abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 27 juni 2021 @ 13:25:33 #76
5428 crew  miss_sly
pi_200089156
quote:
1s.gif Op zondag 27 juni 2021 13:11 schreef Salina het volgende:
Ik volg het allemaal niet meer zo. Maar hoe zit het nu precies met die QR-code en mijnrivm? Waar kun je ook alweer zien of je vaccinatie geregistreerd staat en wat/welke app oid heb je verder nodig, bv voor vakanties in het buitenland?

@:miss_sly @:chratnox @:Jor_dii @:iemandanders
Op coronatest.nl kun je inzien wat je afspraken zijn en welke al zijn afgerond. Op mijn.rivm.nl komen je vaccinatiegegevens te staan. Beiden inloggen met digid.

In de coronacheckapp die je in de app-store kun downloaden kun je een QR-code ophalen, hetzij vanwege voldoende gevaccineerd, hetzij vanwege een negatieve test en dus als testbewijs.

Voor vakanties in het buitenland is het denk ik ook nog even handig te checken wat het land in kwestie voor eisen stelt en maatregelen heeft.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 27 juni 2021 @ 13:29:54 #77
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200089206
quote:
0s.gif Op zondag 27 juni 2021 13:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Op coronatest.nl kun je inzien wat je afspraken zijn en welke al zijn afgerond. Op mijn.rivm.nl komen je vaccinatiegegevens te staan. Beiden inloggen met digid.

In de coronacheckapp die je in de app-store kun downloaden kun je een QR-code ophalen, hetzij vanwege voldoende gevaccineerd, hetzij vanwege een negatieve test en dus als testbewijs.

Voor vakanties in het buitenland is het denk ik ook nog even handig te checken wat het land in kwestie voor eisen stelt en maatregelen heeft.
En dat laatste kan dan weer via www.wijsopreis.nl

Wordt per 1-7 uitgebreid met de dan geldende en steeds de actuele zaken om rekening mee te houden per land.
En dat wordt tzt ook verwerkt in de coronacheck app.
Zodat je direct smooth kunt zien of je test/herstel/vaccinatiestatus geldig is in dat land
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 27 juni 2021 @ 13:33:37 #78
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_200089253
pi_200089262
Kijk, ik heb een video gevonden van testen voor toegang life in actie:

Als in dit: https://www.hartvannederl(...)en-maar-geen-uitslag

Zó blij dat ik me gewoon heb laten prikken met Janssen gisteren en dus overal zonder test gezeur naar binnen kom.

Hoewel dit natuurlijk wel opnieuw gunstig is voor de vaccinatiebereidheid, als dit circus het alternatief is waarbij je de hele tijd in de zenuwen kan zitten afwachten of je je uitslag wel krijgt en of je dus wel echt naar dat concert kan waar je al voor betaald hebt... of nog leuker bij meerdaagse festivals als lowlands straks of je wel opnieuw binnen komt op zaterdag..., en het alternatief is gewoon die ene janssen prik halen en dan niet meer de hele zomer elke keer als je iets afspreekt met vrienden in de zenuwen zitten door dit circus, dan gaan echt meer mensen dan maar die prik halen denk ik.

Ook door groepsdruk, zijn nu weer meer janssen binnengekomen, als je met 6 vrienden gaat clubben, 5 zijn gewoon gevaccineerd, wil je dan als zesde echt het mietje zijn wat niet durft en evt niet kunnen omdat je je uitslag niet op tijd krijgt, en dan op insta je vrienden lol zien hebben zonder jou terwijl jij thuis zit? Denk het niet~

Dus overal een zooitje, maar misschien uiteindelijk wel gunstig voor de vaccinatiegraad 😀
#WeesGeenWhales
pi_200089368
quote:
0s.gif Op zondag 27 juni 2021 13:33 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
UK no bueno
pi_200089427
quote:
0s.gif Op zondag 27 juni 2021 13:41 schreef Oriente het volgende:

[..]

UK no bueno
Ik zie in Zweden ook wat grote paarse vlekken, trouwens.
  Moderator zondag 27 juni 2021 @ 13:46:19 #82
5428 crew  miss_sly
pi_200089429
quote:
0s.gif Op zondag 27 juni 2021 13:41 schreef Oriente het volgende:

[..]

UK no bueno
Nou ja, dat gaat over de besmettingen, he. Als je dan de post van @Monolith bekijkt, blijven de ziekenhuisopnames daarbij behoorlijk achter en ontstaat er dus geen probleem in de zorg vooralsnog.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_200089449
quote:
0s.gif Op zondag 27 juni 2021 13:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nou ja, dat gaat over de besmettingen, he. Als je dan de post van @:Monolith bekijkt, blijven de ziekenhuisopnames daarbij behoorlijk achter en ontstaat er dus geen probleem in de zorg vooralsnog.
Nee, klopt, maar het staat wel reizen en het reduceren van maatregelen flink in de weg
pi_200089464
quote:
0s.gif Op zondag 27 juni 2021 12:17 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Nou ja, als er straks weer overal brandhaarden ontstaan door jongeren die elkaar massaal lopen te besmetten in uitgaansgelegenheden dan kan het best snel gaan.
Ook jongeren komen op de IC terecht.
Hoeveel jongeren hebben er op de IC gelegen? Met jongeren bedoel je neem ik aan tot 20, maar laten we even tot 29 pakken.

<20: 19
20-24: 45
25-29: 99

Totaal 163 IC opnames sinds maart 2020, in meer dan 15 maanden.
pi_200089475
quote:
0s.gif Op zondag 27 juni 2021 13:47 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee, klopt, maar het staat wel reizen en het reduceren van maatregelen flink in de weg
Wat op zichzelf dan weer bijzonder is, want het gaat om het risico, niet een arbitrair cijfertje tenslotte :)

Dit is exact de reden waarom sturen op alleen besmettingscijfers zo'n slecht idee is.
pi_200089483
quote:
0s.gif Op zondag 27 juni 2021 13:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nou ja, dat gaat over de besmettingen, he. Als je dan de post van @:Monolith bekijkt, blijven de ziekenhuisopnames daarbij behoorlijk achter en ontstaat er dus geen probleem in de zorg vooralsnog.
Had ik gelezen inderdaad. Dat is erg mooi nieuws. Maar het aantal besmettingen daar had ik niet zo in de gaten gehouden, dus ik dacht wel even: ehhhh
pi_200089511
quote:
0s.gif Op zondag 27 juni 2021 13:49 schreef chratnox het volgende:

[..]

Wat op zichzelf dan weer bijzonder is, want het gaat om het risico, niet een arbitrair cijfertje tenslotte :)

Dit is exact de reden waarom sturen op alleen besmettingscijfers zo'n slecht idee is.
Al heb je gelijk, dit is een uitvloeisel van de situatie van het begin van covid waarin veelal te traag en inadequaat gereageert is.
  zondag 27 juni 2021 @ 14:01:43 #88
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_200089746
Vandaag weer voor het eerst boodschappen gedaan zonder mondkapje. Toch wel een beetje vreemd (aangezien ik er toch wel een beetje gewend aan was geworden) en ook wel weer gewoon normaal. Ik liep er heen zonder mondkapje zoals dat was voor corona en eenmaal binnen voelde het ook gewoon weer als normaal (sowieso is het daar elke dag druk). Toch zag ik wel mensen die hem nog op hadden.
pi_200089764
"Volledige vaccinatie
Nederland beschouwt iemand als volledig gevaccineerd als hij of zij twee prikken met Pfizer, Moderna of AstraZeneca heeft gehad, of één prik van Janssen. Daarbij houdt Nederland geen wachttijd aan. Direct na de registratie van de tweede vaccinatie met Pfizer, Moderna of AstraZeneca of de prik met Janssen kunnen mensen hun vaccinatiebewijs dus genereren. "

FUCK!!

Ik heb dus voor niets een veel minder effectief vaccin gehaald, ik zou m'n tweede pfizer drie dagen voor die anime conventie in augustus krijgen!!

Oh well. Misschien is er nog een leuk concert in juli ofzo waarvoor hey handig is dat ik hem al heb. Maar dit voelt toch wel ff kut.
#WeesGeenWhales
  zondag 27 juni 2021 @ 14:13:48 #91
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_200089788
quote:
0s.gif Op zondag 27 juni 2021 14:12 schreef eragon2890 het volgende:
"Volledige vaccinatie
Nederland beschouwt iemand als volledig gevaccineerd als hij of zij twee prikken met Pfizer, Moderna of AstraZeneca heeft gehad, of één prik van Janssen. Daarbij houdt Nederland geen wachttijd aan. Direct na de registratie van de tweede vaccinatie met Pfizer, Moderna of AstraZeneca of de prik met Janssen kunnen mensen hun vaccinatiebewijs dus genereren. "

FUCK!!

Ik heb dus voor niets een veel minder effectief vaccin gehaald, ik zou m'n tweede pfizer drie dagen voor die anime conventie in augustus krijgen!!

Oh well. Misschien is er nog een leuk concert in juli ofzo waarvoor hey handig is dat ik hem al heb. Maar dit voelt toch wel ff kut.
Janssen bedoel je? Het is een prima vaccin. Door misvattingen denken mensen volgens mij dat dit maar 70% effectief is ofzo.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_200089790
quote:
0s.gif Op zondag 27 juni 2021 14:12 schreef eragon2890 het volgende:
"Volledige vaccinatie

FUCK!!

Die snap ik niet helemaal.

Na je tweede prik duurt het nog tussen een paar dagen en 2 weken voor je volledig beschermd bent, terwijl je nu bij die conventie allang de immuniteit hebt opgebouwd.

Ik zou me niet zo'n zorgen maken over die percentages.
pi_200089898
quote:
2s.gif Op zondag 27 juni 2021 14:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Janssen bedoel je? Het is een prima vaccin. Door misvattingen denken mensen volgens mij dat dit maar 70% effectief is ofzo.
60% tegen delta, 85% tegen ziekenhuisopname en 100% tegen sterfte las ik.

Minder dan pfizer maar idd zeer goed.

Maar nog, pfizer is like 88% vs 60.

Voor niets lol.

Oh wel toch jong en gezond, zal niet zo erg zijn :)
#WeesGeenWhales
pi_200089911
quote:
0s.gif Op zondag 27 juni 2021 14:13 schreef chratnox het volgende:

[..]

Die snap ik niet helemaal.

Na je tweede prik duurt het nog tussen een paar dagen en 2 weken voor je volledig beschermd bent, terwijl je nu bij die conventie allang de immuniteit hebt opgebouwd.

Ik zou me niet zo'n zorgen maken over die percentages.
Maar stuk minder, 60% tegen 88%.

Oh wel toch jong en gezond, zal er zeker na vaccinatie niet meer erg ziek van worden. Free hugs here I come! En de events lol... hentai voice over ook leuk... misschien toch een keer Japanse disco .... hehe
#WeesGeenWhales
pi_200090114
Hier ter stede is deze week het afgelaste jaarlijkse tentfeest.

Inmiddels trekt de traditionele optocht clandestien door de straten. :')
zie email 27 oktober
pi_200090189
quote:
0s.gif Op zondag 27 juni 2021 10:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat kan allemaal. Heeft alleen niet zoveel te maken met hun studie diergeneeskunde of de eed van Hippocrates enzo.
Mwa, als jij als jonge arts die eed aflegt en uit overtuiging voor dat beroep gekozen hebt weet ik niet of je zonder scrupules achter het in mekaar knutselen van virussen, die de potentie hebben om de wereldbevolking grotendeels uit te roeien, kunt staan. Ik heb daar wel een beetje mijn twijfels bij.

Ik kan me niet helemaal aan de indruk onttrekken dat Koopmans en Osterhaus, among others, uit beroepsdeformatie er wel een kick van krijgen dat we als mensheid in staat zijn om virussen te "bouwen" waarmee we onszelf van het aardvlak kunnen vagen. Zie ook de rechtzaak tegen Fouchier in 2013 over publicatie van hoe de vogelgriep in het Erasmus MC omgebouwd is tot een massavernietigingswapen. Osterhaus was een groot voorstander van publicatie.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_200090561
quote:
0s.gif Op zondag 27 juni 2021 12:55 schreef ludovico het volgende:

[..]

Influenza is een seizoensvirus dat iedereen al een keer heeft opgelopen, waar massaal antistoffen voor waren in de samenleving, dat was tóén op dát specifieke punt niet te vergelijken met Sars Cov-2.

Maar ik heb al echt 5x uitgesproken dat ik het niet over Corona in de achteruitkijkspiegel heb maar corona recht voor de auto.

Nu gaat dat naar alle waarschijnlijkheid niet meer zo benard worden omdat er massaal gevaccineerd is. De transmissie verloopt langzamer vanwege de vaccinaties + het aantal mensen dat vatbaar is om in het ziekenhuis opgenomen te worden is letterlijk 80% kleiner.

Die 20% risicogroep die zich niet laat prikken, die mogen wel echt allemaal tegelijkertijd carnaval gaan vieren in een slecht geventileerde ruimte wil je het ziekenhuis nog overspoelen.

OF je vaccin werkt niet, kan ook nog natuurlijk, maar ga ik niet van uit.
Klopt, we vaccineren massaal, maar nog niet iedereen is gevaccineerd.
Nog even geduld dus.
En dan verwacht ik zelf ook dat sars-cov-2 een vrij mild virus wordt waarbij alleen risicogroepen zich moeten laten vaccineren.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_200090602
Present.
  zondag 27 juni 2021 @ 15:12:52 #99
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_200090620
quote:
0s.gif Op zondag 27 juni 2021 14:21 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

60% tegen delta, 85% tegen ziekenhuisopname en 100% tegen sterfte las ik.

Minder dan pfizer maar idd zeer goed.

Maar nog, pfizer is like 88% vs 60.

Voor niets lol.

Oh wel toch jong en gezond, zal niet zo erg zijn :)
Ja maar weet je wat die percentages betekenen? Het betekend namelijk niet: alleen 60% van de mensen die het neemt is beschermd.

Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_200090673
quote:
0s.gif Op zondag 27 juni 2021 12:59 schreef ludovico het volgende:

[..]

Hetzelfde punt weer: als anderen in de sloot springen blijf ik lekker op de kade staan.
Och. Geen idee om welke buurlanden het gaat, maar laten we Duitsland even pakken. Duitsland heeft Turkije op code geel staan en als ik nu naar de kaart kijk die hier gepost is (post 78), en weet dat de Turkse lockdown pas op 1 juli versoepelt, dan weet je genoeg. :D
Iedereen weet het allemaal zo goed.

De discotheken open vind ik ook onverwacht snel, maar ja. Wanneer dan wel...
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')