SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.![]()
Nee, jij vindt het niet nodig. Iets waarvan ze het nut/effect nooit hebben kunnen aantonen afschaffen is gewoon een logische stap. Medewerkers van supermarkten vervloekten die dingen. Als jij zo’n geval maar 5 minuten per dag hoeft te dragen is het voor jou wellicht een lichte maatregel. Het is ongezond, en bij mensen die het de gehele werkdag moeten dragen stapelen klachten zich op.quote:Op zondag 27 juni 2021 10:13 schreef Erno-BE het volgende: [..] Alleen het afschaffen van de mondmaskerplicht was gewoon echt niet nodig geweest.De mondmaskerplicht is één van de meest lichte maatregelen van het coronabeleid, vergelijkbaar met het niet meer handen schudden en volgens mij heeft de regering enkel de mondmaskerplicht afgeschaft om van het gezeur af te zijn, terwijl bijna alle Europese landen nog steeds een mondmaskerplicht hanteren.
https://www.ad.nl/gezond/(...)-mondkapje~a14e0101/
Om het vervolgens te vergelijken met niet meer handen haden schudden is compleet ridicuul. Van geen handen schudden krijg je geen lichamelijke klachten. Vervolgens doe je WEER een aanname over waarom de regerering het heeft afgeschaft.![]()
![]()
Dit is onzin en weerlegt door artsen en tandartsen die al decennia die dingen hele dagen op hebben.quote:Op zondag 27 juni 2021 10:25 schreef tja77 het volgende:
[..]
Nee, jij vindt het niet nodig. Iets waarvan ze het nut/effect nooit hebben kunnen aantonen afschaffen is gewoon een logische stap. Medewerkers van supermarkten vervloekten die dingen. Als jij zo’n geval maar 5 minuten per dag hoeft te dragen is het voor jou wellicht een lichte maatregel. Het is ongezond, en bij mensen die het de gehele werkdag moeten dragen stapelen klachten zich op.
https://www.ad.nl/gezond/(...)-mondkapje~a14e0101/“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Je post door het slotje heenquote:Op zondag 27 juni 2021 10:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het grote verschil zit hem er natuurlijk in dat voor de griep geen maatregelen hoeven worden getroffen om het tot die paar duizend doden te houden, en met Corona zijn al die maaatregelen nog maar net toereikend geweest om de zorg niet volledig kopje onder te laten gaan. Wat alleen eigenlijk geldt voor die specifieke periode, want als je bekijkt hoeveel zorg er is uitgesteld en hoe mensen daaronder geleden hebben en lijden, is de zorg eigenlijk als of kopje onder gegaan.
Of die maatregelen wel of niet getroffen moeten worden is een andere discussie, dat hangt af van wat we acceptabel vinden als samenleving.
Corona vergelijken met Influenza gaat absoluut mank, maar een fikse Influenzagolf legt de zorg voor die periode ook compleet op zn gat, mét vaccinaties. We moeten Covid niet downplayen, maar laten we dat ook niet doen met de rest.![]()
Onwijs. Heerlijk tot rust gekomen, heel veel mooie foto’s weten te maken, uitgewaaid aan de atlantische oceaan, lekker gegeten, dus groot succes. Grote aanrader qua stad. Willen sowieso nog wel een keertje terug. Qua Corona voelde het ook heel veilig daar; ondanks de stijgende cijfers. Maar ook wel weer fijn om thuis te zijn.quote:Op zondag 27 juni 2021 10:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Welkom thuis! Hebben jullie het fijn gehad?
Hebben jullie daar nog vakantie plannen? Binnen Nederland dacht ik?![]()
Dat ging toch over andere type maskers? Als jij elke dag de hele dag FFP2 maskers draagt heb je toch wel meer klachten (als 'gewone' consument)? Ik kan me in elk geval herinneren daarover gelezen te hebben. Artsen e.d. hebben natuurlijk ook geen FFP2 maskers op, die chirurgische mondmaskers zijn niet te vergelijken met die goedkope meuk die wij als FFP2 maskers kopen.quote:Op zondag 27 juni 2021 10:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit is onzin en weerlegt door artsen en tandartsen die al decennia die dingen hele dagen op hebben.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-06-2021 10:31:18 ]![]()
quote:Op zondag 27 juni 2021 10:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Onwijs. Heerlijk tot rust gekomen, heel veel mooie foto’s weten te maken, uitgewaaid aan de atlantische oceaan, lekker gegeten, dus groot succes. Grote aanrader qua stad. Willen sowieso nog wel een keertje terug. Qua Corona voelde het ook heel veilig daar; ondanks de stijgende cijfers. Maar ook wel weer fijn om thuis te zijn.
Hebben jullie daar nog vakantie plannen? Binnen Nederland dacht ik?![]()
Klap in het gezicht![]()
Geen idee, maar het argument dat het schadelijk is voor je gezondheid is volgens mij gewoon echte complete nonsens. Overigens wel blij dat ze niet meer op hoeven, het blijft onnatuurlijk aanvoelen en vooral vervelend bij warmer weer.quote:Op zondag 27 juni 2021 10:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat ging toch over andere type maskers? Als jij elke dag de hele dag FFP2 maskers draagt heb je toch wel meer klachten (als 'gewone' consument)? Ik kan me in elk geval herinneren daarover gelezen te hebben. Artsen e.d. hebben natuurlijk ook geen FFP2 maskers op, die chirurgische mondmaskers zijn niet te vergelijken met die goedkope meuk die wij als FFP2 maskers kopen.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ik ben geen arts, maar in mijn hoofd is het logisch dat FFP2 maskers niet goed voor je zijn. Je moet harder werken om evenveel lucht binnen te krijgen, het masker sluit af en wordt broeierig. Als je kijkt naar iemand die de hele dag een FFP2 masker op gehad heeft zie je overal rode randen in de huid zitten, daarachter lijkt het me voor je huid geen pretje.quote:Op zondag 27 juni 2021 10:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Geen idee, maar het argument dat het schadelijk is oor je gezondheid is volgens mij gewoon echte complete nonsens. Overigens wel blij dat ze niet meer op hoeven, het blijft onnatuurlijk aanvoelen en vooral vervelend bij warmer weer.
Als ik puur naar mezelf kijk, met een FFP2 masker kan ik bijna niet normaal ademhalen, voelt alsof ik ademhaal bij het duiken. Nu ben ik dan wel astmatisch dus zal het voor een ander wellicht anders zijn, maar het is flink anders dan 'gewoon'. Ik kan me niet voorstellen dat het niet slecht voor je is.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-06-2021 10:36:11 ]![]()
Laboratoriumlogica. Gewone mensen, en dit zouden de wetenschappers weten als ze eens uit het raam zouden kijken, gebruiken maskers die weken en maanden oud zijn.quote:Op zondag 27 juni 2021 10:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit is onzin en weerlegt door artsen en tandartsen die al decennia die dingen hele dagen op hebben.![]()
Klopt. Beiden zijn echter ook groot pleitbezorger van zgn. "gain of function" onderzoek, oftewel knutselen aan en met virussen en dergelijk onderzoek is op zijn zachtst gezegd nogal controversieel. Mocht blijken dat deze pandemie daadwerkelijk veroorzaakt is door een ongeval of een lableak uit het lab in Wuhan gaat er hopelijk een serieuze discussie over dergelijk onderzoek ontstaan.quote:Op zondag 27 juni 2021 10:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ze zijn echter geen veearts, maar viroloog.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Dat kan allemaal. Heeft alleen niet zoveel te maken met hun studie diergeneeskunde of de eed van Hippocrates enzo.quote:Op zondag 27 juni 2021 10:36 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Klopt. Beiden zijn echter ook groot pleitbezorger van zgn. "gain of function" onderzoek, oftewel knutselen aan en met virussen en dergelijk onderzoek is op zijn zachtst gezegd nogal controversieel. Mocht blijken dat deze pandemie daadwerkelijk veroorzaakt is door een ongeval of een lableak uit het lab in Wuhan gaat er hopelijk een serieuze discussie over dergelijk onderzoek ontstaan.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Oké, ik kom met een bron en jij reageert met deze onderbouwing.quote:Op zondag 27 juni 2021 10:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Geen idee, maar het argument dat het schadelijk is voor je gezondheid is volgens mij gewoon echte complete nonsens. Overigens wel blij dat ze niet meer op hoeven, het blijft onnatuurlijk aanvoelen en vooral vervelend bij warmer weer.![]()
Buiten het maken van potentiële biologische wapens, wat is het doel van gain of function onderzoek eigenlijk? Waarom zou je proberen virussen aan te passen om te kijken of het lukt ze voor mensen besmettelijk te maken?quote:Op zondag 27 juni 2021 10:36 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Klopt. Beiden zijn echter ook groot pleitbezorger van zgn. "gain of function" onderzoek, oftewel knutselen aan en met virussen en dergelijk onderzoek is op zijn zachtst gezegd nogal controversieel. Mocht blijken dat deze pandemie daadwerkelijk veroorzaakt is door een ongeval of een lableak uit het lab in Wuhan gaat er hopelijk een serieuze discussie over dergelijk onderzoek ontstaan.![]()
Dat is onjuist gebruiken van een verder veilig mondmasker. Dat is een gezondheidsrisico dat los van het masker staat wmb.quote:Op zondag 27 juni 2021 10:36 schreef Confetti het volgende:
[..]
Laboratoriumlogica. Gewone mensen, en dit zouden de wetenschappers weten als ze eens uit het raam zouden kijken, gebruiken maskers die weken en maanden oud zijn.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ja maar de mondmasker regel is volgens bepaalde individuen in dit topic een net zo lichte maatregel als het niet handen schudden.quote:Op zondag 27 juni 2021 10:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben geen arts, maar in mijn hoofd is het logisch dat FFP2 maskers niet goed voor je zijn. Je moet harder werken om evenveel lucht binnen te krijgen, het masker sluit af en wordt broeierig. Als je kijkt naar iemand die de hele dag een FFP2 masker op gehad heeft zie je overal rode randen in de huid zitten, daarachter lijkt het me voor je huid geen pretje.
Als ik puur naar mezelf kijk, met een FFP2 masker kan ik bijna niet normaal ademhalen, voelt alsof ik ademhaal bij het duiken. Nu ben ik dan wel astmatisch dus zal het voor een ander wellicht anders zijn, maar het is flink anders dan 'gewoon'. Ik kan me niet voorstellen dat het niet slecht voor je is.![]()
I know, maar mobiel is het lastiger te zien en lastig te corrigerenquote:Op zondag 27 juni 2021 10:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je post door het slotje heen
Of die maatregelen wel of niet getroffen moeten worden is een andere discussie, dat hangt af van wat we acceptabel vinden als samenleving.
Corona vergelijken met Influenza gaat absoluut mank, maar een fikse Influenzagolf legt de zorg voor die periode ook compleet op zn gat, mét vaccinaties. We moeten Covid niet downplayen, maar laten we dat ook niet doen met de rest.
Gedeeltelijk eens. We moeten covid niet downplayen en griep evenmin, maar we moeten griep ook niet groter maken dan het is. Het kán een hele grote, ingrijpende golf zijn van een paar weken, maar heel vaak is het dat ook niet. Hopelijk wordt covid net zoiets.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Niet helemaal gelezen, maar hier staat iets meer over het waarom:quote:Op zondag 27 juni 2021 10:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Buiten het maken van potentiële biologische wapens, wat is het doel van gain of function onderzoek eigenlijk? Waarom zou je proberen virussen aan te passen om te kijken of het lukt ze voor mensen besmettelijk te maken?
https://nl.esc.wiki/wiki/Gain-of-functionAnd the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Volgens mij ziet het er goed uit, als we met dik 50 procent (1e prik) en dik 30 procent (volledig gevaccineerd) al op dergelijke lage ziekenhuis- en besmettingscijfers zitten dan zou het er over 2 maanden helemaal uitstekend uit moeten zien![]()
![]()
Hm oké, dank je wel. Ik vind het bijzonder dat je gaat rommelen met virussen om ze (bijvoorbeeld) meer besmettelijk te maken zonder dat je daar al een werkzame remedie tegen hebt. Dat lijkt me vragen om problemen.quote:Op zondag 27 juni 2021 10:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Niet helemaal gelezen, maar hier staat iets meer over het waarom:
https://nl.esc.wiki/wiki/Gain-of-function![]()
Het enige is dat we nu uit een lockdown rollen, waarbij steeds weer meer kan. We gaan nu een tijd tegemoet dat bijna alles weer kan. Ik denk dat het met de voortgang van het vaccineren niet zal leiden tot een klein golfje, maar helemaal zeker is dat denk ik nog niet.quote:Op zondag 27 juni 2021 10:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
Volgens mij ziet het er goed uit, als we met dik 50 procent (1e prik) en dik 30 procent (volledig gevaccineerd) al op dergelijke lage ziekenhuis- en besmettingscijfers zitten dan zou het er over 2 maanden helemaal uitstekend uit moeten zienAnd the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Klopt, plus dat vergeten wordt dat als Covid-19 tot dezelfde zorglast komt als influenza, dat dus een verdubbeling betekent.quote:Op zondag 27 juni 2021 10:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik wil absoluut Covid niet downplayen, maar laten we ook stoppen met Influenza downplayen. Een (gemiddelde) griepgolf zorgt na de griepvaccinatie nog steeds voor een paar duizend doden. Dat is niet te vergelijken met Covid, maar het argument wat vaak gebruikt wordt (het is maar een griepje) gaat twee kanten op. Covid is een heel vervelende ziekte, maar dat houdt niet in dat je van de rest alleen maar een snotneus krijgt.
(Daarmee zeg ik uiteraard niet dat jij dat doet, maar meer in het algemeen)
Daarnaast komen er ook verregaande maatregelen als er een Influenza stam komt die voor dezelfde druk op de zorg zorgt als Covid-19.
Daar leek het naar toe te gaan met de varkensgriep.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Toch hebben chirurgen dergelijke maskers urenlang op.quote:Op zondag 27 juni 2021 10:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben geen arts, maar in mijn hoofd is het logisch dat FFP2 maskers niet goed voor je zijn. Je moet harder werken om evenveel lucht binnen te krijgen, het masker sluit af en wordt broeierig. Als je kijkt naar iemand die de hele dag een FFP2 masker op gehad heeft zie je overal rode randen in de huid zitten, daarachter lijkt het me voor je huid geen pretje.
Als ik puur naar mezelf kijk, met een FFP2 masker kan ik bijna niet normaal ademhalen, voelt alsof ik ademhaal bij het duiken. Nu ben ik dan wel astmatisch dus zal het voor een ander wellicht anders zijn, maar het is flink anders dan 'gewoon'. Ik kan me niet voorstellen dat het niet slecht voor je is.
En daar taalde niemand naar...zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Niet meer handen schudden -> mondmaskerplicht -> anderhalve meter afstand houden -> sectorensluiting -> algeheel of gedeeltelijk straatverbodquote:Op zondag 27 juni 2021 10:44 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ja maar de mondmasker regel is volgens bepaalde individuen in dit topic een net zo lichte maatregel als het niet handen schudden.
Dat is hoe ik het zie qua impact van de maatregelen. Dus een mondmaskerplicht zie ik als een lichtere maatregel dan het anderhalve meter afstand houden, omdat het verdienmodel van veel bedrijven door deze maatregel aangetast wordt.Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!![]()
Tja, je hebt gelijk. Maar dan ga je uit van een theoretische waarheid.quote:Op zondag 27 juni 2021 10:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat is onjuist gebruiken van een verder veilig mondmasker. Dat is een gezondheidsrisico dat los van het masker staat wmb.
Praktijk is dat half Nederland wekenlang met een verfrommeld mondkapje rondloopt. En dat kan best wél een gezondheidsrisico opleveren.![]()
Maar dat ligt niet aan het masker an sich.quote:Op zondag 27 juni 2021 10:59 schreef Piles het volgende:
[..]
Tja, je hebt gelijk. Maar dan ga je uit van een theoretische waarheid.
Praktijk is dat half Nederland wekenlang met een verfrommeld mondkapje rondloopt. En dat kan best wél een gezondheidsrisico opleveren.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Nee, daarom heb je ook gelijk. Maar eind van de argumentie heb je wel degelijk een mogelijk gezondheidsrisico door de mondkapjesplichtquote:Op zondag 27 juni 2021 11:00 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Maar dat ligt niet aan het masker an sich.![]()
![]()
Tuurlijk wel. Het is een niet praktisch kutmiddel. Dat ligt aan de aard van het masker en de hoge eisen die het stelt.quote:Op zondag 27 juni 2021 11:00 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Maar dat ligt niet aan het masker an sich.![]()
Mwa niet mee eens.quote:Op zondag 27 juni 2021 11:04 schreef Confetti het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Het is een niet praktisch kutmiddel. Dat ligt aan de aard van het masker en de hoge eisen die het stelt.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
![]()
Hee kijk! Fraude door testen voor toegang!
Zullen we er gewoon mee kappen?zie email 27 oktober![]()
Ja, dat systeem klapte er op verschillende plekken al uit toen er een maand geleden met een extreem beperkt aantal mensen werd getestquote:Op zondag 27 juni 2021 11:12 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Zullen we er gewoon mee kappen?VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Vraagstelling? Wat bedoel je?quote:Op zondag 27 juni 2021 01:21 schreef Mammietje het volgende:
[..]![]()
Ligt er een beetje aan de vraagstelling, denk ik!![]()
Maar hey.... hij zit!XD
#WeesGeenWhales![]()
Zo lek als een mandje dusquote:Op zondag 27 juni 2021 11:12 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Zullen we er gewoon mee kappen?![]()
Hoop verspilling van moeite en tijd en kan inderdaad net zo goed in de ban worden gedaan. De crisis is toch al nagenoeg voorbij.![]()
Waarom fietst er eigenlijk random iemand op en neer onder je qr code in coronacheck?
Also als we dan tóch zo Nederlands zijn had ik ook wel een windmolen en wat tulpen verwacht op de achtergrond XD#WeesGeenWhales![]()
Als we kappen met Testen voor Toegang, dan gaan de nachtclubs en discotheken gewoon weer dicht. Zo simpel is het.quote:Op zondag 27 juni 2021 11:12 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Zullen we er gewoon mee kappen?Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
Forum Opties Forumhop: Hop naar: