Nouja, de mate waarin landen zich met elkaar bemoeien is natuurlijk ook een beetje kolder de laatste tijd. Als Nederland van mening is dat het prima kan versoepelen kan Duitsland daar heel veel van vinden, maar dan gaat het Duitse kabinet maar naar het Nederlandse kabinet. Elke discussie moet tegenwoordig uitgevochten worden via Twitter of de krant, wat zorgt voor nogal weinig begrip.quote:Op zondag 27 juni 2021 10:06 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Vorige week was toch al in het nieuws dat buurlanden verbaasd waren over het tempo waarin wij versoepelen?
Ik denk dat de politiek misschien nu bewust een gokje neemt met het oog op de voorkomende verkiezingen, want minder snel versoepelen maakt het niet populairder natuurlijk.
Saillant detail; zowel Koopmans als Osterhaus hebben die eed nooit afgelegd. Veeartsen leggen die nl. pas vanaf 2019 af.quote:Op zondag 27 juni 2021 09:25 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Fuck de Eed van Hippocrates, toch?
[..]
Gisteren bleek wel weer in Nieuwsuur hoe de mindset van de gemiddelde Nederlander inmiddels is: presentator Mariëlle Tweebeke zij vrolijk dat “iedereen inmiddels toch wel gevaccineerd is..” nou nee.. pas 31% van de volwassenen is volledig gevaccineerd en heel veel mensen uit risicogroepen nog altijd niet (volledig). Pas richting eind Augustus kun je echt van serieuze cijfers gaan spreken waarschijnlijk. Dat gat van 2 maanden is het berekende risico dat we nu gaan nemen met z’n allen. Hopelijk pakt het goed uit..quote:Op zondag 27 juni 2021 10:06 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Vorige week was toch al in het nieuws dat buurlanden verbaasd waren over het tempo waarin wij versoepelen?
Ik denk dat de politiek misschien nu bewust een gokje neemt met het oog op de voorkomende verkiezingen, want minder snel versoepelen maakt het niet populairder natuurlijk.
1.000 man in slecht geventileerde binnenruimtes samen hossen is gewoon echt een fors risico wat de Nederlandse overheid genomen heeft. Voor buitenfestivals valt nog wel wat te zeggen, omdat buiten de kans op besmetting een heel stuk kleiner is dan binnen, maar echt de nachtclubs en discotheken open is echt een risico.quote:Op zondag 27 juni 2021 09:51 schreef Hamzoef het volgende:
Ik begin met toch wel een beetje zorgen te maken.
Zelfs Israël trekt de teugels weer aan vanwege Delta.
Alles is nu bijna mogelijk in Nederland. Dat is fijn, maar ik vraag me of we niet naïef zijn.
Goed dat niet meer hoeven te winkelen op afspraak en geen mondkapjes op hoeven, maar nachtclubs open gooien lijkt me toch wel riskant in deze omstandigheden.
Ik zou het érg vervelend vinden als we straks weer in gedeeltelijk lockdown moeten omdat we nu te snel versoepelen.
Ik vermoed dat dit ook wel met de komende verkiezingen te maken heeft.
We zijn de maatregelen dan ook aan het afbouwen.quote:Op zondag 27 juni 2021 08:57 schreef nostra het volgende:
[..]
Ergens houdt het idee dat we "het virus" kunnen beteugelen door allerlei maatregeltjes te handhaven natuurlijk wel op hè.
De stijging vindt plaats onder de niet gevaccineerden.quote:Je drukt die discrepantie wel vrij goed uit door eerst te stellen dat er "ondanks vaccinatie" nog een gepercipieerd probleem is om vervolgens te willen wachten op de uitrol van vaccineren.
Als je kijkt naar de opvolging van de reeksen maatregelen die we gehad hebben, dan was er niets mis met de acceptatie.quote:Het lijkt me nu juist de taak van de overheid om het conceptuele probleem en de daarmee samenhangende gevolgen in te schatten als basis voor eventuele maatregelen die ze wil opleggen, waarbij toch het uitgangspunt zou moeten zijn dat die niet opgelegd worden. Daar hoort ook een zeker acceptatievermogen bij, dat wat breder is dan "stijgende cijfers, we moeten iets doen!".
Ik val in herhaling, maar ik zal het nog een keer zeggen: iedereen maag inderdaad gewoon zelf weten of ze er wel of niet aan mee willen doen.quote:Op zondag 27 juni 2021 09:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Blijkbaar heb je moeite met deze “testsamenleving” anders zeg je het niet. Ik ga zelf ook niet meedoen aan TvT, maar als mensen dat wel willen doen moeten ze dat gewoon zelf weten. En uit rancune hopen dat het faalt is onzinnig want het geld voor TvT is al uitgegeven en er is wel degelijk veel animo voor.
Maar dat is toch logisch? De overheid zegt dat je pas veilig bent als je gevaccineerd bent en dan pas weer veilig deel kan nemen aan de samenleving. Tegelijkertijd kun je wel al overal naartoe zonder je te laten testen want je hebt al een QR code.quote:Op zondag 27 juni 2021 10:12 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Gisteren bleek wel weer in Nieuwsuur hoe de mindset van de gemiddelde Nederlander inmiddels is: presentator Mariëlle Tweebeke zij vrolijk dat “iedereen inmiddels toch wel gevaccineerd is..” nou nee.. pas 31% van de volwassenen is volledig gevaccineerd en heel veel mensen uit risicogroepen nog altijd niet (volledig). Pas richting eind Augustus kun je echt van serieuze cijfers gaan spreken waarschijnlijk. Dat gat van 2 maanden is het berekende risico dat we nu gaan nemen met z’n allen. Hopelijk pakt het goed uit..
Dat blijkt uit het feit dat je gewoon alles wilt loslaten omdat we nu weinig druk op de zorg hebben, terwijl het verleden leert dat het snel uit de hand kan lopen met verregaande maatregelen tot gevolg als we teveel versoepelen.quote:Op zondag 27 juni 2021 09:04 schreef ludovico het volgende:
[..]
Met alle respect hoor, maar waarom denk je dat?
Dan zouden ze in Duitsland helemaal geen maatregelen meer moeten hebben; ze mogen nl. in september naar de stembus om hun nieuwe Bundeskanzler te kiezen.quote:Op zondag 27 juni 2021 10:06 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Want Koopmans en Osterhaus zijn veeartsenquote:Op zondag 27 juni 2021 10:12 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Saillant detail; zowel Koopmans als Osterhaus hebben die eed nooit afgelegd. Veeartsen leggen die nl. pas vanaf 2019 af.
Zeker mag je dat vinden en misschien is het ook wel een gedrocht, maar aan de andere kant maakt het bepaalde dingen nu wel weer mogelijk. Ik gun de mensen hun plezier, dat is het allerbelangrijkste.quote:Op zondag 27 juni 2021 10:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik val in herhaling, maar ik zal het nog een keer zeggen: iedereen maag inderdaad gewoon zelf weten of ze er wel of niet aan mee willen doen.
Ik vind het een gedrocht en had het mooi gevonden als het niet van de grond was gekomen. Dat is mijn mening, en ik mag dat dan ook gewoon vinden
Je moet nu al je best doen om iemand tegen te komen die corona heeft. 1 op de 2 mensen heeft bovendien al een eerste prik gehad waarmee ernstige klachten door corona behoorlijk zijn gereduceerd. Met dat risico zal het allemaal wel los lopen.quote:Op zondag 27 juni 2021 10:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar dat is toch logisch? De overheid zegt dat je pas veilig bent als je gevaccineerd bent en dan pas weer veilig deel kan nemen aan de samenleving. Tegelijkertijd kun je wel al overal naartoe zonder je te laten testen want je hebt al een QR code.
Het moment dat je je tweede vaccinatie gehad hebt kun je al helemaal los gaan in de club, want je hebt je QR code. Dat geeft nogal het gevoel dat het met dat risico wel los loopt.
Ze hebben inderdaad beide diergeneeskunde gestudeerd.quote:Op zondag 27 juni 2021 10:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Want Koopmans en Osterhaus zijn veeartsen
Influenza is altijd maar 9-11 weken per jaar een piek, en op een uitzondering na geen zware belasting op de zorg.quote:Op zondag 27 juni 2021 09:06 schreef ludovico het volgende:
[..]
Geen druk op de zorg? Wat denk jij dan.
Heel verhaaltje over toenemende besmettingen. Even voor je eigen informatie.. Als een virus niet uit te roeien valt zal dat virus altijd ofwel toenemen ofwel afnemen in prevalentie. Toenemen of afnemen is een gegeven, dat zegt helemaal niks.
Influenza neemt ook toe en neemt ook af.
Wat is het allerbelangrijkste? Dat jij ze hun plezier gunt? Of dat deze mensen plezier hebben?quote:Op zondag 27 juni 2021 10:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zeker mag je dat vinden en misschien is het ook wel een gedrocht, maar aan de andere kant maakt het bepaalde dingen nu wel weer mogelijk. Ik gun de mensen hun plezier, dat is het allerbelangrijkste.
Duitsland is wat minder populistisch ingesteld. (AfD even buiten beschouwing gelaten)quote:Op zondag 27 juni 2021 10:16 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dan zouden ze in Duitsland helemaal geen maatregelen meer moeten hebben; ze mogen nl. in september naar de stembus om hun nieuwe Bundeskanzler te kiezen.
Ja, en dat vinden ze dan zogenaamd veilig omdat ze getest zijn.quote:Op zondag 27 juni 2021 10:13 schreef Erno-BE het volgende:
1.000 man in slecht geventileerde binnenruimtes samen hossen is gewoon echt een fors risico wat de Nederlandse overheid genomen heeft. Voor buitenfestivals valt nog wel wat te zeggen, omdat buiten de kans op besmetting een heel stuk kleiner is dan binnen, maar echt de nachtclubs en discotheken open is echt een risico.
Helemaal met je eens. Zo’n test maatschappij moeten we niet willen. Ach ja, blijkbaar zijn er aardig wat mensen die het wel top vinden. Helaas.quote:Op zondag 27 juni 2021 10:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik val in herhaling, maar ik zal het nog een keer zeggen: iedereen maag inderdaad gewoon zelf weten of ze er wel of niet aan mee willen doen.
Ik vind het een gedrocht en had het mooi gevonden als het niet van de grond was gekomen. Dat is mijn mening, en ik mag dat dan ook gewoon vinden
Ze zijn echter geen veearts, maar viroloog.quote:Op zondag 27 juni 2021 10:18 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ze hebben inderdaad beide diergeneeskunde gestudeerd.
Het zal best berekend zijn dat risico.. ik hoop iig dat we ook na Augustus zonder maatregelen voort kunnen omdat de vaccinaties hun werk doen. Tegelijkertijd weet je dus ook dat er potentieel 1-2 miljoen volwassen mensen in dit land ongevaccineerd zullen blijven. Hopelijk beschermt de 85% gevaccineerden de rest en schiet de overheid niet een stuip wanneer de cijfers onverhoopt wel weer de verkeerde kant op gaan.quote:Op zondag 27 juni 2021 10:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat geeft nogal het gevoel dat het met dat risico wel los loopt.
Bepaalde dingen waren wellicht ook mogelijk geweest zonder test maatschappij. En anderen wellicht later in de zomer. Dat zullen we echter nooit weten, want ze brengen het alsof dit de enige mogelijkheid is.quote:Op zondag 27 juni 2021 10:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zeker mag je dat vinden en misschien is het ook wel een gedrocht, maar aan de andere kant maakt het bepaalde dingen nu wel weer mogelijk. Ik gun de mensen hun plezier, dat is het allerbelangrijkste.
Ik wil absoluut Covid niet downplayen, maar laten we ook stoppen met Influenza downplayen. Een (gemiddelde) griepgolf zorgt na de griepvaccinatie nog steeds voor een paar duizend doden. Dat is niet te vergelijken met Covid, maar het argument wat vaak gebruikt wordt (het is maar een griepje) gaat twee kanten op. Covid is een heel vervelende ziekte, maar dat houdt niet in dat je van de rest alleen maar een snotneus krijgt.quote:Op zondag 27 juni 2021 10:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
Influenza is altijd maar 9-11 weken per jaar een piek, en op een uitzondering na geen zware belasting op de zorg.
Covid-19 heeft een golf laten zien van bijna 9 maanden, met vele beperkende maatregelen om die golf te drukken.
Dat is niet te vergelijken met griep.
Dat laatste uiteraardquote:Op zondag 27 juni 2021 10:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat is het allerbelangrijkste? Dat jij ze hun plezier gunt? Of dat deze mensen plezier hebben?
Welkom thuis! Hebben jullie het fijn gehad?quote:Op zondag 27 juni 2021 10:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
Hier weer in Nederland! Vanochtend hadden we een vlucht om 05.00, dus al om 02.30 op de luchthaven in Porto. Beetje afzien, maar wilden geen honderden euro’s meer betalen voor latere vlucht. Was wel heerlijk rustig aan boordnu toch wel wennen aan de veel lichtere maatregelen dan in Portugal.
[..]
Helemaal met je eens. Zo’n test maatschappij moeten we niet willen. Ach ja, blijkbaar zijn er aardig wat mensen die het wel top vinden. Helaas.
Gisteren zei de verslaggever in de Arena ook dat er signalen waren dat veel mensen zonder uitslag van de test in het stadion zaten.quote:Op zondag 27 juni 2021 10:20 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Duitsland is wat minder populistisch ingesteld. (AfD even buiten beschouwing gelaten)
Ik denk dat wij in september ook weer naar de stembus mogen.
[..]
Ja, en dat vinden ze dan zogenaamd veilig omdat ze getest zijn.
Dat is echter zo lek als een mandje.
En nee, dit is niet verzonnen/uitzonderingen, ik vang deze signalen ook op bij jongere mensen bij mij in de omgeving.
Ik hoop ook zeker dat ze niet in een stuip schieten dan, maar ik ben er wel bang voor. Eerlijk, ik stel me er alvast op in dat we vanaf september/oktober weer maatregelen hebben, dan kan het alleen maar meevallen.quote:Op zondag 27 juni 2021 10:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het zal best berekend zijn dat risico.. ik hoop iig dat we ook na Augustus zonder maatregelen voort kunnen omdat de vaccinaties hun werk doen. Tegelijkertijd weet je dus ook dat er potentieel 1-2 miljoen volwassen mensen in dit land ongevaccineerd zullen blijven. Hopelijk beschermt de 85% gevaccineerden de rest en schiet de overheid niet een stuip wanneer de cijfers onverhoopt wel weer de verkeerde kant op gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |