Increased.... Lijkt me toch minder van toepassing dan aantal besmettingen.quote:
224.934 erbij.quote:Tot nu toe zijn er 15.121.633 prikken gezet. Dit cijfer omvat zowel eerste als tweede prikken.
Je ziet dat in andere landen de besmettingscijfers stijgen onder de niet gevaccineerden.quote:Op zondag 27 juni 2021 12:58 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het verleden leert.................
Hoe is de situatie nu niet wezenlijk anders met A seizoenseffecten die vorig jaar al hebben laten zien dat de prevalentie zonder vaccins compleet gedecimeerd wordt.
Het is geen griep hé.quote:B 80% van de risicogroepen zo een beetje wel anitstoffen hebben tegen corona nu, en dat zou zo een beetje 99.9% van de kans op ziekenhuisopname afremmen.
De huidige situatie is niet vergelijkbaar met het verleden.
Het verleden leert je mbt spaanse griep dat als de populatie zijn antistoffen heeft opgebouwd dat het excessieve dodelijke van het virus ook ophoudt te bestaan.
Daar ga ik van uit.
Deze niet in de laatste plaats!quote:
Selectief een observatie uitpikken dat jouw wereldbeeld ondersteund dat covid het absolute gevaar is kan je natuurlijk leuk doen, en overtuigd van zijn dat je goed zit, maar je hebt dan wel echt je kop in het zand.quote:Op zondag 27 juni 2021 15:32 schreef Wantie het volgende:
Je ziet dat in andere landen de besmettingscijfers stijgen onder de niet gevaccineerden.
Dus welke seizoen effecten?
You tell me, een korte google vertelt mij dat de mens daar niet zo langdurig immuniteit tegen opbouwd, Of dat komt door snelle mutaties of er iets aan de hand is met ons immuunsysteem specifiek, I dunno. Maar dat lijkt me dus wezenlijk andres dan Corona / Griep.quote:Op zondag 27 juni 2021 15:32 schreef Wantie het volgende:
Het is geen griep hé.
Vergelijk het bijvoorbeeld met noro: bouw je daar immuniteit bij op, of hang je gewoon elke keer dat je besmet voedsel eet weer boven het toilet?
Alle risicogroepen hebben hun kans gehad, open gooien dus.quote:Op zondag 27 juni 2021 15:09 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, we vaccineren massaal, maar nog niet iedereen is gevaccineerd.
Nog even geduld dus.
En dan verwacht ik zelf ook dat sars-cov-2 een vrij mild virus wordt waarbij alleen risicogroepen zich moeten laten vaccineren.
Argumentum ad absurdum. Next.quote:Op zondag 27 juni 2021 15:40 schreef ludovico het volgende:
[..]
Selectief een observatie uitpikken dat jouw wereldbeeld ondersteund dat covid het absolute gevaar is kan je natuurlijk leuk doen, en overtuigd van zijn dat je goed zit, maar je hebt dan wel echt je kop in het zand.
[geknipt want gebaseerd op drogredenatie]
Pertinent bullshit.quote:Op zondag 27 juni 2021 15:42 schreef ludovico het volgende:
[..]
Alle risicogroepen hebben hun kans gehad, open gooien dus.
Sars-cov-2 is al een mild virus, met misschien wel lagere risico's per besmetting dan influenza voor niet risico groepen, en dat zelfs zonder antistoffen.
Oh okay, kan je dat nog onderbouwen?quote:
Je shopt zelf selectief door covid-19 tijdens een dalmoment te vergelijken met een griep piek.quote:Op zondag 27 juni 2021 15:40 schreef ludovico het volgende:
[..]
Selectief een observatie uitpikken dat jouw wereldbeeld ondersteund dat covid het absolute gevaar is kan je natuurlijk leuk doen, en overtuigd van zijn dat je goed zit, maar je hebt dan wel echt je kop in het zand.
Waarom zie je in landen in Europa waar de Delta variant verder verspreid is een ander beeld?quote:De observatie dat het minder prevalent is in de zomer hier is zo overduidelijk als ik weet niet wat, dat betekent niet dat de prevalentie niet kan toenemen in de zomer. Seizoenseffect is natuurlijk niet hetzelfde, of zo star gedefinieerd, dat de gemeten aantallen niet kunnen toenemen, kom op.
[..]
Net zoals Corona anders is dan influenza.quote:You tell me, een korte google vertelt mij dat de mens daar niet zo langdurig immuniteit tegen opbouwd, Of dat komt door snelle mutaties of er iets aan de hand is met ons immuunsysteem specifiek, I dunno. Maar dat lijkt me dus wezenlijk andres dan Corona / Griep.
Kan wel, maar da's echt een achterhoedegevecht. Daarom volsta ik met een grafiek van het sterftecijfer.quote:
Nog even een keertje de post waar je bovenstaande op reageerde:quote:
Rare response.quote:Op zondag 27 juni 2021 15:40 schreef ludovico het volgende:
De observatie dat het minder prevalent is in de zomer hier is zo overduidelijk als ik weet niet wat, dat betekent niet dat de prevalentie niet kan toenemen in de zomer. Seizoenseffect is natuurlijk niet hetzelfde, of zo star gedefinieerd, dat de gemeten aantallen niet kunnen toenemen, kom op.
[..]
You tell me, een korte google vertelt mij dat de mens daar niet zo langdurig immuniteit tegen opbouwd, Of dat komt door snelle mutaties of er iets aan de hand is met ons immuunsysteem specifiek, I dunno. Maar dat lijkt me dus wezenlijk andres dan Corona / Griep.
Nee, een griep piek is nou net wat nog net aan lukt voor de zorg, cq, dat stel ik als maximum capaciteit.quote:Op zondag 27 juni 2021 16:28 schreef Wantie het volgende:
Je shopt zelf selectief door covid-19 tijdens een dalmoment te vergelijken met een griep piek.
En ik beweer nergens dat covid-19 het absolute gevaar is. Je overdrijft om je punt te maken.
Je ziet geen ander beeld? Het is overal lager dan x maanden terug.quote:Op zondag 27 juni 2021 16:28 schreef Wantie het volgende:
Waarom zie je in landen in Europa waar de Delta variant verder verspreid is een ander beeld?
Dat niet willen zien is juist struisvogel gedrag, je kop in het zand steken.
Gewoon, vergelijkbaar met dit, niks bijzonders aant handje. Ik heb vertrouwen in het menselijk immuunsysteem, in de korte geschiedenis van de afgelopen 400 jaar ook niks tegengekomen dat mij zegt dat ik het gruwelijk fout zal hebben.quote:Op zondag 27 juni 2021 16:28 schreef Wantie het volgende:
Net zoals Corona anders is dan influenza.
We moeten nog afwachten hoe lang de immuniteit duurt.
Die golf is gemiddeld 9 weken.quote:Op zondag 27 juni 2021 16:36 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nee, een griep piek is nou net wat nog net aan lukt voor de zorg, cq, dat stel ik als maximum capaciteit.
Ja, en jij wilt wachten tot de zorg het niet meer aan kan...quote:Dalmoment? Jeuwww, dude, als dit een dalmoment is dan moet je dit "dalmoment" toch in perspectief plaatsen met de max capaciteit, we doen het toch voor de zorg?
Nee, ik reageerde hier op:quote:Op zondag 27 juni 2021 16:34 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nog even een keertje de post waar je bovenstaande op reageerde:
[..]
Rare response.
Framen dat iemand het over 'het absolute gevaar' heeft is een vrij gangbare en opzichte manier om te proberen de discussie te derailen zodat je alsnog je gelijk kunt halen. Het is een vorm van drogredenatie en die drogredenatie heet argumentum (of reductio) ad absurdum.quote:Op zondag 27 juni 2021 15:40 schreef ludovico het volgende:
[..]
Zet de IFR en IHR van influenza besmetting en Covid 19 maar naast elkaar voor groepen onder de 50.quote:Op zondag 27 juni 2021 16:33 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Kan wel, maar da's echt een achterhoedegevecht. Daarom volsta ik met een grafiek van het sterftecijfer.
Het is een beetje alsof je in een debat over hoe en waar je duurzame energie gaat opwekken nog even moet gaan bewijzen dat klimaatverandering een probleem is. We gaan hier echt verder niet meer over in discussie, je lult uit je nek, dat weet je zelf ook, en ik stel voor dat je daarmee ophoudt
Ja, precies.quote:Op zondag 27 juni 2021 16:37 schreef ludovico het volgende:
[..]
Gewoon, vergelijkbaar met dit, niks bijzonders aant handje. Ik heb vertrouwen in het menselijk immuunsysteem, in de korte geschiedenis van de afgelopen 400 jaar ook niks tegengekomen dat mij zegt dat ik het gruwelijk fout zal hebben.
Nu probeer je weer de boel te ontsporen door een endemische ziekte waar nooit op wordt getest als er geen behandeling nodig is te vergelijken met een exotische ziekte waarvoor een meldplicht geldt en complete teststraten zijn ingericht.quote:Op zondag 27 juni 2021 16:38 schreef ludovico het volgende:
[..]
Zet de IFR en IHR van influenza besmetting en Covid 19 maar naast elkaar voor groepen onder de 50.
Daar ga je geen significante verschillen vinden hoor.
Het lastige hier is dat we niet weten of de lockdown daadwerkelijk voor grote verschillen heeft gezorgd of het gewoon over een langere periode heeft uitgesmeerd. De lockdown was noodzakelijk zodat de zorg het aan kon.quote:Op zondag 27 juni 2021 16:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
Die golf is gemiddeld 9 weken.
Hoe lang duurde de tweede golf met lockdown?
Bijna 9 maanden.
[..]
En over temperaturen/luchtvochtigheid:quote:In summary, most respiratory viruses follow a seasonal pattern. However, some factors might increase the incidence of these infections, even in seasons with low circulation. For instance, an increased incidence of respiratory infections occurs among pilgrims during the Hajj Season (48). The mass crowding in a limited space, in addition to the close contact between pilgrims, increases the risk of viral importation and transmission, particularly the respiratory ones (49) Rhinovirus, influenza virus, and the common cold HCoVs (mainly HCoV-229E) are usually the most commonly detected viruses during the Hajj (48).
Van Dissel heeft tijdens de afgelopen technische briefing ook gesproken over seizoenseffecten, dus dat lijkt me best een waarschijnlijk scenario. Het zal tijdens dat seizoen niet helemaal weg gaan, maar wel een stuk minder worden.quote:The seasonal differences between the Southern and Northern hemispheres might have played a role in the spread of SARS-CoV-2. Early in the pandemic, Northern hemisphere countries with cold climates appeared to be the most vulnerable to COVID-19 transmission, while tropical regions and those in the Southern hemisphere seemed to be the least affected. Initial studies suggested a potential role for meterological factors in the spread of SARS-CoV-2. Sajadi et al. found more virus spread in areas with an average temperature of 5–11°C and absolute humidity of 4–7 g/m3, suggesting a potentially seasonal behavior (105). Another study found that around 90% of the cases were reported in countries with temperatures maxima below 17°C and absolute humidity of 3–9 g/m3. The study suggested that the summer season might reduce the impact of COVID-19 pandemic in those countries as the temperatures rise (106). Another study concluded that SARS-CoV-2 transmits more easily in countries with relatively cool conditions and that transmission is reduced in sites with high temperatures and high relative humidity (107). Chen et al. reported that the optimal temperature for virus spread was found to be at 8°C and humidity between 60 and 90%. The authors suggested that the weather plays a key role in the transmission of SARS-CoV-2 around the world (108).
Ik... ik... schrijf het er letterlijk bij toch van die 85 en 100%???quote:Op zondag 27 juni 2021 15:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja maar weet je wat die percentages betekenen? Het betekend namelijk niet: alleen 60% van de mensen die het neemt is beschermd.
Dit kan de regering of wie erover gaat weer in zijn of haar zak steken!quote:Eindelijk een lege ic in het Amsterdam UMC: "Dat is fijn." Zo begint het gesprek met ic-verpleegkundige Thomas Smits dat verder zeer zorgelijk van toon is. Nu de besmettingscijfers dalen en we de coronacrisis langzaam in de tang lijken te krijgen, wordt langzaam duidelijk dat de crisis voor het zorgpersoneel nog lang niet voorbij is.
quote:Op zondag 27 juni 2021 11:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch? Chirurgische maskers zijn niet te vergelijken met FFP2.
Dat klopt en de meeste mensen dragen ook geen FFP2 masker.quote:Op zondag 27 juni 2021 11:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch? Chirurgische maskers zijn niet te vergelijken met FFP2.
Het artikel wat gequote werd in de discussie sprak over FFP2, daarnaast werd paar keer gezegd dat Duitsland FFP2 verplicht heeft en wij dat ook zouden moetenquote:Op zondag 27 juni 2021 18:49 schreef vipergts het volgende:
[..]
[..]
Dat klopt en de meeste mensen dragen ook geen FFP2 masker.
Als in gebied het aantal besmettingen minder dan 20 per 100.000 inwoners per week bedraagt, vervalt toch de testplicht bij restaurants en hotels had ik ergens gelezen?quote:Op zondag 27 juni 2021 18:47 schreef Schuifpui het volgende:
Die Duitsers zijn ook knettergek he. Ben een beetje aan het rondreizen met de fiets, maar je moet dus serieus elke 48h een test doen. Bij elk restaurant hangt een QR code waarbij je bij de plaatselijke teststraat een afspraak kan maken. Volgens mij is het dus voor hotels en restaurants verplicht, maar heb me er niet in verdiept. Snap wel dat de Duitsers aan zo'n laag positief percentage komen als ze zoveel gezonde mensen testen.
Dat NL geen risicogebied meer is, betekent dat je niet hoeft te testen om Dld in te komen, maar wel bij hotels en restaurants dus. Elke fucking 48h.
Wel grappig om te zien dat alle landen van die nutteloze looproutes hebben die voor geen meter werken.
Geen tijd om de pers te woord te staan druk met geld tellen.quote:Op zondag 27 juni 2021 11:12 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Hee kijk! Fraude door testen voor toegang!
Zullen we er gewoon mee kappen?
Bij het hotel was het verplicht. Werd aangekeken alsof ik ebola had toen ik zei dat ik geen testuitslag had. Bij alle restaurants hangt de QR code om een afspraak te maken bij de teststraat, zelf nog niet geprobeerd of ze ook echt naar de uitslag vragen.quote:Op zondag 27 juni 2021 18:55 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Als in gebied het aantal besmettingen minder dan 20 per 100.000 inwoners per week bedraagt, vervalt toch de testplicht bij restaurants en hotels had ik ergens gelezen?
Als je volledig gevaccineerd kun je toch overal zo doorlopen in Duitsland?quote:Op zondag 27 juni 2021 19:00 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Bij het hotel was het verplicht. Werd aangekeken alsof ik ebola had toen ik zei dat ik geen testuitslag had. Bij alle restaurants hangt de QR code om een afspraak te maken bij de teststraat, zelf nog niet geprobeerd of ze ook echt naar de uitslag vragen.
In het hotel zat ook overal een 'gedesinfecteerd'strip. Bij de douche, het toilet, het bed.
quote:Op zondag 27 juni 2021 18:50 schreef RipCity het volgende:
[ twitter ]
Yvonne is de meest gezellige Nederlander.
Sommige mensen moeten nog beseffen dat indien we op dit moment over de Corona-crisis in Nederland spreken, we nu nagenoeg in de verleden tijd spreken. Stond vanmiddag in de rij bij de kassa en mensen hielden beslist géén 1,5 meter afstand, en zo leeftijd inschattend waren ze veelal niet gevaccineerd (ik ook niet). En ik vind het allemaal wel best. De crisis bevindt zich inmiddels in de achteruitkijkspiegel en het is tijd om het gaspedaal in te trappen en naar voren te kijken.quote:Op zondag 27 juni 2021 18:50 schreef RipCity het volgende:
[ twitter ]
Naar voren kijken, zoals Bruls:quote:Op zondag 27 juni 2021 19:10 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Sommige mensen moeten nog beseffen dat indien we op dit moment over de Corona-crisis in Nederland spreken, we nu nagenoeg in de verleden tijd spreken. Stond vanmiddag in de rij bij de kassa en mensen hielden beslist géén 1,5 meter afstand, en zo leeftijd inschattend waren ze veelal niet gevaccineerd (ik ook niet). En ik vind het allemaal wel best. De crisis bevindt zich inmiddels in de achteruitkijkspiegel en het is tijd om het gaspedaal in te trappen en naar voren te kijken.
https://www.gelderlander.(...)-opschalen~a0c3303f/quote:Bruls alert op corona na zomer: ‘Houd er rekening mee dat we weer maatregelen gaan opschalen’
Ongetwijfeld, alleen ben ik dat nog niet. Heb er maar 1.quote:Op zondag 27 juni 2021 19:04 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Als je volledig gevaccineerd kun je toch overal zo doorlopen in Duitsland?
Hopen dat Bruls een dissident is qua zienswijzen hierop van de (lokale) overheid. Ook de hogere heren zullen hopelijk (gaan) inzien dat Covid-19 inmiddels overtuigend gedegradeerd is naar de achtergrond.quote:Op zondag 27 juni 2021 19:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Naar voren kijken, zoals Bruls:
[..]
https://www.gelderlander.(...)-opschalen~a0c3303f/
Yvonne just wants to watch the world burn.quote:Op zondag 27 juni 2021 18:50 schreef RipCity het volgende:
[ twitter ]
Het coronavirus heeft een nieuw wapen ingezet: de deltavariant. Het is nog niet voorbij.quote:Op zondag 27 juni 2021 19:39 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Hopen dat Bruls een dissident is qua zienswijzen hierop van de (lokale) overheid. Ook de hogere heren zullen hopelijk (gaan) inzien dat Covid-19 inmiddels overtuigend gedegradeerd is naar de achtergrond.
Mijn ouders gaan over twee weken een weekendje naar Duitsland (NRW) en beiden zijn volledig gevaccineerd met AstraZeneca. Als zij met het groene certificaat zo door kunnen lopen bij hotels en restaurants zou dat erg fijn zijn.quote:Op zondag 27 juni 2021 19:34 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, alleen ben ik dat nog niet. Heb er maar 1.
Niet scoren is het nieuwe klappen voor de zorg?quote:Op zondag 27 juni 2021 19:58 schreef Erno-BE het volgende:
Zo Nederland eruit geschopt door de Tsjechen op het EK, hopelijk scheelt het een aantal coronabesmettingen.
Wat is er gebeurd met geen vakanties tot op zn vroegst 21 augustus omdat dan bijna iedereen die dat wil gevaccineerd is?quote:Op zondag 27 juni 2021 20:01 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Mijn ouders gaan over twee weken een weekendje naar Duitsland (NRW) en beiden zijn volledig gevaccineerd met AstraZeneca. Als zij met het groene certificaat zo door kunnen lopen bij hotels en restaurants zou dat erg fijn zijn.
Ik hoop dat ze moeten testen. Alleen zo houden we corona buiten de deur.quote:Op zondag 27 juni 2021 20:01 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Mijn ouders gaan over twee weken een weekendje naar Duitsland (NRW) en beiden zijn volledig gevaccineerd met AstraZeneca. Als zij met het groene certificaat zo door kunnen lopen bij hotels en restaurants zou dat erg fijn zijn.
De kijkdagen van de veiling vandaag waren weer volkomen gewoon. Niet reserveren, nergens mondkapjes, mensen die weer in een groepje met elkaar stonden te converseren, enz. Heerlijk om te zien hoe snel het echte normaal weer terugkomt op die plekken.quote:Op zondag 27 juni 2021 19:10 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Stond vanmiddag in de rij bij de kassa en mensen hielden beslist géén 1,5 meter afstand, en zo leeftijd inschattend waren ze veelal niet gevaccineerd (ik ook niet). En ik vind het allemaal wel best. De crisis bevindt zich inmiddels in de achteruitkijkspiegel en het is tijd om het gaspedaal in te trappen en naar voren te kijken.
Maatregelen en adviezen zijn leuk, en voorál voor de ander.quote:Op zondag 27 juni 2021 20:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wat is er gebeurd met geen vakanties tot op zn vroegst 21 augustus omdat dan bijna iedereen die dat wil gevaccineerd is?
Ja he, het is natuurlijk niet de bedoeling dat de regels ook voor Erno & co gelden.quote:Op zondag 27 juni 2021 20:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wat is er gebeurd met geen vakanties tot op zn vroegst 21 augustus omdat dan bijna iedereen die dat wil gevaccineerd is?
Er is een verschil tussen een weekendje weg en een feestvakantie en bovendien heeft Duitsland nauwelijks besmettingen meer.quote:Op zondag 27 juni 2021 20:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja maar Erno, Nederland doet het veel slechter dan Duitsland, je zegt het steeds zelf! En je weet dat ook gevaccineerden het virus kunnen doorgeven, straks brengen je ouders de Delta variant naar Duitsland als ze in dat weekend weg even een boodschapje doen. Neem nou geen onnodige risico's tot minimaal 21 augustus!!!quote:Op zondag 27 juni 2021 20:12 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen een weekendje weg en een feestvakantie en bovendien heeft Duitsland nauwelijks besmettingen meer.
Waarom? Je wilde geen versoepelingen tot zeker 21 augustus omdat nog niet iedereen die dat wilde gevaccineerd was. Indien je geen versoepelingen wil behalve voor jezelf/ouders is dat een beetje hypocriet, vind je ook niet?quote:Op zondag 27 juni 2021 20:12 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen een weekendje weg en een feestvakantie en bovendien heeft Duitsland nauwelijks besmettingen meer.
Ik wou alleen buitenlandse reizen voor bepaalde groepen verbieden, niet voor diegene die volledig gevaccineerd zijn (2 weken na tweede prik, vier weken na prik met vaccin van Johnson&Johnson).quote:Op zondag 27 juni 2021 20:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Waarom? Je wilde geen versoepelingen tot zeker 21 augustus omdat nog niet iedereen die dat wilde gevaccineerd was. Indien je geen versoepelingen wil behalve voor jezelf/ouders is dat een beetje hypocriet, vind je ook niet?
Als je je zo zorgen maakt over het virus dat iedereen verplicht mondkapjes moet blijven dragen en er geen versoepelingen komen geldt dat tenslotte ook voor jou (en je ouders in dit geval)
Eerder deze week was je nog voorstander van buitenlandse reizen verbieden, of is dat ook alleen voor anderen?
Ahhhh. En laat me raden, heel toevallig vallen zowel jij als je ouders niet in die "bepaalde groepen" die jij graag reizen wilt verbieden?quote:Op zondag 27 juni 2021 20:20 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Ik wou alleen buitenlandse reizen voor bepaalde groepen verbieden, niet voor diegene die volledig gevaccineerd zijn (2 weken na tweede prik, vier weken na prik met vaccin van Johnson&Johnson).
Ik wacht wel tot ik mijn tweede vaccin binnen heb, voordat ik ook maar één stap in Duitsland zet.quote:Op zondag 27 juni 2021 20:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ahhhh. En laat me raden, heel toevallig vallen zowel jij als je ouders niet in die "bepaalde groepen" die jij graag reizen wilt verbieden?
Prima toch? Ik niet.quote:Op zondag 27 juni 2021 20:31 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Ik wacht wel tot ik mijn tweede vaccin binnen heb, voordat ik ook maar één stap in Duitsland zet.
quote:Op zondag 27 juni 2021 20:38 schreef trein2000 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)oetbalfeest-a4048931
Gaat lekker hč Hugo dat testen? Man man man mN
Topsysteem.quote:Er volgen andere supporters: allemaal kregen ze een groene band. De een liet een sms zien („Uw uitslag is binnen”), een ander een uitslag in het Deens, van een eerdere test. Een van hen kreeg bij de uitgang een extra groene band, zonder bewijs. „Ze staan ze gewoon uit te delen”, zegt de hostess die fans naar het stadion brengt. „Je hoeft niets te laten zien.”
Geweldig, een miljard euro goed besteed.quote:
Ik dacht dat iedereen alle niet noodzakelijke samenkomsten en bewegingen (zeker naar het buitenland) moest staken tot we onder de 300 besmettingen in NL zaten? Dat geldt dan ZEKER voor jouw ouders...quote:Op zondag 27 juni 2021 20:12 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Nee, ik wil enkel de versoepelingen van zaterdag 26 juni terugdraaien en weer teruggaan naar de situatie van vrijdag 25 juni, dus met dichte nachtclubs en discotheken, restaurants en kroegen om 22:00 dicht en een algemene mondmaskerplicht.quote:Op zondag 27 juni 2021 20:43 schreef popje het volgende:
Ik dach
[..]
Ik dacht dat iedereen alle niet noodzakelijke samenkomsten en bewegingen (zeker naar het buitenland) moest staken tot we onder de 300 besmettingen in NL zaten? Dat geldt dan ZEKER voor jouw ouders...
Zijn incidenten. Straks werkt het als een tierelier en willen we niet anders meer. Dan willen we dit systeem ook gebruiken als er een griepgolf is, als de mazelen uitbreekt of als Dries Roelvink optreedt. We groeien mee met het testen voor toegang.quote:Op zondag 27 juni 2021 20:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Geweldig, een miljard euro goed besteed.
Benieuwd welke Sywert hier achter zit.
De krant staat al twee dagen vol met “incidenten”. Gewoon kut. Zoals alles wat de overheid moet doen deze pandemie.quote:Op zondag 27 juni 2021 20:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zijn incidenten. Straks werkt het als een tierelier en willen we niet anders meer. Dan willen we dit systeem ook gebruiken als er een griepgolf is, als de mazelen uitbreekt of als Dries Roelvink optreedt. We groeien mee met het testen voor toegang.
Mijn gok: Je komt niet in kroegen, discotheken of nachtclubs. Komt bijna niet in restaurants. Bent graag op tijd thuis en je hebt er last van als er 's nachts nog veel geluid gemaakt wordt. Daartegenover ga je heel graag naar Duitsland (niet in groepsreizen, het liefst de 'één met de natuur' type reizen), vind je sociaal contact maar vervelend en vind je zonder fysiek contact werken wel prettig.quote:Op zondag 27 juni 2021 20:49 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Nee, ik wil enkel de versoepelingen van zaterdag 26 juni terugdraaien en weer teruggaan naar de situatie van vrijdag 25 juni, dus met dichte nachtclubs en discotheken, restaurants en kroegen om 22:00 dicht en een algemene mondmaskerplicht.
Ik had even moeten afsluiten met /sarcasmquote:Op zondag 27 juni 2021 20:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De krant staat al twee dagen vol met “incidenten”. Gewoon kut. Zoals alles wat de overheid moet doen deze pandemie.
Joh. Dat snapte ik heus welquote:Op zondag 27 juni 2021 20:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik had even moeten afsluiten met /sarcasm
quote:Op zondag 27 juni 2021 20:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mijn gok: Je komt niet in kroegen, discotheken of nachtclubs. Komt bijna niet in restaurants. Bent graag op tijd thuis en je hebt er last van als er 's nachts nog veel geluid gemaakt wordt. Daartegenover ga je heel graag naar Duitsland (niet in groepsreizen, het liefst de 'één met de natuur' type reizen), vind je sociaal contact maar vervelend en vind je zonder fysiek contact werken wel prettig.
Kom ik in de buurt?
Je wou sowieso iedereen die later geboren was dan 1991 weren van vakanties de komende maanden zei je laatst. Alsof iedereen die jonger is er meteen een feestvakantie van maakt. Je zegt het hier zelf; je hebt twee types reizigers en die heb je in alle leeftijdsgroepen.quote:Op zondag 27 juni 2021 20:12 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Nou.. maak het eens af?quote:Op zondag 27 juni 2021 21:02 schreef eragon2890 het volgende:
"Thailand scherpt coronamaatregelen aan
Vanwege een nieuwe uitbraak van COVID-19 scherpt Thailand met ingang van zondag de coronamaatregelen aan. De situatie is kritisch omdat een tekort dreigt aan het aantal ziekenhuisbedden in de hoofdstad Bangkok. De afgelopen 24 uur werden 3.995 nieuwe besmettingen en 42 coronagerelateerde sterfgevallen geregistreerd.
Bijeenkomsten van meer dan twintig mensen worden verboden, net als het eten in restaurants. In Bangkok en negen andere provincies worden bouwplaatsen en verblijfplaatsen van bouwvakkers afgesloten. De Thaise regering geeft buitenlandse arbeidskrachten de schuld voor de recente verspreiding van het virus. De werknemers worden opgevangen in speciale kampen.
De maatregelen blijven een maand lang van kracht."
Hmmm... buitenlanders opgesloten in speciale kampen... waar kennen we dat van?
Waarom blijven ze niet gewoon thuis of gaan ze in eigen land op vakantie? Nederland heeft verhoudingsgewijs veel meer besmettingen dan Duitsland en bovendien gaat de delta variant inmiddels rond. Zo meteen lopen de besmettingen in Duitsland weer op dankzij dit ronduit totaal onverantwoordelijke gedrag van je ouders. Snoeiharde klap in het gezicht van het Robert Koch Institut dit. Bah!quote:Op zondag 27 juni 2021 20:01 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Op school? Toen moest ik ook weleens op kamp.quote:Op zondag 27 juni 2021 21:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Nou.. maak het eens af?
Of is Thailand een Godwin voor je..
denk dat er meer geld in moet om de capaciteit te verhogen.quote:Op zondag 27 juni 2021 20:38 schreef trein2000 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)oetbalfeest-a4048931
Gaat lekker hč Hugo dat testen? Man man man mN
Ja als je je niet kon concentreren zeker.quote:Op zondag 27 juni 2021 21:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
Op school? Toen moest ik ook weleens op kamp.
Nee, alleen wanneer mijn cijfers zo slecht waren dat ze vernietigd moesten worden. Dat was wel alleen in het oostelijke deel van het gebouw.quote:Op zondag 27 juni 2021 21:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja als je je niet kon concentreren zeker.
Met de trein.quote:Op zondag 27 juni 2021 21:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee, alleen wanneer mijn cijfers zo slecht waren dat ze vernietigd moesten worden. Dat was wel alleen in het oostelijke deel van het gebouw.
Maar Thailand!!quote:Op zondag 27 juni 2021 21:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
In ons geval vaak de fiets, maar nu je het zegt werden die wel vaak gestolen.
Het bericht zegt denk ik wel genoeg, denk je ook niet? Arbeiders die gescheiden worden van de rest omdat zij 'schuldig' zijn aan het binnenbrengen van het virus. Weer zo'n lichtend voorbeeld van ZeroCovid. Ik kan me herinneren dat Gretzl het regelmatig had over Australië, Nieuw-Zeeland, Thailand, Vietnam, Singapore enzo. Ben benieuwd of dit beleid nog steeds in goede aarde valt bij onze welbekende visionair Ginny Mooy.quote:
Het virus maakt ook onderscheid, wist je dat nog niet?quote:Op zondag 27 juni 2021 21:22 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Je wou sowieso iedereen die later geboren was dan 1991 weren van vakanties de komende maanden zei je laatst. Alsof iedereen die jonger is er meteen een feestvakantie van maakt. Je zegt het hier zelf; je hebt twee types reizigers en die heb je in alle leeftijdsgroepen.
Het komt allemaal wel ''lichtelijk'' hypocriet over ja.
En bedenkt een strategie. Zitten we dan met zijn allen, het virus proberen in te dammen terwijl we het in hadden moeten schaken.quote:Op zondag 27 juni 2021 21:34 schreef Molo het volgende:
[..]
Het virus maakt ook onderscheid, wist je dat nog niet?
Ik ken jou goed genoeg om te weten dat er een grijs gebied zit tussen zero covid en een Bolsonarootje.quote:Op zondag 27 juni 2021 21:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het bericht zegt denk ik wel genoeg, denk je ook niet? Arbeiders die gescheiden worden van de rest omdat zij 'schuldig' zijn aan het binnenbrengen van het virus. Weer zo'n lichtend voorbeeld van ZeroCovid. Ik kan me herinneren dat Gretzl het regelmatig had over Australië, Nieuw-Zeeland, Thailand, Vietnam, Singapore enzo. Ben benieuwd of dit beleid nog steeds in goede aarde valt bij onze welbekende visionair Ginny Mooy.
Ik kan niet zo heel goed serieus meer zijn om dit soort berichten. Deze landen zijn elke grip met de realiteit kwijt (net als Bolsonaro en consorten e.d.)quote:Op zondag 27 juni 2021 21:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ken jou goed genoeg om te weten dat er een grijs gebied zit tussen zero covid en een Bolsonarootje.
Ben het zeer eens met je.quote:Op zondag 27 juni 2021 21:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik kan niet zo heel goed serieus meer zijn om dit soort berichten. Deze landen zijn elke grip met de realiteit kwijt (net als Bolsonaro en consorten e.d.)
Het enige wat ik ondertussen nog kan denken is: Kom niet bij ons uithuilen als je je land de vernieling in geholpen hebt.
Maar het RKI dan? Klap in het gezicht van Lothar dit.quote:Op zondag 27 juni 2021 21:44 schreef Molo het volgende:
Ondanks álles wat kut is en kut aangepakt wordt, en óók die tering Frank de Boer, ben ik toch hartstikke blij qua Covid en alles om in Nederland te wonen
Wat denk je, is 2 miljard erbij genoeg of voor de zekerheid 3 doenquote:Op zondag 27 juni 2021 21:28 schreef THEFXR het volgende:
[..]
denk dat er meer geld in moet om de capaciteit te verhogen.
Alleen zieke geesten als Ginny Mooy zijn aanhanger van de taktiek der verschroeide aarde die "zero covid" genoemd wordt.quote:Op zondag 27 juni 2021 21:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het bericht zegt denk ik wel genoeg, denk je ook niet? Arbeiders die gescheiden worden van de rest omdat zij 'schuldig' zijn aan het binnenbrengen van het virus. Weer zo'n lichtend voorbeeld van ZeroCovid. Ik kan me herinneren dat Gretzl het regelmatig had over Australië, Nieuw-Zeeland, Thailand, Vietnam, Singapore enzo. Ben benieuwd of dit beleid nog steeds in goede aarde valt bij onze welbekende visionair Ginny Mooy.
ja, we kunnen toch renteloos lenenquote:Op zondag 27 juni 2021 21:48 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Wat denk je, is 2 miljard erbij genoeg of voor de zekerheid 3 doen
quote:Op zondag 27 juni 2021 21:44 schreef Molo het volgende:
Ondanks álles wat kut is en kut aangepakt wordt, en óók die tering Frank de Boer, ben ik toch hartstikke blij qua Covid en alles om in Nederland te wonen
Ik vind dat ook.quote:Op zondag 27 juni 2021 21:44 schreef Molo het volgende:
Max en Matje Godenquote:Op zondag 27 juni 2021 21:44 schreef Molo het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |