224.934 erbij.quote:Tot nu toe zijn er 15.121.633 prikken gezet. Dit cijfer omvat zowel eerste als tweede prikken.
Je ziet dat in andere landen de besmettingscijfers stijgen onder de niet gevaccineerden.quote:Op zondag 27 juni 2021 12:58 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het verleden leert.................
Hoe is de situatie nu niet wezenlijk anders met A seizoenseffecten die vorig jaar al hebben laten zien dat de prevalentie zonder vaccins compleet gedecimeerd wordt.
Het is geen griep hé.quote:B 80% van de risicogroepen zo een beetje wel anitstoffen hebben tegen corona nu, en dat zou zo een beetje 99.9% van de kans op ziekenhuisopname afremmen.
De huidige situatie is niet vergelijkbaar met het verleden.
Het verleden leert je mbt spaanse griep dat als de populatie zijn antistoffen heeft opgebouwd dat het excessieve dodelijke van het virus ook ophoudt te bestaan.
Daar ga ik van uit.
Deze niet in de laatste plaats!quote:
Selectief een observatie uitpikken dat jouw wereldbeeld ondersteund dat covid het absolute gevaar is kan je natuurlijk leuk doen, en overtuigd van zijn dat je goed zit, maar je hebt dan wel echt je kop in het zand.quote:Op zondag 27 juni 2021 15:32 schreef Wantie het volgende:
Je ziet dat in andere landen de besmettingscijfers stijgen onder de niet gevaccineerden.
Dus welke seizoen effecten?
You tell me, een korte google vertelt mij dat de mens daar niet zo langdurig immuniteit tegen opbouwd, Of dat komt door snelle mutaties of er iets aan de hand is met ons immuunsysteem specifiek, I dunno. Maar dat lijkt me dus wezenlijk andres dan Corona / Griep.quote:Op zondag 27 juni 2021 15:32 schreef Wantie het volgende:
Het is geen griep hé.
Vergelijk het bijvoorbeeld met noro: bouw je daar immuniteit bij op, of hang je gewoon elke keer dat je besmet voedsel eet weer boven het toilet?
Alle risicogroepen hebben hun kans gehad, open gooien dus.quote:Op zondag 27 juni 2021 15:09 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, we vaccineren massaal, maar nog niet iedereen is gevaccineerd.
Nog even geduld dus.
En dan verwacht ik zelf ook dat sars-cov-2 een vrij mild virus wordt waarbij alleen risicogroepen zich moeten laten vaccineren.
Argumentum ad absurdum. Next.quote:Op zondag 27 juni 2021 15:40 schreef ludovico het volgende:
[..]
Selectief een observatie uitpikken dat jouw wereldbeeld ondersteund dat covid het absolute gevaar is kan je natuurlijk leuk doen, en overtuigd van zijn dat je goed zit, maar je hebt dan wel echt je kop in het zand.
[geknipt want gebaseerd op drogredenatie]
Pertinent bullshit.quote:Op zondag 27 juni 2021 15:42 schreef ludovico het volgende:
[..]
Alle risicogroepen hebben hun kans gehad, open gooien dus.
Sars-cov-2 is al een mild virus, met misschien wel lagere risico's per besmetting dan influenza voor niet risico groepen, en dat zelfs zonder antistoffen.
Oh okay, kan je dat nog onderbouwen?quote:
Je shopt zelf selectief door covid-19 tijdens een dalmoment te vergelijken met een griep piek.quote:Op zondag 27 juni 2021 15:40 schreef ludovico het volgende:
[..]
Selectief een observatie uitpikken dat jouw wereldbeeld ondersteund dat covid het absolute gevaar is kan je natuurlijk leuk doen, en overtuigd van zijn dat je goed zit, maar je hebt dan wel echt je kop in het zand.
Waarom zie je in landen in Europa waar de Delta variant verder verspreid is een ander beeld?quote:De observatie dat het minder prevalent is in de zomer hier is zo overduidelijk als ik weet niet wat, dat betekent niet dat de prevalentie niet kan toenemen in de zomer. Seizoenseffect is natuurlijk niet hetzelfde, of zo star gedefinieerd, dat de gemeten aantallen niet kunnen toenemen, kom op.
[..]
Net zoals Corona anders is dan influenza.quote:You tell me, een korte google vertelt mij dat de mens daar niet zo langdurig immuniteit tegen opbouwd, Of dat komt door snelle mutaties of er iets aan de hand is met ons immuunsysteem specifiek, I dunno. Maar dat lijkt me dus wezenlijk andres dan Corona / Griep.
Kan wel, maar da's echt een achterhoedegevecht. Daarom volsta ik met een grafiek van het sterftecijfer.quote:
Nog even een keertje de post waar je bovenstaande op reageerde:quote:
Rare response.quote:Op zondag 27 juni 2021 15:40 schreef ludovico het volgende:
De observatie dat het minder prevalent is in de zomer hier is zo overduidelijk als ik weet niet wat, dat betekent niet dat de prevalentie niet kan toenemen in de zomer. Seizoenseffect is natuurlijk niet hetzelfde, of zo star gedefinieerd, dat de gemeten aantallen niet kunnen toenemen, kom op.
[..]
You tell me, een korte google vertelt mij dat de mens daar niet zo langdurig immuniteit tegen opbouwd, Of dat komt door snelle mutaties of er iets aan de hand is met ons immuunsysteem specifiek, I dunno. Maar dat lijkt me dus wezenlijk andres dan Corona / Griep.
Nee, een griep piek is nou net wat nog net aan lukt voor de zorg, cq, dat stel ik als maximum capaciteit.quote:Op zondag 27 juni 2021 16:28 schreef Wantie het volgende:
Je shopt zelf selectief door covid-19 tijdens een dalmoment te vergelijken met een griep piek.
En ik beweer nergens dat covid-19 het absolute gevaar is. Je overdrijft om je punt te maken.
Je ziet geen ander beeld? Het is overal lager dan x maanden terug.quote:Op zondag 27 juni 2021 16:28 schreef Wantie het volgende:
Waarom zie je in landen in Europa waar de Delta variant verder verspreid is een ander beeld?
Dat niet willen zien is juist struisvogel gedrag, je kop in het zand steken.
Gewoon, vergelijkbaar met dit, niks bijzonders aant handje. Ik heb vertrouwen in het menselijk immuunsysteem, in de korte geschiedenis van de afgelopen 400 jaar ook niks tegengekomen dat mij zegt dat ik het gruwelijk fout zal hebben.quote:Op zondag 27 juni 2021 16:28 schreef Wantie het volgende:
Net zoals Corona anders is dan influenza.
We moeten nog afwachten hoe lang de immuniteit duurt.
Die golf is gemiddeld 9 weken.quote:Op zondag 27 juni 2021 16:36 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nee, een griep piek is nou net wat nog net aan lukt voor de zorg, cq, dat stel ik als maximum capaciteit.
Ja, en jij wilt wachten tot de zorg het niet meer aan kan...quote:Dalmoment? Jeuwww, dude, als dit een dalmoment is dan moet je dit "dalmoment" toch in perspectief plaatsen met de max capaciteit, we doen het toch voor de zorg?
Nee, ik reageerde hier op:quote:Op zondag 27 juni 2021 16:34 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nog even een keertje de post waar je bovenstaande op reageerde:
[..]
Rare response.
Framen dat iemand het over 'het absolute gevaar' heeft is een vrij gangbare en opzichte manier om te proberen de discussie te derailen zodat je alsnog je gelijk kunt halen. Het is een vorm van drogredenatie en die drogredenatie heet argumentum (of reductio) ad absurdum.quote:Op zondag 27 juni 2021 15:40 schreef ludovico het volgende:
[..]
Zet de IFR en IHR van influenza besmetting en Covid 19 maar naast elkaar voor groepen onder de 50.quote:Op zondag 27 juni 2021 16:33 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Kan wel, maar da's echt een achterhoedegevecht. Daarom volsta ik met een grafiek van het sterftecijfer.
Het is een beetje alsof je in een debat over hoe en waar je duurzame energie gaat opwekken nog even moet gaan bewijzen dat klimaatverandering een probleem is. We gaan hier echt verder niet meer over in discussie, je lult uit je nek, dat weet je zelf ook, en ik stel voor dat je daarmee ophoudt
Ja, precies.quote:Op zondag 27 juni 2021 16:37 schreef ludovico het volgende:
[..]
Gewoon, vergelijkbaar met dit, niks bijzonders aant handje. Ik heb vertrouwen in het menselijk immuunsysteem, in de korte geschiedenis van de afgelopen 400 jaar ook niks tegengekomen dat mij zegt dat ik het gruwelijk fout zal hebben.
Nu probeer je weer de boel te ontsporen door een endemische ziekte waar nooit op wordt getest als er geen behandeling nodig is te vergelijken met een exotische ziekte waarvoor een meldplicht geldt en complete teststraten zijn ingericht.quote:Op zondag 27 juni 2021 16:38 schreef ludovico het volgende:
[..]
Zet de IFR en IHR van influenza besmetting en Covid 19 maar naast elkaar voor groepen onder de 50.
Daar ga je geen significante verschillen vinden hoor.
Het lastige hier is dat we niet weten of de lockdown daadwerkelijk voor grote verschillen heeft gezorgd of het gewoon over een langere periode heeft uitgesmeerd. De lockdown was noodzakelijk zodat de zorg het aan kon.quote:Op zondag 27 juni 2021 16:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
Die golf is gemiddeld 9 weken.
Hoe lang duurde de tweede golf met lockdown?
Bijna 9 maanden.
[..]
En over temperaturen/luchtvochtigheid:quote:In summary, most respiratory viruses follow a seasonal pattern. However, some factors might increase the incidence of these infections, even in seasons with low circulation. For instance, an increased incidence of respiratory infections occurs among pilgrims during the Hajj Season (48). The mass crowding in a limited space, in addition to the close contact between pilgrims, increases the risk of viral importation and transmission, particularly the respiratory ones (49) Rhinovirus, influenza virus, and the common cold HCoVs (mainly HCoV-229E) are usually the most commonly detected viruses during the Hajj (48).
Van Dissel heeft tijdens de afgelopen technische briefing ook gesproken over seizoenseffecten, dus dat lijkt me best een waarschijnlijk scenario. Het zal tijdens dat seizoen niet helemaal weg gaan, maar wel een stuk minder worden.quote:The seasonal differences between the Southern and Northern hemispheres might have played a role in the spread of SARS-CoV-2. Early in the pandemic, Northern hemisphere countries with cold climates appeared to be the most vulnerable to COVID-19 transmission, while tropical regions and those in the Southern hemisphere seemed to be the least affected. Initial studies suggested a potential role for meterological factors in the spread of SARS-CoV-2. Sajadi et al. found more virus spread in areas with an average temperature of 5–11°C and absolute humidity of 4–7 g/m3, suggesting a potentially seasonal behavior (105). Another study found that around 90% of the cases were reported in countries with temperatures maxima below 17°C and absolute humidity of 3–9 g/m3. The study suggested that the summer season might reduce the impact of COVID-19 pandemic in those countries as the temperatures rise (106). Another study concluded that SARS-CoV-2 transmits more easily in countries with relatively cool conditions and that transmission is reduced in sites with high temperatures and high relative humidity (107). Chen et al. reported that the optimal temperature for virus spread was found to be at 8°C and humidity between 60 and 90%. The authors suggested that the weather plays a key role in the transmission of SARS-CoV-2 around the world (108).
Ik... ik... schrijf het er letterlijk bij toch van die 85 en 100%???quote:Op zondag 27 juni 2021 15:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja maar weet je wat die percentages betekenen? Het betekend namelijk niet: alleen 60% van de mensen die het neemt is beschermd.
Dit kan de regering of wie erover gaat weer in zijn of haar zak steken!quote:Eindelijk een lege ic in het Amsterdam UMC: "Dat is fijn." Zo begint het gesprek met ic-verpleegkundige Thomas Smits dat verder zeer zorgelijk van toon is. Nu de besmettingscijfers dalen en we de coronacrisis langzaam in de tang lijken te krijgen, wordt langzaam duidelijk dat de crisis voor het zorgpersoneel nog lang niet voorbij is.
quote:Op zondag 27 juni 2021 11:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch? Chirurgische maskers zijn niet te vergelijken met FFP2.
Dat klopt en de meeste mensen dragen ook geen FFP2 masker.quote:Op zondag 27 juni 2021 11:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch? Chirurgische maskers zijn niet te vergelijken met FFP2.
Het artikel wat gequote werd in de discussie sprak over FFP2, daarnaast werd paar keer gezegd dat Duitsland FFP2 verplicht heeft en wij dat ook zouden moetenquote:Op zondag 27 juni 2021 18:49 schreef vipergts het volgende:
[..]
[..]
Dat klopt en de meeste mensen dragen ook geen FFP2 masker.
Als in gebied het aantal besmettingen minder dan 20 per 100.000 inwoners per week bedraagt, vervalt toch de testplicht bij restaurants en hotels had ik ergens gelezen?quote:Op zondag 27 juni 2021 18:47 schreef Schuifpui het volgende:
Die Duitsers zijn ook knettergek he. Ben een beetje aan het rondreizen met de fiets, maar je moet dus serieus elke 48h een test doen. Bij elk restaurant hangt een QR code waarbij je bij de plaatselijke teststraat een afspraak kan maken. Volgens mij is het dus voor hotels en restaurants verplicht, maar heb me er niet in verdiept. Snap wel dat de Duitsers aan zo'n laag positief percentage komen als ze zoveel gezonde mensen testen.
Dat NL geen risicogebied meer is, betekent dat je niet hoeft te testen om Dld in te komen, maar wel bij hotels en restaurants dus. Elke fucking 48h.
Wel grappig om te zien dat alle landen van die nutteloze looproutes hebben die voor geen meter werken.
Geen tijd om de pers te woord te staan druk met geld tellen.quote:Op zondag 27 juni 2021 11:12 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Hee kijk! Fraude door testen voor toegang!
Zullen we er gewoon mee kappen?
Bij het hotel was het verplicht. Werd aangekeken alsof ik ebola had toen ik zei dat ik geen testuitslag had. Bij alle restaurants hangt de QR code om een afspraak te maken bij de teststraat, zelf nog niet geprobeerd of ze ook echt naar de uitslag vragen.quote:Op zondag 27 juni 2021 18:55 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Als in gebied het aantal besmettingen minder dan 20 per 100.000 inwoners per week bedraagt, vervalt toch de testplicht bij restaurants en hotels had ik ergens gelezen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |