Op coronatest.nl kun je inzien wat je afspraken zijn en welke al zijn afgerond. Op mijn.rivm.nl komen je vaccinatiegegevens te staan. Beiden inloggen met digid.quote:Op zondag 27 juni 2021 13:11 schreef Salina het volgende:
Ik volg het allemaal niet meer zo. Maar hoe zit het nu precies met die QR-code en mijnrivm? Waar kun je ook alweer zien of je vaccinatie geregistreerd staat en wat/welke app oid heb je verder nodig, bv voor vakanties in het buitenland?
@:miss_sly @:chratnox @:Jor_dii @:iemandanders
En dat laatste kan dan weer via www.wijsopreis.nlquote:Op zondag 27 juni 2021 13:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Op coronatest.nl kun je inzien wat je afspraken zijn en welke al zijn afgerond. Op mijn.rivm.nl komen je vaccinatiegegevens te staan. Beiden inloggen met digid.
In de coronacheckapp die je in de app-store kun downloaden kun je een QR-code ophalen, hetzij vanwege voldoende gevaccineerd, hetzij vanwege een negatieve test en dus als testbewijs.
Voor vakanties in het buitenland is het denk ik ook nog even handig te checken wat het land in kwestie voor eisen stelt en maatregelen heeft.
Nou ja, dat gaat over de besmettingen, he. Als je dan de post van @Monolith bekijkt, blijven de ziekenhuisopnames daarbij behoorlijk achter en ontstaat er dus geen probleem in de zorg vooralsnog.quote:
Nee, klopt, maar het staat wel reizen en het reduceren van maatregelen flink in de wegquote:Op zondag 27 juni 2021 13:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou ja, dat gaat over de besmettingen, he. Als je dan de post van @:Monolith bekijkt, blijven de ziekenhuisopnames daarbij behoorlijk achter en ontstaat er dus geen probleem in de zorg vooralsnog.
Hoeveel jongeren hebben er op de IC gelegen? Met jongeren bedoel je neem ik aan tot 20, maar laten we even tot 29 pakken.quote:Op zondag 27 juni 2021 12:17 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Nou ja, als er straks weer overal brandhaarden ontstaan door jongeren die elkaar massaal lopen te besmetten in uitgaansgelegenheden dan kan het best snel gaan.
Ook jongeren komen op de IC terecht.
Wat op zichzelf dan weer bijzonder is, want het gaat om het risico, niet een arbitrair cijfertje tenslottequote:Op zondag 27 juni 2021 13:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, klopt, maar het staat wel reizen en het reduceren van maatregelen flink in de weg
Had ik gelezen inderdaad. Dat is erg mooi nieuws. Maar het aantal besmettingen daar had ik niet zo in de gaten gehouden, dus ik dacht wel even: ehhhhquote:Op zondag 27 juni 2021 13:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou ja, dat gaat over de besmettingen, he. Als je dan de post van @:Monolith bekijkt, blijven de ziekenhuisopnames daarbij behoorlijk achter en ontstaat er dus geen probleem in de zorg vooralsnog.
Al heb je gelijk, dit is een uitvloeisel van de situatie van het begin van covid waarin veelal te traag en inadequaat gereageert is.quote:Op zondag 27 juni 2021 13:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wat op zichzelf dan weer bijzonder is, want het gaat om het risico, niet een arbitrair cijfertje tenslotte
Dit is exact de reden waarom sturen op alleen besmettingscijfers zo'n slecht idee is.
Janssen bedoel je? Het is een prima vaccin. Door misvattingen denken mensen volgens mij dat dit maar 70% effectief is ofzo.quote:Op zondag 27 juni 2021 14:12 schreef eragon2890 het volgende:
"Volledige vaccinatie
Nederland beschouwt iemand als volledig gevaccineerd als hij of zij twee prikken met Pfizer, Moderna of AstraZeneca heeft gehad, of één prik van Janssen. Daarbij houdt Nederland geen wachttijd aan. Direct na de registratie van de tweede vaccinatie met Pfizer, Moderna of AstraZeneca of de prik met Janssen kunnen mensen hun vaccinatiebewijs dus genereren. "
FUCK!!
Ik heb dus voor niets een veel minder effectief vaccin gehaald, ik zou m'n tweede pfizer drie dagen voor die anime conventie in augustus krijgen!!
Oh well. Misschien is er nog een leuk concert in juli ofzo waarvoor hey handig is dat ik hem al heb. Maar dit voelt toch wel ff kut.
Die snap ik niet helemaal.quote:Op zondag 27 juni 2021 14:12 schreef eragon2890 het volgende:
"Volledige vaccinatie
Nederland beschouwt iemand als volledig gevaccineerd als hij of zij twee prikken met Pfizer, Moderna of AstraZeneca heeft gehad, of één prik van Janssen. Daarbij houdt Nederland geen wachttijd aan. Direct na de registratie van de tweede vaccinatie met Pfizer, Moderna of AstraZeneca of de prik met Janssen kunnen mensen hun vaccinatiebewijs dus genereren. "
FUCK!!
Ik heb dus voor niets een veel minder effectief vaccin gehaald, ik zou m'n tweede pfizer drie dagen voor die anime conventie in augustus krijgen!!
Oh well. Misschien is er nog een leuk concert in juli ofzo waarvoor hey handig is dat ik hem al heb. Maar dit voelt toch wel ff kut.
60% tegen delta, 85% tegen ziekenhuisopname en 100% tegen sterfte las ik.quote:Op zondag 27 juni 2021 14:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Janssen bedoel je? Het is een prima vaccin. Door misvattingen denken mensen volgens mij dat dit maar 70% effectief is ofzo.
Maar stuk minder, 60% tegen 88%.quote:Op zondag 27 juni 2021 14:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die snap ik niet helemaal.
Na je tweede prik duurt het nog tussen een paar dagen en 2 weken voor je volledig beschermd bent, terwijl je nu bij die conventie allang de immuniteit hebt opgebouwd.
Ik zou me niet zo'n zorgen maken over die percentages.
Mwa, als jij als jonge arts die eed aflegt en uit overtuiging voor dat beroep gekozen hebt weet ik niet of je zonder scrupules achter het in mekaar knutselen van virussen, die de potentie hebben om de wereldbevolking grotendeels uit te roeien, kunt staan. Ik heb daar wel een beetje mijn twijfels bij.quote:Op zondag 27 juni 2021 10:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat kan allemaal. Heeft alleen niet zoveel te maken met hun studie diergeneeskunde of de eed van Hippocrates enzo.
Klopt, we vaccineren massaal, maar nog niet iedereen is gevaccineerd.quote:Op zondag 27 juni 2021 12:55 schreef ludovico het volgende:
[..]
Influenza is een seizoensvirus dat iedereen al een keer heeft opgelopen, waar massaal antistoffen voor waren in de samenleving, dat was tóén op dát specifieke punt niet te vergelijken met Sars Cov-2.
Maar ik heb al echt 5x uitgesproken dat ik het niet over Corona in de achteruitkijkspiegel heb maar corona recht voor de auto.
Nu gaat dat naar alle waarschijnlijkheid niet meer zo benard worden omdat er massaal gevaccineerd is. De transmissie verloopt langzamer vanwege de vaccinaties + het aantal mensen dat vatbaar is om in het ziekenhuis opgenomen te worden is letterlijk 80% kleiner.
Die 20% risicogroep die zich niet laat prikken, die mogen wel echt allemaal tegelijkertijd carnaval gaan vieren in een slecht geventileerde ruimte wil je het ziekenhuis nog overspoelen.
OF je vaccin werkt niet, kan ook nog natuurlijk, maar ga ik niet van uit.
Ja maar weet je wat die percentages betekenen? Het betekend namelijk niet: alleen 60% van de mensen die het neemt is beschermd.quote:Op zondag 27 juni 2021 14:21 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
60% tegen delta, 85% tegen ziekenhuisopname en 100% tegen sterfte las ik.
Minder dan pfizer maar idd zeer goed.
Maar nog, pfizer is like 88% vs 60.
Voor niets lol.
Oh wel toch jong en gezond, zal niet zo erg zijn
Och. Geen idee om welke buurlanden het gaat, maar laten we Duitsland even pakken. Duitsland heeft Turkije op code geel staan en als ik nu naar de kaart kijk die hier gepost is (post 78), en weet dat de Turkse lockdown pas op 1 juli versoepelt, dan weet je genoeg.quote:Op zondag 27 juni 2021 12:59 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hetzelfde punt weer: als anderen in de sloot springen blijf ik lekker op de kade staan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |