Lat dat voorzichtig maar weg. Zeker nu we geen wachttijd na vaccinatie hanteren. Dat roept bij mij de overtuiging op dat dit een drangcampange is en geen veiligheidsmaatregel.quote:Op zondag 27 juni 2021 11:51 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Testen voor Toegang is toch gewoon het nieuwe mondkapje, dat weet iedereen wel
Enige voordeel is dat het mensen voorzichtig pusht om te vaccineren
En zonder TvT had je de festivalindustrie incl. toeleveranciers definitief kunnen weggooienquote:Op zondag 27 juni 2021 11:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nog 2 maanden verder en dat hele TvT kan opgedoekt want dan hebben ook de jongere groepen allemaal hun volledige vaccinatie.
Ik vind het vooral bizar dat het kan. Een werknemer die even voor de zomer ingehuurd is kan lekker eenvoudig al zijn vrienden negatieve tests geven voor weinig. Gewoon laten bellen dat hij er niet doorkomt en hop, hier heb je je negatieve test zonder je te hoeven laten testen.quote:Op zondag 27 juni 2021 11:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ook meerdere meldingen op diverse plaatsen. Dan moet je toch met het worst-case scenario rekening gaan houden dat dit een (informele) werkinstructie is…
Dat hoeft natuurlijk niet, maar je kunt het ook niet uitsluiten. Het is in ieder geval meer dan een werknemer die er klaar mee is en er met de pet naar gooit.
Precies, is gewoon dat jongeren deze zomer kunnen stappen zonder dat het vaccinatiebeleid mensen discrimineert.quote:Op zondag 27 juni 2021 11:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nog 2 maanden verder en dat hele TvT kan opgedoekt want dan hebben ook de jongere groepen allemaal hun volledige vaccinatie.
Dat is een beleidskeuze, het één sluit het ander niet uit, hoe graag ze je dat ook willen laten geloven.quote:Op zondag 27 juni 2021 11:54 schreef Caland het volgende:
[..]
En zonder TvT had je de festivalindustrie incl. toeleveranciers definitief kunnen weggooien
Money well spend
Maar is dat definitief, dat je QR-code direct werkt na je (volledige) vaccinatie? Heb namelijk dinsdag Janssen en zaterdag een festival, bespaart mij weer een keer testen voor toegangquote:Op zondag 27 juni 2021 11:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Lat dat voorzichtig maar weg. Zeker nu we geen wachttijd na vaccinatie hanteren. Dat roept bij mij de overtuiging op dat dit een drangcampange is en geen veiligheidsmaatregel.
Het lijkt mij ook sterk dat zo’n 20-jarige uitzendkracht achter de balie dit zelf bedenkt als ik heel eerlijk ben. Het is gewoon fraude, dan moet je nogal een drempel over hoor.quote:Op zondag 27 juni 2021 11:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vind het vooral bizar dat het kan. Een werknemer die even voor de zomer ingehuurd is kan lekker eenvoudig al zijn vrienden negatieve tests geven voor weinig. Gewoon laten bellen dat hij er niet doorkomt en hop, hier heb je je negatieve test zonder je te hoeven laten testen.
Dat legt gewoon een bom onder het fundament van deze hele opzet. Als je hier niet op kunt vertrouwen is het dus echt zinloos.
Ja dat is zo. Mits in het systeem geregistreerd. Maar dat zou vrij snel moeten gaan.quote:Op zondag 27 juni 2021 11:56 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Maar is dat definitief, dat je QR-code direct werkt na je (volledige) vaccinatie? Heb namelijk dinsdag Janssen en zaterdag een festival, bespaart mij weer een keer testen voor toegang
Heel nice! Was toch een beetje bang voor een positieve test per ongeluk, had geen zin in allemaaal foto’s van mijn vrienden met lekkere schaatskaken terwijl ik thuis moet zittenquote:Op zondag 27 juni 2021 11:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja dat is zo. Mits in het systeem geregistreerd. Maar dat zou vrij snel moeten gaan.
Dat is wel de bottom line ja.quote:Op zondag 27 juni 2021 11:54 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Precies, is gewoon dat jongeren deze zomer kunnen stappen zonder dat het vaccinatiebeleid mensen discrimineert.
Nee.quote:Op zondag 27 juni 2021 12:09 schreef Woelwater het volgende:
Dus dankzij jongeren die lekker willen feesten met een vals negatieve TvT uitslag op zak zitten we volgende maand weer in een lockdown![]()
Fijn om alvast te weten.
Als we opnieuw in een lockdown terecht komen dan komt dat door weigerboomers of vaccins die niet werken. En als de vaccins niet (voldoende) werken dan zal je toch moeten nadenken over een andere aanpak, je kan niet bij elke nieuwe variant je samenleving 6 maanden op slot gooien.quote:Op zondag 27 juni 2021 12:09 schreef Woelwater het volgende:
Dus dankzij jongeren die lekker willen feesten met een vals negatieve TvT uitslag op zak zitten we volgende maand weer in een lockdown![]()
Fijn om alvast te weten.
Nou ja, als er straks weer overal brandhaarden ontstaan door jongeren die elkaar massaal lopen te besmetten in uitgaansgelegenheden dan kan het best snel gaan.quote:Op zondag 27 juni 2021 12:12 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Als we opnieuw in een lockdown terecht komen dan komt dat door weigerboomers of vaccins die niet werken. En als de vaccins niet (voldoende) werken dan zal je toch moeten nadenken over een andere aanpak, je kan niet bij elke nieuwe variant je samenleving 6 maanden op slot gooien.
Nee, zo werkt het niet. Jongeren komen niet snel op de IC, gevaccineerden komen niet snel op de IC, bij gevaccineerde jongeren gebeurt het al helemaal niet. Zelfs als de delta variant als een gek gaat zal het percentage wat over een maand of twee op de IC komt van die groep bijzonde laag zijn.quote:Op zondag 27 juni 2021 12:17 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Nou ja, als er straks weer overal brandhaarden ontstaan door jongeren die elkaar massaal lopen te besmetten in uitgaansgelegenheden dan kan het best snel gaan.
Ook jongeren komen op de IC terecht.
Nauwelijks.quote:Op zondag 27 juni 2021 12:17 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Nou ja, als er straks weer overal brandhaarden ontstaan door jongeren die elkaar massaal lopen te besmetten in uitgaansgelegenheden dan kan het best snel gaan.
Ook jongeren komen op de IC terecht.
quote:Op zondag 27 juni 2021 12:27 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Nee, zo werkt het niet. Jongeren komen niet snel op de IC, gevaccineerden komen niet snel op de IC, bij gevaccineerde jongeren gebeurt het al helemaal niet. Zelfs als de delta variant als een gek gaat zal het percentage wat over een maand of twee op de IC komt van die groep bijzonde laag zijn.
zal allemaal wel weer meevallen uiteindelijk, buiten met capaciteit op 10%quote:Op zondag 27 juni 2021 12:48 schreef Pino112 het volgende:
[ twitter ]
https://www.dvhn.nl/drent(...)binnen-26907613.html
Wat een teringzooi.
Influenza is een seizoensvirus dat iedereen al een keer heeft opgelopen, waar massaal antistoffen voor waren in de samenleving, dat was tóén op dát specifieke punt niet te vergelijken met Sars Cov-2.quote:Op zondag 27 juni 2021 10:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
Influenza is altijd maar 9-11 weken per jaar een piek, en op een uitzondering na geen zware belasting op de zorg.
Covid-19 heeft een golf laten zien van bijna 9 maanden, met vele beperkende maatregelen om die golf te drukken.
Dat is niet te vergelijken met griep.
Het verleden leert.................quote:Op zondag 27 juni 2021 10:16 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat blijkt uit het feit dat je gewoon alles wilt loslaten omdat we nu weinig druk op de zorg hebben, terwijl het verleden leert dat het snel uit de hand kan lopen met verregaande maatregelen tot gevolg als we teveel versoepelen.
Hetzelfde punt weer: als anderen in de sloot springen blijf ik lekker op de kade staan.quote:Op zondag 27 juni 2021 10:06 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Vorige week was toch al in het nieuws dat buurlanden verbaasd waren over het tempo waarin wij versoepelen?
Ik denk dat de politiek misschien nu bewust een gokje neemt met het oog op de voorkomende verkiezingen, want minder snel versoepelen maakt het niet populairder natuurlijk.
De corona check app. https://coronacheck.nl/nl/quote:Op zondag 27 juni 2021 13:11 schreef Salina het volgende:
Ik volg het allemaal niet meer zo. Maar hoe zit het nu precies met die QR-code en mijnrivm? Waar kun je ook alweer zien of je vaccinatie geregistreerd staat en wat/welke app oid heb je verder nodig, bv voor vakanties in het buitenland?
@:miss_sly @:chratnox @:Jor_dii @:iemandanders
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |