om krantje te vullen natuurlijk.
Dit leest een beetje als dat verhaal van de GGD waar gegevens verkocht werden. Als dit soort veiligheidsstappen er niet in zitten zorgt dat voor een deuk in het vertrouwen. Vertrouwen op de resultaten van een negatieve test zou het enige doel moeten zijn, als uitbater moet je hier blind vanuit kunnen gaan.![]()
Testen voor Toegang is toch gewoon het nieuwe mondkapje, dat weet iedereen wel
Enige voordeel is dat het mensen voorzichtig pusht om te vaccineren
Makkelijk eerste (volgens de expected goals)![]()
Ik vind wat kinderziektes helemaal niet zo vreemd het eerste weekend dat er echt massaal gebruik van wordt gemaakt.
Ben er zelf in ieder geval blij mee. Kan door dat testen toch naar 2 festivals en een voetbalwedstrijd deze maand omdat ik mijn tweede prik pas een keer eind juli heb. En dan ben ik ‘al’ 32
VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Ook meerdere meldingen op diverse plaatsen. Dan moet je toch met het worst-case scenario rekening gaan houden dat dit een (informele) werkinstructie is…quote:Op zondag 27 juni 2021 11:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nouja, het gemak laat wel zien dat het het waard is te onderzoeken. Hoe is het bijvoorbeeld mogelijk een negatief testbewijs af te geven zonder dat er een test aan vooraf gegaan is, zonder dat het naar een lab geweest is.
Dit leest een beetje als dat verhaal van de GGD waar gegevens verkocht werden. Als dit soort veiligheidsstappen er niet in zitten zorgt dat voor een deuk in het vertrouwen. Vertrouwen op de resultaten van een negatieve test zou het enige doel moeten zijn, als uitbater moet je hier blind vanuit kunnen gaan.
Dat hoeft natuurlijk niet, maar je kunt het ook niet uitsluiten. Het is in ieder geval meer dan een werknemer die er klaar mee is en er met de pet naar gooit.zie email 27 oktober![]()
Nog 2 maanden verder en dat hele TvT kan opgedoekt want dan hebben ook de jongere groepen allemaal hun volledige vaccinatie.quote:Op zondag 27 juni 2021 11:51 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Enige voordeel is dat het mensen voorzichtig pusht om te vaccineren![]()
Lat dat voorzichtig maar weg. Zeker nu we geen wachttijd na vaccinatie hanteren. Dat roept bij mij de overtuiging op dat dit een drangcampange is en geen veiligheidsmaatregel.quote:Op zondag 27 juni 2021 11:51 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Enige voordeel is dat het mensen voorzichtig pusht om te vaccinerenzie email 27 oktober![]()
En zonder TvT had je de festivalindustrie incl. toeleveranciers definitief kunnen weggooienquote:Op zondag 27 juni 2021 11:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nog 2 maanden verder en dat hele TvT kan opgedoekt want dan hebben ook de jongere groepen allemaal hun volledige vaccinatie.
Money well spendVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Ik vind het vooral bizar dat het kan. Een werknemer die even voor de zomer ingehuurd is kan lekker eenvoudig al zijn vrienden negatieve tests geven voor weinig. Gewoon laten bellen dat hij er niet doorkomt en hop, hier heb je je negatieve test zonder je te hoeven laten testen.quote:Op zondag 27 juni 2021 11:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ook meerdere meldingen op diverse plaatsen. Dan moet je toch met het worst-case scenario rekening gaan houden dat dit een (informele) werkinstructie is…
Dat hoeft natuurlijk niet, maar je kunt het ook niet uitsluiten. Het is in ieder geval meer dan een werknemer die er klaar mee is en er met de pet naar gooit.
Dat legt gewoon een bom onder het fundament van deze hele opzet. Als je hier niet op kunt vertrouwen is het dus echt zinloos.![]()
Precies, is gewoon dat jongeren deze zomer kunnen stappen zonder dat het vaccinatiebeleid mensen discrimineert.quote:Op zondag 27 juni 2021 11:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nog 2 maanden verder en dat hele TvT kan opgedoekt want dan hebben ook de jongere groepen allemaal hun volledige vaccinatie.Makkelijk eerste (volgens de expected goals)![]()
Dat is een beleidskeuze, het één sluit het ander niet uit, hoe graag ze je dat ook willen laten geloven.quote:Op zondag 27 juni 2021 11:54 schreef Caland het volgende:
[..]
En zonder TvT had je de festivalindustrie incl. toeleveranciers definitief kunnen weggooien
Money well spend![]()
Maar is dat definitief, dat je QR-code direct werkt na je (volledige) vaccinatie? Heb namelijk dinsdag Janssen en zaterdag een festival, bespaart mij weer een keer testen voor toegangquote:Op zondag 27 juni 2021 11:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Lat dat voorzichtig maar weg. Zeker nu we geen wachttijd na vaccinatie hanteren. Dat roept bij mij de overtuiging op dat dit een drangcampange is en geen veiligheidsmaatregel.
Makkelijk eerste (volgens de expected goals)![]()
Het lijkt mij ook sterk dat zo’n 20-jarige uitzendkracht achter de balie dit zelf bedenkt als ik heel eerlijk ben. Het is gewoon fraude, dan moet je nogal een drempel over hoor.quote:Op zondag 27 juni 2021 11:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vind het vooral bizar dat het kan. Een werknemer die even voor de zomer ingehuurd is kan lekker eenvoudig al zijn vrienden negatieve tests geven voor weinig. Gewoon laten bellen dat hij er niet doorkomt en hop, hier heb je je negatieve test zonder je te hoeven laten testen.
Dat legt gewoon een bom onder het fundament van deze hele opzet. Als je hier niet op kunt vertrouwen is het dus echt zinloos.zie email 27 oktober![]()
Ja dat is zo. Mits in het systeem geregistreerd. Maar dat zou vrij snel moeten gaan.quote:Op zondag 27 juni 2021 11:56 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Maar is dat definitief, dat je QR-code direct werkt na je (volledige) vaccinatie? Heb namelijk dinsdag Janssen en zaterdag een festival, bespaart mij weer een keer testen voor toegangzie email 27 oktober![]()
Heel nice! Was toch een beetje bang voor een positieve test per ongeluk, had geen zin in allemaaal foto’s van mijn vrienden met lekkere schaatskaken terwijl ik thuis moet zittenquote:Op zondag 27 juni 2021 11:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja dat is zo. Mits in het systeem geregistreerd. Maar dat zou vrij snel moeten gaan.Makkelijk eerste (volgens de expected goals)![]()
Dat is wel de bottom line ja.quote:Op zondag 27 juni 2021 11:54 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Precies, is gewoon dat jongeren deze zomer kunnen stappen zonder dat het vaccinatiebeleid mensen discrimineert.![]()
Dus dankzij jongeren die lekker willen feesten met een vals negatieve TvT uitslag op zak zitten we volgende maand weer in een lockdown![]()
Fijn om alvast te weten.![]()
Nee.quote:Op zondag 27 juni 2021 12:09 schreef Woelwater het volgende:
Dus dankzij jongeren die lekker willen feesten met een vals negatieve TvT uitslag op zak zitten we volgende maand weer in een lockdown![]()
Fijn om alvast te weten.![]()
Als we opnieuw in een lockdown terecht komen dan komt dat door weigerboomers of vaccins die niet werken. En als de vaccins niet (voldoende) werken dan zal je toch moeten nadenken over een andere aanpak, je kan niet bij elke nieuwe variant je samenleving 6 maanden op slot gooien.quote:Op zondag 27 juni 2021 12:09 schreef Woelwater het volgende:
Fijn om alvast te weten.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Nou ja, als er straks weer overal brandhaarden ontstaan door jongeren die elkaar massaal lopen te besmetten in uitgaansgelegenheden dan kan het best snel gaan.quote:Op zondag 27 juni 2021 12:12 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Als we opnieuw in een lockdown terecht komen dan komt dat door weigerboomers of vaccins die niet werken. En als de vaccins niet (voldoende) werken dan zal je toch moeten nadenken over een andere aanpak, je kan niet bij elke nieuwe variant je samenleving 6 maanden op slot gooien.
Ook jongeren komen op de IC terecht.![]()
Nee, zo werkt het niet. Jongeren komen niet snel op de IC, gevaccineerden komen niet snel op de IC, bij gevaccineerde jongeren gebeurt het al helemaal niet. Zelfs als de delta variant als een gek gaat zal het percentage wat over een maand of twee op de IC komt van die groep bijzonde laag zijn.quote:Op zondag 27 juni 2021 12:17 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Nou ja, als er straks weer overal brandhaarden ontstaan door jongeren die elkaar massaal lopen te besmetten in uitgaansgelegenheden dan kan het best snel gaan.
Ook jongeren komen op de IC terecht.Makkelijk eerste (volgens de expected goals)![]()
Nauwelijks.quote:Op zondag 27 juni 2021 12:17 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Nou ja, als er straks weer overal brandhaarden ontstaan door jongeren die elkaar massaal lopen te besmetten in uitgaansgelegenheden dan kan het best snel gaan.
Ook jongeren komen op de IC terecht.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Ik zat nog eens wat naar de Britse data te kijken.
Data over het aantal cases:
https://coronavirus.data.gov.uk/details/cases
Data over de ziekenhuisbezetting:
https://coronavirus.data.gov.uk/details/healthcare
Daar zie je dus dat 11 dagen geleden het aantal gevallen ongeveer 5x zo hoog was als voor het oplaaien en inmiddels pakweg zo'n 8-10x.
Kijk je echter naar de ziekenhuisbezetting, dan zitten we op een factor 1,5 aan opnames.
Je ziet ook duidelijk het verschil met oktober / november, toen het aantal gevallen ook flink steeg, maar bij een verglijkbaar aantal gevallen de ziekenhuisbezetting een factor 7-8 hoger lag dan nu.
Kortom, het valt allemaal wel mee met die deltavariant, zolang er maar voldoende gevaccineerd wordt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Monolith op 27-06-2021 13:44:28 ]Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
quote:Op zondag 27 juni 2021 12:27 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Nee, zo werkt het niet. Jongeren komen niet snel op de IC, gevaccineerden komen niet snel op de IC, bij gevaccineerde jongeren gebeurt het al helemaal niet. Zelfs als de delta variant als een gek gaat zal het percentage wat over een maand of twee op de IC komt van die groep bijzonde laag zijn.
En dit is nog tijdens de Britse variant des doods + geen vaccins (en jongeren niet eens meegenomen/zal nog lager liggen)VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
zal allemaal wel weer meevallen uiteindelijk, buiten met capaciteit op 10%quote:Op zondag 27 juni 2021 12:48 schreef Pino112 het volgende:
[ twitter ]
https://www.dvhn.nl/drent(...)binnen-26907613.html
Wat een teringzooi.
![]()
Influenza is een seizoensvirus dat iedereen al een keer heeft opgelopen, waar massaal antistoffen voor waren in de samenleving, dat was tóén op dát specifieke punt niet te vergelijken met Sars Cov-2.quote:Op zondag 27 juni 2021 10:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
Influenza is altijd maar 9-11 weken per jaar een piek, en op een uitzondering na geen zware belasting op de zorg.
Covid-19 heeft een golf laten zien van bijna 9 maanden, met vele beperkende maatregelen om die golf te drukken.
Dat is niet te vergelijken met griep.
Maar ik heb al echt 5x uitgesproken dat ik het niet over Corona in de achteruitkijkspiegel heb maar corona recht voor de auto.
Nu gaat dat naar alle waarschijnlijkheid niet meer zo benard worden omdat er massaal gevaccineerd is. De transmissie verloopt langzamer vanwege de vaccinaties + het aantal mensen dat vatbaar is om in het ziekenhuis opgenomen te worden is letterlijk 80% kleiner.
Die 20% risicogroep die zich niet laat prikken, die mogen wel echt allemaal tegelijkertijd carnaval gaan vieren in een slecht geventileerde ruimte wil je het ziekenhuis nog overspoelen.
OF je vaccin werkt niet, kan ook nog natuurlijk, maar ga ik niet van uit."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Het verleden leert.................quote:Op zondag 27 juni 2021 10:16 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat blijkt uit het feit dat je gewoon alles wilt loslaten omdat we nu weinig druk op de zorg hebben, terwijl het verleden leert dat het snel uit de hand kan lopen met verregaande maatregelen tot gevolg als we teveel versoepelen.
Hoe is de situatie nu niet wezenlijk anders met A seizoenseffecten die vorig jaar al hebben laten zien dat de prevalentie zonder vaccins compleet gedecimeerd wordt.
B 80% van de risicogroepen zo een beetje wel anitstoffen hebben tegen corona nu, en dat zou zo een beetje 99.9% van de kans op ziekenhuisopname afremmen.
De huidige situatie is niet vergelijkbaar met het verleden.
Het verleden leert je mbt spaanse griep dat als de populatie zijn antistoffen heeft opgebouwd dat het excessieve dodelijke van het virus ook ophoudt te bestaan.
Daar ga ik van uit."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Hetzelfde punt weer: als anderen in de sloot springen blijf ik lekker op de kade staan.quote:Op zondag 27 juni 2021 10:06 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Vorige week was toch al in het nieuws dat buurlanden verbaasd waren over het tempo waarin wij versoepelen?
Ik denk dat de politiek misschien nu bewust een gokje neemt met het oog op de voorkomende verkiezingen, want minder snel versoepelen maakt het niet populairder natuurlijk."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Ik volg het allemaal niet meer zo. Maar hoe zit het nu precies met die QR-code en mijnrivm? Waar kun je ook alweer zien of je vaccinatie geregistreerd staat en wat/welke app oid heb je verder nodig, bv voor vakanties in het buitenland?
@miss_sly @chratnox @Jor_Dii @iemandanders"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
De corona check app. https://coronacheck.nl/nl/quote:Op zondag 27 juni 2021 13:11 schreef Salina het volgende:
Ik volg het allemaal niet meer zo. Maar hoe zit het nu precies met die QR-code en mijnrivm? Waar kun je ook alweer zien of je vaccinatie geregistreerd staat en wat/welke app oid heb je verder nodig, bv voor vakanties in het buitenland?
@:miss_sly @:chratnox @:Jor_dii @:iemandanders
Zowel nationaal als internationaal te gebruiken (het laatste vanaf 1 juli)![]()
Op coronatest.nl kun je inzien wat je afspraken zijn en welke al zijn afgerond. Op mijn.rivm.nl komen je vaccinatiegegevens te staan. Beiden inloggen met digid.quote:Op zondag 27 juni 2021 13:11 schreef Salina het volgende:
@:miss_sly @:chratnox @:Jor_dii @:iemandanders
In de coronacheckapp die je in de app-store kun downloaden kun je een QR-code ophalen, hetzij vanwege voldoende gevaccineerd, hetzij vanwege een negatieve test en dus als testbewijs.
Voor vakanties in het buitenland is het denk ik ook nog even handig te checken wat het land in kwestie voor eisen stelt en maatregelen heeft.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
En dat laatste kan dan weer via www.wijsopreis.nlquote:Op zondag 27 juni 2021 13:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Op coronatest.nl kun je inzien wat je afspraken zijn en welke al zijn afgerond. Op mijn.rivm.nl komen je vaccinatiegegevens te staan. Beiden inloggen met digid.
In de coronacheckapp die je in de app-store kun downloaden kun je een QR-code ophalen, hetzij vanwege voldoende gevaccineerd, hetzij vanwege een negatieve test en dus als testbewijs.
Voor vakanties in het buitenland is het denk ik ook nog even handig te checken wat het land in kwestie voor eisen stelt en maatregelen heeft.
Wordt per 1-7 uitgebreid met de dan geldende en steeds de actuele zaken om rekening mee te houden per land.
En dat wordt tzt ook verwerkt in de coronacheck app.
Zodat je direct smooth kunt zien of je test/herstel/vaccinatiestatus geldig is in dat landOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Kijk, ik heb een video gevonden van testen voor toegang life in actie:
Als in dit: https://www.hartvannederl(...)en-maar-geen-uitslag
Zó blij dat ik me gewoon heb laten prikken met Janssen gisteren en dus overal zonder test gezeur naar binnen kom.
Hoewel dit natuurlijk wel opnieuw gunstig is voor de vaccinatiebereidheid, als dit circus het alternatief is waarbij je de hele tijd in de zenuwen kan zitten afwachten of je je uitslag wel krijgt en of je dus wel echt naar dat concert kan waar je al voor betaald hebt... of nog leuker bij meerdaagse festivals als lowlands straks of je wel opnieuw binnen komt op zaterdag..., en het alternatief is gewoon die ene janssen prik halen en dan niet meer de hele zomer elke keer als je iets afspreekt met vrienden in de zenuwen zitten door dit circus, dan gaan echt meer mensen dan maar die prik halen denk ik.
Ook door groepsdruk, zijn nu weer meer janssen binnengekomen, als je met 6 vrienden gaat clubben, 5 zijn gewoon gevaccineerd, wil je dan als zesde echt het mietje zijn wat niet durft en evt niet kunnen omdat je je uitslag niet op tijd krijgt, en dan op insta je vrienden lol zien hebben zonder jou terwijl jij thuis zit? Denk het niet~
Dus overal een zooitje, maar misschien uiteindelijk wel gunstig voor de vaccinatiegraad 😀#WeesGeenWhales![]()
Nou ja, dat gaat over de besmettingen, he. Als je dan de post van @Monolith bekijkt, blijven de ziekenhuisopnames daarbij behoorlijk achter en ontstaat er dus geen probleem in de zorg vooralsnog.quote:And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Nee, klopt, maar het staat wel reizen en het reduceren van maatregelen flink in de wegquote:Op zondag 27 juni 2021 13:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou ja, dat gaat over de besmettingen, he. Als je dan de post van @:Monolith bekijkt, blijven de ziekenhuisopnames daarbij behoorlijk achter en ontstaat er dus geen probleem in de zorg vooralsnog.![]()
Hoeveel jongeren hebben er op de IC gelegen? Met jongeren bedoel je neem ik aan tot 20, maar laten we even tot 29 pakken.quote:Op zondag 27 juni 2021 12:17 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Ook jongeren komen op de IC terecht.
<20: 19
20-24: 45
25-29: 99
Totaal 163 IC opnames sinds maart 2020, in meer dan 15 maanden.![]()
Wat op zichzelf dan weer bijzonder is, want het gaat om het risico, niet een arbitrair cijfertje tenslottequote:Op zondag 27 juni 2021 13:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, klopt, maar het staat wel reizen en het reduceren van maatregelen flink in de weg
Dit is exact de reden waarom sturen op alleen besmettingscijfers zo'n slecht idee is.![]()
Had ik gelezen inderdaad. Dat is erg mooi nieuws. Maar het aantal besmettingen daar had ik niet zo in de gaten gehouden, dus ik dacht wel even: ehhhhquote:Op zondag 27 juni 2021 13:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou ja, dat gaat over de besmettingen, he. Als je dan de post van @:Monolith bekijkt, blijven de ziekenhuisopnames daarbij behoorlijk achter en ontstaat er dus geen probleem in de zorg vooralsnog.![]()
Al heb je gelijk, dit is een uitvloeisel van de situatie van het begin van covid waarin veelal te traag en inadequaat gereageert is.quote:Op zondag 27 juni 2021 13:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wat op zichzelf dan weer bijzonder is, want het gaat om het risico, niet een arbitrair cijfertje tenslotte
Dit is exact de reden waarom sturen op alleen besmettingscijfers zo'n slecht idee is.![]()
Vandaag weer voor het eerst boodschappen gedaan zonder mondkapje. Toch wel een beetje vreemd (aangezien ik er toch wel een beetje gewend aan was geworden) en ook wel weer gewoon normaal. Ik liep er heen zonder mondkapje zoals dat was voor corona en eenmaal binnen voelde het ook gewoon weer als normaal (sowieso is het daar elke dag druk). Toch zag ik wel mensen die hem nog op hadden.![]()
"Volledige vaccinatie
Nederland beschouwt iemand als volledig gevaccineerd als hij of zij twee prikken met Pfizer, Moderna of AstraZeneca heeft gehad, of één prik van Janssen. Daarbij houdt Nederland geen wachttijd aan. Direct na de registratie van de tweede vaccinatie met Pfizer, Moderna of AstraZeneca of de prik met Janssen kunnen mensen hun vaccinatiebewijs dus genereren. "
FUCK!!
Ik heb dus voor niets een veel minder effectief vaccin gehaald, ik zou m'n tweede pfizer drie dagen voor die anime conventie in augustus krijgen!!
Oh well. Misschien is er nog een leuk concert in juli ofzo waarvoor hey handig is dat ik hem al heb. Maar dit voelt toch wel ff kut.#WeesGeenWhales![]()
Janssen bedoel je? Het is een prima vaccin. Door misvattingen denken mensen volgens mij dat dit maar 70% effectief is ofzo.quote:Op zondag 27 juni 2021 14:12 schreef eragon2890 het volgende:
"Volledige vaccinatie
Nederland beschouwt iemand als volledig gevaccineerd als hij of zij twee prikken met Pfizer, Moderna of AstraZeneca heeft gehad, of één prik van Janssen. Daarbij houdt Nederland geen wachttijd aan. Direct na de registratie van de tweede vaccinatie met Pfizer, Moderna of AstraZeneca of de prik met Janssen kunnen mensen hun vaccinatiebewijs dus genereren. "
FUCK!!
Ik heb dus voor niets een veel minder effectief vaccin gehaald, ik zou m'n tweede pfizer drie dagen voor die anime conventie in augustus krijgen!!
Oh well. Misschien is er nog een leuk concert in juli ofzo waarvoor hey handig is dat ik hem al heb. Maar dit voelt toch wel ff kut.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Die snap ik niet helemaal.quote:Op zondag 27 juni 2021 14:12 schreef eragon2890 het volgende:
"Volledige vaccinatie
FUCK!!
Oh well. Misschien is er nog een leuk concert in juli ofzo waarvoor hey handig is dat ik hem al heb. Maar dit voelt toch wel ff kut.
Na je tweede prik duurt het nog tussen een paar dagen en 2 weken voor je volledig beschermd bent, terwijl je nu bij die conventie allang de immuniteit hebt opgebouwd.
Ik zou me niet zo'n zorgen maken over die percentages.![]()
60% tegen delta, 85% tegen ziekenhuisopname en 100% tegen sterfte las ik.quote:Op zondag 27 juni 2021 14:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Janssen bedoel je? Het is een prima vaccin. Door misvattingen denken mensen volgens mij dat dit maar 70% effectief is ofzo.
Minder dan pfizer maar idd zeer goed.
Maar nog, pfizer is like 88% vs 60.
Voor niets lol.
Oh wel toch jong en gezond, zal niet zo erg zijn
#WeesGeenWhales![]()
Maar stuk minder, 60% tegen 88%.quote:Op zondag 27 juni 2021 14:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die snap ik niet helemaal.
Na je tweede prik duurt het nog tussen een paar dagen en 2 weken voor je volledig beschermd bent, terwijl je nu bij die conventie allang de immuniteit hebt opgebouwd.
Ik zou me niet zo'n zorgen maken over die percentages.
Oh wel toch jong en gezond, zal er zeker na vaccinatie niet meer erg ziek van worden. Free hugs here I come! En de events lol... hentai voice over ook leuk... misschien toch een keer Japanse disco .... hehe#WeesGeenWhales![]()
Hier ter stede is deze week het afgelaste jaarlijkse tentfeest.
Inmiddels trekt de traditionele optocht clandestien door de straten.
zie email 27 oktober![]()
Mwa, als jij als jonge arts die eed aflegt en uit overtuiging voor dat beroep gekozen hebt weet ik niet of je zonder scrupules achter het in mekaar knutselen van virussen, die de potentie hebben om de wereldbevolking grotendeels uit te roeien, kunt staan. Ik heb daar wel een beetje mijn twijfels bij.quote:Op zondag 27 juni 2021 10:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat kan allemaal. Heeft alleen niet zoveel te maken met hun studie diergeneeskunde of de eed van Hippocrates enzo.
Ik kan me niet helemaal aan de indruk onttrekken dat Koopmans en Osterhaus, among others, uit beroepsdeformatie er wel een kick van krijgen dat we als mensheid in staat zijn om virussen te "bouwen" waarmee we onszelf van het aardvlak kunnen vagen. Zie ook de rechtzaak tegen Fouchier in 2013 over publicatie van hoe de vogelgriep in het Erasmus MC omgebouwd is tot een massavernietigingswapen. Osterhaus was een groot voorstander van publicatie.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Klopt, we vaccineren massaal, maar nog niet iedereen is gevaccineerd.quote:Op zondag 27 juni 2021 12:55 schreef ludovico het volgende:
[..]
Influenza is een seizoensvirus dat iedereen al een keer heeft opgelopen, waar massaal antistoffen voor waren in de samenleving, dat was tóén op dát specifieke punt niet te vergelijken met Sars Cov-2.
Maar ik heb al echt 5x uitgesproken dat ik het niet over Corona in de achteruitkijkspiegel heb maar corona recht voor de auto.
Nu gaat dat naar alle waarschijnlijkheid niet meer zo benard worden omdat er massaal gevaccineerd is. De transmissie verloopt langzamer vanwege de vaccinaties + het aantal mensen dat vatbaar is om in het ziekenhuis opgenomen te worden is letterlijk 80% kleiner.
Die 20% risicogroep die zich niet laat prikken, die mogen wel echt allemaal tegelijkertijd carnaval gaan vieren in een slecht geventileerde ruimte wil je het ziekenhuis nog overspoelen.
OF je vaccin werkt niet, kan ook nog natuurlijk, maar ga ik niet van uit.
Nog even geduld dus.
En dan verwacht ik zelf ook dat sars-cov-2 een vrij mild virus wordt waarbij alleen risicogroepen zich moeten laten vaccineren.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Ja maar weet je wat die percentages betekenen? Het betekend namelijk niet: alleen 60% van de mensen die het neemt is beschermd.quote:Op zondag 27 juni 2021 14:21 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
60% tegen delta, 85% tegen ziekenhuisopname en 100% tegen sterfte las ik.
Minder dan pfizer maar idd zeer goed.
Maar nog, pfizer is like 88% vs 60.
Voor niets lol.
Oh wel toch jong en gezond, zal niet zo erg zijn
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Och. Geen idee om welke buurlanden het gaat, maar laten we Duitsland even pakken. Duitsland heeft Turkije op code geel staan en als ik nu naar de kaart kijk die hier gepost is (post 78), en weet dat de Turkse lockdown pas op 1 juli versoepelt, dan weet je genoeg.quote:Op zondag 27 juni 2021 12:59 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hetzelfde punt weer: als anderen in de sloot springen blijf ik lekker op de kade staan.
Iedereen weet het allemaal zo goed.
De discotheken open vind ik ook onverwacht snel, maar ja. Wanneer dan wel...Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.![]()
Increased.... Lijkt me toch minder van toepassing dan aantal besmettingen.quote:"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
224.934 erbij.quote:Tot nu toe zijn er 15.121.633 prikken gezet. Dit cijfer omvat zowel eerste als tweede prikken.![]()
Je ziet dat in andere landen de besmettingscijfers stijgen onder de niet gevaccineerden.quote:Op zondag 27 juni 2021 12:58 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het verleden leert.................
Hoe is de situatie nu niet wezenlijk anders met A seizoenseffecten die vorig jaar al hebben laten zien dat de prevalentie zonder vaccins compleet gedecimeerd wordt.
Dus welke seizoen effecten?Het is geen griep hé.quote:B 80% van de risicogroepen zo een beetje wel anitstoffen hebben tegen corona nu, en dat zou zo een beetje 99.9% van de kans op ziekenhuisopname afremmen.
De huidige situatie is niet vergelijkbaar met het verleden.
Het verleden leert je mbt spaanse griep dat als de populatie zijn antistoffen heeft opgebouwd dat het excessieve dodelijke van het virus ook ophoudt te bestaan.
Daar ga ik van uit.
Vergelijk het bijvoorbeeld met noro: bouw je daar immuniteit bij op, of hang je gewoon elke keer dat je besmet voedsel eet weer boven het toilet?zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Nette cijfers weer!
Deze niet in de laatste plaats!quote:![]()
Dank weer aan de boodschappers van het goede nieuws!![]()
![]()
Selectief een observatie uitpikken dat jouw wereldbeeld ondersteund dat covid het absolute gevaar is kan je natuurlijk leuk doen, en overtuigd van zijn dat je goed zit, maar je hebt dan wel echt je kop in het zand.quote:Op zondag 27 juni 2021 15:32 schreef Wantie het volgende:
Je ziet dat in andere landen de besmettingscijfers stijgen onder de niet gevaccineerden.
Dus welke seizoen effecten?
De observatie dat het minder prevalent is in de zomer hier is zo overduidelijk als ik weet niet wat, dat betekent niet dat de prevalentie niet kan toenemen in de zomer. Seizoenseffect is natuurlijk niet hetzelfde, of zo star gedefinieerd, dat de gemeten aantallen niet kunnen toenemen, kom op.You tell me, een korte google vertelt mij dat de mens daar niet zo langdurig immuniteit tegen opbouwd, Of dat komt door snelle mutaties of er iets aan de hand is met ons immuunsysteem specifiek, I dunno. Maar dat lijkt me dus wezenlijk andres dan Corona / Griep.quote:Op zondag 27 juni 2021 15:32 schreef Wantie het volgende:
Het is geen griep hé.
Vergelijk het bijvoorbeeld met noro: bouw je daar immuniteit bij op, of hang je gewoon elke keer dat je besmet voedsel eet weer boven het toilet?"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Alle risicogroepen hebben hun kans gehad, open gooien dus.quote:Op zondag 27 juni 2021 15:09 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, we vaccineren massaal, maar nog niet iedereen is gevaccineerd.
Nog even geduld dus.
En dan verwacht ik zelf ook dat sars-cov-2 een vrij mild virus wordt waarbij alleen risicogroepen zich moeten laten vaccineren.
Sars-cov-2 is al een mild virus, met misschien wel lagere risico's per besmetting dan influenza voor niet risico groepen, en dat zelfs zonder antistoffen."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Argumentum ad absurdum. Next.quote:Op zondag 27 juni 2021 15:40 schreef ludovico het volgende:
[..]
Selectief een observatie uitpikken dat jouw wereldbeeld ondersteund dat covid het absolute gevaar is kan je natuurlijk leuk doen, en overtuigd van zijn dat je goed zit, maar je hebt dan wel echt je kop in het zand.
[geknipt want gebaseerd op drogredenatie]Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!![]()
Pertinent bullshit.quote:Op zondag 27 juni 2021 15:42 schreef ludovico het volgende:
[..]
Alle risicogroepen hebben hun kans gehad, open gooien dus.
Sars-cov-2 is al een mild virus, met misschien wel lagere risico's per besmetting dan influenza voor niet risico groepen, en dat zelfs zonder antistoffen.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!![]()
De Weekcijfers![]()
![]()
![]()
Patiënten met een Covid-19 infectie op IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen
Daling: 28,4%
Patiënten met een Covid-19 infectie op Verpleegafdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen
Daling: 30,6%
Instroom patiënten met een Covid-19 infectie op IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen
Daling: 41,0%
Instroom patiënten met een Covid-19 infectie op Verpleegafdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen
Daling: 52,0%
Uitstroom patiënten met een Covid-19 infectie op IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen
Daling: 1,0%
Uitstroom patiënten met een Covid-19 infectie op Verpleegafdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen
Daling: 34,4%
Sterftegevallen gekoppeld aan een Covid-19 infectie
Daling: 11,8%![]()
![]()
Oh okay, kan je dat nog onderbouwen?quote:"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Je shopt zelf selectief door covid-19 tijdens een dalmoment te vergelijken met een griep piek.quote:Op zondag 27 juni 2021 15:40 schreef ludovico het volgende:
[..]
Selectief een observatie uitpikken dat jouw wereldbeeld ondersteund dat covid het absolute gevaar is kan je natuurlijk leuk doen, en overtuigd van zijn dat je goed zit, maar je hebt dan wel echt je kop in het zand.
En ik beweer nergens dat covid-19 het absolute gevaar is. Je overdrijft om je punt te maken.Waarom zie je in landen in Europa waar de Delta variant verder verspreid is een ander beeld?quote:De observatie dat het minder prevalent is in de zomer hier is zo overduidelijk als ik weet niet wat, dat betekent niet dat de prevalentie niet kan toenemen in de zomer. Seizoenseffect is natuurlijk niet hetzelfde, of zo star gedefinieerd, dat de gemeten aantallen niet kunnen toenemen, kom op.
[..]
Dat niet willen zien is juist struisvogel gedrag, je kop in het zand steken.Net zoals Corona anders is dan influenza.quote:You tell me, een korte google vertelt mij dat de mens daar niet zo langdurig immuniteit tegen opbouwd, Of dat komt door snelle mutaties of er iets aan de hand is met ons immuunsysteem specifiek, I dunno. Maar dat lijkt me dus wezenlijk andres dan Corona / Griep.
We moeten nog afwachten hoe lang de immuniteit duurt.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Kan wel, maar da's echt een achterhoedegevecht. Daarom volsta ik met een grafiek van het sterftecijfer.quote:
Het is een beetje alsof je in een debat over hoe en waar je duurzame energie gaat opwekken nog even moet gaan bewijzen dat klimaatverandering een probleem is. We gaan hier echt verder niet meer over in discussie, je lult uit je nek, dat weet je zelf ook, en ik stel voor dat je daarmee ophoudt
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!![]()
Nog even een keertje de post waar je bovenstaande op reageerde:quote:Rare response.quote:Op zondag 27 juni 2021 15:40 schreef ludovico het volgende:
De observatie dat het minder prevalent is in de zomer hier is zo overduidelijk als ik weet niet wat, dat betekent niet dat de prevalentie niet kan toenemen in de zomer. Seizoenseffect is natuurlijk niet hetzelfde, of zo star gedefinieerd, dat de gemeten aantallen niet kunnen toenemen, kom op.
[..]
You tell me, een korte google vertelt mij dat de mens daar niet zo langdurig immuniteit tegen opbouwd, Of dat komt door snelle mutaties of er iets aan de hand is met ons immuunsysteem specifiek, I dunno. Maar dat lijkt me dus wezenlijk andres dan Corona / Griep."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Nee, een griep piek is nou net wat nog net aan lukt voor de zorg, cq, dat stel ik als maximum capaciteit.quote:Op zondag 27 juni 2021 16:28 schreef Wantie het volgende:
Je shopt zelf selectief door covid-19 tijdens een dalmoment te vergelijken met een griep piek.
En ik beweer nergens dat covid-19 het absolute gevaar is. Je overdrijft om je punt te maken.
Dalmoment? Jeuwww, dude, als dit een dalmoment is dan moet je dit "dalmoment" toch in perspectief plaatsen met de max capaciteit, we doen het toch voor de zorg?"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Je ziet geen ander beeld? Het is overal lager dan x maanden terug.quote:Op zondag 27 juni 2021 16:28 schreef Wantie het volgende:
Waarom zie je in landen in Europa waar de Delta variant verder verspreid is een ander beeld?
Dat niet willen zien is juist struisvogel gedrag, je kop in het zand steken."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Gewoon, vergelijkbaar met dit, niks bijzonders aant handje. Ik heb vertrouwen in het menselijk immuunsysteem, in de korte geschiedenis van de afgelopen 400 jaar ook niks tegengekomen dat mij zegt dat ik het gruwelijk fout zal hebben.quote:Op zondag 27 juni 2021 16:28 schreef Wantie het volgende:
Net zoals Corona anders is dan influenza.
We moeten nog afwachten hoe lang de immuniteit duurt."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Die golf is gemiddeld 9 weken.quote:Op zondag 27 juni 2021 16:36 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nee, een griep piek is nou net wat nog net aan lukt voor de zorg, cq, dat stel ik als maximum capaciteit.
Hoe lang duurde de tweede golf met lockdown?
Bijna 9 maanden.Ja, en jij wilt wachten tot de zorg het niet meer aan kan...quote:Dalmoment? Jeuwww, dude, als dit een dalmoment is dan moet je dit "dalmoment" toch in perspectief plaatsen met de max capaciteit, we doen het toch voor de zorg?
Beetje achter alles aanhobbelen, ipv vooruit kijken. En op een enkele na zijn alle maatregelen weg. Je kunt gewoon je leven weer oppakken.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Nee, ik reageerde hier op:quote:Op zondag 27 juni 2021 16:34 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nog even een keertje de post waar je bovenstaande op reageerde:
[..]
Rare response.Framen dat iemand het over 'het absolute gevaar' heeft is een vrij gangbare en opzichte manier om te proberen de discussie te derailen zodat je alsnog je gelijk kunt halen. Het is een vorm van drogredenatie en die drogredenatie heet argumentum (of reductio) ad absurdum.quote:Op zondag 27 juni 2021 15:40 schreef ludovico het volgende:
[..]
Doe dat gewoon niet. Als je daadwerkelijk argumenten zou hebben heb je dat soort logica niet nodig.Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!![]()
Zet de IFR en IHR van influenza besmetting en Covid 19 maar naast elkaar voor groepen onder de 50.quote:Op zondag 27 juni 2021 16:33 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Kan wel, maar da's echt een achterhoedegevecht. Daarom volsta ik met een grafiek van het sterftecijfer.
Het is een beetje alsof je in een debat over hoe en waar je duurzame energie gaat opwekken nog even moet gaan bewijzen dat klimaatverandering een probleem is. We gaan hier echt verder niet meer over in discussie, je lult uit je nek, dat weet je zelf ook, en ik stel voor dat je daarmee ophoudt
Daar ga je geen significante verschillen vinden hoor."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Ja, precies.quote:Op zondag 27 juni 2021 16:37 schreef ludovico het volgende:
[..]
Gewoon, vergelijkbaar met dit, niks bijzonders aant handje. Ik heb vertrouwen in het menselijk immuunsysteem, in de korte geschiedenis van de afgelopen 400 jaar ook niks tegengekomen dat mij zegt dat ik het gruwelijk fout zal hebben.
Individualistisch ingesteld...zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Nu probeer je weer de boel te ontsporen door een endemische ziekte waar nooit op wordt getest als er geen behandeling nodig is te vergelijken met een exotische ziekte waarvoor een meldplicht geldt en complete teststraten zijn ingericht.quote:Op zondag 27 juni 2021 16:38 schreef ludovico het volgende:
[..]
Zet de IFR en IHR van influenza besmetting en Covid 19 maar naast elkaar voor groepen onder de 50.
Daar ga je geen significante verschillen vinden hoor.
Je kunt wel net zo lang shoppen in datasets tot het allemaal zo'n beetje hetzelfde is maar daarmee komen we echt niet verder. Dat dient alleen maar om rookgordijnen op te trekken. Nogmaals: hou daar gewoon eens mee op. Of doe het wat minder opzichtig, dan kunnen we elkaar misschien nog wat aan het denken zetten. Dit is echt huis- tuin- en keukendemagogie.Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!![]()
Het lastige hier is dat we niet weten of de lockdown daadwerkelijk voor grote verschillen heeft gezorgd of het gewoon over een langere periode heeft uitgesmeerd. De lockdown was noodzakelijk zodat de zorg het aan kon.quote:Op zondag 27 juni 2021 16:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
Die golf is gemiddeld 9 weken.
Hoe lang duurde de tweede golf met lockdown?
Bijna 9 maanden.
[..]
Overigens, over die seasonality vond ik dit onderzoek wel interessant: https://www.frontiersin.o(...)ubh.2020.567184/full
Dit onderzoek geeft ook een goede uitleg welke regio's in welke periode de meeste luchtwegvirussen hebben:En over temperaturen/luchtvochtigheid:quote:In summary, most respiratory viruses follow a seasonal pattern. However, some factors might increase the incidence of these infections, even in seasons with low circulation. For instance, an increased incidence of respiratory infections occurs among pilgrims during the Hajj Season (48). The mass crowding in a limited space, in addition to the close contact between pilgrims, increases the risk of viral importation and transmission, particularly the respiratory ones (49) Rhinovirus, influenza virus, and the common cold HCoVs (mainly HCoV-229E) are usually the most commonly detected viruses during the Hajj (48).Van Dissel heeft tijdens de afgelopen technische briefing ook gesproken over seizoenseffecten, dus dat lijkt me best een waarschijnlijk scenario. Het zal tijdens dat seizoen niet helemaal weg gaan, maar wel een stuk minder worden.quote:The seasonal differences between the Southern and Northern hemispheres might have played a role in the spread of SARS-CoV-2. Early in the pandemic, Northern hemisphere countries with cold climates appeared to be the most vulnerable to COVID-19 transmission, while tropical regions and those in the Southern hemisphere seemed to be the least affected. Initial studies suggested a potential role for meterological factors in the spread of SARS-CoV-2. Sajadi et al. found more virus spread in areas with an average temperature of 5–11°C and absolute humidity of 4–7 g/m3, suggesting a potentially seasonal behavior (105). Another study found that around 90% of the cases were reported in countries with temperatures maxima below 17°C and absolute humidity of 3–9 g/m3. The study suggested that the summer season might reduce the impact of COVID-19 pandemic in those countries as the temperatures rise (106). Another study concluded that SARS-CoV-2 transmits more easily in countries with relatively cool conditions and that transmission is reduced in sites with high temperatures and high relative humidity (107). Chen et al. reported that the optimal temperature for virus spread was found to be at 8°C and humidity between 60 and 90%. The authors suggested that the weather plays a key role in the transmission of SARS-CoV-2 around the world (108).
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-06-2021 16:45:40 ]![]()
Ik... ik... schrijf het er letterlijk bij toch van die 85 en 100%???quote:Op zondag 27 juni 2021 15:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja maar weet je wat die percentages betekenen? Het betekend namelijk niet: alleen 60% van de mensen die het neemt is beschermd.
Dus ja ik weet het 😂
Die 60-66% is tegen loopneus, ziekenhuis en sterfte (waar het om gaat) is veel hoger.
Blijft zo dat als ik had geweten dat het voor m'n anime conventie niet had gehoeven ik het beste vaccin had genomen gewoon.
Maar echt zorgen maak ik me niet, ben jong en gezond, en iedereen daar bijna. Dus niet alsof als ik 267 mede weebs gezellig free hug met delta dat die er erg ziek van worden ofzo lol. No problem dus.#WeesGeenWhales![]()
Dit kan de regering of wie erover gaat weer in zijn of haar zak steken!quote:Eindelijk een lege ic in het Amsterdam UMC: "Dat is fijn." Zo begint het gesprek met ic-verpleegkundige Thomas Smits dat verder zeer zorgelijk van toon is. Nu de besmettingscijfers dalen en we de coronacrisis langzaam in de tang lijken te krijgen, wordt langzaam duidelijk dat de crisis voor het zorgpersoneel nog lang niet voorbij is.NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d![]()
Die Duitsers zijn ook knettergek he. Ben een beetje aan het rondreizen met de fiets, maar je moet dus serieus elke 48h een test doen. Bij elk restaurant hangt een QR code waarbij je bij de plaatselijke teststraat een afspraak kan maken. Volgens mij is het dus voor hotels en restaurants verplicht, maar heb me er niet in verdiept. Snap wel dat de Duitsers aan zo'n laag positief percentage komen als ze zoveel gezonde mensen testen.
Dat NL geen risicogebied meer is, betekent dat je niet hoeft te testen om Dld in te komen, maar wel bij hotels en restaurants dus. Elke fucking 48h.
Wel grappig om te zien dat alle landen van die nutteloze looproutes hebben die voor geen meter werken.![]()
quote:Op zondag 27 juni 2021 11:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch? Chirurgische maskers zijn niet te vergelijken met FFP2.Dat klopt en de meeste mensen dragen ook geen FFP2 masker.quote:Op zondag 27 juni 2021 11:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch? Chirurgische maskers zijn niet te vergelijken met FFP2.Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10![]()
![]()
Yvonne is de meest gezellige Nederlander.Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
Het artikel wat gequote werd in de discussie sprak over FFP2, daarnaast werd paar keer gezegd dat Duitsland FFP2 verplicht heeft en wij dat ook zouden moetenquote:Op zondag 27 juni 2021 18:49 schreef vipergts het volgende:
[..]
[..]
Dat klopt en de meeste mensen dragen ook geen FFP2 masker.![]()
Als in gebied het aantal besmettingen minder dan 20 per 100.000 inwoners per week bedraagt, vervalt toch de testplicht bij restaurants en hotels had ik ergens gelezen?quote:Op zondag 27 juni 2021 18:47 schreef Schuifpui het volgende:
Die Duitsers zijn ook knettergek he. Ben een beetje aan het rondreizen met de fiets, maar je moet dus serieus elke 48h een test doen. Bij elk restaurant hangt een QR code waarbij je bij de plaatselijke teststraat een afspraak kan maken. Volgens mij is het dus voor hotels en restaurants verplicht, maar heb me er niet in verdiept. Snap wel dat de Duitsers aan zo'n laag positief percentage komen als ze zoveel gezonde mensen testen.
Dat NL geen risicogebied meer is, betekent dat je niet hoeft te testen om Dld in te komen, maar wel bij hotels en restaurants dus. Elke fucking 48h.
Wel grappig om te zien dat alle landen van die nutteloze looproutes hebben die voor geen meter werken.Rossíya, Rossíya -
Geen tijd om de pers te woord te staan druk met geld tellen.quote:Op zondag 27 juni 2021 11:12 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Zullen we er gewoon mee kappen?Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10![]()
Bij het hotel was het verplicht. Werd aangekeken alsof ik ebola had toen ik zei dat ik geen testuitslag had. Bij alle restaurants hangt de QR code om een afspraak te maken bij de teststraat, zelf nog niet geprobeerd of ze ook echt naar de uitslag vragen.quote:Op zondag 27 juni 2021 18:55 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Als in gebied het aantal besmettingen minder dan 20 per 100.000 inwoners per week bedraagt, vervalt toch de testplicht bij restaurants en hotels had ik ergens gelezen?
In het hotel zat ook overal een 'gedesinfecteerd'strip. Bij de douche, het toilet, het bed.![]()
![]()
Als je volledig gevaccineerd kun je toch overal zo doorlopen in Duitsland?quote:Op zondag 27 juni 2021 19:00 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Bij het hotel was het verplicht. Werd aangekeken alsof ik ebola had toen ik zei dat ik geen testuitslag had. Bij alle restaurants hangt de QR code om een afspraak te maken bij de teststraat, zelf nog niet geprobeerd of ze ook echt naar de uitslag vragen.
In het hotel zat ook overal een 'gedesinfecteerd'strip. Bij de douche, het toilet, het bed.Rossíya, Rossíya -
quote:Op zondag 27 juni 2021 18:50 schreef RipCity het volgende:
[ twitter ]
Yvonne is de meest gezellige Nederlander.Veel te kort koppie ook...
NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d![]()
Sommige mensen moeten nog beseffen dat indien we op dit moment over de Corona-crisis in Nederland spreken, we nu nagenoeg in de verleden tijd spreken. Stond vanmiddag in de rij bij de kassa en mensen hielden beslist géén 1,5 meter afstand, en zo leeftijd inschattend waren ze veelal niet gevaccineerd (ik ook niet). En ik vind het allemaal wel best. De crisis bevindt zich inmiddels in de achteruitkijkspiegel en het is tijd om het gaspedaal in te trappen en naar voren te kijken.quote:Op zondag 27 juni 2021 18:50 schreef RipCity het volgende:
[ twitter ]
Yvonne is de meest gezellige Nederlander.![]()
Naar voren kijken, zoals Bruls:quote:Op zondag 27 juni 2021 19:10 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Sommige mensen moeten nog beseffen dat indien we op dit moment over de Corona-crisis in Nederland spreken, we nu nagenoeg in de verleden tijd spreken. Stond vanmiddag in de rij bij de kassa en mensen hielden beslist géén 1,5 meter afstand, en zo leeftijd inschattend waren ze veelal niet gevaccineerd (ik ook niet). En ik vind het allemaal wel best. De crisis bevindt zich inmiddels in de achteruitkijkspiegel en het is tijd om het gaspedaal in te trappen en naar voren te kijken.https://www.gelderlander.(...)-opschalen~a0c3303f/quote:Bruls alert op corona na zomer: ‘Houd er rekening mee dat we weer maatregelen gaan opschalen’Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ongetwijfeld, alleen ben ik dat nog niet. Heb er maar 1.quote:Op zondag 27 juni 2021 19:04 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Als je volledig gevaccineerd kun je toch overal zo doorlopen in Duitsland?![]()
Hopen dat Bruls een dissident is qua zienswijzen hierop van de (lokale) overheid. Ook de hogere heren zullen hopelijk (gaan) inzien dat Covid-19 inmiddels overtuigend gedegradeerd is naar de achtergrond.quote:Op zondag 27 juni 2021 19:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Naar voren kijken, zoals Bruls:
[..]
https://www.gelderlander.(...)-opschalen~a0c3303f/![]()
![]()
Yvonne just wants to watch the world burn.quote:Op zondag 27 juni 2021 18:50 schreef RipCity het volgende:
[ twitter ]
Yvonne is de meest gezellige Nederlander.I'll give you something to do![]()
Zo Nederland eruit geschopt door de Tsjechen op het EK, hopelijk scheelt het een aantal coronabesmettingen.Rossíya, Rossíya -
Het coronavirus heeft een nieuw wapen ingezet: de deltavariant. Het is nog niet voorbij.quote:Op zondag 27 juni 2021 19:39 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Hopen dat Bruls een dissident is qua zienswijzen hierop van de (lokale) overheid. Ook de hogere heren zullen hopelijk (gaan) inzien dat Covid-19 inmiddels overtuigend gedegradeerd is naar de achtergrond.Rossíya, Rossíya -
Mijn ouders gaan over twee weken een weekendje naar Duitsland (NRW) en beiden zijn volledig gevaccineerd met AstraZeneca. Als zij met het groene certificaat zo door kunnen lopen bij hotels en restaurants zou dat erg fijn zijn.quote:Op zondag 27 juni 2021 19:34 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, alleen ben ik dat nog niet. Heb er maar 1.Rossíya, Rossíya -
Niet scoren is het nieuwe klappen voor de zorg?quote:Op zondag 27 juni 2021 19:58 schreef Erno-BE het volgende:
Zo Nederland eruit geschopt door de Tsjechen op het EK, hopelijk scheelt het een aantal coronabesmettingen.![]()
Wat is er gebeurd met geen vakanties tot op zn vroegst 21 augustus omdat dan bijna iedereen die dat wil gevaccineerd is?quote:Op zondag 27 juni 2021 20:01 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Mijn ouders gaan over twee weken een weekendje naar Duitsland (NRW) en beiden zijn volledig gevaccineerd met AstraZeneca. Als zij met het groene certificaat zo door kunnen lopen bij hotels en restaurants zou dat erg fijn zijn.![]()
Ik hoop dat ze moeten testen. Alleen zo houden we corona buiten de deur.quote:Op zondag 27 juni 2021 20:01 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Mijn ouders gaan over twee weken een weekendje naar Duitsland (NRW) en beiden zijn volledig gevaccineerd met AstraZeneca. Als zij met het groene certificaat zo door kunnen lopen bij hotels en restaurants zou dat erg fijn zijn.I'll give you something to do![]()
De kijkdagen van de veiling vandaag waren weer volkomen gewoon. Niet reserveren, nergens mondkapjes, mensen die weer in een groepje met elkaar stonden te converseren, enz. Heerlijk om te zien hoe snel het echte normaal weer terugkomt op die plekken.quote:Op zondag 27 juni 2021 19:10 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Stond vanmiddag in de rij bij de kassa en mensen hielden beslist géén 1,5 meter afstand, en zo leeftijd inschattend waren ze veelal niet gevaccineerd (ik ook niet). En ik vind het allemaal wel best. De crisis bevindt zich inmiddels in de achteruitkijkspiegel en het is tijd om het gaspedaal in te trappen en naar voren te kijken.![]()
Maatregelen en adviezen zijn leuk, en voorál voor de ander.quote:Op zondag 27 juni 2021 20:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wat is er gebeurd met geen vakanties tot op zn vroegst 21 augustus omdat dan bijna iedereen die dat wil gevaccineerd is?I'll give you something to do![]()
Ja he, het is natuurlijk niet de bedoeling dat de regels ook voor Erno & co gelden.quote:Op zondag 27 juni 2021 20:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wat is er gebeurd met geen vakanties tot op zn vroegst 21 augustus omdat dan bijna iedereen die dat wil gevaccineerd is?![]()
Er is een verschil tussen een weekendje weg en een feestvakantie en bovendien heeft Duitsland nauwelijks besmettingen meer.quote:Op zondag 27 juni 2021 20:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wat is er gebeurd met geen vakanties tot op zn vroegst 21 augustus omdat dan bijna iedereen die dat wil gevaccineerd is?Rossíya, Rossíya -
Ja maar Erno, Nederland doet het veel slechter dan Duitsland, je zegt het steeds zelf! En je weet dat ook gevaccineerden het virus kunnen doorgeven, straks brengen je ouders de Delta variant naar Duitsland als ze in dat weekend weg even een boodschapje doen. Neem nou geen onnodige risico's tot minimaal 21 augustus!!!quote:Op zondag 27 juni 2021 20:12 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen een weekendje weg en een feestvakantie en bovendien heeft Duitsland nauwelijks besmettingen meer.![]()
Waarom? Je wilde geen versoepelingen tot zeker 21 augustus omdat nog niet iedereen die dat wilde gevaccineerd was. Indien je geen versoepelingen wil behalve voor jezelf/ouders is dat een beetje hypocriet, vind je ook niet?quote:Op zondag 27 juni 2021 20:12 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen een weekendje weg en een feestvakantie en bovendien heeft Duitsland nauwelijks besmettingen meer.
Als je je zo zorgen maakt over het virus dat iedereen verplicht mondkapjes moet blijven dragen en er geen versoepelingen komen geldt dat tenslotte ook voor jou (en je ouders in dit geval)
Eerder deze week was je nog voorstander van buitenlandse reizen verbieden, of is dat ook alleen voor anderen?![]()
Ik wou alleen buitenlandse reizen voor bepaalde groepen verbieden, niet voor diegene die volledig gevaccineerd zijn (2 weken na tweede prik, vier weken na prik met vaccin van Johnson&Johnson).quote:Op zondag 27 juni 2021 20:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Waarom? Je wilde geen versoepelingen tot zeker 21 augustus omdat nog niet iedereen die dat wilde gevaccineerd was. Indien je geen versoepelingen wil behalve voor jezelf/ouders is dat een beetje hypocriet, vind je ook niet?
Als je je zo zorgen maakt over het virus dat iedereen verplicht mondkapjes moet blijven dragen en er geen versoepelingen komen geldt dat tenslotte ook voor jou (en je ouders in dit geval)
Eerder deze week was je nog voorstander van buitenlandse reizen verbieden, of is dat ook alleen voor anderen?Rossíya, Rossíya -
Ahhhh. En laat me raden, heel toevallig vallen zowel jij als je ouders niet in die "bepaalde groepen" die jij graag reizen wilt verbieden?quote:Op zondag 27 juni 2021 20:20 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Ik wou alleen buitenlandse reizen voor bepaalde groepen verbieden, niet voor diegene die volledig gevaccineerd zijn (2 weken na tweede prik, vier weken na prik met vaccin van Johnson&Johnson).![]()
Ik wacht wel tot ik mijn tweede vaccin binnen heb, voordat ik ook maar één stap in Duitsland zet.quote:Op zondag 27 juni 2021 20:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ahhhh. En laat me raden, heel toevallig vallen zowel jij als je ouders niet in die "bepaalde groepen" die jij graag reizen wilt verbieden?Rossíya, Rossíya -
Prima toch? Ik niet.quote:Op zondag 27 juni 2021 20:31 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Ik wacht wel tot ik mijn tweede vaccin binnen heb, voordat ik ook maar één stap in Duitsland zet.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
quote:Op zondag 27 juni 2021 20:38 schreef trein2000 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)oetbalfeest-a4048931
Gaat lekker hč Hugo dat testen? Man man man mNTopsysteem.quote:Er volgen andere supporters: allemaal kregen ze een groene band. De een liet een sms zien („Uw uitslag is binnen”), een ander een uitslag in het Deens, van een eerdere test. Een van hen kreeg bij de uitgang een extra groene band, zonder bewijs. „Ze staan ze gewoon uit te delen”, zegt de hostess die fans naar het stadion brengt. „Je hoeft niets te laten zien.”Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Geweldig, een miljard euro goed besteed.quote:
Benieuwd welke Sywert hier achter zit.zie email 27 oktober![]()
Ik dachIk dacht dat iedereen alle niet noodzakelijke samenkomsten en bewegingen (zeker naar het buitenland) moest staken tot we onder de 300 besmettingen in NL zaten? Dat geldt dan ZEKER voor jouw ouders...quote:Op zondag 27 juni 2021 20:12 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen een weekendje weg en een feestvakantie en bovendien heeft Duitsland nauwelijks besmettingen meer.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Nee, ik wil enkel de versoepelingen van zaterdag 26 juni terugdraaien en weer teruggaan naar de situatie van vrijdag 25 juni, dus met dichte nachtclubs en discotheken, restaurants en kroegen om 22:00 dicht en een algemene mondmaskerplicht.quote:Op zondag 27 juni 2021 20:43 schreef popje het volgende:
Ik dach
[..]
Ik dacht dat iedereen alle niet noodzakelijke samenkomsten en bewegingen (zeker naar het buitenland) moest staken tot we onder de 300 besmettingen in NL zaten? Dat geldt dan ZEKER voor jouw ouders...Rossíya, Rossíya -
Zijn incidenten. Straks werkt het als een tierelier en willen we niet anders meer. Dan willen we dit systeem ook gebruiken als er een griepgolf is, als de mazelen uitbreekt of als Dries Roelvink optreedt. We groeien mee met het testen voor toegang.quote:Op zondag 27 juni 2021 20:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Geweldig, een miljard euro goed besteed.
Benieuwd welke Sywert hier achter zit.![]()
De krant staat al twee dagen vol met “incidenten”. Gewoon kut. Zoals alles wat de overheid moet doen deze pandemie.quote:Op zondag 27 juni 2021 20:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zijn incidenten. Straks werkt het als een tierelier en willen we niet anders meer. Dan willen we dit systeem ook gebruiken als er een griepgolf is, als de mazelen uitbreekt of als Dries Roelvink optreedt. We groeien mee met het testen voor toegang.zie email 27 oktober![]()
Mijn gok: Je komt niet in kroegen, discotheken of nachtclubs. Komt bijna niet in restaurants. Bent graag op tijd thuis en je hebt er last van als er 's nachts nog veel geluid gemaakt wordt. Daartegenover ga je heel graag naar Duitsland (niet in groepsreizen, het liefst de 'één met de natuur' type reizen), vind je sociaal contact maar vervelend en vind je zonder fysiek contact werken wel prettig.quote:Op zondag 27 juni 2021 20:49 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Nee, ik wil enkel de versoepelingen van zaterdag 26 juni terugdraaien en weer teruggaan naar de situatie van vrijdag 25 juni, dus met dichte nachtclubs en discotheken, restaurants en kroegen om 22:00 dicht en een algemene mondmaskerplicht.
Kom ik in de buurt?![]()
Ik had even moeten afsluiten met /sarcasmquote:Op zondag 27 juni 2021 20:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De krant staat al twee dagen vol met “incidenten”. Gewoon kut. Zoals alles wat de overheid moet doen deze pandemie.![]()
![]()
Joh. Dat snapte ik heus welquote:Op zondag 27 juni 2021 20:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik had even moeten afsluiten met /sarcasm
"Thailand scherpt coronamaatregelen aan
Vanwege een nieuwe uitbraak van COVID-19 scherpt Thailand met ingang van zondag de coronamaatregelen aan. De situatie is kritisch omdat een tekort dreigt aan het aantal ziekenhuisbedden in de hoofdstad Bangkok. De afgelopen 24 uur werden 3.995 nieuwe besmettingen en 42 coronagerelateerde sterfgevallen geregistreerd.
Bijeenkomsten van meer dan twintig mensen worden verboden, net als het eten in restaurants. In Bangkok en negen andere provincies worden bouwplaatsen en verblijfplaatsen van bouwvakkers afgesloten. De Thaise regering geeft buitenlandse arbeidskrachten de schuld voor de recente verspreiding van het virus. De werknemers worden opgevangen in speciale kampen.
De maatregelen blijven een maand lang van kracht."
Hmmm... buitenlanders opgesloten in speciale kampen... waar kennen we dat van?#WeesGeenWhales![]()
quote:Op zondag 27 juni 2021 20:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mijn gok: Je komt niet in kroegen, discotheken of nachtclubs. Komt bijna niet in restaurants. Bent graag op tijd thuis en je hebt er last van als er 's nachts nog veel geluid gemaakt wordt. Daartegenover ga je heel graag naar Duitsland (niet in groepsreizen, het liefst de 'één met de natuur' type reizen), vind je sociaal contact maar vervelend en vind je zonder fysiek contact werken wel prettig.
Kom ik in de buurt?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Je wou sowieso iedereen die later geboren was dan 1991 weren van vakanties de komende maanden zei je laatst. Alsof iedereen die jonger is er meteen een feestvakantie van maakt. Je zegt het hier zelf; je hebt twee types reizigers en die heb je in alle leeftijdsgroepen.quote:Op zondag 27 juni 2021 20:12 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen een weekendje weg en een feestvakantie en bovendien heeft Duitsland nauwelijks besmettingen meer.
Het komt allemaal wel ''lichtelijk'' hypocriet over ja.![]()
Nou.. maak het eens af?quote:Op zondag 27 juni 2021 21:02 schreef eragon2890 het volgende:
Vanwege een nieuwe uitbraak van COVID-19 scherpt Thailand met ingang van zondag de coronamaatregelen aan. De situatie is kritisch omdat een tekort dreigt aan het aantal ziekenhuisbedden in de hoofdstad Bangkok. De afgelopen 24 uur werden 3.995 nieuwe besmettingen en 42 coronagerelateerde sterfgevallen geregistreerd.
Bijeenkomsten van meer dan twintig mensen worden verboden, net als het eten in restaurants. In Bangkok en negen andere provincies worden bouwplaatsen en verblijfplaatsen van bouwvakkers afgesloten. De Thaise regering geeft buitenlandse arbeidskrachten de schuld voor de recente verspreiding van het virus. De werknemers worden opgevangen in speciale kampen.
De maatregelen blijven een maand lang van kracht."
Hmmm... buitenlanders opgesloten in speciale kampen... waar kennen we dat van?
Of is Thailand een Godwin voor je..I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Waarom blijven ze niet gewoon thuis of gaan ze in eigen land op vakantie? Nederland heeft verhoudingsgewijs veel meer besmettingen dan Duitsland en bovendien gaat de delta variant inmiddels rond. Zo meteen lopen de besmettingen in Duitsland weer op dankzij dit ronduit totaal onverantwoordelijke gedrag van je ouders. Snoeiharde klap in het gezicht van het Robert Koch Institut dit. Bah!quote:Op zondag 27 juni 2021 20:01 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Mijn ouders gaan over twee weken een weekendje naar Duitsland (NRW) en beiden zijn volledig gevaccineerd met AstraZeneca. Als zij met het groene certificaat zo door kunnen lopen bij hotels en restaurants zou dat erg fijn zijn.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Op school? Toen moest ik ook weleens op kamp.quote:Op zondag 27 juni 2021 21:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Nou.. maak het eens af?
Of is Thailand een Godwin voor je..![]()
denk dat er meer geld in moet om de capaciteit te verhogen.quote:Op zondag 27 juni 2021 20:38 schreef trein2000 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)oetbalfeest-a4048931
Gaat lekker hč Hugo dat testen? Man man man mN![]()
Ja als je je niet kon concentreren zeker.quote:Op zondag 27 juni 2021 21:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
Op school? Toen moest ik ook weleens op kamp.
- Goethe, “Faust”![]()
Nee, alleen wanneer mijn cijfers zo slecht waren dat ze vernietigd moesten worden. Dat was wel alleen in het oostelijke deel van het gebouw.quote:Op zondag 27 juni 2021 21:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja als je je niet kon concentreren zeker.![]()
Met de trein.quote:Op zondag 27 juni 2021 21:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee, alleen wanneer mijn cijfers zo slecht waren dat ze vernietigd moesten worden. Dat was wel alleen in het oostelijke deel van het gebouw.
- Goethe, “Faust”![]()
Maar Thailand!!quote:Op zondag 27 juni 2021 21:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
In ons geval vaak de fiets, maar nu je het zegt werden die wel vaak gestolen.I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Het Nederlands elftal heeft er netjes voor gezorgd dat het tijdens het ek niet te druk wordt in de horeca.![]()
Het bericht zegt denk ik wel genoeg, denk je ook niet? Arbeiders die gescheiden worden van de rest omdat zij 'schuldig' zijn aan het binnenbrengen van het virus. Weer zo'n lichtend voorbeeld van ZeroCovid. Ik kan me herinneren dat Gretzl het regelmatig had over Australië, Nieuw-Zeeland, Thailand, Vietnam, Singapore enzo. Ben benieuwd of dit beleid nog steeds in goede aarde valt bij onze welbekende visionair Ginny Mooy.quote:![]()
Het virus maakt ook onderscheid, wist je dat nog niet?quote:Op zondag 27 juni 2021 21:22 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Je wou sowieso iedereen die later geboren was dan 1991 weren van vakanties de komende maanden zei je laatst. Alsof iedereen die jonger is er meteen een feestvakantie van maakt. Je zegt het hier zelf; je hebt twee types reizigers en die heb je in alle leeftijdsgroepen.
Het komt allemaal wel ''lichtelijk'' hypocriet over ja.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
En bedenkt een strategie. Zitten we dan met zijn allen, het virus proberen in te dammen terwijl we het in hadden moeten schaken.quote:Op zondag 27 juni 2021 21:34 schreef Molo het volgende:
[..]
Het virus maakt ook onderscheid, wist je dat nog niet?
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-06-2021 21:36:10 ]![]()
Ik ken jou goed genoeg om te weten dat er een grijs gebied zit tussen zero covid en een Bolsonarootje.quote:Op zondag 27 juni 2021 21:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het bericht zegt denk ik wel genoeg, denk je ook niet? Arbeiders die gescheiden worden van de rest omdat zij 'schuldig' zijn aan het binnenbrengen van het virus. Weer zo'n lichtend voorbeeld van ZeroCovid. Ik kan me herinneren dat Gretzl het regelmatig had over Australië, Nieuw-Zeeland, Thailand, Vietnam, Singapore enzo. Ben benieuwd of dit beleid nog steeds in goede aarde valt bij onze welbekende visionair Ginny Mooy.I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Ik kan niet zo heel goed serieus meer zijn om dit soort berichten. Deze landen zijn elke grip met de realiteit kwijt (net als Bolsonaro en consorten e.d.)quote:Op zondag 27 juni 2021 21:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ken jou goed genoeg om te weten dat er een grijs gebied zit tussen zero covid en een Bolsonarootje.
Het enige wat ik ondertussen nog kan denken is: Kom niet bij ons uithuilen als je je land de vernieling in geholpen hebt.![]()
Ben het zeer eens met je.quote:Op zondag 27 juni 2021 21:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik kan niet zo heel goed serieus meer zijn om dit soort berichten. Deze landen zijn elke grip met de realiteit kwijt (net als Bolsonaro en consorten e.d.)
Het enige wat ik ondertussen nog kan denken is: Kom niet bij ons uithuilen als je je land de vernieling in geholpen hebt.I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Ondanks álles wat kut is en kut aangepakt wordt, en óók die tering Frank de Boer, ben ik toch hartstikke blij qua Covid en alles om in Nederland te wonen
Maar het RKI dan? Klap in het gezicht van Lothar dit.quote:Op zondag 27 juni 2021 21:44 schreef Molo het volgende:
Ondanks álles wat kut is en kut aangepakt wordt, en óók die tering Frank de Boer, ben ik toch hartstikke blij qua Covid en alles om in Nederland te wonen![]()
Wat denk je, is 2 miljard erbij genoeg of voor de zekerheid 3 doenquote:Op zondag 27 juni 2021 21:28 schreef THEFXR het volgende:
[..]
denk dat er meer geld in moet om de capaciteit te verhogen.![]()
Alleen zieke geesten als Ginny Mooy zijn aanhanger van de taktiek der verschroeide aarde die "zero covid" genoemd wordt.quote:Op zondag 27 juni 2021 21:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het bericht zegt denk ik wel genoeg, denk je ook niet? Arbeiders die gescheiden worden van de rest omdat zij 'schuldig' zijn aan het binnenbrengen van het virus. Weer zo'n lichtend voorbeeld van ZeroCovid. Ik kan me herinneren dat Gretzl het regelmatig had over Australië, Nieuw-Zeeland, Thailand, Vietnam, Singapore enzo. Ben benieuwd of dit beleid nog steeds in goede aarde valt bij onze welbekende visionair Ginny Mooy.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
ja, we kunnen toch renteloos lenenquote:Op zondag 27 juni 2021 21:48 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Wat denk je, is 2 miljard erbij genoeg of voor de zekerheid 3 doen![]()
quote:Op zondag 27 juni 2021 21:44 schreef Molo het volgende:
Ondanks álles wat kut is en kut aangepakt wordt, en óók die tering Frank de Boer, ben ik toch hartstikke blij qua Covid en alles om in Nederland te wonen![]()
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.![]()
Ik vind dat ook.quote:Op zondag 27 juni 2021 21:44 schreef Molo het volgende:
Ondanks álles wat kut is en kut aangepakt wordt, en óók die tering Frank de Boer, ben ik toch hartstikke blij qua Covid en alles om in Nederland te wonen
En eigenlijk wel okay is die Hugo.I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Max en Matje Godenquote:Op zondag 27 juni 2021 21:44 schreef Molo het volgende:
Ga je schamen. zelfs Frank de Boer zou dat nog beter doen.quote:Op zondag 27 juni 2021 21:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind dat ook.
En eigenlijk wel okay is die Hugo.zie email 27 oktober![]()
Nee. Ik ga niet mee in jouw gebash. Al heel lang niet.quote:Op zondag 27 juni 2021 21:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ga je schamen. zelfs Frank de Boer zou dat nog beter doen.I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Dat is wel een gewaagde uitspraak als je zag hoe oranje aan het ploeteren was de afgelopen wedstrijden.quote:Op zondag 27 juni 2021 21:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ga je schamen. zelfs Frank de Boer zou dat nog beter doen.![]()
Gebash nog wel. Nou nou.quote:Op zondag 27 juni 2021 21:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee. Ik ga niet mee in jouw gebash. Al heel lang niet.zie email 27 oktober![]()
Oké, oké, gelijkspel.quote:Op zondag 27 juni 2021 21:53 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat is wel een gewaagde uitspraak als je zag hoe oranje aan het ploeteren was de afgelopen wedstrijden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zie email 27 oktober![]()
Zoals de wijze poëet Ferd zou zeggen: Oranje is niet voldoende met het toernooi meegegroeid.quote:Op zondag 27 juni 2021 21:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ga je schamen. zelfs Frank de Boer zou dat nog beter doen.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-06-2021 21:56:01 ]![]()
Wij zijn nog niet klaar met het toernooi, maar het toernooi is wel klaar met ons.quote:Op zondag 27 juni 2021 21:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zoals de wijze poëet Ferd zou zeggen: Oranje is niet voldoende met het toernooi meegegroeid.zie email 27 oktober![]()
Vreselijk. Die TvT app kan ook weer de helft van wat er oorspronkelijk beloofd werd. Het is al dagen chaos. Maar uiteraard ligt er niets aan Hugo. Dood vermoeiend.quote:zie email 27 oktober![]()
Als ik ons qua maatregelen maar ook qua vaccinaties met andere (Europese) landen dan hebben we het hier inderdaad echt zo slecht nog niet.quote:Op zondag 27 juni 2021 21:44 schreef Molo het volgende:
Ondanks álles wat kut is en kut aangepakt wordt, en óók die tering Frank de Boer, ben ik toch hartstikke blij qua Covid en alles om in Nederland te wonenI'll give you something to do![]()
Het zijn net mensen ja.quote:Op zondag 27 juni 2021 21:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Vreselijk. Die TvT app kan ook weer de helft van wat er oorspronkelijk beloofd werd. Het is al dagen chaos. Maar uiteraard ligt er niets aan Hugo. Dood vermoeiend.
- Goethe, “Faust”![]()
Hoe is het in Duitsland eigenlijk? Gisteren nog geen 500 positieve tests gemeld op 82 miljoen man, gaan die kappen er daar ook al af?quote:Op zondag 27 juni 2021 21:58 schreef galantis het volgende:
[..]
Als ik ons qua maatregelen maar ook qua vaccinaties met andere (Europese) landen dan hebben we het hier inderdaad echt zo slecht nog niet.![]()
Das Robert Kuch-Institut ist die zentrale Einrichtung der Bundesregierung auf dem Nasemundkapf der Gesundheitsüberwachung und –präventionquote:Op zondag 27 juni 2021 21:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar het RKI dan? Klap in het gezicht van Lothar dit.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Als onze vaccinatiecampagne van hetzelfde niveau was als dit Nederlands elftal, maar vooral deze bondscoach, lag het handjevol bestelde vaccins nu al maandenlang ongebruikt in één of ander pakhuis te verschimmelen, terwijl de lijken in de straten lagen en in de Maas en Rijn dreven.quote:Op zondag 27 juni 2021 21:58 schreef galantis het volgende:
[..]
Als ik ons qua maatregelen maar ook qua vaccinaties met andere (Europese) landen dan hebben we het hier inderdaad echt zo slecht nog niet.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Zát verbeteringen op heel veel vlakken hoor.quote:Op zondag 27 juni 2021 21:58 schreef galantis het volgende:
[..]
Als ik ons qua maatregelen maar ook qua vaccinaties met andere (Europese) landen dan hebben we het hier inderdaad echt zo slecht nog niet.
Maar dat doet me weer beseffen wat een incompetente landen er nog meer zijn met slappe zakken als leiders met hele kleine piemels, stroeve kutten of andere ongemakken die ze moeten compenseren met hun angstige controlerende kutbeleid overal
Zo, dat lucht opOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Hier (DE) worden nog altijd jongeren uit parken geknuppeld.quote:Op zondag 27 juni 2021 22:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hoe is het in Duitsland eigenlijk? Gisteren nog geen 500 positieve tests gemeld op 82 miljoen man, gaan die kappen er daar ook al af?“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Zolang zij - itt hier - TvT wél voor elk wissewasje hanteren zie ik het voor de kapjes ook somber in.quote:Op zondag 27 juni 2021 22:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hoe is het in Duitsland eigenlijk? Gisteren nog geen 500 positieve tests gemeld op 82 miljoen man, gaan die kappen er daar ook al af?I'll give you something to do![]()
En terecht. Die virulente kutjongeren die maar proberen hun leven te leiden moet je geweld niet tegen schuwen. Straks kan opa Himmsfelt niet naar Benidorm op vakantie omdat die jongeren in een park niemand in de weg zitten.quote:Op zondag 27 juni 2021 22:10 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Hier (DE) worden nog altijd jongeren uit parken geknuppeld.![]()
Precies, uitroeien is het beste.quote:Op zondag 27 juni 2021 22:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
En terecht. Die virulente kutjongeren die maar proberen hun leven te leiden moet je geweld niet tegen schuwen. Straks kan opa Himmsfelt niet naar Benidorm op vakantie omdat die jongeren in een park niemand in de weg zitten.
Zero Youth policy!Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Beide dus? De 2 en de 3 miljard. Inclusief BTW zou ik het afronden op 6 in totaalquote:Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Lijkt me goed om alvast 5 miljard extra te reserveren voor het project "Stichting Open Nederland - Testen voor Toegang website UX herontwerp"quote:Op zondag 27 juni 2021 22:19 schreef zalkc het volgende:
[..]
Beide dus? De 2 en de 3 miljard. Inclusief BTW zou ik het afronden op 6 in totaal
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-06-2021 22:20:30 ]![]()
Als je niet wil dat jongeren een risico vormen moet je hen vaccineren ipv vaccinatiecentra een paar dagen te sluiten en de vaccinatiecampagne maar op zijn beloop te laten. Duitsland mag dan wellicht verhoudingsgewijs minder besmettingen hebben dan Nederland, maar de Nederlandse vaccinatiecampagne is beter georganiseerd en gestructureerd.quote:Op zondag 27 juni 2021 22:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
En terecht. Die virulente kutjongeren die maar proberen hun leven te leiden moet je geweld niet tegen schuwen. Straks kan opa Himmsfelt niet naar Benidorm op vakantie omdat die jongeren in een park niemand in de weg zitten.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Hij heeft de verschrikkelijke oranjekoorts in een paar minuten het land uitgewerkt, dat lukt Hugo nooit. Ook de epidemie aan verschrikkelijke reclamespots met juichcapes en andere elende (sic) waren direct verdwenen.quote:Op zondag 27 juni 2021 21:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ga je schamen. zelfs Frank de Boer zou dat nog beter doen.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Moet je voorstellen als de oranjekoorts endemisch wordt. De horror.quote:Op zondag 27 juni 2021 22:21 schreef zalkc het volgende:
[..]
Hij heeft de verschrikkelijke oranjekoorts in een paar minuten het land uitgewerkt, dat lukt Hugo nooit. Ook de epidemie aan verschrikkelijke reclamespots met juichcapes en andere elende (sic) waren direct verdwenen.![]()
die juichcapes waren de duivel zelf.quote:Op zondag 27 juni 2021 22:21 schreef zalkc het volgende:
[..]
Hij heeft de verschrikkelijke oranjekoorts in een paar minuten het land uitgewerkt, dat lukt Hugo nooit. Ook de epidemie aan verschrikkelijke reclamespots met juichcapes en andere elende (sic) waren direct verdwenen.![]()
Heerlijk. Het onmiddelijk verdwijnen van zwakzinnig schreeuwende Snollebollekes op tv is waarschijnlijk zelfs heilzamer voor de volksgezondheid dan wat deze voortijdige uitschakeling qua besmettingen voorkomt, durf ik te wedden.quote:Op zondag 27 juni 2021 22:21 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ook de epidemie aan verschrikkelijke reclamespots met juichcapes en andere elende (sic) waren direct verdwenen.
#TeamZeroSnollebollekes![]()
Met juichcape verplichting in de wet verankerdquote:Op zondag 27 juni 2021 22:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Moet je voorstellen als de oranjekoorts endemisch wordt. De horror.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
We kunnen best wel goed dingen organiseren hier, maar we zijn uiteraard ook wereldkampioen klagen.quote:Op zondag 27 juni 2021 22:20 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Als je niet wil dat jongeren een risico vormen moet je hen vaccineren ipv vaccinatiecentra een paar dagen te sluiten en de vaccinatiecampagne maar op zijn beloop te laten. Duitsland mag dan wellicht verhoudingsgewijs minder besmettingen hebben dan Nederland, maar de Nederlandse vaccinatiecampagne is beter georganiseerd en gestructureerd.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
#teamsnolliequote:Op zondag 27 juni 2021 22:25 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Heerlijk. Het onmiddelijk verdwijnen van zwakzinnig schreeuwende Snollebollekes op tv is waarschijnlijk zelfs heilzamer voor de volksgezondheid dan wat deze voortijdige uitschakeling qua besmettingen voorkomt, durf ik te wedden.
#TeamZeroSnollebollekesOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Alleen totaalmongolen dragen een juichcape.quote:Op zondag 27 juni 2021 22:25 schreef Molo het volgende:
[..]
Met juichcape verplichting in de wet verankerdzie email 27 oktober![]()
Als Max zo doorgaat... Zo'n seizoen duurt een maand of 8-9quote:Op zondag 27 juni 2021 22:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Moet je voorstellen als de oranjekoorts endemisch wordt. De horror.
Gelukkig is de variant 'fans-met-een-oranje-klomp-op-de-kop-en-een-wortel-in-hun-hol' nog in kleine getale aanwezig, dus ik hoop dat die variant voorlopig niet de overhand neemt.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Er is onduidelijk of het veel helpt, maar het dragen van een juichcape is verplicht bij de bestrijding van de oranjekoorts. Er zijn verschillende varianten juichcapes, de betere capes gemaakt van katoensatijn kunnen een beter effect geven, maar moeten wel regelmatiger gewassen en gestreken worden.quote:Op zondag 27 juni 2021 22:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Alleen totaalmongolen dragen een juichcape.
Daarnaast is het gebruik van een ratel bij juichen verplicht en is het gebruik van een vuvuzela verboden. Heinekenjurkes worden daarintegen zeer geadviseerd en horen bij de basismaatregelen ter bestrijding van de oranjekoorts.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-06-2021 22:30:37 ]![]()
Wel eens op de verstappentribune geweest? Dat is ook behoorlijk carnavalesk hoor.quote:Op zondag 27 juni 2021 22:29 schreef zalkc het volgende:
[..]
Als Max zo doorgaat... Zo'n seizoen duurt een maand of 8-9
Gelukkig is de variant 'fans-met-een-oranje-klomp-op-de-kop-en-een-wortel-in-hun-hol' nog in kleine getale aanwezig, dus ik hoop dat die variant voorlopig niet de overhand neemt.zie email 27 oktober![]()
Baat het niet dan schaadt het niet. Kleine moeite, groot plezierquote:Op zondag 27 juni 2021 22:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Alleen totaalmongolen dragen een juichcape.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Daar hebben we gelukkig fraccin de Boer voor. Dat vaccin zorgt ervoor dat de oranjekoorts in 90 minuten verdwijnt.quote:Op zondag 27 juni 2021 22:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Moet je voorstellen als de oranjekoorts endemisch wordt. De horror.![]()
Duurt wel 6 minuten voor je optimale bescherming hebtquote:Op zondag 27 juni 2021 22:36 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Daar hebben we gelukkig fraccin de Boer voor. Dat vaccin zorgt ervoor dat de oranjekoorts in 90 minuten verdwijnt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ja maar het is geen zero-oranjekoorts, er is een kans dat het oplaait. Max, Nederlanders in de tour. De oranjewappies zijn al blij als ze kunnen juichen voor een tafeltenniskampioen uit Nederland.quote:Op zondag 27 juni 2021 22:36 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Daar hebben we gelukkig fraccin de Boer voor. Dat vaccin zorgt ervoor dat de oranjekoorts in 90 minuten verdwijnt.That's what she said!quote:Op zondag 27 juni 2021 22:38 schreef Molo het volgende:
[..]
Duurt wel 6 minuten voor je optimale bescherming hebt
[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 27-06-2021 22:39:44 ]![]()
Harde lockdown tijdens de sportzomer is er dan minimaal vereist.quote:Op zondag 27 juni 2021 22:39 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja maar het is geen zero-oranjekoorts, er is een kans dat het oplaait. Max, Nederlanders in de tour. De oranjewappies zijn al blij als ze kunnen juichen voor een tafeltenniskampioen uit Nederland.![]()
Een soort extremisch virus ipv endemisch 😱😱😱quote:Op zondag 27 juni 2021 22:39 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja maar het is geen zero-oranjekoorts, er is een kans dat het oplaait. Max, Nederlanders in de tour. De oranjewappies zijn al blij als ze kunnen juichen voor een tafeltenniskampioen uit Nederland.
[..]
That's what she said!Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik stel voor te volstaan met het sluiten van cafés en kroegen in de rust!quote:Op zondag 27 juni 2021 22:42 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Harde lockdown tijdens de sportzomer is er dan minimaal vereist.zie email 27 oktober![]()
Maar maar, wat moet je dan doen om nog aan een paar ballen te kunnen zitten?quote:Op zondag 27 juni 2021 22:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik stel voor te volstaan met het sluiten van cafés en kroegen in de rust!
Hoe kom je aan die QR code???Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Nee, en de races waar ik heen ga draag ik ook geen oranje. Betaal een vermogen voor die wedstrijden, dan ga ik er toch niet bijlopen als een kansloze proleet uit de zeeliedenbuurt!quote:Op zondag 27 juni 2021 22:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wel eens op de verstappentribune geweest? Dat is ook behoorlijk carnavalesk hoor.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
quote:Op zondag 27 juni 2021 22:49 schreef zalkc het volgende:
[..]
Nee, en de races waar ik heen ga draag ik ook geen oranje. Betaal een vermogen voor die wedstrijden, dan ga ik er toch niet bijlopen als een kansloze proleet uit de zeeliedenbuurt!![]()
Snap sowieso niet waarom er nog belasting betaald moet worden en niet iedereen een basisinkomen krijgt als er toch onbeperkt geld bij verzonnen wordt door de ECBquote:![]()
Snob!quote:Op zondag 27 juni 2021 22:49 schreef zalkc het volgende:
[..]
Nee, en de races waar ik heen ga draag ik ook geen oranje. Betaal een vermogen voor die wedstrijden, dan ga ik er toch niet bijlopen als een kansloze proleet uit de zeeliedenbuurt!
Vergeet nooit waar je vandaan komt
Molo heeft een capequote:Op zondag 27 juni 2021 22:33 schreef Molo het volgende:
[..]
Baat het niet dan schaadt het niet. Kleine moeite, groot plezier![]()
Alsof Hugo bepaald hoeveel servers er ingezet worden voor de Tvt appquote:Op zondag 27 juni 2021 21:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Vreselijk. Die TvT app kan ook weer de helft van wat er oorspronkelijk beloofd werd. Het is al dagen chaos. Maar uiteraard ligt er niets aan Hugo. Dood vermoeiend.![]()
![]()
Zijn we tenminste érgens goed in.quote:Op zondag 27 juni 2021 22:26 schreef zalkc het volgende:
[..]
We kunnen best wel goed dingen organiseren hier, maar we zijn uiteraard ook wereldkampioen klagen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Hij is gewoon eindverantwoordelijk. Al beslist de plaatselijke zwerfhond.quote:Op zondag 27 juni 2021 23:01 schreef Blik het volgende:
[..]
Alsof Hugo bepaald hoeveel servers er ingezet worden voor de Tvt appzie email 27 oktober![]()
Nederlandse fans zijn over het algemeen gęnant en een bron van plaatsvervangende schaamte.quote:Op zondag 27 juni 2021 22:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wel eens op de verstappentribune geweest? Dat is ook behoorlijk carnavalesk hoor.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Ik zit momenteel met een oranje polo op de bank, ik zeg het maar evenquote:Op zondag 27 juni 2021 23:05 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Nederlandse fans zijn over het algemeen gęnant en een bron van plaatsvervangende schaamte.
Klap in het gezicht van @zalkcquote:Op zondag 27 juni 2021 23:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zit momenteel met een oranje polo op de bank, ik zeg het maar even![]()
Ik met een zure rouwcape, veel mooier.quote:Op zondag 27 juni 2021 23:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zit momenteel met een oranje polo op de bank, ik zeg het maar even
Fan van uncle Roger?quote:Op zondag 27 juni 2021 23:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wie heeft er nou op een dag als vandaag géén oranje aan!quote:Op zondag 27 juni 2021 23:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik heb een verstappenteller, altijd handigquote:Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Mijn kind ging juichen bij goal van Tsjechiëquote:
Staat inmiddels op marktplaats uiteraardOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Neem wel aan TEAB of gratis af te halen?quote:Op zondag 27 juni 2021 23:12 schreef Molo het volgende:
[..]
Mijn kind ging juichen bij goal van Tsjechië
Staat inmiddels op marktplaats uiteraard![]()
In ruil voor gebruikte grindtegelsquote:Op zondag 27 juni 2021 23:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
Neem wel aan TEAB of gratis af te halen?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Vaccination plus masks' WHO official says vaccines not enough with Delta Covid variant
Vaccination along with safety measures are necessary when it comes to fighting the Delta Plus coronavirus variant, said a World Health Organization (WHO) representative, as reported by news agency ANI.
"Vaccination plus masks, because just a vaccine is not enough with 'Delta.' We need to make an effort over a short period of time, otherwise there would be a lockdown," said Melita Vujnovic WHO representative to Russia, on the Soloviev Live YouTube show.
https://www.aninews.in/ne(...)ative20210627032105/
https://www.livemint.com/(...)-11624751611704.html![]()
NLse vorm van een karen.quote:Op zondag 27 juni 2021 18:50 schreef RipCity het volgende:
[ twitter ]
Yvonne is de meest gezellige Nederlander.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
fuck emquote:Op zondag 27 juni 2021 23:24 schreef Za het volgende:
Vaccination plus masks' WHO official says vaccines not enough with Delta Covid variant
Vaccination along with safety measures are necessary when it comes to fighting the Delta Plus coronavirus variant, said a World Health Organization (WHO) representative, as reported by news agency ANI.
"Vaccination plus masks, because just a vaccine is not enough with 'Delta.' We need to make an effort over a short period of time, otherwise there would be a lockdown," said Melita Vujnovic WHO representative to Russia, on the Soloviev Live YouTube show.
https://www.livemint.com/(...)-11624751611704.html![]()
WHO mag mijn ballen likken, met beflap en masker, maakt me niet uitquote:Op zondag 27 juni 2021 23:24 schreef Za het volgende:
https://www.livemint.com/(...)-11624751611704.htmlOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
De WHO houdt zich ook vooral bezig met derde wereldlanden. Landen met nog een erg lage vaccinatiegraad. Ik denk dat je het in die context moet zien.quote:Op zondag 27 juni 2021 23:36 schreef Molo het volgende:
WHO mag mijn ballen likken, met beflap en masker, maakt me niet uit"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
Koekoek.quote:Op zondag 27 juni 2021 23:24 schreef Za het volgende:
https://www.livemint.com/(...)-11624751611704.htmlA Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Vandaar "world health..."quote:Op zondag 27 juni 2021 23:38 schreef Isabeau het volgende:
[..]
De WHO houdt zich ook vooral bezig met derde wereldlanden. Landen met nog een erg lage vaccinatiegraad. Ik denk dat je het in die context moet zien.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Ja dat weet ik welquote:Op zondag 27 juni 2021 23:38 schreef Isabeau het volgende:
[..]
De WHO houdt zich ook vooral bezig met derde wereldlanden. Landen met nog een erg lage vaccinatiegraad. Ik denk dat je het in die context moet zien.![]()
En hoe stom ik dat ook vind, dat is nu eenmaal zo.
Mijn post was ook lichtjes overdreven, sowieso trekken we ons hier niet zo gek veel aan van de WHO heb ik gemerktOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Delta plus is reeds aangetroffen in de VS, UK, Zwitserland, Japan, Nepal, India, Polen, China en Rusland.quote:Op zondag 27 juni 2021 23:38 schreef Isabeau het volgende:
De WHO houdt zich ook vooral bezig met derde wereldlanden. Landen met nog een erg lage vaccinatiegraad. Ik denk dat je het in die context moet zien.![]()
Dat gaat wel heel ver.quote:Op zondag 27 juni 2021 23:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Uh...quote:Op zondag 27 juni 2021 23:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wie heeft er nou op een dag als vandaag géén oranje aan!![]()
![]()
Ik heb het over IFR en IHR, sinds wanneer word je niet getest in het ziekenhuis? Sinds wanneer houden ze de oorzaak van overlijden niet meer bij?quote:Op zondag 27 juni 2021 16:42 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nu probeer je weer de boel te ontsporen door een endemische ziekte waar nooit op wordt getest als er geen behandeling nodig is te vergelijken met een exotische ziekte waarvoor een meldplicht geldt en complete teststraten zijn ingericht.
Je kunt wel net zo lang shoppen in datasets tot het allemaal zo'n beetje hetzelfde is maar daarmee komen we echt niet verder. Dat dient alleen maar om rookgordijnen op te trekken. Nogmaals: hou daar gewoon eens mee op. Of doe het wat minder opzichtig, dan kunnen we elkaar misschien nog wat aan het denken zetten. Dit is echt huis- tuin- en keukendemagogie.
Lang shoppen? Dit zijn echt heel basale cijfers, schandalig gewoon dat je dat rookgordijnen noemt, tenzij je simpelweg niet weet waar je over praat.
Ik moet ophouden? Is Corona je religie ofzo? Beledig in je profeet? Komop zeg! Als je ziekenhuiscijfers niet meer mag vergelijken met elkaar dan maak je het wel enorm kansloos! Corona mag en zal niet in perspectief gezet worden met wat dan ook! Corona is daarvoor te uniek! Leuk die dogma's!"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
En wordt in niet al die landen een probleem lijkt mijquote:Op maandag 28 juni 2021 00:00 schreef Za het volgende:
[..]
Delta plus is reeds aangetroffen in de VS, UK, Zwitserland, Japan, Nepal, India, Polen, China en Rusland.
Nee? Dit is voor het collectief noch het individu de beste optie. Mensen het leven oneindig lang willen rekken tegen forse kosten is niet verstandig. En alle risicogroepen hebben al een spuitje gehad als ze wilden dus praktisch zijn we nu echt een marginaal aantal mensen het leven aan het rekken. Dat het een kansloze missie is... En er weinig gered wordt uiteindelijk... Tjah, maar op het emotionele argument dat het een leven kan schelen kunnen we het hele land nu wel plat gooien, dat het hypocriet is dat je in dat geval nog auto rijdt en zonder helm gaat fietsen dat begrijpt men weer niet.quote:Op zondag 27 juni 2021 16:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, precies.
Individualistisch ingesteld..."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Er zijn seizoenseffecten, "waarschijnlijk scenario" komop zeg, "waarschijnlijk is water nat"............. pffzquote:Op zondag 27 juni 2021 16:44 schreef chratnox het volgende:
Van Dissel heeft tijdens de afgelopen technische briefing ook gesproken over seizoenseffecten, dus dat lijkt me best een waarschijnlijk scenario. Het zal tijdens dat seizoen niet helemaal weg gaan, maar wel een stuk minder worden."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Onze burgemeester loopt alvast vooruit op de virologen en landsbeleid.quote:Op zondag 27 juni 2021 19:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Naar voren kijken, zoals Bruls:
[..]
https://www.gelderlander.(...)-opschalen~a0c3303f/"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Ken je dit stukje uit Norsemen? Moet daar tegenwoordig vaak aan denkenquote:Op maandag 28 juni 2021 00:06 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nee? Dit is voor het collectief noch het individu de beste optie. Mensen het leven oneindig lang willen rekken tegen forse kosten is niet verstandig. En alle risicogroepen hebben al een spuitje gehad als ze wilden dus praktisch zijn we nu echt een marginaal aantal mensen het leven aan het rekken. Dat het een kansloze missie is... En er weinig gered wordt uiteindelijk... Tjah, maar op het emotionele argument dat het een leven kan schelen kunnen we het hele land nu wel plat gooien, dat het hypocriet is dat je in dat geval nog auto rijdt en zonder helm gaat fietsen dat begrijpt men weer niet.
[quote]Op zondag 27 juni 2021 21:02 schreef eragon2890 het volgende:
Vanwege een nieuwe uitbraak van COVID-19 scherpt Thailand met ingang van zondag de coronamaatregelen aan. De situatie is kritisch omdat een tekort dreigt aan het aantal ziekenhuisbedden in de hoofdstad Bangkok.
Ziekenhuisbedden per hoofd van de bevolking:
2,1 ziekenhuisbedden / 1.000 inwoners (2010)
.... Per 500 mensen 1 zhb, per 60 miljoen dus 120.000 zkb,
Naja ik zal het allemaal wel weer niet begrijpen, logisch."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
quote:Op maandag 28 juni 2021 00:11 schreef Molo het volgende:
[..]
Ken je dit stukje uit Norsemen? Moet daar tegenwoordig vaak aan denkenIk had niet heel lang terug zo een vage film gezien via Netflix met zoiets erin.
Maar geen idee of je nu zit te refereren dat oudjes van mij wel gewoon dood mogen o.i.d. ik vind dat nogal schandalig dat dat geopperd wordt, mijn stelling is nu al non stop dat op dit moment (oudjes gevaccineerd) ik verwacht dat de dodelijkheid van covid gewoon lager is dan influenza per besmetting.
Als dat je overtuiging is kan je toch niet allerlei maatregelen gaan goedkeuren voor Corona en niet voor influenza?
Als dit je overtuiging is en je zou nog steeds voor maatregelen zijn dan moet je je beseffen dat we voor eeuwig gaan leven met maatregelen. Vind ik het niet waard! En dan met emotionele redenen komen dat ik oudjes opoffer vind ik dan enorm onethisch worden.
Mensenlevens zijn zeker wat waard, uiteraard, maar als ik 6 maanden eerder de pijp uit ga in slechte gezondheid dan hoort dat bij het leven."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
De trend is covid-19, niet meer andere ziektes of blessures, daarom ligt de zorg nu 1,5 jaar achter met opereren.quote:Op maandag 28 juni 2021 00:22 schreef ludovico het volgende:
[..]Ik had niet heel lang terug zo een vage film gezien via Netflix met zoiets erin.
Maar geen idee of je nu zit te refereren dat oudjes van mij wel gewoon dood mogen o.i.d. ik vind dat nogal schandalig dat dat geopperd wordt, mijn stelling is nu al non stop dat op dit moment (oudjes gevaccineerd) ik verwacht dat de dodelijkheid van covid gewoon lager is dan influenza per besmetting.
Als dat je overtuiging is kan je toch niet allerlei maatregelen gaan goedkeuren voor Corona en niet voor influenza?
Als dit je overtuiging is en je zou nog steeds voor maatregelen zijn dan moet je je beseffen dat we voor eeuwig gaan leven met maatregelen. Vind ik het niet waard! En dan met emotionele redenen komen dat ik oudjes opoffer vind ik dan enorm onethisch worden.
Mensenlevens zijn zeker wat waard, uiteraard, maar als ik 6 maanden eerder de pijp uit ga in slechte gezondheid dan hoort dat bij het leven.
ik vind het geen goed idee, dat covid-19 zo belangrijk word geranked.![]()
Dat doen we in Nederland niet, dus een non argument...quote:Op maandag 28 juni 2021 00:06 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nee? Dit is voor het collectief noch het individu de beste optie. Mensen het leven oneindig lang willen rekken tegen forse kosten is niet verstandig.Je bent kennelijk door je argumenten heen.quote:En alle risicogroepen hebben al een spuitje gehad als ze wilden dus praktisch zijn we nu echt een marginaal aantal mensen het leven aan het rekken. Dat het een kansloze missie is... En er weinig gered wordt uiteindelijk... Tjah, maar op het emotionele argument dat het een leven kan schelen kunnen we het hele land nu wel plat gooien, dat het hypocriet is dat je in dat geval nog auto rijdt en zonder helm gaat fietsen dat begrijpt men weer niet.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Nee dat was niet mijn insteekquote:Op maandag 28 juni 2021 00:22 schreef ludovico het volgende:
[..]Ik had niet heel lang terug zo een vage film gezien via Netflix met zoiets erin.
Mensenlevens zijn zeker wat waard, uiteraard, maar als ik 6 maanden eerder de pijp uit ga in slechte gezondheid dan hoort dat bij het leven.
Ik haakte vooral mentaal aan met associatie hiermee vanwege deze zin van jouZo'n zooi maatregelen waarvan je halverwege denkt 'huh? Waaróm eigenlijk?? Neen, ik doe gewoon dus niet meer mee'quote:Dat het een kansloze missie is... En er weinig gered wordt uiteindelijk...Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Tja, je kunt de patiënten moeilijk aan hun lot over laten.quote:Op maandag 28 juni 2021 00:26 schreef THEFXR het volgende:
[..]
De trend is covid-19, niet meer andere ziektes of blessures, daarom ligt de zorg nu 1,5 jaar achter met opereren.
ik vind het geen goed idee, dat covid-19 zo belangrijk word geranked.
Accute zorg heeft altijd voorrang en stikkend in het ziekenhuis belanden is vrij acuut...zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Zo los je het covid probleem ook wel op
quote:Now booming on Moscow’s black market: Fake vaccine certificates
MOSCOW — It took just a few hours for fraudsters to act after Moscow's mayor announced this month that coronavirus vaccinations were compulsory for most of the city's service sector employees.
Accounts advertising the availability of fake coronavirus vaccination certificates suddenly appeared as social media followers of Russians who identified as working in restaurants or bars.
A new black market was born with a deep potential clientele: the many Russians still hesitant to be vaccinated even amid a surge in coronavirus cases.
One bartender, who provided The Washington Post with a copy of his private messages on Instagram, sent a query to one account about the cost of a fraudulent vaccination certificate.
The response was immediate: The price was the equivalent of about $25, and the bartender just needed to provide his personal information. The bartender spoke on the condition of anonymity to discuss engaging in an illegal operation.
The increase in the number of people selling bogus vaccination certificates comes as Moscow has ordered 60 percent of workers who interact with the public — teachers, taxi drivers, salespeople and others — to get vaccinated or get different jobs. Their employers are subject to hefty fines for noncompliance.
https://www.washingtonpos(...)9bd22197c_story.html![]()
Ik durf te wedden dat je nu al, of anders binnenkort, op Telegram voor een zacht prijsje wel een QR code kunt scoren.quote:Op maandag 28 juni 2021 00:58 schreef Tijger_m het volgende:
Zo los je het covid probleem ook wel op
[..]![]()
Ik vraag me af of de ID check in de praktijk gedaan gaat wordenquote:Op maandag 28 juni 2021 08:02 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Ik durf te wedden dat je nu al, of anders binnenkort, op Telegram voor een zacht prijsje wel een QR code kunt scoren.
Zo niet, is het vrij makkelijk te gebruiken van een ander jaOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Kan het me niet voorstellen bij grotere/drukkere evenementen. Van 20.000 mensen even QR code scannen en naam vergelijken met paspoort kost veel extra tijd.quote:Op maandag 28 juni 2021 08:34 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik vraag me af of de ID check in de praktijk gedaan gaat worden
Zo niet, is het vrij makkelijk te gebruiken van een ander ja![]()
Yepquote:Op maandag 28 juni 2021 08:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Kan het me niet voorstellen bij grotere/drukkere evenementen. Van 20.000 mensen even QR code scannen en naam vergelijken met paspoort kost veel extra tijd.
Denk het ook
En om het snel te maken hoef je niet in die app in te loggen en m real time op te halen met DigiD maar je kunt de eerder opgehaalde QR code die nog geldig is gewoon tonen
Net of íemand gaat zien dat dat geen screenshot is van een andere telefoon.
Geen ID check.
Komt u maar door
Ik vind het prima trouwens, vind het toch onzinnig. Als het onverantwoord is qua Covid virusdruk om een groot evenement te houden, is dat het nog steeds met een perfect werkende QR code.
Is het veilig genoeg voor een evenement, is dat het m.i. ook zonder QR code.
Dus die paar frauduleuze QR codes boeit dan ook niet meer denk ik zo maar
Hoe sneller we er vanaf zijn hoe beter sowiesoOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
En toch heeft trein gelijk.quote:Op zondag 27 juni 2021 21:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee. Ik ga niet mee in jouw gebash. Al heel lang niet.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Zag ook de foto's in de lokale krant(en) van het eerste stapweekend. Enorme rijen overal op pleinen en straten voor (dans)kroegen waar je normaal zo naar binnen kunt lopen. Ook benieuwd hoe lang iedereen het nog leuk vindt om elke keer in al die rijen te staan (eerst bij de teststraat, daarna bij de uitgaansgelegenheid). Nu is het nog nieuw en spannend allemaal natuurlijk.quote:Op maandag 28 juni 2021 08:47 schreef Molo het volgende:
[..]
Yep
Denk het ook
En om het snel te maken hoef je niet in die app in te loggen en m real time op te halen met DigiD maar je kunt de eerder opgehaalde QR code die nog geldig is gewoon tonen
Net of íemand gaat zien dat dat geen screenshot is van een andere telefoon.
Geen ID check.
Komt u maar door
Ik vind het prima trouwens, vind het toch onzinnig. Als het onverantwoord is qua Covid virusdruk om een groot evenement te houden, is dat het nog steeds met een perfect werkende QR code.
Is het veilig genoeg voor een evenement, is dat het m.i. ook zonder QR code.
Dus die paar frauduleuze QR codes boeit dan ook niet meer denk ik zo maar
Hoe sneller we er vanaf zijn hoe beter sowieso![]()
Sowieso is die check briljant
Ik koop een kaartje op mijn roepnaam en getrouwde naam. Die eerste letter is M. En de tweede is B, bij wijze van voorbeeld.
De app zelf geeft als controle de eerste letter van mijn doopnaam en de eerste letter van mijn meisjesnaam. Maar dan wel wonky.
Petronella van Woerkom bijvoorbeeld.
Wordt dan P. W.
Ipv op mijn kaartje dus M. B.
Heerlijk dit wel
![]()
Ik had dat stuk niet beter gekund hoor, en snap het, maar het helpt natuurlijk niet mee. Fraudechecks, mwahhhhh op deze manier. De workflow bij grote massa's is verwarrend en tijdrovend zo.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Het enige wat ik hier gelezen heb is dat je Molo Bolo heet.quote:Op maandag 28 juni 2021 08:52 schreef Molo het volgende:
Sowieso is die check briljant
Ik koop een kaartje op mijn roepnaam en getrouwde naam. Die eerste letter is M. En de tweede is B, bij wijze van voorbeeld.
De app zelf geeft als controle de eerste letter van mijn doopnaam en de eerste letter van mijn meisjesnaam. Maar dan wel wonky.
Petronella van Woerkom bijvoorbeeld.
Wordt dan P. W.
Ipv op mijn kaartje dus M. B.
Heerlijk dit wel
![]()
Ik had dat stuk niet beter gekund hoor, en snap het, maar het helpt natuurlijk niet mee. Fraudechecks, mwahhhhh op deze manier. De workflow bij grote massa's is verwarrend en tijdrovend zo.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: